Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De baby killers in de Bijbel!!!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De baby killers in de Bijbel!!!
    Geplaatst op: 17 juni 2005 om 06:13

Asalaam Alaikom,

Hosea 14:1. Samaria zal woest worden, want zij is wederspannig geweest tegen haar God; zij zullen door het zwaard vallen, hun kinderkens zullen verpletterd, en hun zwangere vrouwen zullen opengesneden worden.
1 Samu�l 15:3.
Ga nu heen, en slacht Amalek, en verban alles, wat hij heeft, en verschoon hem niet; maar slacht van den man af tot de vrouw toe, van de kinderen tot de zuigelingen, van de ossen tot de schapen, van de kemelen tot de ezelen toe.
Psalmen 137:9.
Welgelukzalig zal hij zijn, die uw kinderkens grijpen, en aan de steenrots verpletteren zal.
Numeri 31:1 tot 18.
En de HEERE sprak tot Mozes, zeggende, 'Neem de wraak der kinderen Israels van de Midianieten; daarna zult gij verzameld worden tot uw volken'. Mozes dan sprak tot het volk, zeggende, Dat zich mannen uit u ten strijde toerusten, en dat zij tegen de Midianieten zijn, om de wraak des HEEREN te doen aan de Midianieten. En zij streden tegen de Midianieten, gelijk als de HEERE Mozes geboden had, en zij doodden al wat mannelijk was. Maar de kinderen Israels namen de vrouwen der Midianieten, en hun kinderkens gevangen; zij roofden ook al hun beesten, en al hun vee, en al hun vermogen. Voorts al hun steden met hun woonplaatsen, en al hun burchten verbrandden zij met vuur. En Mozes zeide tot hen: Hebt gij dan alle vrouwen laten leven? Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft. Doch al de kinderen van vrouwelijk geslacht, die de bijligging des mans niet bekend hebben, laat voor ulieden leven.
Jesaja 13:18.
Maar hun bogen zullen de jongelingen verpletteren, en zij zullen zich niet ontfermen over de vrucht des buiks; hun oog zal de kinderen niet verschonen.
Hosea 9:11. Aangaande Efraim hunlieder heerlijkheid zal wegvlieden als een vogel van de geboorte, en van moeders buik en van de ontvangenis af.
12. Ofschoon zij hun kinderen mochten groot maken, Ik zal er hen toch van beroven, dat zij onder de mensen niet zullen zijn; want ook, wee hun, als Ik van hen zal geweken zijn!
13. Efraim is gelijk als Ik Tyrus aanzag die geplant is in een liefelijke woonplaats maar Efraim zal zijn kinderen moeten uitbrengen tot den doodslager.
14. Geef hun, HEERE! Wat zult Gij geven? Geef hun een misdragende baarmoeder, en uitdrogende borsten.
15. Al hun boosheid is te Gilgal, want daar heb Ik ze gehaat, om de boosheid van hun handelingen; Ik zal ze uit Mijn huis uitdrijven, Ik zal ze voortaan niet meer liefhebben; al hun vorsten zijn afvalligen.
16. Efraim is geslacht, hunlieder wortel is verdord, zij zullen geen vrucht voortbrengen; ja, ofschoon zij genereerden, zo zal Ik toch de gewenste vruchten van hun buik slachten.
1 Samu�l 22:18. Toen zeide de koning tot Doeg: Wend gij u, en val aan op de priesters. Toen wendde zich Doeg, de Edomiet, en hij viel aan op de priesters, en doodde te diendage vijf en tachtig mannen, die den linnen lijfrok droegen.
19. Hij slachte ook Nob, de stad dezer priesters, met de scherpte des zwaards, van den man tot de vrouw, van de kinderen tot de zuigelingen, zelfs de ossen enezels, en de schapen, slachte hij met de scherpte des zwaards.
Exodus 12:12. Want Ik zal in dezen nacht door Egypteland gaan, en alle eerstgeborenen in Egypteland slachten, van de mensen af tot de beesten toe en Ik zal gerichtenoefenen aan alle goden der Egyptenaren, Ik, de HEERE!
Exodus 11:4. Verder zeide Mozes, Zo heeft de HEERE gezegd, Omtrent middernacht zal Ik uitgaan door het midden van Egypte.
5. En alle eerstgeborenen in Egypteland zullen sterven, van Farao's eerstgeborene af, die op zijn troon zitten zou, tot den eerstgeborene der dienstmaagd, die achter demolen is, en alle eerstgeborenen van het vee.
6. En er zal een groot geschrei zijn in het ganse Egypteland, desgelijks nooit geweest is, en desgelijks niet meer wezen zal.
Jesaja 13:15. Al wie gevonden wordt, zal doorstoken worden, en al wie daarbij gevoegd is, zal door het zwaard vallen.
16. Ook zullen hun kinderkens voor hun ogen verpletterd worden; hun huizen zullen geplunderd, en hun vrouwen geschonden worden.
17. Ziet, Ik zal de Meden tegen hen verwekken, die het zilver niet zullen achten, en aan het goud zullen zij geen lust hebben.
18. Hun bogen zullen jongelingen verpletteren en zij zullen zich niet ontfermen over de vrucht des buiks hun oog zal de kinderen niet verschonen.
Deuteronomium 2:33. En de HEERE, onze God, gaf hem voor ons aangezicht; en wij slachten hem, en zijn zonen, en al zijn volk.
34. En wij namen te dier tijd al zijn steden in, en wij verbanden alle steden, mannen, en vrouwen, en kinderkens; wij lieten niemand overblijven.
35. Het vee alleen roofden wij voor ons, en den roof der steden, die wij innamen.
Exodus 12:29. En het geschiedde ter middernacht, dat de HEERE al de eerstgeborenen in Egypteland slachte, van den eerstgeborene van Farao af, die op zijn troon zitten zou, tot op den eerstgeborene van de gevangene, die in het gevangenhuis was, en alle eerstgeborenen der beesten.
Deuteronomium 3:6. En wij verbanden dezelve, gelijk wij Sihon, den koning van Hesbon, gedaan hadden, verbannende alle steden, mannen, vrouwen en kinderen.
7. Doch al het vee en den roof van die steden roofden wij voor ons. Jesaja 14:21. Maakt de slachting voor zijn kinderen gereed, om hunner vaderen ongerechtigheid wil; dat zij niet opstaan, en de aarde erven, en de wereld vervullen met steden;
Deuteronomium 3:3. En de HEERE, onze God, gaf ook Og, den koning van Bazan, en al zijn volk, in onze hand, zodat wij hem slachten, totdat wij hem niemand lieten overblijven.
4. En wij namen te dier tijd al zijn steden; er was geen stad, die wij van hen niet namen: zestig steden, de ganse landstreek van Argob, het koninkrijk van Og in Bazan.
5. Al die steden waren met hoge muren, poorten en grendelen gesterkt, behalve zeer vele onbemuurde steden.
6. En wij verbanden dezelve, gelijk wij Sihon, den koning van Hesbon, gedaan hadden, verbannende alle steden, mannen, vrouwen en kinderen.
Jozua 6:21. En zij verbanden alles, wat in de stad was, van den man tot de vrouw toe, van het kind tot den oude, en tot den os, en het klein vee, en den ezel, door de scherpte des zwaards.
Ezechi�l 9:5. Maar tot die anderen zeide Hij voor mijn oren: Ga door door de stad achter hem en slacht, ulieder oog verschone niet en spaart niet!
6. Slacht ouden, jongelingen en maagden, en kinderkens en vrouwen, tot verdervens toe; maar genaakt aan niemand, op denwelken het teken is, en begint van Mijn heiligdom. En zij begonnen van de oude mannen, die voor het huis waren.
Exodus 12:29. En het geschiedde ter middernacht, dat de HEERE al de eerstgeborenen in Egypteland slachte, van den eerstgeborene van Farao af, die op zijn troon zitten zou, tot op den eerstgeborene van de gevangene, die in het gevangenhuis was, en alle eerstgeborenen der beesten.
30. En Farao stond op bij nacht, hij en al zijn knechten, en al de Egyptenaars en er was een groot geschrei in Egypte want er was geen huis, waarin niet een geslachte was.
Exodus 13:2. Heilig Mij alle eerstgeborenen, wat enige baarmoeder opent onder de kinderen Israels, van mensen en van beesten, dat is Mijn.
12. Zo zult gij tot den HEERE doen overgaan alles, wat de baarmoeder opent, ook alles, wat de baarmoeder opent van de vrucht der beesten, die gij hebben zult, de mannetjes zullen des HEEREN zijn.
15. Want het geschiedde, toen Farao zich verhardde ons te laten trekken, zo dooddede HEERE alle eerstgeborenen in Egypteland, van des mensen eerstgeborene af, tot den eerstgeborene der beesten, daarom offer ik den HEERE de mannetjes van alles, wat de baarmoeder opent, doch alle eerstgeborenen mijner zonen los ik.
Numeri 33:4. Als de Egyptenaars begroeven degenen, welke de HEERE onder hen geslacht had, alle eerstgeborenen; ook had de HEERE gerichten geoefend aan hun goden.
Deuteronomium 20:16. Maar van de steden dezer volken, die u de HEERE, uw God, ten erve geeft, zult gij niets laten leven, dat adem heeft.
Deuteronomium 32:21. Zij hebben Mij tot ijver verwekt door hetgeen geen God is; zij hebben Mij tot toorn verwekt door hun ijdelheden; Ik dan zal hen tot ijver verwekken door diegenen, die geen volk zijn; door een dwaas volk zal Ik hen tot toorn verwekken.
22. Want een vuur is aangestoken in Mijn toorn, en zal bernen tot in de onderste hel, en zal het land met zijn inkomst verteren, en de gronden der bergen in vlam zetten.
23. Ik zal kwaden over hen hopen; Mijn pijlen zal Ik op hen verschieten.
24. Uitgeteerd zullen zij zijn van honger, opgegeten van den karbonkel en bitter verderf; en Ik zal de tanden der beesten onder hen schikken, met vurig venijn vanslangen des stofs.
25. Van buiten zal het zwaard beroven, en uit de binnenkameren de verschrikking; ook den jongeling, ook de jonge dochter, het zuigende kind met den grijzen man.
26. Ik zeide: In alle hoeken zoude Ik hen verstrooien; Ik zoude hun gedachtenis van onder de mensen doen ophouden;
Jozua 7:24. Toen nam Jozua, en gans Israel met hem, Achan, den zoon van Zerah, en het zilver, en het sierlijk overkleed, en de gouden tong, en zijn zonen, en zijn dochteren, en zijn ossen, en zijn ezelen, en zijn vee, en zijn tent, en alles wat hij had, en zij voerden ze naar het dal Achor.
25. En Jozua zeide: Hoe hebt gij ons beroerd? De HEERE zal u beroeren te dezen dage! En gans Israel stenigde hem met stenen, en zij verbrandden hen met vuur, enzij overwierpen hen met stenen.
26. En zij richtten over hem een groten steenhoop, zijnde tot op dezen dag. Alzo keerde Zich de HEERE van de hittigheid Zijns toorns. Daarom noemde men den naamdier plaats het dal van Achor, tot dezen dag toe.
Jozua 10:28. Op denzelven dag nam ook Jozua Makkeda in, en slachte haar met de scherpte des zwaards; daartoe verbande hij derzelver koning, henlieden en alle ziel die daarinwas; hij liet geen overigen overblijven; en hij deed den koning van Makkeda, gelijk als hij den koning van Jericho gedaan had.
29. Toen toog Jozua door, en gans Israel met hem, van Makkeda naar Libna, en hij krijgde tegen Libna.
30. En de HEERE gaf dezelve ook in de hand van Israel, met haar koning; en hij slachte haar met de scherpte des zwaards, en alle ziel, die daarin was; hij liet daarin geenoverigen overblijven; en hij deed derzelver koning, gelijk als hij den koning van Jericho gedaan had.
31. Toen toog Jozua voort, en gans Israel met hem, van Libna naar Lachis; en hij belegerde haar en krijgde tegen haar.
32. En de HEERE gaf Lachis in de hand van Israel; en hij nam haar in op den tweeden dag, en hij slachte haar met de scherpte des zwaards, en alle ziel, die daarin was, naar alles, wat hij aan Libna gedaan had.
2 Samu�l 12:14. Nochtans, dewijl gij door deze zaak de vijanden des HEEREN grotelijks hebt doen lasteren, zal ook de zoon, die u geboren is, den dood sterven.
15. Toen ging Nathan naar zijn huis. En de HEERE sloeg het kind, dat de huisvrouw van Uria David gebaard had, dat het zeer krank werd.
16. En David zocht God voor dat jongsken; en David vastte een vasten, en ging in, en lag den nacht over op de aarde.
17. Toen maakten zich de oudsten van zijn huis op tot hem, om hem te doen opstaan van de aarde; maar hij wilde niet, en at geen brood met hen.
18. En het geschiedde op den zevenden dag, dat het kind stierf; en Davids knechten vreesden hem aan te zeggen, dat het kind dood was, want zij zeiden: Ziet, alshet kind nog levend was, spraken wij tot hem, maar hij hoorde naar onze stem niet, hoe zullen wij dan tot hem zeggen: Het kind is dood? Want het mochtkwaad doen.
1 Koningen 15:29. Het geschiedde nu, als hij regeerde, dat hij het ganse huis van Jerobeam sloeg; hij liet niets over van Jerobeam, wat adem had, totdat hij hem verdelgd had, naarhet woord des HEEREN, dat Hij gesproken had door den dienst van Zijn knecht Ahia, den Siloniet;
2 Koningen 11:1. Toen nu Athalia de moeder van Ahazia, zag, dat haar zoon dood was, zo maakte zij zich op, en bracht al het koninklijke zaad om.
17. Want Hij deed tegen hen opkomen den koning der Chaldeen, die hun jongelingen met het zwaard in het huis huns heiligdoms doodde, en hij verschoonde de jongelingen niet, noch de maagden, de oudsten noch de stokouden; Hij gaf hen allen in zijn hand.
Psalmen 21:9. Gij zult hen zetten als een vurige oven ter tijd uws toornigen aangezichts; de HEERE zal hen in Zijn toorn verslinden, en het vuur zal hen verteren.
10. Gij zult hun vrucht van de aarde verdoen, en hun zaad van de kinderen der mensen.
Psalmen 135:8. Die de eerstgeborenen van Egypte slachte, van den mens af tot het vee toe.
10. Die veel volken slachte, en machtige koningen doodde;
Jozua 10:35. En zij namen haar in ten zelven dage, en slachten haar met de scherpte des zwaards, en alle ziel, die daarin was, verbande hij op denzelven dag, naar alles, wat hijaan Lachis gedaan had.
Psalmen 149:5.
Dat Zijn gunstgenoten van vreugde opspringen, om die eer; dat zij juichen op hun legers.
6. De verheffingen Gods zullen in hun keel zijn; en een tweesnijdend zwaard in hun hand;
7. Om wraak te doen over de heidenen, en bestraffingen over de volken;
8. Om hun koningen te binden met ketenen, en hun achtbaren met ijzeren boeien;
Jeremia 2:30. Tevergeefs heb Ik uw kinderen geslacht; zij hebben de tucht niet aangenomen; ulieder zwaard heeft uw profeten verteerd, als een verdorven leeuw.
Jeremia 9:21. Want de dood is geklommen in onze vensteren, hij is in onze paleizen gekomen, om de kinderkens uit te roeien van de wijken, de jongelingen van de straten.
22. Spreek: Zo spreekt de HEERE: Ja, een dood lichaam des mensen zal liggen, als mest op het open veld, en als een garve achter den maaier, die niemand opzamelt.
Job 1:15. Doch de Sabeers deden een inval, en namen ze, en sloegen de jongeren met de scherpte des zwaards; en ik ben maar alleen ontkomen, om het u aan te zeggen.
Jeremia 11:22. Daarom, zo zegt de HEERE der heirscharen: Ziet, Ik zal bezoeking over hen doen: de jongelingen zullen door het zwaard sterven, hun zonen en hun dochteren zullen van hongersterven.
Jeremia 13:14. En Ik zal hen in stukken slaan, den een tegen den ander, zo de vaders als de kinderen te zamen, spreekt de HEERE; Ik zal niet verschonen noch sparen, noch Mij ontfermen, datIk hen niet zou verderven.
Jeremia 15:7. En Ik zal hen wannen met een wan, in de poorten des lands; Ik heb Mijn volk van kinderen beroofd en verdaan; zij zijn van hun wegen niet wedergekeerd.
8. Hun weduwen zijn Mij meerder geworden dan zand der zeeen; Ik heb hun over de moeder doen komen een jongeling, een verwoester op den middag; Ik heb hem haastelijk hendoen overvallen, de stad met verschrikkingen.
9. Zij, die zeven baarde, is zwak geworden; zij heeft haar ziel uitgeblazen, haar zon is ondergegaan, als het nog dag was; zij is beschaamd en schaamrood geworden; en hunliederoverblijfsel zal Ik aan het zwaard overgeven, voor het aangezicht hunner vijanden, spreekt de HEERE.
Jeremia 16:10. En het zal geschieden, als gij dit volk al deze woorden zult aanzeggen, en zij tot u zeggen: Waarom spreekt de HEERE al dit grote kwaad over ons, en welke is onze misdaad, en welke is onze zonde, die wij tegen den HEERE, onzen God, gezondigd hebben?
11. Dat gij tot hen zult zeggen: Omdat uw vaders Mij verlaten hebben, spreekt de HEERE, en hebben andere goden nagewandeld, en die gediend, en zich voor die nedergebogen; maar Mij verlaten, en Mijn wet niet gehouden hebben;
Klaagliederen van Jeremia 4:4. Daleth. De tong van het zoogkind kleeft aan zijn gehemelte van dorst; de kinderkens eisen brood, er is niemand, die het hun mededeelt.
8. Cheth. Maar nu is hun gedaante verduisterd van zwartigheid, men kent hen niet op de straten; hun huid kleeft aan hun beenderen, zij is verdord, zij is geworden als een hout.
9. Teth. De verslagenen van het zwaard zijn gelukkiger dan de verslagenen van den honger; want die vlieten daarhenen, als doorstoken zijnde, omdat er geen vruchten der veldenzijn.
Dani�l 6:25. Toen beval de koning, en zij brachten die mannen voor, die Daniel overluid beschuldigd hadden, en zij wierpen in den kuil der leeuwen hen, hun kinderen, en hun vrouwen; en zij kwamen niet op den grond des kuils, of de leeuwen heersten over hen, zij vermorzelden ook al hun beenderen.
Hosea 10:14. Daarom zal er een groot gedruis ontstaan onder uw volken, en al uw vestingen zullen verstoord worden, gelijk Salman Beth-Arbel verstoorde ten dage des krijgs; de moeder werder verpletterd met de zonen.
Amos 4:10. Ik heb de pestilentie onder ulieden gezonden, naar de wijze van Egypte; Ik heb uw jongelingen door het zwaard gedood, en uw paarden gevankelijk laten wegvoeren; en Ik hebden stank uwer heirlegeren zelfs in uw neus doen opgaan; nochtans hebt gij u niet bekeerd tot Mij, spreekt de HEERE.
Amos 7:17. Daarom zegt de HEERE alzo: Uw vrouw zal in de stad hoereren, en uw zonen en uw dochteren zullen door het zwaard vallen, en uw land zal door het snoer uitgedeeld worden en gij zult in een onrein land sterven, en Israel zal voorzeker uit zijn land gevankelijk worden weggevoerd.
Nahum 3:10. Nog is zij gevankelijk gegaan in de gevangenis; ook zijn haar kinderen op het hoofd van alle straten verpletterd geworden; en over haar geeerden hebben zij het lot geworpen, en al haar groten zijn in boeien gebonden geworden.
Openbaring 2:22. Zie, Ik werp haar te bed, en die met haar overspel bedrijven, in grote verdrukking, zo zij zich niet bekeren van hun werken.
23. En haar kinderen zal Ik door den dood ombrengen; en al de Gemeenten zullen weten, dat Ik het ben, Die nieren en harten onderzoek. En Ik zal ulieden geven eeniegelijk naar uw werken.
Job 1:19. En zie, een grote wind kwam van over de woestijn, en stiet aan de vier hoeken van het huis, en het viel op de jongelingen, dat ze stierven; en ik ben maar alleenontkomen, om het u aan te zeggen.
Jozua 10:40. Alzo sloeg Jozua het ganse land, het gebergte, en het zuiden, en de laagte, en de aflopingen der wateren, en al hun koningen; hij liet geen overigen overblijven; ja, hij verbande alles, wat adem had, gelijk als de HEERE, de God Israels, geboden had.
Psalmen 136:10. Dien, Die de Egyptenaren geslagen heeft in hun eerstgeborenen; want Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid.
2 Koningen 2:23. En hij ging van daar op naar Beth-El. Als hij nu den weg opging, zo kwamen kleine jongens uit de stad; die bespotten hem, en zeiden tot hem: Kaalkop, ga op, kaalkop, ga op!
24. En hij keerde zich achterom, en hij zag ze, en vloekte hen, in den Naam des HEEREN. Toen kwamen twee beren uit het woud, en verscheurden van dezelve twee en veertig kinderen.
Zacharia 13:7. Zwaard! ontwaak tegen Mijn Herder, en tegen den Man, Die Mijn Metgezel is, spreekt de HEERE der heirscharen; sla dien Herder, en de schapen zullen verstrooid worden; maar Ik zal Mijn hand tot de kleinen wenden.
8. En het zal geschieden in het ganse land, spreekt de HEERE, de twee delen daarin zullen uitgeroeid worden, en den geest geven; maar het derde deel zal daarin overblijven.
9. En Ik zal dat derde deel in het vuur brengen, en Ik zal het louteren, gelijk men zilver loutert, en Ik zal het beproeven, gelijk men goud beproeft; het zal Mijn Naam aanroepen, en Ik zal het verhoren; Ik zal zeggen: Het is Mijn volk; en het zal zeggen: De HEERE is mijn God.
Job 1:17.
Als deze nog sprak, zo kwam een ander, en zeide: De Chaldeen stelden drie hopen, en vielen op de kemelen aan, en namen ze, en sloegen de jongeren met descherpte des zwaards; en ik ben maar alleen ontkomen, om het u aan te zeggen.
Jeremia 18:21.
Daarom, geef hun zonen den honger over, en doe ze wegvloeien door het geweld des zwaards, en laat hun vrouwen van kinderen beroofd en weduwen worden, en laat hunmannen door den dood omgebracht, en hun jongelingen met het zwaard geslacht worden in den strijd.
Jeremia 48:45. Die voor des vijands macht vluchtten, bleven staan in de schaduw van Hesbon; maar een vuur is uitgegaan van Hesbon, en een vlam van tussen Sihon, en heeft de hoeken van Moab en den schedel der kinderen van het gedruis verteerd.
Jeremia 51:21. En door u zal Ik in stukken slaan het paard en zijn ruiter; en door u zal Ik in stukken slaan den wagen en zijn ruiter.
22. En door u zal Ik in stukken slaan den man en de vrouw; en door u zal Ik in stukken slaan den oude en den jonge; en door u zal Ik in stukken slaan den jongeling en de jonkvrouw.
23. En door u zal Ik in stukken slaan den herder en zijn kudde; en door u zal Ik in stukken slaan den akkerman en zijn juk ossen; en door u zal Ik in stukken slaan landvoogden enoverheden.
Klaagliederen van Jeremia 2:21. Schin. De jongen en de ouden liggen op de aarde op de straten; mijn jonkvrouwen en mijn jongelingen zijn door het zwaard gevallen; Gij hebt ze in den dag Uws toorns gedood, Gij hebt ze geslacht en niet verschoond.

Verspreidt dit Nieuws!! Wasalaam,

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2005 om 05:56
[Reageert er niemand?]
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2005 om 06:29
In eerste instantie geplaatst door seromba

Battle, zou je voor elk van die 8 topics die je hebt geopend even willen aangeven waarover je het precies wilt hebben? Het is namelijk erg lastig om over 100 bijbelcitaten tegelijk te discussi�ren. Zeker aangezien ze over veel verschillende dingen gaan. Je geeft er geen context bij.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2005 om 07:36
jazakalaahogeer broeder maschalaah ik zal het zeker verpreiden.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2005 om 10:47
Bij de zeebeving werden een hoop kinderen afgeslacht. En stond Allahs naam niet op de golven?
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2005 om 11:03

afgeslacht??? gaat het wel goed met je?

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2005 om 11:10
Hoezo?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2005 om 11:39

In de Koran staat een duidelijke aanwijzing dat natuurlijk sterven een schepping van allah zelf is en niets te maken heeft met zijn wil om te doen sterven.Aan het aardse leven komt gewoon een einde,wat tot de schepping van alles wat wij waarnemen toebehoord.

Allah heeft de macht om het ons te besparen,maar de beproeving van alles is zijn concept tot toetreding van de hemel.Wij zelf konden dit ook zien aankomen.(Australie was voorstander voor een alarmsysteem.)Maar veel andere landen wijgerden hieraan mee te werken.De gevolgen hiervan hebben we kunnen zien.

Het is de eigenwijsheid van de mens zelf,die je hiervoor verantwoordelijk kan stellen,al is en blijft het gewoon een natuurramp.

Diezelfde eigenwijsheid en verwaarloozing van mensenlevens zien we elke dag om ons heen als er duizenden mensen sterven aan honger en ziektes die we allang hadden kunnen oplossen.En oorlogen waarin we steeds opnieuw streven naar macht.

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 06:14

Salaam Alaikom,

De Profeet, Allah's vrede en zegen zij met hem, 1400 jaar geleden verteld dat wanneer het uur nabij zou zijn, er 3 aardsverzakkingen zullen zijn. 1ste in het Oosten, 2de in het Westen en de 3de bij Arabie. Allah weet het beste, maar er zijn mensen die denken dat die hadith over de aard's verzakking die de Tsunami veroorzaakte in het Oosten al plaats heeft gevonden. Ze weten 100% zeker dat er eenzelfde in het Westen komt en de gebouwen zullen ontworteld worden en onvoorstelbare schade zal er worden aangericht. Ze weten dat na onderzoeken. Maar Allah weet het beste.

De Tekenen van Allah in de Tsunami











Ik hoor van alle kanten van de Atheisten verhalen van dieren die lijden en mensen die lijden. Sheikh Al-Moejaddjied antwoordde met het volgende: Allah (God), de Almachtige, is meest genadevol en medelijdend, zonder en enige twijfel. Toch zijn Zijn acties niet volledig te begrijpen door onze incompetente hersens. Wat deze zaak nou makkelijker voor ons maakt is dat we het er allemaal mee eens zijn dat Allah eerlijk, rechtvaardig, wijs en wetend. Dit betekent dat wat de Almachtige ook doet, het doet met een legitieme doel. Ofschoon wij misschien niet in staat zijn om het te begrijpen. Bijvoorbeeld, een bezorgde en liefdevolle doctor en vader zijn misschien genoodzaakt om een been van zijn zoon te amputeren. Er is geen twijfel dat zijn vader van zijn zoon houdt. Toch werd zijn been geamputeerd omwille van zijn geliefde zoon. Ofschoon het wreed er uit kan zien voor degene die niet de omstandigheden weten. Allah, de Almachtige heeft het grotere en hogere voorbeeld, en het is niet aan zijn creaties om Zijn daden te betwijfelen zoals in soera 21 vers 23 (in betekenis van): �Hij kan niet over Zijn handelen ondervraagd worden, terwijl zij wel ondervraagd worden.�

Het is het geloof van een Moslim dat men pijn, honger, tragedie, ongelukken etc. door moet staan vanwege zijn zonden, want Allah wil door het lijden van de moslim zijn zonden kwijtschelden. Allah zegt in Soera 42 vers 30 (in betekenis van): �En er treft jullie geen ramp, of het is vanwege wat jullie handen hebben verricht, maar Hij vergeeft veel.� Het is ook ogenschijnlijk zo dat mensen in moeilijke tijden zich dichter bij Allah voelen en dan beginnen met het tonen van berouw, terwijl in tijden van gemak en comfort de mens ver is van zijn herinnering aan Allah en zijn zegeningen en gebruikt deze gunsten en zegeningen om zonde na zonde te begaan.

Allah, de Almachtige heeft de mensheid het goede en het slechte pad laten zien, en hij heeft de mensheid de kracht en de wil gegeven om te kiezen. Daarvoor is de mensheid verantwoordelijk voor zijn daden en de bestraffingen die men ontvangt vanwege zijn daden. Want het leven in deze wereld is louter een test, maar de resultaten zullen bekend worden in het hiernamaals.

En Allah weet het beste. [Bron: www.Al-Islaam.com].

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2005 om 02:43
Nu heb je zelf je bezwaar over de bijbelteksten beantwoord.
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 06:06

Er is overgeleverd door Imaam Bukharie en Imaam Muslim dat Buraidah Bin Al Hussain de Profeet, Allah's vrede en zegen zij met hem, hoorde zeggen dat we geen kinderen en moeders mogen doden. Dit zijn de meest betrouwbare bronnen na de Qur'an. En ook in een andere overlevering door Imaam Muslim en Abu Dawud hoort Nu�man Bin Mughrin de Profeet, Allah's vrede en zegen zij met hem, zeggen dat we geen kinderen, moeders of ouderen mogen doden. Dit is tenzij zij niet vechten. Als een vrouw samen met de mannen vecht, dan mag ze wel gedood worden. Verder hebben we overleveringen door Imaam Ahmad en Hakiem dat we geen kinderen van kufaar mogen doden. Want iedere kind wordt puur geboren en de ouders zijn het die een jood of een Christen ervan maken. En Raba Bin Rabiyya verhaalt in de overleveringen van Abu Dawud en Nasai dat de Profeet Khalid Bin Waleed verbood om vrouwen te doden. Abdullah Ibn Abbas verhaalt in Muslim dat een van de Imaams van de Khawaarij naar Ibn Abbas schreven en hem 5 vragen stelden. Abdullah Ibn Abbas zei als antwoord, 'Alleen omdat ik geen kennis wil verbergen, anders zou ik ze nooit terug schrijven'. Onder de 5 vragen was er ��n als volgt, 'Heeft de Profeet, Allah's vrede en zegen zij met hem, ooit kinderen vermoordt?' Abdullah Ibn Abbas, moge Allah tevreden over hem zijn, antwoordde, 'De boodschapper van Allah vermoordde nooit kinderen en jullie moeten nooit kinderen vermoorden, behalve als je de kennis hebt van Khidr i.e degene die een kind vermoorde in het bijzijn van Mozes, vrede zij met hem. Er is overgeleverd in de Musnad van Imam Ahmed van Daoud Ibn Hussain en Abdullah Ibn Abbas dat altijd wanneer de Profeet, Allah's vrede en zegen zij met hem, een leger stuurde, hij zei, 'Vermoord geen vrouwen en kinderen, ga op de weg van Allah'. Overleveringen van tabarani verbieden het doden van kinderen en vrouwen. Zo zijn er ontelbare overleveringen van die het doden van onschuldigen verbieden. Maar wat de Bijbel betreft, die spoort aan om kinderen te doden.

Numeri 31:17. Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft.

Hosea 14:1. Samaria zal woest worden, want zij is wederspannig geweest tegen haar God; zij zullen door het zwaard vallen, hun kinderkens zullen verpletterd, en hun zwangere vrouwen zullen opengesneden worden.
1 Samu�l
22:19. Hij slachte ook Nob, de stad dezer priesters, met de scherpte des zwaards, van den man tot de vrouw, van de kinderen tot de zuigelingen, zelfs de ossen enezels, en de schapen, slachte hij met de scherpte des zwaards.
Ezechi�l 9:6. Slacht ouden, jongelingen en maagden, en kinderkens en vrouwen, tot verdervens toe; maar genaakt aan niemand, op denwelken het teken is, en begint van Mijn heiligdom. En zij begonnen van de oude mannen, die voor het huis waren.

Zie hierboven voor meer van zulke zieke verzen. Deze verzen komen mischien nit hard aan weet je, omdat je niet gezien hebt hoe het is gegaan. Zoals ik al zei, was er een moslimwijk aangevallen in Indonesi�. Een van de honderden. Deze wijkje was aangevallen door mensen die zijn opgevoedt door de gevaarlijkste boek aller tijden, 'De Bijbel'. Een boek die hen leert om kinderen te doden en vrouwen te verkrachten en ouderen te onthoofden. Een boek die hen leert om schade toe te brengen aan de wereld. Ze vielen die onschuldige en stille stadje aan en hebben vrouwen, kinderen, en ouderen onthoofdt. De buiken van zwangere vrouwen zijn opengesneden, de oren, neuzen, ogen, handen en voeten zijn afgehakt door de Christenen. De geslachtsdelen en tongen zijn afgesneden door scherpe scharen. Ze hebben kinderen levend verbrandt, en huizen in brand gestoken. Mannen zagen hun eigen kinderen en vrouwen levend begraven worden. De geslachtsdelen van mannen werden voor hun zonen en dochters afgesneden. De vrouwen werden verkracht en de mannen werden onthoofdt. Ouders zagen hun eigen kinderen gekookt worden in pannen en zagen de hoofden van hun baby's in borden liggen en werden gedwongen het te eten! Dat allemal terwijl de Christenen stonden te lachen. Mensen zagen hun familieleden door honden verscheurd worden. Wijken werden geplunderd en kinderen werden doodgetrapt. Tongen werden afgesneden zodat ze dingen niet na konden vertellen. Ik heb was shots genomen uit de video die ik hierover had.

WARNING: Deze foto's kunnen hard aankomen als u een zwak hart of een jonge leeftijd hebt.

Foto's: http://img202.imageshack.us/img202/6693/christenenonthoofden moslims4tg.jpg

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2005 om 01:54
Als een meisje van negen jaar al geen kind meer is... wat is volgens jullie een kind dan wel?

Dat God beveelt dat iedereen gedood moet worden en dat men niets mocht nemen van de veroverde rijkdommen wijst erop dat de oorlog niet voor eigen gewin was. Mohammed en zijn leger daarentegen plunderden wel en maakten veel vrouwen en kinderen tot slaven. Ze kwamen hem goed van pas: door de buit was het erg aanlokkelijk om bij zijn leger te gaan.

WARNING: Deze foto's kunnen hard aankomen als u een zwak hart of een jonge leeftijd hebt.

Jahoor, laat even een paar foto's van kapotte mensen zien en zeg erbij dat het moslims zijn die slachtoffer geworden zijn van christenen. Leuk dat je Indonesi� opbrengt. Het staat bekend om het Islamitisch geweld.

Wat nieuws van de BBC en CNN:

Onthoofdingen -> http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/asia-pacific/1955853.stm
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/asia-pacific/824512.stm
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/asia-pacific/1718936.stm
http://edition.cnn.com/2001/WORLD/asiapcf/southeast/12/03/in donesia.violence/index.html
http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/770263.stm
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/asia-pacific/1950111.stm
http://edition.cnn.com/2005/WORLD/asiapcf/05/28/indonesia.bo mbs/index.html
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/asia-pacific/3905607.stm
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2005 om 02:34
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Salaam Alaikom,

De Profeet, Allah's vrede en zegen zij met hem, 1400 jaar geleden verteld dat wanneer het uur nabij zou zijn, er 3 aardsverzakkingen zullen zijn. 1ste in het Oosten, 2de in het Westen en de 3de bij Arabie. Allah weet het beste, maar er zijn mensen die denken dat die hadith over de aard's verzakking die de Tsunami veroorzaakte in het Oosten al plaats heeft gevonden. Ze weten 100% zeker dat er eenzelfde in het Westen komt en de gebouwen zullen ontworteld worden en onvoorstelbare schade zal er worden aangericht. Ze weten dat na onderzoeken. Maar Allah weet het beste.

De Tekenen van Allah in de Tsunami











Ik hoor van alle kanten van de Atheisten verhalen van dieren die lijden en mensen die lijden. Sheikh Al-Moejaddjied antwoordde met het volgende: Allah (God), de Almachtige, is meest genadevol en medelijdend, zonder en enige twijfel. Toch zijn Zijn acties niet volledig te begrijpen door onze incompetente hersens. Wat deze zaak nou makkelijker voor ons maakt is dat we het er allemaal mee eens zijn dat Allah eerlijk, rechtvaardig, wijs en wetend. Dit betekent dat wat de Almachtige ook doet, het doet met een legitieme doel. Ofschoon wij misschien niet in staat zijn om het te begrijpen. Bijvoorbeeld, een bezorgde en liefdevolle doctor en vader zijn misschien genoodzaakt om een been van zijn zoon te amputeren. Er is geen twijfel dat zijn vader van zijn zoon houdt. Toch werd zijn been geamputeerd omwille van zijn geliefde zoon. Ofschoon het wreed er uit kan zien voor degene die niet de omstandigheden weten. Allah, de Almachtige heeft het grotere en hogere voorbeeld, en het is niet aan zijn creaties om Zijn daden te betwijfelen zoals in soera 21 vers 23 (in betekenis van): �Hij kan niet over Zijn handelen ondervraagd worden, terwijl zij wel ondervraagd worden.�

Het is het geloof van een Moslim dat men pijn, honger, tragedie, ongelukken etc. door moet staan vanwege zijn zonden, want Allah wil door het lijden van de moslim zijn zonden kwijtschelden. Allah zegt in Soera 42 vers 30 (in betekenis van): �En er treft jullie geen ramp, of het is vanwege wat jullie handen hebben verricht, maar Hij vergeeft veel.� Het is ook ogenschijnlijk zo dat mensen in moeilijke tijden zich dichter bij Allah voelen en dan beginnen met het tonen van berouw, terwijl in tijden van gemak en comfort de mens ver is van zijn herinnering aan Allah en zijn zegeningen en gebruikt deze gunsten en zegeningen om zonde na zonde te begaan.

Allah, de Almachtige heeft de mensheid het goede en het slechte pad laten zien, en hij heeft de mensheid de kracht en de wil gegeven om te kiezen. Daarvoor is de mensheid verantwoordelijk voor zijn daden en de bestraffingen die men ontvangt vanwege zijn daden. Want het leven in deze wereld is louter een test, maar de resultaten zullen bekend worden in het hiernamaals.

En Allah weet het beste. [Bron: www.Al-Islaam.com].

allahoakbar  lailahilalaah  sob7analaah.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2005 om 04:33
Salaam Aleikum,

Het verbaast me van je Anne, dat je de profeet vzmh ergens van beschuldigd zonder de bronnen erbij te noemen. Ik maak uit je woorden op dat je zegt dat de profeet een plunderaar en oorlogsmisdaden pleegde.
Je kan zoiets hier niet zeggen zonder onderbouwing. Eerst onderbouwen en dan pas ergens van beschuldigen, waarna we zien of de onderbouwing overeind zal blijven staan.

En onthoofdingen van onschuldigen heeft niets met de Islam te maken, ik dacht dat jij dit langzamerhand nu wel zou begrijpen.
Als een crimineel die uit een christelijke familie iemand vermoord, dan ga ik dat ook niet als christelijke geweld bestempelen.
Genoeg seriemoordenaars die de bijbel gebruikten om hun daden goed te praten, maar ik heb niemand horen praten over christelijke moorden.
Maar goed, ik zal je verder in je waarde laten en me erbij neerleggen dat er mensen zijn die het onderscheid tussen religie en het individu niet kunnen maken.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2005 om 10:28
Het verbaast me van je Anne, dat je de profeet vzmh ergens van beschuldigd zonder de bronnen erbij te noemen. Ik maak uit je woorden op dat je zegt dat de profeet een plunderaar en oorlogsmisdaden pleegde.
Je kan zoiets hier niet zeggen zonder onderbouwing. Eerst onderbouwen en dan pas ergens van beschuldigen, waarna we zien of de onderbouwing overeind zal blijven staan.

Ik heb niet gezegd dat hij een oorlogsmisdadiger was (of dat ik hem als zodanig zie), maar hij en zijn leger namen wel degelijk buit en slaven mee van veroveringen. (= plunderen) Eerst van karavaans van Mekka (Ibn Ishaq, Sirat Rasul Allah p659) toen van stammen.

8.41 En weet, dat wat gij ook als buit neemt, er een vijfde van voor Allah, de boodschapper, de verwanten, de wezen, de armen en de reiziger is, - indien gij in Allah gelooft en in hetgeen Wij aan Onze dienaar op de dag der onderscheiding nederzonden, de dag waarop de twee legers elkander ontmoetten. En Allah heeft macht over alle dingen.

48.19 En een grote buit die zij konden bemachtigen. En Allah is Almachtig, Alwijs;

48.20 Allah heeft u een grote buit beloofd die gij moogt nemen en Hij heeft u deze voorlopig gegeven en heeft de handen der vijanden van u weerhouden opdat het een teken moge zijn voor de gelovigen en dat Hij u op het rechte pad moge leiden.

Sahih Bukhari 3, Book 46, Number 717 (hetzelfde staat in Sahih Muslim Book 019, Number 4292)

Ik vond ook nog wat interessants over het doden van vrouwen en kinderen:

Boek 19, Nummer 4323
Er wordt verslagen op autoriteit van Sa�b b. Jaththama dat de profeet van Allah (vrede zij met hem), toen hem gevraagd werd over de vrouwen en kinderen van de polythe�sten die gedood werden tijdens de nachtelijke inval, zei: �Zij zijn van hen�

When the apostle heard what she had said he said, "Who will rid me of Marwan's daughter?" Umayr b. Adiy al-Khatmi who was with him heard him, and that very night he went to her house and killed her. In the morning he came to the apostle and told him what he had done and he [Muhammad] said, "You have helped God and His apostle, O Umayr!" When he asked if he would have to bear any evil consequences the apostle said, "Two goats won't butt their heads about her", so Umayr went back to his people.
Ibn Ishaq, SIRAT RASUL ALLAH, p675-676

En onthoofdingen van onschuldigen heeft niets met de Islam te maken

Helemaal mee eens. Ik reken absoluut niet de Islam af op deze daden van deze mensen. Ik noemde het als reactie op Batle_for_Peace.
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2005 om 04:54
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het in de kroeg en  moskee ook.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.