Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenEen teken van God

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Een teken van God
    Geplaatst op: 29 januari 2005 om 15:36

Hoi Remco,

Ik zal geen Christen worden omdat ik het al eens ben geweest. Ik heb me er niet totaal in verdiept, maar veel geluisterd naar de zusters op mijn werk. ( Ik werk namelijk in een kloosterverzorgingshuis ) Maar goed, ik voelde me niet aangetrokken tot de Christendom omdat Jezus als de zoon van God werd beschreven. Toen ik nog niks van de Islaam wist had ik dat gevoel ook al. Dus het zal mijn lot geweest zijn om moslima te worden. Subhana Allah ( Heilig is God )

Liefs Thara

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 03:06
Hij is ons voor gegaan,door het goede voorbeeld te geven.
De moslims vinden hun inspiratie in Mohamed
Begrijp je dat?


Het is meer dan inspiratie. Hij is de weg waarover we heen lopen naar God. Hij is de deur waardoor we als kudde de schaapskooi binnengaan. Slechts naar zijn voorbeeld leven is niet alles.

Anne.....
Kijk eens om je heen in je huiskamer...
Jezus gaf dat allemaal weg aan de armen.
Om dat te bereiken moet je bv op de eerste plaats niets geven om aardse goederen.

Waar staat Jezus dat hij zijn bezit aan de armen gaf? Hij bezat zelf nauwelijks wat. Hij zegt alleen: 'Laat alles achter en volg mij.' 'Wie liever aan iets anders vasthoudt in plaats van mij te volgen, is mij niet waard.' Het gaat er dus om dat je h�m volgt, en daarmee van je bezit afstand kan doen. Het gaat niet om de goede daad.

Maar goed, ik voelde me niet aangetrokken tot de Christendom omdat Jezus als de zoon van God werd beschreven.

Misschien heb je hem altijd gezien als mens, als een soort profeet, een heel bijzonder man. Christenen zien hem als Zoon van God en God zelf. Hij was er altijd al. Op een gegeven moment stuurde zijn Vader hem uit liefde voor de wereld naar ons toe, terwijl hij wist dat we hem af zouden slachten. We geloven dat hij niet dood is. Hij leeft nog steeds en is bij ons. Hij is actief met mensen bezig die dat willen. Hij wil zich ook met jou bemoeien omdat hij je lief heeft. Dat kan je toch niet een te minderwaardige gedachte vinden? Dit zijn juist de grote daden van liefde van God waar we hem zo voor bewonderen.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 11:04

Mattheus 19

21  Jezus antwoordde: �Als u volmaakt wilt zijn, ga dan al uw bezittingen verkopen, geef het geld aan de armen en u zult een schat hebben in de hemel. Kom dan terug en volg mij.�

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 11:11
Idd je moet dus alles kunnen weggeven om hem te volgen. Anders ben je hem niet waard. Dat sluit ook precies aan bij 'God liefhebben boven alles'. Je mag je bezittingen niet liefhebben boven God (Jezus).
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 11:17

Oorlogen en geruchten van oorlogen

De mens vergeet graag hoe slecht hij is. De oorlog is een sombere herinnering. "Snel zijn hun voeten om bloed te vergieten, verwoesting en ellende zijn op hun wegen, en de weg des vredes kennen zij niet" (Romeinen 3:15 t/m 17).

In de tijd van Paulus was het snelste middel tot bloedvergieting een Romeinse strijdwagen of een slaven-geroeide oorlogsschip. Intussen heeft de mens het ver geschopt.

Nu zit hij in zijn geriefelijke controllekamer en stuurt een rakket naar de andere kant van de aarde. Vanuit een vliegtuig werpt hij bommen af en ziet de rook van de vernietiging hoog opdwarrelen. Hij hoort alleen het gezoem van de straalmotoren. Hij is te ver weg om het gekreun en gehuil te horen van mensen die in het puin achterblijven. Vanuit een zwevende helikopter regent hij dodelijke kogels op zijn medemensen. Een piloot in Vietnam had op zijn helikopter geschilderd: "Doden is ons vak. Zaken zijn goed."

Ja, sedert de dagen van Paulus heeft de mens het ver geschopt. "Snel zijn hun voeten om bloed te vergieten, verwoesting en ellende zijn op hun wegen, en de weg des vredes kennen zij niet."

In de tijden van het Oude Testament was zelfs Gods volk bij de oorlog betrokken. Zij verlangden daar vrede, net zoals wij. Door Jesaja heeft God een belofte gegeven. Hij sprak over een tijd wanneer het woord des Heren van Jerusalem zou uitgaan en Gods volk de oorlog niet meer zou leren (Jesaja 2:3,4).

God heeft Zijn Zoon gezonden om ons de wegen van de vrede te doen kennen. Tweeduizend jaar zijn voorbijgegaan. Lippendienst wordt door miljoenen aan zijn woorden bewezen maar weinigen zijn er die echt doen wat Hij zegt.

Wat zegt Jezus over de oorlog? "Ook zult gij horen van oorlogen en van geruchten van oorlogen. Ziet toe, weest niet verontrust; want dat moet geschieden, maar het einde is het nog niet. Want volk zal opstaan tegen volk, en koninkrijk tegen koninkrijk" (Matte�s 24:6,7).

"Oorlogen en geruchten van oorlogen," daar heb je de menselijke geschiedenis in een notedop. Als de mensen geen oorlog voeren, leggen ze alles voor een oorlog klaar.

En verontrusting is de natuurlijke reactie op oorlog. Als wij aan de vernietiging van recente oorlogen terugdenken, als wij de mogelijkheid -- zo niet de waarschijnlijkheid -- overwegen dat kernwapens weer gebruikt zullen worden, slaat ons hart over en loopt ons bloed koud.

Toch zegt Jezus: "Weest niet verontrust", "Weest niet bevreesd". Hoe is dit mogelijk? Hoe kunnen wij kalm blijven?

Het antwoord is gevonden in de fundamentele houdingen die Jezus ons leert aannemen tegenover God, tegenover deze wereld, en tegenover onze medemens.

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 11:18

Misschien heb je hem altijd gezien als mens, als een soort profeet, een heel bijzonder man. Christenen zien hem als Zoon van God en God zelf. Hij was er altijd al. Op een gegeven moment stuurde zijn Vader hem uit liefde voor de wereld naar ons toe, terwijl hij wist dat we hem af zouden slachten. We geloven dat hij niet dood is. Hij leeft nog steeds en is bij ons. Hij is actief met mensen bezig die dat willen. Hij wil zich ook met jou bemoeien omdat hij je lief heeft. Dat kan je toch niet een te minderwaardige gedachte vinden? Dit zijn juist de grote daden van liefde van God waar we hem zo voor bewonderen.

Ik zie hem inderdaad als profeet, als een mens die een boodschap van God naar ons bracht. God zond hem inderdaad naar ons toe uit liefde voor de wereld, alhoewel Jezus niet is afgeslacht. Hij is opgenomen in de hemel, en iemand anders heeft zijn plaats aan het kruis ingenomen. Stel dat het klopt dat Jezus de zoon van God is, dan zou God het niet toelaten dat Zijn eigen zoon zo schaamteloos afgeslacht zou worden. Maar nu dwaal ik af.

Jij zegt dat hij nog steeds leeft, en actief met ons bezig is. Heeft er iemand die goed bij zijn hoofd is na de tijd van Jezus nog gezegt dat hij Jezus is?

Het kan ook zijn dat je het anders bedoelt. Jezus leeft in onze harten voort, en wil graag dat wij het goede doen, zodat wij naar de Hemel gaan als we dood zijn. Dit punt geloof ik zelf niet. Hier word Jezus met God verwart, de God zoals ik die zie. Waar jullie Jezus neerzetten, zou eigenlijk God moeten staan, de Vader in jullie geval, voor mij gewoon Allah. Allah is Degene die ons lief heeft, en zo graag wilt dat wij het goede doen. Allah is Degene die Zich met onze levens bemoeit. Jezus is in de Hemel, en het enige wat hij daar waarschijnlijk doet is Allah aanbidden.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 11:47
Men moet niet proberen elkaars religie te ontnemen nog aan elkaars gelovigen te trekken.Nog proberen de eene religie voor de andere te stellen.Het kwaad kent immers geen religie alleen volgelingen.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 12:19
Ik zie hem inderdaad als profeet, als een mens die een boodschap van God naar ons bracht. God zond hem inderdaad naar ons toe uit liefde voor de wereld, alhoewel Jezus niet is afgeslacht. Hij is opgenomen in de hemel, en iemand anders heeft zijn plaats aan het kruis ingenomen. Stel dat het klopt dat Jezus de zoon van God is, dan zou God het niet toelaten dat Zijn eigen zoon zo schaamteloos afgeslacht zou worden. Maar nu dwaal ik af

Oh joh dat geeft toch niks. :) Je vraagt belangrijke dingen over de kern van het christendom. Het is me een plezier om mijn geloof uit te leggen.
Dat hij gedood en afgeslacht is, dat was volgens ons het hele punt van zijn komst. Hij was gekomen met onder andere de taak om de straf voor onze zonden te dragen door zijn kruisdood. De vraag over hoe het kon dat God dat lijden toestond, zal je dus moeten terugvoeren naar v��r zijn komst. En daarover gaat dit bekende vers: Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Joh 3:16) God heeft Jezus dus gezonden om te lijden, omdat hij de wereld zo lief had!

Jij zegt dat hij nog steeds leeft, en actief met ons bezig is. Heeft er iemand die goed bij zijn hoofd is na de tijd van Jezus nog gezegt dat hij Jezus is?

Ik bedoel het inderdaad anders. Er zijn tegenwoordig wel valse christussen trouwens...

Het kan ook zijn dat je het anders bedoelt. Jezus leeft in onze harten voort, en wil graag dat wij het goede doen, zodat wij naar de Hemel gaan als we dood zijn. Dit punt geloof ik zelf niet. Hier word Jezus met God verwart, de God zoals ik die zie. Waar jullie Jezus neerzetten, zou eigenlijk God moeten staan, de Vader in jullie geval, voor mij gewoon Allah. Allah is Degene die ons lief heeft, en zo graag wilt dat wij het goede doen. Allah is Degene die Zich met onze levens bemoeit. Jezus is in de Hemel, en het enige wat hij daar waarschijnlijk doet is Allah aanbidden.

Ik begrijp dat je het anders gelooft. Maar zoals Remco zegt, we geloven niet dat hij slechts voortleeft in onze harten zoals veel mensen dat van de doden geloven. Ook is het niet alleen zijn boodschap die voortleeft. Jezus leeft! In de bijbel staat dat hij in de hemel aan de rechterhand van God zit. Je kan echt tot hem bidden. Je kan hem vragen om zich met je te bemoeien. Dan komt zijn Geest in je hart. Dat geloven wij. En dat merken wij soms ook. ;)
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 13:04
Ja maar wat je zegt over dat Jezus door middel van dat hij gekruisigd werd, de zonden van andere mensen op zich nam, is een beetje onzinnig. Als God iemand wil vergeven, dan doet Hij dat. Daar hoeft Zijn zogenaamde zoon dan niet voor te lijden. Alleen Allah kan vergeven. Maar daar hoeft niet perse iets voor tegenover te staan. Als Hij de mensen wil vergeven, dan vergeeft Hij ze.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 13:14
Ja maar wat je zegt over dat Jezus door middel van dat hij gekruisigd werd, de zonden van andere mensen op zich nam, is een beetje onzinnig. Als God iemand wil vergeven, dan doet Hij dat. Daar hoeft Zijn zogenaamde zoon dan niet voor te lijden. Alleen Allah kan vergeven. Maar daar hoeft niet perse iets voor tegenover te staan. Als Hij de mensen wil vergeven, dan vergeeft Hij ze.


Op zich is het niet zo heel moeilijk te begrijpen. Ik heb al wel eens eerder een verhaaltje vertelt om dit duidelijk te maken.

In eerste instantie geplaatst door Anne

Stel je voor, een jongen heeft een misdaad gepleegd. Hij wordt hiervoor berecht. Komt hij in de rechtbank... blijkt zijn vader de rechter te zijn! De jongen denkt: 'Yes, mijn vader zal mij nooit in de gevangenis zetten, daarvoor houdt hij veel te veel van mij.' Tot grote verbazing van de jongen luidt de uitspraak van de rechter: 10 jaar cel of 10000 euro boete! De jongen huilt, hij heeft het geld niet. Hoe kon zijn vader nou zo hard zijn? Maar vervolgens stapt de vader van zijn rechtersstoel af, en betaalt de 10000 euro voor zijn zoon.


Die rechter moest rechtvaardig zijn. De prijs moest dus betaald worden. Hij kon zijn zoon niet zomaar naar huis laten gaan. Dat is niet eerlijk. Wat de rechter wel kon doen was z�lf de prijs betalen. We geloven dat God dit gedaan heeft door zijn Zoon, die ook God is, te sturen om onze straf over te nemen. De prijs was alleen niet 10000 euro, maar de dood en verlatenheid van God. Dat had God al gezegd bij de zondeval.
Terug naar boven
Mappo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 2
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 17:52

"Hij is opgenomen in de hemel, en iemand anders heeft zijn plaats aan het kruis ingenomen. Stel dat het klopt dat Jezus de zoon van God is, dan zou God het niet toelaten dat Zijn eigen zoon zo schaamteloos afgeslacht zou worden. "

Er is een verschil tussen "Christus" en "Jezus (van Nazareth", net als bij het verschil tussen de "Boeddha" en Shakyamuni. Hierbij zijn "Jezus" en "Shakyamuni" de namen van de personen die 'gewoon' zijn geboren en zijn doodgegaan. De 'Christus' (de Gezalfde) en de 'Boeddha' (de Verlichtte) geven meer het spirituele aspect (de Geest) weer.

Zelf het lichaam is materie, en zelfs het vasthouden aan het lichaam is een vorm van materialisme. Matheus 6 verhaalt dan ook: "Maar gij, wanneer gij bidt, ga in uw binnenkamer, sluit uw deur en bid tot uw Vader in het verborgene;...", waarbij de 'binnenkamer' gelijk is aan het lichaam, wat ook wel de 'kerk' wordt genoemd.

Het "schaamteloos afslachten" is een ultiem bericht om het Ego (en de materie, en dus ook het lichaam) op alle fronten los te laten, en te vertrouwen op God. Hoe veel meer bewijs kan God geven van zijn bestaan door middel van deze actie? Zeker als het niet definitief blijkt te zijn.

In de Lotus Soetra wordt uitgelegd over het hoe-en-wat van zo'n actie:

LS Hst 16.:"...Goede mannen, de Boeddha ziet dat ertussen de levende wezens diegene zijn, die zich bezighouden met een kleine Wet, die slechts weinig voorspoed en veel laster biedt. Voor dergelijke personen zal ik beschrijven hoe ik in mijn jeugd mijn ouderlijk huis verliet, en (onder de bodhi-boom) de staat van anuttara-samyak-sambodhi(volmaakte verlichting) bereikte. Maar dit is onnoemelijk veel langer terug, zoals ik al heb verteld. Ik gebruik dit tactvol hulpmiddel eenvoudigweg om levende wezens te onderwijzen, en hen ertoe te bewegen het pad van boeddhaschap(verlichting) te betreden. Daarom spreek ik op deze wijze.
Goede mannen, alle geschriften die de Boeddha heeft verkondigd en nog zal verkondigen, zijn allemaal bedoeld ter redding en vrijmaking van levende wezens. Soms spreek ik over mijzelf, soms over anderen; soms stel ik mezelf voor, soms stel ik anderen voor; soms laat ik mijn eigen handelingen zien, soms die van anderen. Alles wat ik verkondig is waar, en niet onwaar...."

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2005 om 00:52
(Dit is niet mijn geloof hoor tarah.)

Het lichaam, de ziel en de geest zijn ��n volgens mij, net als de Vader de Zoon en de Geest ��n zijn. Het lichaam is niet iets slechts wat je los moet laten, het is een tempel voor God.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2005 om 02:41
In eerste instantie geplaatst door Anne

Idd je moet dus alles kunnen weggeven om hem te volgen. Anders ben je hem niet waard. Dat sluit ook precies aan bij 'God liefhebben boven alles'. Je mag je bezittingen niet liefhebben boven God (Jezus).
Nou laat maar eens zien dan.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2005 om 03:26
Nou laat maar eens zien dan.


Ik heb mijn bezittingen of geliefden niet lief boven God. Als God besluit dat het me allemaal afgenomen wordt, zal ik mijn liefde voor Hem niet opgeven denk ik. Maar goed, nu beredeneer ik vanuit nu. Hoe ik werkelijk zou reageren weet ik niet.

Trouwens, als ik het zou doen om jou het te laten zien doe ik het vanuit een hele verkeerde intentie en betekent het niets. Ik zou het in het geheim moeten doen.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2005 om 07:33

In eerste instantie geplaatst door Anne

Nou laat maar eens zien dan.


Ik heb mijn bezittingen of geliefden niet lief boven God. Als God besluit dat het me allemaal afgenomen wordt, zal ik mijn liefde voor Hem niet opgeven denk ik. Maar goed, nu beredeneer ik vanuit nu. Hoe ik werkelijk zou reageren weet ik niet.

Trouwens, als ik het zou doen om jou het te laten zien doe ik het vanuit een hele verkeerde intentie en betekent het niets. Ik zou het in het geheim moeten doen.
Je zou het dan juist niet in het geheim moeten doen. Maar als voorbeeld naar alle mensen die aan alle aardse goederen nou juist zo veel waarde hechten en het niet los kunnen laten in het belang van hun mede mens.Als namelijk iedereen deze eigenschap bezit heeft niemand honger.

De rijken zullen het hardste schreeuwen en de minder bedeelde verwijten dat zij het minste moeten afstaan. Maar was het niet zo dat iemand die 1 euro geeft uit een leege portmone',meer geeft als iemand die er 1000 geeft met nog een halfvolle?

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2005 om 07:35

Ik zag laatst een programma op tv,waarin iemand trots vertelde dat wij Nederlanders 0,7 % van het Bruto nationaal produckt op jaar basis aan de armen gaven.

0,7%  En vol trots vertelde we dat dat het meeste was van alle landen.

Dan breekt er een ramp uit.....En zie.....Men weet niet hoe snel en hoe veel moeite men moet doen om op de eerste plek te komen.

Is dat nu omdat er camera's boven hangen of omdat men het echt een ramp vind?

Aangezien er in heel veel gebieden zich dagelijks rampen afspelen.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2005 om 07:41
Je zou het dan juist niet in het geheim moeten doen. Maar als voorbeeld naar alle mensen die aan alle aardse goederen nou juist zo veel waarde hechten en het niet los kunnen laten in het belang van hun mede mens.


Zo van: Kijk eens hoe goed ik bezig ben. God veracht zulk gedrag.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2005 om 07:42

In eerste instantie geplaatst door Anne

Je zou het dan juist niet in het geheim moeten doen. Maar als voorbeeld naar alle mensen die aan alle aardse goederen nou juist zo veel waarde hechten en het niet los kunnen laten in het belang van hun mede mens.


Zo van: Kijk eens hoe goed ik bezig ben. God veracht zulk gedrag.
Nee.....Als goed voorbeeld.Je intentie moet goed zijn. Vanuit je hart voor de medemens. Niet om aanzicht te krijgen.Maar gevolg

Dat was Jezus intentie en voorbeeld.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2005 om 07:45
We hebben al een goed voorbeeld. Jezus. En het ging hem niet om afstand doen van materi�le zaken, het ging hem om de liefde. Je kan een voorbeeld voor anderen zijn door de liefde te laten zien. Dit doe je niet door onder het oog van iedereen alles weg te geven.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2005 om 07:52
In eerste instantie geplaatst door Anne

We hebben al een goed voorbeeld. Jezus. En het ging hem niet om afstand doen van materi�le zaken, het ging hem om de liefde. Je kan een voorbeeld voor anderen zijn door de liefde te laten zien. Dit doe je niet door onder het oog van iedereen alles weg te geven.
Je begrijpt het niet.Maar dat geeft niet.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2005 om 07:55
Ik begrijp wel dat je daden van liefde bij mensen wil zien, en dat je wijst op de positieve gevolgen van die daden.

Maar ik wil juist de intentie die erachter zit bij mensen zien. Dat zie je niet door een daad als 'alles weggeven'. Dat kan je al zien bij de allerkleinste dingen.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2005 om 08:33

In eerste instantie geplaatst door Anne

Ik begrijp wel dat je daden van liefde bij mensen wil zien, en dat je wijst op de positieve gevolgen van die daden.

Maar ik wil juist de intentie die erachter zit bij mensen zien. Dat zie je niet door een daad als 'alles weggeven'. Dat kan je al zien bij de allerkleinste dingen.
Vul ik met met het zien van daden van liefde van de mede mens een leege kindermaag in bv Afrika?Of vul jij ze met het zien van de intentie van mensen als zij kleine dingen doen?  Daar gaat het bij mij dus niet om.Bij jou?

 

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2005 om 08:38
Daar gaat het bij mij dus niet om.Bij jou?


Het gaat bij jou om de (zo groot mogelijke) daden. Mij gaat het om de liefde uit welke daden (klein of groot) als vanzelf voortkomen.

Eigenlijk zelfs om de Geest die de liefde bewerkstelligt.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2005 om 08:50

In eerste instantie geplaatst door Anne

Daar gaat het bij mij dus niet om.Bij jou?


Het gaat bij jou om de (zo groot mogelijke) daden. Mij gaat het om de liefde uit welke daden (klein of groot) als vanzelf voortkomen.
Het gaat bij mij er nog om of het groot is nog klein.Het gaat mij om de oplossing.Het stillen van de honger. En als de gift te klein is zal men die moeten vergroten.

Zeg mij eens zijn de daden te klein of te groot?

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2005 om 08:52
Zeg mij eens zijn de daden te klein of te groot?


Daden van liefde zijn nooit te klein of te groot. Het is natuurlijk mooi om zoveel mogelijk lijden weg te nemen, maar daar leeft men niet voor denk ik.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2005 om 08:57

In eerste instantie geplaatst door Anne

Zeg mij eens zijn de daden te klein of te groot?


Daden van liefde zijn nooit te klein of te groot. Het is natuurlijk mooi om zoveel mogelijk lijden weg te nemen, maar daar leeft men niet voor denk ik.

  Het is natuurlijk mooi? Of is het eigenlijk niet onze plicht,als wij God  en elkaar recht willen doen. Als ik me niet vergis haalde Jezus het lijden weg.

Bij ALLE mensen door het op zich te nemen.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2005 om 09:02
Het is natuurlijk mooi? Of is het eigenlijk niet onze plicht,als wij God en elkaar recht willen doen.




Natuurlijk is het onze plicht. Maar het is niet het belangrijkste. Wat is erger? Een slecht leven met God of een goed leven zonder God?

Je kan iedereen wel een goed leven geven, maar zijn ze daar �cht mee geholpen?

Waarom vasten mensen als een prettig leven het belangrijkst is?

Als ik me niet vergis haalde Jezus het lijden weg.

Geen lichamelijk lijden.

Bedenk wel, ik zend jullie als schapen onder de wolven. Wees dus scherpzinnig als een slang, maar behoud de onschuld van een duif. Pas op voor de mensen, want ze zullen je voor het gerecht brengen en je geselen in hun synagogen. (...) De ene broer zal de andere uitleveren om hem te laten doden, en vaders zullen hetzelfde doen met hun kinderen, en kinderen zullen zich tegen hun ouders keren en hen laten terechtstellen. Jullie zullen door iedereen worden gehaat omwille van mijn naam; maar wie standhoudt tot het einde zal worden gered.

Jezus spoort ons aan hem te volgen terwijl we daardoor ellende kunnen gaan ondervinden.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2005 om 09:09

In eerste instantie geplaatst door Anne

Het is natuurlijk mooi? Of is het eigenlijk niet onze plicht,als wij God en elkaar recht willen doen.


Natuurlijk is het onze plicht. Maar het is niet het belangrijkste. Wat is erger? Een slecht leven met God of een goed leven zonder God?

Je kan iedereen wel een goed leven geven, maar zijn ze daar �cht mee geholpen?

Waarom vasten mensen als een prettig leven het belangrijkst is?
Als je vast en je doet het bv door enkele dagen echt niet te eten,weet je wat honger echt inhoudt.Als je weet wat honger echt inhoudt ken je het lijden van mensen die dat weken en maanden moeten volhouden.Het brengt je dichter bij je medemens die die honger voelt.Het brengt echter geen oplossing voor die mensen die echt vaak honger hebben.

Als je een slecht leven lijdt met God,heb je God niet begrepen.

Als je een goed leven lijdt zonder God vraag ik om vergeving.

Wat zou jij kiezen?

 

 

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2005 om 09:17
Als je vast en je doet het bv door enkele dagen echt niet te eten,weet je wat honger echt inhoudt.Als je weet wat honger echt inhoudt ken je het lijden van mensen die dat weken en maanden moeten volhouden.Het brengt je dichter bij je medemens die die honger voelt.

Als je denkt dat vasten dat inhoudt, moet je je beter verdiepen in het onderwerp. Vasten gaat samen met bidden. Er waren mensen die hun hele leven doorbrachten biddend en vastend, en dat deden ze echt niet om even te voelen wat het is om honger te hebben. In die tijd was het nog niet eens bekend dat er zo'n hongersnood was op de wereld.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2005 om 09:30
Als je een slecht leven lijdt met God,heb je God niet begrepen.

Als je een goed leven lijdt zonder God vraag ik om vergeving.

Wat zou jij kiezen?


Ik bedoel slecht als: veel tegenslagen ondervinden. Op die manier zou ik kiezen voor een slecht leven met God. Het gaat jou erom om zoveel mogelijk mensen een gelukkig leven te geven door hun honger te stillen, armoede weg te nemen, ziekte te genezen enz. Dat is heel goed. Maar ook al zijn ze gevuld, rijk en gezond, als ze God niet kennen hebben ze hier niks aan want iedereen gaat uiteindelijk dood.

Trouwens, als je gevuld, rijk en gezond bent is het nog maar de vraag of je gelukkig bent. De antidepressiva, drugs en porno zijn niet aan te slepen in het rijke westen.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.