Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

trouwen

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
rian Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rian Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: trouwen
    Geplaatst op: 28 maart 2005 om 06:02

Ik ben een vrouw van Turkse afkomst en ik ben opgevoed met de Islam. Ik leef niet 100% als een moslim, maar het meedoen aan het vasten is voor mij wel heel belangrijk. Ik heb sinds 2,5 jaar een Nederlandse vriend en we hebben samenwoonplannen. Nu is het voor mij heel erg belangrijk dat ik voor mijn geloof kan trouwen. Ik heb zoveel imams gebeld, maar ze zeiden allemaal hetzelfde, hij moet ook moslim worden, anders gaat het niet en als ik mijn relatie met mijn vriend doorzet, heb ik de kans om door mijn geloof verstoten te worden. Is dit waar? En is het voor mij ook mogelijk om voor mijn geloof te trouwen zonder dat mijn vriend moslim hoeft te worden. Wie kan mij hierbij helpen?

 

 

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2005 om 06:20

(00171) Moslim zuster die verliefd is op een Christen.


    Vraag: Beste broeder, ik ben verliefd op een Christen en weet niet wat ik moet doen. Deze Christen is heel erg gelovig en gaat elke zondag naar de kerk om tot God te bidden en elke avond als ie wil gaan slapen knielt hij ook op z'n knie�n om tot God te bidden. Ik vond deze jongen alleen leuk, maar toen hij me op een dag naar huis bracht van m'n werk, kregen we samen een auto-ongeluk. Sinds die dag zegt hij tegen me dat ik tot God moet bidden dat ik nog in leven ben en hem dankbaar moet zijn. Dat ben ik ook, ik mankeer niks alhamdolilah. Maar ik ben nu tot m'n oren verliefd op deze man. De gevoelens zijn wederzijds en hij denkt dat het een hint van boven is omdat we nog in leven zijn. Kan dit? Kan God een hint geven? En hoe moet ik met deze gevoelens omgaan? Hoe kan ik hem iets over het Islam leren? Want hij is namelijk heel erg ge�nteresseerd in mijn religie. Alvast bedankt.


Antwoord:

In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

Beste zuster,

Een moslim dient zich te houden aan de regels die Allah en Zijn boodschapper opgesteld hebben in de Qor'aan en Soennah. Allah de Verhevene heeft ons in verschillende duidelijk gemaakt dat een persoon nooit vrede zal hebben met de begeerte en de satan die de begeerte wil opwekken.

Zo valt iedere persoon in een beproeving om zijn/haar geloof te toetsen, Allah heeft hierover gezegd: "Dachten de mensen dat zij met rust gelaten worden, als zij zeggen:"Wij geloven," en dat zij niet op de proef gesteld worden? En voorzeker, Wij hebben degenen voor hen op de proef gesteld. Allah kent zeker degenen die de oprecht spreken en Hij kent zeker de leugenaars". (Soerat Al 'ankaboet aya 2-3).

Het houden van iemand die niet in Allah gelooft, wordt niet geaccepteerd binnen de islam. Allah heeft de vrouw verboden gesteld om te trouwen met een niet-moslim. "En huwelijkt (de gelovige vrouwen) niet uit aan de veelgoden-aanbidders, totdat zij geloven. En een gelovige slaaf is zeker beter dan een veelgoden-aanbidder, ook al bevalt hij jullie." (Soerat Al baqarah, aya 221).

Een moslim-vrouw die met een ongelovige trouwt behoort tot degenen die overspel plegen, omdat ze niet met een niet-moslimman mag trouwen. Beste zuster in de islam, men moet verder denken. Hoevelen zijn in dezelfde put gevallen, wanneer ze kinderen krijgen dan komen de problemen. De man wil de kinderen niet-islamitisch opvoeden en wil niks hebben van de islam en de vrouw wil dat haar kinderen als moslims worden opgevoed. Naast dit ook bestaan er ook vele verschillen tussen een moslim en een ongelovige.

Als desbetreffende persoon echt met u wil trouwen, nodig hem dan uit tot de islam en vraag Allah om hem te leiden naar het zuivere geloof. Bekeerd hij zich naar het geloof (dus niet slechts omwille van het huwelijk) dan heeft u twee vliegen in een klap, namelijk het huwelijk en tevens bent u het middel geweest waardoor iemand tot het rechte pad is gekomen. Hierover heeft de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) gezegd, in een hadith die overgeleverd is door Sahl ibn Sa'd: "Als je de oorzaak bent tot het leiden van een persoon (naar de Islam) dan is het beter dan het in bezit hebben van de hele wereld." (Boekharie 3425). En het tweede is het trouwen in vrede met desbetreffende persoon.

Weet beste zuster, dat Allah nooit Zijn dienaren in de steek laat, als desbetreffende persoon niet geschikt is dan zal Allah u een betere persoon schenken. Allah zegt in Soerat An-noer, aya: "Zondige vrouwen zijn er voor zondige mannen en zondige mannen zijn er voor zondige vrouwen; en goede vrouwen zijn er voor goede mannen en goede mannen zijn er voor goede vrouwen; zij zijn degenen die onschuldig zijn aan wat zij (de lasteraars) zeggen: voor hen is er vergeving en een weldadige voorziening" (Soerat An-noer, aya 26).

En Allah weet het beste.

Cyber-imam Het team van al-Islaam.com
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2005 om 06:42

Salaam aleikoum zuster.

 

02-221: En huwt niet met de veelgodenaanbidsters totdat zij gelovigen zijn geworden, en een gelovige slavin is zeker beter dan een veelgodenaanbidster, ook al is zij aantrekkelijk voor jullie. En huwelijkt (de gelovige vrouwen) niet uit aan de veelgodenaanbidders, totdat zij gelovigen zijn geworden. En een gelovige slaaf is zeker beter dan een veelgodenaanbidder, ook al bevalt hij jullie. Zij nodigen uit tot de Hel, terwijl Allah tot het paradijs en tot de vergeving uitnodigt, met Zijn verlof. Hij maakt zijn verzen duidelijk aan de mensen, hopelijk zullen zij (de vermaning) ten harte nemen.

 

In diezelfde vers hoopt Allah dat wij dit opvolgen, zodat wij het paradijs en vergeving krijgen van Allah. Hoe Barmhartig en Genadevol is Allah naar Zijn dienaren toe, dat Hij hoopt dat wij zijn verzen zullen opvolgen.

 

Salaam aleikoum,

 

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2005 om 08:37

salaam aleikum stelje de vraag eens wie is belangrijker Allah of een andere? houd je van Allah dan trouw met een goede moslim inshaAllah en een vrouw mag inderdaad niet trouwen met een niet moslim,

Mag Allah je leiden inshaAllah amin

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2005 om 08:45

In een ideale wereld zou het natuurlijk geen bal uitmaken.  In deze niet zo ideale wereld echter wordt er moeilijk gedaan rond gemengde huwelijken; stel je s voor dat iemand ergens anders over zou denken dan jij en dat soort blabla.  Ik zou zeggen 'succes ermee' en 'love conquers all'.

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Generaal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2005 om 11:04
het licht? Omgekeerd wel?
Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2005 om 13:17

 

Liefde is het hoogste dat er bestaat en de enige basis voor een gelukkig huwelijk/leven.Een religie die dit niet erkent zou ik geen deel van willen uitmaken.

Bij de Islam is het voor de vrouw verboden om een niet moslim te trouwen, wat echter voor de man wel is toegestaan!!! (over gelijkwaardigheid gesproken).

De achterliggende reden is dat de kinderen moslimpjes moeten wezen en dat is gegarandeerd als de man een moslim is en niet de vrouw.Alle liefde ten spijt!!!!

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 05:27
en dat is iets wat ik niet begrijp; zoals al lang bekend is dat de jongens het vaak niet zo nauw nemen met de maagdelijkheid maar dit wel van de vrouw eisen. ik begrijp dan ook niet dat de man wel een ongeloige mag rouwen maar niet andersom al begrijp ik de problemen wel. maar stel man en vrouw dan gelijk, wat is de reden dat de vrouw lager word gesteld?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 05:35
In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

en dat is iets wat ik niet begrijp; zoals al lang bekend is dat de jongens het vaak niet zo nauw nemen met de maagdelijkheid maar dit wel van de vrouw eisen. ik begrijp dan ook niet dat de man wel een ongeloige mag rouwen maar niet andersom al begrijp ik de problemen wel. maar stel man en vrouw dan gelijk, wat is de reden dat de vrouw lager word gesteld?
In de Koran staan zinnebeeldige texten.....De waare moslim haald ze er uit......
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 05:44
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In een ideale wereld zou het natuurlijk geen bal uitmaken.  In deze niet zo ideale wereld echter wordt er moeilijk gedaan rond gemengde huwelijken; stel je s voor dat iemand ergens anders over zou denken dan jij en dat soort blabla.  Ik zou zeggen 'succes ermee' en 'love conquers all'.

 

Men vergeet te vermelden dat de Koran vermeld,dat er nog andere gelovigen zijn buiten die de Koran volgen en dat zij tevens tot Allah zullen komen.Zij geloven immers in het boek dat HUN werd toegezonden.Gods wereld is ideaal.....Het kent immers geen racisme.
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 05:45
ik ben geen moslim, maar christen in een zoektocht door de islam, en eigenlijk vind ik de stap om de koran te gaan lezen nog iets te groot
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 05:45
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In een ideale wereld zou het natuurlijk geen bal uitmaken.  In deze niet zo ideale wereld echter wordt er moeilijk gedaan rond gemengde huwelijken; stel je s voor dat iemand ergens anders over zou denken dan jij en dat soort blabla.  Ik zou zeggen 'succes ermee' en 'love conquers all'.

Men vergeet te vermelden dat de Koran vermeld,dat er nog andere gelovigen zijn buiten die de Koran volgen en dat zij tevens tot Allah zullen komen.Zij geloven immers in het boek dat HUN werd toegezonden.

Dat is wel de Koran uiteindelijk. Omdat dat h�t boek is wat door Hem gezonden is.

Salaam happylady
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 05:49
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In een ideale wereld zou het natuurlijk geen bal uitmaken.  In deze niet zo ideale wereld echter wordt er moeilijk gedaan rond gemengde huwelijken; stel je s voor dat iemand ergens anders over zou denken dan jij en dat soort blabla.  Ik zou zeggen 'succes ermee' en 'love conquers all'.

Men vergeet te vermelden dat de Koran vermeld,dat er nog andere gelovigen zijn buiten die de Koran volgen en dat zij tevens tot Allah zullen komen.Zij geloven immers in het boek dat HUN werd toegezonden.

Dat is wel de Koran uiteindelijk. Omdat dat h�t boek is wat door Hem gezonden is.

Nee hoor...... De Koran is het boek gezonden door Allah voor de Moslims.Hier in vinden zij de weg tot Allah.Christenen,Joden en anders gelovigen vinden ook hun weg.Allah is immers barmhartig.

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 05:51
In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

ik ben geen moslim, maar christen in een zoektocht door de islam, en eigenlijk vind ik de stap om de koran te gaan lezen nog iets te groot
Niks mis mee om hem te lezen...Ik vind er heel veel aanwijzingen in die overeenkomen met het Christendom.Het verbaast me overigens niet.  
Terug naar boven
rian Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rian Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 05:47

Selam,

Ik heb de reacties gelezen en ik krijg het gevoel dat ik voor 2 keuzes sta; ik maak het uit met mn vriend en ik trouw met een moslim, of ik ga met mijn vriend door en ik leer met de gedachte leven dat ik voor de rest van mijn leven aan het zondigen ben. Ik begrijp niet dat het al genoeg is dat ik in mijn geloof blijf geloven en de dingen doe die voor mij als moslim belangrijk zijn en dat ik toch met mijn vriend samen verder kan gaan. Ik ben toch niet meteen een slecht persoon als ik met een niet moslim verder wil gaan. Waarom wordt een niet moslim ook meteen zo veroordeeld?? Waarom is het voor een moslim man wel mogelijk om met een niet moslimse vrouw te trouwen en niet mogelijk voor een moslim vrouw een niet moslim man te trouwen, ik begrijp het gewoon niet. Ik als moslim vrouw wil voor mijn geloof trouwen, omdat dat voor mij belangrijk is, omdat ik daarin geloof, dat heeft toch niets met hem te maken?? Ik voel me onrustig en ik weet niet wat ik daaraan moet doen, ik kan het niet begrijpen.

om ook nog even terug te komen op kinderen, mijn vriend en ik hebben besloten om kinderloos te blijven.

 

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 06:31
Salaam

Maagdelijkheid/bewaren van kuisheid voor iedere moslim, ongeacht geslacht.
Zegeens eerlijk rian, hoor jij een twee drie goede verhalen over moslimvrouwen die goede niet-moslimmannen vonden? Is het begrijpelijk dat er (als je toch beluit te trouwen) een gedachteverschil zal bestaan die je liever niet hebt?
Luister, als ik het wetenschappelijk mag uitleggen: een vader heeft meer invloed op zijn kinderen dat zelfs de beste moeder. De vader heeft blijkbaar een soort 'programmeer-opgave' en kan kinderen zeer sterk richten/veranderen (op zijn doelen). Dit is echt zo, moeders (hoeveel opvoedkundige kennis zij bezitten) zullen echt niet zo ver worden gevolgt als de vaders. Het is iets psychologisch dat je toch niet kunt veranderen en dat ieder kind heeft. Vandaar dat je beter met de beste mannen kunt trouwen. Als je met een moslimman trouwt kun jij (en heb je de recht) aanspraak te doen op zijn religie (terwijl je blijft gehoorzamen). Je kan zelfs de Imaam erbij halen en jouw rechten laten opsommen. Maar zegeens eerlijk, zal een niet-moslim man zo een twee drie een hoge hoed ophebben voor hoge morele standaarden? Is het niet zo dat een man vaak een vrouw verlaat? Sorry dat ik zoiets zeg, maar de realiteit liegt er niet om. Denk jij nu dat de kans groot is dat een niet-moslim man jouw Islamietische rechten zal waarborgen (dat hij zal bekeren tot de Islam)? Denk hier eens goed over na, eer je toekomstgerichte gedachtes bepaalt (zoals schuldig voelen). Dus, niet-moslim mannen worden niet veroordeelt omdat zij tot een groep behoren, maar omdat zij opgevoed zijn met (helaas) niet zo hoge morele standaarden. Nog grimmiger is de vraag, zal een niet-moslim man jouw religieuze verplichten niet zodanig kunnen beinvloeden dat jij haast buiten je eigen religie gaat bevinden? Bovendien, als jij niet denkt dat in een huwelijk de sterke wil wordt ingewilligt (die van de man helaas), dat jij 'Neen' kunt zeggen tegen jouw niet-moslim man als hij jou niet-Islamietische dingen aanbeveelt (van klein tot grote dingen).
Begrijp dat je jouw gevoelens moet opwegen tegen de realiteit, opdat je vredig zult blijven in de toekomst. Of wil je liever jouw gevoelens nu bevredigen opdat jij in de toekomst diens bittere kant zult proeven? Blijf realistisch.
Mocht je toch tot die besluit zijn gekomen (te trouwen), mag ik jou goede advies geven? Namelijk dat je zult proberen (en blijven proberen) da'wah (uitnodiging voor Islam) voor jou Islam te verrichten (aan hem en zijn familie) op de beste manieren. Maar mochten zij toch niet geinteresseerd zijn in de Leiding van Allah, dat jij niet gaat verdrieten hierover. Immers, Allah leid wie Hij wil.
Nogmaals, zie het niet als iets slechts of als een verlies als jij toch weet te trouwen met een goede niet-moslim man. Sterker nog, grote kans dat zijn Licht van het geloof zal oplichten. Begrijp goed dat jouw moslimzusters en moslimbroers het liefst voor jou het beste willen. Begrijp ook goed dat zij dus jou liever niet willen zien lijden na het trouwen met een niet-moslim man.
Ik weet verder niet de Islamietische betrekking tot het krijgen van kinderen, dus heb ik daar ook niet op geantwoord. Mijn kennis is maar bescheiden.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 07:45

Salaam aleikoum,

Ik wil even een misverstand uit de weg helpen, insha Allah.

Het is zeker niet toegestaan voor een moslimman om met een atheist of veelgodendienaar te trouwen. Lees ook het begin van de bovenstaande vers, het begint met de man.  

Een man mag slechts de vrouwen van het boek, joden en christenen trouwen. En nog wel kuise vrouwen. Men mag dus geen onkuise vrouwen van het boek trouwen. Dus een vrouw die niet met mannen omgaat buiten het huwelijk. Geen vriend en vriendin etc. Verder is het door geleerden van deze tijd streng afgeraden om ook kuiste vrouwen te trouwen, aangezien de ''vrouwenrechten'' die hier gelden wat betreft echtscheiding. 

Je staat inderdaad voor een keuze zuster. Het is het ��n of het ander. Het is de weg van Allah die uitnodigt tot het Paradijs en Vergeving, of het pad die naar de Hel zou kunnen leiden. Allah wil dat iedereen mens gelukkig is en de enige manier om gelukkig te zijn, is volgen van Zijn weg.

De bedoeling van de Koran is dat wij deze moeten opvolgen om succesvol te zijn. Wij moeten Allah aanbidden zoals Hij wil dat wij hem aanbidden, niet zoals we zelf maar willen, wat is anders het nut van de Koran.

Wat is beter? Het volgen van Allah en Zijn uitnodiging tot het Paradijs. Of het volgen van het pad van de hel. Het zijn twee verschillende wegen die nooit samen kunnen gaan. Besef goed dat we ons allemaal moeten verantwoorden voor onze Schepper.

Moge Allah ons leiden.

Salaam

Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Generaal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 07:53
Rian,

Trouw met je vriend, maar wees gelukkig. Je zal daardoor niet zondigen. God/Allah zal het begrijpen, hij heeft immers ons de mogelijkheid geschonken iemand lief te hebben.

Het maakt niets uit welk geloof met welk geloof trouwt, zolang je maar alles in het werk stelt om deze wereld voor iedereen zo aangenaam mogelijk te maken.

Ik wens je veel geluk en ik wens je een mooi leven toe.
Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Generaal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 07:56
Ik citeer: 3abd Arra7maan: "Allah wil dat iedereen mens gelukkig is en de enige manier om gelukkig te zijn, is volgen van Zijn weg."

Kleine aanmerking, Allah/God wil dat iedere mens gelukkig is.

De mens heeft er bij aangevuld: de enige manier om gelukkig te zijn, is het volgen van zijn weg.

Vergeet nooit dat een religie gemaakt is door de mens.
Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 08:49
Salaam Aleikum,

Generaal misschien is jou religie gemaakt door de mens, maar de onze niet.
De onze is door Allah (swt) voor ons gecreerd en het is door (een mens) de profeet (vzmh) gebracht.

Misschien dat jij zelfgemaakte poppetjes aanbid, maar wij,moslims, aanbidden alleen God en niet de mens.
Dus ga door met het bidden tot een beeldje, maar reflecteer jou religie niet af op andere religies.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 11:01

misschien is jou religie gemaakt door de mens, maar de onze niet

De bijbel is door mensen geschreven, getuigenissen van duizenden jaren over God"s openbaring aan de mens. 

De onze is door Allah (swt) voor ons gecreerd
De bijbel is geen hokus pokus boek.  
Misschien dat jij zelfgemaakte poppetjes aanbid, maar wij,moslims, aanbidden alleen God en niet de mens.

Velen zijn ziende blind en horende doof, droom lekker verder.

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 11:31
Salaam

Ingelijks (laatste zin).

Salaam(=vrede)
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 11:36
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In een ideale wereld zou het natuurlijk geen bal uitmaken.  In deze niet zo ideale wereld echter wordt er moeilijk gedaan rond gemengde huwelijken; stel je s voor dat iemand ergens anders over zou denken dan jij en dat soort blabla.  Ik zou zeggen 'succes ermee' en 'love conquers all'.

Men vergeet te vermelden dat de Koran vermeld,dat er nog andere gelovigen zijn buiten die de Koran volgen en dat zij tevens tot Allah zullen komen.Zij geloven immers in het boek dat HUN werd toegezonden.

Dat is wel de Koran uiteindelijk. Omdat dat h�t boek is wat door Hem gezonden is.

Nee hoor...... De Koran is het boek gezonden door Allah voor de Moslims.Hier in vinden zij de weg tot Allah.Christenen,Joden en anders gelovigen vinden ook hun weg.Allah is immers barmhartig.

 


Ik snap je punt, maar ik reageerde als moslima.  Voor ons is h�t boek: Koran. De Bijbel en Thora zijn ook Gods boeken, maar mogen alleen geaccepteerd worden voor zover ze overeenkomen met de KOran (wat best wel veel is, trouwens, zeker de Bijbel)
Allah is inderdaad barmhartig, voor de gelovigen. Wie dat precies zijn, Allah weet het het beste. Ik vind de islam echter de beste manier.
Groetjes

Salaam happylady
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 11:55

De Bijbel en Thora zijn ook Gods boeken, maar mogen alleen geaccepteerd worden voor zover ze overeenkomen met de KOran (wat best wel veel is, trouwens, zeker de Bijbel)

Alleen de volgorde klopt niet.De bijbel en Thora zijn duienden jaren ouder dan de koran, m.a.w waarheden die niet overeenkomen met deze oudere boeken zijn leugens en niet omgekeerd zoals hier wordt gesuggeerd.Leugens doen altijd de waarheid geweld aan, en dat is binnen de islam vaak ook letterlijk waar. 

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 12:08
Salaam

Kritische vragen: die bewering geldt zeker niet omgekeerd? Er is in de Bijbel geen sprake van geweld? Of leugen? Worden er geen anti-islamietische preken gehouden in kerken?
Is het niet logisch dat door tijd dingen veranderen? Waar ben jij zeker van, een herinnering van gisteren of van 10 jaar geleden? Wat vertrouw jij meer, een bericht van een maand geleden of die van gister?
Ik ga van de logica uit dat er meer fouten in geschriften te vinden zijn na mate tijd verstrijkt.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 12:55

die bewering geldt zeker niet omgekeerd?

Precies, Wij spreken dan ook van een voortschrijdende openbaring God"s.

Er is in de Bijbel geen sprake van geweld?
De bijbel is het boek waar God zich middels Zijn Volk, de Jood openbaart. God heeft een verbond met dit volk tot in eeuwigheid. God belooft dat het Zijn volk, de Jood, zal beschermen tegen de haat van de wereld. De strijd die in de bijbel voorkomt is niet anders dan de strijd die Israel op dit moment levert. 

Worden er geen anti-islamietische preken gehouden in kerken?
Daar geloof ik niets van, hier heb ik nooit iets over gelezen of gehoord, integenstelling van duizenden moskeen in de wereld waar haat en strijd gepredikt wordt tegen het westen.

Is het niet logisch dat door tijd dingen veranderen? Waar ben jij zeker van, een herinnering van gisteren of van 10 jaar geleden? Wat vertrouw jij meer, een bericht van een maand geleden of die van gister?

God is getrouw van den beginne tot in der eeuwigheid. De bijbel is een levende getuige van deze trouw, wat jij hier doet is God"s trouw in twijfel trekken en dat staat gelijk aan ongeloof. 

Ik ga van de logica uit dat er meer fouten in geschriften te vinden zijn na mate tijd verstrijkt.

Alle historische opgravingen en geschriften bewijzen het tegendeel.

Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Generaal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 14:36
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Generaal misschien is jou religie gemaakt door de mens, maar de onze niet.
De onze is door Allah (swt) voor ons gecreerd en het is door (een mens) de profeet (vzmh) gebracht.

Misschien dat jij zelfgemaakte poppetjes aanbid, maar wij,moslims, aanbidden alleen God en niet de mens.
Dus ga door met het bidden tot een beeldje, maar reflecteer jou religie niet af op andere religies.

Wie heeft gesproken van beeldjes te vereren? 

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 06:01
Salaam

Katholieken vereren hun godsdienstpersonages door middel van beeldjes, dus ongeloof?
Jammer eigenlijk, ik kan met Bijbelse verzen komen met geweld, laat ik het toch maar niet doen.
En verder, Isreal heeft niets te maken met jodendom. Immers, als je de Torah erop na leest kom je op een vers die zegt dat jouw laaste opdracht van God(=Jaweh?) het heilige land te verlaten, opdat je een echte jood wordt. De gebod/opdracht wordt met de voeten getreden, behalve nog eens de kleding voorschriften. Isreal is een idee naar het Zionisme. Lees maar op http://jewsagainstzionism.com/. Verder, daarmee keur jij het ook goed dat Isreal oorlogsmisdaden heeft mogen begaan.
Geloof mij maar, genoeg bekeerlingen (tot de Islam) die zeggen dat 'mohameddanen' vergeleken worden met satan's volgelingen. En dat is niet eens de top van de ijsberg. Geloof het maar, jouw ex-medechristenen hebben hier naar geluisterd.
God's trouw is allang geschonden door de eerste christenen, die de Bijbel hebben gevuld met halve waarheden. Dat geloven moslims. Sterker nog, jouw ex-medechristenen begrepen de Bijbel beter door hoe de Quraan deze beschrijft!
En de historische opgravingen naar de Quraan, die bewijzen het zeker dat deze verandert is? En van wanneer dateren die opgraafsels? 1843? Nog 1801 jaar te gaan!

Eigenlijk is een discussie op een Islamietische forum met een niet-moslims als jou een verloren zaak, lijkt mij. Dit hebben jouw ex-medechristenen (die Islam als hun religie hebben gekozen) gezegd, dat je pas dingen over de Bijbel realiseert als je het niet neemt tot het woord van God. Luister, jij denkt dat dit bekeerlingen taal is, maar weet dat moslims wel de plicht hebben tegendelen tegen de Quraan moeten proberen te bewijzen! Als blijk van autenticiteit. Geen fouten in de Quraan, gaat er bij jou niet zo goed in, zeker omdat deze 'niet' wordt ondersteunt door de Bijbel.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 06:44

Isreal heeft niets te maken met jodendom.

Is dit een persoonlijke mening of zijn dit islamitische opvattingen?

Ik zou dan graag bij de historische feiten blijven, Jeruzalem is nooit geen andere hoofdstad geweest dan van Israel. Israel is het 12 stammenrijk van Jacob, zoon van Abraham. Het joodse volk en Israel zijn onafscheidelijk met elkaar verbonden en daar verandert Allah niets aan!!

Verder, daarmee keur jij het ook goed dat Isreal oorlogsmisdaden heeft mogen begaan

Ik heb geen enkel jood bussen met moslim vrouwen en kinderen zien opblazen.

Geloof mij maar, genoeg bekeerlingen (tot de Islam) die zeggen dat 'mohameddanen' vergeleken worden met satan's volgelingen. En dat is niet eens de top van de ijsberg.
Ik denk dat de Islam van binnenuit meer duivels herbergt dan daarbuiten. Maar dat wil niet zeggen dat moslim"s volgelingen van de duivel zijn. 

God's trouw is allang geschonden door de eerste christenen, die de Bijbel hebben gevuld met halve waarheden.

Zou de eerste moslim willen opstaan die voor de volle 100% altijd gehoorzaam is geweest, is , en zal zijn aan Allah??!!! God is de mens die in Hem geloofd getrouw tot in eeuwigheid, daar spreekt de bijbel over als een getuigenis. 

 

Eigenlijk is een discussie op een Islamietische forum met een niet-moslims als jou een verloren zaak, lijkt mij. Dit hebben jouw ex-medechristenen (die Islam als hun religie hebben gekozen) gezegd

Voor deze ex -christenen die dwalende zijn geldt ook in het bijzonder dat God hen wel trouw is en zal blijven. Goddank is God"s trouw niet afhankelijk van het ongeloof van mensen. 

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 06:59
Salaam

Geen persoonlijke mening. Wederom kijk op http://jewsagainstzionism.com/ zonder zomaar te raaskallen.
Tuurlijk niet, Isrealiers gebruiken tanks om onschuldige kinderen. F-16 op ambulances. Tuurlijk. De terroristen zijn erger.
Oh, jij christen! Duivels (deels) van binnen! De Quraan!? Laat ook maar. Ik kan jou maar beter niet stereotyperen.
Ja, die moslim heette profeet Mohamed (vrede en genade van Allah zij met hem). 100%! De Bijbel kan weinig getuigenis genieten met weinig integriteit.
Of iemand dwalende is, bepaalt uiteindelijk Allah(=God). Ik denk dat ik jou kan verplaatsten voor een computerprogramma, jouw reacties blijven toch hetzelfde. Laat ik het maar willem.exe noemen. (En ik meen het, maar nu eerst mijn dingen afronden voor ik daar aan begin)

Laat ook maar, houd maar op met reageren als jij mij toch maar als 'dwalende' ziet. Zoniet, laat mij 'dwalen' opdat ik dat wens.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.