Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

vrouwen die strakke kleding dragen

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: vrouwen die strakke kleding dragen
    Geplaatst op: 23 februari 2005 om 09:57

Vrou

Vrouwen die korte, strakke of doorschijnende kleding dragen

 

E�n van de manieren waarop onze vijanden ons in moderne tijden aanvallen, is door middel van de mode die zij ontwerpen en promoten en die populair is geworden bij Moslims. Deze mode bedekt niets, omdat zij zo kort, doorschijnend of strak is. Veel van deze kleding is zelfs zo ongepast om te dragen bij andere vrouwen of mahram! De Profeet vertelde ons dat dit soort kleding zou verschijnen tussen de vrouwen van de laatste tijd, zoals is overgeleverd in de hadeeth, verhaald door Abu Hurarayrah (moge Allah tevreden zijn met hem): �Er zijn twee soorten mensen van de Hel, die ik niet heb gezien: mensen die zwepen hebben als de staarten van vee, waarmee ze de mensen zullen slaan en vrouwen die gekleed doch naakt zijn, lopend op een lokkende manier met hun haar gelijkend op de bulten van kamelen, zijwaarts leunend. Zij zullen het Paradijs niet betreden noch haar geur ruiken, alhoewel haar geur kan worden bespeurd van zo-en-zo�n afstand.� [1]. Ook inbegrepen in dit soort kleding zijn de gewaden gedragen door sommige vrouwen die vanaf de boord grote splitten hebben of hier en daar uitgeknipte stukken. Als de draagster gaat zitten wordt haar �awrah (d.w.z. alles behalve het gezicht en de handen) zichtbaar, naast het feit dat door het dragen van zulke kleding een vrouw op de kuffaar gelijkt en hun mode en trends van ontblote kleding volgt. We vragen Allah ons hiervoor te beschermen. Een andere serieuze zaak met betrekking tot kleding is de slechte afbeeldingen die op sommige kleding verschijnt, zoals afbeeldingen van zangers of rockgroepen, wijnflessen, etc., afbeeldingen van levende wezens wat verboden is in de Islam, kruizen, logo�s van onzedelijke clubs en gezelschappen of slechte woorden die mensen van eer geen voordeel brengen, die in buitenlandse talen kunnen zijn geschreven.


[1] overgeleverd door Muslim, 3/1680 agoekoem fielleh.
Oorspr
onkelijk geschreven door: Sheikh Mohammed Salih Al-Munajjid.
Vertaald door: Ikram Jaballah. wen die korte, strakke of doorschijnende kleding dragen

 

E�n van de manieren waarop onze vijanden ons in moderne tijden aanvallen, is door middel van de mode die zij ontwerpen en promoten en die populair is geworden bij Moslims. Deze mode bedekt niets, omdat zij zo kort, doorschijnend of strak is. Veel van deze kleding is zelfs zo ongepast om te dragen bij andere vrouwen of mahram! De Profeet vertelde ons dat dit soort kleding zou verschijnen tussen de vrouwen van de laatste tijd, zoals is overgeleverd in de hadeeth, verhaald door Abu Hurarayrah (moge Allah tevreden zijn met hem): �Er zijn twee soorten mensen van de Hel, die ik niet heb gezien: mensen die zwepen hebben als de staarten van vee, waarmee ze de mensen zullen slaan en vrouwen die gekleed doch naakt zijn, lopend op een lokkende manier met hun haar gelijkend op de bulten van kamelen, zijwaarts leunend. Zij zullen het Paradijs niet betreden noch haar geur ruiken, alhoewel haar geur kan worden bespeurd van zo-en-zo�n afstand.� [1]. Ook inbegrepen in dit soort kleding zijn de gewaden gedragen door sommige vrouwen die vanaf de boord grote splitten hebben of hier en daar uitgeknipte stukken. Als de draagster gaat zitten wordt haar �awrah (d.w.z. alles behalve het gezicht en de handen) zichtbaar, naast het feit dat door het dragen van zulke kleding een vrouw op de kuffaar gelijkt en hun mode en trends van ontblote kleding volgt. We vragen Allah ons hiervoor te beschermen. Een andere serieuze zaak met betrekking tot kleding is de slechte afbeeldingen die op sommige kleding verschijnt, zoals afbeeldingen van zangers of rockgroepen, wijnflessen, etc., afbeeldingen van levende wezens wat verboden is in de Islam, kruizen, logo�s van onzedelijke clubs en gezelschappen of slechte woorden die mensen van eer geen voordeel brengen, die in buitenlandse talen kunnen zijn geschreven.


Vrouwen die korte, strakke of doorschijnende kleding dragen

 

E�n van de manieren waarop onze vijanden ons in moderne tijden aanvallen, is door middel van de mode die zij ontwerpen en promoten en die populair is geworden bij Moslims. Deze mode bedekt niets, omdat zij zo kort, doorschijnend of strak is. Veel van deze kleding is zelfs zo ongepast om te dragen bij andere vrouwen of mahram! De Profeet vertelde ons dat dit soort kleding zou verschijnen tussen de vrouwen van de laatste tijd, zoals is overgeleverd in de hadeeth, verhaald door Abu Hurarayrah (moge Allah tevreden zijn met hem): �Er zijn twee soorten mensen van de Hel, die ik niet heb gezien: mensen die zwepen hebben als de staarten van vee, waarmee ze de mensen zullen slaan en vrouwen die gekleed doch naakt zijn, lopend op een lokkende manier met hun haar gelijkend op de bulten van kamelen, zijwaarts leunend. Zij zullen het Paradijs niet betreden noch haar geur ruiken, alhoewel haar geur kan worden bespeurd van zo-en-zo�n afstand.� [1]. Ook inbegrepen in dit soort kleding zijn de gewaden gedragen door sommige vrouwen die vanaf de boord grote splitten hebben of hier en daar uitgeknipte stukken. Als de draagster gaat zitten wordt haar �awrah (d.w.z. alles behalve het gezicht en de handen) zichtbaar, naast het feit dat door het dragen van zulke kleding een vrouw op de kuffaar gelijkt en hun mode en trends van ontblote kleding volgt. We vragen Allah ons hiervoor te beschermen. Een andere serieuze zaak met betrekking tot kleding is de slechte afbeeldingen die op sommige kleding verschijnt, zoals afbeeldingen van zangers of rockgroepen, wijnflessen, etc., afbeeldingen van levende wezens wat verboden is in de Islam, kruizen, logo�s van onzedelijke clubs en gezelschappen of slechte woorden die mensen van eer geen voordeel brengen, die in buitenlandse talen kunnen zijn geschreven.


[1] overgeleverd door Muslim, 3/1680 agoekoem fielleh.
Oorspr
onkelijk geschreven door: Sheikh Mohammed Salih Al-Munajjid.
Vertaald door: Ikram Jaballah. 

[1] overgeleverd door Muslim, 3/1680 agoekoem fielleh.
Oorspr
onkelijk geschreven door: Sheikh Mohammed Salih Al-Munajjid.
Vertaald door: Ikram Jaballah.
 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2005 om 07:08
In eerste instantie geplaatst door het licht

VrouE�n van de manieren waarop onze vijanden ons in moderne tijden aanvallen, is door middel van de mode die zij ontwerpen en promoten en die populair is geworden bij Moslims. Deze mode bedekt niets, omdat zij zo kort, doorschijnend of strak is.

Het spijt me je te ontgoochelen, maar niemand ontwerpt kledij om moslims te pesten.  Hier kan iedereen gewoon dragen waar ie zich lekker in voelt, ook moslims.  Net als jij kan kiezen, om bedekt te zijn, kan de rest van ons kiezen om een jeans en een strak truitje te dragen.
Ik heb trouwens nog nooit iemand zien dragen dat niets bedekt.  Verder mag nudisme enkel op vastgestelde plekken, dus ik vraag me af waar jij die volledig onbedekte mensen gezien hebt?

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2005 om 07:42

hoi kim kiujk je weleens tv?

ik wel en ik schrik af en toe bv een reklame presenteerd jeroen krabbe dacht ik naakt!!! gaat over een telefoon dat kan ook anders toch?waarom zonder kleren en dan al die muziek?

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2005 om 14:16

Ik ken de nederlandse reclame's niet allemaal, moet ik toegeven, maar zolang er nog ondergoed gedragen wordt, en het niet seksueel geladen is (en dan bedoel ik wat meer dan een kus of zo), heb ik geen er geen problemen mee. 
Over die bepaalde reclame, ik ken er wel een voor internet (dacht ik) met een man met een lelijke opa-onderbroek, bedoel je die?

Bedoel je met die muziek eigenlijk algemeen muziek bij reclame of videoclips?  Want wat die laatste betreft, ben ik het met je eens, zeker wat R & B betreft.  Ik krijg nog steeds 'nachtmerrie's' van de kont van Christina Aguilera over het scherm te hebben zien draaien in een string.  Compleet smakeloos.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2005 om 15:36

ik heb nog een vraagje aan je kimmie wie heeft er kans om eerder verkracht te worden de moslima die netjes bedekt de meeste hebben een lange jas jilbaab of de meisje dat strakke kleren en doorzichtige kleren draagt zodat mannen haar na staren en gevolends voor haar kunnen krijgen.

probeer die vraag eens te antwoorden!

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2005 om 15:58
In eerste instantie geplaatst door het licht

hoi kim kiujk je weleens tv?

ik wel en ik schrik af en toe bv een reklame presenteerd jeroen krabbe dacht ik naakt!!! gaat over een telefoon dat kan ook anders toch?waarom zonder kleren en dan al die muziek?

Hij beeld een soort spreekwoordelijk gezegde letterlijk uit........Laat je niet financieel uitkleden door te veel geld voor iets te betalen.Ik wordt er nog opgewonden van nog vind ik het vreemd.....Voor mij staat die man gewoon in zijn zwembroek.  Het is overigens niet Jeroen Krabbe' maar Beau van Erven Dorens

Hahahaha die onderbroek

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2005 om 15:59
In eerste instantie geplaatst door het licht

ik heb nog een vraagje aan je kimmie wie heeft er kans om eerder verkracht te worden de moslima die netjes bedekt de meeste hebben een lange jas jilbaab of de meisje dat strakke kleren en doorzichtige kleren draagt zodat mannen haar na staren en gevolends voor haar kunnen krijgen.

probeer die vraag eens te antwoorden!

Als alle vrouwen er zo bij zouden lopen niets....... En daarbij moet je de schuld niet bij de vrouw zoeken,maar bij de man.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2005 om 16:08
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Ik ken de nederlandse reclame's niet allemaal, moet ik toegeven, maar zolang er nog ondergoed gedragen wordt, en het niet seksueel geladen is (en dan bedoel ik wat meer dan een kus of zo), heb ik geen er geen problemen mee. 
Over die bepaalde reclame, ik ken er wel een voor internet (dacht ik) met een man met een lelijke opa-onderbroek, bedoel je die?

Bedoel je met die muziek eigenlijk algemeen muziek bij reclame of videoclips?  Want wat die laatste betreft, ben ik het met je eens, zeker wat R & B betreft.  Ik krijg nog steeds 'nachtmerrie's' van de kont van Christina Aguilera over het scherm te hebben zien draaien in een string.  Compleet smakeloos.

Hahahaha ja die   Met Beau van Erven Dorens
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2005 om 16:08
Salaam

Laat ik deze onderwerp wat abstracter maken. Ik ga het niet echt hebben over sublimale berichten in reclames, maar in auto's. Auto's hebben namelijk zeer bekende 'vormen'. Je kunt het al raden en het is echt zo dat auto's met een zo'n vrouwelijke uiterlijk het beste verkoopt. T'is gewoon instinctief van de mens, het zit in de hersenen (ook bewezen door babies). Je kunt het ook niet overspoelen met gedachtes dat die aanstoot aangevende beelden nergens op slaan. Je zult ze toch onbewust verwerken en ze zullen je leven beinvloeden. Met andere woorden. Ookal klinkt het primitief, toch is het nog van toepassing: Beter voorkomen dan genezen. Dus weest gekleed.
Schoonheid is een geschenk. En ieder mens pakt zijn geschenken zo zorgvuldig mogelijk in. Of vind je cadeautjes niet leuk?

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2005 om 16:11
Cadeautjes in verpakking zijn vooral leuk om uit te pakken, en indien een leuk cadeautje, toch leuker uit de verpakking
Ik zie mezelf trouwens niet als een cadeautje voor een man.  Ik ben een vrouw voor een (mijn) man, en die man is net zozeer voor mij.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2005 om 16:11

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Laat ik deze onderwerp wat abstracter maken. Ik ga het niet echt hebben over sublimale berichten in reclames, maar in auto's. Auto's hebben namelijk zeer bekende 'vormen'. Je kunt het al raden en het is echt zo dat auto's met een zo'n vrouwelijke uiterlijk het beste verkoopt. T'is gewoon instinctief van de mens, het zit in de hersenen (ook bewezen door babies). Je kunt het ook niet overspoelen met gedachtes dat die aanstoot aangevende beelden nergens op slaan. Je zult ze toch onbewust verwerken en ze zullen je leven beinvloeden. Met andere woorden. Ookal klinkt het primitief, toch is het nog van toepassing: Beter voorkomen dan genezen. Dus weest gekleed.
Schoonheid is een geschenk. En ieder mens pakt zijn geschenken zo zorgvuldig mogelijk in. Of vind je cadeautjes niet leuk?

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Je bedoeld gestroomlijnd?

http://www.autozine.nl/text/60.html <<<< Ik vind hem nou niet echt vrouwelijk.

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2005 om 03:56

Waarom wordt altijd de verantwoordelijkheid bij de vrouw gelegd
Ik mag me kleden zoals ik wil, een man mag dat ook. Degenen die het t� vinden (en dat zullen bepaalde mensen (waaronder ook mijn familie!!) nog steeds vinden, ook al draag ik een lange broek en een trui) moeten lekker hun ogen in hun zak steken.
Het betekent dat ik mij moet aanpassen aan de normen van een ander. Dat dacht ik dus niet. Ik kijk ook gewoon de andere kant op als ik iets zie wat ik niet wil zien. Simpel toch. Laten we vooral onze eigen mening bij onszelf houden!!

Enne, ja, ik ben moslima. Ik ben het echter voor mezelf, niet voor een ander!!

Salaam happylady
Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2005 om 04:05

Salam Aleikum wa rahmatullahi wa barakatoehoe,

Ik denk dat men toch vergeet dat je schaars kleden sneller zal leiden naar ongewenste intimiteiten, met zware gevolgen van dien.
Elke daad leidt naar een eind, en of het een goed eind is of niet, dat is aan o.a. aan jou, zolang jij je best doet om al het slechte te ontwijken zul je makkelijker tot een goed eind komen.

En wat Kimmie zei over verpakkingen...
Hoe mooier de inhoud, des te beter de verpakking <-- denk daar eens over na

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2005 om 04:13

Salaam Aleikum,

Inderdaad Happylady je gelooft voor jezelf en niet voor een ander. Maar als je beweerd moslima te zijn en je loop met strakke kleding waarbij de lichaamsvormen goed te zien zijn dan geef je een slecht voorbeeld van een moslima naar de buitenwereld toe. Kleding moet respectvol zijn jegens God (dus niets verhullends) en jegens jezelf. De wijze waarop iemand zich (wel of niet verhullend) toont mij en anderen aan of deze persoon respect voor zichzelf heeft.

Want meisjes en jongens die strakke kleding dragen doen dit om (seksuele) aandacht te trekken van andere mensen. Deze mensen willen dat anderen hen verlangen, maar het enige wat ze bereiken is zichzelf te schande brengen door te laten zien geen zelfrespect te hebben en geen respect te hebben voor God.

Dit zijn geen normen van andere mensen of van mijzelf, maar dit zijn normen die God ons gesteld heeft. En wanneer je hier van afwijkt en toch stelt moslim(a) te zijn dan ben je echt een dwalende.

Dit is trouwens niet direct tot jou gericht Happylady, maar aan eenieder die zich moslim(a) noemt en toch strakke (verhullende) kledij dragen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2005 om 04:21

Salaam Malcolm,
ik vind de kleding die veel jongeren dragen absoluut niet door de beugel kunnen. Ik heb echter geen bemoeienis met ze (als ik zelf kinderen krijg, hoop ik ze zo op te voeden dat ze ontdekken dat je meer respect krijgt met normale kleding dan de huidige mode).
Ik draag inderdaad wel gewoon een pantalon en een trui, dat kun jij strak noemen, ik vind dat vrij normaal. Ik heb wel alles bedekt. Verder wil ik (op dit moment?) niet gaan. Laten we gewoon maar allemaal zelf ons best doen, dan zou de wereld er een stuk mooier uitzien.
Enne, ik voelde me niet aangevallen ofzo.Ik vind het alleen een beetje storend dat je me dwalend noemt. Jammer.

Salaam happylady
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2005 om 04:34
In eerste instantie geplaatst door Jaseena

Salam Aleikum wa rahmatullahi wa barakatoehoe,

Ik denk dat men toch vergeet dat je schaars kleden sneller zal leiden naar ongewenste intimiteiten, met zware gevolgen van dien.
Elke daad leidt naar een eind, en of het een goed eind is of niet, dat is aan o.a. aan jou, zolang jij je best doet om al het slechte te ontwijken zul je makkelijker tot een goed eind komen.

En wat Kimmie zei over verpakkingen...
Hoe mooier de inhoud, des te beter de verpakking <-- denk daar eens over na

Dat kan daar sneller toe leiden, maar toch blijft het een probleem van de man.  Op alle maatschappelijke gebieden zijn er problemen en mensen die zich geen bal van de anderen aantrekken.  Maar het loopt pas echt mis als we deze mensen niet meer op hun fouten wijzen, en ons gaan verstoppen uit angst.

En hoe mooier de inhoud, des te beter de verpakking, tja dat kan je over de gewoon gekleed vrouw net zo zeer zeggen, of over dat leuke boeket rozen met een doorschijnend plastiekje met een lint errond :-)

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2005 om 04:36
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam Malcolm,
ik vind de kleding die veel jongeren dragen absoluut niet door de beugel kunnen. Ik heb echter geen bemoeienis met ze (als ik zelf kinderen krijg, hoop ik ze zo op te voeden dat ze ontdekken dat je meer respect krijgt met normale kleding dan de huidige mode).
Ik draag inderdaad wel gewoon een pantalon en een trui, dat kun jij strak noemen, ik vind dat vrij normaal. Ik heb wel alles bedekt. Verder wil ik (op dit moment?) niet gaan. Laten we gewoon maar allemaal zelf ons best doen, dan zou de wereld er een stuk mooier uitzien.
Enne, ik voelde me niet aangevallen ofzo.Ik vind het alleen een beetje storend dat je me dwalend noemt. Jammer.

Klopt, ik snap dat je een lekker modieus en kort gekleed gaat als je gaat stappen of als het 35 graden celcius is, maar als ik zo met vriestemperaturen sommige meisjes zie lopen met een rokje net onder de billen, kijk ik ook wel even van 'huh'.  Maar het blijft hun keus.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2005 om 04:49
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

En hoe mooier de inhoud, des te beter de verpakking, tja dat kan je over de gewoon gekleed vrouw net zo zeer zeggen, of over dat leuke boeket rozen met een doorschijnend plastiekje met een lint errond :-)

Hmm dat lintje maakt het er alleen maar aantrekkelijker op, meer kans om je ogen erop te laten vallen, en misschien ook wel te kopen

Maar persoonlijk is het voor mij waarom ik mijn hijaab draag, niet alleen om de mannen, maar mijn hoofddoel was vooral om op deze manier dichter tot Allah te komen.
Ik moet zeggen, ik voel me met mijn hijaab veel en veel meer op mijn gemak en het weerhoudt je van het slechte eerlijk waar.
De hijaab is zeker weten een bescherming voor jou van al het slechte van buitenaf.
Het is wat je noemt.............een openbaring (althans voor mij)

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2005 om 05:02
Dat heb je heel mooi verwoord!!!  Masha Allah!
Salaam happylady
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2005 om 05:04

Salaam Aleikum,

Zuster happylady, dat wilde ik dus voorkomen. Lees mijn tekst nog eens en je zult zien dat ik jou niet dwalend heb genoemd. Ik noem mensen dwalend die strakke kleding dragen en zich toch moslim blijven noemen. Ik haalde jou alleen in het begin aan om te verduidelijken dat mensen die strak gekleed gaan zich geen moslim kunnen noemen volgens ons geloof (niet volgens mij). Dat jij een pantalon en een trui aandoet vind ik prima, maar ik kan niet beoordelen of ze strak zijn. Dat weet alleen jij zelf. Er zijn namelijk ook normale pantalons en truien. Strak heeft maar een betekenis voor mij, wanneer de rondingen van de lichaam overduidelijk ten toon worden gespreid door het dragen van bepaalde kleding. Wanneer jij bedekt over straat gaat met normale kleding ben je een goed voorbeeld van hoe een moslima zich op straat hoort te begeven. Nogmaals ik bedoelde dus niet dat jij dwalend bent maar alleen mensen die zich strak kleden en zich moslim noemen.

Indien ik je door mijn uitspraken gekwetst heb, bied ik mijn verontschuldigingen aan. Maar degenen die zich gekwetst voelen door mijn uitspraken over het dragen van strakke kleding dienen eens goed te bezinnen op de wijze waarop zij hun geloof belijden. Die zal ik dan ook geen verontschuldingen aanbieden. Ik kan alleen voor ze hopen dat Allah ze moge vergeven voor hun zonden.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

 

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2005 om 05:33

Salaam Malcolm,
het is al goed. Ik bij jou mijn excuses aan!!  

Salaam happylady
Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Generaal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 10:04

Zijn de moslims hier aanwezig echt overtuigd dat je door bepaalde kleren aan, meer respect toont aan uw God? Ik had altijd gedacht dat God zich bezig hield met hoe je je gedraagd, of je op een respectvolle manier leeft. En niet wat je aan hebt. God zal na mijn dood niet zeggen h�, pas op toen had je niet veel kleren aan hoor. Nu moet je naar de hel.
Daarbij, doen jullie dan ook in bad allemaal een lang kleed aan? God heeft jullie allemaal naakt gezien, God trekt zich niets aan van je kleren, enkel van je gedrag.

Ik ben ervan overtuigd dat iedereen mag aandoen wat hij/zij wil en mag doen wat hij/zij wil. Vooral vandaag op de internationale vrouwendag is het misschien een moment om na te denken over de verschillende regels die jullie geloof heeft. Geef vrouwen een gelijke positie h�. Want, heeft iemand er al over nagedacht wie deze regels heeft opgelegd? Ja inderdaad, de man. En niet op ��n of andere democratische manier.

Ik heb maar 1 vraag. Wanneer zal deze wereld voor iedereen een goede wereld zijn? Waar iedereen evenveel kansen heeft en niemand veroordeeld wordt door wat ie denkt of doet?

Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 07:20

salaam aleikum en hallo

 ik verspreid de islam en jullie koefaars(ongelovigen) hoeven het niet met me eens te zijn ik verspreid slechts de teksten voor de MOSLIMS onder ons en jullie begrijpen toch veel van de islam niet helaas en erger nog jullie willen veel zelfs niet begrijpen mag Allah jullie leiden amin en mag Allah ons allen leiden met degenen die geleid zijn amin

wa aleikum salaam

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 07:23

ik kopieer deze tekst nog een keertje misschien dat jullie dan snappen dat veel vrouwen uit liefde voor Allah leven zoals we behoren te leven.

 

Abou Jabir
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 02 maart 2004
Geslacht: man
Locatie: Nederland
Berichten: 1490

Status is Offline

Geplaatst op: 09 februari 2005 om 19:04 | IP Genoteerd Rapporteer bericht Quote Abou Jabir

Commentaar van onze zusters

LEVEN ALS EEN MOSLIMVROUW

Wij moslimvrouwen, worden tegenwoordig jammer genoeg onterecht gezien als onwetende en onderdrukte vrouwen. De reden dat zij in deze situatie terecht zijn gekomen zou de schuld zijn van de Islam, althans dat wordt beweerd door het Westen en aanhangers van het westerse gedachtegoed.

Nu deze �onderdrukte� moslimvrouwen bereidt zijn om deel te nemen aan de maatschappij, worden ze door allerlei instanties belet.

In het seculiere Turkije heeft de regerende westers geori�nteerde elite het dragen van de hoofddoek op scholen, openbare diensten en militaire basissen verboden. In Tunesi� welke jarenlang een kolonie is geweest van Frankrijk is het �berhaupt verboden om zelfs over straat te lopen met een hoofddoek. En nu volgt Frankrijk zelf, een land waarvan zij zelf stellig beweren dat de godsdienstvrijheid een fundamenteel recht is, de moslimvrouwen verbiedt om de hoofddoek te dragen op scholen.

Nu vraag ik me af, wie is diegene die de vrouw onderdrukt en belet om zich verder te ontwikkelen?

 Waarom zijn ze zo fel tegen de hoofddoek?

Er wordt beweerd dat de hoofddoek een symbool zou zijn van onderdrukking. Komt deze gedachten niet voort door hun eigen achtergrond? Verwarren zij de moslimvrouwen niet met hun nonnen?

Of voelt het westen zich bedreigd door die hoofddoek, omdat ze nu de vrouw niet kunnen uitbuiten door haar te gebruiken als een economisch object.

Of worden sommige westerse mannen bang, dat hun vrouwen bewust gaan worden dat hun lichaam en schoonheid enkel en alleen getoond dient te worden in priv�-kring?

Of omdat een moslimvrouw juist door het dragen van de hoofddoek afdwingt om niet beoordeeld te worden op haar uiterlijk maar op het werk dat ze presenteert.

 Het wordt tijd dat velen onder ons wakker moeten worden, stilstaan en goed beseffen dat de realiteit van de Moslimvrouw heel anders is dan dat ze ooit gedacht hebben. Een moslimvrouw die zich bewust is van de rechten en plichten die de islam haar heeft gegeven kan door niets en niemand afgenomen worden. De beloning dat haar zal worden gegeven wanneer zij zich houdt aan de regels van de Islam is met niets te vergelijken. Deze beloning heeft veel meer waarde en is veel groter dan de beloning die de zogenaamde vrije en ge�mancipeerde vrouw fabeltje ooit zal krijgen op aarde en het Hiernamaals.

 Wanneer een moslimvrouw haar hoofddoek enkel en alleen draagt omdat het opgedragen is door de Schepper Allah de AllerMachtige zonder hierbij concessies te doen, dan komt alle eer toe aan deze vrouw.

bron: www.kalifaat.org

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 08:44
In eerste instantie geplaatst door het licht

salaam aleikum en hallo

 ik verspreid de islam en jullie koefaars(ongelovigen) hoeven het niet met me eens te zijn ik verspreid slechts de teksten voor de MOSLIMS onder ons en jullie begrijpen toch veel van de islam niet helaas en erger nog jullie willen veel zelfs niet begrijpen mag Allah jullie leiden amin en mag Allah ons allen leiden met degenen die geleid zijn amin

wa aleikum salaam

Hier ben ik optegen. Het doel van een forum is om met elkaar te discusseren zodat je er wat van kan leren of gewoon voor de gezelligheid. Ongeacht wat voorn religie je aanhangt, zolang de onderwerpen maar over de Islam gaan. En nee idd je hoeft het niet met mekaar eens te zijn, maar dat wil niet zeggen dat ongelovigen moslims niet willen begrijpen. begrijpen is namelijk iets heel anders dan mee eens zijn. In mijn geval is het zo dat ik vaak de redenering wel begrijp, maar dat ik het er niet mee eens ben en dat is mijn goed recht.

Groetjes, Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 04:00

salaam aleikum als je goed de koraan leest dan weet je dat sommige mensen niet wilen begrijpen en ook niet kunnen begrijpen omdat ze blind zijn dan kan je praten wat je wilt en je kan dalils gevenn wat je wilt en ik heb het idee dat sommige koefaars de islam proberen belachelijk te maken in hun onwetendheid

ghair inshaAllah

wa aleikum salaam

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 04:10
ASALAAMO3ALAIKOM     JE HEBT GELIJK  ALLEES IS DUIDELIJK  .
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 12:50

Assalaam alaykoum,

Dat vrouwen schaars gekleed zijn mag geen argument zijn vor verkrachters. Laat dat aub duidelijk zijn. Degenen die verkrachten zullen hun verantwoordelijkheid dragen op de Dag des Oordeels.

Dat bloot wijd verspreid is, is overduidelijk, dat de eerste vragen 'of je het warm hebt' al binnen zijn, vind ik 'doodnormaal'. Weet dat ieder zijn last zal dragen.

Ik wil alle zusters die de Hyaab dragen alvast veel succes wensen en blijf geduldig, bij vragen zoals of je het warm hebt.

Je zuster

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 14:36
bismillah irahman irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de profeet mohammed en zijn metgezellen MOGE ALLAH DE ISLAMITISCHE MEISJES DIE ZICH STRAK KLEDEN OF ANDERE KLEDING DIE NIET IS TOEGESTAAN IN DE ISLAM LEIDEN EN HUN VERGEVEN WANT ZE BLIJVEN ONZE ZUSTERS
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 15:03
InshaAllah
Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.