Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

islamopleiding

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: islamopleiding
    Geplaatst op: 03 mei 2005 om 11:42
In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door happylady3113


Salaam aleikum,
als je aan de lopende band werkt, kun je toch  niet zomaar weg ? Dan is het denk  ik heel erg moeilijk om je gebeden op tijd te verrichten.

Wa Aleikoem salaam,

De Islam is hier heel duidelijk over: GEBED BOVEN GELD (als je begrijpt wat ik bedoel).

Ma'a al salama

Ik dacht altijd dat God in elke goede daad een gebed zag....Een eerbetuiging dus aan zijn gedachtegoed.Dankbaarheid tonen in daden dus....

Ik zal je een voorbeeld geven van wat ik bedoel.... 

"God ik dank u voor deze fijne dag en zal vandaag hard aan het werk gaan om mijn gezin te onderhouden"

of......

"God ik dank u voor deze fijne dag en ben hard aan het werk om mijn gezin te onderhouden"

Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2005 om 18:56
Okey gaat in de Islam gebed  boven geld?
Ik zal het voor waar aannemen.
Maar vertel dan eens waar gaat al dat geld heen wat goede moslims naar de moskee sturen?
2.5 % van elk jaarloon van alle moslims is geen kattedrek.
Waar gaat dat heen?

Marcus:16 vers 16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2005 om 10:52

In eerste instantie geplaatst door criticus

Okey gaat in de Islam gebed  boven geld?
Ik zal het voor waar aannemen.
Maar vertel dan eens waar gaat al dat geld heen wat goede moslims naar de moskee sturen?
2.5 % van elk jaarloon van alle moslims is geen kattedrek.
Waar gaat dat heen?

moet je aan de moskeeen vragen, zij nemen de verantwoordelijkheid om het in goede handen te laten komen. en niet iedere moslim geeft zijn zakaat (=aalmoezen=2.5%) aan de moskeen, veel geven het aan arme mensen uit hun land van afkomst zoals marokko of turkije. 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2005 om 10:57
In eerste instantie geplaatst door Amier

Assalamu alaikum Layla,

alweer een tijdje geleden, maar ik heb antwoord op mijn emailtje aan Al Yaqeen gekregen! Ze vragen of ik er iets voor zou voelen om naar Den Haag te komen om hierover te praten. Jammer genoeg dus geen antwoord op mijn vraag over de IUR. Ik heb teruggemaild dat ik opzich best wil komen, maar dat Den Haag wel erg uit de route ligt voor mij (dik twee uur per trein), maar goed, als ik de tijd heb wil ik best wel eens naar moskee As Soenna. Ik vind het wel een beetje overdreven om naar Den Haag te gaan voor het antwoord op een vraag die gemakkelijk per mail te beantwoorden is. Ik begrijp ook niet goed eerlijk gezegd waarom ze me niet gewoon een antwoord hebben gestuurd. Maar ghayr insha Allah, ik ga wel binnenkort eens op bezoek en dan bericht ik het weer hier.

Wassalam,

Amier.

wa'alykoem assalaam,

hierbij nodig ik je dus uit komend weekend op de 5de conferentie in de moskee: http://www.al-yaqeen.com/agenda/dawra5.htm

: )

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Seher Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 03 september 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Seher Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 09:41

Assalamu alaikum

Ik ben een student in Belgi�, ik wil in Nederland islam voor lerares studeren.
Ik heb een A2 diploma, maar ik weet niet of dat voldoet om in hogeschool of uni. te studeren.

Kan iemand mij verder helpen.

Wassalam

Seher

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 04:41

Assalamu alaikum,

wederom een emailtje ontvangen van het dawa-team van Al-Yaqeen! De tekst kopieer ik hieronder:

Even terug naar je vraag insha'Allah over die universiteit, het mankement
is dat de onderwijs  is niet gebaseerd op de juiste Aqieda en Manhadj  van
de profeet en de oprechte voorgangers, men adviseert het volgende, heb je
de juiste kennis over de Islam qua (Aqieda en Manhadj) en wil je daar
gaan studeren  om een getuigschrift  te krijgen dan mag het, maar als je
daar naar toe gaat om kennis te vergaren dan loop je het risico dat je
gaat dwalen.
De mensen die daar les geven hebben allemaal niet de juist Aqieda, dat was
het in het kort en Moge Allah ons leiden naar zij rechte pad, het pad der
waarheid , Amien.


http://www.al-yaqeen.com/agenda/dawra_5.htm

Wassalamoe alaikoem,

Helaas weer niet een antwoord op mijn vraag wat er dan precies aan schort; dit antwoord is in feite hetzelfde als de oorspronkelijke fatwa zonder verdere uitleg c.q. verdieping. Maar toch fijn dat men uiteindelijk wel geantwoord heeft. Dat de mensen die daar doceren allemaal niet de juiste aqieda hebben lijkt me wat kort door de bocht; volgens mij zijn de volgen de meeste docenten daar de Hanefi madhab en wat is daar nu mis mee?

Helaas ben ik niet in de gelegenheid geweest naar die conferentie te komen, maar dat wist ik van tevoren al. Nu moet ik eerlijk bekennen dat als de stijl van zo'n conferentie hetzelfde is als bovenstaand emailtje van Al-Yaqeen, dan heb ik ook niet de behoefte aan zo'n evenement deel te nemen, ik wil toch ook echt iets leren daar; niet alleen "dit is goed en dat is slecht" maar ook het hoe en waarom en ruimte voor uitwisseling van ideeen e.d.

Maar misschien was dat ook zo, dat weet ik niet want ik was er niet bij. Ik wel een paar van de sprekers in eerdere lezingen meegemaakt, en tsja, ik moet eerlijk zeggen dat als je 1 lezing van bv Abou Sayfoullah gehoord hebt, dan heb je ze allemaal wel gehoord. Het is toch allemaal een beetje "islam voor beginners" en veel van hetzelfde. Maar masha Allah voor zijn intentie en heel leerzaam voor de jongere broeders en zusters, maar ik zoek toch een beetje meer diepgang.

Maar goed, ik dwaal af. Ik stuur een mailtje terug naar Al-Yaqeen, insha Allah, waarin ik ze hartelijk dank voor hun moeite voor mij en ik wens ze succes met hun goede dawa-werk.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.