Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De onderdrukking van de moderne westerse

 Post Reply Post Reply
Schrijver
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De onderdrukking van de moderne westerse
    Geplaatst op: 02 juli 2005 om 03:38
De onderdrukking van de moderne westerse vrouw.

De moderne westerse vrouw vindt zichzelf erg vrij vergeleken met de moslimvrouwen. De moslimvrouwen worden onderdrukt en de westerse vrouwen niet. Maar lees even verder om te beoordelen hoe vrij en gelijk de moderne westerse vrouw eigenlijk is


Je hoeft maar om je heen te kijken en je wordt al geconfronteerd met halfnaakte vrouwen. Op televisie, in de tijdschriften op de snelweg. Vrouwen worden steeds vaker gezien als seksobject. Als je niet slank en mooi bent tel je eigenlijk niet meer mee. Alles draait om het uiterlijk.

Vrouwen staan altijd een uur eerder op om zich op te maken. Ze geven de helft van hun geld uit aan make-up, haarverzorgingsmiddelen en parfum.

Vrouwen zitten ook altijd op dieet, ook al hebben ze een mooi gezond gewicht. Velen van hen lijden aan eetstoornissen en zijn doodongelukkig. En waarom??? Om aan die idiote eisen van de maatschappij te kunnen voldoen.

De vrouwen doen het zichzelf aan, niemand dwingt ze, maar toch voelen ze de druk om aan het ideaalbeeld van de moderne vrouw te kunnen voldoen. �slank, mooi, opgemaakt, voorzien van kleding die maar de helft bedekt�

En het innerlijk dan? Dat is alleen maar belangrijk voor die dikkerds die geen kleren kunnen kopen. Dan draait het om het innerlijk. Want zeg zou zelf� zou een jongen nog oog kunnen hebben voor je innerlijk als je als een halfnaakte opmaakpop over straat loopt? Denk het niet h�.

Lekker trouwen en kinderen krijgen� nee hoor, vrouwen moeten carri�re maken om te laten zien dat ze ook iets voorstellen in deze maatschappij. Ze hebben namelijk het idee dat ze niets voorstellen als ze thuis zitten met kinderen.
Een baan als huisvrouw en moeder, de zwaarste baan van de wereld, die wordt niet gewaardeerd. Dus dat wordt keihard werken. Niet dat ze dan wel iets voorstellen of zo, want de hoogste salarissen en de betere functies zijn toch nog altijd weggelegd voor de mannen. Wel opmerkelijk, want er zijn net zo veel afgestudeerde mannen als vrouwen.

En dat hoor je vrouwen altijd zeggen �we zijn zo vrij���� Eigenlijk bedoelen ze �we zijn zo vrij om ons te laten vertellen aan welke eisen wij moeten voldoen�

De westerse vrouw wordt onderdrukt door de maatschappij. En het ergste is nog�.. ze hebben het niet eens in de gaten.


En wat zijn de moslimvrouwen toch zielig. Ze moeten zich bedekken dus ze hoeven zich geen zorgen te maken om vieze mannetjes die over hen fantaseren. Ook hoeven ze niet te gaan werken, ze kunnen lekker thuisblijven met hun kinderen. Ja, er valt niets te zien aan hun uiterlijk, dus moeten ze maar worden beoordeeld op hun innerlijk en op hun verstand. Ja ze worden echt onderdrukt� met kilo�s goud en een leven vol rust.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2005 om 05:50
Salaam

Ik praat niet zo graag over dit onderwerp. Misschien omdat het toch al zo doorbakken is.
Het enige wat ik zal zien is heftige tegenreacties van niet-moslims met doordachte uitzonderlijke gevallen bij moslims. En moslims die de Quraan zoveel mogelijk zullen rechtvaardigen, wetende dat er ook slechte moslims zijn.
Achja. Ik zeg maar, laat ze maar op een realistische manier geconfronteerd zien worden (niet-moslims/slechte moslims) met hun daden.
Ik begrijp trouwens niet waarom feministen eigenlijk de moederrol zo onderwaarderen. Wat is nou moeilijk: het maken van een mens of het maken van een carriere? En waarom ze mannen blijven beschuldigen van zowat alles. Zijn er dan geen slechte vrouwen? Komt er eigenlijk niet een ongebalanceerde maatschappij hierdoor?
Ik begrijp niet hoe (extreme)feministen de evolutietheorie zouden kunnen geloven als beschavingen al dus honderdduizenden jaren heeft gereageerd tot een evenwicht, deze willen veranderen.
Mijn mening, vrouwen en buitenshuis werk, ok, vrouwen en opvoeding van nieuwe maatschapper, beter. Ik houd niemand tegen.
Ik denk dat een goede opvoeding zowat het beste is wat een mens kan overkomen, toch denk ik dat de feministische manier niet het meest ideale is. Is het dan niet goed om de capaciteiten van mannen en vrouwen zo efficient mogelijk te benutten?
Ik denk dat moslims en niet-moslims te ver van mekaar verwijderd zijn om mekaar nog wat te kunnen leren. Ik denk dat men alleen nog zelfkritisch kan zijn en zo de meeste ware stelling te achterhalen (al is deze niet congruent met dienszelf). Ik zeg niet dat deze stelling pro moslim of pro nietmoslim is.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2005 om 06:30

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Ik denk dat moslims en niet-moslims te ver van mekaar verwijderd zijn om mekaar nog wat te kunnen leren.

Assalamu alaikum,

ik denk dat je misschien wat vaker onder de mensen moet komen, want dit is echt pertinent niet waar. Als mensen, moslims, hindu's of wat dan ook, alleen maar in hun veilige eigen kringetje blijven ronddraaien leren ze inderdaad niets van anderen. Mensen die zo leven isoleren zichzelf, verstarren en uiteindelijk kwijnen ze weg en verdwijnen. Er staat een prachtige wijsheid in de koran: mensen zijn in volkeren geschapen om van elkaar te leren. Op het moment dat je besluit dat deze aya op jouw niet van toepassing is, plaats je jezelf als het ware buiten de wereld zoals God hem geschapen heeft.

Wassalam.

p.s. met "je" bedoel ik overigens niet Abdukadir, maar "je" in het algemeen, inclusief mezelf natuurlijk.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2005 om 08:41
Salaam

Tuurlijk, tuurlijk. Wat ik alleen probeerde te stipluren is dat er ook koppige mensen zijn en ook onzinnige discussie (die dus vermeden kunnen worden). Dus als er weinig van mekaar wordt geleerd, vind ik dat weinig goeds voor tijdgebruik.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2005 om 11:49
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Ik denk dat moslims en niet-moslims te ver van mekaar verwijderd zijn om mekaar nog wat te kunnen leren.

Assalamu alaikum,

ik denk dat je misschien wat vaker onder de mensen moet komen, want dit is echt pertinent niet waar. Als mensen, moslims, hindu's of wat dan ook, alleen maar in hun veilige eigen kringetje blijven ronddraaien leren ze inderdaad niets van anderen. Mensen die zo leven isoleren zichzelf, verstarren en uiteindelijk kwijnen ze weg en verdwijnen. Er staat een prachtige wijsheid in de koran: mensen zijn in volkeren geschapen om van elkaar te leren. Op het moment dat je besluit dat deze aya op jouw niet van toepassing is, plaats je jezelf als het ware buiten de wereld zoals God hem geschapen heeft.

Wassalam.

p.s. met "je" bedoel ik overigens niet Abdukadir, maar "je" in het algemeen, inclusief mezelf natuurlijk.

  Een heele sterke tegen zet Amier.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2005 om 11:51
In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Tuurlijk, tuurlijk. Wat ik alleen probeerde te stipluren is dat er ook koppige mensen zijn en ook onzinnige discussie (die dus vermeden kunnen worden). Dus als er weinig van mekaar wordt geleerd, vind ik dat weinig goeds voor tijdgebruik.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
  ja je hebt gelijk .
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juli 2005 om 06:17

Ik vind dat ukhtee Taqwa gelijk heeft om deze topic te openen. Als je de cijfers van verkachtingen en uitbuiting van vrouwen ziet in westerse landen (loopt in de miljoenen per jaar). Dan vraag je jezelf af of het wel verstandig is om vrouwen in een leeuwenkooi te gooien en te zeggen: 'jullie zijn hetzelfde als de mannen, en we gaan jullie "gelijk" behandelen'.

een gezonde maatschappij heeft regels nodig. Als alles los loopt krijg je op den duur vanzelf de seksuele aanklachten, aanrandingen en ongewenste intimiteiten. Stel je een wereld voor zonder limieten aan seksuele omgang tussen de verschillende seksen. Ziektes, verkrachtingen, ongewenst zwanger, kindermisbruik, homoseksualiteit en nog veel meer ergere dingen. Stel jezelf eens voor als moeder van een 14 jaar oude dochter die seks heeft met verschillende partners iedere dag van de week. Beperkingen in omgang zijn er niet alleen in religie, dat beweer ik niet. Culturen en samenleviinegn hebben hun regeltjes ook. Waar het om gaat is dat die regels er zijn met een doel. Als je steeds minder regels wilt gaan opleggen, schiet je terug in de oertijd, waar ook alles mocht.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
musa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote musa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 15:03
Marhabaa mensen,

Het is jammer dat jullie vrouwen in het algemeen zien als dragers en opvoeders van jullie kinderen. Er wordt wel gesproken dat vrouwen wel mogen werken (abdulkadir zegt dit) maar uit zijn bewoordingen zou hij het van zijn eigen vrouw of vrouwelijk familielid niet graag willen accepteren.

Dat is jammer. Zoals veel religies uitdragen 1+1=3, een man en een vrouw tesamen maken nieuw leven. Dit houdt wel in dat de man net zoveel rechten en plichten heeft als de vrouw om voor het gezin (huishouden, opvoeding) te zorgen.

Waar ik wel mee eens ben is dat de opvoeding (tijdsbesteding) aan de kinderen tegenwoordig in de Westerse wereld te ver is gedaald. Beide ouders die werken en opa en oma of de crech die op de kinderen passen is geen ideaal beeld. De beste oplossing voor dit probleem is dat of beide partners ongeveer 20 uur per week werken, zodat zij elkaar kunnen 'aflossen' of dat de man of de vrouw een echte carriere gaat opbouwen in een full-time job en de ander thuisblijft.

Veel vrouwen mogen dit standpunt best uitdragen.
Als de vrouw de hersenen en goede diploma's heeft binnen het gezin en de man niet, moet de man maar thuis blijven en de kinderen opvoeden en het voor huishouden zorgen. Andersom is natuurlijk ook van toepassing.

DAT zal ervoor zorgdragen dat de kinderen een goede, gelukkige opvoeding zullen genieten en dat willen wij allemaal of je nu Moslim, Christen, Jood, Boedist of politiek ingesteld bent.

De Koran zal deze stelling zeker ondersteunen omdat hij van de gelijkheid van man en vrouw uitgaat.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 15:47

asalaamo3alaikomwara7matolaahwabarakatoho  broeders en zusters.

ik dank allah ta3ala  dat  mij het recht heeft gegeven dat ik heerlijk  thuis  kan blijven en mijn man  maar het brood op tafel moet legen  ,en dat ik mijn kids zelf opvoed en niet door oppas of kinderverblijf laat verzorgen  en mijn liefde moeten missen., tuurlijk mag de vrouw werken als dat nodig is als het niet anders kan,of als verpleegster of arts  verloskundige zodat zij  haar zusters kan helpen  of leraars daar is zeker niets mis mee  ik zou ze het juist aanraden het tedoen maar alleen voor zusters.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
cats Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote cats Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 17:54
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

De onderdrukking van de moderne westerse vrouw.

De moderne westerse vrouw vindt zichzelf erg vrij vergeleken met de moslimvrouwen. De moslimvrouwen worden onderdrukt en de westerse vrouwen niet. Maar lees even verder om te beoordelen hoe vrij en gelijk de moderne westerse vrouw eigenlijk is


Je hoeft maar om je heen te kijken en je wordt al geconfronteerd met halfnaakte vrouwen. Op televisie, in de tijdschriften op de snelweg. Vrouwen worden steeds vaker gezien als seksobject. Als je niet slank en mooi bent tel je eigenlijk niet meer mee. Alles draait om het uiterlijk.

Vrouwen staan altijd een uur eerder op om zich op te maken. Ze geven de helft van hun geld uit aan make-up, haarverzorgingsmiddelen en parfum.

Vrouwen zitten ook altijd op dieet, ook al hebben ze een mooi gezond gewicht. Velen van hen lijden aan eetstoornissen en zijn doodongelukkig. En waarom??? Om aan die idiote eisen van de maatschappij te kunnen voldoen.

De vrouwen doen het zichzelf aan, niemand dwingt ze, maar toch voelen ze de druk om aan het ideaalbeeld van de moderne vrouw te kunnen voldoen. �slank, mooi, opgemaakt, voorzien van kleding die maar de helft bedekt�

En het innerlijk dan? Dat is alleen maar belangrijk voor die dikkerds die geen kleren kunnen kopen. Dan draait het om het innerlijk. Want zeg zou zelf� zou een jongen nog oog kunnen hebben voor je innerlijk als je als een halfnaakte opmaakpop over straat loopt? Denk het niet h�.

Lekker trouwen en kinderen krijgen� nee hoor, vrouwen moeten carri�re maken om te laten zien dat ze ook iets voorstellen in deze maatschappij. Ze hebben namelijk het idee dat ze niets voorstellen als ze thuis zitten met kinderen.
Een baan als huisvrouw en moeder, de zwaarste baan van de wereld, die wordt niet gewaardeerd. Dus dat wordt keihard werken. Niet dat ze dan wel iets voorstellen of zo, want de hoogste salarissen en de betere functies zijn toch nog altijd weggelegd voor de mannen. Wel opmerkelijk, want er zijn net zo veel afgestudeerde mannen als vrouwen.

En dat hoor je vrouwen altijd zeggen �we zijn zo vrij���� Eigenlijk bedoelen ze �we zijn zo vrij om ons te laten vertellen aan welke eisen wij moeten voldoen�

De westerse vrouw wordt onderdrukt door de maatschappij. En het ergste is nog�.. ze hebben het niet eens in de gaten.


En wat zijn de moslimvrouwen toch zielig. Ze moeten zich bedekken dus ze hoeven zich geen zorgen te maken om vieze mannetjes die over hen fantaseren. Ook hoeven ze niet te gaan werken, ze kunnen lekker thuisblijven met hun kinderen. Ja, er valt niets te zien aan hun uiterlijk, dus moeten ze maar worden beoordeeld op hun innerlijk en op hun verstand. Ja ze worden echt onderdrukt� met kilo�s goud en een leven vol rust.

weet je je hebt eigelijk helemaal gelijk.wij westerse vrouwen worden ook onderdrukt door de maatschappij,zo had ik het nog niet bekeken.maar je hebt helemaal gelijk.je moet slank zijn,je moet dit je moet dat.ze durven hun nest niet uit voor dat ze zijn opgemaakt,nou ik heb nog nooit mee gedaan aan die onzin hoor.

cat

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 18:04
Gelukkig kost brood niet veel in nederland.
Het is wonderbaarlijk en het siert je dat je niet meer verlangt in dit leven.
Natuurlijk heeft een ieder het recht in nederland om bv 15 kinderen  te krijgen .
En waneer je kinderen het niet belangrijk zullen vinden dat ze geen gelegenheid tot studie zullen hebben omdat het natruurlijk in deze maatschappij niet mogelijk os om bv het lesgeld te betalen voor 15 kinderen dan maakt het helemaalniks uit.
Ik spreek over 15 kinderen omdat die ongeveer het gemiddelide gezin was van de katholieken een 50 jaar geleden.
Maar een klein vraagje?
En wees nu aub niet boos.Hoe verhoudt zich dit met het gemiddelde Marokaanse meisje die gestudeerd heeft op HBO nveau.
Want dat is de werkelijkheid tegenwoordig.
Moet die maar genoegen nemen met het hongerloontje van  de gemiddelde Marokkaanse jongen kan inbrengen omdat die zijn school verzaakt heeft?
Dit is een heel serieus probleem. Echt.


Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 18:04
dank je wel dat je eerlijk bent .
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juli 2005 om 15:34
Taqwaa, ik kan net zoals jij beslissen om thuis te blijven.  Het lijkt me gewoon niets.  Wat mij betreft, is dat gewoon een beslissing tussen man en vrouw onderling.
Cat, het feit dat jij zegt dat je er niet aan meedoet, zegt net waar het om gaat, en dat is dat we allemaal een keuze hebben. 
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juli 2005 om 15:39

Nogmaals voor Taqwaa: je tekst is wel superveralgemenend.  Ik weet niet hoeveel westerse vrouwen jij kent, maar het beeld dat jij hier beschrijft, klopt niet. Innerlijk telt wel degelijk (tenminste bij het grootste deel).  Dat uiterlijk ook zijn rol heeft, lijkt me logisch, ik snap echt niet waarom je je uiterlijk zou verbergen, maar dat hoeft niet perse samen te hangen met excessief di�ten, of een half uur lang make up opbrengen of ...

En we hebben allemaal de keus...

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juli 2005 om 15:51
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Nogmaals voor Taqwaa: je tekst is wel superveralgemenend.  Ik weet niet hoeveel westerse vrouwen jij kent, maar het beeld dat jij hier beschrijft, klopt niet. Innerlijk telt wel degelijk (tenminste bij het grootste deel).  Dat uiterlijk ook zijn rol heeft, lijkt me logisch, ik snap echt niet waarom je je uiterlijk zou verbergen, maar dat hoeft niet perse samen te hangen met excessief di�ten, of een half uur lang make up opbrengen of ...

En we hebben allemaal de keus...

 

hoi kimmi  ik heb zelf in  niet moslims gezin gewoond lange tijd en had ook veel niet moslims vrienden  en ik ken heel erg veel niet moslims die ik dagelijks zie ik weet waar ik het over heb ,die vrouwen hebben geen andre keus  ze moeten wil    de meeste dan anders  horen ze ernietbij   de meeste westerse vrouwen zijn alletijd aan het diet en zijn alletijd bezig met hun gezicht  en  sex kledingen.ik vind dat een onderdruking dat goed word gepraat .

die vrouwen ziten alletijd onder de makup  je ziet hun ware huid niet meer het veranderd door het makup  vind je het gek bijna 24 uur .

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juli 2005 om 16:22
Er zijn zeker zulke vrouwen, en van mij mogen ze ook hoor (ieder zijn ding).  Ze zijn gewoon (tenminste bij de mensen die k ken-maar k woon in een studentenstad) in de minderheid.
Je kan echter gewoon kiezen om wat anders te doen, niemand verplicht je ertoe.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2005 om 11:36

Ik moet de auteur van dit artikel een punt geven. De westerse vrouw kan inderdaad lijden onder het juk van het schoonheidsideaal. Er ligt wel heel veel nadruk op het uiterlijk. Maar zoals aan alles kleeft hier ook een keerzijde aan: de westerse vrouw heeft de keuze om hieraan mee te doen of niet. De vraag is of bij de orthoxe mislima's die keuzevrijheid ook aanwezig is.

In eerste instantie geplaatst door cats

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

De onderdrukking van de moderne westerse vrouw.

De moderne westerse vrouw vindt zichzelf erg vrij vergeleken met de moslimvrouwen. De moslimvrouwen worden onderdrukt en de westerse vrouwen niet. Maar lees even verder om te beoordelen hoe vrij en gelijk de moderne westerse vrouw eigenlijk is


Je hoeft maar om je heen te kijken en je wordt al geconfronteerd met halfnaakte vrouwen. Op televisie, in de tijdschriften op de snelweg. Vrouwen worden steeds vaker gezien als seksobject. Als je niet slank en mooi bent tel je eigenlijk niet meer mee. Alles draait om het uiterlijk.

Vrouwen staan altijd een uur eerder op om zich op te maken. Ze geven de helft van hun geld uit aan make-up, haarverzorgingsmiddelen en parfum.

Vrouwen zitten ook altijd op dieet, ook al hebben ze een mooi gezond gewicht. Velen van hen lijden aan eetstoornissen en zijn doodongelukkig. En waarom??? Om aan die idiote eisen van de maatschappij te kunnen voldoen.

De vrouwen doen het zichzelf aan, niemand dwingt ze, maar toch voelen ze de druk om aan het ideaalbeeld van de moderne vrouw te kunnen voldoen. �slank, mooi, opgemaakt, voorzien van kleding die maar de helft bedekt�

En het innerlijk dan? Dat is alleen maar belangrijk voor die dikkerds die geen kleren kunnen kopen. Dan draait het om het innerlijk. Want zeg zou zelf� zou een jongen nog oog kunnen hebben voor je innerlijk als je als een halfnaakte opmaakpop over straat loopt? Denk het niet h�.

Lekker trouwen en kinderen krijgen� nee hoor, vrouwen moeten carri�re maken om te laten zien dat ze ook iets voorstellen in deze maatschappij. Ze hebben namelijk het idee dat ze niets voorstellen als ze thuis zitten met kinderen.
Een baan als huisvrouw en moeder, de zwaarste baan van de wereld, die wordt niet gewaardeerd. Dus dat wordt keihard werken. Niet dat ze dan wel iets voorstellen of zo, want de hoogste salarissen en de betere functies zijn toch nog altijd weggelegd voor de mannen. Wel opmerkelijk, want er zijn net zo veel afgestudeerde mannen als vrouwen.

En dat hoor je vrouwen altijd zeggen �we zijn zo vrij���� Eigenlijk bedoelen ze �we zijn zo vrij om ons te laten vertellen aan welke eisen wij moeten voldoen�

De westerse vrouw wordt onderdrukt door de maatschappij. En het ergste is nog�.. ze hebben het niet eens in de gaten.


En wat zijn de moslimvrouwen toch zielig. Ze moeten zich bedekken dus ze hoeven zich geen zorgen te maken om vieze mannetjes die over hen fantaseren. Ook hoeven ze niet te gaan werken, ze kunnen lekker thuisblijven met hun kinderen. Ja, er valt niets te zien aan hun uiterlijk, dus moeten ze maar worden beoordeeld op hun innerlijk en op hun verstand. Ja ze worden echt onderdrukt� met kilo�s goud en een leven vol rust.

weet je je hebt eigelijk helemaal gelijk.wij westerse vrouwen worden ook onderdrukt door de maatschappij,zo had ik het nog niet bekeken.maar je hebt helemaal gelijk.je moet slank zijn,je moet dit je moet dat.ze durven hun nest niet uit voor dat ze zijn opgemaakt,nou ik heb nog nooit mee gedaan aan die onzin hoor.

cat

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.