Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenIS JEZUS(vzmh),�GOD� ?

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
Alim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 21 april 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Directe link naar dit bericht Onderwerp: IS JEZUS(vzmh),�GOD� ?
    Geplaatst op: 21 april 2005 om 04:35
IS JEZUS(vzmh),'GOD' ?

De Messias, de zoon van Maria was slechts een boodschapper; voorzeker, alle boodschappers voor hem zijn heengegaan. En zijn moeder was een waarheidslievende vrouw. Zij plachten beide voedsel tot zich te nemen. Zie, hoe Wij de tekenen voor hen (de mensen) verduidelijken, en zie, hoe zij zich afwenden.
(Koran 5:75)

Voorzeker het geval van Jezus is bij Allah hetzelfde als die van Adam. Hij (Allah) schiep hem uit stof en zei:"wees" en het werd.
(Koran 3:60)

---

Is Jezus (vzmh) 'god'?.

Natuurlijk is de geboorte van een vaderloos kind bewonderenswaardig, maar we mogen niet vergeten dat Adam ook vaderloos en zelfs moederloos was. Als Jezus om die reden vergoddelijkt wordt, dan moet Adam een grotere god zijn, want hij had helemaal geen ouders.
Volgens de uitleg van sommige Christenen besloot de 'God' in de hemelen naar de aarde af te dalen om voor de zonden van de mens te sterven. Volgens de Bijbel ging Jezus drie dagen na de kruisiging dood. De Islam leert dat God niet kan sterven. Bovendien kon Hij de zondes van de mensen ook vergeven zonder Zijn zoon op te offeren.

Er is geen enkel vers in de Bijbel dat de zogenaamde 'goddelijkheid' van Jezus predikt. Er staat nergens vermeld dat Jezus zegt: "Ik ben God". De Christenen beweren dat o.a. het volgende vers de goddelijkheid van Jezus verkondigt:

"In het begin was het woord en het woord was bij God en het woord was God." (Johannes 1:1)

De vier Evangeli�n die men gebruikt zijn allen samengesteld in de periode van 60 tot 110 jaar na het vertrek van Jezus. De laatste die is geschreven is het Evangelie volgens Johannes. De vraag die wij bij het Evangelie van Johannes stellen is: Wie is de ware schrijver van dit Evangelie? Moderne Bijbelgeleerden twijfelen niet alleen aan de echtheid van de visie van de schrijver die in het Evangelie is uitgedrukt, maar ook aan de woorden die hij in de mond van Jezus Christus heeft gelegd. C.J. Cadoux schijft:

"De toespraken in het vierde Evangelie (Johannes) zijn zo anders dan de rest van de Synoptische Evangeli�n en lijken zo op de commentaren van de vierde evangelist zelf, dat beide geen betrouwbare getuigenis geven van wat Jezus heeft gezegd. In de oudheid was het voor literaire geloofwaardigheid namelijk niet verboden om historische personen een fictieve toespraak te laten houden. De beste antieke geschiedschrijvers maakten gebruik van het samenstellen van dergelijke speeches." (The Life of Jesus / Cadoux, p.16)

Encyclopedia Brittanica vermeldt dat de evangelist Johannes niet ��n en dezelfde persoon was als Johannes de discipel van Jezus. De onbekende persoon die het Evangelie schreef was van Griekse afkomst en schreef de bovengenoemde tekst over van de Joods-Griekse filosoof Philo, die deze uitspraak deed in de inleiding van ��n van zijn boeken.


Jezus en zijn eigenschappen
Het is logisch dat een wezen waarvan wordt beweerd dat hij God is ook goddelijke eigenschappen heeft. Wanneer wij echter de Bijbel bestuderen vinden wij geen goddelijke eigenschappen in Jezus.

De Islam leert ons dat God de Almachtige geen tekortkomingen heeft. Hij is onafhankelijk van alles, Hij is de Eeuwiglevende, de Zelfbestaande. Hij is onafhankelijk van slaap,rust, voedsel. Hij is tot alles in staat, Hij aanbidt niet, Hij wordt aanbeden. Hij verwekte niet, noch is Hij verwekt. Hij is de Alwetende.

Jezus daarentegen kon niets uit zichzelf doen:

Daarom zei Jezus: Wanneer gij de Zoon des mensen eenmaal omhooggeheven hebt, dan zult gij weten dat ik het ben, en dat ik niets uit eigen beweging doet; maar deze dingen spreek ik zoals de Vader mij heeft geleerd. En Hij die mij gezonden heeft, is met mij: Hij heeft mij niet aan mijzelf overgelaten omdat ik altijd de dingen doe die hem behagen. (Johannes 8:28-29)

Jezus wordt besneden:
En toen acht dagen vervuld waren, zodat zij Hem moesten besnijden, ontving hij ook de naam Jezus..... (Lucas 2:21)

Jezus werd volgens de Joodse traditie besneden en kreeg de naam 'Jezus' Dit trekt de goddelijkheid van Jezus nog meer in twijfel. Kunt u zich namelijk voorstellen dat 'God' besneden moet worden?

Jezus kende de toekomst niet:
"Maar van die dag of van die ure weet niemand, ook de engelen in hemel niet, ook de zoon niet, alleen de vader." (Marcus 13:12)

Hier schijnt Jezus de toekomst niet te weten. Profeten en engelen weten ook niets van de toekomst, tenzij God ze inspireert. (zie ook Matheus 24:36).

"......maar ga naar mijn broeders (discipelen) en zeg hun: Ik vaar op naar mijn vader en uw vader, naar mijn God en uw God......." (Johannes 20:17)

"Dit is nu het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus, die Gij gezonden hebt." (Johannes 17:3)

In deze verzen wordt weer bevestigd dat God ��n is en Jezus slechts een gezant van God is.
Marcus 12:29 c.q. 10:18 "Jezus antwoordde: Het eerste is: Hoor, Isra�l, de Here, onze God, de Here is ��n......"
Jezus zegt heel duidelijk 'onze God' en niet 'jullie God' In het volgende vers vertelt hij de mensen dat alleen God goed is.
"Waarom noemt gij mij goed? Niemand is goed dan God alleen."
Deze Bijbelse teksten vertellen ons duidelijk dat God ��n is.
Matheus 4:1-11 vertelt ons dat Jezus 40 dagen werd beproefd door Satan in de woestijn. Wij vragen ons af of Satan werkelijk de gelegenheid heeft gekregen om Jezus, aan wie goddelijkheid wordt toegeschreven, te beproeven. Zou het, zoals de christenen beweren, gepast zijn dat de duivel God beproefd?

In een ander Bijbelvers benadrukt Petrus het profeetschap van Jezus:
"Mannen van Isra�l, hoort deze woorden: Jezus, de Nazoree�r, een man, u van Godswege aangewezen door krachten en tekenen, die God door hem in uw midden verricht heeft, zoals gij zelf weet." (Handelingen 2:22)

Jezus bidt tot God:
"En vroeg, nog diep in de nacht, stond hij op en ging naar buiten en hij ging heen naar een eenzame plaats en bad aldaar." (Marcus 1:35)

Zou Jezus God aanbidden als hij zelf God was?

Romeinen 1:3 "Aangaande Zijn zoon, gesproten uit het geslacht van David naar het vlees."

Lucas 11:27 "...En tot hem zeide: Zalig de schoot, die u heeft gedragen, en de borsten, die gij hebt gezogen."

Deze twee verzen vertellen ons dat Jezus uit het geslacht van David is ontsproten, op schoot is gedragen en aan de borst heeft gezogen. Deze situaties trekken de goddelijkheid van Jezus nog meer in twijfel. Volgens Matheus 13:55 heeft Jezus zelfs broers!

".......en zijn broeders Jakobus en Jozef en Simon en Judas."

Jezus, die God wordt genoemd, groeit op en wordt krachtig, hij neemt toe in wijsheid en de genade van God was met hem: Lucas 2:42 & 52

"Het kind (Jezus) groeide op en werd krachtig en het werd vervuld met wijsheid, en de genade Gods was met hem."

Zou een Goddelijk wezen steeds wijzer moeten worden?

"En Jezus nam toe in wijsheid en grootte en genade bij God en de mensen."


Jezus is machteloos:
Johannes 5:30 c.q. 5:31 'Ik kan van niets doen uit mijzelf; ik oordeel zoals ik het van God hoor, en mijn oordeel is rechtvaardig, omdat ik niet mijn wil probeer te doen, maar de wil van hem die mij gezonden heeft.'

Jezus kan niet uit zichzelf getuigen en het is onwaar wanneer hij dat wel doet:

'Indien ik (Jezus) getuig van mijzelf, is mijn getuigenis niet waar.'
Marcus 11:12-13 ".....werd hij (Jezus) hongerig."
Zou een goddelijk wezen honger krijgen? Schepselen die honger krijgen, moeten ook naar de toilet. Dit vinden wij niet gepast bij God.

Jezus (God?) was zich niet bewust van de voortbrengselen van de jaargetijden:
"En toen hij (Jezus) van verre een vijgeboom zag, die bladeren had, ging hij daarheen om te zien of hij er ook iets aan vinden zou. En erbij gekomen, vond hij er niets aan dan bladeren; want het was de tijd niet voor vijgen."

Dit vers vertelt dat Jezus de seizoenen niet goed kende, zou naar u mening de eigenschappen van een wezen waaraan goddelijkheid wordt toegeschreven, bestaan uit honger krijgen of onwetend zijn over dit soort zaken.

Jezus heeft zelf geen kennis, maar heeft die van Hem ontvangen:
Johannes 7:15-19 "De Joden dan verbaasden zich en zeiden: Hoe is deze zo geleerd zonder onderricht te ontvangen? Jezus antwoordde hun en zeide: Mijn leer is niet van mij, maar van Hem, die mij gezonden heeft."

Jezus wordt beneden de engelen gesteld:
Hebree�n 2:7 & 9 "Gij hebt hem (Jezus) voor een korte tijd beneden de engelen gesteld.........maar wij zien Jezus, die voor een korte tijd beneden de engelen gesteld was......"
Zou God ooit in slaap vallen?

"En terwijl zij varende zijn, viel hij (Jezus) in slaap." (Lucas 8:23)

In Johannes 19:28-30 heeft Jezus, die God wordt genoemd, dorst en lest zijn dorst met zure wijn.

".......Mij dorst! Er stond een kruik vol zure wijn; zij staken dan een spons, gedrenkt met zure wijn, op een hysopstengel en brachten die aan zij mond. Toen Jezus dan de zure wijn genomen had, zeide hij: Het is volbracht! En hij boog het hoofd en gaf de geest " (Johannes 19:28-30)

In zijn pijn aan het kruis riep Jezus:

Eli, Eli lama sabachthani: wat wordt vertaald met, "mijn God, mijn God, waarom heeft u mij verlaten.

Kan iemand zich voorstellen dat deze woorden uit de mond van God zouden kunnen komen? Hier hebben we de kreet van een hulpeloze man, die vreselijke pijnen lijdt en zijn Schepper aanroept.

Jezus wordt in de evangelie�n 83 maal 'Zoon des mensen' ge- noemd en 13 keer 'Zoon van God'. Het antwoord op de vraag wie de Zoon des mensen is, wordt door de evangelisten beantwoord met: Jezus Christus. In het evangelie volgens Lucas worden zelfs 42 vaders aan Jezus toegeschreven.

Al deze teksten bewijzen dat Jezus geen goddelijke eigenschappen had. De God waarin wij geloven is volmaakt en vrij van enige tekortkomingen. De Koran over Jezus:


De Messias, zoon van Maria was slechts een boodschapper aan wie andere boodschappers zijn voor afgegaan....
.(koran 5:75)

Voorzeker, zij lasteren God die zeggen: "De Messias, zoon van Maria, is Allah." Zeg: "Wie heeft dan macht tegen Allah, als Hij de Messias, zoon van Maria en zijn moeder en allen die op aarde zijn, te niet wil doen?" Aan Allah behoort het koninkrijk der hemelen en der aarde en al wat daar tussen is.
Hij schept wat Hij wil en Allah heeft macht over alle dingen.
(koran 5:1
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2005 om 06:51

Zoals je zelf aangaf in je post......."Jezus in de koran" weerleg je zelf je eigen geloof in de kracht van Jezus.....Vertel mij nu eens waarom Jezus de heilige geest bezat? En waarom kreeg Jezus het gedachtegoed van zijn vader mee die 1 is met God? Jouw gedachtegoed en jou denken behoord jou toe.....Het is 1 met jou lichaam.....Nu de vraag......Kan God zijn gedachtegoed scheiden van zijn lichaam en meegeven aan Jezus... Ik twijvel niet aan de macht van God....Jij?En noem mij eens een Heilige Geest die ooit aan een ander is toebedeeld of versterkt als Jezus.... Amen..

Terug naar boven
Alim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 21 april 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2005 om 08:01
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Zoals je zelf aangaf in je post......."Jezus in de koran" weerleg je zelf je eigen geloof in de kracht van Jezus.....Vertel mij nu eens waarom Jezus de heilige geest bezat? En waarom kreeg Jezus het gedachtegoed van zijn vader mee die 1 is met God? Jouw gedachtegoed en jou denken behoord jou toe.....Het is 1 met jou lichaam.....Nu de vraag......Kan God zijn gedachtegoed scheiden van zijn lichaam en meegeven aan Jezus... Ik twijvel niet aan de macht van God....Jij?En noem mij eens een Heilige Geest die ooit aan een ander is toebedeeld of versterkt als Jezus.... Amen..

 

Beste Ruud,

Ik wil je niet beledigen maar.. Een boek die dat soort fouten bevat noem ik geen helig boek. Lees even mee.

 

In de bijbel staan diverse verzen die eenzelfde gebeurtenis beschrijven. Hoe kan het dan dat de verschillende verzen verschillende feiten vertellen?

2 Samu�l 8:4 blz. 262�en David nam van hem gevangen zeventienhonderd ruiters en twintigduizend man voetvolk�

Vergelijk eens met 1 Kronieken 18: 4 blz. 351...David veroverde op hem duizend wagens, zevenduizend ruiters en twintigduizend man voetvolk�

1 Koningen 4:26 blz. 285 �Voorts had Salomo veertigduizend kribben voor de paarden�

Vergelijk eens met 2 Kronieken 9:25 blz. 367�Voorts had Salomo vierduizend stallingen voor de paarden�

2 Samu�l8:9-10 blz. 262�Toen Toi, de koning van Hamat, � en �zond Toi zijn zoon Joram naar koning David�

Vergelijk eens met 1 Kronieken 18:9-10 blz. 351�Toen Tou, de koning van Hamat, � en �zond hij zijn zoon Hadoram met naar koning David�

2 Samu�l 10:18 blz. 263�en David doodde van de Aramee�rs zevenhonderd wagenpaarden en veertigduizend ruiters�

Vergelijk eens met 1 Kronieken 19:18 blz. 352�en David doodde van de Aramee�rs zevenduizend wagenpaarden en veertigduizend man voetvolk..

2 Koningen 8:26 blz. 316 �Twee�ntwintig jaar was Achazja oud, toen hij koning werd�

Vergelijk eens met 2 Kronieken 22:2 blz. 376�Achazja was twee�nveertig jaar oud, toen hij koning werd�

2 Koningen 24:8 blz. 334�Jojakin was achttien jaar oud, �, hij regeerde drie maanden te Jeruzalem�

Vergelijk eens met 2 Kronieken 36:9 blz. 390�Jojakin was achttien jaar oud, �, hij regeerde drie maanden en tien dagen in Jeruzalem�

Vergelijk ook eens met 2 Kronieken 36:9 blz. 423 van �Het Boek��Jojachin was acht jaar oud� (Bijbels onderling verschillen dus ook)

Genesis 6:3 blz. 4�Mijn geest zal niet altoos in de mens blijven,�, zijn dagen zullen honderd twintig jaar zijn�

Vergelijk eens met Genesis 9:29 blz. 7�zo waren al de dagen van Noach negenhonderd vijftig jaar�

1 Koningen 7:26 blz. 288 �Zij had een inhoud van tweeduizend bath�

Vergelijk eens met 2 Kronieken 4:5 blz. 362 �Zij had een inhoud van drieduizend bath�

Genesis 2:17 blz. 2�maar van de boom van kennis van goed en kwaad, daarvan zult gij niet eten, want ten dage, dat gij daarvan eet, zult gij voorzeker sterven�

vergelijk eens met Genesis 5:5 blz. 4�zo waren al de dagen van Adam, die hij geleefd heeft, negenhonderd dertig jaar�

en Adam had van de boom gegeten: zie Genesis 3:12 blz.2: �en toen heb ik gegeten�

1 Korinti�rs 3:8 blz. 149 �alleen zal elk zijn eigen loon krijgen naar zijn eigen werk�

en Ezechi�l 18:20 blz. 735�De gerechtigheid van de rechtvaardige zal alleen rusten op hemzelf en de goddeloosheid van de goddeloze zal alleen rusten op hemzelf�

???Hoe kan dan Jezus (vrede zij met hem) sterven voor onze zonden???

Als Jezus (vzmh) voor ons is gestorven, en daarmee onze zonden wegneemt, dan gaan we dus allemaal naar de hemel. Dit is al in tegenstrijd met de voorgaande verzen. En ook met het volgende:

Matte�s 25: 32 blz. 26�En al de volken zullen voor Hem verzameld worden, en Hij zal ze van elkaar scheiden, de goeden aan zijn rechterhand die kunnen naar het paradijs, de slechte aan zijn linkerhand moeten naar het eeuwige vuur�

Numeri 23:19 blz. 133�God is geen man, dat Hij liegen zou; of een mensenkind, dat hij berouw zou hebben�

Vergelijk eens met 1 Samu�l 15:35 blz. 240�En de Here had berouw, dat Hij Saul tot koning over Isra�l had aangesteld�

en ook Genesis 6:6 blz. 4�berouwde het de Here dat hij de mens op de aarde gemaakt had, en het smartte Hem in zijn hart�

en ook Genesis 6:7 blz. 5 �want het berouwt Mij, dat ik hen gemaakt heb�

en ook Exodus 32:14 blz. 73�En de Here kreeg berouw over het kwaad, dat Hij gezegd had zijn volk te zullen aandoen�

en ook Jeremia 15:6 blz. 675 �Ik ben het berouwen moe� (God die moe is???)

Als we kijken in een woordenboek wat berouw betekent, dan lezen we het volgende: Berouw = spijt over verkeerde daad, spijt of teleurstelling doen hebben.

Dus God die alles geschapen heeft en alles regelt, de almachtige die alles weet, maakt fouten waar hij spijt van heeft???

1 Korinti�rs 14:33 blz. 157 �want God is geen God van wanorde, maar van vrede�

Vergelijk eens met Jesaja 45:7 blz. 649 �die het heil bewerkt en het onheil schep�

en ook 1 Samu�l 16:14 blz. 241 �en een boze geest, die van de Here kwam�

en ook 2 Tessalonicenzen 2:11 blz. 185�daarom zendt God hun een dwaling, die bewerkt, dat zij de leugen geloven�

Marcus 10:27 blz. 42 �want alle dingen zijn mogelijk bij God�

en ook Matte�s 19:26 blz. 19 �bij God zijn alle dingen mogelijk�

Vergelijk eens met Richteren 1:19 blz. 202�En de Here was met Juda,�, maar hij was niet in staat de bewoners van de vlakte te verdrijven, want dezen hadden ijzeren strijdwagens�

1 Timoteus 6:16 blz. 189�de Koning der koningen en de Here der Heren,�, en een ontoegankelijk licht bewoont�

Vergelijk eens met 1 Koningen 8:12 blz. 289�De Here heeft gezegd in donkerheid te willen wonen�

Jakobus 1:13 blz. 203�God kan door het kwade niet verzocht worden en Hijzelf brengt ook niemand in verzoeking�

Vergelijk eens met Genesis 22:1 blz. 15�Hierna gebeurde het, dat God Abraham op de proef stelde�

Johannes 5:37 blz. 87 �Gij hebt nooit zijn stem gehoord of zijn gedaante gezien�

en ook Johannes 1:18 blz. 82 �Niemand heeft ooit God gezien�

en ook Timote�s 6:16 blz. 189 �die geen der mensen gezien heeft of zien kan�

en ook Exodus 33:20 blz. 74�Gij zult mijn aangezicht niet kunnen zien, want geen mens zal mij zien�

Vergelijk eens met Exodus 33: 11 blz. 74�En de Here sprak tot Mozes van aangezicht tot aangezicht, zoals iemand spreekt met zijn vriend...

en ook met Genesis 12:7 blz. 8 �Toen verscheen de Here aan Abraham en zeide�

en ook met Genesis 32:30 blz. 27�ik heb God gezien, van aangezicht tot aangezicht en mijn leven is behouden gebleven�

en ook met Exodus 24:10 blz. 65 �En zij zagen de God van Isra�l�

en ook met Ezechi�l 1:28 blz. 722�Aldus was het voorkomen van de verschijning van de heerlijkheid des Heren.

en ook met Amos 9:1 blz. 794 �Ik zag de Here staan bij het altaar, en Hij zeide�

en ook met Johannes 14:9 blz. 98 �Wie mij gezien heeft, heeft de vader gezien�

Johannes 5:31-32 blz. 87�Indien Ik getuig van van Mijzelf, is mijn getuigenis niet waar, een ander is het die van Mij getuigt...

Vergelijk eens met Johannes 8:14 blz. 91�Ook al getuig Ik van Mijzelf, toch is mijn getuigenis waar�

Ook de laatste woorden van Jezus (vrede zij met hem) aan het kruis zijn verschillend.

Kijk naar Matte�s 27:46 blz. 30 �Omstreeks het negende uur riep Jezus met luider stem, zeggende: Eli, Eli, lama sabachtani? Dat is: Mijn God, Mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten�

En kijk naar Marcus 15:34 blz. 49�En op het negende uur riep Jezus met luider stem: Eloi, Eloi, lama sabachtani, hetgeen betekent: Mijn God, Mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten�

Vergelijk eens met Lucas 23:46 blz. 80�en Jezus riep met luider stem: Vader, in uw handen beveel Ik mijn geest. En toen Hij dat gezegd had, gaf Hij de geest�

en met Johannes 19:30 blz. 103

�Toen Jezus dan de zure wijn genomen had, zeide Hij: Het is volbracht! En Hij boog het hoofd en gaf de geest�

Ook is het opmerkelijk dat Jezus (vrede zij met hem) teleurgesteld is in God. Hij zegt ��waarom hebt Gij mij verlaten��

Meer verschillen in deze verzen ; wilde Jezus (vzmh) zelf drinken (blz. 103, 19:29) of nam iemand anders het initiatief (blz. 49, 15:36). Scheurde de tempel voor zijn dood of erna? Blz. 30 en 49 na zijn dood, blz. 80 voor zijn dood. Lees deze verzen goed door en zie de verschillen. (???)

1 Johannes 3:9 blz. 213 �Een ieder, die uit God geboren is, doet geen zonden�

Vergelijk eens met 2 Kronieken 6:36 blz. 365 �er is immers geen mens die niet zondigt�

Dus ook hier weer is het feit dat Jezus (vzmh) voor onze zonden gestorven is, een groot vraagteken.

Johannes 3:13 blz. 84 �En niemand is opgevaren naar de hemel�

Vergelijk eens met 2 Koningen 2:11 blz. 309 �Alzo voer Elia in een storm ten hemel�

Galaten 5:2-3 blz. 171�Zie, ik, Paulus, zeg u: indien gij u laat besnijden, zal Christus u geen nut doen�

Vergelijk eens met Genesis 17:10 + 13-14 blz. 11�dat bij u al wat mannelijk is besneden worden, gij zult het vlees van uw voorhuid laten besnijden, en dat zal tot een teken van het verbond zijn tussen Mij en u�

�moet voorzeker besneden worden,�, En de onbesnedene, de man namelijk, die het vlees van zijn voorhuid niet laat besnijden, die mens zal uitgeroeid worden uit zijn volksgenoten: hij heeft mijn verbond verbroken�

en vergelijk met Exodus 12:43 + 49 blz. 54�wanneer gij hem besneden hebt� en � dan zal ieder van het mannelijk geslacht, die bij hem behoort, besneden worden�

en vergelijk met Leviticus 12:3 blz. 91�En op de achtste dag zal het vlees van zijn voorhuid besneden worden�

Wat is nu het belangrijkste? Dat wat God ons bevolen heeft, of wat Paulus gezegd heeft??? Of is god van gedachte veranderd???

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2005 om 08:31

Nu vraag ik me af... Zijn er nu christenen die aan hun geloof beginnen te twijfelen? God leidt wie Hij wil, en Hij laat dwalen wie Hij wil. Ik hoop dat jullie het zullen begrijpen.

Liefs Khadidja

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2005 om 04:48

De zoon van een mens is een mens!

De zoon van een aap is een aap!

De zoon van een ezel is een ezel!

De zoon van een god is een god?

He zuster Tarah heet je nu Khadija?

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2005 om 04:52
Een goed voorbeeld van Azajamal, over hoe mensen hun menselijke gedachten loslaten op God en wat er dan uitkomt.

Nu vraag ik me af... Zijn er nu christenen die aan hun geloof beginnen te twijfelen?

We hebben het er allang over gehad hier. Verder is er genoeg apologetiek te vinden op het internet, bijvoorbeeld Is Jezus God of Drie-eenheid.
Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2005 om 18:09

machallah alim je hebt hun laten zien dat ze in hun eigen leugens geloven

ja allah leid ons op jou pad meer vraag ik niet

Terug naar boven
�nder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2005 om 18:56

Ik heb slechts ��n advies voor allen:

Verdiep je ook in de andere grote geloven. Een ding is zeker, dat is dat er slechts ��n God bestaat, waar wij allen van de 3 godsdiensten (chronologische volgorde Jodendom, Christendom en Islam),  in geloven. De mens heeft het vermogen om zelf een onderscheidt te maken wat waarachtig is en wat niet. Je zult zelf achter de waarheid komen. Denk rationeel, verstandig. Een godsdienst kan ingegoten worden door de ouders, maar dit betekent niet dat je het blind moet accepteren. Neen. Je zult die reis zelf moeten maken, hierdoor hoeven we ook niet constant in discussie. 

Ik heb uit mijn eigen ervaring op kunnen maken dat je niet iemand die niet wilt luisteren kunt overtuigen. Mijn eigen idee�n over wat de waarheid is, doen er in dit geval daarom ook niet toe, het zou mijn geloofwaardigheid denk ik alleen maar aantasten. 

Terug naar boven
�nder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2005 om 19:03
Mensen, pas ook op met het bestempelen van passages uit de 'Bijbel' als onwaar. Dingen die jullie als onwaar kunnen bestempelen zouden best eens waar kunnen zijn en ook in de Islam-contex kunnen passen. Niemand weet het het beste, behalve God, die kennis over alle dingen bezit.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2005 om 20:33
In eerste instantie geplaatst door shara

machallah alim je hebt hun laten zien dat ze in hun eigen leugens geloven

ja allah leid ons op jou pad meer vraag ik niet

Dank je voor je compliment.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2005 om 20:44
In eerste instantie geplaatst door Alim

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Zoals je zelf aangaf in je post......."Jezus in de koran" weerleg je zelf je eigen geloof in de kracht van Jezus.....Vertel mij nu eens waarom Jezus de heilige geest bezat? En waarom kreeg Jezus het gedachtegoed van zijn vader mee die 1 is met God? Jouw gedachtegoed en jou denken behoord jou toe.....Het is 1 met jou lichaam.....Nu de vraag......Kan God zijn gedachtegoed scheiden van zijn lichaam en meegeven aan Jezus... Ik twijvel niet aan de macht van God....Jij?En noem mij eens een Heilige Geest die ooit aan een ander is toebedeeld of versterkt als Jezus.... Amen..

 

Beste Ruud,

Ik wil je niet beledigen maar.. Een boek die dat soort fouten bevat noem ik geen helig boek. Lees even mee.

 

In de bijbel staan diverse verzen die eenzelfde gebeurtenis beschrijven. Hoe kan het dan dat de verschillende verzen verschillende feiten vertellen?

2 Samu�l 8:4 blz. 262�en David nam van hem gevangen zeventienhonderd ruiters en twintigduizend man voetvolk�

Vergelijk eens met 1 Kronieken 18: 4 blz. 351...David veroverde op hem duizend wagens, zevenduizend ruiters en twintigduizend man voetvolk�

1 Koningen 4:26 blz. 285 �Voorts had Salomo veertigduizend kribben voor de paarden�

Vergelijk eens met 2 Kronieken 9:25 blz. 367�Voorts had Salomo vierduizend stallingen voor de paarden�

2 Samu�l8:9-10 blz. 262�Toen Toi, de koning van Hamat, � en �zond Toi zijn zoon Joram naar koning David�

Vergelijk eens met 1 Kronieken 18:9-10 blz. 351�Toen Tou, de koning van Hamat, � en �zond hij zijn zoon Hadoram met naar koning David�

2 Samu�l 10:18 blz. 263�en David doodde van de Aramee�rs zevenhonderd wagenpaarden en veertigduizend ruiters�

Vergelijk eens met 1 Kronieken 19:18 blz. 352�en David doodde van de Aramee�rs zevenduizend wagenpaarden en veertigduizend man voetvolk..

2 Koningen 8:26 blz. 316 �Twee�ntwintig jaar was Achazja oud, toen hij koning werd�

Vergelijk eens met 2 Kronieken 22:2 blz. 376�Achazja was twee�nveertig jaar oud, toen hij koning werd�

2 Koningen 24:8 blz. 334�Jojakin was achttien jaar oud, �, hij regeerde drie maanden te Jeruzalem�

Vergelijk eens met 2 Kronieken 36:9 blz. 390�Jojakin was achttien jaar oud, �, hij regeerde drie maanden en tien dagen in Jeruzalem�

Vergelijk ook eens met 2 Kronieken 36:9 blz. 423 van �Het Boek��Jojachin was acht jaar oud� (Bijbels onderling verschillen dus ook)

Genesis 6:3 blz. 4�Mijn geest zal niet altoos in de mens blijven,�, zijn dagen zullen honderd twintig jaar zijn�

Vergelijk eens met Genesis 9:29 blz. 7�zo waren al de dagen van Noach negenhonderd vijftig jaar�

1 Koningen 7:26 blz. 288 �Zij had een inhoud van tweeduizend bath�

Vergelijk eens met 2 Kronieken 4:5 blz. 362 �Zij had een inhoud van drieduizend bath�

Genesis 2:17 blz. 2�maar van de boom van kennis van goed en kwaad, daarvan zult gij niet eten, want ten dage, dat gij daarvan eet, zult gij voorzeker sterven�

vergelijk eens met Genesis 5:5 blz. 4�zo waren al de dagen van Adam, die hij geleefd heeft, negenhonderd dertig jaar�

en Adam had van de boom gegeten: zie Genesis 3:12 blz.2: �en toen heb ik gegeten�

1 Korinti�rs 3:8 blz. 149 �alleen zal elk zijn eigen loon krijgen naar zijn eigen werk�

en Ezechi�l 18:20 blz. 735�De gerechtigheid van de rechtvaardige zal alleen rusten op hemzelf en de goddeloosheid van de goddeloze zal alleen rusten op hemzelf�

???Hoe kan dan Jezus (vrede zij met hem) sterven voor onze zonden???

Als Jezus (vzmh) voor ons is gestorven, en daarmee onze zonden wegneemt, dan gaan we dus allemaal naar de hemel. Dit is al in tegenstrijd met de voorgaande verzen. En ook met het volgende:

Matte�s 25: 32 blz. 26�En al de volken zullen voor Hem verzameld worden, en Hij zal ze van elkaar scheiden, de goeden aan zijn rechterhand die kunnen naar het paradijs, de slechte aan zijn linkerhand moeten naar het eeuwige vuur�

Numeri 23:19 blz. 133�God is geen man, dat Hij liegen zou; of een mensenkind, dat hij berouw zou hebben�

Vergelijk eens met 1 Samu�l 15:35 blz. 240�En de Here had berouw, dat Hij Saul tot koning over Isra�l had aangesteld�

en ook Genesis 6:6 blz. 4�berouwde het de Here dat hij de mens op de aarde gemaakt had, en het smartte Hem in zijn hart�

en ook Genesis 6:7 blz. 5 �want het berouwt Mij, dat ik hen gemaakt heb�

en ook Exodus 32:14 blz. 73�En de Here kreeg berouw over het kwaad, dat Hij gezegd had zijn volk te zullen aandoen�

en ook Jeremia 15:6 blz. 675 �Ik ben het berouwen moe� (God die moe is???)

Als we kijken in een woordenboek wat berouw betekent, dan lezen we het volgende: Berouw = spijt over verkeerde daad, spijt of teleurstelling doen hebben.

Dus God die alles geschapen heeft en alles regelt, de almachtige die alles weet, maakt fouten waar hij spijt van heeft???

1 Korinti�rs 14:33 blz. 157 �want God is geen God van wanorde, maar van vrede�

Vergelijk eens met Jesaja 45:7 blz. 649 �die het heil bewerkt en het onheil schep�

en ook 1 Samu�l 16:14 blz. 241 �en een boze geest, die van de Here kwam�

en ook 2 Tessalonicenzen 2:11 blz. 185�daarom zendt God hun een dwaling, die bewerkt, dat zij de leugen geloven�

Marcus 10:27 blz. 42 �want alle dingen zijn mogelijk bij God�

en ook Matte�s 19:26 blz. 19 �bij God zijn alle dingen mogelijk�

Vergelijk eens met Richteren 1:19 blz. 202�En de Here was met Juda,�, maar hij was niet in staat de bewoners van de vlakte te verdrijven, want dezen hadden ijzeren strijdwagens�

1 Timoteus 6:16 blz. 189�de Koning der koningen en de Here der Heren,�, en een ontoegankelijk licht bewoont�

Vergelijk eens met 1 Koningen 8:12 blz. 289�De Here heeft gezegd in donkerheid te willen wonen�

Jakobus 1:13 blz. 203�God kan door het kwade niet verzocht worden en Hijzelf brengt ook niemand in verzoeking�

Vergelijk eens met Genesis 22:1 blz. 15�Hierna gebeurde het, dat God Abraham op de proef stelde�

Johannes 5:37 blz. 87 �Gij hebt nooit zijn stem gehoord of zijn gedaante gezien�

en ook Johannes 1:18 blz. 82 �Niemand heeft ooit God gezien�

en ook Timote�s 6:16 blz. 189 �die geen der mensen gezien heeft of zien kan�

en ook Exodus 33:20 blz. 74�Gij zult mijn aangezicht niet kunnen zien, want geen mens zal mij zien�

Vergelijk eens met Exodus 33: 11 blz. 74�En de Here sprak tot Mozes van aangezicht tot aangezicht, zoals iemand spreekt met zijn vriend...

en ook met Genesis 12:7 blz. 8 �Toen verscheen de Here aan Abraham en zeide�

en ook met Genesis 32:30 blz. 27�ik heb God gezien, van aangezicht tot aangezicht en mijn leven is behouden gebleven�

en ook met Exodus 24:10 blz. 65 �En zij zagen de God van Isra�l�

en ook met Ezechi�l 1:28 blz. 722�Aldus was het voorkomen van de verschijning van de heerlijkheid des Heren.

en ook met Amos 9:1 blz. 794 �Ik zag de Here staan bij het altaar, en Hij zeide�

en ook met Johannes 14:9 blz. 98 �Wie mij gezien heeft, heeft de vader gezien�

Johannes 5:31-32 blz. 87�Indien Ik getuig van van Mijzelf, is mijn getuigenis niet waar, een ander is het die van Mij getuigt...

Vergelijk eens met Johannes 8:14 blz. 91�Ook al getuig Ik van Mijzelf, toch is mijn getuigenis waar�

Ook de laatste woorden van Jezus (vrede zij met hem) aan het kruis zijn verschillend.

Kijk naar Matte�s 27:46 blz. 30 �Omstreeks het negende uur riep Jezus met luider stem, zeggende: Eli, Eli, lama sabachtani? Dat is: Mijn God, Mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten�

En kijk naar Marcus 15:34 blz. 49�En op het negende uur riep Jezus met luider stem: Eloi, Eloi, lama sabachtani, hetgeen betekent: Mijn God, Mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten�

Vergelijk eens met Lucas 23:46 blz. 80�en Jezus riep met luider stem: Vader, in uw handen beveel Ik mijn geest. En toen Hij dat gezegd had, gaf Hij de geest�

en met Johannes 19:30 blz. 103

�Toen Jezus dan de zure wijn genomen had, zeide Hij: Het is volbracht! En Hij boog het hoofd en gaf de geest�

Ook is het opmerkelijk dat Jezus (vrede zij met hem) teleurgesteld is in God. Hij zegt ��waarom hebt Gij mij verlaten��

Meer verschillen in deze verzen ; wilde Jezus (vzmh) zelf drinken (blz. 103, 19:29) of nam iemand anders het initiatief (blz. 49, 15:36). Scheurde de tempel voor zijn dood of erna? Blz. 30 en 49 na zijn dood, blz. 80 voor zijn dood. Lees deze verzen goed door en zie de verschillen. (???)

1 Johannes 3:9 blz. 213 �Een ieder, die uit God geboren is, doet geen zonden�

Vergelijk eens met 2 Kronieken 6:36 blz. 365 �er is immers geen mens die niet zondigt�

Dus ook hier weer is het feit dat Jezus (vzmh) voor onze zonden gestorven is, een groot vraagteken.

Johannes 3:13 blz. 84 �En niemand is opgevaren naar de hemel�

Vergelijk eens met 2 Koningen 2:11 blz. 309 �Alzo voer Elia in een storm ten hemel�

Galaten 5:2-3 blz. 171�Zie, ik, Paulus, zeg u: indien gij u laat besnijden, zal Christus u geen nut doen�

Vergelijk eens met Genesis 17:10 + 13-14 blz. 11�dat bij u al wat mannelijk is besneden worden, gij zult het vlees van uw voorhuid laten besnijden, en dat zal tot een teken van het verbond zijn tussen Mij en u�

�moet voorzeker besneden worden,�, En de onbesnedene, de man namelijk, die het vlees van zijn voorhuid niet laat besnijden, die mens zal uitgeroeid worden uit zijn volksgenoten: hij heeft mijn verbond verbroken�

en vergelijk met Exodus 12:43 + 49 blz. 54�wanneer gij hem besneden hebt� en � dan zal ieder van het mannelijk geslacht, die bij hem behoort, besneden worden�

en vergelijk met Leviticus 12:3 blz. 91�En op de achtste dag zal het vlees van zijn voorhuid besneden worden�

Wat is nu het belangrijkste? Dat wat God ons bevolen heeft, of wat Paulus gezegd heeft??? Of is god van gedachte veranderd???

God geeft geen bevel...... God geeft je de keuze zijn levensweg te bewandelen.

God dwingt niet........ God geeft je raad.......

Je geeft me geen antwoord op mijn vraag...... Waarom is de geest die Jezus meekreeg Heilig?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2005 om 21:07
In eerste instantie geplaatst door �nder

Mensen, pas ook op met het bestempelen van passages uit de 'Bijbel' als onwaar. Dingen die jullie als onwaar kunnen bestempelen zouden best eens waar kunnen zijn en ook in de Islam-contex kunnen passen. Niemand weet het het beste, behalve God, die kennis over alle dingen bezit.
Goed gezien en gelezen.
Terug naar boven
�nder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2005 om 05:20

Het is echter wel een feit dat de 'Bijbel' dermate veranderd is dat je niet meer van authenticiteit kunt spreken. Dit is een enorme aderlating, omdat we hierdoor nauwelijks meer een onderscheid kunnen maken tussen waarachtige en verdraaide passages. Dit valt niet te ontkennen en dat is zo ontzettend zonde. Het is zelfs een schande! Een waar historisch drama!

Waar een ieder wel open voor moet staat is het lezen van de Koran. Dit moet geschieden zonder het nadrukkelijk opsporen van 'tegenstrijdigheden' en 'fouten'. Ik heb zelf inmiddels gemerkt dat de Koran geen tegenstrijdigheden en fouten bezit. Het is slechts diegene die er nadrukkelijk naar opzoek gaat, die het figuurlijke voor het letterlijke gaat aannemen. Alleen God weet wat in hun harten ligt. Soms wordt je werkelijk opgeschrikt door de waarheden en openbaringen die in de Koran staan, dat de tranen je soms in de ogen springen. Je denkt: "Wat zijn mensen toch onwetend. Ze sluiten hun harten voor hetgeen ze niet kennen. Kijk, kijk dan wat hier geopenbaard staat!" Ik merk dat sommige mensen fel discussi�ren over het ware geloof. Is dit nu werkelijk nodig, vraag ik me dan af. Het beroemde gezegde luidt: 'Jij kunt ze slechts de deur laten zien, zij zijn diegenen die er doorheen moeten lopen.'

In de godsdienst bestaat geen dwang. Hoe kun je iemand laten luisteren, die zijn hart gesloten houd? Neen, dit is onmogelijk. Ik heb mijzelf opengesteld voor het Christendom, maar ik ben werkelijk geschokt door hetgeen ik heb ondervonden. Ik vroeg Christenen hoe er over Jezus (vzmh) gedacht werd en de tranen stonden op het punt om in mijn ogen te schieten. Men vond het zelf ook nogal moeilijk om uit te leggen. Jezus bad tot God om steun en kracht; bad hij dan tot zichzelf? Als God vanuit de hemel neergedaald zou hebben in een mensengedaante, wie regeerde dan de hemelen en de aarde? Begrijpt men dan niet de omvang van het heelal? Begrijpt men dan niet dat God bovenzintuigelijk is? Dat hij boven het menselijke geest verheven is? Dit zijn ware tegenstrijdigheden en we moeten hier een antwoord op krijgen, anders kunnen we werkelijk spreken van een globale dwaling. Het lijkt wel of sommige mensen betoverd zijn, ze willen simpelweg niet begrijpen en het geloof van hun ouders blijven aanhangen. Dit uit pure trots, maar deze trots verblind hun van de waarheid. Ik vroeg de Christenen in de kerk meermaals over Jezus (vzmh). Ik kreeg meegegeven dat Jezus gestorven is voor onze zonden. Hebben wij dan een garantie voor de hemel als we Jezus erkennen? Men zei ja, ik bleef sceptisch maar wilde me toch open blijven stellen en niet in discussie gaan. Er werd mij verteld dat de pedofiel, de pooier, de incestpleger (letterlijk opgesomd) allen de hemel zouden binnentreden omdat ze Jezus (vzmh) erkenden als de Drie-eenheid en deze al gestorven was voor de zonden die dezen hadden begaan. Waarom zou men dan de moeite nemen om een goed leven te leiden? "Ja, een ware Christen maakt daar geen misbruik van" vertelde een Christen mij. Ik wist echt niet wat ik met deze uitspraak aan moest. Ik voelde me op een gegeven moment tijdens de kerkdienst zo ge�motioneerd dat ik de vriend, die mij voor deze kerkdienst uitgenodigd had, aankeek en zag dat hij in verlegenheid was gebracht voor hetgeen allemaal tijdens de kerkdienst gepredikt werd. Hierna wenkte ik mij tot mijn rechterzijde en zag mensen op hun knie�n gaan en ongelijkwaardige bewegingen doen die bij elk van de kerkdienstganger anders leken uitgevoerd te worden. Ik zag hier duidelijk dat men een middel zocht om God te aanbidden, maar simpelweg niet wist hoe. 

Vervolgens kwam er een muziekband op en ging men "uit zijn dak voor God". Ik begreep dit niet en vroeg mij af waar ik beland was. Dit was toch niet wat men met het Christendom bedoelde?(dacht ik bij mezelf) De jongeren in de kerk begonnen te springen, te schreeuwen en te fluiten op hun vingers. Ik zag de mensen al om hun heen kijken men een blik die boekdelen sprak. 

Ik heb mij opengesteld, maar ben erg teleurgesteld geraakt in hetgeen het Christendom inhield. Ik was zo teleurgesteld dat ik werkelijk in een emotionele dal viel. Dit zijn mijn medemensen, dit zijn mijn broers en zussen! Ik blijf nog steeds open, ik zou slechts niet weten hoe ik dit voorheen genoemde als waarachtig aan zou kunnen nemen. Ik ben inmiddels uitgenodigd door de echtgenote van de dominee voor een dialoog. Ik weet zelf nog niet of ik hier op in zal gaan, ik wil een felle discussie liever vermijden.

Als zij slechts wisten.. 

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2005 om 07:35
In eerste instantie geplaatst door azajamal

De zoon van een mens is een mens!

De zoon van een aap is een aap!

De zoon van een ezel is een ezel!

De zoon van een god is een god?

He zuster Tarah heet je nu Khadija?

Assalamu alaikum azajamal,

Ja, deze naam is beter. Sorry voor de late reactie trouwens

Ma'asalama

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2005 om 08:22
�nder,

Is Jezus GOD?
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
�nder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2005 om 08:35

Neen. Volgens God zelf was Jezus (vzmh) slechts een mens, een profeet wel te verstaan. Jezus (vzmh) was versterkt met de heilige geest, waarmede de andere profeten eveneens waren gezegend.

Het is een grote dwaling om te veronderstellen dat Jezus God was. Hoe komt men bij de Drie-eenheid, dat is de vraag. 

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2005 om 08:48

Dank u wel!

Ik heb het ook een keer gevraagd aan de mensen die er wel in geloven. Als er een drie-eenheid zou zijn waarbij GOD slechts 1 van de drie is. Is GOD dan de hoogste van de drie of zijn ze alle drie gelijk?

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2005 om 09:07
Bekijk de voorzegging van Jahweh waar de geschiedenis heeft uitgewezen betrouwbaar te zijn.
Jesaja 9:5-6
Want een kind is ons geboren, een Zoon is ons gegeven, en de heerschapij rust op zijn schouder en Men noemt Hem Wonderbare raadsman,Sterke God, Eeuwige Vader, Vredevorst.Groot zal de heerschapij zijn en eineloos de vrede op de troon van David en over Zijn koninkrijk, doordat Hij het sticht en grondvest met recht en gerechtigheid,van nu aan tot in eeuwigheid.

En lees ook eens het getuigenis van David
psalmen 2: 12
Kust de zoon omdat het niet toorne en gij onderweg niet te gronde gaat!
Want zeer licht ontbrand Zijn toorn .
Welzalig allen die bij Hem schuilen.

Over welke Zoon wordt hier gesproken volgens jullie?
Verder jesaja 40 vers 3 -5
de profetie luiide
Hoor ,iemand roept bereidt in de woestijn de weg van Jahweh. effent in de wildernis een baan voor onze God.
En de Heerlijkheid van onze Heer zal zich openbaren
en al het levende zal dit zien , want de mond van Jahweh heeft dit gesproken.

lees nu eens Marcus 1 vers 1- 13.




Marcus:16 vers 16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2005 om 17:56
he alim haal al de tegenstrijdig heden van de johanes uit de bijbel omdat ze denken dat hij een visioen heeft gekregen van god hoe goed kan die god van hun denken en rekene alvast bedankt ik vind het heel goed hun schrijven ook verschrikelijke dingen over onze profeet mohamed vzm succes
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2005 om 20:04
In eerste instantie geplaatst door �nder

Neen. Volgens God zelf was Jezus (vzmh) slechts een mens, een profeet wel te verstaan. Jezus (vzmh) was versterkt met de heilige geest, waarmede de andere profeten eveneens waren gezegend.

Het is een grote dwaling om te veronderstellen dat Jezus God was. Hoe komt men bij de Drie-eenheid, dat is de vraag. 

 

Wie genas de zieken ? En wie stond op uit de dood ? Wie bracht de doode tot leven? En wie verkoos de schuld van de mens op zich te nemen? Wie gaf aan dat de vader met hem was? Waarom had Jezus deze macht van God en de andere profeten niet?

Bewijs me dat Jezus niet de zoon van God is,En God niet de vader,En dat de Geest van God niet met Jezus was! Kom dan terug!

 

Terug naar boven
�nder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 05:32

Beste Ruud,

Wie genas de zieken ?

Net zoals de andere profeten handelde Jezus (vzmh) in opdracht van God. Jezus kon uit zichzelf geen wonderen verrichten. Dit kon hij slechts verrichten door ingevingen van God. Het is dus waar dat Jezus (vzmh) wonderen heeft verricht, maar dat hij dit niet uit zichzelf kon bewerkstelligen. Je spreekt er ook van dat alleen Jezus (vzmh) wonderen heeft verricht, maar dit is niet waar. De profeet Mohammed (vzmh) bijvoorbeeld verrichtte ook wonderen door ingevingen van God. De profeet Mozes (vzmh) eveneens. Wanneer je kijkt naar de ethische eigenschappen van de profeten, dan zie je dat zij soms verkozen om geen wonder te verkiezen, die ingegeven werd door God, wanneer zij in samenzijn waren met de anders gelovigen die hen verguisden. Hoe kun je immers iemand laten geloven die zijn hart gsloten houdt? De profeten werden dan beschuldigd van tovenarij en dergelijke. Je zag dat Jezus (vzmh) voornamelijk sprak en zich bevond onder het gewone volk.

En wie stond op uit de dood ?

Stond Jezus (vzmh) op uit de dood? Vraag jezelf, waar is zijn lichaam begraven? Jezus is niet gestorven. Hij is met lichaam en geest verheven naar het hiernamaals en zal terugkeren om ons te onderwijzen over de Islam, vrede en harmonie te stichten op aarde en behoeden voor de Anti-Christ, Dejjal. Jezus (vzmh) leeft dus nog, echter niet op aarde.

Wie bracht de doode tot leven?

God bracht en brengt de doden weer tot leven. Zoals ik al eerder zei kreeg Jezus ingevingen van God, net als de andere profeten.

En wie verkoos de schuld van de mens op zich te nemen?

De Koran verteld ons dat dit een openlijke dwaling is. Jezus is niet gestorven voor de zonden van de mensen, net zo min als de andere profeten. Jezus is ook net zo min gekruisigd. Ik heb al eerder aangegeven dat mensen die er nadrukkelijk naar op zoek zijn, het figuurlijke voor het letterlijke gaan aannemen (de Koran geeft dit aan, alleen God kent hun intenties). Wanneer je bijvoorbeeld spreekt over het hedendaagse 'alsof mijn handen waren vastgenageld', dan spreek je van het spreekwoordelijke 'ik was machteloos', maar wanneer je het letterlijk opvat, dan duidt het erop dat je gekruisigd zou kunnen zijn. De sterfte voor de zonden van de mensen is erg abstract, Ruud. Duidt dit er soms op dat een ieder die Jezus (vzmh) erkent de hemel ingaat? Ook diegene die geen berouw toont voor zijn wandaden? Jij bent degene die rationeel kan zijn; ik denk dat jij voor je zelf alleen het onderscheidt kunt maken voor wat waarachtig is en wat voor niet. Begrijp je de plaats van de Islam wat betreft deze dwalingen?

Wie gaf aan dat de vader met hem was?

God is en was met een ieder. Wanneer je spreekt over de profeten, dan komt dit natuurlijk nog nadrukkelijker naar voren. Wanneer iemand aangeeft dat 'de vader' met hem is, betekent dit dan dat hij God is? Lees dit zonder lasten, laat dit over je heen komen en denk er goed over na.

Bewijs me dat Jezus niet de zoon van God is,En God niet de vader,En dat de Geest van God niet met Jezus was!

Ruud, het is belangrijk te weten wie God is. In de Koran, hoofdstuk 112 en hoofdstuk 2 vers 255 omschrijft God zichzelf heel duidelijk:

Hoofdstuk 112 

In naam van God, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Zeg: "God is de Enige.

2. God is zichzelf-genoeg, Eeuwig.

3. Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt.

4. En niemand is Hem in enig opzicht gelijk."

Hoofdstuk 2 vers 255:

255. God! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote.

God is boven het geest verheven. Ik merk dat Christense broeders proberen om van God iets tastbaars en menselijks te maken, dit is een grote dwaling. Alstjeblieft Ruud, pas goed op waar je in gelooft en waar niet.

Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 05:52
dus julie geloven dat de vader kracht heeft en de heilige geest kracht heeft en de zoon kracht heeft dus ze hebben elkaar niet nodig om hun krachten te gebruikendus  iedereen van hun heeft kraht ze heben elkaar nodig en waar staat het in de bijbel dat iedereen van hun een eigen kracht heeft en dat ze de vader niet nodig heben of de zoon
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 06:10

Ruud,

Waarom geloof je eigenlijk in de opstanding? Paulus, die Jezus (alaihi salam) nooit levend heeft ontmoet of gezien, geeft toe dat dit zijn evangelie is. Het is immers ook paulus geweest die de wetten van Mozes (alaihi salam) heeft afschaft.

En de vergeving van zonden door de kruisiging is een doctrine die door de kerk in het leven is geroepen zo�n 3-4 eeuwen na de dood van Jezus (alaihi salam). Deze gedachte spreekt de bijbel zelf tegen. Er zijn genoeg passages in de bijbel waarin ieder mens voor zijn eigen zonden verantwoordelijk zal worden gehouden.

 

De Quran vraagt van de gelovigen om niet in vermoedens te geloven. Wat Allah mij wilt laten weten over Jezus (alaihi salam) is dat hij niet is gestorven aan het kruis. Al het andere zijn slechts gissingen en vermoedens. Het betekent voor mij dat hij niet aan het kruis is gestorven, en dat is voldoende want het betekent dat de joden hem niet hebben vervloekt door hem te doden aan het kruis. Ook betekent het dat wij met zijn allen niet zijn �gered� door erin te geloven dat Jezus (alaihi salam) aan het kruis is gestorven.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 10:43
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Ruud,

Waarom geloof je eigenlijk in de opstanding? Paulus, die Jezus (alaihi salam) nooit levend heeft ontmoet of gezien, geeft toe dat dit zijn evangelie is. Het is immers ook paulus geweest die de wetten van Mozes (alaihi salam) heeft afschaft.

En de vergeving van zonden door de kruisiging is een doctrine die door de kerk in het leven is geroepen zo�n 3-4 eeuwen na de dood van Jezus (alaihi salam). Deze gedachte spreekt de bijbel zelf tegen. Er zijn genoeg passages in de bijbel waarin ieder mens voor zijn eigen zonden verantwoordelijk zal worden gehouden.

 

De Quran vraagt van de gelovigen om niet in vermoedens te geloven. Wat Allah mij wilt laten weten over Jezus (alaihi salam) is dat hij niet is gestorven aan het kruis. Al het andere zijn slechts gissingen en vermoedens. Het betekent voor mij dat hij niet aan het kruis is gestorven, en dat is voldoende want het betekent dat de joden hem niet hebben vervloekt door hem te doden aan het kruis. Ook betekent het dat wij met zijn allen niet zijn �gered� door erin te geloven dat Jezus (alaihi salam) aan het kruis is gestorven.



Neen hoor ,
De evangelien en de handelingen van de apostelen zijn erg duidelijk.
en die zijn niet van drie honderd jaar na Christus.maar zijn geschreven onder authoriteit van die mensen die met Jezus zijn opgetrokken.
Paulus is echt verklaard door de volledige verzameling van de kerk te Jerusalem.
De apostelen hebben heelduidelijk verklaard dat elke bewering die anders is als die van hen uit de Satan afkomstig is en een misleiding van de mensheid in een poging van Satan om het reddings offer van God te  niet te doen.

Marcus:16 vers 16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 11:02

Mensen mensen mensen toch.....Jezus niet gekruisigd......Zels in de Romeinse literatuur die bewaard is gebleven staat het geschreven.....Dit zijn niet Christelijke bronnen,maar bronnen die werden bijgehouden voor een rijk die destijds bestond en heerste over het heilige land.

Lees : Flavius Josephus,Tacitus,Plinius de Jonge,Suetonius,Lucianus van Samosata,dan de Talmud nog....Vervolgens de 4 evangelien en de brieven van Paulus...

Ok nu laat de laatste 3 weg en zeg.....Leugens.... En de rest?De geschriften van de Romeinen zelf dus....

 

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 16:53

Hoi Ruud,

Echt waar, ik probeer me eigen echt in te beelden in hoe jij het nou ziet, maar het lukt me echt niet. Ik hoop dat je een duidelijk antwoord kan geven op mijn vragen.

Laten we nu als voorbeeld nemen... De Hel... Gemaakt voor de mensen die te veel gezondigt hebben en niet hebben geluisterd naar hun Heer. Zij zullen daarin gestraft worden. Totdat Jezus saws kwam. In jou perspectief is hij God. Hij stierf met veel schande en strijd volgens jullie aan het kruis. Voor de mensen? Zodat hun zonden vergeven zouden worden? Als Jezus werkelijk God was, dan zou hij toch gewoon gezegd hebben okay jullie zonden zijn vergeven. En als Jezus voor de vergeving van de zonden van de mensen gestorven is, waarom bestaat de Hel dan, en waarom zullen er daar dan nog steeds mensen naartoe gaan die gezondigt hebben? Terwijl Jezus nog wel gestorven is voor hun zonden? En als je dan kijkt naar de andere profeten en hun overeenkomsten met Jezus. Bijvoorbeeld Mozes saws, hij sprak met God. Is Hij daarom ook God? Hij kon zijn stok in een slang laten veranderen. Is hij daarom ook God? En Ibrahiem. Een profeet. Hij werd beschermd voor het vuur door God waar de mensen hem in gooide, net zoals Jezus werd beschermd voor de schande en de pijn doordat God hem naar de hemel op liet stijgen. Een God zou zijn eigen zoon toch niet laten leiden voor de mensheid? Kom op zeg, wij zijn gewoon speeltjes voor God. Wij leven op deze aarde om Hem te aanbidden en niks anders. Niet omdat Hij Zijn! zoon wil laten lijden. Hoe meer ik er over nadenk hoe gekker ik het vind klinken. Ik hoop ook echt dat je echt even de tijd neemt om hier een helder en duidelijk antwoord op te geven, want ik probeer echt om me eigen in te leven... Alvast bedankt.

Ma'asalama

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
�nder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 17:54

tarah..

"Kom op zeg, wij zijn gewoon speeltjes voor God."

Pas op waar je over spreekt he. De Koran leert ons dat wij niet op aarde zijn geplaatst slechts voor vermaak en spel. Wanneer je spreekt over de schepping van de hel, dan tref je daar toch wel een punt. Erg interessant, tarah. Bravo! Echter is begrip slechts voor de mensen die willen begrijpen. Als je eerst de Islam begrijpt, dan zul je ook de waarheid over Jezus (vzmh) begrijpen. 

Terug naar boven
�nder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 17:58

Ruud,

Jezus (vzmh) is niet gekruisigd. Het is een ander die gekruisigd is in diens plaats. God heeft het de mensen doen vermoeden dat zij Jezus (vzmh) hadden gekruisigd, maar nee, het was een ander. De Koran leert ons dit.

Het is wel interessant om hierover in discussie te gaan. Laten we wel genuanceerd blijven. Een ieder heeft zijn eigen idee�n, laten we deze respecteren.

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 19:37
In eerste instantie geplaatst door �nder

tarah..

"Kom op zeg, wij zijn gewoon speeltjes voor God."

Je hebt gelijk, ik had dit niet zo moeten zeggen. Wat ik bedoelde te zeggen is dat wij Allah swt in geen enkele zin kunnen beinvloeden. Als wij iets slechts doen word Hij daar niet slechter van. Als wij iets goeds doen word Hij daar niet beter van. We zijn hier slechts om Allah swt te aanbidden.

Pas op waar je over spreekt he. De Koran leert ons dat wij niet op aarde zijn geplaatst slechts voor vermaak en spel. Wanneer je spreekt over de schepping van de hel, dan tref je daar toch wel een punt. Erg interessant, tarah. Bravo! Echter is begrip slechts voor de mensen die willen begrijpen. Als je eerst de Islam begrijpt, dan zul je ook de waarheid over Jezus (vzmh) begrijpen. 

Ik begrijp de waarheid over Jezus. Ik weet hoe het in elkaar steekt. Ik probeer me gewoon in te leven in de Christenen. Ik probeer te begrijpen WAAROM ze geloven dat Jezus de zoon van God is. Hoe ze bij die gedachte komen. Een beetje hetzelfde als wat jij probeert te doen als ik je posts zo lees.

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 19:47

In eerste instantie geplaatst door shara

he alim haal al de tegenstrijdig heden van de johanes uit de bijbel omdat ze denken dat hij een visioen heeft gekregen van god hoe goed kan die god van hun denken en rekene alvast bedankt ik vind het heel goed hun schrijven ook verschrikelijke dingen over onze profeet mohamed vzm succes
Geen idee.....

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.