Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Nieuwe vertaling Heilige Koran

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Nieuwe vertaling Heilige Koran
    Geplaatst op: 22 maart 2005 om 15:09
Salaam Aleikum,

Beste Paul, je bent een van de eerste niet moslims op deze forum waarbij ik direct de indruk krijg dat je dat je goed nadenkt voor je wat zegt. Niet negatief tegenover de andere niet moslims hier, maar op sommige punten merk ik toch dat zij een beetje aan de vooroordelen blijven vasthouden. Blijkbaar ken je een aantal goede moslims en kun je hier makkelijk door heen prikken.
Ik ben blij dat je bereid bent om de Quran beter te leren begrijpen.
Inshallah zul je de waarheid zien in de Quran. En als je dingen niet begrijpt of je hebt vragen over betekenissen, dan kun je die hier altijd stellen. Ik weet zeker dat er genoeg broeders en zusters hier zijn die bereid zijn je te helpen.

Veel succes.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 15:19

In eerste instantie geplaatst door Muslim lover

Dank je voor je snelle reactie!

Ik begrijp dat je je broeders en zusters onderling de vrede van God toewenst! Maar is het juist niet ook geweldig, dat je de niet-gelovigen Gods vrede toewenst? God wil niets liever dan dat iedereen tot Hem komt en Zijn vrede ervaart. Zijn wil is dat niemand verloren gaat, ook al weet iedereen dat in werkelijkheid dit helaas te optimistisch gesteld is: de werkelijkheid is immers anders!


Je haalt aan:

"Het is aanbevolen iedere geloofsgenoot te groeten, bekend of onbekend."

Daarmee is het toch niet verboden, maar misschien zelfs wel indrukwekkender om juist niet-gelovigen Gods vrede toe te wensen? Daarmee getuig je van Gods karakter, dat bestaat uit liefde en vrede.

En als je niet-gelovigen met een vredesgroet begroet, voldoe je juist in ieder geval aan het volgende:

"En wanneer gij met een groet wordt begroet, groet dan terug met een betere groet, of geeft deze althans terug."

Ik hoor graag weer van je!

Paul

Dag Paul,

Ik kon net niet uitgebreidt antwoorden, want ik moest ff off-line.

Om er op terug te komen...

Zoals ik al zei mogen wij wel terug groeten, maar tot een zekere hoogte. Ik kan mij voorstellen dat ik niet iemand Allah's (subhana wa ta'ala) zegeningen mag toe wensen als deze niet eens in Allah (subhana wa ta ala) gelooft. Dan kan je zeggen maar Allah (subhana wa ta'ala) is toch God? Als je in Allah (subhana wa ta 'ala) gelooft dan geloof je dat de Profeet Mohammed (vrede zij met hem) zijn booschapper is. Geloof je dat niet, dan geloof je niet in Allah (subhana wa ta'ala).

Dus nogmaals je mag zeker groeten, beter gezegd we MOETEN groeten...maar we mogen sommige begoetingen niet gebruiken voor niet-moslims.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest en niet al te warrig.

Ik vroeg je al eerder of je niet een een lezing wilt mee maken. Ohja op internet zijn trouwens ook NLse lezingen te horen, mocht je interesse hebben.

M.vr.gr Layla

Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azajamal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 15:30
In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door Muslim lover

.

Nog een vraag: waarom zou je er niet op mogen "teruggroeten"? Het is toch geweldig om elkaar Gods vrede toe te wensen? (Hierbij ga ik er gemakshalve van uit dat mijn "vertaling" klopt.

Dag Paul, ik heb er ooit iets over gelezen, wellicht dat iemand mij kan aanvullen. We mogen wel terug groeten, maar op een bep. manier. Zoals wa'salaam. We mogen niet het volledig zeggen Wa Aleikoem Salaam...allahoe alam

Gr, Layla

Salaam moealykum warahmatoelah

beste zuster ik heb nooit gehoord of gelezen dat onze pfofeet de joden of de christenen op deze mannier behandelde als jij daliel hebt wil ik dat graag zien

wat ik wel ken is dat er joden waren die onze profeet probeerde te strikken door te zeggen sam alyk dat wil zeggen gif op jou en onze profeet had daar een gepast anwoord op wa alykum.

ik denk niet dat deze mannier wat jij voorstelde toepasbaar is omdat we leven in een niet moslim land waar heel veel nederlanders moslim zijn geworden alhamdoelilah.

stel je voor een nederlander die voor jou zo oogt zegt slaam moealykum warahmatoelah ga jij dan vragen ben jij moslim? dat recht heb jij niet om dat te vragen. of ga je gewoon antwoorden uit reflex. want dat is wat ik altijd doe als iemand mij met de vredes groet groet. dan ga ik niet nadenken van mag ik hem of haar wel terug groeten.

en daarnaats is het de vredesgroet, zou jij niet iedereen de vrede willen toewensen.

maar de vrede komt niet van jou of mij zuster maar van Allah.

of stel je voor als je in een islamtisch land zou zijn en iemand zou salaam moealykum warahmatoelah groeten ga je dan ook na denken of het wel kan of niet?

want in maroko wonen ook joden en die zeggen ook schalom en die lijken ook erg veel op ons dus jij wordt het dan niet een beetje te ingewikkeld.

zuster ik denk diegene die dit de weereld in hebben geholpen willen dat wij haat gaan koesteren tegenover de mensen waarmee we samenwonen en leven.

ze willen op deze mannier de samenleving ontwrichten.

dus zuster voordat je iets aanneemt als waarheid probeer je je inteleven in de karakter van onze profeet hij niet een van de beste karakters.

salaammoelaykum warahmatoelah

 

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslim lover Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 15:34
Beste Malcolm X,

Ik dank je hartelijk voor je bemoedigende woorden! Inderdaad ken ik een aantal zeer sympathieke moslims, met wie ik een fijn contact heb (gehad).

Zij verbazen mij altijd weer met hun vriendelijkheid en respect. Dat er ook anderen zijn, is mij zeker duidelijk, maar die heb je onder elke (bevolkings)groep/groepering. Mij d��rdoor van mijn stuk laten brengen zou van kortzichtigheid getuigen (van m�j, uiteraard!).

Heel fijn dat je mij aanmoedigt mij met vragen tot dit forum te wenden; dank je wel! Ik zal ze zeker stellen, zoals ik hierboven ook al deed. Het is goed te weten dat de broeders en zusters zo'n bereidvaardigheid hebben mij hierin te helpen!

Ik denk dat ik al wat te vragen heb, maar ik zal je niet direct "overspoelen" met allerlei zaken: belangrijk is, dat we elkaar ontmoeten in de liefde van die Ene, die Zichzelf geopenbaard heeft, en Wiens karakter uitmunt in Liefde, Genade en Barmhartigheid, naast - uiteraard - de Gerechtigheid. Zijn Naam zij geloofd en geprezen, tot in alle eeuwigheid! Am(i)en!

Nogmaals: hartelijk dank voor je vriendelijke houding en benadering: dit doet zeer goed!


Ook jou - en natuurlijk de overige forumlezers - wens ik de onmisbare liefdevolle aanraking van de Alwetende toe.


Salaam!


Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 15:36

In eerste instantie geplaatst door azajamal

beste zuster ik heb nooit gehoord of gelezen dat onze pfofeet de joden of de christenen op deze mannier behandelde als jij daliel hebt wil ik dat graag zien

Assalaam Aleikoem,

Welke begroeting kan niet?

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azajamal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 15:46

Salaam moealykum warahmatoelah

nou zuster over dat als een niet moslim ons groet met de salaam dat we hem of haar maar anders moeten groeten.

in de islam is er voor alles een rede tenzij natuurlijk Allah het zo heeft neergezonden dan is het gewoon zo.

dus als jij zegt dat we de niet moslims anders moeten groeten wil ik graag weten waarom/ dit moet je niet zien als een aanval zuster we moeten van elkaar leren en dat is de bedoeling van deze forum.

als jij zulke dingen gaat verkondigen dan zouden we ook niet eens het recht hebben om hier te leven en wonen want immers daar kan ik een reden voor verzinnen vele zelfs.

dus zuster als je tegen een niet moslims salaam moelaykum zegt en hij of zij vraagt wat het betekend en jij legt het heel goed uit op en goede mannier dan heb je al een hasana wat mij betreft zuster en ik durf te zeggen en schrijven dat je ook bij Allah hasana zult verkrijgen.

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 15:48

Assalaam Aleikoem,

Verbod als eerste niet-moslims te groeten en hoe wij hun groet beantwoorden. "Overgeleverd door Aboe Houraira (moge Allah tevreden met hem zijn) dat de profeet (Allahs vrede en zegen zij met hem) zei: `groet niet als eerste de joden en de christenen. Als jullie daarom een van hen tegenkomen geef hen geen gemakkelijke doorgang (laat hen naar het smalste gedeelte van de weg)." (Moeslim).

"Overgeleverd door Anas (moge Allah tevreden met hem zijn) dat de profeet (Allahs vrede en zegen zij met hem) zei:`als de joden en de christenen jullie salaam geven, beantwoordt dit met "wa alaikoem` (en op jullie)." (Boekharie en moeslim).

"Overgeleverd door Aicha (moge Allah tevreden met hem zijn) `Een groep joden kwam naar Allahs boodschapper (Allahs vrede en zegen zij met hem) en zei: `As-samoe alaika` (dood op jou) en ik verstond het en zei tegen hen: `alaikoem As-samoe wa-l-la`na (door en vervloeking op jullie). Allahs boodschapper (Allahs vrede en zegen zij met hem) zei: `wees kalm! O Aisha, want Allah houdt van degene die vriendelijk en zacht is onder alle omstandigheden. `Ik zei: `O Allahs boodschapper, heb je niet gehoord wat zij hebben gezegd?``Allahs boodschapper (Allahs vrede en zegen zij met hem) zei: `ik heb (tegen hen) gezegd `Alaikoem` (op jullie)." (Boekharie).

Koefr (ongeloof) is het tegenovergestelde van al-islaam. Een moeslim en een niet-moslim zijn niet gelijk. Assalaamoe Alaikoem kan nooit gezegd worden tegen niet moslims. Zij (niet-moslims) hebben nog niet Assalaam (vrede) zolang ze geen moslims zijn geworden. Wij hebben deze speciale begroeting gekregen als een zegening.

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
muslim1 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslim1 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 15:50

Salaam Aleikom,

 

Beste Paul, na wat stukken van je gelezen te hebben moest ik nadenken over de

volgende vers uit de heilige Koran.

5:82. Waarlijk, gij zult de Joden en de afgodendienaren het meest vijandig jegens de gelovigen vinden. En gij zult degenen die zeggen: "Wij zijn Christenen" het vriendschappelijkst vinden jegens de gelovigen. Dit is, wijl er onder hen geleerden en monniken zijn en wijl zij niet trots zijn.

 

Moge Allah swt je leiden inscha Allah!

Aleikom Assalaam

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 15:54
In eerste instantie geplaatst door azajamal

Salaam moealykum warahmatoelah

nou zuster over dat als een niet moslim ons groet met de salaam dat we hem of haar maar anders moeten groeten.

Assalaam Aleikoem wa rahmatulah wa barakatuh

Wij horen 'wa Aleikoem' (en op jullie) terug te zeggen. 

in de islam is er voor alles een rede tenzij natuurlijk Allah het zo heeft neergezonden dan is het gewoon zo.

dus als jij zegt dat we de niet moslims anders moeten groeten wil ik graag weten waarom/ dit moet je niet zien als een aanval zuster we moeten van elkaar leren en dat is de bedoeling van deze forum.

Klopt, ik zie het ook niet als een aanval beste broeder. En je hebt gelijk ik had meteen dalil moeten plaatsen. Maar ik had al eerder vermeldt dat mijn huis vorige week is afgebrand en daarom kan ik niets meer opzoeken in mijn boeken. Ik schreef ook: Als iemand mij kan aanvullen. Maar gelukkig (alhamdullilah) heb ik wat op i-net kunnen vinden

als jij zulke dingen gaat verkondigen dan zouden we ook niet eens het recht hebben om hier te leven en wonen want immers daar kan ik een reden voor verzinnen vele zelfs.

Ik verkondig slechts hetgeen wat onze Booschapper heeft geopenbaard.

dus zuster als je tegen een niet moslims salaam moelaykum zegt en hij of zij vraagt wat het betekend en jij legt het heel goed uit op en goede mannier dan heb je al een hasana wat mij betreft zuster en ik durf te zeggen en schrijven dat je ook bij Allah hasana zult verkrijgen.

Ik zeg niet tegen niet-moslims Assalaam Aleikoem, alleen tegen moslims.

Wa Aleikoem Salaam wa rahmatulah wa barakatuh

Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslim lover Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 15:59
Beste Azajamal,

Dank je wel voor je goede bedoelingen!

Aan de andere kant: Layla bedoelt het oprecht, dat voel ik wel aan. Ik begrijp dat het voor een niet-moslim wat minder prettig overkomt, maar Layla bedoelde het niet om mij of wie dan ook te kwetsen.

Wat betreft de inhoud van je reactie: ik ben het met je eens dat God voor iedereen genadig en barmhartig is, en er bij Hem geen aanzien des persoons is; met andere woorden: Hij houdt van elk schepsel op een volmaakte wijze! En dus is het fijn om iedereen, niemand uitgezonderd, de VREDE van God toe te wensen! God laat het regenen over goeden en kwaden; Zijn goedertierenheid toont Hij aan een ieder. Het is aan ons of wij die al dan niet aanvaarden; God is Dezelfde, die altijd klaarstaat om het goede te doen. Wij mogen/moeten daarin in Zijn voetspoor treden.


Beste Layla,

Dank je wel voor je uitleg; ik begrijp dat je heel zorgvuldig met het groeten wilt omgaan: die houding waardeer ik! Dat ik er dan misschien niet helemaal in meega, is van ondergeschikt belang... jij gaat er in ieder geval met zorg mee om. Misschien heb je iets aan de reactie van Azajamal en aan wat ik zonet heb vermeld... kijk maar.

P.S.: Je had het over NLse lezingen op internet: wat zijn dat precies, en w��r op internet zijn die te vinden?


Beste mensen, erg fijn om te bemerken hoe serieus iedereen zich inzet om met respect en waardering met elkaar (en mij) om te gaan... petje af!


Gods liefde en genade toewensend aan een ieder,


Paul


Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 16:06

In eerste instantie geplaatst door Muslim lover



P.S.: Je had het over NLse lezingen op internet: wat zijn dat precies, en w��r op internet zijn die te vinden?

Paul


http://www.al-yaqeen.com/mediatheek/mediatheek.htm

http://www.dades.info/dadesislam/lezing.htm

http://download.al-islaam.com/audiovideo/abduljabar.htm

http://www.islaam-online.nl/cgi-bin...board=Evenement

Gr, Layla

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 16:13
In eerste instantie geplaatst door azajamal

stel je voor een nederlander die voor jou zo oogt zegt slaam moealykum warahmatoelah ga jij dan vragen ben jij moslim? dat recht heb jij niet om dat te vragen. of ga je gewoon antwoorden uit reflex. want dat is wat ik altijd doe als iemand mij met de vredes groet groet. dan ga ik niet nadenken van mag ik hem of haar wel terug groeten.

Assalaam Aleikoem wa rahmatulah wa barkatuh,

Als ik zeker weet dat het een moslim is groet ik terug met 'wa aleikoem Salaam'. Weet ik het niet zeker, zijn ook veel wannabe's tw, dan zeg ik wa'aleikoem.

en daarnaats is het de vredesgroet, zou jij niet iedereen de vrede willen toewensen.

Ik wens iedereen vrede toe, maar op de manier dat mijn Rabb v mij verlangt. Dus op de manier dat het is toegestaan.

maar de vrede komt niet van jou of mij zuster maar van Allah.

Ik heb nooit anders beweerd, maar wij hebben er wel een helpende hand in.

of stel je voor als je in een islamtisch land zou zijn en iemand zou salaam moealykum warahmatoelah groeten ga je dan ook na denken of het wel kan of niet?

Gaat dit over het feit dat ik Paul vroeg of hij een moslim was??? Omdat je er op terug blijft komen?

want in maroko wonen ook joden en die zeggen ook schalom en die lijken ook erg veel op ons dus jij wordt het dan niet een beetje te ingewikkeld.

Ik volg je niet meer...

zuster ik denk diegene die dit de weereld in hebben geholpen willen dat wij haat gaan koesteren tegenover de mensen waarmee we samenwonen en leven.

ze willen op deze mannier de samenleving ontwrichten.

dus zuster voordat je iets aanneemt als waarheid probeer je je inteleven in de karakter van onze profeet hij niet een van de beste karakters.

Wat neem ik aan, wat niet waar is??

salaammoelaykum warahmatoelah

Wa Aleikoem Salaam wa rahmatulah wa barakatuh

 

Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslim lover Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 16:22
Beste Layla,

Dank je wel voor de links naar de lezingen; ik zal er de komende dagen naar luisteren!

Soms komen er onbekende namen/termen in voor, die niet altijd verklaard worden.

Bedankt voor je snelle reactie!


Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 16:36

In eerste instantie geplaatst door Muslim lover

Beste Layla,

Dank je wel voor de links naar de lezingen; ik zal er de komende dagen naar luisteren!

Soms komen er onbekende namen/termen in voor, die niet altijd verklaard worden.

Bedankt voor je snelle reactie!


Paul

Dag Paul,

Graag gedaan!

Over die termen...daarvoor heb ik je ook een link gegeven in een vorig bericht. Heel handig v online lezingen is dat je ze op pauze kunt zetten, dus als je iets niet begrijpt kan je het zo opzoeken.

Laat je ons weten hoe je de lezingen hebt ervaren?

Gr, Layla

Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslim lover Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 16:45
Dag Layla,

Inderdaad is die link naar verklaarde termen goed bruikbaar; daar had ik nog niet zo snel aan geacht! Die woordenlijst is vrij uitgebreid, dus dat zal wel helpen. De uitspraak is soms wel pittig: je moet goed luisteren om het gesproken woord te matchen met de (getranscribeerde/fonetische) woordenlijst! W�l een uitdaging, hoor!

Dank je wel voor je hulp!

Ik zal er de komende tijd wel zoet mee zijn, maar ik zal er te zijner tijd zeker wat over laten horen!

Weldra zoek ik mijn bed op om te slapen; ondertussen wens ik jou en een ieder die dit leest Gods bescherming en zegen voor de nacht toe.


Tot een volgende keer: salaam!


Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 17:03

In eerste instantie geplaatst door Muslim lover

Dag Layla,

Inderdaad is die link naar verklaarde termen goed bruikbaar; daar had ik nog niet zo snel aan geacht! Die woordenlijst is vrij uitgebreid, dus dat zal wel helpen. De uitspraak is soms wel pittig: je moet goed luisteren om het gesproken woord te matchen met de (getranscribeerde/fonetische) woordenlijst! W�l een uitdaging, hoor!

Dank je wel voor je hulp!

Ik zal er de komende tijd wel zoet mee zijn, maar ik zal er te zijner tijd zeker wat over laten horen!

Weldra zoek ik mijn bed op om te slapen; ondertussen wens ik jou en een ieder die dit leest Gods bescherming en zegen voor de nacht toe.


Tot een volgende keer: salaam!


Paul

Dag Paul,

Tussen die link staat ook weer een engelstalige link die erg uitgebreid is. Ik begrijp wat je bedoeld, als je een uitspraak hoort, dan kan je deze soms moeilijk terug vinden omdat deze niet precies erop lijkt. na een tijdje begin je het denk ik wel door te hebben. Want er worden vaak dezelfde woorden gebuikt zoals Allahoe alam (Allah subhanah wa ta'ala is de alwetende) of insha'Allah (als Allah subhanah wa ta'ala het wil). Of je hoort vaak de woorden als Paradijs, hel en duivel ih arabisch. Ik wens je veel succes met het beluisteren. Als je bv op al Yaqeen kijkt kan je lezingen terug vinden met aantallen erachter. Deze aantallen geven aan hoe vaak ze beluisterd zijn, zo kan je de populaire er tussen uit halen. En als je gaat naar dadels.nl kom je lezingen tegen die elke zaterdag op de radio en online worden gehouden. Ik raad je echt aan om er niet 1 of 2 te luisteren maar meerdere, echt heel masha Allah leerzaam.

Gr, Layla

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 17:20

In eerste instantie geplaatst door Muslim lover

Ik denk dat ik al wat te vragen heb, maar ik zal je niet direct "overspoelen" met allerlei zaken: belangrijk is, dat we elkaar ontmoeten in de liefde van die Ene, die Zichzelf geopenbaard heeft, en Wiens karakter uitmunt in Liefde, Genade en Barmhartigheid, naast - uiteraard - de Gerechtigheid. Zijn Naam zij geloofd en geprezen, tot in alle eeuwigheid! Am(i)en!

beste Muslim lover, als je bedoeld dat God Zichzelf heeft geopenbaard in de vorm van Jezus (vrede zij met hem), dan zeg ik jou dat wij moslims daarin niet geloven, wij beschouwen Jezus (vrede zij met hem) als ��n van de grote boodschappers en profeten van onze God, die met wonderen is gekomen, met God's verlof, zoals het opwekken van de doden, het genezen van blinden en andere wonderen die ook in de Quran te lezen zijn... 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslim lover Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2005 om 12:50
Beste Abou Jabir,

Ik bedoel dat God Zichzelf geopenbaard heeft op meerdere manieren: allereerst via de profeten, maar ook via de schoonheid der schepping, via de openbaring van Zijn Woord, en voor mij als christen inderdaad ook via Jezus/Isa, het vleesgeworden Woord van God.

Ik was er al van op de hoogte dat de islam Jezus niet als openbaring van God beschouwt - dat is zeker een fundamenteel onderscheid tussen islam en christendom.

Ik hoop alleen niet dat dit verschil leidt tot minder respect voor elkaar: wat mij betreft zeker niet! Volgens wat Jezus leerde - en wat ik als christen dus navolg, zij het met fouten - moet ik de ander uitnemender achten dan mijzelf! De richtlijnen van het christendom, Evangelie (Indjil) zijn dus niet bepaald makkelijk! Maar daar ben ik niet rauwig om: integendeel! Het is een voorrecht om z� te leven en om je daarnaar uit te strekken - dat is eveneens een grote uitdaging voor mij.

Ik hoop dat ik hiermee voldoende ben ingegaan op jouw reactie, Abou Jabir; zo niet, dan hoor ik dat graag!

Gods vrede en liefde wens ik jou toe.


Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.