Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

vernoemen

 Post Reply Post Reply
Schrijver
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: vernoemen
    Geplaatst op: 06 juni 2005 om 13:37

assalemaleykoem

ik zou graag het volgende willen weten of dat is toegestaan;

ik heb een vriendin die sins kort is getrouwd, en nu heeft haar schoonmoeder haar gevraagd dat wanneer ze een zoon krijgt hem de zelfde naam wilt geven als haar overleden zoontje (kind van de schoonmoeder). nu vroeg ze aan mij of dat wel is toegestaan, ik dacht van niet omdat het een vorm van aanbidding is?

maar ik weet het niet zeker dus?????

en heeft nog advies hoe je dit, wanneer het niet toegestaan is, het beste kan overbrengen naar haar schoonmoeder? wand ze heeft er ook niet zo,n heel best contact mee, en daarbij is haar schoonmoeder niet echt iemand die de wetten of sunnah,s helemaal presies volgt.

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2005 om 14:26
In eerste instantie geplaatst door malikah

(..) nu vroeg ze aan mij of dat wel is toegestaan, ik dacht van niet omdat het een vorm van aanbidding is?

Hoeveel moslims zijn er niet vernoemd naar gewaardeerde moslims uit eerder tijden. Lijkt me niet dat je het vernoemen van iemand naar een ander als een blijk van aanbidding van die ander hoeft te zien.

Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2005 om 14:18
Om het kind een eigen leven te geven zou ik NOOIT een kind vernoemen naar een overleden zoon. Het kind wordt namelijk altijd vergeleken met de overleden zoon en daar is zowel het kind als zeker ook de moeder niet bij gebaat.
Mijn advies is dus ook: NIET DOEN.

Groet, groet Eelke
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2005 om 15:51

heeft iemand daliel?

 

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2005 om 18:38

Ik sluit mij helemaal aan bij het advies van Eelke. Lijkt me heel wijs.

Overigens mijn excuses Malikah. Ik wist wel dat je vroeg om 'bewijs' en met mijn antwoord geef ik je natuurlijk geen uitsluitsel.

Terug naar boven
sabar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 54
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sabar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2005 om 20:00

Assalam walaikum

Ik heb niet echt een antwoord, maar op deze side

www.muslim-names.co.uk

klik op "naming the baby" in de linker kolum

Staat heel veel vermelt over het kiezen van de naam voor een kind. Het is wel in het engels, en weet niet of het je vraag echt beantwoord, maar Insh Allah heb je er toch iets aan

walaikum salam sabar

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.