Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenEen teken van God

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Een teken van God
    Geplaatst op: 28 januari 2005 om 08:03
Vertel mij, als de Quran verzonnen was, zou God het toelaten dat het geschreven werd in Zijn Naam?? Denk daar eens over na...

Omdat het duidelijk is dat deze boodschap niet van de God komt die wij kennen uit de bijbel.

En zij zeggen: De Weldadigste heeft een zoon gekregen.
O, Mensen van het Boek, overtreedt niet de grenzen van jullie godsdienst (...) Want Allah is de Ene God, verheerlijkt zij Hij boven het hebben van een zoon.

Dat is een leugen, want dit zeggen wij helemaal niet. Allah heeft volgens ons helemaal geen zoon gekregen. De Vader stellen we niet gelijk met Allah. Verder heeft de Vader ook niet een Zoon 'gekregen', hij was er altijd al.

Zeg niet: "Drie!" Stop!

Wij zeggen ook dat God de �ne God is. Nergens in de bijbel staat: 'drie goden'! Wij geloven dit helemaal niet.

Waarom staan er in de Koran zulke misvattingen over christenen? Denk daar eens over na.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2005 om 08:08

Hahahaha....

Het valt niet mee om te stoppen met twisten he' mensen.

Er is niets boven Allah(God) dus ook geen boek.

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2005 om 08:17

In eerste instantie geplaatst door Anne

Vertel mij, als de Quran verzonnen was, zou God het toelaten dat het geschreven werd in Zijn Naam?? Denk daar eens over na...

Omdat het duidelijk is dat deze boodschap niet van de God komt die wij kennen uit de bijbel. Dat was niet mijn vraag, mijn vraag was zou God het toelaten als de mens een boek zou verzinn in Zijn Naam?

[quote]En zij zeggen: De Weldadigste heeft een zoon gekregen.
O, Mensen van het Boek, overtreedt niet de grenzen van jullie godsdienst (...) Want Allah is de Ene God, verheerlijkt zij Hij boven het hebben van een zoon. Dat is een leugen, want dit zeggen wij helemaal niet. Allah heeft volgens ons helemaal geen zoon gekregen. De Vader stellen we niet gelijk met Allah. Verder heeft de Vader ook niet een Zoon 'gekregen', hij was er altijd al. Ja, wat is God dan wel? Is Hij nou de vader, is Hij de zoon? Is Hij beide? 2 in 1?

[quote]Zeg niet: "Drie!" Stop!
Wij zeggen ook dat God de �ne God is. Nergens in de bijbel staat: 'drie goden'! Wij geloven dit helemaal niet. Jullie beschouwen en de vader en de zoon als God, en als we het dan over de drie-eenheid hebben, dan komt de heilige geest er ook nog bij, dus jullie zeggen 3 in 1, een drie-eenheid. Dus jullie zien God niet als 1 maar als drie. En verder heb ik niks tegen christenen of wat dan ook, dus je moet je eigen zeker niet beledigt voelen okay. Alleen dat ene puntje ligt bij mij niet snap je.

Waarom staan er in de Koran zulke misvattingen over christenen? Denk daar eens over na. Dat zijn geen misvattingen, dat is de waarheid, want dat is wat jullie geloven, dat God uit 3 bestaat.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2005 om 08:25
Dat was niet mijn vraag, mijn vraag was zou God het toelaten als de mens een boek zou verzinn in Zijn Naam?

Er zijn wel meer foute dingen gezegd en gedaan in de naam van God. Als ik iets zeg in de naam van Allah is het toch ook niet meteen juist? God zou het zeker toelaten omdat hij mensen vrije wil gegeven heeft.

Ja, wat is God dan wel? Is Hij nou de vader, is Hij de zoon? Is Hij beide? 2 in 1?

3 in 1 ;)

Dus jullie zien God niet als 1 maar als drie.

Ja, maar niet als 3 verschillende goden. Er is maar ��n God. Dat belijden wij. Dat de Koran zegt dat wij iets anders belijden is niet onze zaak.

Dat zijn geen misvattingen, dat is de waarheid,

Wij geloven in ��n God. We geloven niet dat Maria God is. We geloven niet dat Jezus de zoon van Allah is. We geloven niet dat Jezus verwekt is uit de Vader. Allemaal misvattingen in de Koran die miljoenen moslims op een dwaalspoor brengen want ze denken nu dat wij hele andere dingen geloven.
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2005 om 10:09

God zou het niet toelaten dat iemand zomaar een boek in Zijn Naam verzint, en daarna een miljard mensen nu deze tijd dat boek volgen. Natuurlijk kan elke individu een verkeerde opmerking over God maken, ik soms zelf ook omdat ik Hem nog moet leren kennen, maar dat wil niet zeggen dat mijard mensen het meteen met mij eens zijn toch...

Wij geloven in ��n God. We geloven niet dat Maria God is. We geloven niet dat Jezus de zoon van Allah is. We geloven niet dat Jezus verwekt is uit de Vader. Allemaal misvattingen in de Koran die miljoenen moslims op een dwaalspoor brengen want ze denken nu dat wij hele andere dingen geloven

Ik heb nooit gezegt dat in de Quran Maria als God word beschreven, want dat word ze niet. Het was een vraag van mij aan jou.

Waarom is Jezus niet de Zoon van Allah? Jezus is toch de zoon van God? Je praat nu erg tegenstrijdig vind ik zelf... Het christendom zelf brengt mij op een dwaalspoor omdat er gewoon geen logica in zit. Dan zeg je dat Jezus niet verwekt is uit de Vader, Als iemand de zoon van zijn vader is, dan heeft de vader zijn zoon verwekt samen met de moeder. Dus ik vind het misplaatst om Jezus en God als vader en zoon te zien, en tegelijkertijd als 1. Is Jezus zijn eigen vader dan? Is God Zijn eigen zoon? Zulke dingen zetten mij op een dwaalspoor wat betreft het christendom jah.. En dan laten we het nog eens even over Maria hebben, zij was de moeder van Jezus. Hoe kan ze zijn moeder zijn als Jezus altijd al bestaan heeft? Graag een reactie hierop want ik ben nu erg nieuwsgierig hoe je dit wil verklaren...

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2005 om 14:49
Als ik jou zo zie praten ( ik wou bijna hoor zeggen maar dat kan niet he ) dan voel ik precies hetzelfde, alleen dan met de Islaam. Daarom heb ik ook voor de Islaam gekozen. Omdat ik datzelfde gevoel als jij beschrijft wel bij de Islaam had, maar niet bij het Christendom. Waarom ik niet geloof in Jezus als de zoon van God heb ik aan Anne ook al uitgelegt. Waarom geloof jij wel in Jezus als de zoon van God? Is het omdat het een deel van het geloof van het christendom is? Of geloof je ook echt dat het waar is?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2005 om 14:59
Ik proef respect voor ieders geloof in deze 2 texten.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2005 om 14:59
God zou het niet toelaten dat iemand zomaar een boek in Zijn Naam verzint, en daarna een miljard mensen nu deze tijd dat boek volgen. Natuurlijk kan elke individu een verkeerde opmerking over God maken, ik soms zelf ook omdat ik Hem nog moet leren kennen, maar dat wil niet zeggen dat mijard mensen het meteen met mij eens zijn toch...

Hebben mensen niet een vrije wil? En staat er niet in de bijbel dat aan het einde van de tijd velen op een dwaalspoor gebracht worden? Het is dus wel mogelijk.

Ik heb nooit gezegt dat in de Quran Maria als God word beschreven, want dat word ze niet. Het was een vraag van mij aan jou.

Dat weet ik wel. Ik zette het er gewoon even bij om meteen alle misvattingen uit de weg te ruimen. Ik kan me herinneren dat er ergens in de Koran of Hadith staat dat er mensen zijn die Maria naast God vereren en dat dit fout is. Voor alle duidelijkheid: wij doen dit dus niet.

Waarom is Jezus niet de Zoon van Allah? Jezus is toch de zoon van God? Je praat nu erg tegenstrijdig vind ik zelf...

De God die in de Koran beschreven staat is niet dezelfde God als die in de bijbel beschreven staat. Of dat nu komt door verdraaing of leugen laat ik er even buiten. Je kan in de ene geloven en de ander verwerpen. Jezus is de Zoon van God (de Vader) en hij is God (de Zoon). Hij is niet de zoon van de God die jullie kennen, die heeft namelijk geen zoon.

Als Allah alles weet, waarom begreep hij het christendom niet?

Dan zeg je dat Jezus niet verwekt is uit de Vader, Als iemand de zoon van zijn vader is, dan heeft de vader zijn zoon verwekt samen met de moeder.

Ik heb 2x eerder gezegd dat de vader-zoon relatie al eerder dan de schepping bestond. De vader-zoon relatie die wij kennen (met moeder en verwekking) kan dus net zo goed toen in de schepping gelegd zijn. Dan bestond de relatie ervoor al.

Is Jezus zijn eigen vader dan? Is God Zijn eigen zoon?

De Zoon is God. De Vader is God. Je kan dus zeggen dat Jezus de zoon van God is, en je kan zeggen dat de Vader de Vader van God is. Ze zijn namelijk beiden God.

Zulke dingen zetten mij op een dwaalspoor wat betreft het christendom jah..

Je haalt 'op een dwaalspoor zetten' en 'niet begrijpen' door elkaar.

En dan laten we het nog eens even over Maria hebben, zij was de moeder van Jezus. Hoe kan ze zijn moeder zijn als Jezus altijd al bestaan heeft?

Maria was de moeder van de vleesgeworden Zoon. In de bijbel staat: Het Woord is vlees geworden. De Zoon bestond daarvoor al, hij werkte ook al, maar werd pas mens toen Hij geboren werd uit de maagd Maria. Toen begon zijn echte taak op aarde die hij zo'n 30 jaar uitvoerde voor hij weer naar de hemel ging. Hij deed die taak niet alleen, in de bijbel staat dat de Geest hem leidde, en hij stond ook in contact met de Vader.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2005 om 15:20

Anne....

Met dat dwaalspoor wordt bedoeld dat meer en meer gelovigen afstappen van hun geloof,dan wel niet gelovig zijn.

En kijk eens om je heen wat er gebeurd...

Dat geldt zowel voor moslims als christenen 

 

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2005 om 15:48

In eerste instantie geplaatst door Anne

God zou het niet toelaten dat iemand zomaar een boek in Zijn Naam verzint, en daarna een miljard mensen nu deze tijd dat boek volgen. Natuurlijk kan elke individu een verkeerde opmerking over God maken, ik soms zelf ook omdat ik Hem nog moet leren kennen, maar dat wil niet zeggen dat mijard mensen het meteen met mij eens zijn toch...

Hebben mensen niet een vrije wil? En staat er niet in de bijbel dat aan het einde van de tijd velen op een dwaalspoor gebracht worden? Het is dus wel mogelijk.

Ja, de mensen hebben een vrije wil, maar dit zou God toch zeker wel tegen gehouden hebben denk ik zelf. Maar nu praten we over iets wat nooit gebeurd is dus jah...

Ik heb nooit gezegt dat in de Quran Maria als God word beschreven, want dat word ze niet. Het was een vraag van mij aan jou.

Dat weet ik wel. Ik zette het er gewoon even bij om meteen alle misvattingen uit de weg te ruimen. Ik kan me herinneren dat er ergens in de Koran of Hadith staat dat er mensen zijn die Maria naast God vereren en dat dit fout is. Voor alle duidelijkheid: wij doen dit dus niet. okay :)

Waarom is Jezus niet de Zoon van Allah? Jezus is toch de zoon van God? Je praat nu erg tegenstrijdig vind ik zelf...

De God die in de Koran beschreven staat is niet dezelfde God als die in de bijbel beschreven staat. Of dat nu komt door verdraaing of leugen laat ik er even buiten. Je kan in de ene geloven en de ander verwerpen. Jezus is de Zoon van God (de Vader) en hij is God (de Zoon). Hij is niet de zoon van de God die jullie kennen, die heeft namelijk geen zoon.
Jah maar de God die wij hebben, en de God die jullie hebben is precies dezelfde. Jullie beschrijven Hem gewoon anders, en kennen hem een zoon toe.
Als Allah alles weet, waarom begreep hij het christendom niet?

Waar haal jij uit op dat Allah het christendom niet begreep? Is net zoiets als om te zeggen dat God niet Alwetend is. En jou God is toch Alwetend? Hij keurde sommige dingen niet goed, zo moet je het zeggen.

Dan zeg je dat Jezus niet verwekt is uit de Vader, Als iemand de zoon van zijn vader is, dan heeft de vader zijn zoon verwekt samen met de moeder.

Ik heb 2x eerder gezegd dat de vader-zoon relatie al eerder dan de schepping bestond. De vader-zoon relatie die wij kennen (met moeder en verwekking) kan dus net zo goed toen in de schepping gelegd zijn. Dan bestond de relatie ervoor al. Ikzelf vind vader en zoon gewoon verkeerde termen

Is Jezus zijn eigen vader dan? Is God Zijn eigen zoon?

De Zoon is God. De Vader is God. Je kan dus zeggen dat Jezus de zoon van God is, en je kan zeggen dat de Vader de Vader van God is. Ze zijn namelijk beiden God. Dus de vader is de vader van God terwijl de vader zelf ook de vader is? Het word nu wel erg vaderig hier zie je dat ahaaha

Zulke dingen zetten mij op een dwaalspoor wat betreft het christendom jah..

Je haalt 'op een dwaalspoor zetten' en 'niet begrijpen' door elkaar. Het is niet echt niet begrijpen, ik begrijp het wel, ik vind het gewoon onlogisch en niet passend om God een zoon toe te kennen...

En dan laten we het nog eens even over Maria hebben, zij was de moeder van Jezus. Hoe kan ze zijn moeder zijn als Jezus altijd al bestaan heeft?

Maria was de moeder van de vleesgeworden Zoon. In de bijbel staat: Het Woord is vlees geworden. De Zoon bestond daarvoor al, hij werkte ook al, maar werd pas mens toen Hij geboren werd uit de maagd Maria. Toen begon zijn echte taak op aarde die hij zo'n 30 jaar uitvoerde voor hij weer naar de hemel ging. Hij deed die taak niet alleen, in de bijbel staat dat de Geest hem leidde, en hij stond ook in contact met de Vader.
Dus eenderde deel van God was op aarde. Maar waarom liet Hij dan Maria de moeder van Jezus zijn? Ik bedoel, God is Almachtig dus Maria hadden ze eigenlijk niet nodig. God hoeft alleen maar te zeggen: Wees, en het is. Dat zou voldoende geweest zijn. Maar nee, Jezus had een moeder, dus dat wil zeggen dat hij half mens, was en half God. Of een mens met goddelijke eigenschappen ( profeetschap ) of een God met menselijke eigenschappen ( dit vind ik zelf nogal verlagend. ) Maar goed, welke van de drie is het?

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2005 om 16:02

Waarom vind je dat verlagend?Is Allah's schepping een verlaging dan?

 

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2005 om 16:05
Wel tegenover God zelf. God staat mijlen en mijlen hoger dan ons. Snap je wat ik bedoel?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2005 om 16:08

In eerste instantie geplaatst door tarah

Wel tegenover God zelf. God staat mijlen en mijlen hoger dan ons. Snap je wat ik bedoel?
Dat heeft niet zo zeer met God te maken,maar met ons. 

Waar zal god mij plaatsen als ik me exact zou hebben gehouden aan zijn wetten en mij voor 200% kan vertrouwen?

 

 

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2005 om 16:11
Ja, dat bedoel ik ook :)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2005 om 16:14
In eerste instantie geplaatst door tarah

Ja, dat bedoel ik ook :)
Ik hoop zelf een heel eind voor alle zekerheid. Als ik al naar Nelson Mandela kijk heb ik nog een eeuwigheid aan stoepen te vegen.
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2005 om 16:33
ahahahaha jah, dan kijk ik wel naar moeder teresa okay ;)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2005 om 16:39

In eerste instantie geplaatst door tarah

ahahahaha jah, dan kijk ik wel naar moeder teresa okay ;)
Ja daar kunnen we ook nog een puntje aan zuigen zeg.  

Ik denk dat bijde zouden zeggen hier..... "Zit maar niet zo te zwetsen hier,maar steek je armen maar eens wat meer uit de mouwen"

Om Allah's wil in daden om te zetten.

 

Terug naar boven
Mappo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 2
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2005 om 20:15

Hallo medemensen, ik ben nieuw hier.

Wat ik niet snap is waarom Allah het zo nodig vond om de Bijbel te corrigeren. Zeker als het Nieuwe Testament in verschillende versies is opgeschreven door verschillende directe volgelingen van Jezus.

De driee-eenheid van God, valt meer onder katholisisme, dan het christelijk geloof. (Naar mijn idee is de katholieke kerk ook erg fout bezig tov de leer van Jezus [NT], en de Thora [OT]). De drie-eenheid is ergens te herkennen in; (Joh:14:6) "Jezus zeide tot hem(Thomas): Ik ben de weg en de waarheid en het leven." En letterlijk in (Matth:28:19) "..en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes..."

Maar Jezus stelt zich iig niet gelijk aan God: (Joh 5:30) "Ik kan van Mij zelven niets doen. Gelijk Ik hoor, oordeel Ik, en Mijn oordeel is rechtvaardig; want Ik zoek niet Mijn wil, maar den wil des Vaders, Die Mij gezonden heeft."

Het blijft MonoTheistisch,

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 01:57
Ja, de mensen hebben een vrije wil, maar dit zou God toch zeker wel tegen gehouden hebben denk ik zelf. Maar nu praten we over iets wat nooit gebeurd is dus jah...

Ach ja. Ik geloof dat het mogelijk is dat bijna iedereen op een gegeven moment achter de verkeerde aan zal gaan. Het is een voorspelling waarvan ik geloof dat die uitkomt. Staat er in de Koran niet ook zoiets over de eindtijd?

okay :)

:)

Jah maar de God die wij hebben, en de God die jullie hebben is precies dezelfde. Jullie beschrijven Hem gewoon anders, en kennen hem een zoon toe.

Ik denk dat ze heel verschillend zijn. Kijk maar naar wat volgens de twee boeken de manier is om tot God te komen:

God (Koran): Als je je zo goed mogelijk aan de voorschriften houdt en berouw hebt over je zonden, zal God genade hebben.
God (bijbel): Jezus is de weg, de waarheid en het leven. Niemand kot tot de Vader dan door hem.

Het is dus heel verschillend. Als je de God van de Koran gehoorzaamt, kan je niet Jezus zien als je enige redding. Als je de God van de bijbel gehoorzaamt, kan je niet iets ander dan Jezus zien als je enige redding. Je kan het dus niet samen nemen.

Het zou natuurlijk geweldig zijn als het niet uitmaakt wat je gelooft, maar helaas, wat je doet hangt ervan af. Als je niet gelooft dat Jezus als enige je kan en wil helpen, dan laat je je ook niet helpen en zal je ook niet geholpen worden.

Waar haal jij uit op dat Allah het christendom niet begreep? Is net zoiets als om te zeggen dat God niet Alwetend is. En jou God is toch Alwetend? Hij keurde sommige dingen niet goed, zo moet je het zeggen.

Nou, uit het feit dat in de Koran staat dat wij christenen (de mensen van het boek) in dingen geloven (die ik genoemd heb), terwijl we dat helemaal niet doen.

Ikzelf vind vader en zoon gewoon verkeerde termen

Okay :)

Dus de vader is de vader van God terwijl de vader zelf ook de vader is? Het word nu wel erg vaderig hier zie je dat ahaaha

hahah Nee de Vader is God, en tegelijk is Hij de vader van de Zoon (die ook God is). Je kan dus zeggen dat de Vader de vader van God is, en de Zoon de zoon van God. Maar ze zijn beiden ��n God. Tja... was het maar wat simpeler voor ons mensen.

Het is niet echt niet begrijpen, ik begrijp het wel, ik vind het gewoon onlogisch en niet passend om God een zoon toe te kennen...

Okay. Maar omdat iets moeilijk is, hoeft het nog niet meteen onwaar te zijn, daar zijn we het wel over eens denk ik. Een dwaalspoor heeft met onwaarheden te maken. Natuurlijk, als jij gelooft dat het onwaar is mag je zeggen: 'ik geloof dat dat een dwaalspoor is'. Maar je kan niet zeggen: 'dat is een dwaalspoor omdat het niet te begrijpen is'.

Dus eenderde deel van God was op aarde.

Ik denk niet dat e het zo kan zeggen maar goed, voor de aanname ga ik er wel even in mee.

Maar waarom liet Hij dan Maria de moeder van Jezus zijn? Ik bedoel, God is Almachtig dus Maria hadden ze eigenlijk niet nodig. God hoeft alleen maar te zeggen: Wees, en het is. Dat zou voldoende geweest zijn. Maar nee, Jezus had een moeder, dus dat wil zeggen dat hij half mens, was en half God. Of een mens met goddelijke eigenschappen ( profeetschap ) of een God met menselijke eigenschappen ( dit vind ik zelf nogal verlagend. ) Maar goed, welke van de drie is het?

Ik denk dat zijn geboorte nodig was om hem echt helemaal mens te laten zijn. Hij heeft alle dingen ervaren die wij ook ervaren. Hij was ook doodsbang voordat hij gekruisigd werd. Hij huilde toen hij het verdriet zag om een overledene. Hij kan helemaal met ons meeleven wanneer wij ergens mee zitten omdat hij het zelf ook meegemaakt heeft. Zijn geboorte draagt bij aan zijn mens-zijn.
Het was bij de zondeval ook voorspeld dat een nakomeling van Eva de slang zou overwinnen: Vijandschap sticht ik tussen jou en de vrouw, tussen jouw nageslacht en het hare, zij verbrijzelen je kop, jij bijt hen in de hiel. (Gen3:15) Het nageslacht van Eva zou de slang overwinnen. Jezus was de enige die dit kon, en moest dus in het nageslacht van Eva geboren worden.

Er zijn meer voorspellingen waardoor de Joden geloofden dat in Betlehem, Juda uit de nakomelingen van David de Messias geboren zou worden. De Messias, van wie beloofd was dat die hen zou verlossen. Zij dachten alleen aan verlossen van wereldse macht, terwijl Jezus ons verlost heeft van geestelijke macht. Daarom geloofden men niet in hem. Ze waren te gericht op het wereldse. Op zijn kruis hing het bordje: 'Koning der Joden'. Het was bedoeld als bespotting maar als je het geestelijk bekijkt was het echt waar!

Hij is 100% mens en 100% God. Gods gerechtigheid eist dat de mens voor zijn zonde betaalt. Jezus moest echt mens zijn om voor de zonde te betalen, al had hij zelf geen zonde. Hij betaalde voor onze zonde.
Hij moest ook echt God zijn, want alleen door zijn godheid had Jezus de kracht om de last van Gods toorn voor zijn menselijke natuur te dragen en ons het leven terug te geven.

hai Mappo
Ik kan van Mij zelven niets doen. Gelijk Ik hoor, oordeel Ik, en Mijn oordeel is rechtvaardig; want Ik zoek niet Mijn wil, maar den wil des Vaders, Die Mij gezonden heeft."

Hij stelt zich daar niet gelijk aan de Vader maar dat is hij ook niet. Dat betekent nog niet dat hij niet God is. Als Hij niet God was, was het een zonde dat hij zich liet aanbidden. Dan had hij moeten ingrijpen zoals de engelen dat altijd doen.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 02:56
In eerste instantie geplaatst door Mappo

Hallo medemensen, ik ben nieuw hier.

Wat ik niet snap is waarom Allah het zo nodig vond om de Bijbel te corrigeren. Zeker als het Nieuwe Testament in verschillende versies is opgeschreven door verschillende directe volgelingen van Jezus.

De driee-eenheid van God, valt meer onder katholisisme, dan het christelijk geloof. (Naar mijn idee is de katholieke kerk ook erg fout bezig tov de leer van Jezus [NT], en de Thora [OT]). De drie-eenheid is ergens te herkennen in; (Joh:14:6) "Jezus zeide tot hem(Thomas): Ik ben de weg en de waarheid en het leven." En letterlijk in (Matth:28:19) "..en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes..."

Maar Jezus stelt zich iig niet gelijk aan God: (Joh 5:30) "Ik kan van Mij zelven niets doen. Gelijk Ik hoor, oordeel Ik, en Mijn oordeel is rechtvaardig; want Ik zoek niet Mijn wil, maar den wil des Vaders, Die Mij gezonden heeft."

Het blijft MonoTheistisch,

Weet je...En dat is het nu juist.

Het doet er niet toe welk boek nu precies de juiste is.Iedereen weet wat er met goed en kwaad bedoeld wordt.En als we straks zo dom zijn met z'n allen om de wereld in brand te zetten,moeten we niet zeuren en klagen.We kunnen dan precies zien wat de hel inhoudt.En geloof me dat er steen en been geklaagd zal gaan worden over de heele wereld in elke cultuur en religie.De rijkdom in het westen is een doorn in het oog voor de moslims,die terecht zien dat wij bijna niet onze rijkdom delen.Maar ook binnen hun eigen cultuur vind je dit schril contrast.Eigenlijk is hun strijd niet die tegen het westen...Maar die tegen de rijken der aarde.Het zijn ook de rijken die eens diep moeten nadenken over alles wat men heeft vergaard en wat de heilige geschriften hierover de mens heeft verteld.Men kan van de aarde een groot paradijs maken,daarvoor heeft men alleen maar een wil nodig die sommige profeten hadden.Maar de mens is kortzichtig en denkt te veel aan eigen belang.In mijn ogen is er op dit moment nog geen enkel volk echt beschaafd.

 

 

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 05:27
Njah ik laat jou dat maar denken, dat lijkt me het beste. Je staat er niet voor open, dus zul je het ook niet geloven.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 06:59
In eerste instantie geplaatst door tarah

Njah ik laat jou dat maar denken, dat lijkt me het beste. Je staat er niet voor open, dus zul je het ook niet geloven.
Waar sta ik niet voor open of was deze opmerking niet aan mij gericht?
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 09:11
Het doet er niet toe welk boek nu precies de juiste is.

Ehm jawel... De twee boeken wijzen namelijk allebei naar een andere oplossing om van dat pak op je rug (zondelast) af te komen.
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 11:54

Hoi Ruud,

Nee die opmerking was niet naar jou bedoeld, maar naar Remco. En als je ergens niet voor open staat is dat ook niet erg, dat is je eigen keuze. En daar zou ik dan niks aan kunnen veranderen. Alleen Allah swt kan dat.

groetjes Thara

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 15:07
Mag ik een (naieve) vraag stellen:

Jezus (moge Allah(=God) hem zegenen) mag niet worden aanbeden, maar waarom mag hij dan voor hulp worden gevraagd? Hulp vraag je toch van God alleen? God kan toch de mensheid redden van alles wat haar overkomt? God is de heerser van de koningrijk des hemels en aarde (en dus ook van de mensheid)? Als je hulp vraagt via iets anders dan God, dan ben je toch al op stap naar polytheisme? Dat deden toch de eerste mensen toen zij afgoden gingen verzinnen?

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah(=God) leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah(=God) Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 15:13
Abdulkadir, vraag je dit aan moslims of aan christenen? (Ik wil niet weer de fout maken dat ik op iets reageer wat niet voor mij bedoeld is... komen nogal heftige reacties van.) Wij belijden dat we Jezus juist wel mogen aanbidden en om hulp vragen omdat Hij God is. Hem is alle macht gegeven in hemel en op aarde. Dat hij zich op aarde liet aanbidden is voor ons een bewijs hiervan. Geen wezen dat niet God is mag zich laten aanbidden.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 15:18

Jezus zegt...."Via mij bereik je God"

Leef zoals Jezus leefde.

 

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 15:20
Wat ik bedoelde Remco, is dat ik uit je teksten op heb kunnen maken dat je erg hardnekking in het Christendom gelooft, maar ik geloof erg hardnekkig in de Islaam, dus een discussie tussen ons zou niet echt veel opschieten, omdat wij beiden een eigen waarheid hebben. En ik vind er niks mis mee hoor, dus je moet niet denken dat ik dit negatief bedoel. Het zou gewoon overbodig zijn voor ons om te gaan discussieren wat klopt. Krijg je zo'n welles-nietes situatie. Tenminste dat zou eruit komen denk ik. Dus daarom zeg ik ook van laten we er maar over ophouden, en geloven wat we geloven. Sneppie? :)
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 15:20
Ruud,

Hij zegt ook: 'Ik ben het leven' en 'Ik ben de deur.' Alleen door hem kan je in de hemel komen. Dat gaat verder dan leven zoals hij leefde. Je moet hem in je leven laten binnenkomen.

tarah, ik begrijp het. Op een gegeven moment kom je niet meer verder dan gewoon elkaar uitleggen wat je gelooft. Maar dat kan ook heel goed zijn.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 15:29

In eerste instantie geplaatst door Anne

Ruud,

Hij zegt ook: 'Ik ben het leven' en 'Ik ben de deur.' Alleen door hem kan je in de hemel komen. Dat gaat verder dan leven zoals hij leefde. Je moet hem in je leven laten binnenkomen.

tarah, ik begrijp het. Op een gegeven moment kom je niet meer verder dan gewoon elkaar uitleggen wat je gelooft. Maar dat kan ook heel goed zijn.
Hij is ons voor gegaan,door het goede voorbeeld te geven.

De moslims vinden hun inspiratie in Mohamed

Begrijp je dat?

Anne.....

Kijk eens om je heen in je huiskamer...

Jezus gaf dat allemaal weg aan de armen.

Om dat te bereiken moet je bv op de eerste plaats niets geven om aardse goederen.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.110 seconden.