Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Mag een vrouw geslagen worden???

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
maryam_84 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 31 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote maryam_84 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Mag een vrouw geslagen worden???
    Geplaatst op: 27 juni 2005 om 03:23
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Jouw reactie is al beantwoordt met de tekst. Ik spreek voor mezelf en voor elke moslim. 

je spreekt niet namens mij!

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2005 om 07:43
In eerste instantie geplaatst door Soldier

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Wat mij betreft, hangen gelijkwaardigheid en waardigheid aan mekaar vast. Ze loskoppelen, vermindert hun waarde;

Waardigheid en gelijkwaardigheid zit wel degelijk een verschil tussen. Waardigheid betenkent: de hoeveelheid waarde die aan iemand besteed wordt en gelijkwaardigheid betekent dat de hoeveelheid waarde tussen bepaalde dingen hetzelfde (gelijk) is.

Inderdaad, en het gaat er natuurlijk om dat elk persoon met evenveel waardigheid moet behandeld worden. Gelijkwaardigheid dus

Deze termen staan dus totaal los van elkaar en ze van elkaar loskoppelen verminderd hun waarde dus in geen enkel opzicht. En dan vraag ik me geen eens meer af hoe jij deze woorden zo onlosmakelijk aan elkaar kan koppelen. Zo zie ik wel vaker denkbeelden/ideeen van ongelovigen, die kant noch wal raken.

Ik snap daadwerkelijk niet waarom jij zo graag wilt geloven dat de ene mens meer waard is dan de andere (en nog meer waar jij jezelf dan op die schaal plaatst - maar daar heb k wel een idee van.)

De Islam ziet de vrouw en man als gelijkwaardig en geeft ze andere plichten, maar in het vooruitzicht staat een eeuwig leven in het Paradijs, waardoor beken vloeien. Zij zullen daarin worden getooid met armbanden van goud en zullen groene gewaden van fijne zijde en zwaar brocaat dragen, terwijl zij op tronen zullen liggen. Hoe goed is de beloning en hoe schoon is de rustplaats. (18:31)

Goud en brocaat maken een mens niet gelukkig hoor, en zijn niet de essentie.  Lang leve de vogeltjes in de gouden kooi!

De ongelovigen geloven hier niet in en verkiezen het tegenwoordige leven. Daardoor heeft het begrip gelijkwaardigheid absoluut geen betekenis voor ze en wordt er natuurlijkerwijs gestreeft naar gelijkheid, zodat een ieder hetzelfde kan doen, wat een ander ook kan doen.

In het westen is individualiteit net belangrijk, net als gelijkheid, gelijkwaardigheid, vrijheid, ...  Goud en brocaat zullen best leuk zijn hoor, maar komen toch na normen en waarden.

Dit gaat uiteraard ten koste van de waardigheid, zoals we dat op alle mogelijke vlakken kunnen waarnemen.

De ongelovige zal dit nooit willen bekennen, daardoor zullen ze zichzelf ook een gelijkwaardigheidsgevoel geven door middel van woorden. Wij zijn gelijk en tegelijkertijd ook gelijkwaardig, want dat hoort bij elkaar.

Gelijk in figuurlijke zin, voor de rest klopt het wel.  Ik snap alleen niet wat het mogelijkerwijs met "bekennen" te maken kan hebben, "we" zijn gewoon tegen ongelijkwaardigheid.

Lieg er maar lekker op los, ongelovige. Lieg maar tegen je maten, lieg maar tegen ons en lieg zelfs maar lekker tegen jezelf.

Maar tegen de Almachtige, de Alwijze zal je nooit kunnen liegen!

Maar goed dat ik niet lieg dan.  Lieg jij er dus maar lekker op los "gelovige".

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2005 om 08:43
In eerste instantie geplaatst door maryam_84

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Jouw reactie is al beantwoordt met de tekst. Ik spreek voor mezelf en voor elke moslim. 

je spreekt niet namens mij!

 

Ik sprak niet. de Quraa'n sprak hierover.
Wa- Allahu a3lem.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2005 om 09:09
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

maar iedereen heeft het over pijn  mishandeling daaom vroeg ik je zou je het pijn doen?

Ja.

nu lieg je  en mag je liegen volgens jou geloof??

Waarom zou ik daarover liegen?  Is het zo moelijk te begrijpen dat het iemand pijn zou doen als ie geslagen wordt, mij lijkt dat eerder logisch...

  nee dat vroeg ik je niet je ontwijkt mijn vraag of je zegt ja   ja je liegt het zou echt geen pijn doen een kleine tikje op je hand  ja een kleine tikj tikje

Omdat het moeilijk doordringt: JA, oui, yes, ja (duits hier), si, ...
Ipv blind te reageren kan je beter even naar de uitleg hierboven kijken. 

Vraag ontwijken?  Wat een onzin, omdat jij het er niet mee eens bent, ontwijk ik het niet hoor.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2005 om 09:12

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Persoonlijk zal ik zelf nooit mijn vrouw gaan slaan. Ik ben zelf nog niet getrouwd, maar als ik inshallah zal gaan trouwen zal ik mezelf nooit toestaan om zoiets te doen.
De islam biedt ons de mogelijkheid om dit in het uiterste maar dan ook uiterste geval te doen. En dan nog dient dit op een manier te gebeuren waarbij de vrouw geen of weinig pijn mag ervaren. Zoals men een klein kind slaat (en dan heb ik het over de hardheid en niet over de gelijkheid). Een vrouw is gelijkwaardig tov de man, maar niet gelijk aan een man. Veel rechten genieten zowel de vrouw als de man.
Wanneer de man een vrouw mishandeld zodat ze hem verlaat en naar een opvanghuis gaat, heeft dit niets meer te maken met de Islam of dat de man moslim is. Dit heeft te maken met de man zijn problemen en zijn gebrek aan islamitische waarden. Iemand die zich islamitisch noemt zal een vrouw nooit en te nimmer een ziekenhuis inslaan of zodanig mishandelen dat ze hem verlaat.

Hoe kan een man nog samenleven met zijn vrouw als hij haar mishandeld heeft? Dat is wat ik me afvraag. In de notie dat je je vrouw liefhebt, hoe kun je haar pijn doen? Islam betrekken bij vrouwen die in opvanghuizen zitten is niet alleen kortzichtig, maar toont duidelijk aan dat de persoon die dit doet niet in staat is om zelfstandig na te kunnen denken en kennis hierover te verschaffen. Beetje dom dus.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Ik vind jouw mening hier 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2005 om 09:22
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Persoonlijk zal ik zelf nooit mijn vrouw gaan slaan. Ik ben zelf nog niet getrouwd, maar als ik inshallah zal gaan trouwen zal ik mezelf nooit toestaan om zoiets te doen.
De islam biedt ons de mogelijkheid om dit in het uiterste maar dan ook uiterste geval te doen. En dan nog dient dit op een manier te gebeuren waarbij de vrouw geen of weinig pijn mag ervaren. Zoals men een klein kind slaat (en dan heb ik het over de hardheid en niet over de gelijkheid). Een vrouw is gelijkwaardig tov de man, maar niet gelijk aan een man. Veel rechten genieten zowel de vrouw als de man.
Wanneer de man een vrouw mishandeld zodat ze hem verlaat en naar een opvanghuis gaat, heeft dit niets meer te maken met de Islam of dat de man moslim is. Dit heeft te maken met de man zijn problemen en zijn gebrek aan islamitische waarden. Iemand die zich islamitisch noemt zal een vrouw nooit en te nimmer een ziekenhuis inslaan of zodanig mishandelen dat ze hem verlaat.

Hoe kan een man nog samenleven met zijn vrouw als hij haar mishandeld heeft? Dat is wat ik me afvraag. In de notie dat je je vrouw liefhebt, hoe kun je haar pijn doen? Islam betrekken bij vrouwen die in opvanghuizen zitten is niet alleen kortzichtig, maar toont duidelijk aan dat de persoon die dit doet niet in staat is om zelfstandig na te kunnen denken en kennis hierover te verschaffen. Beetje dom dus.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Ik vind jouw mening hier 

 

Dit is geen mening .Dit is wat je islaam heeft geleerd.Als moslim je bent verplicht om zo te gedragen. Les soerat al mujadala.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2005 om 10:24
Ik had het anders wel over zijn mening, de tweede paragraaf "de islam biedt ons..." ben ik het niet mee eens.
Ik vind het gewoon goed dat hoewel hij zegt dat het volgens zijn geloof mag, hij het toch niet zou doen.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2005 om 14:10
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Soldier

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Wat mij betreft, hangen gelijkwaardigheid en waardigheid aan mekaar vast. Ze loskoppelen, vermindert hun waarde;

Waardigheid en gelijkwaardigheid zit wel degelijk een verschil tussen. Waardigheid betenkent: de hoeveelheid waarde die aan iemand besteed wordt en gelijkwaardigheid betekent dat de hoeveelheid waarde tussen bepaalde dingen hetzelfde (gelijk) is.

Inderdaad, en het gaat er natuurlijk om dat elk persoon met evenveel waardigheid moet behandeld worden. Gelijkwaardigheid dus

De man en de vrouw zijn nog steeds gelijkwaardig aan elkaar binnen de islam. Daar veranderd jou halsstarrige mening helemaal niks aan.

Deze termen staan dus totaal los van elkaar en ze van elkaar loskoppelen verminderd hun waarde dus in geen enkel opzicht. En dan vraag ik me geen eens meer af hoe jij deze woorden zo onlosmakelijk aan elkaar kan koppelen. Zo zie ik wel vaker denkbeelden/ideeen van ongelovigen, die kant noch wal raken.

Ik snap daadwerkelijk niet waarom jij zo graag wilt geloven dat de ene mens meer waard is dan de andere (en nog meer waar jij jezelf dan op die schaal plaatst - maar daar heb k wel een idee van.)

En ik snap nog steeds niet hoe jij de woordjes waardigheid en gelijkwaardigheid zo aan elkaar vast kan koppelen, terwijl het nog steeds 2 verschillende termen zijn.

13:16 Zeg: "Wie is de Heer der hemelen en der aarde?" Zeg: "Allah." Zeg: "Hebt gij naast Hem dan helpers genomen, die voor zich over goed noch kwaad macht hebben?" Zeg: "Kunnen de blinde en de ziende gelijk zijn?" Of kan de duisternis gelijk zijn aan het licht? Of schrijven zij aan Allah medegoden toe die iets, op Zijn schepping lijkende hebben geschapen, zodat beide scheppingen hun gelijk voorkomen? Zeg: "Allah is de Schepper aller dingen en Hij is de Ene, de Opperste."

De gelijkheid van personen wordt binnen de Islam bepaalt door zijn Imaan (mate van geloof). Daar veranderd jou halsstarrige mening helemaal niks aan.

32:18 Zou dan de gelovige gelijk zijn aan hem die ongehoorzaam is? Zij zijn (stellig) niet gelijk.

De Islam ziet de vrouw en man als gelijkwaardig en geeft ze andere plichten, maar in het vooruitzicht staat een eeuwig leven in het Paradijs, waardoor beken vloeien. Zij zullen daarin worden getooid met armbanden van goud en zullen groene gewaden van fijne zijde en zwaar brocaat dragen, terwijl zij op tronen zullen liggen. Hoe goed is de beloning en hoe schoon is de rustplaats. (18:31)

Goud en brocaat maken een mens niet gelukkig hoor, en zijn niet de essentie.  Lang leve de vogeltjes in de gouden kooi!

Het vuur en vernedering past dus blijkbaar een stuk beter bij jou. De Qur'aan geeft aanwijzingen hoe de hemel eruit gaat zien. Aangezien bijna alle leed op de wereld aangericht wordt voor goud en brocaat is het nog geen eens zo'n slecht idee, maar nogmaals: jou halsstarrige mening veranderd hier helemaal niks aan.

De ongelovigen geloven hier niet in en verkiezen het tegenwoordige leven. Daardoor heeft het begrip gelijkwaardigheid absoluut geen betekenis voor ze en wordt er natuurlijkerwijs gestreeft naar gelijkheid, zodat een ieder hetzelfde kan doen, wat een ander ook kan doen.

In het westen is individualiteit net belangrijk, net als gelijkheid, gelijkwaardigheid, vrijheid, ...  Goud en brocaat zullen best leuk zijn hoor, maar komen toch na normen en waarden.

En laat het net jou zijn, met je Balkenende-masker op, om ons te vertellen wat normen en waarden zijn....  Je wordt steeds grappiger. De Islam leert ons alle normen en waarden, wat een mens moet bezitten. Dat de westerse wereld het zo goed heeft, hebben ze te danken aan het leed dat ze de andere landen hebben aangedaan. Helaas vergeten ze dit maar al te graag. Uiteraard hoef je het daar helemaal niet mee eens te zijn. Maar je eigen halsstarrige meningen veranderen helemaal niks aan deze feiten.

Dit gaat uiteraard ten koste van de waardigheid, zoals we dat op alle mogelijke vlakken kunnen waarnemen.

De ongelovige zal dit nooit willen bekennen, daardoor zullen ze zichzelf ook een gelijkwaardigheidsgevoel geven door middel van woorden. Wij zijn gelijk en tegelijkertijd ook gelijkwaardig, want dat hoort bij elkaar.

Gelijk in figuurlijke zin, voor de rest klopt het wel.  Ik snap alleen niet wat het mogelijkerwijs met "bekennen" te maken kan hebben, "we" zijn gewoon tegen ongelijkwaardigheid.

Gelijk in figuurlijke zin? Waarom dan de waardigheid ook niet meteen in figuurlijke zin? Ze horen toch bij elkaar? Trouwens gaat een beetje moeilijk als je niet eens weet wat gelijkwaardigheid is. En tevens het bewijs dat je liegt: aangezien je zegt dat "jullie" tegen ongelijkwaardigheid zijn, terwijl het ongelijkwaardigheid tiert in "jullie" wereld. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar je halsstarrige mening veranderd hier helemaal niks aan.

Lieg er maar lekker op los, ongelovige. Lieg maar tegen je maten, lieg maar tegen ons en lieg zelfs maar lekker tegen jezelf.

Maar tegen de Almachtige, de Alwijze zal je nooit kunnen liegen!

Maar goed dat ik niet lieg dan.  Lieg jij er dus maar lekker op los "gelovige".

Lucht op he, om hetzelfde te roepen wat tegen jou is geroepen? Alleen is een van ons dan echt een leugenaar. We zullen er spoedig erachter komen wie die leugenaar is. Ook al geloof je daar niet in, jou halsstarrige mening veranderd hier helemaal niks aan.

En blijf maar lekker je meningen (gedachten lees: vermoedens) hier verkondigen. Alleen zal het de waarheid dat Islam heet in zijn totaal niet deren.

Doei soldier (om maar toepasselijk af te sluiten)

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2005 om 15:08

In eerste instantie geplaatst door Soldier

De man en de vrouw zijn nog steeds gelijkwaardig aan elkaar binnen de islam. Daar veranderd jou halsstarrige mening helemaal niks aan.

Het gelijkwaardig vinden (wat jij hier doet) en het gelijkwaardig zijn, is een groot verschil...

En ik snap nog steeds niet hoe jij de woordjes waardigheid en gelijkwaardigheid zo aan elkaar vast kan koppelen, terwijl het nog steeds 2 verschillende termen zijn.

Gelijkwaardigheid: "dingen" met gelijke waardigheid.  Snappie zo?

De gelijkheid van personen wordt binnen de Islam bepaalt door zijn Imaan (mate van geloof). Daar veranderd jou halsstarrige mening helemaal niks aan.

Nee, maar je vergeet dat 5/6 van de wereld het met jou oneens is...

Het vuur en vernedering past dus blijkbaar een stuk beter bij jou. De Qur'aan geeft aanwijzingen hoe de hemel eruit gaat zien. Aangezien bijna alle leed op de wereld aangericht wordt voor goud en brocaat is het nog geen eens zo'n slecht idee, maar nogmaals: jou halsstarrige mening veranderd hier helemaal niks aan.

Materialistisch...

En laat het net jou zijn, met je Balkenende-masker op, om ons te vertellen wat normen en waarden zijn....  Je wordt steeds grappiger. De Islam leert ons alle normen en waarden, wat een mens moet bezitten. Dat de westerse wereld het zo goed heeft, hebben ze te danken aan het leed dat ze de andere landen hebben aangedaan. Helaas vergeten ze dit maar al te graag. Uiteraard hoef je het daar helemaal niet mee eens te zijn. Maar je eigen halsstarrige meningen veranderen helemaal niks aan deze feiten.

Om IHAEM te quoten: pot, ketel, zwart.  Waar denk je dat de islam z'n groei op stoelde (of wie verkocht de afrikanen aan de europeanen?).  Maar goed, ik ben niet verantwoordelijk voor de generaties die voor mij kwamen, ik kan alleen pogen op mijn manier de wereld te verbeteren.
Veel plezier met je brocante normen en waarden.  Ik hoop dat materiele zaken je zeer gelukkig maken.

Gelijk in figuurlijke zin? Waarom dan de waardigheid ook niet meteen in figuurlijke zin? Ze horen toch bij elkaar? Trouwens gaat een beetje moeilijk als je niet eens weet wat gelijkwaardigheid is. En tevens het bewijs dat je liegt: aangezien je zegt dat "jullie" tegen ongelijkwaardigheid zijn, terwijl het ongelijkwaardigheid tiert in "jullie" wereld. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar je halsstarrige mening veranderd hier helemaal niks aan.

Ik bedoel gelijk in figuurlijke zin als: met gelijke rechten en plichten. Dat een vrouw een vagina heeft, en een man een penis hoeft daar niets voor te veranderen (dat zou ik als letterlijk gebruiken).
Mijn wereld is trouwens ook jouw wereld...

Lucht op he, om hetzelfde te roepen wat tegen jou is geroepen? Alleen is een van ons dan echt een leugenaar. We zullen er spoedig erachter komen wie die leugenaar is. Ook al geloof je daar niet in, jou halsstarrige mening veranderd hier helemaal niks aan.

Ik weet al dat ik niet lieg, jij blijkbaar niet.  Maar goed, ik wou even testen hoe je op je eigen onzin reageerde.  Wel handig nu, aangezien je jezelf dus ook als halstarrig beschouwt, wegens het gebruiken van het woord leugenaar.  Ik dnek trouwens dat jij echt gelooft wat je hier vertelt, als het je een troost is.

En blijf maar lekker je meningen (gedachten lees: vermoedens) hier verkondigen. Alleen zal het de waarheid dat Islam heet in zijn totaal niet deren.

Doei soldier (om maar toepasselijk af te sluiten)

Islam is mijn waarheid niet, dat is enkel "de" waarheid van de moslims.  Maar goed, "slaap zacht"en pas op dat je oogkleppen niet verliest bij het rondrazen he

Doeidoei Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2005 om 15:55
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Jouw reactie is al beantwoordt met de tekst. Ik spreek voor mezelf en voor elke moslim. 

Niet elke moslim zal jou uitleg hanteren en dat maakt dit stukje een gevaarlijke uitspraak in verkeerde handen.Vandaar dat men hier zich dus tegen verzet binnen de westerse maatschappij en in mijn ogen terecht.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2005 om 16:07
In eerste instantie geplaatst door Soldier

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Soldier

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Wat mij betreft, hangen gelijkwaardigheid en waardigheid aan mekaar vast. Ze loskoppelen, vermindert hun waarde;

Waardigheid en gelijkwaardigheid zit wel degelijk een verschil tussen. Waardigheid betenkent: de hoeveelheid waarde die aan iemand besteed wordt en gelijkwaardigheid betekent dat de hoeveelheid waarde tussen bepaalde dingen hetzelfde (gelijk) is.

Inderdaad, en het gaat er natuurlijk om dat elk persoon met evenveel waardigheid moet behandeld worden. Gelijkwaardigheid dus

De man en de vrouw zijn nog steeds gelijkwaardig aan elkaar binnen de islam. Daar veranderd jou halsstarrige mening helemaal niks aan.

Deze termen staan dus totaal los van elkaar en ze van elkaar loskoppelen verminderd hun waarde dus in geen enkel opzicht. En dan vraag ik me geen eens meer af hoe jij deze woorden zo onlosmakelijk aan elkaar kan koppelen. Zo zie ik wel vaker denkbeelden/ideeen van ongelovigen, die kant noch wal raken.

Ik snap daadwerkelijk niet waarom jij zo graag wilt geloven dat de ene mens meer waard is dan de andere (en nog meer waar jij jezelf dan op die schaal plaatst - maar daar heb k wel een idee van.)

En ik snap nog steeds niet hoe jij de woordjes waardigheid en gelijkwaardigheid zo aan elkaar vast kan koppelen, terwijl het nog steeds 2 verschillende termen zijn.

13:16 Zeg: "Wie is de Heer der hemelen en der aarde?" Zeg: "Allah." Zeg: "Hebt gij naast Hem dan helpers genomen, die voor zich over goed noch kwaad macht hebben?" Zeg: "Kunnen de blinde en de ziende gelijk zijn?" Of kan de duisternis gelijk zijn aan het licht? Of schrijven zij aan Allah medegoden toe die iets, op Zijn schepping lijkende hebben geschapen, zodat beide scheppingen hun gelijk voorkomen? Zeg: "Allah is de Schepper aller dingen en Hij is de Ene, de Opperste."

De gelijkheid van personen wordt binnen de Islam bepaalt door zijn Imaan (mate van geloof). Daar veranderd jou halsstarrige mening helemaal niks aan.

32:18 Zou dan de gelovige gelijk zijn aan hem die ongehoorzaam is? Zij zijn (stellig) niet gelijk.

De Islam ziet de vrouw en man als gelijkwaardig en geeft ze andere plichten, maar in het vooruitzicht staat een eeuwig leven in het Paradijs, waardoor beken vloeien. Zij zullen daarin worden getooid met armbanden van goud en zullen groene gewaden van fijne zijde en zwaar brocaat dragen, terwijl zij op tronen zullen liggen. Hoe goed is de beloning en hoe schoon is de rustplaats. (18:31)

Goud en brocaat maken een mens niet gelukkig hoor, en zijn niet de essentie.  Lang leve de vogeltjes in de gouden kooi!

Het vuur en vernedering past dus blijkbaar een stuk beter bij jou. De Qur'aan geeft aanwijzingen hoe de hemel eruit gaat zien. Aangezien bijna alle leed op de wereld aangericht wordt voor goud en brocaat is het nog geen eens zo'n slecht idee, maar nogmaals: jou halsstarrige mening veranderd hier helemaal niks aan.

De ongelovigen geloven hier niet in en verkiezen het tegenwoordige leven. Daardoor heeft het begrip gelijkwaardigheid absoluut geen betekenis voor ze en wordt er natuurlijkerwijs gestreeft naar gelijkheid, zodat een ieder hetzelfde kan doen, wat een ander ook kan doen.

In het westen is individualiteit net belangrijk, net als gelijkheid, gelijkwaardigheid, vrijheid, ...  Goud en brocaat zullen best leuk zijn hoor, maar komen toch na normen en waarden.

En laat het net jou zijn, met je Balkenende-masker op, om ons te vertellen wat normen en waarden zijn....  Je wordt steeds grappiger. De Islam leert ons alle normen en waarden, wat een mens moet bezitten. Dat de westerse wereld het zo goed heeft, hebben ze te danken aan het leed dat ze de andere landen hebben aangedaan. Helaas vergeten ze dit maar al te graag. Uiteraard hoef je het daar helemaal niet mee eens te zijn. Maar je eigen halsstarrige meningen veranderen helemaal niks aan deze feiten.

Dit gaat uiteraard ten koste van de waardigheid, zoals we dat op alle mogelijke vlakken kunnen waarnemen.

De ongelovige zal dit nooit willen bekennen, daardoor zullen ze zichzelf ook een gelijkwaardigheidsgevoel geven door middel van woorden. Wij zijn gelijk en tegelijkertijd ook gelijkwaardig, want dat hoort bij elkaar.

Gelijk in figuurlijke zin, voor de rest klopt het wel.  Ik snap alleen niet wat het mogelijkerwijs met "bekennen" te maken kan hebben, "we" zijn gewoon tegen ongelijkwaardigheid.

Gelijk in figuurlijke zin? Waarom dan de waardigheid ook niet meteen in figuurlijke zin? Ze horen toch bij elkaar? Trouwens gaat een beetje moeilijk als je niet eens weet wat gelijkwaardigheid is. En tevens het bewijs dat je liegt: aangezien je zegt dat "jullie" tegen ongelijkwaardigheid zijn, terwijl het ongelijkwaardigheid tiert in "jullie" wereld. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar je halsstarrige mening veranderd hier helemaal niks aan.

[quote]Lieg er maar lekker op los, ongelovige. Lieg maar tegen je maten, lieg maar tegen ons en lieg zelfs maar lekker tegen jezelf.

Maar tegen de Almachtige, de Alwijze zal je nooit kunnen liegen!

Maar goed dat ik niet lieg dan.  Lieg jij er dus maar lekker op los "gelovige".

Lucht op he, om hetzelfde te roepen wat tegen jou is geroepen? Alleen is een van ons dan echt een leugenaar. We zullen er spoedig erachter komen wie die leugenaar is. Ook al geloof je daar niet in, jou halsstarrige mening veranderd hier helemaal niks aan.

En blijf maar lekker je meningen (gedachten lees: vermoedens) hier verkondigen. Alleen zal het de waarheid dat Islam heet in zijn totaal niet deren.

Doei soldier (om maar toepasselijk af te sluiten)

[/QUOTE] Dan heb ik een kleine vraag.......Waar staat vermeldt dat de vrouw exact dezelfde rechten heeft om de man te corigeren op dezelfde wijze,als zij gelijkwaardig zijn?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2005 om 17:00
In eerste instantie geplaatst door Soldier

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door malikah

nou en als je dan getrouwd bent dan heb je alsnog een voogd boven je, in dit geval zijn het niet je ouder meer, hoewel je die nog wel moet gehoorzamen, maar nu is het je man. en die moet je ook gehoorzamen, doe je dit niet, dan krijg je net zoals van je mams of je papa, een tik.

 Meen je dit nu echt??? Wil je dan echt geen gelijkwaardige relatie? Je bent geen kind meer, je bent een volwassen vrouw.  Je man is je voogd niet! De enige "voogd" die je hebt, ben jijzelf.

 

4:89 Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden....

?+?=? Wat heeft het opkomen van de vrouw voor haar rechten.......Die gelijk waren aan de man....te maken met verwerping van haar geloof?Zij verwerpt immers niet haar geloof nog wenst zij dat een ander haar geloof verwerpt,maar verzet zich alleen tegen ongelijkwaardige dan wel onrechtmatige behandeling.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2005 om 17:50
Salaam

Kimmie, ik ga er ook maar vanuit dat jouw mening over gelijkwaardigheid maar jouw mening is. En dus ook geen feit. Hoe logisch het ook doet klinken, is het niet logisch dat jouw mening altijd relatief zal wezen, omdat jij nimmer in jouw leven absolute kennis kunt bezitten (m.a.w. kennis over gehele mensheid/universum). Maakt niet uit hoeveel argumenten je erop zet. Wij moslims gaan uit van 'onze' mening, jij van de jouwe.
Die 5/6 stelling is niet exact, nee, ook geen schatting. Dus geen argument.
Ik begrijp eigenlijk verder niet dat je zo laat gaan. Volgens bij ben je een beetje kort door de bocht aan het gaan, hetgeen jouw accuratesse beduidend beinvloed. Jammer eigenlijk, nu wordt de discussie te emotioneel. (nee, begin eerst bij jezelf, dan bij de ander)

Ruud, het is een algemene regel dat moslims mekaar dienen te corrigeren. Onder moslim vallen beide geslachten. Maar in hoeverre de geslachten dienen te worden behandelt kan ik niet met zekerheid zeggen.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2005 om 22:32

Kimmie, nogmaals bedankt voor je halsstarrige mening!

Bedankt dat je mij "materialistisch" noemt. Bedankt dat je je zorgen maakt om "mijn oogkleppen". Bedankt dat je nog steeds alleen het woordje gelijkwaardigheid uit probeert te leggen, maar nog steeds niet kan uitleggen hoezo gelijkwaardigheid en waardigheid zo met onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Bedankt dat je mij aan allerlei testjes onderwerpt, om te zien hoe ik op allerlei onzin reageer. Bedankt dat je vind dat jouw wereld, ook mijn wereld is, ondanks dat je zelf begon met het woordje "we". Bedankt dat je steun zoekt bij de rest van 5/6 van de schepsel, ik zoek liever steun bij de Almachtige. Bedankt dat je keer op keer weer mijn reacties in volle overtuiging bevestigd!

Bedankt dat je denkt dat de moslims, de afrikanen verkocht aan de europeanen. Bedankt dat je laat zien dat je vergeet, dat jullie ze gratis haalden uit Afrika. Bedankt dat jullie er een daarvan in een dierentuin hebben gepropt in New York, uit naam van de evolutie.

ALs ik een vergelijking mocht maken zou ik je vergelijken met een mug. Alleen dan blind, doof en zonder zuigertje... Dat doe je namelijk zelf al.

Sorry voor deze on-islamitische vergelijking, broeders en zusters. Ik ben ook maar eens mens.

Moge Allah ons vergeven en de onrechtvaardigen en leugenaars vernederen.

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 00:21
Soldier raak je zo snel gefrustreerd van een inteligente zelf bewuste geemancipeerde vrouw?Smile
Jammer he Wink


Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 01:12

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Kimmie, ik ga er ook maar vanuit dat jouw mening over gelijkwaardigheid maar jouw mening is. En dus ook geen feit. Hoe logisch het ook doet klinken, is het niet logisch dat jouw mening altijd relatief zal wezen, omdat jij nimmer in jouw leven absolute kennis kunt bezitten (m.a.w. kennis over gehele mensheid/universum). Maakt niet uit hoeveel argumenten je erop zet. Wij moslims gaan uit van 'onze' mening, jij van de jouwe.
Die 5/6 stelling is niet exact, nee, ook geen schatting. Dus geen argument.
Ik begrijp eigenlijk verder niet dat je zo laat gaan. Volgens bij ben je een beetje kort door de bocht aan het gaan, hetgeen jouw accuratesse beduidend beinvloed. Jammer eigenlijk, nu wordt de discussie te emotioneel. (nee, begin eerst bij jezelf, dan bij de ander)

Ruud, het is een algemene regel dat moslims mekaar dienen te corrigeren. Onder moslim vallen beide geslachten. Maar in hoeverre de geslachten dienen te worden behandelt kan ik niet met zekerheid zeggen.

Moslims corigeren elkaar echter minder als het om niet-moslims gaat binnen een meningsverschil en je weet net zo goed als mij,dat dit ook geldt voor de moslim vrouw.Er zijn genoeg moslims die de Koran misbruiken en hun vrouw vernederen,net zo goed als dat er westerse mannen zijn die dit doen onder andere valse voorwenselen,niet geschoeid op Koran delen die verkeerd gebruikt worden.

Je vind de 1 in de kroeg en de ander in het koffie of theehuis meestal en laten de opvoeding over het algemeen aan de vrouw over.

Er zijn veel meer mannen die een corrigerende tik nodig hebben in mijn ogen.....Kijk maar eens naar de gevangenissen en hun populatie.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 01:33
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

maar iedereen heeft het over pijn  mishandeling daaom vroeg ik je zou je het pijn doen?

Ja.

nu lieg je  en mag je liegen volgens jou geloof??

Waarom zou ik daarover liegen?  Is het zo moelijk te begrijpen dat het iemand pijn zou doen als ie geslagen wordt, mij lijkt dat eerder logisch...

  nee dat vroeg ik je niet je ontwijkt mijn vraag of je zegt ja   ja je liegt het zou echt geen pijn doen een kleine tikje op je hand  ja een kleine tikj tikje

Omdat het moeilijk doordringt: JA, oui, yes, ja (duits hier), si, ...
Ipv blind te reageren kan je beter even naar de uitleg hierboven kijken. 

Vraag ontwijken?  Wat een onzin, omdat jij het er niet mee eens bent, ontwijk ik het niet hoor.

Een klein tikje doet geen pijn nee.....Mag de vrouw dat ook bij de man doen? Hahaha laat me niet lachen.En Taqwa je bent een vrij domme vrouw,als je de man dit recht geeft.want jij zal niet bepalen hoe hard de tik zal zijn maar de man.Ik wens je veel sterkte en hoop maar dat jou toekomstige man zal begrijpen wat het tikje inhoudt.

Owwww....En als je hem straks vraagt om de afdroog te doen en hij zegt Nee....geef hem maar en tik dan.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 03:35

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Kimmie, ik ga er ook maar vanuit dat jouw mening over gelijkwaardigheid maar jouw mening is. En dus ook geen feit. Hoe logisch het ook doet klinken, is het niet logisch dat jouw mening altijd relatief zal wezen, omdat jij nimmer in jouw leven absolute kennis kunt bezitten (m.a.w. kennis over gehele mensheid/universum). Maakt niet uit hoeveel argumenten je erop zet. Wij moslims gaan uit van 'onze' mening, jij van de jouwe.
Die 5/6 stelling is niet exact, nee, ook geen schatting. Dus geen argument.
Ik begrijp eigenlijk verder niet dat je zo laat gaan. Volgens bij ben je een beetje kort door de bocht aan het gaan, hetgeen jouw accuratesse beduidend beinvloed. Jammer eigenlijk, nu wordt de discussie te emotioneel. (nee, begin eerst bij jezelf, dan bij de ander)

Ruud, het is een algemene regel dat moslims mekaar dienen te corrigeren. Onder moslim vallen beide geslachten. Maar in hoeverre de geslachten dienen te worden behandelt kan ik niet met zekerheid zeggen.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)

Hoi Abdulkadir,
die 5/6 komt van 1 miljard moslims op 6 miljard mensen.  En ja, dat is een "ongeveer", exacte cijfers daarover lijken me niet te bestaan, dus moeten we het met schattingen doen. Maar goed als jij me even de compleet correcte cijfers geeft, wil ik de volgende keer voor jou best 1.063.208.061/6.243.902.579 of zoiets neerzetten.

Wat gelijkwaardigheid betreft, heb je het over de definitie ervan, of over het feit dat iedereen het is? 
Wat mijn kennis betreft heb je helemaal gelijk, het is belangrijker te weten dat je dingen niet weet en niet kan weten, dan dat wat je wel weet. Een mening is echter gebaseerd op de actuele kennis die iemand heeft, en is in die zin absoluut voor die persoon.  Dat wil niet zeggen dat het altijd klopt natuurlijk, maar voor mij klopt ze (nogal logisch gevolg).  Daarom is het ook zo leuk om op een forum met mekaar te discussieren, allemaal verschillende meningen en dan met goede argumenten komen. Waar het in jouw post trouwens aan ontbreekt.

Wat mijn emotionaliteit betreft, laat ik die dooddoener maar negeren.

Ik moet wel bekennen dat ik soms een beetje met wijdopen mond zit te lezen, hoeveel mensen 'slaan' acceptabel vinden.

Doei Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 03:45
In eerste instantie geplaatst door Soldier

Kimmie, nogmaals bedankt voor je halsstarrige mening!

Geen dank (geldt ook voor de andere dank u's)

Bedankt dat je mij "materialistisch" noemt. Bedankt dat je je zorgen maakt om "mijn oogkleppen".

Die laatste is trouwens gemeend hoor, daar maak ik me echt zorgen om.  We moeten deze wereld nu eenmaal met z'n allen delen, en dat doe ik liever vanuit een gelijkwaardig standpunt.

Bedankt dat je nog steeds alleen het woordje gelijkwaardigheid uit probeert te leggen, maar nog steeds niet kan uitleggen hoezo gelijkwaardigheid en waardigheid zo met onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.

Misschien heb je eroverheen gelezen, laat ik mijn eigen post dan maar eens quoten: Gelijkwaardigheid: "dingen" met gelijke waardigheid.  Snappie zo?

Bedankt dat je mij aan allerlei testjes onderwerpt, om te zien hoe ik op allerlei onzin reageer. Bedankt dat je vind dat jouw wereld, ook mijn wereld is, ondanks dat je zelf begon met het woordje "we". Bedankt dat je steun zoekt bij de rest van 5/6 van de schepsel, ik zoek liever steun bij de Almachtige. Bedankt dat je keer op keer weer mijn reacties in volle overtuiging bevestigd!

Het was je eigen onzin hoor. 
Maar goed, het grote probleem is hier dat jouw 1/6 de wereld niet voor zich heeft, vandaar nog maar eens: gelijkwaardigheid.  En btw, een tipje: er zijn meer mensen dan enkel de moslims die denken dat ze een 'almachtige' aan hun kant hebben hoor. Misschien een nadenkertje voor je.
En ja, ik besef vaak genoeg dat op dit soort onzin reageren een beetje een self fulfilling profecy is.  Dat is ook wel het spijtige eraan.

Bedankt dat je denkt dat de moslims, de afrikanen verkocht aan de europeanen. Bedankt dat je laat zien dat je vergeet, dat jullie ze gratis haalden uit Afrika. Bedankt dat jullie er een daarvan in een dierentuin hebben gepropt in New York, uit naam van de evolutie.

Is gewoon simpele geschiedenis hoor.  Dat zegt wat over jou, dat je enkel het slechte verleden van 1 wereldmacht wil zien, en niet die van een andere, omdat je die laatste als de jouwe ziet.  Ik weet dat het westen fouten heeft gemaakt, weet jij dat wel echt van het vroegere arabisch-islamitische rijk?

ALs ik een vergelijking mocht maken zou ik je vergelijken met een mug. Alleen dan blind, doof en zonder zuigertje... Dat doe je namelijk zelf al.

Ik denk dat je jezelf een spiegel voorhoudt.

Sorry voor deze on-islamitische vergelijking, broeders en zusters. Ik ben ook maar eens mens.

Of dat wat je in de spiegel ziet?

Moge Allah ons vergeven en de onrechtvaardigen en leugenaars vernederen.

Weet je nu al of je er eentje bent eigenlijk?

Doei Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 06:10
Salaam

Volgens mij begrijp je mijn 5/6 punt nog steeds niet. Ik bedoel: er zullen vast op sommige gebieden een hoop mensen eens zijn met moslims en er zal vast onenigheid op sommige gebieden zijn tussen moslims onderling. Dus, te variabel. Zolang het niet exact te krijgen valt, is en blijft het dus een misleidende argument.
Het maakt voor mij niet uit met wat voor soort argumenten kom (nee niet lage argumenten), zolang het maar niet afwijk van mijn geloof (nee, dat is mijn refentiepunt) zul jij er toch (bijna) nooit mee eens zijn als jouw mening toch hetzelfde blijft. Ik geloof dus echt niet dat er goede/slechte argumenten zijn om mensen met een vaste standpunt te kunnen overtuigen, zij kunnen hooguit zichzelf overtuigen. Dat is trouwens geen argumenten, zeggen dat ik 'slechte' argumenten heb, maar een mening.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom mijn post bedoelt zou zijn om jou te overtuigen, terwijl het puur bedoelt was om jou tot bedaren te brengen (niet negatief bedoelt). Minder emotie kan nog wel (als het aan mij ligt). (Geen knipoogjes, vind is erg sarcastisch, nee, ik kan nu er echt niet meer tegen, geen grapjes verder aub. zie het maar als een verzoek)

Ruud, moslims horen mekaar te corrigeren, maar er zitten hierbij ook adders onder het gras. Trouwens, dat hoeft echt niet waar te zijn, dat moslims zich minder corrigeren, ik denk dat dit zelfs richting een leugen gaat (je moet beter naar islamietische lezingen luisteren, genoeg kritiek is daar te vinden, zelfs kritiek dat voor mij erg onplezierig kan zijn). Maar goed. Want, het is zo dat als de ene moslim de andere corrigeert, als de ene het bij de foute eind heeft, hij de slechte moslim is. Dus je moet erg sterk in je schoenen staan wil je de ander corrigeren (volgens Islam). Daarboven op komt dat moslims mekaar op een zachtaardige manier dienen te corrigeren. Jullie westerlingen noemen vrijheid van meningsuiting een recht, maar je moet begrijpen dat soms de 'vrijheid' in de ogen van moslims gezien wordt als een (volwassen) vrijheid van schelden/beledigen e.d. Het is niet zo dat moslims daar niet tegen kunnen, maar dat deze vrijheid snel 'misbruikt' wordt jegens bepaalde personen. Je kunt het niet echt discriminatie noemen, maar het is wel zo irriterend. Moslims daarentegen moeten zich dus houden aan stricte regels in omgang met andere mensen, zodat er geen negatieve relatie kan vormen. (Jij ook geen knipogen alstublieft)

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 06:21

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Volgens mij begrijp je mijn 5/6 punt nog steeds niet. Ik bedoel: er zullen vast op sommige gebieden een hoop mensen eens zijn met moslims en er zal vast onenigheid op sommige gebieden zijn tussen moslims onderling. Dus, te variabel. Zolang het niet exact te krijgen valt, is en blijft het dus een misleidende argument.
Het maakt voor mij niet uit met wat voor soort argumenten kom (nee niet lage argumenten), zolang het maar niet afwijk van mijn geloof (nee, dat is mijn refentiepunt) zul jij er toch (bijna) nooit mee eens zijn als jouw mening toch hetzelfde blijft. Ik geloof dus echt niet dat er goede/slechte argumenten zijn om mensen met een vaste standpunt te kunnen overtuigen, zij kunnen hooguit zichzelf overtuigen. Dat is trouwens geen argumenten, zeggen dat ik 'slechte' argumenten heb, maar een mening.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom mijn post bedoelt zou zijn om jou te overtuigen, terwijl het puur bedoelt was om jou tot bedaren te brengen (niet negatief bedoelt). Minder emotie kan nog wel (als het aan mij ligt). (Geen knipoogjes, vind is erg sarcastisch, nee, ik kan nu er echt niet meer tegen, geen grapjes verder aub. zie het maar als een verzoek)

Ruud, moslims horen mekaar te corrigeren, maar er zitten hierbij ook adders onder het gras. Trouwens, dat hoeft echt niet waar te zijn, dat moslims zich minder corrigeren, ik denk dat dit zelfs richting een leugen gaat (je moet beter naar islamietische lezingen luisteren, genoeg kritiek is daar te vinden, zelfs kritiek dat voor mij erg onplezierig kan zijn). Maar goed. Want, het is zo dat als de ene moslim de andere corrigeert, als de ene het bij de foute eind heeft, hij de slechte moslim is. Dus je moet erg sterk in je schoenen staan wil je de ander corrigeren (volgens Islam). Daarboven op komt dat moslims mekaar op een zachtaardige manier dienen te corrigeren. Jullie westerlingen noemen vrijheid van meningsuiting een recht, maar je moet begrijpen dat soms de 'vrijheid' in de ogen van moslims gezien wordt als een (volwassen) vrijheid van schelden/beledigen e.d. Het is niet zo dat moslims daar niet tegen kunnen, maar dat deze vrijheid snel 'misbruikt' wordt jegens bepaalde personen. Je kunt het niet echt discriminatie noemen, maar het is wel zo irriterend. Moslims daarentegen moeten zich dus houden aan stricte regels in omgang met andere mensen, zodat er geen negatieve relatie kan vormen. (Jij ook geen knipogen alstublieft)

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
De knipogen zijn positief bedoeld en dienen niet opgevat te worden als verleidingen.Als iemand overtuigd is van zijn gelijk kan ook een knipoog gegeven worden,ook dit moet je niet opvatten als een misleiding,het is eerdeer een knipoog die aangeeft dat degeene die hem gebruikt sterk overtuigd is van de waarheid van zijn uitspraak of uitspraken.

Ik merk steeds vaker dat moslims dit opvatten als een geniepigheid of verleidingsinstrument,wat eigenlijk een misvatting is.

Verder vloeit uit toevoegingen aan de Koran (Die eigenlijk verboden werden in de zuivere Koran zelf.) de denkwijze die regelmatig gebruikt worden tegen westerse mensen.bv.....Het aanpakken van wangedrag wordt gezien als verklikken,maar hierdoor schaadt je je geloof meer dan dat er een zuivere intentie van afstraald.

Hieraan kan je dan ook zien waarom nu juist Allah zo expleciet heeft vermeldt waarom er aan het heilige schrift geen menselijke toevoegingen gedaan mochten worden. 

De zuivere Koran wordt op deze wijze beschadigd,doordat er nu ongelijkheid is ontstaan tussen gelovigen en niet gelovigen.

Een niet-gelovige zal zich niet gerespecteerd voelen waneer hij te horen krijgt,dat waneer er onenigheid is,hij eigenlijk al op een lagere ladder staat.Dit heeft geen positieve werking op de saamhorigheid van de mensen die Allah nu juist de mens heeft willen bijbrengen.

In het geval van bv......de kwaadspreekerij.....Die in de Koran wordt uitgelegd aan een broeder,mag nooit worden uitgelegd als zijnde een goedkeuring dit wel bij niet-broeders te doen.Daar is namelijk geen enkele spraake van geweest binnen de Koran zelf.Van broeder tot broeder diend men geen kwaadsprekerij te gebruiken was het advies.......Wat zou nu eigenlijk het advies KUNNEN luiden van broeder naar niet broeder,als we het over saamhorigheid,eerlijkheid en rechtvaardigheid hebben?Dat men WEL of NIET mag kwaadspreken over een niet-gelovige?

Ik kan je alvast verklappen,dat als je voor wel kiest je een groote groep mensen tegen jezelf in het harnas jaagd,die terecht de wapenen zullen oppakken als zij voelen dat zij onrechtvaardig behandeld zullen worden waneer zij onder deze wetten zouden moeten leven. (Even geen knipoog,maar een  dan maar....)

Een groote groep jeugdige moslims wordt deze uitleg nu op verschillende Islamietische site's bijgebracht,nu mijn vraag....Vind je dit verstandig?

(Het is geen leugen.....Het zijn feiten......En ze worden zelfs bijgebracht door Islamieten die niet de zuivere Koran volgen,maar de uitleg van mjaaaa geleerden die er zelf een uitleg aan gaven.....Gelukkig zijn er wel genoeg moslims die dit door hebben en er een stokje voor steken. )

Laten we zeggen dat dit zuivere moslims zijn of waare strijders van Allah.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 07:10

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Volgens mij begrijp je mijn 5/6 punt nog steeds niet. Ik bedoel: er zullen vast op sommige gebieden een hoop mensen eens zijn met moslims en er zal vast onenigheid op sommige gebieden zijn tussen moslims onderling. Dus, te variabel.

Ja, er is idd ook onenigheid onder moslims, en ik hoop dat er heel veel zijn die het met bovenstaand stuk (van het 'slaan' dus) oneens zijn.  Ik denk echter niet dat er niet-moslims zijn die zich op de koran baseren.  Ik heb dus idd (hopelijk) een overschatting gemaakt.

Zolang het niet exact te krijgen valt, is en blijft het dus een misleidende argument.
Het maakt voor mij niet uit met wat voor soort argumenten kom (nee niet lage argumenten), zolang het maar niet afwijk van mijn geloof (nee, dat is mijn refentiepunt) zul jij er toch (bijna) nooit mee eens zijn als jouw mening toch hetzelfde blijft.

Het maakt me weinig uit of een bepaalde mening jou door je geloof wordt ingegeven of niet.  Als ik het ermee oneens ben, zul je het wel merken. 

Ik geloof dus echt niet dat er goede/slechte argumenten zijn om mensen met een vaste standpunt te kunnen overtuigen, zij kunnen hooguit zichzelf overtuigen. Dat is trouwens geen argumenten, zeggen dat ik 'slechte' argumenten heb, maar een mening.

Ik bedoelde dat je in je post geen argumenten had over het onderwerp.  Niet slecht of goed dus, gewoon g��n.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom mijn post bedoelt zou zijn om jou te overtuigen, terwijl het puur bedoelt was om jou tot bedaren te brengen (niet negatief bedoelt). Minder emotie kan nog wel (als het aan mij ligt). (Geen knipoogjes, vind is erg sarcastisch, nee, ik kan nu er echt niet meer tegen, geen grapjes verder aub. zie het maar als een verzoek)

Ik ben perfect kalm, maak je daar maar geen zorgen om.  Daarom zei ik: laat ik die dooddoener maar negeren. 
Oh ja, knipoogjes gebruik ik over het algemeen idd als sarcastisch of gewoon als knipoog, omdat je nu eenmaal op een forum niet de nuances kan leggen die je in een dagelijks-leven-gesprek legt.  Ik zou zeggen, als je niet van knipoogjes houdt, moet je ze gewoon zelf niet gebruiken, en dat doe je ook niet (geloof ik) dus prima toch?



Doei Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Tarik02 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Tarik02 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 10:17

Asalaam Alaikoem warahmtul allhi Wabaraktu

"En wat betreft hen (echtgenotes) waarvan jullie ongehoorzaamheid vrezen: vermaant hen, (als dat niet helpt) negeert hen in bed en (als dat niet helpt) slaan hen (licht, als er enig nut uit voort kan komen). Indien zij jullie dan gehoorzamen; zoek dan geen voorwendsel (om hen lastig te vallen. Voorwaar, Allah is Verheven, Groots." (Soerat an-Nisaa, 4:34)

"Onze Heer, maak voor ons onze echtgenotes en onze nakomelingen een verkoeling voor de ogen..." (al-Foerqaan 25:74 - vertaling)

W.salaam

jullie zwakke broeder Tarik fi Allah


�O mijn Heer! Alle lof is slechts aan U verschuldigd, wat past bij Uw Glorieuze Aanwezigheid en Uw Soevereiniteit.�

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 08:17

salaam aleikum licht slaan is met een siwaak soort tandenborstel daar voelt men niets van.

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 09:08
Het is heel simpel.

Nederlandse cultuur: de man en vrouw krijgen ruzie en ze worden allebei boos, het wordt bijgelegd of het loopt ver uit. Meestal is de man degene die het gezin moet onderhouden, ondanks de man de rol van de huisvrouw op zich neemt de laatste tijd. Het is net een eenheid met de kinderen enzo. Toch als er geen kinderen zijn, is er vaak een onderlinge strijd. "Ik wil dit doen" en "Ja, maar het is niet praktisch." En het onderlinge gekibbel loopt uit omdat niemand die autoriteit heeft om de knoop door te hakken.

Islamitische cultuur: De man is het hoofd van het gezin, hij heeft de taak gekregen om het gezin bijeen te houden. Hij moet het gezin onderhouden. Als de vrouw ongehoorzaam is (klinkt nogal militair of niet , weet je wat we noemen het niet luisterd naar de man) dan is het de verantwoordelijkheid van de man om er iets aan te doen. In het vers 4:34 vertelt God (swt) aan de man wat hij moet doen als dit voorkomt.

Namelijk: De mannen zijn de toezichthouders over de vrouwen omdat God de ��n boven de andere bevoorrecht heeft en omdat zij van hun eigendommen uitgeven (aan de vrouwen). En de oprechte vrouwen zijn de gehoorzame vrouwen en zij waken (over zichzelf en de eigendommen) in de afwezigheid (van haar man), zoals God (ook) waakt. En wat betreft hen (echtgenotes) waarvan jullie ongehoorzaamheid vrezen: vermaant hen, (als dat niet helpt) negeert hun (in bed) en (als dat niet helpt) slaat hen (licht). Indien zij jullie dan gehoorzamen: zoek dan geen voorwendsel (om hen lastig te vallen). Voorwaar, God is Verheven, Groots.

Het slaan wat hier wordt aangeduid is, moet gedaan worden met een heel erg gevaarlijk wapen namelijk:
De afbeelding �http://islamguide.dk/lux/images/siwak.jpg� kan niet vertoond worden, omdat ze fouten bevat.
De grote boze Siwaaaaaaaaaaaaak, Help .

De siwaak is een stokje om je tanden mee te poetsen. Dit wordt ook gebruik om de vrouwen mee in elkaar te slaan, toch?

Nee! Als de vrouw niet luistert naar de man (ongehoorzaam is) dan moet hij haar terechtwijzen (vermanen), en ze niet veranderd moet hij haar negeren (in bed). En als dat niet helpt moet hij haar een tikje met dit geven om haar fouten in te zien. Puur symbolisch (net als de belastingsdienst die zo'n grote blauwe envelop in je brievenbus duwt en als je het openmaakt lees je: laatste waarschuwing, belastingstuld betalen voor ../../..). Dit is precies hetzelfde begrip. Ze moet veranderen voordat er een splijting komt in het huwelijk, een scheiding (voor die mannen in werk-overals je tv en bankstellen komen meenemen en in een vrachtwagen gooien er zo een mannetje van het incasso bureau er glimlachend bij staat).

Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd en dat God (swt) tevreden met mij is.

Beslama,

abd al Wadud


Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 12:00

salaam aleikum redelijk goed uitgelegd alleen ik ken ook wel nl vrouwen die een nl man hebben en toch heel het huishouden doen het gaat om onderlinge respekt en ik ken ook een zuster nl die getrouwd is met een goede moslimman maar die man helpt haar wel dus kibbelen ze dan ook? of is het uit liefde en onderlinge afspraken

en als ik het over de islam heb ik vind ook dat de vrouw het huishouden moet doen als ze niet werkt enz behalve als ze ziek is moet haar man haar wel helpen of als ze moe is enz maar goed dat zien sommige vrouwen anders ik heb ook eens flink gediscuseerd met zusters die wilden werken en huishouden en de man ook,dus er zijn verschllende ideeen over dus dat kibbelen komt ook wel bij de moslims voor hoor.

inshaAllah is Allah tevreden met jou(amin)en met de rest van mijn broeders en zusters(amin)

 

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
MOBETON Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote MOBETON Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juli 2005 om 15:49

slaan komt uit onmacht niet met woorden af kunnen of tegenwerking van de ander geen liefde.

meestal komt het dus van armoede van allerlei aard

Als het zo is dat er geslagen wordt mogen we het uiteraard alle twee.

wie geneigd is om te slaan heeft kennelijk veel agressie in zich en moet dit kwijt.

das duidelijk.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juli 2005 om 16:53
Ik heb dat plaatje van 'koningin van allemaal' al op m'n laptop gezet.  Geweldig!
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juli 2005 om 16:56
In eerste instantie geplaatst door het licht

salaam aleikum licht slaan is met een siwaak soort tandenborstel daar voelt men niets van.

wa aleikum salaam

En het nut zijnde ... ?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.139 seconden.