Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

serie

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: serie
    Geplaatst op: 08 juni 2005 om 14:32

SGP, ChristenUnie: serie moet van tv

DEN HAAG De SGP en de ChristenUnie willen dat het programma 'God bestaat niet' door het kabinet van de tv wordt gehaald. Ze vinden dat er sprake is van godslastering en dat er op uiterst schandelijke wijze gespot wordt met God en het christelijk geloof.

In het programma praten wetenschappers over het gevaar, de absurditeit en de functie van het geloof. Volgens de SGP en ChristenUnie is het een voorbeeld van hoe het n�et moet in het kader van het normen- en waardendebat.

Eerder probeerde de kerk waar de serie werd gemaakt, vergeefs bij de rechter een uitzendverbod af te dwingen.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2005 om 14:43

Hier kan je ze in realplayer bekijken, en zelf even zien wat er van de oproer waar is.

http://www.rvu.nl/rvu.php?i=4&l=0&n=806

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Seromba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 juni 2005
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Seromba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2005 om 18:59
De serie is provocerend, kwetsend voor christenen. Maar doordat de CU en SGP er zo'n heibel over maken, gaan mensen er natuurlijk juist naar kijken. Je mist je doel dus volkomen. Ik ben op zich gecharmeerd van de ChristenUnie, maar dit soort acties snap ik niet. Ze snijden zichzelf in de vingers en dat weten ze, maar toch willen ze dit soort dingen altijd aankaarten, blijkbaar omdat ze graag radicaal over willen komen ofzo.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2005 om 01:17
Salaam aleikum,

Of dat het gewoon beledigend is en niet respectvol richting de christenen. Of zou belediging gewoon geschrapt mogen worden uit het woordenboek. Aangezien iedereen dit een normale zaak vindt. De makers moeten eens normaal opgevoed worden, want als je zulke programma�s maakt getuigt dit niet echt van enig fatsoen.
Populariteits winning dat is beledigen tegenwoordig. Leer eens discussieren in plaat van domme dingen te roepen die meer iets over je zelf zegt dan over degenen die je probeert te beledigen.

Salaam ALeikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Seromba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 juni 2005
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Seromba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2005 om 04:08
Je hebt helemaal gelijk Malcolm, maar ik ben toch heel blij dat het in Nederland niet verboden is om lompe of onfatsoenlijke programma's te maken.
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2005 om 15:57

Je hebt helemaal gelijk Malcolm, maar ik ben toch heel blij dat het in Nederland niet verboden is om lompe of onfatsoenlijke programma's te maken.

WAAROM NIET ??? DIT ZIJN EEN STEL SUKKELS DIE GRAPPIG WILLEN DOEN !!!!!

HEEL BLIJ NOG WEL WIL JIJ OOK GRAPPIG ZIJN

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2005 om 16:22

Een ander beledigen is een tekortkoming bij jezelf.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Seromba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 juni 2005
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Seromba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2005 om 13:11

@ Imaan: zeer wijs geformuleerd.

@ Remco: heldere uitleg, heb nu iets meer begrip voor de actie van CU/ SGP

@ Murat: van jouw zin "heel blij nog wel wil jij ook grappig zijn" kan ik niks maken. Is dit een vraag, een verwijt...? Ik hoop dat je deze zin in kloppend Nederlands wilt herformuleren, zodat ik kan begrijpen wat je bedoelt. Ten tweede, wat ik wel begrijp is dat jij je afvraagt waarom ik het geoorloofd vindt dat "onfatsoenlijke" programma's niet verboden zijn. Dat vind ik, omdat "onfatsoenlijk" niet goed te defini�ren is: de een vindt dit onfatsoenlijk, de ander vindt weer iets heel anders onfatsoenlijk. Dus als je dingen die "onfatsoenlijk" zijn verbiedt, dan draait het er al snel op uit dat de regering als een soort dictator haar eigen visie opdringt over wat wel of niet onfatsoenlijk is. Dat zie je vaak gebeuren in niet-westerse landen en daar leidt het meestal tot onderdrukking. Extreme voorbeelden bestaan er van Afrikaanse landen waarin het dragen van een snor strafbaar werd gesteld (ofzo), dat is dus een extreem voorbeeld van de ellende die je krijgt als je onfatsoenlijke dingen wilt verbieden. Daar heb ik geen zin in, ik wil in Nederland mezelf vrij kunnen uiten, zelfs al heeft dat tot gevolg dat ook Muntz en andere idioten zich vrij mogen uiten.

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2005 om 15:25

JA SEROMBA JE HEBT GELIJK

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.