Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Is Islam Anti-Christelijk?

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Alim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 21 april 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Alim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Is Islam Anti-Christelijk?
    Geplaatst op: 30 april 2005 om 05:40

Is Islam Anti-Christelijk?


"...en je zult merken dat zij die zeggen "Wij zijn Christenen" in genegenheid het dichtst staan bij (de Moslims)". ... (Koran,5:82)
(zeg...)"Wij geloven in wat naar ons is neergezonden en in wat naar jullie neergezonden is. Onze God en jullie God, is ��n. En wij geven ons over aan Hem." (Koran,29:46)

De Koran leert dat Joden, Christenen en Moslims allemaal in dezelfde Ene God geloven die in het hebreeuws Jahweh genoemd wordt, in het Arabisch Allah, in het Frans Dieu enz. - al deze mensen van het Boek (doelende op de aan hun Profeten geopenbaarde Heilige Boeken) kunnen dus volgens de Islam naar de hemel gaan op voorwaarde dat zij leven volgens de Goddelijke geboden.

De Profeten van de Joden en de Christenen, zijn ook Profeten van de Islam. De Islam heeft nog een Profeet meer, de Profeet Mohammed, die door de meeste Moslims aanzien wordt als de laatste Profeet in een rij van vele duizenden Profeten.

Een van de geloofsartikelen van de Islam verplicht alle Moslims ertoe zonder onderscheid te geloven in alle Profeten en in hun Boodschappen. Iemand die niet in Jezus gelooft en in Zijn Boodschap, kan dus geen Moslim zijn. Jezus en Maria worden overigens herhaaldelijk zeer eervol vermeld in de Koran.

Islam staat ook huwelijken toe met Joodse of Christelijke vrouwen - en welke band is liefdevoller dan een huwelijksband waarover de Koran zegt:

"en hij heeft liefde en erbarmen tussen jullie gebracht" (Koran 30:21)

Islam is dus helemaal niet anti-Christelijk.

Volledigheidshalve voegen we hier aan toe dat net zoals er in het Westen Islamofobe groeperingen zijn die een haat koesteren tegen de Islam, er in de Moslimwereld groeperingen bestaan die zich afzetten tegen het Westen. Maar zoals de Westerse Islam-hatende groepen niet reseprentatief zijn voor het Westen, zijn de anti-Westerse groepen van de Moslimwereld ook niet representatief voor de Moslimwereld.

Islam is een tolerant model dat harmonie en vrede nastreeft, racisme afwijst, aan iedereen godsdienstvrijheid garandeert en aan Moslims voorschrijft om met respect en vriendelijkheid om te gaan met alle mensen.

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2005 om 06:51
Salaam aleikum,

Mooi stukje hoor, maar de vraag is eigenlijk andersom. Is het christendom anti islamitisch?
Ik hoor direct van sommige christenen dat de dominee hun verteld dat Allah, boedha en alle andere benamingen buiten het christendom niet meer dan benamingen zijn van de duivel. En dit is niet bij 1 dominee zo, maar bij meerdere. Iedere dominee probeert in zijn dienst de Islam te beledigen en naar beneden te halen tov zijn gemeenschap. Is dat christendom? Het komt niet naar buiten omdat bijna iedereen uit die gemeenschap het ermee eens is en er verder ook nooit geheime cameras of taperecorders worden geplaatst door de media of de geheime dienst. Blijkbaar zijn dominees tegenwoordig zo onzeker over hun eigen geloof en zo bang voor de islam dat ze vanuit hun geloofsovertuiging gedwongen worden om de alle moslims als idioten te doen voorstellen.

Christenen hebben sinds het verdwijnen van de apostelen alles gedaan wat juist niet mocht. Er heeft zoveel slechts plaatsgevonden dat ik me bewonder aan de vasthoudendheid waarmee christenen tegenwoordig nog in God/Jezus/Heilige geest geloven.

Er is maar 1 onverdeelbare God. Daarom zou je christenen eigenlijk ook gewoon polytheisten kunnen noemen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2005 om 10:12

Malcom je doet nu precies wat God niet wil........En of er nu christenen zijn die dat wel doen,doet niet ter zaken.In het topic stuk staat ook iets geschreven van waar jou advies eigenlijk mee botst....(Trouwen tussen mensen van verschillende geloven,het zou niet prevereerbaar zijn...)

Maar eigenlijk kan het best...Maar dan alleen als mensen zich eens echt aan hun geloof houden en de overeenkomsten eens op de eerste plaats zetten ipv de verschillen.Want het meeste gedonder komt nu juist daar uit voort.

 

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2005 om 12:34
Salaam Aleikum,

Weer probeer je mij en de moslims hier te beledigen criticus. Je beledigt Allah swt door iets te stellen wat gewoon totaal onwaar is. Ik weet zeker dat je zoiets van een antiislamitische site hebt gehaald. Hoe kom je op zulke onzin.

Onderbouw eerst maar eens jou woorden voordat je verkondigt dat iedereen er in moet geloven. En blijkbaar heb je totaal geen weet van religieuze geschiedenis als je de bewering dat God alleen Jaweh kan zijn. En iedereen buiten de joden het mis heeft. Je bent dus overduidelijk joods. Niet dat daar iets mis mee is, maar zeg dat dan gewoon.

Wat probeer ik trouwens te verdraaien. Dat er dominees zijn die vele malen erger zijn dan El moumni? Alhoewel el moumni totaal niet verkeerds heeft gezegd, behalve dan dat hij verkeerd vertaald is en dat hij zich liet interviewen door Nova het sbs van de publieke omroep.

Ik merk in jullie woorden trouwens dat kritiek bijna tot niet mogelijk is op de geloofsbelijdenis van christenen. Best hoor, maar dan eis ik ook dat je geen kritiek meer levert op de islam. Als deze al geleverd kan worden.


Salaam Aleikum,

Malcolm X

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2005 om 12:42

Een 'klein' feitje wordt wel vergeten.  Je kan als christen niet zeggen dat het over dezelfde god gaat, want dan ben je geen christen meer.  Chronologisch komt het christendom immers voor de islam.  Een moslim kan dus prima zeggen dat christenen in dezelfde god geloven, en het vroeger juist hadden, maar nu niet meer.  Een christen kan dat echter niet, aangezien voor hem de godsdienst af was na de dood van jezus.

Je moet het dus anders bekijken: hoe zou je er als moslim tegenover staan, moest nu ergens zichzelf de volgende �n laatste profeet noemen van de vierde monothe�stische godsdienst.  En ook die persoon zegt dat Yahweh en Allah 1 zijn, en hij gewoon de volgende profeet is na Mohammed.  Moslims zouden het ware geloof verhaspeld hebben, en hij komt ze terecht wijzen...

Een beetje een andere situatie dus...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2005 om 12:49
Salaam ALeikum,

Bedoel je dat iemand er nog zou komen die dit zou beweren?

Dit zal dan het einde van de wereld inluiden. Het is al beschreven hoe deze persoon er uit zal zien. En mensen zal overtuigen dat hij een profeet is. En velen zullen hem volgen. Ook al draagt hij duidelijk de tekenen die beschreven staan. Als dit gebeurt zou ik me goed voorbereiden als ik jou was en goed nadenken over waar je nu eigenlijk echt in gelooft.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2005 om 12:55

Waar ik in geloof, weet ik.
Maar ik bedoel niet zozeer dat dat gaat gebeuren, of dat het nog niet gebeurt is, of whatever.  Ik probeer gewoon met een vb uit te leggen wat het verschil is tussen moslims die zeggen dat christenen wel het juiste geloofden, of christenen die zeggen dat moslims het juiste geloven.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2005 om 08:25
Islam staat ook huwelijken toe met Joodse of Christelijke vrouwen...
Mag een christelijke man ook trouwen met een moslima?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2005 om 08:42
Dan is er wederom ook in de Islam geen spraake van gelijkheid......Ik zie dat in het Christendom ook...Men preekt gelijkheid,maar handeld er niet naar....
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2005 om 08:43
bismillah irahman irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet Mohammede en zijn metgezellen, bijna goed een islamitische man mag een christelijke of joodse vrouw huwen en ze hoeft geen moslim te worden zolang ze maar in god gelooft dus het monotheisme geloof, verboden zijn ons de vrouwen die in afgoden geloven of hellemaal niet in god geloven dus atheisten of polytheisten hoe aantrekelijk ze ook zijn ze zijn ons verboden, de islamitische vrouw mag niemand anders huwen dan een moslimman
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2005 om 08:44
Nee, tenzij hij Islamitisch wordt. Een Islamitische man mag wel met een Christelijke of Joodse vrouw trouwen, maar ook die moet Islamitisch worden.

Islam staat dus niet het huwelijk toe tussen een Islamitische man en een Christelijke of Joodse vrouw. De Islam staat het huwelijk toe tussen een Islamitische man en een van oorsprong Christelijke of Joodse vrouw die zich heeft bekeerd.


;) Bedankt. Ik had eigenlijk graag antwoord gehoord van
een moslim. Mijn volgende vraag zou zijn: Waarom niet?
Heeft dit te maken met het feit dat men in sommige
landen geen christelijke leidinggevende boven een moslim
duldt?
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2005 om 09:21

Ik zal dan even antwoorden. Wat hierboven is beweerd over de verplichting van de vrouw van het boek om zich te bekeren tot de islam klopt niet en staat niet in de koran of de hadith.

Een moslim-vrouw mag alleen een moslim-man trouwen. Er is geen toestemming in de Koran om met mensen van het boek te trouwen.

De voorwaarde voor de man bij het trouwen van een joodse of christelijke vrouw, is dat deze kuis moet zijn en zich bewust is van de regels m.b.t. omgang met het andere geslacht.

Het is voor de man toegeataan, maar ook sterk afgeraden door de geleerden. De volgende reden:

-Kuise christelijke of joodse vrouwen zijn moelijk te vinden. Dit is een feit. Vaak zijn het geen kuise vrouwen.

- In deze tijd wordt vaak getrouwd onder niet-islamitische wetten. Er is oneerlijkheid in de westerse berechting bij een echtscheiding. De zogenaamde vrouwenrechten kunnen makkelijk en zullen vaak het huwelijk ruineren en de vader kan dan zoiezo naar het kind fluiten. Het moslimkind wordt een christen of jood.
Verder zijn er westerse visies die ons vertellen dat een man geen enkele autoriteit heeft binnen zijn gezin.   

- Een moslimman wordt geadviseerd om een moslimvrouw te trouwen die goed gelovig is. Hij weet dan 100% dat zijn kinderen en zijn huishouden in goede handen zijn. Je kan nooit zeker weten of het kind in veilige handen is bij een niet-moslim vrouw en ondertussen wordt gebrainwashed met het andere geloof.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2005 om 09:28
Waarom mag een christenman geen moslima tot vrouw nemen?
Terug naar boven
al-turki Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 april 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote al-turki Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2005 om 09:40

Bestudeer de Europese geschiedenis vanaf het ontstaan van de islam en je zult een hoop ontdekken, weet je meteen ook waar het anti-islamisme van tegenwoordig zijn wortels vindt.  Je zal werkelijk versteld staan van de leugens en haat die hier weidverspreid waren.

Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2005 om 09:47

salam,

haaha als de christenen zich aan de bijbel hielden en zich gedraagden als goeie christenen dan zou k me toch op een bepaalde manier verbonden voelen met ze, maar dat soort christenen heb je niet meer. Ze hebben de waarheid verdraaid en met alles geknoeid en je ziet die oorlogen die ze tegenwoordig voeren tegen de moslims. Dat maakt het alleen maar erger. hetzelfde geldt voor de joden. ZIj maken alleen maar moslims dood. Maar ik denk dat het de wil is van allah swt.

En wat het grappigste is..zij weten het ook. De islam is de enige godsdienst. profeet mohammed vzmh is een profeet en ALLAH swt is onze god. Zij proberen ervoor te zorgen dat wijhetzelfde pad kiezen als hun en daardoor het geloof verlaten..maar dat zal niet gebeueren..

waarlijk, diegene die niet kiest  voor de islam en gelooft in allah swt en profeet mohammed vzmh. ZIj zullen de verliezers zijn in het hiernamaals..

Jullie weten het ook ruud, anne criticus..dus ga maar eens goed denken waar je mee bezig bent..

salam

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2005 om 10:25
Broeder01, waarom mag een christenman geen moslima tot vrouw nemen?

En wat het grappigste is..zij weten het ook.

Laat ik je uit je droomwereld helpen: zij weten het niet.

haaha als de christenen zich aan de bijbel hielden en zich gedraagden als goeie christenen dan zou k me toch op een bepaalde manier verbonden voelen met ze, maar dat soort christenen heb je niet meer.

Er zijn zelfs speciale organisaties die christenen en hulpbehoevenden bij elkaar brengen zodat de christenen klussen voor hen kunnen opknappen waar ze zelf niet aan toekomen.

Mijn moeder helpt elke maandag daklozen in de kerk. Daar zitten ook moslims tussen. Ik vraag me altijd af waarom zij hulp nodig hebben van christenen als zij zo goed door de moslims geholpen worden.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2005 om 10:36
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Dan is er wederom ook in de Islam geen spraake van gelijkheid......Ik zie dat in het Christendom ook...Men preekt gelijkheid,maar handeld er niet naar....


Hoe bedoel je dit? Gelijkheid tussen man en vrouw of gelijkheid tussen gelovigen en niet-gelovigen?
Gelijkheid tussen man en vrouw.....Die is er dus niet op dit gebied.De man mag het wel en de vrouw blijkbaar niet.Het mag duidelijk zijn dat er dan geen enkele spraake meer is van gelijkheid tussen man en vrouw.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2005 om 10:41
In eerste instantie geplaatst door broeder01

salam,

haaha als de christenen zich aan de bijbel hielden en zich gedraagden als goeie christenen dan zou k me toch op een bepaalde manier verbonden voelen met ze, maar dat soort christenen heb je niet meer. Ze hebben de waarheid verdraaid en met alles geknoeid en je ziet die oorlogen die ze tegenwoordig voeren tegen de moslims. Dat maakt het alleen maar erger. hetzelfde geldt voor de joden. ZIj maken alleen maar moslims dood. Maar ik denk dat het de wil is van allah swt.

En wat het grappigste is..zij weten het ook. De islam is de enige godsdienst. profeet mohammed vzmh is een profeet en ALLAH swt is onze god. Zij proberen ervoor te zorgen dat wijhetzelfde pad kiezen als hun en daardoor het geloof verlaten..maar dat zal niet gebeueren..

waarlijk, diegene die niet kiest  voor de islam en gelooft in allah swt en profeet mohammed vzmh. ZIj zullen de verliezers zijn in het hiernamaals..

Jullie weten het ook ruud, anne criticus..dus ga maar eens goed denken waar je mee bezig bent..

salam

Die goede christenen waar je nu over spreekt......Waren mensen die anderen op brandstapels zetten,zweepslagen gaven,volterden,gevangen zetten,doden,verbanden en onderdrukte.....Ik kan nou niet bepaald zeggen dat dat God's regels waren......Nee wat dat betreft,zijn we wijzer geworden....."Wie niet horen wilde moest maar voelen was het motto in die tijd...." En door dit soort praktijken uit het verleden en nog wat meer......Heeft het Christendom ook veel mensen verloren als gelovigen.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2005 om 14:10
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

- In deze tijd wordt vaak getrouwd onder niet-islamitische wetten. Er is oneerlijkheid in de westerse berechting bij een echtscheiding.

En dat een man door 3 keer te zeggen dat ie wilt scheiden, de scheiding "maakt", vind je wel eerlijk?...

De zogenaamde vrouwenrechten kunnen makkelijk en zullen vaak het huwelijk ruineren en de vader kan dan zoiezo naar het kind fluiten. Het moslimkind wordt een christen of jood.

En dan?  Wat maakt dat uit?  Verder is de sharia wat dat betreft helemaal doorgedraaid, daarbij zou het kind vanaf 7 jaar toch ALTIJD naar de vader gaan?

Verder zijn er westerse visies die ons vertellen dat een man geen enkele autoriteit heeft binnen zijn gezin.   

Evenveel autoriteit als zijn vrouw, niet geen autoriteit.

- Een moslimman wordt geadviseerd om een moslimvrouw te trouwen die goed gelovig is. Hij weet dan 100% dat zijn kinderen en zijn huishouden in goede handen zijn. Je kan nooit zeker weten of het kind in veilige handen is bij een niet-moslim vrouw en ondertussen wordt gebrainwashed met het andere geloof.

Er is hier maar 1 iemand die gebrainwashed lijkt wat betreft andere geloven en levensgewoonten.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2005 om 14:44
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door al-turki

Bestudeer de Europese geschiedenis vanaf het ontstaan van de islam en je zult een hoop ontdekken, weet je meteen ook waar het anti-islamisme van tegenwoordig zijn wortels vindt.  Je zal werkelijk versteld staan van de leugens en haat die hier weidverspreid waren.



Bestudeer de Arabische of Turkse geschiedenis en je komt precies hetzelfde tegen. Dan weet je meteen waar het anti-Christen en anti-Jood zijn van veel Islamieten vandaan komt.
Kortom, wat je zegt heeft geen enkel nut in de discussie omdat elke bevolkingsgroep (of wat dan ook) zich schuldig heeft gemaakt of schuldig maakt aan dat soort praktijken.
Precies.....
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2005 om 15:21
Salaam Aleikum,

Pas op broeder, remco spreekt voor alle christenen. Als we niet dankbaar zijn voor hun ongevraagde hulp en hiervoor gaan kruipen dan hebben we er geen recht meer op.
We moeten als moslims onze hoofden naar beneden houden als een christen langsloopt, en altijd onze zitplaats afstaan in de bus/trein/tram als een christen niet kan zitten. Daarnaast kunnen we beter meer belasting betalen om onze dankbaarheid voor de goedheid van de christen en de jood uit te kunnen drukken. Misschien dat we beter net als de negers weer gewoon als slaven moeten gaan spelen om hun superioriteit te erkennen.

Want hoe je het wend of keert christenen hebben zich ten op zichte anderen altijd al superieur gevonden, of het nu zwarten, joden of moslims zijn.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2005 om 15:35

salam,

remco zei:

Wat lul je nou? Ik zeg gewoon even waar het op staat. Islamieten schreeuwen constant hoe slecht Christenen en Westerlingen wel niet zijn voor Islamieten. Feit is alleen wel dat wij de Islamieten helpen iets dat jullie eigen broeders vaak niet doen.
Wat jij nu zegt slaat echt nergens op. Ten eerste spreek ik voor mijzelf en voor niemand anders, ten tweede zeg ik nergens dat Islamieten voor mij op moeten staan, komop man, dat zou achterlijk zijn. Tijden dat mensen voor elkaar op staan zijn geweest, ik sta alleen nog op voor bejaarde mensen en ik mag hopen dat jij dat ook doet.

ey knul...let je beetje op je woorden..je moet niet tof gaan doen!!! en ten tweede je zegt: ik zeg gewoon waar het op staat...hahahaha weet je nou echt waar het op staat: er is een god en dat is allah en de enigste geloof is de islam en profeet mohammed is zijn boodschapper..ahhahaha je weet het ook ..je weet dat je bij het verkeerde godsdienst zit..ahaha en jij hebt lekker een probleempje..mischien dat daarom de woede naar je hoofd stijgt..maar als ik jouw was zou ik die taalgebruik maar beetje aanpassen..

salam

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2005 om 15:40
Enige geloof dit, enige geloof dat, ... Ik kan jullie allemaal wel verzekeren dat er heel wat geloven zijn...
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2005 om 16:06
Salaam Aleikum,

Daar ben ik niet mee oneens Kimmie dat er heel wat geloven zijn.

En remco, ik irriteer me gewoon aan de denigrerende wijze waarop niet moslims tegen moslims doen in discussies. En dan heb ik het vooral over christenen en joden. De meningen van seculieren over religies en vooral de Islam, die neem ik soieso niet serieus. Veel mensen hebben maar een fractie van kennis over sharia, jihad, de positie van de vrouw en andere topics binnen de islam, maar toch weten zij het beter en doen ze alsof ze een islamgeleerde zijn. Ook zogenaamde arabisten en andere "islamkenners" weten het beter dan moslims zelf. Dat is waar ik me aan irriteer.
Veronderstellingen doen op een zwakke basis van kennis is niet echt iets wat iemand met enige vorm van intelligentie doet. En helaas maakt bijna elke niet moslim zich hieraan schuldig als ze over de islam praten.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2005 om 16:17

Het probleem is ook wel een beetje dat constant 'je hebt geen kennis over islam' het hoofdargument is in een discussie.  Terwijl dat natuurlijk ook vaak niet opgaat, moslim of niet-moslim.

Maar wel leuk dat we het een ergens over eens zijn

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2005 om 16:19
Salaam

Nee, Ruud, dan ben je te ver door de tijd, dat zijn al de slechte christenen.
Remco, anti-Christen/anti-Jood? Waar zijn jouw argumenten? Laat ik het zo zeggen, coptische christen bestaan nog (met miljoenen). Dit zijn van oudsher arabische christenen. Joden leven er ook nog steeds met duizenden in arabische landen. Zo werden zij dus ook in palestina met rust gelaten (wat nu niet wederzijds is). Trouwens, wist je wel niet dat anti-jood/anti-christen verboden is in Islam, maar dat mensen alleen kunnen worden benadert (voor zover) op godsdienst? Jij praat hier over een eigen bedenksel.
Waarom komen jullie niet-moslims steeds maar weer op met die Kosovo, terwijl jullie ook duizenden hebben laten sterven? Niks gered. Wat denk je wel niet van de miljoenen moslims die jullie (westerlingen) hebben omgelegd in arabische landen tijdens jullie imperialistische drift? Of mag ik deze feit niet gebruiken, omdat het in het verleden ligt?
Westerlingen/christenen helpen moslims? Eerder om zeep dan hartelijk. Wat? Veranderen? In wat? Minder aggresief? Wat denk je wel? Dat jij, ahem, zoals jij het zegt dat jullie (westerlingen) moslims helpen, dat je bedoelt dat verwesteren alle problemen oplost? Luister, ik kan zo zeggen dat er een hoop leefstijlen zijn die mensen allemaal hebben bedacht. Ik kan je ook zeggen dat vooral jonge mensen hun traditionele levenstijlen opgeven voor wat moderns. Laat ik maar ook erbij zeggen dat dit gebeurd naar de dominante heerschappij van een specifieke periode. Ik kan jou wel geloven als je zegt dat verandering verbetering kan wezen, maar waarom blijf je erop rammen dat moslims (die dus tevreden zijn met hun levenscode, Islam) moet veranderen/geholpen moeten worden? Zoals broeder Malcom X al zei, een soort suprioriteits gevoel. Mag ik jou vragen, wat vind je van moslims die moslims helpen? Goed!? Ja, dacht ik ook. Wat vind je van moslims die strijden (niet tegen onschuldigen en daarmee moslims trachten te helpen)? Oh, en westerse mogendheden mogen wel strijden, 'in name van democratie'. Jij en ik weten goed dat Irak een duidelijke illegale machtswisseling voltrok. Nee, niet tegen Saddam, nee, Saddam was niet target 1. Dat waren de WMD's. Kun jij je eens hier over verantwoorden (zonder het woord terrorisme in de woord te nemen, want jij moet oordelen over westerse acties)?
Kimmie, welke garantie kun jij bieden op jouw geloof? Precies. Onveilige verzekering. Ik voel mij zeker genoeg in mijn geloof.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.
Terug naar boven
asmanl Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote asmanl Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2005 om 15:47

Ik hoor direct van sommige christenen dat de dominee hun verteld dat Allah, boedha en alle andere benamingen buiten het christendom niet meer dan benamingen zijn van de duivel. En dit is niet bij 1 dominee zo, maar bij meerdere.

Beste MalcomX

Ik wil je vragen om mij te vertelen waar je deze onzin vandaan haalt ben je ooit in een kerk geweest waar de dominee dit predikte???

dit is net zulke onzin als dat de media vertelt dat de imaans de moslims oproepen om een oorlog tegen het westen te starten

 

Iedere dominee probeert in zijn dienst de Islam te beledigen en naar beneden te halen tov zijn gemeenschap. Is dat christendom? Het komt niet naar buiten omdat bijna iedereen uit die gemeenschap het ermee eens is en er verder ook nooit geheime cameras of taperecorders worden geplaatst door de media of de geheime dienst. Blijkbaar zijn dominees tegenwoordig zo onzeker over hun eigen geloof en zo bang voor de islam dat ze vanuit hun geloofsovertuiging gedwongen worden om de alle moslims als idioten te doen voorstellen.

Dit is voor mij een grote ongefundeerde uitspraak zoals ik al vroeg ben je wel eens in een protestantse kerk geweest aangezien je het over de dominees hebt

 


Christenen hebben sinds het verdwijnen van de apostelen alles gedaan wat juist niet mocht. Er heeft zoveel slechts plaatsgevonden dat ik me bewonder aan de vasthoudendheid waarmee christenen tegenwoordig nog in God/Jezus/Heilige geest geloven.

Hoe kan het dat jij gelooft in een godsdienst die er van uit gaat dat een mens zwak is en altijd vergeven moet worden wat hij fout doet terwijl je zelf alleen kijkt naar wat andere verkeerd gedaan hebben...

Er is maar 1 onverdeelbare God. Daarom zou je christenen eigenlijk ook gewoon polytheisten kunnen noemen.


 en ja er is maar 1 god daar heb je gelijk in

Salaam Aleikum,

Malcolm X

salaam alaikom

asma

Terug naar boven
asmanl Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote asmanl Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2005 om 16:07

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Pas op broeder, remco spreekt voor alle christenen. Als we niet dankbaar zijn voor hun ongevraagde hulp en hiervoor gaan kruipen dan hebben we er geen recht meer op.
We moeten als moslims onze hoofden naar beneden houden als een christen langsloopt, en altijd onze zitplaats afstaan in de bus/trein/tram als een christen niet kan zitten. Daarnaast kunnen we beter meer belasting betalen om onze dankbaarheid voor de goedheid van de christen en de jood uit te kunnen drukken. Misschien dat we beter net als de negers weer gewoon als slaven moeten gaan spelen om hun superioriteit te erkennen.

Want hoe je het wend of keert christenen hebben zich ten op zichte anderen altijd al superieur gevonden, of het nu zwarten, joden of moslims zijn.

Salaam Aleikum,

 

Waarom zo onvolwasen reageren op de reactie van een ander????

Hij heeft het er niet over dat een moslim minder is dan een niet moslim.. hij heeft het erover dat er behalve oorlogen tegen moslims ook gevochten is om ze te beschermen waarom hierop zo kinderachtig reageren blijf bij het onderwerp dat hij aankaart en haal daar geen andere dingen bij (... zoals het op moeten staan voor een niet moslim) en is het echt zo dat christenen zich superieur voelen of denken (wij)moslims dat alleen maar?????????????

Asma

Malcolm X

Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2005 om 18:45
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Daar ben ik niet mee oneens Kimmie dat er heel wat geloven zijn.

En remco, ik irriteer me gewoon aan de denigrerende wijze waarop niet moslims tegen moslims doen in discussies. En dan heb ik het vooral over christenen en joden. De meningen van seculieren over religies en vooral de Islam, die neem ik soieso niet serieus. Veel mensen hebben maar een fractie van kennis over sharia, jihad, de positie van de vrouw en andere topics binnen de islam, maar toch weten zij het beter en doen ze alsof ze een islamgeleerde zijn. Ook zogenaamde arabisten en andere "islamkenners" weten het beter dan moslims zelf. Dat is waar ik me aan irriteer.
Veronderstellingen doen op een zwakke basis van kennis is niet echt iets wat iemand met enige vorm van intelligentie doet. En helaas maakt bijna elke niet moslim zich hieraan schuldig als ze over de islam praten.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Malcon X wat denk jij eigenlijk over Jahweh ?
En Zijn Zoon?
Marcus:16 vers 16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2005 om 19:40

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Nee, Ruud, dan ben je te ver door de tijd, dat zijn al de slechte christenen.
Remco, anti-Christen/anti-Jood? Waar zijn jouw argumenten? Laat ik het zo zeggen, coptische christen bestaan nog (met miljoenen). Dit zijn van oudsher arabische christenen. Joden leven er ook nog steeds met duizenden in arabische landen. Zo werden zij dus ook in palestina met rust gelaten (wat nu niet wederzijds is). Trouwens, wist je wel niet dat anti-jood/anti-christen verboden is in Islam, maar dat mensen alleen kunnen worden benadert (voor zover) op godsdienst? Jij praat hier over een eigen bedenksel.
Waarom komen jullie niet-moslims steeds maar weer op met die Kosovo, terwijl jullie ook duizenden hebben laten sterven? Niks gered. Wat denk je wel niet van de miljoenen moslims die jullie (westerlingen) hebben omgelegd in arabische landen tijdens jullie imperialistische drift? Of mag ik deze feit niet gebruiken, omdat het in het verleden ligt?

Je zou het niet moeten gebruiken omdat je er bijna voor 100% zeker van kan zijn dat het net zo goed omgekeerd had kunnen zijn......Maar het is natuurlijk makkelijk om dit steeds als argument aan te slepen om de ander onderuit te halen binnen een discusie......Ook al is hij er zelf nooit schuldig aan geweest.....

Ik zou nu ook kunnen zeggen....."Geeft dat jou nu een vrijbriefje tot geweld,tegen genoeg mensen die nooit aan deze expansie drift hebben meegewerkt?"

Westerlingen/christenen helpen moslims? Eerder om zeep dan hartelijk. Wat? Veranderen? In wat? Minder aggresief? Wat denk je wel? Dat jij, ahem, zoals jij het zegt dat jullie (westerlingen) moslims helpen, dat je bedoelt dat verwesteren alle problemen oplost? Luister, ik kan zo zeggen dat er een hoop leefstijlen zijn die mensen allemaal hebben bedacht. Ik kan je ook zeggen dat vooral jonge mensen hun traditionele levenstijlen opgeven voor wat moderns. Laat ik maar ook erbij zeggen dat dit gebeurd naar de dominante heerschappij van een specifieke periode. Ik kan jou wel geloven als je zegt dat verandering verbetering kan wezen, maar waarom blijf je erop rammen dat moslims (die dus tevreden zijn met hun levenscode, Islam) moet veranderen/geholpen moeten worden? Zoals broeder Malcom X al zei, een soort suprioriteits gevoel. Mag ik jou vragen, wat vind je van moslims die moslims helpen? Goed!? Ja, dacht ik ook. Wat vind je van moslims die strijden (niet tegen onschuldigen en daarmee moslims trachten te helpen)? Oh, en westerse mogendheden mogen wel strijden, 'in name van democratie'. Jij en ik weten goed dat Irak een duidelijke illegale machtswisseling voltrok. Nee, niet tegen Saddam, nee, Saddam was niet target 1. Dat waren de WMD's. Kun jij je eens hier over verantwoorden (zonder het woord terrorisme in de woord te nemen, want jij moet oordelen over westerse acties)?

Ik vind die machtswisseling in Irak heelemaal niet illegaal....Jij wel? Zie jij liever een dictator in een land dan?De eenzijdige actie van Amerika gebaseerd op onzin ziet de wereld als Illegaal jah.....Maar niet het verdwijnen van Saddam.......Of vind je 200 massa graven met tienduizende doden Irakese vermoord onder zijn regime als de normaalste zaak van de wereld of zo?En het aan de macht komen van Saddam als legaal?Ik heb in iedergeval niet het gevoel dat Amerika hem daar heeft neer gezet......

Kimmie, welke garantie kun jij bieden op jouw geloof? Precies. Onveilige verzekering. Ik voel mij zeker genoeg in mijn geloof.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

Je geeft toch hopelijk wel om de Sjiieten en de Koerden of niet?En laat de meerderheid maar eens een keer vertellen hoe nu verder dan de minderheid...

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.096 seconden.