Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

mijn vriend is illegaal....

 Post Reply Post Reply
Schrijver
mandy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mandy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: mijn vriend is illegaal....
    Geplaatst op: 16 juni 2005 om 16:45

Hallo allemaal, 

Ik heb sinds een half jaar een relatie met een moslim man en we hebben het erg leuk samen. Toch zijn er een aantal problemen, waaronder het feit dat hij geen verblijfsvergunning heeft.  Vlak voor hij mij ontmoeten was hij bezig om terug te gaan naar zijn land (na een verblijf van 4 jaar in Nederland, omdat hij de westerse cultuur graag wou ervaren). Heel zijn familie woont in Egypte en hij wou  weer bij hun zijn, maar toen kwam hij mij tegen en heeft hij zijn terugkeer uitgesteld en wil me eigenlijk niet verlaten, en ik wil hem liever ook niet kwijt. Ik heb eerst heel erg getwijfeld of hij alleen voor de papieren bij me wou zijn, maar zo voelt het niet...ik voel echte liefde. mijn familie accepteerd het niet dat ik met een illegaal een relatie heb. Ik weet niet precies hoe ik daar mee om moet gaan. Hij zegt dat als ik twijfel door die papieren we ook in Egypte kunnen gaan wonen, maar dat wil ik niet.

We voelen veel voor elkaar. Zijn familie accepteerd mij wel, ondanks dat ik geen geloof heb, maar mijn familie denkt dat hij met me wil trouwen voor de papieren en me dan alleen laat, omdat ze dat al heel vaak hebben gezien bij andere mensen om hun heen. Ik snap hun angst, maar ze moeten me ook het vertrouwen geven om mijn eigen keus te maken. Ik wil hem niet vergelijken met mannen die wel een vrouw gebruiken voor hun verblijfsvergunning.Ik denk niet dat mijn vriend zo,n hufter is. Hij wil volgens het  islamitische geloof met me trouwen, omdat we anders geen relatie mogen hebben. Verder heeft hij veel Nederlandse vrienden en kennisen die hem allemaal erg waarderen als mens. Al deze woorden willen me ouders niet horen en ze vinden me naief.

Ik weet niet precies wat zo,n islamitisch huwelijk betekent, maar voor hem is  het erg belangrijk. Zijn familie wil mij graag zien en hebben me uitgenodigt om naar Egypte te komen, zodat we elkaar leren kennen.Dat klinkt allemaal erg serieus en soms wordt ik bang door de snelheid die ons relatie heeft.

Ik wou dat dit alles niet zo moeilijk zou zijn, want als ik besluit met hem samen te blijven dan moeten we volgens de Nederlandse wet trouwen, als ik dat niet doe ben ik hem kwijt, dan loopt hij risico om door de politie het land te worden uitgezet.En als me ouders dat horen dat ik met hem wil trouwen dan ben ik mijn ouders kwijt.Ik wil dat ze hem leren kennen , maar ze willen hem niet ontmoeten. En willen niks over hem horen. Dat doet mij erg veel pijn en hem ook.

Wat kan ik doen.....

 

 

 

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2005 om 03:35

Hallo mandy,

 

Ik wil je graag uitleggen hoe de Islam hierover denkt.

 

Volgens de Islam trouwen betekent dat de moslimman alleen een moslimvrouw mag trouwen of een kuise vrouw vanonder de mensen van het Boek. Mensen van het Boek zijn de Joodse en Christelijke vrouwen die zich houden aan de geboden en geen gemeenschap voor het huwelijk hebben en niet vreemdgaan. De enige manier voor hem om volgens de Islam te trouwen is zich aan deze regels te houden die zijn gereciteerd in de Koran. Volgens de Islam mag hij geen vriend-vriendin relatie hebben met jou en mag hij ook niet met jou trouwen op dit moment.

 

De enige oplossing om zijn geliefde te trouwen is haar te overtuigen van de liefde voor Allah die zij moet hebben en het belang hiervan voor elk mens. Jouw overhalen tot het accepteren dat er geen god is (waardig voor aanbidding) behalve Allah is en dat Mohammed zijn boodschapper is, is het mooiste en ook het enige wat er is dat hij kan doen.

 

Hij is dus degene die een echt probleem heeft. Door de huidige relatie met jou is hij namelijk zijn Schepper, Allah ongehoorzaam.

 

Wat jij kan doen is eerlijk op zoek te gaan naar God en de Islam te accepteren als godsdienst. Niet voor je vriend, maar voor je Schepper. Allah zal het dan makkelijk voor jou maken en zal je een mooi en gelukkig leven schenken met jou geliefde.

 

Als je vragen hebt over de Islam dan beantwoordt ik deze graag!

 

Groeten.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.