Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

submission

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Yinith Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yinith Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: submission
    Geplaatst op: 20 april 2005 om 17:21
asalaam alaykum broeders en zusters!
ik heb weer een vraagje
over submission
ik schaam me eigenlijk dat ik dit durf te vragen
maar hebben mensen hem gezien hier?
ik wil en durf hem niet te zien maar ik wil wel graag weten waar het precies over gaat nietmoslims hemelen die film zo verschrikkelijk op terwijl ze niet weten waar ze het over hebben
ik weet echter wel dat het niet een goede indruk op moslims maakt en er waarsch ook leugens verteld worden
maar toch wil ik de inhoud wel een beetje weten
kan iemand mij helpen?

salaam
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2005 om 04:33

Assalamu alaikum,

ik heb de film gezien. Het begint met een vrouw die begint met de salaat. Op de achtergrond hoor je (Ayaan Hirsi Ali) die soera Al Fatiha reciteerd. Als de vrouw dichter in beeld komt (dit is overigens niet Ayaan) zie je dat haar gewaad doorzichtig is en ze eronder vanaf de navel naakt is; je kunt haar borsten goed zien. Vervolgens richt ze een oproep tot Allah swt waarin ze verteld dat ze altijd geprobeerd heeft zich aan de ver- en geboden van Allah swt te houden, en dat ze zich afvraagt waarom ze dan toch zo gestraft is. Daarna verteld ze dat ze is verkracht door haar oom en dat haar familie ervan af wist maar niets deed, en dat ze mishandeld en gemollesteerd werd zonder dat haar familie er iets aan deed en zelfs meedeed. Ondertussen zie je een vrouw met ontblote rug op de grond liggen met koranteksten op haar huid geschreven. Ook zie je dat de vrouw met de teksten op haar lichaam mishandeld is: blauw geslagen ogen, striemen en bloed. De vrouw haalt teksten uit de koran aan die volgens haar verwijzen naar de ondergeschikte positie van de vrouw en het recht van mannen om haar te misbruiken en te mishandelen. Dit gaat zo een tijdje door. Het wordt steeds meer een aanklacht tegen de inhoud van de koran, die je telkens op vrouwenlichamen geschreven ziet. Het komt er op neer dat ze de koran (en dus God) verwijt de schuld te hebben van haar ellende.

Dat is in het kort de inhoud van de film die overigens maar iets van tien minuten duurt.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Yinith Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yinith Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2005 om 12:23
aaah ok nouja thnx dan :)
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2005 om 14:21

Oftewel... inhoudloos en met een zieke visie is er tegen aan gekeken, waar alle moslim-haters van smullen en ze zo op deze manier proberen hun beelden te bevestigen, maar eigelijk dwalen ze steeds meer af en houden ze zich voor de gek.
want niets is waar en alles is bespottelijk naar buiten gebracht, op gebied van emoties van mensen waarvan zij vinden dat de islam hun leven gereuineerd heeft.
Terwijl het eigelijk zo is dat zij hun gevoelens en het wereldse de baas hebben laten zijn in hun levens waardoor de islam onzichtbaar is geworden en zij nu juist dat gene vrezen wat zij eigelijk nooit gekend hebben.

Open je ogen en je zult ontdekken

Terug naar boven
Yinith Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yinith Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2005 om 15:35
In eerste instantie geplaatst door Remco

Het is gebasseerd op waargebeurde ervaringen van vrouwen, dus
inhoudsloos en zieke visie zijn niet bepaald van toepassing. De manier
van filmen e.d. is wel bedacht door Ayaan en van Gogh, deze
visualisatie kan je visieloos noemen.

Moslim(a)'s voelen zich ineens allemaal aangesproken, dat was mijn inziens niet de bedoeling van Hirsi Ali.

Persoonlijk vind ik haar aanpak niet juist, juist omdat ook mensen die
niet aangesproken hoeven en moeten worden zich wel aangesproken voelen.
Dit ligt ook aan die mensen maar ook aan de manier waarop zij de zaken
aanpakt.


zeg nou eerlijk als moslima's mishandeld zouden worden en dit emt de islam te maken zou hebben (in de manier van allah keurt het goed wat dus duidelijk niet zo is)
zouden er uberhaupt nog meisjes/dames/vrouwen moslim worden?
ik d8 er tot een jaar geleden ook zo over maar alhamdullila t is het mooiste geloof dat ik ken !
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2005 om 16:36

In eerste instantie geplaatst door Remco

Het is gebasseerd op waargebeurde ervaringen van vrouwen, dus inhoudsloos en zieke visie zijn niet bepaald van toepassing. De manier van filmen e.d. is wel bedacht door Ayaan en van Gogh, deze visualisatie kan je visieloos noemen.

Moslim(a)'s voelen zich ineens allemaal aangesproken, dat was mijn inziens niet de bedoeling van Hirsi Ali.

Persoonlijk vind ik haar aanpak niet juist, juist omdat ook mensen die niet aangesproken hoeven en moeten worden zich wel aangesproken voelen. Dit ligt ook aan die mensen maar ook aan de manier waarop zij de zaken aanpakt.

die laatste woorden van jou vegen de eersten weg, dus ook al zijn het waargebeurde ervaringen, blijft de film een onzin sh*t.

zieke Hirsi moet eens wat leren van Oprah.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2005 om 02:54
In eerste instantie geplaatst door Remco



Moslim(a)'s voelen zich ineens allemaal aangesproken, dat was mijn inziens niet de bedoeling van Hirsi Ali.



Kijk dat is het probleem van deze maatschappij. Doe eens die oogkleppen af, en doe je oren open. Heb jij een excusses gehoord???? Of maakt ze juist deel 2 van deze film. En help je daar de vrouwen mee, of merk je juist dat al die Moslima's die volgens de niet-Moslims onderdrukt en mishandeld worden beledigd zijn.

Hirsi Ali is gewoon een gefrustreerd persoon die in Nederland snel een visum nodig had. Omdat prins Alexander geen Somalier wou maar een Argentijnse(Maxima) moest hirsi iets anders verzinnen om een visum te krijgen. Terwijl iedereen het land wordt uitgeschopt komt hirsi met haar grote mond de politiek in en mag ze nog iets zeggen ook.

Maar wat als ze nu ineens de Moslims niet meer aanvalt, haar excussen aanbied en zich gewoon gaat gedragen. Binnen hoeveel tellen staat ze op straat en komt ze bij de sociale dienst om een uitkering aan te vragen die ze niet krijgt, maar een bezem in de hand geduwd hup het regeringsgebouw schoonmaken. Balkenende haar aankijkend zeggende "zo hirsi, promotie gehad??"....
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.