Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Alcohol id Islam

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azajamal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Alcohol id Islam
    Geplaatst op: 15 maart 2005 om 07:01

En oja akbsch je denkt toch niet dat ik teksten die jij als link door geeft om te lezen dat ik die ook ga lezen  ik weet toch dat het weer van die grote onzin is waar jij latijd mee komt.

Nogmaals: ashadoe anna lailaha illah wa aschadoe anna moehammadoen rasoellah.

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2005 om 07:23
azajamal twarkalaah 3alik en mijn broeders en zusters allemaal
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2005 om 07:24

Misschien weten jullie het niet maar wijn zonder alcohol, bestaat niet..

Dit noemen ze druivensap

gr Akbash

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2005 om 07:52

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Kimmie, joden mogen toch ook geen alcohol?
En dat beantwoord gelijk ook je vraag.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Christenen anders wel, en moslims in het begin ook...  Dus eigenlijk is ie 2 keer van gedachten veranderd, terwijl ie het allemaal vooraf wist...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2005 om 08:00
Salaam Aleikum,

Ik denk dat akbash niet gaat antwoorden, aangezien hij/zij zijn afkomst, geslacht en religie al eerder niet wilde prijs geven. Raar dat iedereen op dit forum dit wel doet en akbash om een geheimzinnige reden dit toch weigert. Je hoeft nergens bang voor te zijn akbash. Er is geen islamitische AIVD die je opspoort en je dan een paar maanden opsluit wegens verdenking van anti islamisme.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azajamal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2005 om 08:12

salaam moealykum warahmatoelah

Broeders en zusters hier een mooie link http://www.islamyesterday.com/video.htm

Luister naar Yusus estes vooral naar het filmpje waarin hij het over prieters heeft die tot islam bekeren.

Hierin zegt hij iets moois waain hij tegen zich zlef zegt toen hij die mohammad probeerde te bekeren tot het christendom:'''stop met liegen"

en ik beschuldig alle niet-moslims en vooral akbasch hiervan, dus hou op met liegen.

Mensen die blijven liegen kunnen de waarheid niet zien tot dat ze ophouden met liegen.

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2005 om 09:21
In eerste instantie geplaatst door azajamal

en ik beschuldig alle niet-moslims en vooral akbasch hiervan, dus hou op met liegen.

Mensen die blijven liegen kunnen de waarheid niet zien tot dat ze ophouden met liegen.

Hou toch op met jezelf vanalles wijs te maken.  Mensen hebben allemaal hun eigen waarheid, dat jij er niet tegen kan dat jouw waarheid niet ieders waarheid is, is geen reden om alle niet-moslims van liegen te beschuldigen.  Zwak is dat!

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azajamal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2005 om 09:34
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door azajamal

en ik beschuldig alle niet-moslims en vooral akbasch hiervan, dus hou op met liegen.

Mensen die blijven liegen kunnen de waarheid niet zien tot dat ze ophouden met liegen.

Hou toch op met jezelf vanalles wijs te maken.  Mensen hebben allemaal hun eigen waarheid, dat jij er niet tegen kan dat jouw waarheid niet ieders waarheid is, is geen reden om alle niet-moslims van liegen te beschuldigen.  Zwak is dat!

Ik kan er wel tegen hooooor kim ik vind het helemaal niet erg dat jij liegt of wie dan ook maar doe dat niet over de islam en onze profeet waar jij heel weinig kennis over hebt en iedereen die hier de leugens over de islam en onzeprofeet probeert over te brengen naar de mensen die hier opzoek zijnn naar kennis.

en kim ik hou niet op ik blijf door gaan als jou het niet bevalt dan ga je maar naar een forum waar je thuis voelt

ik mag en kan iemand beschuldigen van een leugen omdat het ook is het heeft niks te maken met waar in je gelooft interseert me niet waarin je gelooft een leugen en geloof zijn twee aparte dingen kim

dus voordat je een rood hoofd begint te krijgen ga dan maar liggen en kom tot rust

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2005 om 09:47
In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Drink en Gok maar niet Layla.....  

Daar waren we toch al over uit?

Dat is waar....
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2005 om 12:46
In eerste instantie geplaatst door azajamal

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door azajamal

en ik beschuldig alle niet-moslims en vooral akbasch hiervan, dus hou op met liegen.

Mensen die blijven liegen kunnen de waarheid niet zien tot dat ze ophouden met liegen.

Hou toch op met jezelf vanalles wijs te maken.  Mensen hebben allemaal hun eigen waarheid, dat jij er niet tegen kan dat jouw waarheid niet ieders waarheid is, is geen reden om alle niet-moslims van liegen te beschuldigen.  Zwak is dat!

Ik kan er wel tegen hooooor kim ik vind het helemaal niet erg dat jij liegt of wie dan ook maar doe dat niet over de islam en onze profeet waar jij heel weinig kennis over hebt en iedereen die hier de leugens over de islam en onzeprofeet probeert over te brengen naar de mensen die hier opzoek zijnn naar kennis.

Misschien lees je niet zo goed, dus nogmaals: de meeste niet-moslims liegen niet, net als de meeste moslims.  Maar goed, je ontkenning zegt al genoeg.  Hoogmoed komt alweer ten val.

en kim ik hou niet op ik blijf door gaan als jou het niet bevalt dan ga je maar naar een forum waar je thuis voelt

Het bevalt me niet, daarom zeg ik er wat van, dat is net wat men op een forum doet.  En ophouden, ach ja, uiteindelijk doe je jezelf op deze manier enkel dom overkomen.  Wat ik me afvraag, is of je dat ook echt bent, of je echt niet kan begrijpen dat er mensen zijn die ergens anders over denken dan jij dat doet.

ik mag en kan iemand beschuldigen van een leugen omdat het ook is het heeft niks te maken met waar in je gelooft interseert me niet waarin je gelooft een leugen en geloof zijn twee aparte dingen kim

Gelukkig ja.  Maar goed, jij zegt dat ik lieg.  Staaf dat dan eens een keer, ipv domme opmerkingen te maken zonder enige grond.
Verder heeft het alles te maken met wat ik geloof.  Doordat ik wat anders geloof dan jij, beweer jij dat ik lieg (dat is tenminste de conclusie die te maken valt).  Waarom?  Omdat jij blijkbaar niet kan inzien hoe iemand niet in Allah kan geloven, dus moet ie ofwel liegen, of dom zijn, of ... *Zucht*

dus voordat je een rood hoofd begint te krijgen ga dan maar liggen en kom tot rust

Ik draai eerder even met m'n ogen...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2005 om 14:04
In eerste instantie geplaatst door azajamal

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door azajamal

en ik beschuldig alle niet-moslims en vooral akbasch hiervan, dus hou op met liegen.

Mensen die blijven liegen kunnen de waarheid niet zien tot dat ze ophouden met liegen.

Hou toch op met jezelf vanalles wijs te maken.  Mensen hebben allemaal hun eigen waarheid, dat jij er niet tegen kan dat jouw waarheid niet ieders waarheid is, is geen reden om alle niet-moslims van liegen te beschuldigen.  Zwak is dat!

Ik kan er wel tegen hooooor kim ik vind het helemaal niet erg dat jij liegt of wie dan ook maar doe dat niet over de islam en onze profeet waar jij heel weinig kennis over hebt en iedereen die hier de leugens over de islam en onzeprofeet probeert over te brengen naar de mensen die hier opzoek zijnn naar kennis.

en kim ik hou niet op ik blijf door gaan als jou het niet bevalt dan ga je maar naar een forum waar je thuis voelt

ik mag en kan iemand beschuldigen van een leugen omdat het ook is het heeft

Omdat je iets mag.....Of kan........Wil nog niet zeggen dat het ook zo is.

 niks te maken met waar in je gelooft Dat zou eigenlijk wel moeten,als ik de Islam goed heb begrepen de laatste tijd.Men mag toch immers niet zomaar iets zeggen als men de Koran goed bekijkt.Men moet vriendelijk zijn,bedachtzaam,wijs en geduldig,open zijn en hartelijk en niet spotten.Men mag geen vooroordelen hebben niet beledigen,nog discrimineren.Dat zijn toch allemaal van die dingen waar je goed over moet nadenken en bij stil moet staan.interseert me niet waarin je gelooft een leugen en geloof zijn twee aparte dingen kim Iets lezen en begrijpen ook.

dus voordat je een rood hoofd begint te krijgen ga dan maar liggen en kom tot rust

Dacht ik....
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2005 om 14:14
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

aller eerst adviseer ik mijn zuster Layla om niet zomaar de woorden van de ongelovigen als waarheid te nemen, ook al komen ze met verzen uit de Quran.

Had ik dat dan gedaan?

ten tweede, de dranken van het paradijs zijn niet hetzelfde als de dranken van het wereldse leven, zoals de profeet ons vertelde. de dranken van het paradijs wordt men ook niet dronken van, dat kun je hier lezen: 56:18/19 Met bokalen en kannen en glazen, gevuld aan stromende bron. Waarvan zij geen hoofdpijn krijgen en niet dronken worden.

Dankje voor deze uitleg!

ook staat er in 30:25 Hen wordt verzegeld drinken ingeschonken. 26 Waarvan het zegel van muskus is, en laten de wedijveraars hierom dan wedijveren. 27 En zijn mengdrank is van (de bron) Tasnim (een rivier in het paradijs)

Moge Allah ons het paradijs schenken...Amien

 

Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azajamal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2005 om 17:47
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door azajamal

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door azajamal

en ik beschuldig alle niet-moslims en vooral akbasch hiervan, dus hou op met liegen.

Mensen die blijven liegen kunnen de waarheid niet zien tot dat ze ophouden met liegen.

Hou toch op met jezelf vanalles wijs te maken.  Mensen hebben allemaal hun eigen waarheid, dat jij er niet tegen kan dat jouw waarheid niet ieders waarheid is, is geen reden om alle niet-moslims van liegen te beschuldigen.  Zwak is dat!

Beste ruud natuurlijk heb je geleik. waarom heb je geleik? omdat ik zie dat jij je verdiept in de islam.

Maar eerlijk gezegd ben ik het beu dat mensen die geen moslim zijn hier op deze forum leugens en valsheid proberen te verspreiden zonderdat ze zich eerst verdiepen in de islam.

die mensen hier meeste van hun zijn nog kleuters, en doen ze uitspraken waar een wetenschapper jaren aan studie voorgaat voordat hij enige uitsrpaak doet.

maar dan wordt ik.

Als ik het goed heb is dit een moslim site met een moslim forum? dus de enige reden waarom een niet moslim hier op deze site komt om is voor mij alleen om vragen te stellen aangaande de islam.

maar als ik goed lees wat zij allemaal schrijven dan lijkt het net alsof zij hun idieen proberen te over te brengen aan de moslims waar zij z'n afgunst voor hebben.

ik ben een rustige jongen van karakter maar als ik zulke domme dingen hoor en lees dan gaat mijn bloed koken.

maar Alhamdoelilah sinds ik me meer en meer verdiep in de ahadith van onze profeet kan ik mijn woede heel goed onderdrukken. ik hoef alleen maar aan een van zijn uitspraken te denken aangaande, woede.

ruud als ik jou reactie zo lees dan zegt mijn wateren dat jij het wel in je hebt om een goede moslim te worden

Ik beneid mijn broeders en zusters die net bekeerd zijn tot de islam zij zien het beter wanneer Allah die sluier voor hun ogen wegt haalt. Terwijl wij het altijd zien maar steeds in zonde vervallen.

Moge Allah ons allen leiden op de juiste weg? Amien.

Beste ruud ik gee jou de groet der groeten Salaam moealykum warahmatoelah

Ik kan er wel tegen hooooor kim ik vind het helemaal niet erg dat jij liegt of wie dan ook maar doe dat niet over de islam en onze profeet waar jij heel weinig kennis over hebt en iedereen die hier de leugens over de islam en onzeprofeet probeert over te brengen naar de mensen die hier opzoek zijnn naar kennis.

en kim ik hou niet op ik blijf door gaan als jou het niet bevalt dan ga je maar naar een forum waar je thuis voelt

ik mag en kan iemand beschuldigen van een leugen omdat het ook is het heeft

Omdat je iets mag.....Of kan........Wil nog niet zeggen dat het ook zo is.

 niks te maken met waar in je gelooft Dat zou eigenlijk wel moeten,als ik de Islam goed heb begrepen de laatste tijd.Men mag toch immers niet zomaar iets zeggen als men de Koran goed bekijkt.Men moet vriendelijk zijn,bedachtzaam,wijs en geduldig,open zijn en hartelijk en niet spotten.Men mag geen vooroordelen hebben niet beledigen,nog discrimineren.Dat zijn toch allemaal van die dingen waar je goed over moet nadenken en bij stil moet staan.interseert me niet waarin je gelooft een leugen en geloof zijn twee aparte dingen kim Iets lezen en begrijpen ook.

dus voordat je een rood hoofd begint te krijgen ga dan maar liggen en kom tot rust

Dacht ik....
Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2005 om 02:18
Beste mensen,
In de Tenach vond ik onderstaand hoofdstuk; Jeremia 35. Het handelt
over het volk van de Rechabieten, die door GOD als voorbeeld gesteld
worden tegenover het Joodse volk, simpel omdat zij zich aan de inzetting
van hun voorvader hielden om geen wijn te drinken. GOD oordeelt hier
niet over de kwestie of wijndrinken goed of fout is (het joodse volk was
toegestaan met mate wijn te drinken), maar God prijst dit volk omdat het
trouw is aan de inzetting van hun voorvader. GOD heeft dus vooral iets
met trouw. Wellicht was Mohammed een Rechabiet en hield hij zich nog
steeds aan de opdracht van zijn voorvader, hetgeen hem veel
"nakolelingen" opleverde...
De lering van dit stuk voor mij is toch vooral dat GOD een beloner is van
trouw aan een bepaalde inzetting, los van de vraag of het Zijn inzetting
is.


De Rechabieten als voorbeeld
35
1 Tijdens de regering van koning Jojakim van Juda, de zoon van Josia,
richtte de HEER zich tot Jeremia: 2 �Ga naar de Rechabieten en vraag hun
met je mee te gaan naar een zijhal in de tempel van de HEER. Bied hun
daar wijn aan.� 3 Ik bracht Ja�zanja, de zoon van Jeremia, de zoon van
Chabassinja, met zijn broers, zijn zonen en de andere Rechabieten 4 naar
de tempel van de HEER, naar de hal van de leerlingen van de godsman
Chanan, de zoon van Jigdaljahu. Die ligt naast de hal van de raadsheren
en boven die van Ma�seja, de zoon van Sallum, het hoofd van de
tempelwacht. 5 Ik zette de Rechabieten enkele kannen wijn voor, gaf hun
bekers en nodigde hen uit om te drinken. 6 Maar ze zeiden: �Wij drinken
geen wijn. Onze voorvader Jonadab, de zoon van Rechab, heeft ons dat
verboden. �Jullie mogen nooit ofte nimmer wijn drinken,� heeft hij
gezegd, �en jullie kinderen evenmin. 7 Jullie mogen ook geen huizen
bouwen, akkers inzaaien en wijngaarden planten of bezitten. Jullie
moeten voor altijd in tenten wonen; alleen dan zullen jullie lang leven in
het land waarin jullie verblijven.� 8 Wij zijn onze voorvader Jonadab, de
zoon van Rechab, gehoorzaam geweest in alles wat hij ons geboden
heeft. Wijzelf en onze vrouwen, zonen en dochters drinken nooit wijn, 9
wij bouwen geen huizen om in te wonen, wij bezitten geen wijngaarden
en geen akkers die we inzaaien. 10 Wij hebben altijd in tenten geleefd. Zo
zijn wij onze voorvader Jonadab gehoorzaam geweest in alles wat hij ons
geboden heeft. 11 Dat we nu in Jeruzalem zijn, komt doordat koning
Nebukadnessar van Babyloni� het land is binnengevallen. Toen besloten
we uit vrees voor de legers van de Chaldee�n en de Aramee�rs naar
Jeruzalem te vluchten.�
12 De HEER richtte zich tot Jeremia: 13 �Dit zegt de HEER van de hemelse
machten, de God van Isra�l: Zeg tegen de bevolking van Juda en
Jeruzalem: Nu kunnen jullie leren wat het betekent om naar mijn woorden
te luisteren � spreekt de HEER. 14 Jonadab, de zoon van Rechab, heeft
zijn nakomelingen verboden wijn te drinken. Zij hebben het gebod van
hun voorvader nageleefd en tot op de dag van vandaag geen wijn
gedronken. Maar tot jullie heb ik telkens weer gesproken, en jullie
hebben niet naar mij geluisterd. 15 Ik zond telkens weer mijn dienaren,
de profeten, naar jullie met de oproep: Breek met je kwalijke praktijken,
beter je leven, loop niet achter andere goden aan en dien ze niet. Dan
zullen jullie blijven wonen in het land dat ik je voorouders en jullie
gegeven heb. Maar jullie hebben mij niet gehoorzaamd, jullie hebben niet
naar mij geluisterd. 16 De nakomelingen van Jonadab, de zoon van
Rechab, hebben het gebod van hun voorvader nageleefd, maar dit volk
heeft niet naar mij geluisterd. 17 Daarom � dit zegt de HEER, de God van
de hemelse machten, de God van Isra�l: Ik zal over Juda en de bevolking
van Jeruzalem al het onheil brengen dat ik hun heb aangekondigd. Want
ik heb tot hen gesproken, maar zij hebben niet geluisterd; ik heb hen
geroepen, maar zij hebben niet geantwoord.�
18 Hierna zei Jeremia tegen de Rechabieten: �Dit zegt de HEER van de
hemelse machten, de God van Isra�l: Jullie hebben alle geboden van je
voorvader Jonadab nageleefd, jullie zijn hem in alles gehoorzaam
geweest. 19 Daarom � dit zegt de HEER van de hemelse machten, de God
van Isra�l: Er zullen altijd nakomelingen van Jonadab, de zoon van
Rechab, zijn die mij dienen.�
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azajamal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2005 om 07:32
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door miss layla

Als het 1ne vers na het andere is geopenbaard dan is het toch logisch dat de 1ne de andere opheft (dus de wettelijke status).

Hoi,

ik heb hier toch m'n bedenkingen bij.  Immers, vaak wordt op dit forum bij hoog en laag beweerd dat Allah alles al vooraf weet, dus hoe kan hij dan niet geweten hebben dat ie later alcohol niet meer leuk zou vinden?  Maar goed, ik weet niet of jij dat ook gelooft, dus indien dat niet zo is, mijn excuses.
Doei Kim

Beste kim Allah weet inderdaad alles Al voordat gebeurt. hij heeft immers alles geschapen, denk je dat Allah niet weet wat er gaat gebeuren?

Dit leven kimmi, ik weet niet of je het al door hebt is een test. Niet z'n test waarbij je denkt weet Allah het niet dan wat de uitslag zal worden van die test? Nee, Allah weet het, want Allah heeft eers de schrijfriet geschapen die liet Hij alles opschrijven wat er zou gaan gebeuren, en daarna begon Allah met de schepping van het leven.

Kimmi wat was de eerste zonde?

Jou zou denk ik denken dat het kain was die zijn broer dode of anders om ik weet het even niet meer maar das niet zo belangrijk.

Nee, de eerst zonde was het eten van de verbode boom, een boom die vruchten droeg.

Allah zij tegen Adam en Eva dat ze in de hemel moschten leven en van alles konden eten wat ze maar willen behalve van die boom.

Het gaat er niet om waarom ze niet mochten eten van die boom, nee het was een test, Allah wist natuurlijk dat ze van die boom zouden eten. het was een test voor Adam en Eva. het was een spirituele test. De spiriruele groei was hier dat Adam besefte na dat hij Allah ongehoorzaam was dat het nodig was om berouw te tonen.

En Adam toonde berouw en Allah vergaf hem. We hoeven niet te weten waaroom iets verboden is dat knnen we natuurlijk onderzoeken maar Alls Allah zegt dat het verboden is dan hoor we te gehoorzamen, omdat het een test is.

We hoefen eigenlijk niet te weten waarom alcehol en varkensvlees verboden is. Allah heeft het verboden en wij behoren te gehoor zamen als test.

Ik kan allerlei voorbeelden gaan geven maar ik denk dat jij me wel begrijpt.

 

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2005 om 08:28
In eerste instantie geplaatst door azajamal

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door miss layla

Als het 1ne vers na het andere is geopenbaard dan is het toch logisch dat de 1ne de andere opheft (dus de wettelijke status).

Hoi,

ik heb hier toch m'n bedenkingen bij.  Immers, vaak wordt op dit forum bij hoog en laag beweerd dat Allah alles al vooraf weet, dus hoe kan hij dan niet geweten hebben dat ie later alcohol niet meer leuk zou vinden?  Maar goed, ik weet niet of jij dat ook gelooft, dus indien dat niet zo is, mijn excuses.
Doei Kim

Beste kim Allah weet inderdaad alles Al voordat gebeurt. hij heeft immers alles geschapen, denk je dat Allah niet weet wat er gaat gebeuren?

Dit leven kimmi, ik weet niet of je het al door hebt is een test. Niet z'n test waarbij je denkt weet Allah het niet dan wat de uitslag zal worden van die test? Nee, Allah weet het, want Allah heeft eers de schrijfriet geschapen die liet Hij alles opschrijven wat er zou gaan gebeuren, en daarna begon Allah met de schepping van het leven.

Kimmi wat was de eerste zonde?

Jou zou denk ik denken dat het kain was die zijn broer dode of anders om ik weet het even niet meer maar das niet zo belangrijk.

Nee, de eerst zonde was het eten van de verbode boom, een boom die vruchten droeg.

Allah zij tegen Adam en Eva dat ze in de hemel moschten leven en van alles konden eten wat ze maar willen behalve van die boom.

Het gaat er niet om waarom ze niet mochten eten van die boom, nee het was een test, Allah wist natuurlijk dat ze van die boom zouden eten. het was een test voor Adam en Eva. het was een spirituele test. De spiriruele groei was hier dat Adam besefte na dat hij Allah ongehoorzaam was dat het nodig was om berouw te tonen.

En Adam toonde berouw en Allah vergaf hem. We hoeven niet te weten waaroom iets verboden is dat knnen we natuurlijk onderzoeken maar Alls Allah zegt dat het verboden is dan hoor we te gehoorzamen, omdat het een test is.

We hoefen eigenlijk niet te weten waarom alcehol en varkensvlees verboden is. Allah heeft het verboden en wij behoren te gehoor zamen als test.

Ik kan allerlei voorbeelden gaan geven maar ik denk dat jij me wel begrijpt.

 

Voor de christenen gelden dus andere testen,die men dus ook moet waarderen.En er zijn er ook die overeenkomen.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2005 om 09:13
In eerste instantie geplaatst door azajamal

Maar eerlijk gezegd ben ik het beu dat mensen die geen moslim zijn hier op deze forum leugens en valsheid proberen te verspreiden zonderdat ze zich eerst verdiepen in de islam.

Ik ben het beu dat omdat iemand het ergens mee oneens is, hij dat dadelijk als leugens bestempelt.  Beetje kortzichtig...

die mensen hier meeste van hun zijn nog kleuters, en doen ze uitspraken waar een wetenschapper jaren aan studie voorgaat voordat hij enige uitsrpaak doet.

Heb jij even pech dat ik momenteel in mijn 6de jaar universitair wetenschappelijk onderwijs zit...  Verder kunnen over een hoop van de 'wetenschappelijke' topics hier, middelbare scholieren al hun menign zeggen.

Als ik het goed heb is dit een moslim site met een moslim forum? dus de enige reden waarom een niet moslim hier op deze site komt om is voor mij alleen om vragen te stellen aangaande de islam.

Of erover te discussieren.

maar als ik goed lees wat zij allemaal schrijven dan lijkt het net alsof zij hun idieen proberen te over te brengen aan de moslims waar zij z'n afgunst voor hebben.

Waarom zou ik afgunst voor jou hebben?  Als ik zo graag moslim wou zijn, was ik het al wel hoor.

ik ben een rustige jongen van karakter maar als ik zulke domme dingen hoor en lees dan gaat mijn bloed koken.

Domme dingen zoals mensen van leugens beschuldigen terwijl ze hun mening zeggen?

maar Alhamdoelilah sinds ik me meer en meer verdiep in de ahadith van onze profeet kan ik mijn woede heel goed onderdrukken. ik hoef alleen maar aan een van zijn uitspraken te denken aangaande, woede.

Ik merk het ja

Doei

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2005 om 09:20

In eerste instantie geplaatst door azajamal

Beste kim Allah weet inderdaad alles Al voordat gebeurt. hij heeft immers alles geschapen, denk je dat Allah niet weet wat er gaat gebeuren?

Ik geloof niet in Allah.  Maar te verwcahten valt dat als Allah zou bestaan en hij alles vooraf zou weten, hij niet eerst zou zeggen 'geen alcohol' dan weer 'wel alcohol' en dan weer 'geen alcohol'.

Kimmi wat was de eerste zonde?

In het scheppingsverhaal is dat de broedermoord van Ka�n op Abel.

Jou zou denk ik denken dat het kain was die zijn broer dode of anders om ik weet het even niet meer maar das niet zo belangrijk.

Nee, de eerst zonde was het eten van de verbode boom, een boom die vruchten droeg.

Yepz inderdaad, daar heb je mij  De zondeval dus

Allah zij tegen Adam en Eva dat ze in de hemel moschten leven en van alles konden eten wat ze maar willen behalve van die boom.

Het gaat er niet om waarom ze niet mochten eten van die boom, nee het was een test, Allah wist natuurlijk dat ze van die boom zouden eten. het was een test voor Adam en Eva. het was een spirituele test. De spiriruele groei was hier dat Adam besefte na dat hij Allah ongehoorzaam was dat het nodig was om berouw te tonen.

Je kan het alleen moeilijk een test noemen als Allah/God het al vooraf wist.  In feite had hij Adam dan beter geschept zodat hij het niet zou doen, of met een mogelijkheid voor zichzelf te kiezen. 

We hoefen eigenlijk niet te weten waarom alcehol en varkensvlees verboden is. Allah heeft het verboden en wij behoren te gehoor zamen als test.

Dat vind ik dus niet.  Zelfs als moslim lijkt me beter je af te vragen waarom dingen mogen of niet mogen.  Het verbaast je misschien, maar ik snap de grond van vele regels wel, tenminste in tijd en ruimte (bv een varken drinkt enorm veel water - maw niet handig in een woestijn).

Ik kan allerlei voorbeelden gaan geven maar ik denk dat jij me wel begrijpt.

Ik snap wat je wil zeggen, maar het is eenvoudigweg zo dat als Allah alles vooraf weet, alles vooraf bepaald is ("het lot"), en je dus in feite geen vrije keus meer hebt.

Ik trek m'n woorden van voorgaande post even terug, je bent idd rustiger hier.
Doei Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2005 om 09:41
Je kan het alleen moeilijk een test noemen als Allah/God het al vooraf wist. In feite had hij Adam dan beter geschept zodat hij het niet zou doen, of met een mogelijkheid voor zichzelf te kiezen.

Misschien is het niet mogelijk om een perfect mens te scheppen als die niet de mogelijkheid heeft om tegen zijn schepper te kiezen. Dat hoeft niet te betekenen dat die dat ook zal doen. Als engelen bestaan en vrije wil hebben zijn er ook velen die niet tegen God gekozen hebben. Maar de Koran spreekt dit tegen.
Er is trouwens wel een christelijke theorie die zegt dat Adam idd voorbestemd was om tegen God te kiezen. Adam was geschapen uit de aarde (stof). Er is een tegenstelling tussen God en 'de wereld' (joh15:19) Ik ben het hier niet mee eens maar vind zulke theori�n altijd wel aardig.

Ik snap wat je wil zeggen, maar het is eenvoudigweg zo dat als Allah alles vooraf weet, alles vooraf bepaald is ("het lot"), en je dus in feite geen vrije keus meer hebt.

Ik begrijp niet hoe dit tegenstrijdig is. Als Allah van tevoren weet dat iets zal gebeuren, dan kan er nog wel vrije wil zijn. Misschien ziet Allah wel �lle mogelijke gevolgen die verschillende keuzes hebben. En als tijd voor Allah geen rol speelt kan hij het oneindig aantal momenten tegelijk zien en is het helemaal geen vraag meer of hij iets vantevoren ziet. Er voor Hem dan namelijk geen voor of na zoals wij dat kennen.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2005 om 13:25

In eerste instantie geplaatst door Anne

Ik begrijp niet hoe dit tegenstrijdig is. Als Allah van tevoren weet dat iets zal gebeuren, dan kan er nog wel vrije wil zijn. Misschien ziet Allah wel �lle mogelijke gevolgen die verschillende keuzes hebben. En als tijd voor Allah geen rol speelt kan hij het oneindig aantal momenten tegelijk zien en is het helemaal geen vraag meer of hij iets vantevoren ziet. Er voor Hem dan namelijk geen voor of na zoals wij dat kennen.

ja he, onder deze woorden kunnen we honderd strepen zetten, prachtig geantwoord, ik kan het niet beter verwoorden, complimenten!

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2005 om 13:44
In eerste instantie geplaatst door Anne

Je kan het alleen moeilijk een test noemen als Allah/God het al vooraf wist. In feite had hij Adam dan beter geschept zodat hij het niet zou doen, of met een mogelijkheid voor zichzelf te kiezen.

Misschien is het niet mogelijk om een perfect mens te scheppen als die niet de mogelijkheid heeft om tegen zijn schepper te kiezen. Dat hoeft niet te betekenen dat die dat ook zal doen. Als engelen bestaan en vrije wil hebben zijn er ook velen die niet tegen God gekozen hebben. Maar de Koran spreekt dit tegen.
Er is trouwens wel een christelijke theorie die zegt dat Adam idd voorbestemd was om tegen God te kiezen. Adam was geschapen uit de aarde (stof). Er is een tegenstelling tussen God en 'de wereld' (joh15:19) Ik ben het hier niet mee eens maar vind zulke theori�n altijd wel aardig.

Ik snap wat je wil zeggen, maar het is eenvoudigweg zo dat als Allah alles vooraf weet, alles vooraf bepaald is ("het lot"), en je dus in feite geen vrije keus meer hebt.

Ik begrijp niet hoe dit tegenstrijdig is. Als Allah van tevoren weet dat iets zal gebeuren, dan kan er nog wel vrije wil zijn. Misschien ziet Allah wel �lle mogelijke gevolgen die verschillende keuzes hebben. En als tijd voor Allah geen rol speelt kan hij het oneindig aantal momenten tegelijk zien en is het helemaal geen vraag meer of hij iets vantevoren ziet. Er voor Hem dan namelijk geen voor of na zoals wij dat kennen.
Ik ben het licht......Ik leef eeuwig......Licht kent T=0
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2005 om 16:03

In eerste instantie geplaatst door Anne



Ik snap wat je wil zeggen, maar het is eenvoudigweg zo dat als Allah alles vooraf weet, alles vooraf bepaald is ("het lot"), en je dus in feite geen vrije keus meer hebt.

Ik begrijp niet hoe dit tegenstrijdig is. Als Allah van tevoren weet dat iets zal gebeuren, dan kan er nog wel vrije wil zijn. Misschien ziet Allah wel �lle mogelijke gevolgen die verschillende keuzes hebben. En als tijd voor Allah geen rol speelt kan hij het oneindig aantal momenten tegelijk zien en is het helemaal geen vraag meer of hij iets vantevoren ziet. Er voor Hem dan namelijk geen voor of na zoals wij dat kennen.

Eigenlijk zeg je het nu zelf, je zegt niet het �ne gevolg, maar alle mogelijke gevolgen.  Moest ie gewoon de mogelijkheden zien, dan wist hij ook niet wat zou komen, enkel wat zou kunnen komen, en dara zijn ontelbare variaties op.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2005 om 00:47
Eigenlijk zeg je het nu zelf, je zegt niet het �ne gevolg, maar alle mogelijke gevolgen. Moest ie gewoon de mogelijkheden zien, dan wist hij ook niet wat zou komen, enkel wat zou kunnen komen, en dara zijn ontelbare variaties op.

Dat is zo. Maar als Allah alle mogelijkheden ziet dan weet Hij ook op welke manier Hij moet ingrijpen om later een bepaalde gebeurtenis te laten plaatsvinden. Dat is best handig.

Ik ben het licht......Ik leef eeuwig......Licht kent T=0

Volgens mij is 'licht' figuurlijk. In God is geen spoor van duisternis.
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 11:17

 

Steeds meer ouderen verslaafd aan alcohol

 

05 april 2005

Steeds meer ouderen zijn verslaafd aan alcohol. Uit een inventarisatie van het ministerie van Volksgezondheid blijkt dat ��n op de vijf alcoholverslaafden ouder is dan 55 jaar.

 

Hulp

Zeker 5000 aan alcohol verslaafde ouderen zochten afgelopen jaar professionele hulp om van hun probleem af te komen. Dat is een verdubbeling ten opzichte van 1994. Volgens de onderzoekers raken ouderen makkelijker verslaafd aan alcohol, omdat ze vaker alleen zijn.

 

Medicijnen

Voor de huisarts is een alcoholverslaving moeilijk te ontdekken, omdat ouderen vaak veel verschillende klachten hebben. Een alcoholverslaving is voor ouderen extra gevaarlijk, omdat ze vaak meer medicijnen gebruiken dan jongere mensen. De combinatie van alcohol en bijvoorbeeld slaapmiddelen is gevaarlijk, en lang niet alle ouderen weten dat.

05/4/2005
RTLNieuws.nl

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 11:18

Assalaam Aleikoem,

In alcohol zit meer slecht dan goed (zoasl de Koran ook zegt), jammer dat de kafirs en sommige moslims dit niet in zien.

Moge Allah (subhnah wa ta'ala) hen leiden.

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 11:24
bismillah irahman irahiem, moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet mohammed en zijn metgezellen, amin zuster rabbi alamien
Terug naar boven
Nafs Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 25 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nafs Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2005 om 09:19

Sallam Oelaikoem broeders en zusters,

De Qoraan kan niet worden geinterpreteerd zonder de Soenna. Dus om van iets te zeggen of het kan of niet moeten wij wel de Soenna naast de Qoraan leggen om duidelijkheid te verschaffen.

Wat betreft alcohol; dit is verboden volgens onze Sharij'a. Onze profeet Mohammed(vzmh) heeft dit duidelijk benadrukt in ahadith, zo heeft hij (vzmh) ons ook verboden om schade toe te brengen aan ons lichaam(b.v. met alcohol of roken).

Sallam Oelaikoem

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2005 om 14:04
In eerste instantie geplaatst door Nafs

Sallam Oelaikoem broeders en zusters,

De Qoraan kan niet worden geinterpreteerd zonder de Soenna. Dus om van iets te zeggen of het kan of niet moeten wij wel de Soenna naast de Qoraan leggen om duidelijkheid te verschaffen.

Wat betreft alcohol; dit is verboden volgens onze Sharij'a. Onze profeet Mohammed(vzmh) heeft dit duidelijk benadrukt in ahadith, zo heeft hij (vzmh) ons ook verboden om schade toe te brengen aan ons lichaam(b.v. met alcohol of roken).

Sallam Oelaikoem

wa'alaykoem assalaam broeder,

djazaka Allahu kheir voor je post, en welkom op dit forum, en inshAllah zullen we veel van jouw kennis leren.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
salamalaikum Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salamalaikum Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2005 om 15:25

salam alaikum

zustr Layla heeft gelijk.en zoals Nafs zei, de koran kun je onmogelijk zonder de soenna interpreteren.ik weet Allahou a3lam dat alcohol mede verboden werd,omdat een sahabie (weet niet meer welke)bedwelmd was door de alcohol dat hij het gebed niet meer kom leiden.hij begon soerat elkafiroen te reciteren en draaide de zinnen om.hij zei:ik zal aanbidden wat jullie aanbidden.

hierna werd Allahou a3lam alcohol verboden(voorgoed)dat de ene vers de andere vers opheft staat in de soenna. je hebt nasikhverzen en mansoekhverzen. resp de "opheffer zijn" en "opgehevn worden"

Allah swt maakte het eerst soepel voor de mensen, maar  deze luisterden niet, waardoor Hij tweede vers openbaar maakte en zo ook de derde Allahou a3lam.

het is heel simpel als je er over nadenkt en ook barmhartig van Allah.(dit is mijn mening) de mensen in die tijd waren gewend te drinken. Allah nam het niet gelijk af van ze, maar deed het in stappen. de mensen konden naar mijn idee zo zelf zien waarom het verboden wordt.

de mens is trouwens zwak, 1 glas kan gauw tot 2 glazen leiden en vervolgens tot 2 flessen. denk er maar over na.vraag aan alcoholisten hoe het bij hun is begonnen.

wasalam

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2005 om 15:52
In eerste instantie geplaatst door Anne

Eigenlijk zeg je het nu zelf, je zegt niet het �ne gevolg, maar alle mogelijke gevolgen. Moest ie gewoon de mogelijkheden zien, dan wist hij ook niet wat zou komen, enkel wat zou kunnen komen, en dara zijn ontelbare variaties op.

Dat is zo. Maar als Allah alle mogelijkheden ziet dan weet Hij ook op welke manier Hij moet ingrijpen om later een bepaalde gebeurtenis te laten plaatsvinden. Dat is best handig.

Ik ben het licht......Ik leef eeuwig......Licht kent T=0

Volgens mij is 'licht' figuurlijk. In God is geen spoor van duisternis.
Ik denk bijde.....
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.