Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Het houdt niet op....

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Het houdt niet op....
    Geplaatst op: 20 mei 2005 om 05:55

Amerikanen in Bagram sloegen gevangenen tot pulp

Uitgegeven: 20 mei 2005 11:31
Laatst gewijzigd: 20 mei 2005 11:44

NEW YORK - In een tot nog toe geheim gehouden rapport van het Amerikaanse leger doen onderzoekers tot in detail uit de doeken hoe Amerikaanse militairen in het Afghaanse Bagram twee gevangenen door langdurige mishandeling van het leven hebben beroofd. The New York Times, die de hand op de studie wist te leggen, meldde vrijdag dat ondervragers en bewakers de twee bijna letterlijk tot pulp hadden geslagen.

In het 2000 pagina's tellende rapport over mishandelingen in Afghanistan door "jonge slecht opgeleide soldaten" wordt uitgebreid stilgestaan bij de gebeurtenissen rond de dood van de Afghanen Dilawar en Habibullah. Beiden vonden de dood in december 2002, nadat ze bloot hadden gestaan aan langdurige extreme mishandeling.

Pathologisch onderzoek wees uit dat de militairen Dilawar zo langdurig en zo hard hadden geslagen dat het weefsel in zijn benen "in wezen tot pulp was geslagen", aldus een van de lijkschouwers die het lichaam onderzocht. Het hoofd van de militaire lijkschouwersdienst, luitenant-kolonel Elizabeth Rouse, onderschreef later de erbarmelijke staat waarin Dilawar zich bevond ten tijde van zijn dood. "Ik heb soortgelijke kwetsuren gezien bij iemand die door een bus was overreden."

Natuurlijke dood

De bevindingen van de pathologen weerhielden volgens The New York Times militaire woordvoerders er niet van nog twee maanden na de lijkschouwing vol te houden dat de twee een natuurlijke dood waren gestorven. Ook de toenmalige bevelhebber in Afghanistan, luitenant-generaal McNeill, verklaarde nog geruime tijd na afronding van de pathologische onderzoeken dat er geen aanwijzingen waren dat mishandeling door militairen aan de dood van de twee had bijgedragen.

Mishandeling

Verklaringen die militairen, ondervragers en gedetineerden op de basis, ongeveer 40 kilometer ten noorden van Kabul, ten tijde van de moorden aflegden, wijzen echter de andere kant op. Gevangenen werden routinematig gestompt, geslagen, geschopt, vernederd, dagen aan hun polsen opgehangen aan het plafond van hun cel en uit hun slaap gehouden. Ook werden ze gedwongen gedurende lange perioden ongemakkelijke poses aan te nemen. Soms werd de mishandeling volgens het onderzoeksrapport ingegeven door pogingen informatie los te krijgen, soms was ze een strafmaatregel door bewakers en soms werd ze slechts ingegeven door verveling of wreedheid of beide.

Ondervragingen

Tekenend voor de situatie op de basis was dat de gewelddadige 'ondervragingen' van Dilawar doorgingen terwijl "de meesten van ons ervan overtuigd waren dat de gevangene onschuldig was", zei een ondervrager die actief was geweest in Bagram en uit eigen beweging naar de onderzoekscommissie was gestapt

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Generaal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 06:49
Schande,

Ik heb onlangs dez week ook een documentaire (als je zoiets degoutant zo kan noemen) gezien, waarbij men een achttal vrijwilligers (die voor dat ze meededen, allemal voorstanders waren van zo'n gevangenissen) 48 uur gevangen hielden zoals in Abu Graib/guantannamo (of hoe ge het ook schrijft) Sommigen hebben het maar 36 uur volgehouden, de anderen waren de wanhoop nabij. Daar lieten ze allemaal folteringen zien en die werden ook uitgevoerd. Natuurlijk alleen folteringen die geen lichamelijke letsels nalieten. Ik moet eerlijk toegeven dat ik er niet goed van was. En dit kan mss allemaal ver lijken, maar ook in onze streken gebeurd dit.

De vraag is hoe het komt dat mensen zo'n dingen aan andere mensen durven te doen.
Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 07:25
Door demonen gedreven, beste Generaal.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2005 om 14:16

 

je moet mij niet verkeert begrijpen maar het martelen word idd ook door (wat jij noemt )''moslims'' gedaan,

alleen als je het geloof goed begrijpt (en dat is dus een groot probleem van vele, )ben je g��n moslim wanneer je zulke dingen uitvoerd, DUS hebben wij het op dit forum in o.a in zulke onderwerpen alleen over niet-moslims die dat bij moslims doen en niet over moslims die dat bij niet moslims doen.

wand een echte moslim kan zoiets niet doen.

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2005 om 05:41
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Door demonen gedreven, beste Generaal.
Nee......Uit wanhoop.....Ze komen via de normaale weg niet aan informatie die tot aanhoudingen kunnen leiden van genoeg terroristen om het netwerk op te rollen.En omdat dit niet lukt,gaan zij over tot daden die eigenlijk verboden zijn.(Dit even buiten de kleine groep sadisten die je overal hebt rond lopen.)
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2005 om 06:51

Ik denk dat jullie als Moslims je dan beter druk kunnen maken om de Moslims die in jullie ogen niet-Moslims zijn. Die Moslims zijn de grootste oorzaak van de slechte naam die Moslims hebben, ze zijn de grootste reden dat Amerika acties onderneemt in het M.O. ?? Remoc dacht het niet EUropeanen en AMerikanen hebben moslims nooit gemogen (vindt ik) wil je zeggen van niet dan ?? TURKIJE MAG NIET IN DE EU OMDAT HET EEN MOSLIM LAND IS (ZE MOETEN ER OOK NIET IN GAAN MAAR TOCH) je snapt niks je oordeelt over een paar berichtjes die je hoort of leest maar je moet meerdere bronnen onderzoeken om tot een conclusie te komen en niet alleen maar AMERIKAANSE EN EUROPESE BERICHTEN !!!!!!!!!!!

 

Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2005 om 07:16

In eerste instantie geplaatst door Remco

Ik denk dat jullie als Moslims je dan beter druk kunnen maken om de Moslims die in jullie ogen niet-Moslims zijn. Die Moslims zijn de grootste oorzaak van de slechte naam die Moslims hebben, ze zijn de grootste reden dat Amerika acties onderneemt in het M.O.

Hoe weet je trouwens of de gemartelde 'Moslims' wel echte Moslims zijn en niet Moslims zijn die volgens jou niet-Moslims zijn?

Wat is de definitie van Moslim en hoe zie je aan de buitekant of iemand daaraan voldoet?

Is Zarqawi een echte Moslim? Zo ja, hoe valt zijn echte Moslimshap te rijmen met het feit dat hij voornamelijk slachtoffers maakt onder Moslims?

Reageren op z�n misleide door propaganda heeft geen zin. Laat hem maar. Hij kan het niet helpen dat zijn mening wordt gevormd voor hem door de media.

Of toch wel? neah... hij wil zelf niet nadenken dus...

Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2005 om 07:19

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Door demonen gedreven, beste Generaal.
Nee......Uit wanhoop.....Ze komen via de normaale weg niet aan informatie die tot aanhoudingen kunnen leiden van genoeg terroristen om het netwerk op te rollen.En omdat dit niet lukt,gaan zij over tot daden die eigenlijk verboden zijn.(Dit even buiten de kleine groep sadisten die je overal hebt rond lopen.)

Oh dus als niet-moslims het doen, is het antwoord: er zijn overal wel sadisten.

Als moslims zoiets doen is het normaal onder de moslims dat ze zich zo gedragen.

Mensen komen met verhalen dat een vrouw in een familie word geslagen, dan is het gelijk een norm onder de moslims, ipv gewoon een gekke 'sadist'.

Ik snap het....Converseren met mensen zoals jouw en remco, en cherub en 'criticus'(naamonwaardig) heeft gewoon geen zin.

 

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2005 om 07:55
met die bericht heb je me flink te kijk gezet maar ik ga het onderzoeken en kijken of je gelijk hebt
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2005 om 08:01

ja maar dat is ook zo

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2005 om 08:02

in de Islam maak niet uit wie je vermoord een moord is een moord klaar !!!!!

Terug naar boven
doomsday* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 23
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote doomsday* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2005 om 08:03

 Dit is toch wel wat anders, de pijnbank heb je niet in Amerika, dus waarom wel in Afganistan?! Ik dacht dat Amerika democraties was, met een grondwet enzo.....Waarin staat dat dit soort dingen niet mogen.

Nog erger is dat de Amerikaan in een droomwereld leeft omdat de media zo veel mogelijk probeert te weigeren slechte informatie over te brengen. Maar wel snel is met bom- en andere terroristische aanslagen, en gretig de aantal Amerikaanse doden opsommen. Maar als het komt tot Afgaanse moorden hoeft men niet de waarheid te spreken......

Laat je niet misleiden door de sjaitan, want hij gaat al naar el djahannam, en neemt jou graag mee.
Terug naar boven
doomsday* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 23
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote doomsday* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2005 om 08:07

Waarom valt er met mij niet te converseren? Omdat ik het niet met je eens ben?

In dit topic probeer ik jullie te laten zien dat een Moslim die een Moslim ombrengt of een Moslim die een niet-Moslim ombrengt net zo erg is als een niet-Moslim die een niet-Moslim ombrengt of een niet-Moslim die een Moslim ombrengt. Jullie lijken het alleen erg te vinden als een niet-Moslim een Moslim ombrengt en de rest vergeten of negeren jullie gewoon. Dat is met twee maten meten en dat stoort mij enorm op dit forum.

Malikah heeft dit al uitgelegd. Dat is in de moslim ogen geen islamiet. Want je doet het geloof goed, of je doet het niet. En daar hoort dus ook martelen, en doden bij. Dit mag niet, en ben je dus geen moslim, want dit staat duidelijk in de Koran. 

Persoonlijk vind ik dit stukje wel leuker om over te discussieren:.......

Oh dus als niet-moslims het doen, is het antwoord: er zijn overal wel sadisten.

Als moslims zoiets doen is het normaal onder de moslims dat ze zich zo gedragen.

Mensen komen met verhalen dat een vrouw in een familie word geslagen, dan is het gelijk een norm onder de moslims, ipv gewoon een gekke 'sadist'.

Laat je niet misleiden door de sjaitan, want hij gaat al naar el djahannam, en neemt jou graag mee.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2005 om 08:17
In eerste instantie geplaatst door Yosra

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Door demonen gedreven, beste Generaal.
Nee......Uit wanhoop.....Ze komen via de normaale weg niet aan informatie die tot aanhoudingen kunnen leiden van genoeg terroristen om het netwerk op te rollen.En omdat dit niet lukt,gaan zij over tot daden die eigenlijk verboden zijn.(Dit even buiten de kleine groep sadisten die je overal hebt rond lopen.)

Oh dus als niet-moslims het doen, is het antwoord: er zijn overal wel sadisten.

Als moslims zoiets doen is het normaal onder de moslims dat ze zich zo gedragen.

Mensen komen met verhalen dat een vrouw in een familie word geslagen, dan is het gelijk een norm onder de moslims, ipv gewoon een gekke 'sadist'.

Ik snap het....Converseren met mensen zoals jouw en remco, en cherub en 'criticus'(naamonwaardig) heeft gewoon geen zin.

 

Laat ik het kort houden......Waar haal jij uit mijn text dat ik denk zo als jij mij beschrijft? Maw....Waar haal jij het vandaan dat ik denk......Dat moslims standaard vrouwen mishandelen volgens hun geloof?

En verder.....Waarom leveren de Moslims niet gewoon Bin laden en dat soort figuren uit of berechten ze zelf voor mijn part?Dan is het probleem toch zo opgelost.Of heeft ieder baat bij dit soort mensen?

We waren het er immers over eens dat 9/11 een schande was.Moslims als niet-Moslims... 

Het is toch Bin Laden die 9/11 opeiste,waarom is hij zo moeilijk te vinden met zoveel vroome moslims die de Koran wel goed begrijpen?Vroome moslims bestrijden immers het kwaad en kennen geen angst voor de dood,zij zijn immers heilig overtuigd van de oprechtheid van Allah en het hiernamaals.

Het is ook mogelijk dat je het nr 666 in de man niet ziet,ondanks zijn daden.

Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2005 om 08:36
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Yosra

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Door demonen gedreven, beste Generaal.
Nee......Uit wanhoop.....Ze komen via de normaale weg niet aan informatie die tot aanhoudingen kunnen leiden van genoeg terroristen om het netwerk op te rollen.En omdat dit niet lukt,gaan zij over tot daden die eigenlijk verboden zijn.(Dit even buiten de kleine groep sadisten die je overal hebt rond lopen.)

Oh dus als niet-moslims het doen, is het antwoord: er zijn overal wel sadisten.

Als moslims zoiets doen is het normaal onder de moslims dat ze zich zo gedragen.

Mensen komen met verhalen dat een vrouw in een familie word geslagen, dan is het gelijk een norm onder de moslims, ipv gewoon een gekke 'sadist'.

Ik snap het....Converseren met mensen zoals jouw en remco, en cherub en 'criticus'(naamonwaardig) heeft gewoon geen zin.

 



Waarom valt er met mij niet te converseren? Omdat ik het niet met je eens ben?

Eh nee, Omdat je nooit objectiviteit zult bereiken. Jij weet namelijk niets over de Islam. Alles wat je weet is van de media.

In dit topic probeer ik jullie te laten zien dat een Moslim die een Moslim ombrengt of een Moslim die een niet-Moslim ombrengt net zo erg is als een niet-Moslim die een niet-Moslim ombrengt of een niet-Moslim die een Moslim ombrengt. Jullie lijken het alleen erg te vinden als een niet-Moslim een Moslim ombrengt en de rest vergeten of negeren jullie gewoon. Dat is met twee maten meten en dat stoort mij enorm op dit forum.

Terug naar boven
Seromba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 juni 2005
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Seromba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2005 om 07:53
In eerste instantie geplaatst door malikah

je moet mij niet verkeert begrijpen maar het martelen word idd ook door (wat jij noemt )''moslims'' gedaan,

alleen als je het geloof goed begrijpt (en dat is dus een groot probleem van vele, )ben je g��n moslim wanneer je zulke dingen uitvoerd, DUS hebben wij het op dit forum in o.a in zulke onderwerpen alleen over niet-moslims die dat bij moslims doen en niet over moslims die dat bij niet moslims doen.

wand een echte moslim kan zoiets niet doen.

Ah OK werkt dat zo. Nou, goed, dan zeg ik bij deze hetzelfde als wat jij zegt, maar dan mbt de Amerikanen:

Je moet mij niet verkeerd begrijpen maar het martelen wordt idd ook door (wat jij noemt) "Amerikanen" gedaan.

Alleen als je het Amerikaan-zijn goed begrijpt (en dat is dus een groot probleem van vele) ben je g��n Amerikaan wanneer je zulke dingen uitvoert.

Immers, de "American dream" is er een van vrijheid en tolerantie. Martelen past daar niet bij.

Truukjes toepassen om zo de wantoestanden in de gevangenissen van moslimlanden niet aan de kaak te hoeven stellen, dat vind ik bijzonder flauw. Saddam martelde, de Taliban martelde, Musharraf martelt nu nog steeds. Wat er in islamitische landen gebeurt mag dan in de ogen van sommigen hier gedaan worden door mensen die zich ten onrechte moslim noemen, dat is geen reden om het te negeren!

Je kunt Remco een gehersenspoelde westerling noemen, maar ik zie behalve dat soort aantijgingen geen weerwoord, geen argumenten waarom Remco dan gehersenspoeld is en waarom hij ongelijk heeft. Leg dat maar eens uit dan. Wordt er in Egypte niemand gemarteld? Kan ik in Teheran gewoon dwars door de stad lopen en roepen "Jezus is Heer, Halleluja!" zonderdat ik in de martelkamer beland? Ik denk het niet. Dat soort dingen k�n je niet ontkennen. In plaats van kwaad te worden op Remco, kan je ook toegeven dat veel moslimnaties onderdrukkende en martelende dictaturen zijn. En dan ben ik het ermee eens dat dit niets zegt over de islam als religie (lijkt mij een prima religie, dus vergis je daar niet in), maar het zegt w�l veel over de moslims (of schijnmoslims zo je wilt) die in die landen wonen.

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2005 om 11:33
Salaam aleikum,

Allereerst de bronnen die Remco gebruikt om zijn kennis over de islam te vergroten en waar je tot op heden kennis uit hebt opgedaan. Het gaat mij dan meer om de "moslima" die jou vriendin is en waar je veel van leert wat de islam betreft. Allereerst moet je langzamerhand wel weten dat moslima�s tot hun huwelijk geen vriendschappen met mannen mogen sluiten en dan ook nog eens een hoofddoek moeten dragen. Nou de 1e punt is voor jou "vriendin" (bedoel ik dan niet in relationele zin) al fout. Als ze zich moslima wil noemen dan behoor je een aantal regels te volgen en daar hoort een vriendschap met jou niet echt bij. Dit zeg ik niet om haar naar beneden te halen of om jou te beledigen, maar simpelweg om het feit dat er de mogelijkheid bestaat dat ze misschien niet bijzonder veel over haar geloof weet. En als jij dan verkeerde informatie krijgt dan heb je automatisch ook een verkeerd beeld. Dat je weer ook veel van het internet haalt vind ik een goed middel, maar ik denk niet echt dat je iets van de media kan leren als het om de islam gaat. Een korte indruk misschien over de wijze waarop een journalist over de islam denkt, maar meer ook niet. Wil je de islam kennen, lees dan boeken, bezoek informatieve sites en probeer eens een mannelijke islamitische vriend te maken die zich goed aan zijn geloof houdt. Daarmee bedoel ik iemand die geen vriendin heeft, bidt en alle regels van de islam volgt. En niet iemand die bij wijze van spreke een oorbelletje draagt en predikt over de islam, maar ik denk dat jij daar ook wel doorheen prikt.

En nu iets over de zogenaamde islamitische landen. Noem mij eens 1 islamitische land die niet door een dictator wordt geregeerd. Wetten in de islamitische wereld (daarmee bedoel ik de bevolking) worden door dictators opgesteld en uitgevoerd, zijn deze wreed dan komt dit door de dictators en niet door de islam. Mishandelingen in Egypte, Pakistan en een boel andere landen komen voort uit onderdrukking van de moslim bevolking. Door veelal legers die ofwel door het westen of Rusland getraind zijn ofwel materieel gesteund worden door het westen. Deze legers worden specifiek ingezet om de bevolking de mond te snoeren. Dan kun je wel zeggen van waarom komen ze dan niet in opstand? Dan heb je blijkbaar nooit de situatie in deze landen van dichtbij mee mogen maken. Zou jij je vrouw, kinderen en familie in gevaar brengen om in opstand te komen? Want de dictators in deze landen pakken vaak hele families aan wanneer er iemand kritische dingen zegt. En als men dan ook nog superieure wapens heeft dan is het wat lastig om in opstand te komen. Zie alleen de palestijnse zaak al, palestijnen schieten met katapults en stokken slaan met stokken terwijl israelis met tanks, straaljagers en apaches aan komen zetten (overigens door het westen geleverd). En met katapults en stokken bedoel ik dan minderwaardige wapens.

Amerikanen voert nu een politiek waarbij ze dictators steunt die achter hun oorlog tegen terrorisme staan. Zoals laatst in maurentanie waar een kleine opstand was die neergeslagen werd door de dictator. Geen enkel woord van de amerikanen omdat ze de dictator steun hadden beloofd. Of landen aan wie actief wapen worden verkocht om ze de amerikanen steunen. Amerika is een land geworden dat geregeerd wordt door criminelen, dat de bevolking dit niet inziet komt doordat ook de media in het bezit is van dezelfde misdadigers. Maar is dit dan een excuus om blind te zijn, zoals de duitse bevolking in de jaren 30 en 40 ook waren?

Salaam Aleikum,

MalcolM X
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2005 om 17:54
Hallo Malcolm,
het is toch wel opvallend dat er geen enkel Islamitisch land te vinden is
dat niet door een dictatuur geregeerd wordt... Dat heeft denk ik toch ook
met de religieuze cultuur te maken. Ik vermoed dat de Islam zich
uitstekend leent om dictators het recht te verschaffen bevolkingen te
onderdrukken. Verschillende van die dictatoriale regimes worden immers
door religieuzen gevormd>
Vrede!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Seromba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 juni 2005
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Seromba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2005 om 18:56

We kunnen nog wel eeuwen blijven schreeuwen "jij bent blind" en "nietwaar, jij bent blind!".

Ik zie heus de vuiligheid wel die de Amerikanen aanrichten, zowel in het heden als in het verleden. Echter ik erger me aan moslims die het feit dat de meeste landen waarin moslims een meerderheid vormen een dictatuur zijn, onder de tafel vegen alsof dat niet relevant is. Je moet niet alleen naar anderen wijzen, maar ook naar jezelf kijken.

Elke keer als iemand kritiek heeft op moslims komen er antwoorden als "je bent verkeerd voorgelicht" of "je zegt wel door een moslim voorgelicht te zijn maar dat is geen �chte moslim" of "je hebt gelijk, het is fout, maar de daders zijn geen moslims". Altijd is er wel een excuus, terwijl eenzelfde soort excuus ter verdediging van het westen niet geaccepteerd wordt. Eind van het liedje is dus dat jullie rotsvast overtuigd zijn dat het westen de boosdoener is en dat moslims niets fout doen (want een moslim die iets fout doet is meteen geen moslim meer). Mooi excuus om vooral niet naar jezelf te hoeven kijken, en altijd met je vingertje naar anderen te mogen wijzen.

Dictaturen zijn niet een kwestie van een paar leiders die de boel onderdrukken. Dictaturen zijn ingewikkelde systemen, waar duizenden, vaak honderdduizenden actief aan meewerken. In een land waar 99% moslim is, betekent dat dus dat onder die duizenden/ honderdduizenden er ook 99% moslim zijn. Dus, toegegeven, het westen heeft ontzettend veel negatieve dingen gedaan in 'moslimlanden', maar een deel van het probleem ligt ook daar zelf. Dat zie je islamkenners op tv ook beweren (en je kunt mij niet wijsmaken dat zelfs zij niet weten waarover ze het hebben, want zij studeren er al jaren, vaak tientallen jaren zeer intensief op), dat een groot deel van het probleem ligt in het feit dat moslims vaak geneigd zijn naar anderen te wijzen, en niet zelf hun aandeel in de ellende willen erkennen. Ik zie dat hier bevestigd, want bij alles wat er gezegd wordt draaien jullie er omheen. De dictators zijn geen echte moslims, de moslima die je voorlicht is geen echte moslim, de informatie die je raadpleegt is nooit goed genoeg, etc etc. Het houdt niet op. Het hele westen mag afgekraakt worden, maar de moslims doen nooit iets fout. Fijne houding voor moslims onderling, maar op een discussieforum schiet je er weinig mee op en als je kritisch wilt kijken naar de realiteit, dan heb je er al helemaal niets aan.

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2005 om 01:11
Salaam Aleikum,

Allereerst merk in jullie woorden dat jullie dus echt geen enkele weet hebben van wie nu echte moslims zijn en wie zich nu alleen maar zo noemen. Want volgens jullie waren saddam en zijn helpers ook moslims. Heel kortzichtig om te stellen dat moslims alsmaar kritiek blijven afwijzen, terwijl wij juist nu net degenen zijn die het meeste kritiek uiten. Maar zodra een aljazeera kritiek heeft wordt het merkwaardig genoeg door het westen als een terroristisch steunende zender gezien. Maar kritiek voor de rest is goed, maar vind je het niet vreemd dat niet moslims het altijd beter denken te weten als moslims zelf. Ik vind het een tikje arrogant wanneer je gaat stellen dat een aantal dingen in de islam moeten veranderen, terwijl je zelf en niet moslim bent en daarnaast dus niet eens de religie grondig kent. En met grondig kennen bedoel ik ook moslim zijn.

Ook een hele belediging door te wijzen naar de islamitische bevolking als reden voor de dictaturen. En de zogenaamde islamitische cultuur (wat overigens niet eens bestaat, leuke pim fortuyn retoriek trouwens) dictatuur goedkeurd of aanzet. Denk eerder dat dit bij het christendom het geval is. Maar waarom wordt dan het koloniale verleden dan zo makkelijk vergeten. Hebben jullie weleens geschiedenis gehad of de moeite genomen om iets over de islamitische landen te gaan lezen?
Elke islamitische land was in handen van een kolonisator. Na vertrek kreeg elk land ook een dictator aangewezen, en zodra een dictator aan de macht is zal hij er alles aan doen om de macht veilig te stellen. Tel daarbij nog eens op dat de legers getraind zijn door het westen om volkeren te kunnen onderdrukken en dat de wapens van de grotere machten komen.

Zoals het geval met Afrika, het westen heeft dit continent gewoon helemaal verpest. Na gekoloniseerd te hebben, ook dictators aangesteld om zo na vertrek nog enige macht te kunnen behouden. En sindsdien is er in elke land een burgeroorlog geweest of nog steeds aan de gang. Daarnaast was Mugabe tot 10 jaar terug nog de grote vriend van het westen, ik vraag me toch af wat er sindsdien is gebeurd. Oh nee sorry, dat hij aan de macht is komt omdat er in Marokko moslims wonen. Want immers alle dictaturen worden gevoed door het islamitische geloof en helemaal niet door het westen opgezet en in stand gehouden ten tijde van het sovjet tijdperk.

Zoals iemand zij na de val van de sovjetunie onze volgende vijand is de islam. En jullie zijn daar mooi ingetrapt. Lees eens verder dan de propaganda op het internet en van zogenaamde columnisten. Doe eens wat onderzoek voordat je uitspraken doet.
Ik eis verder excuses van pentacost voor de insinuering dat de islam de voedingsbodem voor dictaturen en onderdrukking is.

Voor de rest is het voor mij merkwaardig dat elke kritiek die op jullie afkomt maar wordt afgewezen. Want de Islam is toch eigenlijk gewoon slecht? Althans dat hoor ik jullie bijna denken. En maar blijven een beeld neer te zetten dat we niet tegen kritiek kunnen, terwijl elk kritisch vraagstuk altijd onderuit gehaald word. MIsschien is het punt wel vaak dat onderscheidend vermogen bij sommigen niet aanwezig is. Want iemand die als moslim geboren is en een iemand berooft of vermoord doet dat toch vanuit zijn islamitische achtergrond? Dat doet een christen toch ook niet, althans iemand die uit een christelijke familie komt. Net zo min dat ethniciteit een rol speelt.

De islam de schuld geven van alles wat slecht is, is heel gevaarlijk. Relaties blijven aanleggen tussen criminaliteit, moorden en islam is een zware belediging en getuigt niet echt van intelligentie. Ik kan me nog herrineren dat de joden in de jaren 30 ook overal de schuld van krijgen, misschien zou de niet islamitische bevolking maar eens eerst proberen om iets van haar verleden te leren en moeten leren kritiek niet zomaar af te wuiven.

En je kunt blijven stellen goed geinformeerd te zijn en hiervoor bronnen aandragen, maar als je woorden dit niet aantonen dan ben je niet echt slim bezig en zullen mensen er ook niet zoveel waarde aan hecten.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Seromba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 juni 2005
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Seromba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2005 om 04:15

Malcolm,

Mijn excuses dat wat ik schreef overkwam alsof ik de islam slecht vind. Dat is niet zo. Maar ik kan me als ik het teruglees voorstellen dat mijn kritiek op landen waar moslims een grote meerderheid vormen overgekomen is als kritiek op de islam.

Verder... ik moet nu even weg, maar je hebt genoeg gezegd waarop ik kan reageren. Ik studeer geschiedenis met Afrikaanse geschiedenis als afstudeerrichting, dus wat je zei valt wel ongeveer binnen mijn 'vakgebied'.

Daarover later dus meer.

Seromba

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2005 om 04:17

 

wat een langeteksten zeg pfff....

ik wist niet dat amerika ook een geloof was... 

Terug naar boven
Seromba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 juni 2005
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Seromba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2005 om 08:23

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Dito!

Allereerst merk in jullie woorden dat jullie dus echt geen enkele weet hebben van wie nu echte moslims zijn en wie zich nu alleen maar zo noemen.

Zoals ik al zei: jullie noemen elke moslim die een misdaad begaat direct geen moslim meer. Zodoende hoeven jullie je niet verantwoordelijk te voelen voor de misdaden van die moslim. Erg makkelijk. En ik liet zien dat Amerikanen dat ook kunnen doen en dat op zich alle westerlingen dat kunnen doen: acties van de CIA in Iran of waar dan ook zijn volledig in strijd met de westerse geest van liberalisme en vrijheid. Ik ga dan toch ook niet zeggen dat de CIA een niet-westerse organisatie is. Kan helemaal niet. Ik neem mijn verantwoordelijkheid en zeg: wij als westen hebben een probleem als de CIA misdaden pleegt, en wij als westen moeten ons tegen de praktijken van de CIA verzetten. Het zou moslims sieren als zij eenzelfde soort verantwoordelijkheidsgevoel hadden, ipv alles af te schuiven op externe factoren.

Want volgens jullie waren saddam en zijn helpers ook moslims.

Van Saddam weet ik dat nou net weer niet zo zeker! Die begon eind jaren zeventig als een nogal westers-geori�nteerd leider, met weinig affiniteit met de islam. Dat is wat ik ervan heb begrepen. En naarmate hij zijn dictatuur meer vorm gaf, begon hij zich ook steeds meer met de islam in te laten. Ik ben er vrijwel van overtuigd dat Saddam de islam heeft misbruikt voor zijn eigen doeleinden. Maar Irak is daarin denk ik meer uitzondering dan regel. Al die andere Midden-Oosten landen (neem Iran) worden toch gewoon bestuurd door dictators of autocratische heersers die openlijk voor hun moslimgeloof uitkomen.

Heel kortzichtig om te stellen dat moslims alsmaar kritiek blijven afwijzen, terwijl wij juist nu net degenen zijn die het meeste kritiek uiten.

Dat zeg ik toch ook: de meeste moslims uiten veel kritiek, maar nooit op zichzelf. Ze bekritiseren altijd anderen.

Maar zodra een aljazeera kritiek heeft wordt het merkwaardig genoeg door het westen als een terroristisch steunende zender gezien.

Ik heb wel eens gehoord dat de nieuwsvoorziening door Aljazeera veel betrouwbaarder is dan die door de CNN. Dus zo snel zou ik die zender niet in het hoekje van de terroristen drukken.

Maar kritiek voor de rest is goed, maar vind je het niet vreemd dat niet moslims het altijd beter denken te weten als moslims zelf. Ik vind het een tikje arrogant wanneer je gaat stellen dat een aantal dingen in de islam moeten veranderen, terwijl je zelf en niet moslim bent en daarnaast dus niet eens de religie grondig kent. En met grondig kennen bedoel ik ook moslim zijn.

Moslims zeggen anders zelf ook dat ze alles het beste weten, dus ik zie niet in waarin dat verschilt van de houding van niet-moslims. Dat terzijde. Ik zeg niet dat de islam moet veranderen. Ik heb het niet over de religie, maar over de landen waarin moslims een meerderheid vormen. De cultuur in die landen is in verreweg de meeste gevallen erg repressief, dictatoriaal, en d�t moet veranderen vind ik. Ik hoop dat ik nog zal meemaken dat christenen in Teheran over straat mogen lopen roepen "Jezus is Heer, halleluja!"

Ook een hele belediging door te wijzen naar de islamitische bevolking als reden voor de dictaturen.

Ik constateer slechts een feit: de meeste landen waar moslims in de meerderheid zijn, zijn een dictatuur. Ook in Nederland zie je relatief veel moslims die de westerse vrijheid, gelijkheid, broederschap maar niks vinden. Dan denk ik toch dat ik niet zomaar wat klets als ik zeg dat veel moslims blijkbaar dictatoriale neigingen hebben. Ik zeg overigens niet dat dit door de islam komt, maar door de moslims.

En de zogenaamde islamitische cultuur (wat overigens niet eens bestaat, leuke pim fortuyn retoriek trouwens) dictatuur goedkeurd of aanzet.

Dat is toch gewoon zo: kijk naar landen waar moslims een meerderheid vormen, daar zijn de inwoners nou niet bijster democratisch gezind.

Denk eerder dat dit bij het christendom het geval is. Maar waarom wordt dan het koloniale verleden dan zo makkelijk vergeten. Hebben jullie weleens geschiedenis gehad of de moeite genomen om iets over de islamitische landen te gaan lezen?

Zoals ik zei: ik studeer geschiedenis. Het christendom heeft sterk repressieve perioden gekend, die pas de laatste tweehonderd jaar zijn be�indigd met de opkomst van het liberalisme (dat weer voortvloeit uit de christelijke cultuur). Kolonialisme is niet specifiek christelijk trouwens: het bloeide vooral op in de hoogtijdagen van het liberalisme, toen men dacht dat alle niet-Europeanen minderwaardige mensen waren die moesten worden "opgevoed". Dat is een volstrekt verwerpelijke gedachte. Toch, als je kijkt naar de liberale en christelijke naties in de twintigste eeuw, dan moet je concluderen dat ze steeds democratischer zijn geworden en uiteindelijk ook hebben ingezien dat kolonialisme fout was. Zo'n ontwikkeling zie ik in de "moslimwereld" nog niet, maar ik hoop van harte dat ook daar uiteindelijk vrije, democratische staten zullen ontstaan.

Elke islamitische land was in handen van een kolonisator. Na vertrek kreeg elk land ook een dictator aangewezen, en zodra een dictator aan de macht is zal hij er alles aan doen om de macht veilig te stellen. Tel daarbij nog eens op dat de legers getraind zijn door het westen om volkeren te kunnen onderdrukken en dat de wapens van de grotere machten komen.

Je schildert het een beetje te eenzijdig af, maar in de kern heb je zeker gelijk. Dat wil zeggen: de nieuwe leiders van het onafhankelijke Midden-Oosten waren mensen die in het Westen waren opgeleid, die in het Westen carri�re hadden gemaakt en die alleen maar zo hoog hadden kunnen opklimmen omdat het Westen hun aanwezigheid heeft getolereerd. Inderdaad, de legers die eerst de kolonisator steunden, werden nu door de eigen regerende elite ingezet voor precies dezelfde doelen. Je zag in die tijd dus dat de koloniale gouverneur vertrok en dat er een president (Nasser, Nehru, noem ze maar op) voor in de plaats kwam, die eigenlijk op dezelfde voet verder ging als de kolonisator. Neo-kolonialisme heet dat, het is een fenomeen dat in de historische wereld algemeen erkend wordt. Neo-kolonialisme heeft ertoe geleid dat ook na onafhankelijkheid de massa nog steeds werd onderdrukt, maar nu niet door westerlingen, maar door een kleine elite uit het eigen land. 

Zoals het geval met Afrika, het westen heeft dit continent gewoon helemaal verpest. Na gekoloniseerd te hebben, ook dictators aangesteld om zo na vertrek nog enige macht te kunnen behouden. En sindsdien is er in elke land een burgeroorlog geweest of nog steeds aan de gang. Daarnaast was Mugabe tot 10 jaar terug nog de grote vriend van het westen, ik vraag me toch af wat er sindsdien is gebeurd. Oh nee sorry, dat hij aan de macht is komt omdat er in Marokko moslims wonen. Want immers alle dictaturen worden gevoed door het islamitische geloof en helemaal niet door het westen opgezet en in stand gehouden ten tijde van het sovjet tijdperk.

Dat laatste heb ik nooit gezegd en dat weet je volgens mij best. Ik zeg niet dat alle dictaturen veroorzaakt worden door moslims. In het geval van Mugabe is het een Afrikaanse christen die de boel tiranniseert. Je gaat hier echter wel heel kort door de bocht. Het is niet zo dat het Westen allerlei dictators heeft "aangesteld" en dat Afrika nu een puinhoop is alleen maar dankzij het kolonialisme. Die visie, de zogeheten 'dependenciatheorie' heeft wel aanhangers, maar steeds meer wordt duidelijk dat Afrikanen ook zelf een aandeel hebben in de malaise. Maar goed, het gaat iets te ver om daar uitgebreid op in te gaan. Die Afrikaanse leiders die de macht kregen na onafhankelijkheid, dat waren de leiders van de grote Afrikaanse vrijheidsbewegingen. Kortom, zij waren degenen die zich op politiek en soms ook op militair vlak verzetten tegen het Westen. Het is dus niet waar wat je zegt, dat zij door het Westen zijn aangesteld. Mugabe, Nyerere, Kenyatta, Nkruma, Mobutu, Senghor, etc etc allemaal waren ze vrijheidsstrijders - de een wat vreedzamer dan de ander. Ze zijn vaak door democratische verkiezingen aan de macht gekomen en hebben zich vervolgens ontpopt als dictators. Het Wetsne heeft daar een aandeel in gehad natuurlijk, door bv Kenyatta en Mugabe en Mobutu heel lang economisch te steunen, maar in eerste instantie zijn de Afrikanen natuurlijk zelf verantwoordelijk.

Zoals iemand zij na de val van de sovjetunie onze volgende vijand is de islam. En jullie zijn daar mooi ingetrapt.

Dat was Samuel Huntington, de "clash of civilizations". Hij stelt dat sinds de val van de USSR, de grootste wereldwijde conflicten zullen ontstaan rondom "cultures". Hij ziet een stuk of zeven grote werelculturen (Westers, Islamitisch, Slavisch-Orthodox, Latijns-Amerikaans, Confuciaans, Indisch geloof ik en zo nog een paar). Op de grenzen tussen die culturen zijn de meeste conflicten. Voorbeelden: Mexico op de grens tussen Westers en Latijns-Amerikaans; Turkije op de grens tussen Islamitisch en Westers; voormalig Joegoslavi� op de driesprong tussen Westers, Islamitisch en Slavisch-Orhtodox, Indonesi� enzo. Van hem komt ook de uitspraak "Islam had bloody borders", hij denkt dat de islam centraal komt te staan in de wereldwijde conflicten van de 21e eeuw. Het zou me weinig verbazen als hij daarin gelijk had. Aan de andere kant heeft hij her ook over "The West versus the Rest", als in: al die andere culturen willen graag hetzelfde welvaartspeil bereiken als het Westen en het Westen zal dit proberen te voorkomen. Dat is iets wat ik z�ker terugzie in deze wereld (en dat zal je met me eens zijn ;-) )

Lees eens verder dan de propaganda op het internet en van zogenaamde columnisten. Doe eens wat onderzoek voordat je uitspraken doet.

Doe jij dat dan ook? Want jij hangt hier ook een nogal eenzijdig verhaal op. Je verhaal is gebaseerd op een theorie (dependencia) die al sinds de jaren zeventig niet meer serieus wordt aangehangen.

Ik eis verder excuses van pentacost voor de insinuering dat de islam de voedingsbodem voor dictaturen en onderdrukking is.

Mooi hoor, iedereen mag hier allerlei vuils en onzinnigs over het westen zeggen, maar zodra er ook maar een spoortje van kritiek op de islam is...

Voor de rest is het voor mij merkwaardig dat elke kritiek die op jullie afkomt maar wordt afgewezen. Want de Islam is toch eigenlijk gewoon slecht? Althans dat hoor ik jullie bijna denken. En maar blijven een beeld neer te zetten dat we niet tegen kritiek kunnen, terwijl elk kritisch vraagstuk altijd onderuit gehaald word. Misschien is het punt wel vaak dat onderscheidend vermogen bij sommigen niet aanwezig is. Want iemand die als moslim geboren is en een iemand berooft of vermoord doet dat toch vanuit zijn islamitische achtergrond? Dat doet een christen toch ook niet, althans iemand die uit een christelijke familie komt. Net zo min dat ethniciteit een rol speelt.

Ben ik het niet mee eens. Ten eerste: ik wijs niet alle kritiek op het westen af, ik ben daar heel eerlijk in: het westen heeft veel ellende veroorzaakt in de wereld. Alleen ligt de oorzaak van de ellende niet alleen bij het westen, dus vind ik dat ik er terecht op mag wijzen dat jij nogal eenzijdig redeneert. Ten tweede: ik denk niet dat de islam slecht is. Wel denk ik dat veel van de zogenoemde "moslimnaties" slecht zijn, als in: ik vind het slecht dat ik daar, als ik mijn niet-islamitische mening spui, in de gevangenis beland. Ik denk niet dat dit door de islam komt. Ik denk dat het door de moslims komt. En ik hoop dat ook de islam een verlichting zal doormaken zoals het christendom die heeft gekend, zodat ook in "moslimnaties" iedereen in vrede naast elkaar kan leven, ongeacht je mening of geloof. Ten derde, zit je ernaast als je zegt dat niemand uit een christelijke familie een misdaad begaat. Ook christenen plegen moorden. Dat is voor mij geen reden om te zeggen "dat is geen christen". De mens is zondig van aard en ik geloof dat je jezelf ondanks die zonden toch christen mag noemen als je maar oprecht ernaar streeft God te leren kennen en de waarheid te kennen. Dus als een christen een moord pleegt of als christenen ergens in Verweggistan een dictatuur beginnen, dan trek ik me dat zeer persoonlijk aan en zal ik het veroordelen, maar ik zal niet alle kritiek van de hand wijzen met het argument "dat zijn geen christenen" of "jij hebt er geen verstand van". 

De islam de schuld geven van alles wat slecht is, is heel gevaarlijk. Relaties blijven aanleggen tussen criminaliteit, moorden en islam is een zware belediging en getuigt niet echt van intelligentie. Ik kan me nog herrineren dat de joden in de jaren 30 ook overal de schuld van krijgen, misschien zou de niet islamitische bevolking maar eens eerst proberen om iets van haar verleden te leren en moeten leren kritiek niet zomaar af te wuiven.

Mee eens, iig ik vind het ook slecht om te zeggen dat de islam en moord en criminaliteit met elkaar te maken hebben. De islam is volgens mij net als het christendom een religie van vrede, niet van moord en doodslag. Daarom bekritiseer ik ook niet de islam, maar het gedrag van moslims. Ik denk dat je wel gelijk hebt, dat moslims in Nederland van veel teveel dingen de schuld krijgen. Dat is fout. Ik erger me daaraan. Ik erger me eraan dat veel mensen elke moslim of zelfs iedereen met een kleurtje zien als een vijand of een crimineel. Echter, waarom haal je dat er nu bij? Ik ben het gewoon niet met je eens, that's all. Dat wil niet zeggen dat ik moslims overal maar de schuld van geef.

En je kunt blijven stellen goed geinformeerd te zijn en hiervoor bronnen aandragen, maar als je woorden dit niet aantonen dan ben je niet echt slim bezig en zullen mensen er ook niet zoveel waarde aan hecten.

Dit klinkt een beetje arrogant, zo van: iedereen die het met mij oneens is, heeft er geen verstand van. Ik denk dat je heel goed van mening kunt verschillen over dit soort dingen.

Seromba

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.156 seconden.