Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenPaus Johannes Paulus II

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Paus Johannes Paulus II
    Geplaatst op: 04 april 2005 om 02:45

salem aleykoem, bismeAllah arrahman arrahiem!

beste broeders en zusters; oordeel beter niet over een dode kafir!                        ik schrijf dit niet in verdediging van de paus, maar ik neem wel de paus als voorbeeld!

jullie praten allemaal over de straf die de paus zal krijgen nu hij dood is, jullie schrijven er geeneens inshaAllah ervoor, en plaatsen zomaar jullie bericht, terweil jullie daar geen macht over hebben want Allah swt is het almachtigst, en vergeet niet het meest barmhartigst! Allah swt. leid wie hij wilt! wees DANKBAAR dat hij jou heeft geleid!

ik vind het ook HEEL ERG dat de islam de paus(of welke kafir dan ook die dood gaat) niet heeft kunnen berijken, maar dan is het nog niet aan mij het oordeel om te zeggen dat hij zo,n straf krijgt of dat hij wel of niet naar de hel gaat. KIJK LIEVER NAAR JEZELF! wand als je over een ander zulke uitspraken doet, lijkt het net alsof je al weet dat JIJ wel naar het paradijs gaat. en wij krijgen alles letterlijk voorgekouwt hoe we moeten leven en wij houden onsdaar amper aan!

inplaats dat jullie bedroefd zijn omdat er weer een niet-moslim dood is gegaan, zonder dat de islam (het meest vredige geloof) hem heeft kunnen berijken, praten jullie over zijn bestraffing die hij zal krijgen, maar HOE weet je dat nou?! heeft Allah swt dat aan jou verteld, is er een engel langs gekomen om je dat even te melden? als Allah SWT. wilt dat de paus in jenna komt dan komt deze in jenna, wilt hij dat hij in jahennam komt dan komt hij daar ook zeker.

hadith;Naar een overlevering van Abu Huraira, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, gezegd: 'Een man werd erg dorstig toen hij op een weg liep. Hij vond een put, klom erin, drank en kwam eruit. Hij zag een hijgende hond aankomen, die aarde vrat van de dorst en zei: Deze hondheeft net zoveel dorst als ik heb gehad. Hij ging de put weer in en vulde zijn schoen met water en gaf de hond te drinken tot die zijn dorst leste. Allah prees zijn daad en heeft hem vervolgens Zijn vergeving getoond. De "sahaba" vroegen de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem: worden wij dan beloond voor het behandelen van dieren? Hij, Allah's zegen en vrede zij met hem, zei: je wordt voor elk levend schepsel beloond.' [De uiteindelijke overlevering door Boekhaarie en Moesliem]

moet je zien hoe barmhartig Allah swt. voor deze man is! dus oordeel niet over andere, dat werkt op den duur alleen in jou na-deel. en Allah swt. beoordeeld elk schepse voorzich, dus denk niet te weten wat voor een straf mensen krijgen als ze dood gaan.

tip;

weet; Allah swt is het barmhartigst en het almachtigst en de alwetende.

denk; vaak aan de dood, en wees voor bereid!

en heb; een goed gedrag! volgends de wetten van de islaam en de sunnah!

Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 03:51
De Paus heeft mensen en religies bij elkaar gebracht. De Islam haalt mensen en religies enkel uit elkaar. Beiden claimen zij de waarheid te bezitten.Maar wie is het beste als mens?
Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 04:10
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Willem ik ben zeer verontwaardigd en boos over je domme reactie.
Ik heb je ook aangegeven bij de beheerders middels de report functie bij je post. Dit is een rechtstreekse belediging van de profeet en van ons moslims. Dan kan het me ook niet meer schelen dat je het misschien als grapje bedoelt, want ik merkte in eerdere posts van jou dergelijke denigrerende en beledigende opmerkingen of opmerkingen die zo bedoeld waren.
Als je echt denkt dat de profeet (vzmh) een pedofiel was, raad ik je aan om eerdere topics hierover te bekijken waar dit duidelijk ontkracht word.
Blijkbaar wil je graag in je schulp blijven zitten en heb je een vijand nodig om je frustraties te kunnen uiten.
Over pedofielen gesproken, het is wel raar dat het vaak blanke oude mannetjes zijn die hiervoor worden opgepakt. Heeft dit iets met het atheisme te maken of met het christendom of het jodendom?

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Malconx ik begrijp dat je als moslim wilt dat er met eerbied over jullie profeet gesproken wordt. Begrijp ook dat de Paus voor de meeste katholieken ook een profeet en apostel is.
Dus is hier een beetje eerbied ook op zijn plaats.
Ik weet het wij hebben onze religieuze verschillenen daardoor verschillende opvattingen over wie er nu wel of niet een door god aanvaardbaar geloof heeft.
Maar ik dacht dat eerbied voor de ander tot onze beide overtuigingen behoorde.
Wat de hel betreft daarover behoeven wij geen uitspraken te doen.
Dat is aan God.
Begrijp dat  dit een betere weg is dan dat beide religies vanaf nu elkaar er telkens op zouden gaan wijzen dat hun Apostelen liggen te lijden in de Hel.
Ik denk niet dat de moslims hier dat zouden waarderen als er zo dagelijks zou worden gesproken over hun profeet.
Dus gebruik je knop ook maar voor die mensen die hiermee begonnen.

Marcus:16 vers 16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 04:25
Salaam Aleikum,

Allereerst heb ik zelf niets gezegd over dat de paus in de hel zit te branden. De uiteindelijke oordeel of de paus naar de hel of de hemel gaat ligt bij Allah (swt). Mensen kunnen hier niet over oordelen.
Ten tweede vind ik het nogal belachelijk dat je zegt dat katholieken de paus als een profeet zagen, blijkbaar ben je geen katholiek en ken je het katholieke geloof niet zo goed. Ik ken zelf persoonlijk katholieken en deze mensen zien de paus als hun leider en als een goed mens. Als ze hem als profeet zouden zien dan zou hun geloof een grote leugen zijn, omdat Jezus (vzmh) volgens hen de laatste profeet is.

Dit is verder ook een islamitische forum, als je hier de profeet (vzmh) komt beledigen is hier geen plaats voor je. Als ik de profeet (vzmh) beledigd wil zien doe ik de tv wel aan of lees ik de krant wel.
Ik vind het minder erg wanneer broeders hier ten onrechte beweren dat een niet moslim naar de hel gaat (verkeerde uitspraak, want alleen Allah (swt) oordeelt hierover) dan wanneer een niet moslim de profeet (vzmh) om deze reden gaat beledigen.
Willem kon er niet tegen dat deze broeders verkeerde uitspraken deden, en ipv hun uitspraken te ontkrachten gaat hij als een klein kindje domme uitspraken doen.

Respect moet je ook tonen en niet alleen maar krijgen, en willem weet heel goed dat hij dan alle moslims hier beledigd.

Salaam aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 05:21
Katholieken zien de functie van Paus als een voortzetting van het appostelschap.
Gereformeerde Christenen hebben daar een andere opvatting over. Maar voor het Christen zijn heeft dit niet zoveel effect. Bepalend in deze is als iemand Jezus aanvaard als de enige middelaar tussen Het Goddelijke en het menselijke.
Christenen en dus ook katholieken zien jezus niet als een profeet , maar als het tot aarde nedergedaalde Woord van God die hier gekomen is om de mens met God te verzoenen doormiddel van zijn offer.
De geest van profetie was en is een van de gave die tot de Christenen kwamen nadat de Heilige Geest werd uitgestort over de volgelingen van Jezus.
De Heilige Geest va God werd uitgestort over het bewustzijn van alle Christenen als bewijs dat Jezus een is met de Vader.
Als bewijs dat  Jezus als eeuwige en enige middelaar tussen de mensen en het Goddelijke aanwezig is. Zodat de mensen doormiddel van Gods Heilige Geest deze eenheid met God mogen ervaren.
Binnen deze eenheid met Gods Geest is er geen hel, noch enig kwaad dat de mens schaden kan.
Dat is wat Christenen geloven en als waarheid ervaren.
En verder ben ik het wel met je eens dat je respect moet tonen en dat beledigingen niet zoveel zin hebben.
Tenslotte , we mogen danwel verschillende opvattingen in religie hebben maar we maken wel deel uit van dezelfde samenleving.
En het is beter dat dit samenleven in vrede zal gaan dan dat die in onzinnig bloedvergieten zal eindigen.
Dat moet een ieder toch kunnen inzien.




Marcus:16 vers 16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 06:26

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Allereerst heb ik zelf niets gezegd over dat de paus in de hel zit te branden. De uiteindelijke oordeel of de paus naar de hel of de hemel gaat ligt bij Allah (swt). Mensen kunnen hier niet over oordelen.
Ten tweede vind ik het nogal belachelijk dat je zegt dat katholieken de paus als een profeet zagen, blijkbaar ben je geen katholiek en ken je het katholieke geloof niet zo goed. Ik ken zelf persoonlijk katholieken en deze mensen zien de paus als hun leider en als een goed mens. Als ze hem als profeet zouden zien dan zou hun geloof een grote leugen zijn, omdat Jezus (vzmh) volgens hen de laatste profeet is.

Dit is verder ook een islamitische forum, als je hier de profeet (vzmh) komt beledigen is hier geen plaats voor je. Als ik de profeet (vzmh) beledigd wil zien doe ik de tv wel aan of lees ik de krant wel.
Ik vind het minder erg wanneer broeders hier ten onrechte beweren dat een niet moslim naar de hel gaat (verkeerde uitspraak, want alleen Allah (swt) oordeelt hierover) dan wanneer een niet moslim de profeet (vzmh) om deze reden gaat beledigen.Willem kon er niet tegen dat deze broeders verkeerde uitspraken deden, en ipv hun uitspraken te ontkrachten gaat hij als een klein kindje domme uitspraken doen.

Respect moet je ook tonen en niet alleen maar krijgen, en willem weet heel goed dat hij dan alle moslims hier beledigd.

Salaam aleikum,

Malcolm X
Malcom....Zij zien de Paus niet als profeet.......Maar ze willen hem heilig verklaren....Met naame de Polen.

Ik heb even een stuk in het blauw aangestreken....Dat dit heel veel gebeurd.....Het minder erg vinden van zaken die moslims doen tegen niet-moslims..Is de woede die je nu onder de bevolking van Nederland ziet die niet racistisch is.En de racisten winnen er elke dag nieuwe recruten bij onder de jongeren door deze denkwijze.

Terug naar boven
Arayen.3 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 34
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 06:55

As salaamu alejkum wa rahmatullahi wa barakatuh,

ik heb 1 vraag aan de christenen: waarom zetten jullie reacties hier op? om discuties op te wekken?

2e vraag aan mijn broeders&zusters in de islaam: oordeel niet,want Allah swt is de Enige Rechter van Dunya en het hiernamaals. en praat niet slecht over anderen,of ze nu slecht of goed zijn. je weet wat je weet of denkt,maar roddel niet, uw tong zal praten op de dag des oordeels. Allah swt weet het beste, en weet wat er met de ongelovigen zal gebeuren,of ze goed of slecht zijn, ze geloven niet in Allah swt, noch zijn boek noch zijn boodschapper saw. noch zijn engelen... Allah swt leidt wie Hij wil, en laat dwalen wie Hij wil..    Elhamdulillah u shoukranlillah dat we de waarheid weten.  en spot niet met anderen,het is ook niet goed,of ze nu slecht zijn of goed. wees beter dan de kafirs! de echte Muslims & Muslimas!

den 3e: de paus waas in de ogen van mensen een goede man,helpende. hij is bijna overal geweest en alles bezocht. had kennis over alle godsdiensten, en hij had ook RESPECT over alle godsdiensten en alle mensen! dus heb ook respect!weinig mensen weten dat hij zelfs heeft gezegd dat "islaam" de juiste en meest rechtvaardige godsdienst is(moge Allah swt mij vergeven alsk iets verkeerd zeg). maar hij mocht het natuurlijk niet zeggen van de vaticaan,want dan was het tegen de christendom natuurlijk..

de islam zegt dat men respect moet tonen voor alle godsdiensten,(natuurlijk geloven enkel in 1: de islam ) maar christendom praat slecht en spot over de islam en andere godsdiensten!! DAT IS OOK 1 VAN DUIZENDEN VERSCHILLEN TUSSEN ISLAM EN CHRISTENDOM!

o,jullie zijn blind en dronken van deze wereld! en willen niet wakker worden!

deze wereld is als zout water, je drinkt en je hebt nog meer dorst en je drinkt meer..

moge Allah swt de test van Dunya(deze wereld) ons gemakkelijker maken,en onze zonden vergeven.. en ons weg naar El Jennah zuiver maken samen met onze Imaan!  inshallah!

 

jullie zuster

 *Hannah*

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 07:27
In eerste instantie geplaatst door Arayen.3

As salaamu alejkum wa rahmatullahi wa barakatuh,

ik heb 1 vraag aan de christenen: waarom zetten jullie reacties hier op? om discuties op te wekken? Om kennis op te doen en de dialoog aan te gaan.....In het belang van wereld vrede.

2e vraag aan mijn broeders&zusters in de islaam: oordeel niet,want Allah swt is de Enige Rechter van Dunya en het hiernamaals. en praat niet slecht over anderen,of ze nu slecht of goed zijn. je weet wat je weet of denkt,maar roddel niet, uw tong zal praten op de dag des oordeels. Allah swt weet het beste, en weet wat er met de ongelovigen zal gebeuren,of ze goed of slecht zijn, ze geloven niet in Allah swt, noch zijn boek noch zijn boodschapper saw. noch zijn engelen... Allah swt leidt wie Hij wil, en laat dwalen wie Hij wil..    Elhamdulillah u shoukranlillah dat we de waarheid weten.  en spot niet met anderen,het is ook niet goed,of ze nu slecht zijn of goed. wees beter dan de kafirs! de echte Muslims & Muslimas!

den 3e: de paus waas in de ogen van mensen een goede man,helpende. hij is bijna overal geweest en alles bezocht. had kennis over alle godsdiensten, en hij had ook RESPECT over alle godsdiensten en alle mensen! dus heb ook respect!weinig mensen weten dat hij zelfs heeft gezegd dat "islaam" de juiste en meest rechtvaardige godsdienst is(moge Allah swt mij vergeven alsk iets verkeerd zeg). maar hij mocht het natuurlijk niet zeggen van de vaticaan,want dan was het tegen de christendom natuurlijk..

de islam zegt dat men respect moet tonen voor alle godsdiensten,(natuurlijk geloven enkel in 1: de islam ) maar christendom praat slecht en spot over de islam en andere godsdiensten!! DAT IS OOK 1 VAN DUIZENDEN VERSCHILLEN TUSSEN ISLAM EN CHRISTENDOM! Zucht...... En wat zeggen veel van de mensen hier dan over het Christendom of andere godsdiensten,of zijn het nu geen Islamieten meer?

o,jullie zijn blind en dronken van deze wereld! en willen niet wakker worden!

deze wereld is als zout water, je drinkt en je hebt nog meer dorst en je drinkt meer..

moge Allah swt de test van Dunya(deze wereld) ons gemakkelijker maken,en onze zonden vergeven.. en ons weg naar El Jennah zuiver maken samen met onze Imaan!  inshallah!

 

jullie zuster

 *Hannah*

 

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 10:19

salem aleykoem hannah,

die vraag is al meerdere keren gesteld aan deze mensen,

maar zie het niet als een last, zie het als een soort van energie drank, het houd je scherp en alert, op de punten waar jij achter staat! en zo ziet het forum er teminste een beetje aktief uit, dat kan je niet van veel forums zeggen.

overal zit gair in!

assalem aleykoem

Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 10:39
In eerste instantie geplaatst door Arayen.3

As salaamu alejkum wa rahmatullahi wa barakatuh,

ik heb 1 vraag aan de christenen: waarom zetten jullie reacties hier op? om discuties op te wekken?

Ja zeker, of mag dit niet? Want jullie liggen allemaal op dezelfde lijn. Dan is het toch altijd leuk om eens een andere mening te horen. Zodat je mss je idee kan aanpassen of juist bevestigd krijgen vanuit een ander geloof ook.


 

Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 10:50
Salaam

Generaal, ik neem aan dat jij handelt uit wederom die onwetendheid. Want als jij kennis had over Islam, dan het jij moeten weten dat de pre-Islamietische arabische schiereiland alleen maar clans had. Islam heeft mensen hun clan laten opgeven om voor het geheel te werken aan een vredige toekomst. Vandaar dat in Islam sektes streng verboden zijn, hoezeer deze regel niet in overtreding valt. En daarmee is een einde aan 'Islam drijft mensen uit mekaar'.
Alstublieft, vergaar kennis om een minder ad hoc manier en bezoek dusdanige islamietische websites. Ik bedoel, ben wil je liever een kind zijn die continu moet worden bijgedraaid?

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 11:58

Willem kon er niet tegen dat deze broeders verkeerde uitspraken deden, en ipv hun uitspraken te ontkrachten gaat hij als een klein kindje domme uitspraken doen.

Men moet goed begrijpen dat wie kaatst de bal moet verwachten.Indien men de paus verantwoordelijk stelt voor sexuele wandaden binnen de kerk en ik dan fijntjes verwijs (niet meer en niet minder!!!) naar het sexuele gdrag van Mohammed dan slaan hier blijkbaar alle stoppen door.

Men moet zich op een discussie forum niet zo snel aangebrand voelen, men heeft grote bekken over de Paus en weet allemaal zeker dat die "heiden" zal branden in de hel, jazeker men wil het liefst zelf zijn vuurtje hoog opstoken, enz, enz.

Totaal geen respect, alleen maar minachting voor anderen en gelijk janken als ze zelf een prikkel ontvangen. Men gaat over tot bedreigen, onthoofding, martelen, en meer van dergelijke verwensingen.Niet dat ik daar van onder de indruk ben, het laat alleen het ware gezicht van bepaalde moslim"s hier  zien.

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 12:31

 

Iemand is hier duidelijk op z'n teentjes getrapt.

Men moet goed begrijpen dat wie kaatst de bal moet verwachten.Indien men de paus verantwoordelijk stelt voor sexuele wandaden binnen de kerk en ik dan fijntjes verwijs (niet meer en niet minder!!!) naar het sexuele gdrag van Mohammed dan slaan hier blijkbaar alle stoppen door.

Als jij zo goed weet wat 'wij' allemaal fout doen, waarom doe je het zelf dan niet goed? Wat jij nu doet is precies hetzelfde. Dit zegt dus meer iets over jouw mentaliteit dan het 'onze.' Jij zou beter moeten weten.

het laat alleen het ware gezicht van bepaalde moslim"s hier  zien.

Duurde het lang om in te kunnen zien hoe we 'werkelijk' in elkaar zitten? Is het dan eigenlijk geen goed idee om het forum nu te verlaten? Je weet immers toch al hoe 'wij' in elkaar zitten. Een discussie zou dan niet zoveel meer zin hebben.

Groeten,


Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 12:31
Men moet goed begrijpen dat wie kaatst de bal moet verwachten.

Totaal geen respect, alleen maar minachting voor anderen en gelijk janken als ze zelf een prikkel ontvangen.

Lees ik dit nu goed, zit jij wraak goed te praten? Niemand dwingt je om op dit forum te komen hoor.

Inhoudelijk: je maakt wel erg makkelijk de vergelijking tussen Mohammeds relatie met A�sja en de relatie van die priesters met jonge jongetjes. Ik vindt het veel te kort door de bocht en omdat je zo van je af wijst klinkt het als goedpraterij.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 12:56

wat een discussie hier zeg, ik heb hier denk ik zoals gewoonlijk de bus gemist.

waar Paus naar toe gaat, is de uiteindelijke beslissing alleen bij Allah, wij moslims verkondigen alleen de woorden van Allah dat wie niet in Mohamed als laatste profeet gelooft, nadat hem bewijzen zijn gekomen, ongelovig is en dus de hel zal binnentreden, de mate van de bestraffing in de hel is verschillend, en daar weet alleen Allah over, en weet dat Allah rechtvaardig is, die niemand onrecht zal doen.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Arayen.3 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 34
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 13:05

salaam aleikum wa rahmatullahi wa barakatuh

ik heb een vraagje 

hoe moet je doen als je wilt de woorden van iemand anders hier bij zetten in uw bericht?

shoukran!

Hannah

------------------------------------------------------------ -------""De beste gelovigen in de geloofszaken zijn diegenen met het beste gedrag, en degene daarvan zijn diegene die zich het beste gedragen tegenover hun vrouw.""

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 13:07
Dan moet je ze selecteren en plakken in het berichtvenster. Dan zet je er [ quote] "tekst" [ /quote] omheen, zonder de spaties.
Terug naar boven
Arayen.3 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 34
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 13:10
dankuuuuu!!!!!
Terug naar boven
<*-MarocGirl-*> Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 03 april 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 13:17

salam moe alaikoem,

krijg ik mss nog een antwoord op mijn vraag of gaan jullie verder discussieren

Salam moe alaikoem.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 13:30
Of er een nieuwe paus komt kan je denk ik maar het beste gewoon afwachten. En of hij de bijbel verstopt heeft... tja... wie zal het weten? Hij lijkt mij aardig overtuigd van zijn gelijk, maarja, zeker is het niet. Het kan ook allemaal toneelspel zijn maar dat denk ik gewoon niet. (Ik ben geen aanhanger van de paus trouwens.)
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 13:52
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

wat een discussie hier zeg, ik heb hier denk ik zoals gewoonlijk de bus gemist.

waar Paus naar toe gaat, is de uiteindelijke beslissing alleen bij Allah, wij moslims verkondigen alleen de woorden van Allah dat wie niet in Mohamed als laatste profeet gelooft, nadat hem bewijzen zijn gekomen, ongelovig is en dus de hel zal binnentreden, de mate van de bestraffing in de hel is verschillend, en daar weet alleen Allah over, en weet dat Allah rechtvaardig is, die niemand onrecht zal doen.

Het minste dat je van de Paus kunt zeggen is dat hij ongelovig is, Deze man heeft in genade geleefd en is in genade gestorven en in genade ontvangen.Deze termen zijn een moslim vreemd en de slotsom dat deze man in de hel zal belanden raken dan ook kant noch wal. 

Dat God een rechtvaardig God is betekent dan ook dat Hij niet naar de pijpen van Allah danst.

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 13:58
In eerste instantie geplaatst door willem

Willem kon er niet tegen dat deze broeders verkeerde uitspraken deden, en ipv hun uitspraken te ontkrachten gaat hij als een klein kindje domme uitspraken doen.


Men moet goed begrijpen dat wie kaatst de bal moet verwachten.Indien men de paus verantwoordelijk stelt voor sexuele wandaden binnen de kerk en ik dan fijntjes verwijs (niet meer en niet minder!!!) naar het sexuele gdrag van Mohammed dan slaan hier blijkbaar alle stoppen door.


Men moet zich op een discussie forum niet zo snel aangebrand voelen, men heeft grote bekken over de Paus en weet allemaal zeker dat die "heiden" zal branden in de hel, jazeker men wil het liefst zelf zijn vuurtje hoog opstoken, enz, enz.


Totaal geen respect, alleen maar minachting voor anderen en gelijk janken als ze zelf een prikkel ontvangen.�Men gaat over tot bedreigen, onthoofding, martelen, en meer van dergelijke verwensingen.Niet dat ik daar van onder de indruk ben, het laat alleen het�ware gezicht van bepaalde moslim"s hier �zien.



Salaam aleikum,

Ten eerste heb ik hier niets over gezegd over het lot van de paus, maar toch beledig je mij. Dat geeft al aan wat voor een onderscheidingsvermogen je hebt. Verder uit je dergelijke taal niet op een islamitisch forum. Dat doe je maar op een atheistische, joodse of christelijke forum. Of anders moet je gewoon lid worden van een politieke partij om dergelijke domme dingen te gaan balken net als een ezel.
En een bek heb jij misschien, maar dat hebben normale mensen niet. Gedragsregels in je opvoeding heb je blijkbaar ook niet meegekregen.
En wie bedreigt jou hier met onthoofdingen of martelingen, ben je wel goed bij je hoofd? Laat je eens nakijken zou ik zeggen.
En jij bent degene die hier zich zijn ware gezicht laat zien, door constant schijnheilig te doen, terwijl je al heel duidelijk gewoon er op uit bent om moslims hier te beledigen. Als je dat wilt doen moet je maar naar venray of uden verhuizen, of kom je daar toevallig vandaan?

De wijze waarop je reageert is ook van een dermate lage niveau dat ik ernstig aan je intelligentie twijfel. Hoe oud ben je eigenlijk?

Salaam aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 13:59
Het minste dat je van de Paus kunt zeggen is dat hij ongelovig is, Deze man heeft in genade geleefd en is in genade gestorven en in genade ontvangen.Deze termen zijn een moslim vreemd en de slotsom dat deze man in de hel zal belanden raken dan ook kant noch wal.

Zucht... veel christenen geloven ook dat ongelovigen naar de hel gaan. Is het niet oneerlijk dat iemand die gewoon overtuigd is van het niet-bestaan van Jahweh daarom gestraft wordt?
Terug naar boven
ouarda Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 14:01
In eerste instantie geplaatst door willem

Dat God een rechtvaardig God is betekent dan ook dat Hij niet naar de pijpen van Allah danst.

Hoe kan God naar de pijpen van Allah dansen als God Allah is ?!

Wie de wijsheid zoekt is wijs, wie zich verbeeld de wijsheid gevonden te hebben is een dwaas
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 14:16
In eerste instantie geplaatst door ouarda

In eerste instantie geplaatst door willem

Dat God een rechtvaardig God is betekent dan ook dat Hij niet naar de pijpen van Allah danst.

Hoe kan God naar de pijpen van Allah dansen als God Allah is ?!

Willem bedoeld eigenlijk de mensen die Allah zien als een strijder en niet als een barmhartige god.Willem veralgemeend soms de mensen,als reactie op de veralgemening van sommige moslims alhier.Veralgemenende reactie's komen vaak ook voort uit veralgemening van elkaar,waneer groepen elkaar ontmoeten en redetwisten.Soms is veralgemening van groepen een reactie uit onwetendheid,maar soms ook uit reactie van veralgemening van anderen.Dit komt dan ook aan bijde kanten voor.

Aan Willem zijn reacties kan ik zien dat zijn veralgemening meer voortvloeit uit de reacties van anderen op dit forum als ik het goed zie.(Graag jou reactie Willem)

(Ik wil er wel bij zeggen dat Willem duidelijk laat merken dat zijn reactie's eigenlijk betrekking hebben op de veralgemenende groep en niet op de moslims in zijn geheel.)

 

 

Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 14:26

In eerste instantie geplaatst door Anne

Het minste dat je van de Paus kunt zeggen is dat hij ongelovig is, Deze man heeft in genade geleefd en is in genade gestorven en in genade ontvangen.Deze termen zijn een moslim vreemd en de slotsom dat deze man in de hel zal belanden raken dan ook kant noch wal.

Zucht... veel christenen geloven ook dat ongelovigen naar de hel gaan. Is het niet oneerlijk dat iemand die gewoon overtuigd is van het niet-bestaan van Jahweh daarom gestraft wordt?

Een christen, jood, of volgelingen van andere religie"s kunnen en mogen dan ook niet als "ongelovigen" bestempeld worden. Het is dan ook niet bepaald "oneerlijk" maar beledigend.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 14:29
In eerste instantie geplaatst door willem

In eerste instantie geplaatst door Anne

Het minste dat je van de Paus kunt zeggen is dat hij ongelovig is, Deze man heeft in genade geleefd en is in genade gestorven en in genade ontvangen.Deze termen zijn een moslim vreemd en de slotsom dat deze man in de hel zal belanden raken dan ook kant noch wal.

Zucht... veel christenen geloven ook dat ongelovigen naar de hel gaan. Is het niet oneerlijk dat iemand die gewoon overtuigd is van het niet-bestaan van Jahweh daarom gestraft wordt?

Een christen, jood, of volgelingen van andere religie"s kunnen en mogen dan ook niet als "ongelovigen" bestempeld worden. Het is dan ook niet bepaald "oneerlijk" maar beledigend.

Zeer zeker als dit geloof zelf leert dat dit de waarheid is.... Men moet niet voor nix respect hebben voor anders gelovigen.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 14:35
Men moet met Gods hulp respect, nee liefde voor ieder mens hebben.

Een christen, jood, of volgelingen van andere religie"s kunnen en mogen dan ook niet als "ongelovigen" bestempeld worden. Het is dan ook niet bepaald "oneerlijk" maar beledigend.

Ok, laat ik het anders zeggen. Is het niet oneerlijk (of beledigend) dat ik geloof dat mensen die gewoon niet overtuigd zijn dat ze een verbinding met Jezus nodig hebben, naar de hel gaan? Ik schaam me er eerlijk gezegd altijd een beetje voor als men mij onder de neus wrijft dat ik dit geloof.
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 14:44
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door ouarda

In eerste instantie geplaatst door willem

Dat God een rechtvaardig God is betekent dan ook dat Hij niet naar de pijpen van Allah danst.

Hoe kan God naar de pijpen van Allah dansen als God Allah is ?!

Willem bedoeld eigenlijk de mensen die Allah zien als een strijder en niet als een barmhartige god.Willem veralgemeend soms de mensen,als reactie op de veralgemening van sommige moslims alhier.Veralgemenende reactie's komen vaak ook voort uit veralgemening van elkaar,waneer groepen elkaar ontmoeten en redetwisten.Soms is veralgemening van groepen een reactie uit onwetendheid,maar soms ook uit reactie van veralgemening van anderen.Dit komt dan ook aan bijde kanten voor.

Aan Willem zijn reacties kan ik zien dat zijn veralgemening meer voortvloeit uit de reacties van anderen op dit forum als ik het goed zie.(Graag jou reactie Willem)

(Ik wil er wel bij zeggen dat Willem duidelijk laat merken dat zijn reactie's eigenlijk betrekking hebben op de veralgemenende groep en niet op de moslims in zijn geheel.)

 

 

Het zou een goede zaak wezen indien men hier wat meer aan zelfreflectie deed.Men is nogal zeer ingenomen van zijn eigen gelijk en staan niet open voor derden. Indien men kritisch bejegend wordt dan schreeuwt men als een speenvarken.

De wijze waarop men hier over Allah praat staat altijd in de context van "wij zijn de strijders van Allah" of wie aan Allah komt die komt aan mij" . Dit is een zeer negatieve houding tegenover Allah/Islam. Indien men stelt dat de islam "vrede" betekent, dan mag men daar een ingetogen houding van verwachten.

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 15:06
Salaam Aleikum,

Willem probeer maar eerst normaal te communiceren ipv je nu zelf in te dekken en ons de schuld te geven van jou beledigingen.
Het valt me op dat vooral atheisten gemakkelijker mensen beledigen en respect voor de medemens niet echt hoog in het vaandel hebben (zie oa hirshi ali, en wilders). Misschien is dat het resultaat wanneer je nergens in gelooft?

En ik denk dat het eerder een negatieve houding richting jou is wanneer iemand je aanspreekt over beledigingen over de islam. Raar eigenlijk dat je dan Allah (swt)/Islam neerzet. Weer een mooi voorbeeld van hoge intelligentie .

En Ruud het lijkt me beter om Willem zelf het woord te laten, want ik begrijp je goede bedoelingen maar ik denk niet echt dat je precies weet wat hij bedoelde met zijn opmerkingen over de profeet (vzmh).
Of is het misschien omdat jij ook aan zijn intelligentie twijfelt.

Jammer Willem, ik dacht dat je eindelijk bij draaide, maar nu heb je het echt bij mij, en ik denk velen anderen hier, verpest. Ik respecteer eerder lonsdalers dan dat ik jou respecteer. Simpelweg omdat zij nog er tenminste voor uitkomen dat ze rascist zijn.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.