Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

de NLse media creert de extremisten!!

 Post Reply Post Reply
Enquête vraag: de NLse media creert de extremisten!!
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
31 [73.81%]
11 [26.19%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: de NLse media creert de extremisten!!
    Geplaatst op: 13 januari 2005 om 16:22

Assalamoe alykoem,

ik vind van wel, ik heb het wel gemerkt, wanneer ik elke ochtend de krant pak en begin te lezen, of op internet surf...vul maar wat verder in....

ps. extremisten bedoel ik mee van beide kanten, allochtonen, autochtenen, moslims, niet-moslims, gelovigen, ongelovigen, enz..

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 17:40

Nederlandse media Konstateert, in eerste instantie, de extremisten, dat is mijn mening.

gr Akbash

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elroyal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 18:32
Of ze de extremisten creeren weet ik niet, maar er is wel een erg eenzijdige berichtgeving die je haast propaganda zou kunnen noemen.
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2005 om 06:24

Salam Aleikum,

Ik denk het wel degelijk zo is......
Als je kijkt wat voor invloed die beelden en teksten hebben op vooral de jongeren
Het is niet meer te voorzien, mensen die te zien krijgen hoe anderen afgemaakt worden en dat je het ook nog eens op kan zoeken op internet om het op details mee te kunnen bekijken hoe bij een ander wordt onthoofd.... dit gaat me echt veeeel te ver.

Dat het gebeurt is al erg genoeg, en wat men ook irriteerd dat zijn de leugens op o.a. het nieuws en vele praatprogrammas.
het is heel vaak niet gebasseerd op feiten maar vooral op meningen zo ook met Hysterie Aapje, wat zij loopt rond te bazuinen hoeven wij niet persee gelijk te zien als waarheden, wat ook niet het geval is maar dat terzijde...

Het zijn dus ook de onwaarheden wat een beeld schetst van een bepaalde groep, wat ook wederom niet zo hoeft te zijn, en dan gaan mensen zich verdedigen, maar dat wordt weer gezien als radicalisme, en dan heb ik het niet alleen over de moslims, maar over iedereen wie dit overkomt.

Maar de waarheid zal de leugen oversneeuwen.

wa aleikum salam

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2005 om 16:15

up !

stemmen maar !

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2005 om 01:53

Alaykoum wa Salaam,

Ik denk niet dat men de media verantwoordelijk kan houden voor het ontwikkelen van extremisme binnen de samenleving. Ik denk eerder dat dit te wijden is aan het ontbreken van de Islam binnen een maatschappij.

Allah A'lem.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2005 om 04:11

Assalamoe alykoem,

in grote mate creeert de media zeker de extremisten, denk maar aan het woord in koeienletters op de voorpagina 'moslimterroristen', wat heeft het woord moslim met terrorist te maken, nee, erger nog 'islamterrorisme', dit is maar een voorbeeld van de vele voorbeelden. hierdoor wordt de woede van de moslims alleen maar groter, veel marokkanen die een islamitische achtergrond hebben, hebben de gevangenissen gezien, en hebben vaak te maken met de politie, ze voelen zich gediscrimineerd en geisoleerd. de media zien ze als een nederlandse spreekbuis die tegen hen is, een soort oorlog tegen hen, wanneer ook nog hun achtergrond (islam) zwart wordt gemaakt door dezelfde media, wordt de haat in hun harten ontbrandt, en zo creeert hun persoonlijkheid allerlei extremistische ideeen.

de andere kant, namelijk sommige autochtonen die een hekel hebben aan allochtonen, die ze beter vandaag zien vertrekken dan morgen, worden hun extremistische ideeen alleen maar gesteund door de berichtgevingen van de media, en constant van die koppen op krant, zoals 'moslimterroristen', vinden zij alleen maar een erkenning van hun extremistische ideeen, denkend dat ze goed zitten, en dat beter alle moslims vandaag moeten vertrekken, en vervolgens Nederland voor de nederlanders blijft, zoals vaak gesuggereerd wordt. 

de beeld die ik hier boven schetst zal alleen iemand ontkennen die in een diepe slaap ronkt, want dit zijn feiten die we elke dag tegenkomen, horen en lezen.

weet; de ene extremistische groep creeert de andere die in een tegenovergestelde richting zal werken, en zodoende, en de media is ongetwijfeld een gewelidige hulpmiddel hierin. 

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2005 om 05:40
Abou Jabir Ik denk dat de media wel een rol speelt bij het stigmatiseren van diverse groeperingen.
Het probleem van de Islam religie is volgens mij dat er zoveel individuen en groeperingen zijn in deze wereld die hun daden van terreur in de naam van die Islam doen.
Dat deze groeperingen niet de gehele islam vertegenwoordigen wordt dan snel over het hoofd gezien. Ook al omdat sommige van die groeperingen best wel een aanhang hebben bij vele mensen die zich moslim noemen.
een stigmatisering is dan snel een feit.
In een land als Nederland waar hoewel er vele moslims zijn nog steeds geen volwassen Islam is in maatschappelijk georganiseerde zin, maakt dat de Moslims extra kwetsbaar.
En inderdaad zou de Nederlandse media hier meer rekening mee moeten houden.
Religies zoals de katholieken en de gereformeerden en niet religieuze organisaties hebben  zich diep  verweven in de Nederlandse samenleving  doormiddel van jeugdwerk , ouderen werk, ziekenzorg , scholing, winkeliers verenigingen, vakbonden  etc etc.
De Islam heeft nog onvoldoende tijd hiervoor gehad, met als gevolg dat deze er nog maar een beetje bijhangt.
Persoonlijk verwacht ik dat dat in de nabije toekomst wel beter zal worden.
Maar alles heeft zijn tijd nodig.

 





Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2005 om 12:56

 

Asalaam alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Mijn mening is ook dat de media in grote mate extremisten creeert. Het afgelopen jaar is er zoveel haat gezaaid onder autochtonen jegens de islamitische geloof, de moslims en de allochtonen met name de marokanen. De reacties hierop zijn dat deze mensen zoveel haat voelen jegens de nederlandse samenleving en zich daardoor afsluiten met als gevolg escalaties. Je hoort voortdurend de verkeerde informatie over de islam op TV, er worden mensen uitgenodigd om wat te vertellen over de islam terwijl ze geen enkele kennis hebben van het geloof. Ze hebben de koran misschien 1 keer gelezen en meteen worden ze islamologen genoemd, alles wat ze zeggen of het nou correct is of niet wordt meteen overgenomen.

Dan heb je ook nog hirsi ali baba die de moslims met haar film vernederd en heeft gekwets, met als doel de moslims naar het licht te leiden (a3oedoe billah).

Wa alaikoum asalaam wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2005 om 14:15
Asalamu aleykum warahmatoellahi wabarakatoeh

...En als moslims maar een kik (kritiek, constructieve verbeteringen) geven tegen deze onverantwoordlijkheden worden de woorden 'extremist', 'terrorist'.
Moslims hebben in Nederland allang geen vrijheid van meningsuiting meer.
Niet-moslims praten over Islam: Kritiek.
Moslims praten over Islam: Haatzaaien/Minachting voor de Nederlandse cultuur (met 'Ga het land dan uit als reactie')
Het is maar dat men het weet. Dat moslims stelselmatig worden aangepakt. Dat Islam zelfs een opgave is de te moeilijk is voor de Westerse samenleving (om het volledig te begrijpen).
Correct, moslims zijn helaas voor de meederheid zelf schuldig voor het kwakkelijke bestaan van de Ummah (=moslimsamenleving, organisatie). Maar dat geeft anderen geen recht om ons 'aan te pakken'.
Goh, Herne, hoe jij het zegt is dat Islam eigenlijk een kans heeft. Nou, als er maar een kans wordt gegeven. Ja en alleen Allah Weet Alles (dus ook te toekomst).

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar ik leg verantwoording voor mijn daden af aan Allah.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2005 om 15:41

Alaykoum wa Salaam,

Ik ben het met de broeders en zusters eens, maar laten we niet vergeten dat deze mensen die in de media werken, onwetend zijn. Deze mensen weten niet beter...uit de vele reacties merk ik dat velen erg negatief gestemd zijn. Laten we niet vergeten dat we positief moeten blijven. Ik heb alhamdoelilah geen nare ervaringen gehad en heb misschien hierdoor makkelijk praten, maar vaak kunnen we alleen al door een glimlach de mensen 'wakker' maken.

Ga een praatje aan met de buurman/buurvrouw, spreek de mensen vriendelijk aan, ook al wordt je misschien in je ogen benadeeld. Werkelijk, je hebt de controle over je handelen, als je standvastig en vriendelijk blijft.

Jullie zuster

P.S. Je vijand kan ooit je beste vriend worden en je beste vriend kan ooit je vijand worden...laten we niet vergeten dat Allah Ta'ala de mensen leidt, zelfs mensen waarvan je denkt: 'die worden nooit moslim'.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2005 om 15:59

Beste Remco,

Als je mijn reacties goed hebt gelezen dan moet je concluderen dat ik onwetend op het gebied van de Islam bedoel.

Mvg. Imaan

P.S Als jij zegt dat de media sensationeel wilt zijn, dan liegen ze toch eigenlijk tegen de bevolking, nietwaar? Wat komt me dat bekend voor...Sinterklaas....al heel vroeg worden jonge kinderen wat wijs gemaakt, wat een leugens en dat tegen jonge kinderen!

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elroyal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2005 om 19:45
Als de media meer weten dan wij, zouden ze ook weten dat mishandeling of vrouwenbesnijdenis, eerwraak, terrorisme, niet islamitisch zijn. Toch word dit wel zo gebracht in de media. Als ze het weten is het gewoon haat propaganda. En als ze dat niet weten, is het dus onwetendheid.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2005 om 00:57
Ze zeggen niet dat die dingen islamitisch zijn. Ik hoor alleen wel vaak dat als het weer eens voorgekomen is, de dader islamitische motieven had.
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2005 om 03:04

Salam Aleikum,

En dat Remco is het probleem, het nieuws moet objectief zijn en geen spatje meningen vertonen, en gebaseerd dus op feiten.
Anders krijgen we dat zelfde verhaal als in Amerika, hun nieuws-uitzendingen zijn zo gebasseerd op meningen dat men mensen hersenspoelt en dingen laat zien en horen wat de regering wilt, en op deze manier komt men nooit achter de echte waarheid en zullen ze altijd een beeld behouden en creeen wat niet relevant zou kunnen zijn, of die geheel niet overeenkomen met de waarheid en de feiten.
DE manier om je volk dom te houden, als je het mij vraagt.

wa aleikum salam

Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elroyal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2005 om 04:17
Dat is nou juist het punt Anne, die dingen zijn niet islamitisch maar de media vertellen jou dat ze dat wel zijn. Wie geloof je eerder als je wil weten wat islamitisch is ? De moslim gemeenschap, of de media ?
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2005 om 07:33
De moslimgemeenschap. Maar de media is wel objectief als die zegt uit welke motieven iets gedaan is. Als de Islam bij zoiets een rol speelt zit de dader natuurlijk fout, dat weet ik, maar het is wel zo.
Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elroyal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2005 om 16:28
Hoe kan je nou zeggen over een �nder wat zijn motieven waren ? Dat zijn dan slechts vermoedens, en nouwelijks objectief te noemen. 
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.