Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

C.S. Lewis over het christendom

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: C.S. Lewis over het christendom
    Geplaatst op: 15 juni 2005 om 05:49
@ Anne: betaalde genade is geen tegenstrijdigheid. Degene die betaalt is namelijk God zelf. Hij is als het ware de 'handelaar in genade': hij koopt het voor een hoge prijs (het offer van Jezus) in, om het vervolgens gratis uit te delen aan wie er maar belangstelling voor heeft.

Ja, maar ik bedoelde dat je niet zomaar iets kan geven aan een rechtvaardig persoon om je rechtmatige straf te ontlopen. Dan is het geen genade maar een deal.

Handelaar in genade doet me denken aan koopman in oudroest...

Wij zijn voor hem een vol benzinevat,
dat hij leeg achterlaat. Hij moet het kwijt,
al de afval, met zijn wezen in strijd.

Sinds hij zich van de schepping onderscheidt,
gingen wij dood en liggen langs het pad,

wanneer niet Christus, koopman in oudroest,
ons juist in zo'n conditie vinden moest;
alsof hij met de Vader had gesmoesd.


;)
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2005 om 03:23

Hoi Seromba,

Vindt jij genade van God het belangrijkste in je leven?

Mvg. Imaan

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Seromba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 juni 2005
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Seromba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2005 om 08:10
Moeilijke vraag. Het is een heel mensgerichte visie. Feitelijk vind ik het prijzen van God en leven zoals Hij dat van mij wil het belangrijkste. Vanuit menselijk perspectief is genade het belangrijkste: Hij is genadig, waardoor wij ooit weer volmaakt verzoend kunnen zijn met God. Dus, ik wil als christen graag dichtbij God zijn, Hem eren omdat Hij al het goede is, de waarheid en rechtvaardigheid. Zijn genade biedt daartoe mijns inziens de enige mogelijkheid, dus is die genade, die 'gratis' verlossing door Jezus, voor mij superbelangrijk.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.