Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Stel je eens voor...

 Post Reply Post Reply
Schrijver
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SoldierOfAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Stel je eens voor...
    Geplaatst op: 18 februari 2005 om 08:23

Beste Broeders en zusters in de Islaam,

Ik wil me even verontschuldigen voor mijn gedrag tegen de niet moslims. Ik hoop dat jullie mij vergeven hiervoor en ik zal dan mijn best doen met Allah's wil om me zoals een goede moslim te gedragen met Allah's wil. Verder heb ik nu nog meer bewijs dat moslims echt rechtvaardig zijn masha Allah. Jullie kwamen voor de niet moslims op als ik mij slecht tegen hun gedroeg. Ik hoop dat zij dat ook inzien.

Verder nu met deze topic met Allah's wil.

Met alle respect voor de niet moslims

Stel je eens voor dat alle andere geloven of niet gelovigen gelijk zouden hebben over hun levensovertuigingen, dan hebben wij moslims niets te verliezen toch?

Maar wat als wij moslims gelijk hebben: er bestaat maar 1 god, de laatste profeet, de laatste heilige geschrift (Koran), etc.

wat dan? Hebben wij moslims iets te verliezen? Alle andere gelovigen of niet gelovigen dan, hebben zij iets te verliezen?

Goed, ik zal me verder goed gedragen inscha Allah

Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2005 om 08:44

Salam Aleikoum wa rahmatullahi wa barakatoehoe

Macha Allah aghy,
Moge ALlah je belonen voor je openheid en je intenties..
je bedoelde het goed, ghair

Wij moslims hebben niets te verliezen, omdat de waarheid aan ons kant staat.
want de waarheid is gekomen en de leugen  is ten onder gegaan, waarlijk de leugen gaat ten onder.

wa aleikum salam

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2005 om 09:16

 

Asalaam alaikoum broeder SoldierOfAllah,

MachaAllah voor je mooie reactie!

Ik wil effe iets aanvullen op de reactie van zuster Jaseena.

Ik heb ooit een reactie gelezen van zuster Imaan waarin ze iets heel moois schreef. Ik hoop niet dat ze het erg vindt dat ik het van haar heb gekopieerd.

Ze schreef namelijk: De waarheid zal schijnen, en de leugen zal oversneeuwen.

Wa salaam alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2005 om 09:53
In eerste instantie geplaatst door SoldierOfAllah

Beste Broeders en zusters in de Islaam,

Ik wil me even verontschuldigen voor mijn gedrag tegen de niet moslims. Ik hoop dat jullie mij vergeven hiervoor en ik zal dan mijn best doen met Allah's wil om me zoals een goede moslim te gedragen met Allah's wil. Verder heb ik nu nog meer bewijs dat moslims echt rechtvaardig zijn masha Allah. Jullie kwamen voor de niet moslims op als ik mij slecht tegen hun gedroeg. Ik hoop dat zij dat ook inzien.

Verder nu met deze topic met Allah's wil.

Met alle respect voor de niet moslims

Stel je eens voor dat alle andere geloven of niet gelovigen gelijk zouden hebben over hun levensovertuigingen, dan hebben wij moslims niets te verliezen toch?

Nee dan heb je niets te verliezen.....Ook jullie geloof kent zijn waarheid en iedereen is dan gelijk.

Maar wat als wij moslims gelijk hebben: er bestaat maar 1 god, de laatste profeet, de laatste heilige geschrift (Koran), etc.

wat dan? Hebben wij moslims iets te verliezen? Alle andere gelovigen of niet gelovigen dan, hebben zij iets te verliezen?

Wij zouden dan wat te verliezen hebben,maar wij zelf gaan daar niet van uit.

Goed, ik zal me verder goed gedragen inscha Allah

Dus als je je geloof met liefde brengt,heb je je best gedaan.Je hebt ze gevraagd om in jouw geloof te geloven.En je laat de rest aan Allah over.Waneer je dan gewoon met liefde met de mens blijft omgaan heb je ook eer bewezen aan je geloof en Allah.  

 

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2005 om 11:24
[QUOTE=SoldierOfAllah]

Beste Broeders en zusters in de Islaam,

Ik wil me even verontschuldigen voor mijn gedrag tegen de niet moslims. Ik hoop dat jullie mij vergeven hiervoor en ik zal dan mijn best doen met Allah's wil om me zoals een goede moslim te gedragen met Allah's wil. Verder heb ik nu nog meer bewijs dat moslims echt rechtvaardig zijn masha Allah. Jullie kwamen voor de niet moslims op als ik mij slecht tegen hun gedroeg. Ik hoop dat zij dat ook inzien.

Verder nu met deze topic met Allah's wil.

Met alle respect voor de niet moslims

Stel je eens voor dat alle andere geloven of niet gelovigen gelijk zouden hebben over hun levensovertuigingen, dan hebben wij moslims niets te verliezen toch?

Maar wat als wij moslims gelijk hebben: er bestaat maar 1 god, de laatste profeet, de laatste heilige geschrift (Koran), etc.

wat dan? Hebben wij moslims iets te verliezen? Alle andere gelovigen of niet gelovigen dan, hebben zij iets te verliezen?

Goed, ik zal me verder goed gedragen inscha Allah

 

Assalaam Aleykoem broeder Soldier,

Masha Allah!

Zoals ik al in een andere topic zei ALHAMDOULLILAH dat Allah swt je ogen heeft geopend en je heeft laten zien hoe het wel moet. Moge Allah swt je blijven leiden en beschermen tegen het kwade! Fi amanillah!

Wa Aleykoem salaam wa rahmatoellahi wa barakatoehoe

Terug naar boven
Nordthiad Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nordthiad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2005 om 14:58

In eerste instantie geplaatst door SoldierOfAllah

(...) Stel je eens voor dat alle andere geloven of niet gelovigen gelijk zouden hebben over hun levensovertuigingen, dan hebben wij moslims niets te verliezen toch? Maar wat als wij moslims gelijk hebben: er bestaat maar 1 god, de laatste profeet, de laatste heilige geschrift (Koran), etc. wat dan? Hebben wij moslims iets te verliezen? Alle andere gelovigen of niet gelovigen dan, hebben zij iets te verliezen? (...)

Er zijn feitelijk honderden levensovertuigingen. Ik denk zelf dat allen een kern van waarheid hebben, maar dat deze niet letterlijk, maar figuurlijk te vinden is. Feitelijk komen alle godsdiensten en levensovertuigingen namelijk neer op dezelfde boodschap neer (vrede, liefde, geluk, bewustzijn, enzovoorts), alleen is de weg die ze volgen anders. Kenmerkend van een geloof is namelijk het *geloven* in een bepaalde weg. Het is dus niet zo zeer een kwestie van ��wie heeft gelijk en wie heeft ongelijk��, maar een kwestie van ��hoe zorg ik dat ik in vrede met mijn omgeving kan leven en welke weg kies ik��.

Ik denk dat wanneer gelovigen en niet-gelovigen, van welke levensovertuiging dan ook, kiezen voor een figuurlijke (lees; geestelijke) uitleg en derhalve niet voor een letterlijke uitleg, helemaal *niemand* wat te verliezen heeft. Van belang is dat mensen hun geloof geestelijk (spiritueel) gaan beleven en niet stoffelijk (materieel); op die wijze kunnen we een heel hoop problemen in deze wereld verhelpen.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.