Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

slaan van vrouwen

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: slaan van vrouwen
    Geplaatst op: 23 februari 2005 om 09:55
Slaan van vrouwen
Geschreven door: Abdullah Haselhoef


Blijkbaar leeft bij velen de overtuiging dat slaan van vrouwen in de Islam is toegestaan
. Maar laten we onszelf eerst de volgende vragen voorhouden: Komt het slaan van vrouwen alleen voor bij moslims? Komt het ook bij andersgelovigen voor? Zijn andersgelovigen er in geslaagd om vrouwenmishandeling volledig uit de samenleving te verbannen. Op welke wijze kun je het slaan van vrouwen voorkomen en hoe zou je dat volgens de Islam kunnen aanpakken?

De profeet sprak ooit zijn afschuw uit over het slaan en zei: 'Hoe is het mogelijk dat iemand zijn vrouw slaat zoals je een wilde kameel slaat en vervolgens met haar wil slapen?'

En van Aisha (de vrouw van de profeet) weten we dat de profeet zelf nooit zijn vrouwen, dienaren of andere mensen geslagen heeft. Metgezel Abu Masud al-Badri vertelt over slaan het volgende verhaal: 'Ik was mijn dienaar met een zweep aan het slaan. Toen hoorde ik een stem achter me, "Pas op Abu Masud", maar ik herkende de stem niet, want de stem was gekleurd door intense boosheid. De profeet zei:" Pas op Abu Masud, pas op Abu Masud, pas op Abu Masud; want zeer zeker God heeft meer macht over jou dan jij over je dienaar." Vanaf die dag heb ik nooit meer mijn dienaren geslagen.'

De Quraan behandelt het onderwerp slaan van vrouwen als volgt (4.34): 'Mannen zijn de beschermers en onderhouders van hun echtgenotes omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten in [fysieke] kracht en omdat zij van hun rijkdommen zullen besteden [aan hun vrouwen]. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die vroom zijn en heimelijk bewaren hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen die zich slecht gedragen: wijst haar [eerst] terecht en [als dat niet helpt] laat haar in haar bedden alleen en [als laatste en ook afgeraden] geef haar een lichte tik [in plaats van haar te slaan]. Als zij hun gedrag veranderen, zoekt geen weg tegen haar[door oude koeien uit de sloot te halen of het herkauwen van ruzies]. Waarlijk, God is Verheven, Groot.'

Vervolgens is er, als bovengenoemde stappen tot verzoening tussen man en vrouw niet helpen, de volgende richtlijn (4.35): 'En als gij een breuk tussen hen vreest, stelt dan een scheidrechter [bemiddelaar] van zijn familie en van haar familie aan. Indien zij verzoening wensen zal God deze tussen hen tot stand brengen. Voorzeker, God is Alwetend, Alkennend.'

De Islam probeert het slaan van vrouwen te voorkomen door:

1.De voorbeeldfunctie van de profeet Mohammed, die zijn vrouw nooit geslagen heeft.
2.Het inbouwen van een 'stappenplan' door bijvoorbeeld eerst het gesprek aan te gaan
3.Over te gaan tot seksuele onthouding (voor mannen vaak een reden snel tot inkeer te komen) Want je mag niet met je vrouw slapen zolang je ruzies niet hebt bijgelegd.
4.Als dat niet helpt, wordt er gedoogd dat er symbolische lichte tik toe met een miswak (een tandenborstel van hout van ongeveer 20 x 1 cm) vanuit de pols (dus niet vanuit de elleboog of schouder) en niet in het gezicht of op intieme gedeelten wordt gegeven.

Islam heeft voor alle situaties regels ook voor die situaties die absoluut ongewenst zijn binnen een gezin. Het feit dat Islam hier regels voor heeft betekent niet dat men hiertoe wordt opgeroepen om zijn vrouw te slaan, integendeel. Deze regels en adviezen zijn juist bedoelt om agressieve en communicatie-arme mannen in het gareel te houden en vrouwen tegen hen in bescherming te nemen.

In de Quraan staat trouwens nergens dat vrouwen als zij geslagen en mishandeld worden dit lijdzaam moeten ondergaan.
Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Generaal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 10:08

Als de islam al regels heeft waarin er mag geslagen worden, dan bent u verschrikkelijk slecht bezig. Ik veroordeel dat ten strengste. Ik kan met het hand op het hart zeggen dat bik nog nooit iemand heb geslagen. Zelfs mijn ergste vijand niet.

Ok men roept niet op tot het slaan van vrouwen, maar er staat wel iets van in. Er wordt rekening gehouden met de mogelijkheid.

Een grote schande. Wat een voorbeeld voor de kinderen, zij leren zo enkel dat je mag slagen, zij zien de verder betekenis ervan niet in. (mocht die er al zijn)

Oog om oog maakt de wereld blind.

Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 14:48
En ik neem aan dat dat ook omgekeerd geldt?  De vrouw kan de man een "tik"geven indien een ruzie niet oplost? Gelijkheid van de geslachten he...
(Wat klinkt dat trouwens vernederend - een "tik" krijgen van je echtgeno(o)t(e).)
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 15:01

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

En ik neem aan dat dat ook omgekeerd geldt?  De vrouw kan de man een "tik"geven indien een ruzie niet oplost? Gelijkheid van de geslachten he...
(Wat klinkt dat trouwens vernederend - een "tik" krijgen van je echtgeno(o)t(e).)

wat is daar vernederend aan ? wel eens gehoord van een liefde-tik

en een vrouw mag haar man best wel corrigeren met een tik, er bestaat daarover geen verbod op.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Hind Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hind Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 15:13

Salaam wa 3alaikoem warahmatu Allah.

Vernederend??

Waarom lijkt dat zo?

Is toch niets mis mee als je fout zit en je een tikje krijgt.Ik bedoel woorden kunnen in sommige gevallen meer vernederend zijn dan een tikje.

Liefdestik,jah zo zou je het ook kunnen noemen

 

Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 15:21

 

Tja, een hond likt de stok waar hij mee geslagen wordt.! 

Terug naar boven
Hind Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hind Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 15:23

en nu ????

wil je dat overnemen van de honnd ofzoo

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 15:39
Ik ben opgegroeid met 'slaan is slecht'.  Je hebt het hier bovendien over echtgenoten met een gelijk belang/verantwoordelijkheid in de relatie.  Door zo'n "tik" cre�er je toch wel een milieu van vernedering of waarin de ene zich boven de ander verheven voelt.  Dat kan inderdaad ook met woorden, maar woorden gebruik je in het algemeen toch wel positief, in tegenstelling tot een "tik".
Verder zie ik het nut niet in van die "tik".  Geloof je nu echt dat de meeste mensen dan opeens gaan zeggen 'oh ja, je had al de heel tijd gelijk'?  De meesten zouden er vooral boos om worden. 
Ook maakt niemand alleen ruzie, of kan je een meningsverschil met je eentje hebben. Maw: je hebt 2 mensen met een verschillende mening en dus moet je een compromis maken, niet tikjes gaan uitdelen zodat het gelijk opeens aan 1 kant ligt...
PS: Abou, ik vroeg of het enkel voor vrouwen was, omdat in de koran bij betreffende verzen enkel vrouwen genoemd zijn.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 15:41
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

wat is daar vernederend aan ? wel eens gehoord van een liefde-tik

Absoluut niet dus En houden zo, zou ik zeggen.  Als mijn vriend mij een "liefde-tik" verkoopt ter correctie (en ik ben gelukkig overtuigd dat ie dat niet zou doen), zou hij een "liefde-deur" in z'n gezicht krijgen.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 15:45
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

En ik neem aan dat dat ook omgekeerd geldt?  De vrouw kan de man een "tik"geven indien een ruzie niet oplost? Gelijkheid van de geslachten he...
(Wat klinkt dat trouwens vernederend - een "tik" krijgen van je echtgeno(o)t(e).)

wat is daar vernederend aan ? wel eens gehoord van een liefde-tik

en een vrouw mag haar man best wel corrigeren met een tik, er bestaat daarover geen verbod op.

Zweepje bij?
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 15:50

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Absoluut niet dus En houden zo, zou ik zeggen.  Als mijn vriend mij een "liefde-tik" verkoopt ter correctie (en ik ben gelukkig overtuigd dat ie dat niet zou doen), zou hij een "liefde-deur" in z'n gezicht krijgen.

daar ben je vrij in, als ik die ander post van jou zo leest, lijkt het alsof je alleen de titel hebt gelezen (slaan van vrouwen), en niet de inhoud van dat artikel, maar goed.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 15:56
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Absoluut niet dus En houden zo, zou ik zeggen.  Als mijn vriend mij een "liefde-tik" verkoopt ter correctie (en ik ben gelukkig overtuigd dat ie dat niet zou doen), zou hij een "liefde-deur" in z'n gezicht krijgen.

daar ben je vrij in, als ik die ander post van jou zo leest, lijkt het alsof je alleen de titel hebt gelezen (slaan van vrouwen), en niet de inhoud van dat artikel, maar goed.

Ik denk dat het probleem hem gewoon zit in de intepretatie die mannen zelf geven aan gehoorzaam zijn....En dat sommige moslim mannen dan denken dat meppen wel tot gehoorzaamheid zal leiden.....Niet dus.....

Puure onmacht dus.....En jalourse mannen grijpen alles aan om hun daden te rechtvaardigen.(Vrouwen ook,maar vaak op een andere manier.)

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 16:03
In eerste instantie geplaatst door Hind

Salaam wa 3alaikoem warahmatu Allah.

Vernederend??

Waarom lijkt dat zo?

Is toch niets mis mee als je fout zit en je een tikje krijgt.Ik bedoel woorden kunnen in sommige gevallen meer vernederend zijn dan een tikje.

Liefdestik,jah zo zou je het ook kunnen noemen

 

Bijde zaken zijn niet wenselijk binnen een goed huwlijk!Nog een tik nog denegrerende woorden.Mensen hebben de eigenschap nou eenmaal om hun emoties te snel het te laten winnen van hun verstand.

Een punt waar zowel thuis als op school meer aandacht aan gegeven moet worden.

Dit om een huwlijk en het opvoeden van kinderen beter in de hand te krijgen en geweld beter aan te pakken. Rolspelletjes bieden hier goede oplossingen voor.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 16:07
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Absoluut niet dus En houden zo, zou ik zeggen.  Als mijn vriend mij een "liefde-tik" verkoopt ter correctie (en ik ben gelukkig overtuigd dat ie dat niet zou doen), zou hij een "liefde-deur" in z'n gezicht krijgen.

daar ben je vrij in, als ik die ander post van jou zo leest, lijkt het alsof je alleen de titel hebt gelezen (slaan van vrouwen), en niet de inhoud van dat artikel, maar goed.

Nee toch niet.  Ik heb verder wat dit onderwerp betreft al heel wat meer gelezen op deze site, en het is allemaal wel mooi ingepakt, maar dat wil niet zeggen dat ik met de inhoud akkoord ga.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 16:17

 

Slaan is buiten gewoon laf, men gaat slaan omdat men het verbaal niet afkan.Met slaan dwing je de ander jouw wil te doen opleggen.

Slaan komt ook door onmacht, onmacht van de man die zijn vrouw niet aan kan.Ze passen gewoon niet bij elkaar, een gevolg van  huwelijken die onder druk van de familie worden gesloten.Verkering is een taboe bij moslim jongeren, ma.w een eerlijke kans elkaar te leren kennen is nooit aanwezig geweest.Immers Allah weet het beter!!!

Niet gehoorzamen betekent straf bij Allah en dus ook binnen het huwelijk.

Vrouwen zijn de bewoners van de hel, mannen krijgen de eeuwige maagden, hoe wil men ooit tot een harmonieus samenleven komen binnen het huwelijk als het in de hemel reeds is beslecht?? 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 16:25
In eerste instantie geplaatst door willem

 

Slaan is buiten gewoon laf, men gaat slaan omdat men het verbaal niet afkan.Met slaan dwing je de ander jouw wil te doen opleggen.

Slaan komt ook door onmacht, onmacht van de man die zijn vrouw niet aan kan.Ze passen gewoon niet bij elkaar, een gevolg van  huwelijken die onder druk van de familie worden gesloten.Verkering is een taboe bij moslim jongeren, ma.w een eerlijke kans elkaar te leren kennen is nooit aanwezig geweest.Immers Allah weet het beter!!!

Niet gehoorzamen betekent straf bij Allah en dus ook binnen het huwelijk.

Vrouwen zijn de bewoners van de hel, mannen krijgen de eeuwige maagden, hoe wil men ooit tot een harmonieus samenleven komen binnen het huwelijk als het in de hemel reeds is beslecht?? 

Toch kunnen denegrerende verbaale zinnen het leven ook zwaar maken.Immers......Een kind dat altijd te horen krijgt dat het niets goed kan doen,krijgt vaal angst.Zo kunnen woorden dus ook meer kapot maken dan je lief is.....

Zowel de hand als de mond kunnen schade toebrengen,als men het verkeerd gebruikt of verkeerd heeft leren te gebruiken.

Terug naar boven
Amirra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 juni 2003
Locatie: Qatar
Online status: Offline
Berichten: 114
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amirra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 16:30

 

Beste Willem,

Slaan komt ook door onmacht, onmacht van de man die zijn vrouw niet aan kan.Ze passen gewoon niet bij elkaar, een gevolg van  huwelijken die onder druk van de familie worden gesloten.Verkering is een taboe bij moslim jongeren, ma.w een eerlijke kans elkaar te leren kennen is nooit aanwezig geweest.Immers Allah weet het beter!!!

Het slaan van een vrouw is geen gevolg van huwelijken die onder druk van de familie worden gesloten. Het KAN daar een gevolg van zijn. Maar er zijn zoooooooooooooveel oorzaken. Een ding is wel zo, een moslimman die zijn vrouw slaat, zal zich misschien wel proberen te verbergen achter de islaam. Is wel zo makkelijk natuurlijk. Maar goed dat wij, de maatschappij van nu, weten dat die mannen het recht niet hebben om een vrouw te slaan. NET ZO MIN als een westerse man en een amerikaanse man het recht niet heeft (ik kijk veeeeeeeel Oprah dus weet hoe het is gestelt met de amerikaanse man die zn vrouw mishandelt). En vind het altijd interessant om te kijken hoe die mannen het proberen goed te praten. Een ding komt overeen; eenieder probeert het op zijn manier goed te praten . Wat natuurlijk helemaaal niet goed te praten valt.

Liefs,

Amirra

De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag,
en het beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 16:34
Toch kunnen denegrerende verbaale zinnen het leven ook zwaar maken.Immers......Een kind dat altijd te horen krijgt dat het niets goed kan doen,krijgt vaal angst.Zo kunnen woorden dus ook meer kapot maken dan je lief is.....

Zowel de hand als de mond kunnen schade toebrengen,als men het verkeerd gebruikt of verkeerd heeft leren te gebruiken.

Natuurlijk ben ik helemaal met je eens.Psychische mishandeling kan soms ernstiger zijn dan fysieke mishandeling. Vaak gaat het gepaard met beiden.Je ziet dan ook dat deze mensen vaak later zelf dezelfde  misstappen begaan omdat ze niet weten te leven in harmonie met een ander.

Therapie kan vaak uitkomst bieden 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 16:42
In eerste instantie geplaatst door Amirra

 

Beste Willem,

Slaan komt ook door onmacht, onmacht van de man die zijn vrouw niet aan kan.Ze passen gewoon niet bij elkaar, een gevolg van  huwelijken die onder druk van de familie worden gesloten.Verkering is een taboe bij moslim jongeren, ma.w een eerlijke kans elkaar te leren kennen is nooit aanwezig geweest.Immers Allah weet het beter!!!

Het slaan van een vrouw is geen gevolg van huwelijken die onder druk van de familie worden gesloten. Het KAN daar een gevolg van zijn. Maar er zijn zoooooooooooooveel oorzaken. Een ding is wel zo, een moslimman die zijn vrouw slaat, zal zich misschien wel proberen te verbergen achter de islaam. Is wel zo makkelijk natuurlijk. Maar goed dat wij, de maatschappij van nu, weten dat die mannen het recht niet hebben om een vrouw te slaan. NET ZO MIN als een westerse man en een amerikaanse man het recht niet heeft (ik kijk veeeeeeeel Oprah dus weet hoe het is gestelt met de amerikaanse man die zn vrouw mishandelt). En vind het altijd interessant om te kijken hoe die mannen het proberen goed te praten. Een ding komt overeen; eenieder probeert het op zijn manier goed te praten . Wat natuurlijk helemaaal niet goed te praten valt.

Liefs,

Amirra

En zo is het en niet anders...... Maar heeft een vrouw als wel een man wel de vrijheid om onder die druk van fam uit te stappen?
Terug naar boven
Amirra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 juni 2003
Locatie: Qatar
Online status: Offline
Berichten: 114
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amirra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 16:46

 

Dank Je ....

De druk kan inderdaad soms erg hoog zijn. Maar weet ook dat de vrouw in zon situatie niet alleen staat. Misschien begrijpt haar familie haar niet. Maar zij en vele, vele andere vrouwen zijn ook bezig om deze strijd te voeren (ik bedoel hiermee de strijd tegen het gedwongen uithuwelijken van een vrouw). En het idee dat zon vrouw bezig is om niet alleen haar positie te verbeteren, maar ook helpt aan het proces van het zelf bepalen met wie je trouwt, geeft ook kracht en hoop.

Liefs,

Amirra

De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag,
en het beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 16:51
In eerste instantie geplaatst door Amirra

 

Dank Je ....

De druk kan inderdaad soms erg hoog zijn. Maar weet ook dat de vrouw in zon situatie niet alleen staat. Misschien begrijpt haar familie haar niet. Maar zij en vele, vele andere vrouwen zijn ook bezig om deze strijd te voeren (ik bedoel hiermee de strijd tegen het gedwongen uithuwelijken van een meisje). En het idee dat zon meisje bezig is om niet alleen haar positie te verbeteren, maar ook helpt aan het proces van het zelf bepalen met wie je trouwt, geeft kracht en hoop.

Liefs,

Amirra

Daar deed ik het ook niet voor.....Ik ben het oprecht met je eens...Zei een jalourse ex-man die uit ervaring spreekt.

Kijk.......Jalourse moslims kan je herkennen als zij wijzen naar de Koran tegen over hun vrouw waneer zij slaan....

Met de volgende text uit de Koran......

7. Hij is het, Die u het Boek heeft neergezonden; er zijn verzen in, die onoverdrachtelijk zijn, zij vormen de grondslag van het Boek, en er zijn andere (verzen), die zinnebeeldig zijn. Maar degenen in wier hart dwaling is, volgen die, welke zinnebeeldig (bedoeld) zijn en zoeken tweedracht en de verkeerde uitleg. En niemand kent de juiste uitleg dan God en degenen, die vast gegrondvest zijn in kennis, die zeggen: "Wij geloven er in; het geheel is van onze Heer"; en niemand trekt er lering uit, dan zij, die begrip hebben.

De gehoorzaamheid waar Allah het over heeft....Heeft te maken met vroomheid en het geen kwaad aan doen van een man waar je van houdt.

En niet met een meningsverschil,of waneeer je opkomt voor bepaalde rechten voor jezelf.

Een man diend ook gewoon vertrouwen te hebben in zijn vrouw.....En een vrouw kan hem ondersteunen om dat vertrouwen te geven...Maar.....Het mag nooit geen medicijn zijn waar hij zich maar steeds op kan beroepen uit gemakzucht.En omgekeerd....

Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 17:02

 

Ik wil er best nog wel iets meer over zeggen.

Ik ben wel eens met een marokkaanse meisje naar de dokter geweest omdat ze "geslagen" werd. Slaan was geen "tik" maar helemaal in elkaar trappen.

Ik heb de littekens gezien die nooit meer zullen weggaan.

Of die vader die  bekende dat hij z'n dochter maar contactlezen had gegeven want iedere keer kostte het hem een nieuwe bril. Jazeker , na  jarenlange mishandeling bekende hij dat hij er "spijt" van had, jammer voor z'n dochter ze heeft nooit geweten wat een liefhebbende vader betekent.Hij kon wel 5 keer bidden op een dag, op een kleedje met kompas!!! hij zou eens de juiste richting kwijt zijn!!

 Ik heb de zweep van Allah gezien!! 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 17:04
In eerste instantie geplaatst door willem

 

Ik wil er best nog wel iets meer over zeggen.

Ik ben wel eens met een marokkaanse meisje naar de dokter geweest omdat ze "geslagen" werd. Slaan was geen "tik" maar helemaal in elkaar trappen.

Ik heb de littekens gezien die nooit meer zullen weggaan.

Of die vader die  bekende dat hij z'n dochter maar contactlezen had gegeven want iedere keer kostte het hem een nieuwe bril. Jazeker , na  jarenlange mishandeling bekende hij dat hij er "spijt" van had, jammer voor z'n dochter ze heeft nooit geweten wat een liefhebbende vader betekent.Hij kon wel 5 keer bidden op een dag, op een kleedje met kompas!!! hij zou eens de juiste richting kwijt zijn!!

 Ik heb de zweep van Allah gezien!! 

Dat was niet Allah's zweep....... Maar de zweep van verknipte persoonlijkheden. Dat soort mensen kunnen bidden wat ze willen.....Ze hebben Allah nooit begrepen.

Als Allah zegt....."Ik wens de wereld geen kwaad toe" Lijkt het me niet verstandig om dit dan zelf wel te doen...

Want alles behoorde hem toe.......ALLES!!!!!!!!  

Maar jah......Je moet dan wel GOED lezen!

Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 17:16

Dat was niet Allah's zweep....... Maar de zweep van verknipte persoonlijkheden

Helaas maar dat is niet waar.

Ik heb mij laten vertellen (door de slachtoffers) dat de achterliggende reden is dat de vader/man later niet in de hemel kan komen indien hij z'n dochters/vrouw niet op het pad van de islam houdt. 

Dit betekent dat zelfs het dragen van een spijkerbroek in sommige milieu"s voldoende aanleiding kan wezen wezen voor een pak slaag.(met de riem!) 

Terug naar boven
Amirra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 juni 2003
Locatie: Qatar
Online status: Offline
Berichten: 114
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amirra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 07:07

 

Beste mensen,

Willem, ben het weer niet met je eens. Ik sluit me aan bij Ruud. Mensen kunnen bepaalde overtuigingen hebben. En sommige overtuigingen kunnen vanuit de islaam voortkomen. Tot zover is er niets aan de hand. Maar als jouw vrouw of jouw dochter het niet eens zijn met die overtuiging (b.v. vrouw hoort gehoorzaam te zijn etc etc) dan nog is het niet de oplossing om haar in elkaar te slaan. En sommige overtuigingen zul je terug vinden in de koran. Maar je zult er nooit in terug vinden dat de straf is: het in elkaar slaan van een vrouw. Zo'n straf maakt een de desbetreffende persoon zelf. Want dat is natuurlijk vele malen makkelijker dan de discussie aangaan. En het is natuurlijk erg handig om zo zijn machtpositie extra te benadrukken.

Dus Willem, het is niet Allah's zweep, maar de zweep van domme persoonlijkheden. En zulke domme persoonlijkheden kom je, helaas voor de welzijn van de vrouw, overal op de wereld tegen.

Liefs,

Amirra

De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag,
en het beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 07:26
Salaam Aleikum,

Wat is er mis met het slaan van je vrouw? Ik doe het regelmatig. Niks mis mee, breng je tenminste wat discipline mee in haar gedrag. Als een vrouw niet luistert dan moet ze maar luisteren naar de binnenkant van mijn hand.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 07:31

Assalaam Aleikoem,

Want zo leefde onze Profeet (vrede zij met hem) ook, Hij sloeg zijn vrouwen ook als zij ongehoorzaam waren, maar niet heus. Wie niet horen wil moet voelen is blijkbaar jou motto, maar dat is niet die van een praktiserende moslim. Als jij je vrouw slaat, dan is shaytaan zeker met jou en heb ik medelijden met je vrouw!

Wa Aleikoem salaam

Terug naar boven
Hind Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hind Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 07:32

salaam wa 3alaikoem

goh wat begrijp jij de ISLAM toch goed man

 

Terug naar boven
Hind Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hind Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 07:33
precies miss layla zo is het
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 07:35

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Wat is er mis met het slaan van je vrouw? Ik doe het regelmatig. Niks mis mee, breng je tenminste wat discipline mee in haar gedrag. Als een vrouw niet luistert dan moet ze maar luisteren naar de binnenkant van mijn hand.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Assalaam Aleikoem,

Doet me echt pijn om te lezen dat een broeder zo denkt! Moge Allah (subhan wa ta'ala) jou beschermen tegen het kwade en leiden richting het goede.

Wa Aleikome Salaam

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.