Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De profeet saws is zelf door jezus aange.

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De profeet saws is zelf door jezus aange.
    Geplaatst op: 30 maart 2005 om 02:12

hallo ik heb  een vraagje aan jullie waarom lezen jullie de bijbel niet goed????

jezus heeft duidelijk gezegd dat er nog iemand na hem zou komen

In matheus 23 :38-39 Zie uw huis wordt aan u overgelaten.WantIk zeg u gij zult Mij van nu aan niet meer zien totdat hij zegt Gezegend Hij die komt in den naam Des Heren!

In Johannes 1 :20-21 dat mensen tot Johannes kwamen en hem vroegen of hij de Christus van de profetie was waarop hij zeide neen En ze vroegen hem wat dan? zijt gij elia? en hij zeide :Ik ben het niet

Toen vroegen ze hem zijt gij de profeet? En hijantwoordde neen Waarom doopt gij dan indien gij Christus niet zijt,noch Elia Noch de Profeet? Johannes 1:25

in marcus heeft jezus gezegd ook is Elia gekomen In lucas 24:49 vinden wij En zie Ik doe de belofte mijns vaders op u komen .Maar gij moet in de stad blijven,totdat gij bekleed word met kracht uit de hoge hier staat ook duidelijk dat er na jezus nog een profeet komt!!!!!!!!!!!

In johannes 14:26 Maar de Trooster,de heilige geest dien de vader zenden zal in mijn naam die zal u alles leren en u te binnen brengen wat Ik u gezegd heb

en dan tot slot staat heeft jezus gezegd in johannes 7-14 Doch ik zeg u de waarheid het is beter voor u dat ik heen ga want ikndien ik niet heenga kan de trooster niet tot u komen,want indien ik heenga,zal ik hem tot u zenden En als hij komt zal hij de wereld overtuigen van zonde en van gerechtigheid en van oordeel van zonde omdat zij in mij niet geloven van gerechtigheid omdat ik heenga totden vader en gij mij niet langer ziet van oordeel,omdat de overste dezer wereld geoordeeld iss nog veel heb ik u te zeggen,maar gij kunt het thans niet dragen doch wanneer hij komt de geest der waarheid zal hij u de weg wijzen tot de VOLLE WAARHEID want Hij zal niet uit zichzelf spreken,maar al wat hoort,zal hij spreken en de toekomst zal hij u verkondigen hij zal mij verheerlijjken want hij zal het uit het mijne nemen en het u verkondigen

De volle waarheid in de koraan staat het volgende:

28. En Wij hebben u slechts gezonden als een brenger van blijde tijdingen en een waarschuwer voor het gehele mensdom; maar de meeste mensen begrijpen het niet.

29. En zij zeggen: "Wanneer zal deze belofte worden vervuld als gij de waarheid spreekt?"

30. Antwoord: "Er is voor u een vastgestelde tijd, gij kunt geen uur eerder gaan of langer blijven."

31. En de ongelovigen zeggen: "Wij zullen stellig aan deze verkondiging niet geloven, noch in hetgeen er aan voorafging." En kondet gij slechts zien wanneer de onrechtvaardigen voor hun Heer zullen worden gebracht, terwijl zij de schuld op elkander zullen werpen. De zwakken zullen tot de hoogmoedigen zeggen: "Waart gij niet geweest dan zouden wij zeker tot de gelovigen behoren."

groetjes

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 03:15

salaam aleykum.

zeer goed zoekwerk verricht!!. soms ben je toch zo onvoorspelbaar

beslama

laa ilaha illalah
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 15:44
Groot Licht,
Goed dat je zoekt, maar het is erg onvolledig en je argumenten zijn zo
dun als lucht...

Mattheus 23: 38 gaat over het Huis Israels omdat de leiders Hem niet
hebben aanvaard. Het huis wordt leeg aan die leiders overgelaten totdat
ze Jezus echt aanvaarden en verwelkomen, hetggen aan het eind van de
tijd zal gebeuren.

Johannes 1: 20, 21 gaat niet over Jezus, maar over de grote profeet
Johannes de Doper. Lees t nog maar eens. zij vragen aan hem wie hij is
en hij is het toppunt van bescheidenheid. Over Jezus zegt hij;

24 De afgevaardigden die uit de kring van de
Farizee�n kwamen, 25 vroegen verder (aan Johannes): �Waarom doopt u
dan, als u niet de messias bent, en ook niet Elia of de profeet?� 26 �Ik
doop met water,� antwoordde Johannes. �Maar in uw midden is iemand
die u niet kent, 27 hij die na mij komt � ik ben het niet eens waard om de
riemen van zijn sandalen los te maken.� 28 Dit gebeurde in Betani�, aan
de overkant van de Jordaan, waar Johannes doopte.
29 De volgende dag zag hij Jezus naar zich toe komen, en hij zei: �Daar is
het lam van God, dat de zonde van de wereld wegneemt. 30 Hij is het
over wie ik zei: �Na mij komt iemand die meer is dan ik, want hij was er
v��r mij.� 31 Ook ik wist niet wie hij was, maar ik kwam met water dopen
opdat hij aan Isra�l geopenbaard zou worden.� 32 En Johannes getuigde:
�Ik heb de Geest als een duif uit de hemel zien neerdalen, en hij bleef op
hem rusten. 33 Nog wist ik niet wie hij was, maar hij die mij gezonden
heeft om met water te dopen, zei tegen mij: �Wanneer je ziet dat de Geest
op iemand neerdaalt en blijft rusten, dan is dat degene die doopt met de
heilige Geest.� 34 En dat heb ik gezien, en ik getuig dat hij de Zoon van
God is.�


Lucas 24: 49 en Johannes 14: 26 en Johannes 7: 14 gaat allemaal over
dezelfde persoon, namelijk de Heilige Geest; ook wel de Trooster
genoemd of de Paracleet.

26 Wanneer de Trooster komt die ik van de Vader
naar jullie zal zenden, de Geest van de waarheid die van de Vader komt,
zal die over mij getuigen.


De Heilige Geest was pas beschikbaar als Jezus opgevaren was naar de
hemel. De discipelen moesten na de hemelvaart van Jezus vasten en
bidden en op de pinksterdag kwam de Heilige Geest op de gelovigen met
bijzondere tekenen. Dat is te lezen in Handelingen 2:

1 Toen de dag van het Pinksterfeest aanbrak waren
ze allen bij elkaar. 2 Plotseling klonk er uit de hemel een geluid als van
een hevige windvlaag, dat het huis waar ze zich bevonden geheel vulde. 3
Er verschenen aan hen een soort vlammen, die zich als vuurtongen
verspreidden en zich op ieder van hen neerzetten, 4 en allen werden
vervuld van de heilige Geest en begonnen op luide toon te spreken in
vreemde talen, zoals hun door de Geest werd ingegeven.





16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 02:04
Postpentacost laat maar. Ik heb hier al uitgebreid over gediscussieerd eerder in het forum.
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 05:27
hoi de koraan is heeel duidelijk wij moslims geloven alles wat in de koraan staat en proberen het zo goed mogelijk na te leven
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 05:36
Hallo Licht,
vind ik op zich prima en zeer respectabel, kunnen wij christenen eigenlijk
best een voorbeeld aan nemen. Maar mag ik je dan toch even meenemen
naar de gedichtentopic voor een nieuw geplaatst stukje?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 09:48
hoi de koraan is heeel duidelijk wij moslims geloven alles wat in de koraan staat en proberen het zo goed mogelijk na te leven

Als een athe�st mij verwijt dat ik zo'n strenge leer heb wijs ik hem altijd even op de Islam.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 11:31
Salaam aleikum,

Nou anne dan schaam je je voor je religie of je hebt geen argumenten om je religie te verdedigen tov die mensen. Want dat is niet meer dan een laffe verwijzing om je ongenoegen over een religie te uiten. En blijkbaar zijn christenen daar heel goed in (oa ook postpentacost).

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 11:55
Nee hoor, ik laat alleen maar even zien dat het christendom niet zo is als athe�sten vaak denken. Het kan namelijk erger. Ik ben trouwens niet zoals pentacost maar daar was je waarschijnlijk al achtergekomen.

Moslims vinden mij te losbandig.

Athe�sten vinden mij te steng en strikt.

Blijkbaar zit ik ergens in het midden. :)
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 12:10
Malcon X , pardon?

Marcus:16 vers 16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 12:20
criticus? Hm?
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 12:34
Pentacost? hoe zo?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 12:49
Postpentacost dan :P is ook zon lange naam.

Ik vind het niet meer nodig om hard in discussie te gaan. Behalve als er echt onware dingen gezegd worden over de bijbel. Ik ben een beetje uitgediscussieerd op dit forum.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 15:05
Vind ik ook heel sterk van je. Ik noem het maar de onontbeerlijke
vrouwelijke factor.
Ik vraag me ook wel eens af welke zin het heeft...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 15:12
Salaam Aleikum,

Dan moet je eens misschien de reden opgeven waarom je daadwerkelijk lid bent geworden van dit forum. Alleen om de bijbel te verdedigen of zijn het andere motieven?

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 01:45

en dan tot slot staat heeft jezus gezegd in johannes 7-14 Doch ik zeg u de waarheid het is beter voor u dat ik heen ga want ikndien ik niet heenga kan de trooster niet tot u komen,want indien ik heenga,zal ik hem tot u zenden En als hij komt zal hij de wereld overtuigen van zonde en van gerechtigheid en van oordeel van zonde omdat zij in mij niet geloven van gerechtigheid omdat ik heenga totden vader en gij mij niet langer ziet van oordeel,omdat de overste dezer wereld geoordeeld iss nog veel heb ik u te zeggen,maar gij kunt het thans niet dragen doch wanneer hij komt de geest der waarheid zal hij u de weg wijzen tot de VOLLE WAARHEID want Hij zal niet uit zichzelf spreken,maar al wat hoort,zal hij spreken en de toekomst zal hij u verkondigen hij zal mij verheerlijjken want hij zal het uit het mijne nemen en het u verkondigen

dat stukje gaat niet over de heilige geest ik weet ook wel dat jullie de trooster de heilige geest vinden! en wat is de volle waarheid wat de heilige geest heeft gezegd? en hoe kan de heilige geest verheerlijken het was toch slechts een geest waardoor veel mensen zich bekeerden? kijk de profeet saws die kreeg openbaringen van Allah dus Hij sprak namends Allah en waarom is de bijbel zo vaak veranderd? weten jullie dan niet dat de echte bijbel heel anders is? en dat daar duidelijjk in staat dat mohammed (vrede zij met hem zou komen? kan iemand van jullie hebreeuws? veel moslims lezen bv ook arabisch en leren het en anderen die hebben arabische ouders dus die begrijpen de taal van de koraan maar de echte bijbel laten ze jullie niet zien!!! ik weet zo niet meer wie hem heeft momenteelmaar goed jij jou geloof ik mijn geloof

doei doei

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 03:48
Dan moet je eens misschien de reden opgeven waarom je daadwerkelijk lid bent geworden van dit forum. Alleen om de bijbel te verdedigen of zijn het andere motieven?

Zeker weten om de bijbel te verdedigen. En dat was hard nodig. (zie boraq's posts) Verder wilde ik veel leren over de Islam, ik las veel in de Koran en praatte veel met Moslims. Sommigen hadden vragen over het Christendom en die beantwoordde ik.

dat stukje gaat niet over de heilige geest ik weet ook wel dat jullie de trooster de heilige geest vinden! en wat is de volle waarheid wat de heilige geest heeft gezegd? en hoe kan de heilige geest verheerlijken het was toch slechts een geest waardoor veel mensen zich bekeerden?

Hmmm en waardoor bekeerden ze zich? Omdat ze doordrongen werden met de waarheid die de Geest in hun hart openbaarde. Daardoor willen mensen opeens hun hele leven aan Jezus geven en slaan ze op van metal artiest naar wedergeboren Christen. Dan wordt Jezus verheerlijkt. 10 Dagen na de hemelvaart vond er opeens een explosie van bekeringen plaats. (Bij het feest van de eerste opbrengst, toevallig he.)

En precies 3 dagen na Jezus' (of Judas', wat je wilt) dood sloegen de leerlingen opeens om van bedroefd en hopeloos naar uitbundig en hoopvol en opeens waren ze bereid een gruwelijke dood te sterven voor iets waarvan ze eerder de hoop verloren hadden. Apart he.

Maar goed, dit is wat ik geloof en jij niet en ik kan de Geest niet dwingen om in jou te werken, je kan Hem alleen zelf uitnodigen.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 03:57
Dag groot Licht,

dat stukje gaat wel degelijk over de Heilige Geest. Je zegt "het was toch
slechts een geest", daarmee doe je de Geest van GOD ernstig te kort. De
werkelijke wereld is niet de materiele wereld waarin wj leven, maar de
geestelijke wereld, die voor ons mensen moeilijk waar te nemen is omdat
wij stof zijn. GOD/Allah is Geest.
Johannes 7, 14 maakt het heel erg duidelijk en dat vind je op meerdere
plaatsen terug. De Geest van GOD moest komen omdat die Geest in onze
harten kan wonen en ons van binnen uit kan leiden, inspireren,
onderwijzen, troosten, kracht geven, enz.

Er wordt maar steeds geroepen dat Christenen de Injil veranderd hebben.
Ik zou zeggen, bewijs dat maar eens.
En dan over de openbaring van Mohammed. Ik zou graag willen dat jij en
ik het over belangrijke kwesties eens zouden kunnen zijn.

Maar het blijft een moeilijk punt, dat Mohammed eerstens al niet
voorspeld is in het oude testament en in het nieuwe testament van de
bijbel, terwijl hij de belangrijkste profeet zou zijn; het Zegel.

Het tweede moeilijke punt is dat alleen Mohammed zelf van zichzelf
getuigt dat hij die profeet is. Ook al zou hem dat geopenbaard zijn. Er
zjin zoveel mensen die "geopenbaard" wordt dat ze iets bijzonders zijn.
Bij Jezus waren veel andere profeten die hem al meer dan duizend jaar
van te voren aankondigden, tot en met Johannes de Doper, die Hem ook
doopte.
Verder was er een groot teken (een ster) aan de hemel die aankondigde
dat Jezus op aarde gekomen was en plaatselijke mensen en ook wijze
mensen uit het oosten volgden die ster en kwamen bij Jezus uit.
Verder sprak GOD zelf enkele keren rechtstreeks uit de hemel tot de
menigte dat Jezus Zijn Zoon is.
Maar Jezus zei er zelf over dat vooral de wonderen die hij verrichtte het
bewijs waren dat Hij van Goddelijke oorsprong is. "als je me niet gelooft
op mijn woord, geloof dan op grond van de tekenen die ik doe."

De Heilige Geest werkte zo krachtig in de eerste eeuwen, dat het
evangelie zich over de hele toenmalige wereld verspreidde, zonder dat er
een zwaard aan te pas kwam. (christenen mochten geen soldaat of
ambtenaar worden) Integendeel; te vuur en te zwaard werden de
christenen van de eerste eeuwen bestreden en afgemaakt. En de
gemeente groeide desondanks explosief.

Mohammed (en zijn opvolgers) had wel degelijk het zwaard nodig om zijn
geloof de heersende religie te laten zijn.



16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 04:32
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Dan moet je eens misschien de reden opgeven waarom je daadwerkelijk
lid bent geworden van dit forum. Alleen om de bijbel te verdedigen of zijn
het andere motieven?

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Vrede!
beste Malcolm,
mijn eerste intentie was om eens te kijken wat er in (radicale) moslims
kringen leeft en daar ben ik wel een beetje van geschrokken. Ik ontmoette
veel haat en opruierij (gelukkig is dat wat minder geworden). Ik heb me
wel voorgenomen om, voor zover dat binnen mijn vermogen ligt,
dergelijke praktijken te bestrijden (hetgeen je wellicht gemerkt hebt)
omdat dat niet goed is voor de samenleving en ook niet voor jullie.

Tegelijk kwam ik zoveel onwetendheid en nonsens over het evangelie en
over christenen tegen, dat ik inderdaad een sterke impuls ervaar om het
christelijk geloof en de betrouwbaarheid van de Bijbel te verdedigen. Er
werd gesteld dat wel 65% van de niet Moslims niets van de Islam weten,
maar ik merk dat Moslims nog veel minder van het christendom weten,,
terwijl dat toch de vadercultuur is van dit land... Als een moslim zegt te
willen integreren, dan is het niet verkeerd wat meer op de hoogte te
geraken van wat dat christelijk geloof inhoudt en niet slechts blindelings
afgaan op hetgeen 1500 jaar geleden over dat geloof beweerd is.
Dus ik vind het vreemd, dat als ik een mooi stukje uit de bijbel weergeef,
dat er dan (ook door jou) zo agressief op gereageerd wordt.

Kijk als de Islam dan zo tolerant is en iedereen de vrije keuze laat voor
waar ie in wil geloven, dan snap ik niet dat er zo gereageerd wordt.

Tegelijkertijd ben ik me bewust dat ik de grenzen van gastvrijheid van dit
forum op de proef stel en ik ben zeer te spreken over de tolerantie van
degenen die uiteindelijk dit forum aansturen.

het leuke vind ik eigenlijk wel, dat ik in mijn opvatting doorga voor
radicaal (hoewel ik mijzelf nog te gematigd vind) en dat we daarin erg
veel op elkaar lijken. Natuurlijk is het zo dat jullie alleen de bijbel voor
waar aannemen, zolang de text niet in tegenspraak is met de Koran en
omgekeerd kan ik me alleen in (positieve) koranteksten vinden zolang die
niet in tegenspraak zijn met de bijbel.
Maar toch hebben we denk ik qua gedrevenheid sterke overeenkomsten.
Ik ben ahw jullie spiegel. als ik daarmee irriteer, dan kun je afmeten in
welke mate jullie met je radicale houding je omgeving irriteren.
Aan biede kanten verdwalen we wel eens in denigrerende opmerkingen en
verwijten; het is de kunst om daar niet teveel in terecht te komen. Al
doende leren we, zullen we maar zeggen... Tegelijkertijd is het ook goed
om onszelf en onze standpunten niet al te serieus te nemen en te
relativeren. Humor en ironie kunnen daar heel goed bij helpen.

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azajamal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 05:04

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Dag groot Licht,

dat stukje gaat wel degelijk over de Heilige Geest. Je zegt "het was toch
slechts een geest", daarmee doe je de Geest van GOD ernstig te kort. De
werkelijke wereld is niet de materiele wereld waarin wj leven, maar de
geestelijke wereld, die voor ons mensen moeilijk waar te nemen is omdat
wij stof zijn. GOD/Allah is Geest.
Johannes 7, 14 maakt het heel erg duidelijk en dat vind je op meerdere
plaatsen terug. De Geest van GOD moest komen omdat die Geest in onze
harten kan wonen en ons van binnen uit kan leiden, inspireren,
onderwijzen, troosten, kracht geven, enz.

Er wordt maar steeds geroepen dat Christenen de Injil veranderd hebben.
Ik zou zeggen, bewijs dat maar eens.
En dan over de openbaring van Mohammed. Ik zou graag willen dat jij en
ik het over belangrijke kwesties eens zouden kunnen zijn.

Maar het blijft een moeilijk punt, dat Mohammed eerstens al niet
voorspeld is in het oude testament en in het nieuwe testament van de
bijbel, terwijl hij de belangrijkste profeet zou zijn; het Zegel.

Het tweede moeilijke punt is dat alleen Mohammed zelf van zichzelf
getuigt dat hij die profeet is. Ook al zou hem dat geopenbaard zijn. Er
zjin zoveel mensen die "geopenbaard" wordt dat ze iets bijzonders zijn.
Bij Jezus waren veel andere profeten die hem al meer dan duizend jaar
van te voren aankondigden, tot en met Johannes de Doper, die Hem ook
doopte.
Verder was er een groot teken (een ster) aan de hemel die aankondigde
dat Jezus op aarde gekomen was en plaatselijke mensen en ook wijze
mensen uit het oosten volgden die ster en kwamen bij Jezus uit.
Verder sprak GOD zelf enkele keren rechtstreeks uit de hemel tot de
menigte dat Jezus Zijn Zoon is.
Maar Jezus zei er zelf over dat vooral de wonderen die hij verrichtte het
bewijs waren dat Hij van Goddelijke oorsprong is. "als je me niet gelooft
op mijn woord, geloof dan op grond van de tekenen die ik doe."

De Heilige Geest werkte zo krachtig in de eerste eeuwen, dat het
evangelie zich over de hele toenmalige wereld verspreidde, zonder dat er
een zwaard aan te pas kwam. (christenen mochten geen soldaat of
ambtenaar worden) Integendeel; te vuur en te zwaard werden de
christenen van de eerste eeuwen bestreden en afgemaakt. En de
gemeente groeide desondanks explosief.

Mohammed (en zijn opvolgers) had wel degelijk het zwaard nodig om zijn
geloof de heersende religie te laten zijn.



Heilige geest hoe heilig kan een geest zijn is het een geest die van boe boe boe gaat of is het heilige casper(casper het spookje)

wat moeten we oonz voorstellen bij heilige geest.

wat het enigste wat jullie chrstenen doen is ons dood gooien met steeds de zelfde verzen uit de bijbel terwijl er nor meer verzen in de bijbel staan die krijgen we nooit van jullie te zien. hoe komt dat?

Wat ik me ook afvraag is waarom jullie nog steeds jezus aanbidden hij was toch god is als mens opaarde gekomen en is weer herrezen om weer god te zijn dus hij is nu weer god dus waarom aanbidden jullie niet gweoon god in plaats van jezus.

of was hij de zoon die als heilige geest naar de mensen is gekomen die maria zwanger heeft gemaakt. ik vraag me af hoe een heilige geest een vrouw zwanger kan maken?

ik bedoel ik kan wel allemaal uit de bijbel gaan citireren maar Allah heeft ons iets beter gegeven dus waarom zou ik uitv boek citeren die vol fanasieen staat.

en ik kimmi vindt het wel jammer dat je het nu al opgeeft door jou en vele anderen heir doen veel onderzoek en kennis opzoeken waardoor we nog meer te weten zijn gekomen over onze relegie. daarvoor wil ik je toch een klein beetje bedanken. we wisten al wat je motieven waren, je dacht laat ik die domme moslims eens over tuigen van de bijbel. 

en nu door het optegeven ben je helemaal door de mand gevallen.

 

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 05:12
In eerste instantie geplaatst door azajamal

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Dag groot Licht,

dat stukje gaat wel degelijk over de Heilige Geest. Je zegt "het was toch
slechts een geest", daarmee doe je de Geest van GOD ernstig te kort. De
werkelijke wereld is niet de materiele wereld waarin wj leven, maar de
geestelijke wereld, die voor ons mensen moeilijk waar te nemen is omdat
wij stof zijn. GOD/Allah is Geest.
Johannes 7, 14 maakt het heel erg duidelijk en dat vind je op meerdere
plaatsen terug. De Geest van GOD moest komen omdat die Geest in onze
harten kan wonen en ons van binnen uit kan leiden, inspireren,
onderwijzen, troosten, kracht geven, enz.

Er wordt maar steeds geroepen dat Christenen de Injil veranderd hebben.
Ik zou zeggen, bewijs dat maar eens.
En dan over de openbaring van Mohammed. Ik zou graag willen dat jij en
ik het over belangrijke kwesties eens zouden kunnen zijn.

Maar het blijft een moeilijk punt, dat Mohammed eerstens al niet
voorspeld is in het oude testament en in het nieuwe testament van de
bijbel, terwijl hij de belangrijkste profeet zou zijn; het Zegel.Is Mohammed versterkt met de geest...Die Allah Jezus mee gaf?

Het tweede moeilijke punt is dat alleen Mohammed zelf van zichzelf
getuigt dat hij die profeet is. Ook al zou hem dat geopenbaard zijn. Er
zjin zoveel mensen die "geopenbaard" wordt dat ze iets bijzonders zijn.
Bij Jezus waren veel andere profeten die hem al meer dan duizend jaar
van te voren aankondigden, tot en met Johannes de Doper, die Hem ook
doopte.
Verder was er een groot teken (een ster) aan de hemel die aankondigde
dat Jezus op aarde gekomen was en plaatselijke mensen en ook wijze
mensen uit het oosten volgden die ster en kwamen bij Jezus uit.
Verder sprak GOD zelf enkele keren rechtstreeks uit de hemel tot de
menigte dat Jezus Zijn Zoon is.
Maar Jezus zei er zelf over dat vooral de wonderen die hij verrichtte het
bewijs waren dat Hij van Goddelijke oorsprong is. "als je me niet gelooft
op mijn woord, geloof dan op grond van de tekenen die ik doe."

De Heilige Geest werkte zo krachtig in de eerste eeuwen, dat het
evangelie zich over de hele toenmalige wereld verspreidde, zonder dat er
een zwaard aan te pas kwam. (christenen mochten geen soldaat of
ambtenaar worden) Integendeel; te vuur en te zwaard werden de
christenen van de eerste eeuwen bestreden en afgemaakt. En de
gemeente groeide desondanks explosief.

Mohammed (en zijn opvolgers) had wel degelijk het zwaard nodig om zijn
geloof de heersende religie te laten zijn.



Heilige geest hoe heilig kan een geest zijn is het een geest die van boe boe boe gaat of is het heilige casper(casper het spookje)

wat moeten we oonz voorstellen bij heilige geest.Wat bij jins?????Allemaal Caspertjes? En als de hemel vol Caspertjes zitten waarom kan God dan geen gedaante van Casper aannemen als hij dat wenst?

wat het enigste wat jullie chrstenen doen is ons dood gooien met steeds de zelfde verzen uit de bijbel terwijl er nor meer verzen in de bijbel staan die krijgen we nooit van jullie te zien. hoe komt dat?

Wat ik me ook afvraag is waarom jullie nog steeds jezus aanbidden hij was toch god is als mens opaarde gekomen en is weer herrezen om weer god te zijn dus hij is nu weer god dus waarom aanbidden jullie niet gweoon god in plaats van jezus.

of was hij de zoon die als heilige geest naar de mensen is gekomen die maria zwanger heeft gemaakt. ik vraag me af hoe een heilige geest een vrouw zwanger kan maken?

ik bedoel ik kan wel allemaal uit de bijbel gaan citireren maar Allah heeft ons iets beter gegeven dus waarom zou ik uitv boek citeren die vol fanasieen staat.

en ik kimmi vindt het wel jammer dat je het nu al opgeeft door jou en vele anderen heir doen veel onderzoek en kennis opzoeken waardoor we nog meer te weten zijn gekomen over onze relegie. daarvoor wil ik je toch een klein beetje bedanken. we wisten al wat je motieven waren, je dacht laat ik die domme moslims eens over tuigen van de bijbel. 

en nu door het optegeven ben je helemaal door de mand gevallen.

 

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 05:15
ruud ben jij moslims als ik vragen mag?
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 05:18

In eerste instantie geplaatst door het licht

ruud ben jij moslims als ik vragen mag?
Nee dat kan ik niet zijn en ook geen Christ meer in zijn strengste vorm.Ik heb Jezus nooit iemand horen veroordelen.Daarom deel ik de mening van Jezus.

Jezus zegt: Heb elkaar lief zoals je jezelf lief hebt.Iedereen is gelijkwaardig.Iedereen...

In hem zie ik God,in de zuiverste vorm.God veroordeeld niet.....De Bijbel de Torah en de Koran wel.

Het veroordelen van de Homo zie ik als dwaling......Het niet begrijpen van God in alle andere texten.

(En er zijn texten die zinnebeeldig zijn......)

De waare gelovige herkent God in de rest van de texten.....De dwalers kiezen een zondebok.Dat doen alle racisten.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 05:25
Azajamal,

ik kan jou niet uitleggen wat de Geest van GOD is. Ik weet wel dat over
Hem ook in de Koran geschreven wordt. Het feit dat ik steeds met
dezelfde teksten kom is omdat jij steeds met dezelfde bezwaren komt en
kennelijk niet mijn antwoorden leest.
Azajamal; ik kan jou niet kwalijk nemen dat je niets van Gods Geest
snapt; blijf er dan af! Want ik moet je wel waarschuwen (in alle ernst). Je
mag met mij spotten, met christenen, met de bijbel, met Jezus, zelfs met
GOD, maar niet met GODS Geest. Dat is volgens Jezus de enige zonde die
onvergeeflijk is...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 05:27

God heeft de mens geschapen daar zijn we het over eens waarom zou hij dan homofilitiet toelaten? hoe zie jij aids dat komt door homos toch een straf van God

wAAROM SCHIEP HIJ DE MAN EN WAAROM SCHIEP HIJ DE VROUW?

toch om vooort te planten stel er zouden alleen maar lesbies en homos bestaan dan zouden er geen kids meer komen.....

dat gaat toch tegen de regels van de natuur in...... het is iets kwalijks iets vies in mij ogen en verder niets

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 05:29
In eerste instantie geplaatst door het licht

God heeft de mens geschapen daar zijn we het over eens waarom zou hij dan homofilitiet toelaten? hoe zie jij aids dat komt door homos toch een straf van God

 

wAAROM SCHIEP HIJ DE MAN EN WAAROM SCHIEP HIJ DE VROUW?

toch om vooort te planten stel er zouden alleen maar lesbies en homos bestaan dan zouden er geen kids meer komen.....

dat gaat toch tegen de regels van de natuur in...... het is iets kwalijks iets vies in mij ogen en verder niets

Behoorde Allah alles toe? Het accepteren van de Homo is een les die men diend te begrijpen...Waarom??? Omdat alle mensen gelijkwaardig zijn.En zij die dat niet doen,daar herkent God de mensen in die hem niet hebben begrepen.Zo zie ik dat....

Zo zijn er ook mensen die geestelijk gehandicapten niet als volwaardig zien......Ook zij begrijpen God niet. Enz..

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 05:35
In eerste instantie geplaatst door het licht

God heeft de mens geschapen daar zijn we het over eens waarom zou hij dan homofilitiet toelaten? Geestelijk gehandicapten wel dan....... Dacht je...hoe zie jij aids dat komt door homos toch een straf van God

wAAROM SCHIEP HIJ DE MAN EN WAAROM SCHIEP HIJ DE VROUW?

toch om vooort te planten stel er zouden alleen maar lesbies en homos bestaan dan zouden er geen kids meer komen.....

dat gaat toch tegen de regels van de natuur in...... het is iets kwalijks iets vies in mij ogen en verder niets

Ja ja.....Zo zie je maar weer... Al het verschil diend men te accepteren om God te begrijpen....
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 05:37
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door het licht

ruud ben jij moslims als ik vragen
mag?
Nee dat kan ik niet zijn en ook geen Christ meer in zijn
strengste vorm.Ik heb Jezus nooit iemand horen veroordelen.Daarom deel
ik de mening van Jezus.


Jezus zegt: Heb elkaar lief zoals je jezelf lief hebt.Iedereen is
gelijkwaardig.Iedereen...


In hem zie ik God,in de zuiverste vorm.God veroordeeld niet.....De
Bijbel de Torah en de Koran wel.


Het veroordelen van de Homo zie ik als dwaling......Het niet begrijpen
van God in alle andere texten.


(En er zijn�texten die zinnebeeldig zijn......)


De waare gelovige herkent God in de rest van de texten.....De dwalers
kiezen een zondebok.Dat doen alle racisten.



Hallo Ruud,
ik ben het met je eens als je zegt dat het niet aan de christen is om te
(ver)oordelen. Tegelijkertijd is de Bijbel ook gegeven om normen te
stellen. Zonder normen gaat een volk verloren. Als er niet een norm is
betreffende pedofilie, dan zul je zien dat binnen de kortste keren de
kanpenliefde in zwang raakt (zoals door Grieken en Romeinen lustig
gepraktiseerd werd). Je kunt dus niet alles maar vergoeilijken.
Jezus zei betreffende het vonnis van de overspelige vrouw; wie zonder
zonde is werpe de eerste steen. Maar hij zond wel de vrouw weg met de
woorden; "zondig niet meer".
Het kan maar zo gebeuren dat zonde goed verklaard wordt en dat
hetgeen goed is tot zonde verklaard wordt.
Je hebt dus wel degelijk een maatstaf nodig, maar het ligt er wel aan hoe
je die maatstaf gebruikt...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 06:30
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door het licht

ruud ben jij moslims als ik vragen
mag?
Nee dat kan ik niet zijn en ook geen Christ meer in zijn
strengste vorm.Ik heb Jezus nooit iemand horen veroordelen.Daarom deel
ik de mening van Jezus.


Jezus zegt: Heb elkaar lief zoals je jezelf lief hebt.Iedereen is
gelijkwaardig.Iedereen...


In hem zie ik God,in de zuiverste vorm.God veroordeeld niet.....De
Bijbel de Torah en de Koran wel.


Het veroordelen van de Homo zie ik als dwaling......Het niet begrijpen
van God in alle andere texten.


(En er zijn texten die zinnebeeldig zijn......)


De waare gelovige herkent God in de rest van de texten.....De dwalers
kiezen een zondebok.Dat doen alle racisten.



Hallo Ruud,
ik ben het met je eens als je zegt dat het niet aan de christen is om te
(ver)oordelen. Tegelijkertijd is de Bijbel ook gegeven om normen te
stellen. Zonder normen gaat een volk verloren. Als er niet een norm is
betreffende pedofilie, dan zul je zien dat binnen de kortste keren de
kanpenliefde in zwang raakt (zoals door Grieken en Romeinen lustig
gepraktiseerd werd). Je kunt dus niet alles maar vergoeilijken.
Jezus zei betreffende het vonnis van de overspelige vrouw; wie zonder
zonde is werpe de eerste steen. Maar hij zond wel de vrouw weg met de
woorden; "zondig niet meer".
Het kan maar zo gebeuren dat zonde goed verklaard wordt en dat
hetgeen goed is tot zonde verklaard wordt.
Je hebt dus wel degelijk een maatstaf nodig, maar het ligt er wel aan hoe
je die maatstaf gebruikt...
Het gebruiken van een kind voor je eigen behoefte vind ik onwenselijk en verachtzaam.Het kind wordt misleid voor zijn eigen genot(Van de pedofiel),want een kind kan nog niet volwassen denken.Maar waneer 2 volwassenen gezamelijk kiezen is dat in mijn ogen een rechtmatige vrije keuze.Daar vind ik een heel groot verschil in zitten. U niet?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 06:41
In eerste instantie geplaatst door het licht

hoi de koraan is heeel duidelijk wij moslims geloven alles wat in de koraan staat en proberen het zo goed mogelijk na te leven
Hou er wel rekening mee dat bepaalde texten zinnebeeldig zijn....
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.