Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wat mag een moslim wel?

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wat mag een moslim wel?
    Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 13:01
Salaam

Kimmie, laat ik mijn bedoeling duidelijk maken: wijn zonder alcohol zou in principe niet verboden zijn. Maar dan heet het ook druivensap. Dus ik heb het over wijn zonder alcohol. Dus, tuurlijk beweer ik dat wijn zonder alcohol principieel niet een moslim tegen het borst moet stuiten.
Remco, deze discussie (helaas misschien) draait toch echt over moslims. Misschien dat jij de islam niet wilt begrijpen, maar als je nou eens een keer de quraan geheel doorleest misschien tref je dit:
"Maar zij, die geloven en goede werken doen, - zij zijn de bewoners van de Hemel, daarin zullen zij verblijven."(2:82)
of dit:
"Voorwaar, Wij hebben de mens geschapen om moeilijkheden (te overwinnen). "(87:4)
En er is zelfs een vers waarin wordt gezegt dat de mens geschapen is om te werken. Ik weet niet hoe wetenschappelijk jij denkt/redeneert, maar voldoening vinden in werken is toch gezonder dan leven in luilekkerland (mocht je wetenschappelijke studies volgen).
Nou, voor de rest, jij zou jezelf kunnen tegenspreken, omdat jij zegt dat er in de bijbel staat dat mensen varkenvlees en wijn consumeren, terwijl elders er ook in staat dat varkensvlees verboden is. Men kan hier natuurlijk eenzijdig over zijn. Zolang je maar begrijpt dat christendom in deze topic, offtopic is, zal ik proberen jouw te verhalen over islam.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 14:32

simsalabim:Het maakt eigenlijk gewoon niet uit. Als het in de Koran staat, of als Mohammed het heeft gezegd, dan volgt een moslim het, of het nou uiteindelijk goed of slecht is maakt niet uit. Als er in de Koran zou staan dat je in je blote reet moet rond lopen dan doen jullie dat.

ben je helemaal gek geworden ofzo? heb je niets beters te doen dan moslims belachelijk te maken? en de koraan enz ik hoop dat je tot het besef komt dat deze opmerking totaal nergends op slaat  islam is een goedheid van Allah(swt) maar jij bent zo ver heen dat je dat zelf niet eens beseft en als je niets wilt leren ga dan aub weg want zulke onzin hebben we niet nodig.

 

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 14:35

Ik zal maar weer reageren, hahaha, Best lachwekkend dit Ni3met. De Koran is niet te vergelijken met Wetenschappelijke onderzoeken. Ik vraag me af wanneer bij jou nou eens belletjes gaan rinkelen. Wacht, Ik doe het wel even voor je, Tringeringringgggg. En... Heeft het geholpen?? : D

 We zijn het s ergens over eens, geloof ik.

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 14:38

 

simsalabim:Uiteindelijk gaat het weer over de zaken wat niet mag, drank en varkensvlees.

Maar wat mag nou wel.

Hoe zit het bijvoorbeeld met chocolade, kan verslavend zijn, je kan er ontzettend dik van worden. En koffie, thee, chatten, coca cola. Naar de film gaan, buiten sporten, plastische chirurgie. auto of motor rijden, make-up, etc etc etc

Alles met mate!

 teveel eten is niet goed je leerd jezelf wel om in bedwang te houden en eten verspillen is ook niet goed geld verspillen ook niet islam is niet om je ongelukkig te maken slehcts een zegening voor de mensheid en een goede leefwijze je  moet het niet volgen maar het mag en over de religie je doet wat je kan en je houd het leefbaar hoe meer je van Allah houd hoe meer je doet als jij Hem zoekt in je gebeden met jehart dan zal Hij bij je zijn en je troosten en je helpen en je goed laten voelen kan je nagaan wat niet moslims missen

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 15:46
haha Kimmie................Tijd voor een kop koffie geloof ik.
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 07:11

salaam aleykum.

waarom moeien ongelovigen zich met de islam? ok,ze "proberen" de islam zwart te maken,maar dat gaat toch niet lukken.wat is er nu zo boeiend aan een discussie dat gaat over wat gezond is voor een moslim en wat ongezond is.

wij mogen geen alcohol drinken voor een reden,wij mogen geen varkensvlees eten voor een reden.deze discussie is hetzelfde als je gaat discussi�ren over waarom men om 3 s'nachts niet door het rood mag rijden,want er is toch bijna niemand op de baan.

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 08:28
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

salaam aleykum.

waarom moeien ongelovigen zich met de islam? ok,ze "proberen" de islam zwart te maken,maar dat gaat toch niet lukken.wat is er nu zo boeiend aan een discussie dat gaat over wat gezond is voor een moslim en wat ongezond is.

wij mogen geen alcohol drinken voor een reden,wij mogen geen varkensvlees eten voor een reden.deze discussie is hetzelfde als je gaat discussi�ren over waarom men om 3 s'nachts niet door het rood mag rijden,want er is toch bijna niemand op de baan.

Nee het gaat erom dat men varkensvlees als fout probeert af te schilderen terwijl dat helemaal niet zo is. Alsof je wel door het groen van de auto's mag rijden maar groen voor voetgangers absoluut fout en verboden is.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 08:35

JA HOOR elke weer met de domme opmerkingen !!!   

Nee het gaat erom dat men varkensvlees als fout probeert af te schilderen terwijl dat helemaal niet zo is

*en ondertussen kraak je de moslims helemaal af ja hoor droom verder !!!

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 09:25
Het lijkt erop dat we hier vooral mogen schrijven wat de moslim wil horen. Dan zijn ze ook best heel aardig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 10:17

In eerste instantie geplaatst door Ni3met

haha Kimmie................Tijd voor een kop koffie geloof ik.

Daar heb je gelijk in:-) Koekje erbij?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 11:38
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Ni3met

haha Kimmie................Tijd voor een kop koffie geloof ik.

Daar heb je gelijk in:-) Koekje erbij?

Pistaches ook goed?

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2005 om 05:54
Salaam

Nou, varkensvlees, ofwel voor iedere molecuul die de mens binnen krijgt (in te grote hoeveelheden): baat het niet, het schaad altijd.
Ik zie geen onderzoeken die nauwgezet mensen die varkensvlees eten hebben gevolgd. Ik wil er wel graag over lezen, maar dan over wat de proefkonijntjes betreft.
Maar dit is zo offtopic, laten we blijven op wat een moslim wel mag.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 05:03
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

salaam aleykum.

waarom moeien ongelovigen zich met de islam? ok,ze "proberen" de islam zwart te maken,maar dat gaat toch niet lukken.wat is er nu zo boeiend aan een discussie dat gaat over wat gezond is voor een moslim en wat ongezond is.

wij mogen geen alcohol drinken voor een reden,wij mogen geen varkensvlees eten voor een reden.deze discussie is hetzelfde als je gaat discussi�ren over waarom men om 3 s'nachts niet door het rood mag rijden,want er is toch bijna niemand op de baan.

Laat die redenen dan maar eens komen... 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 05:04
In eerste instantie geplaatst door Ni3met

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Ni3met

haha Kimmie................Tijd voor een kop koffie geloof ik.

Daar heb je gelijk in:-) Koekje erbij?

Pistaches ook goed?

Dat lust ik niet Pinda's dan?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 05:33
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

salaam aleykum.

waarom moeien ongelovigen zich met de islam? ok,ze "proberen" de islam zwart te maken,maar dat gaat toch niet lukken.wat is er nu zo boeiend aan een discussie dat gaat over wat gezond is voor een moslim en wat ongezond is.

wij mogen geen alcohol drinken voor een reden,wij mogen geen varkensvlees eten voor een reden.deze discussie is hetzelfde als je gaat discussi�ren over waarom men om 3 s'nachts niet door het rood mag rijden,want er is toch bijna niemand op de baan.

Laat die redenen dan maar eens komen... 

1.varkensvlees is haraam omdat het ten eerste walgelijk is,dat dier eet alles. geef hem een lijk,afval,rot vlees,het varken eet dat op.en wanneer het varken zich heeft volgemset met allerlei ziektes,dan gaan jullie het slachten en opeten.

2.alcohol is haraam omdat het bedwelmend is.en als je teveel alcohol drinkt dan ga je dingen doen wat ongehoord zijn,bv:mensen lastig vallen,iemand doodrijden(dat laatste is de grootste reden).

laa ilaha illalah
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 05:46

1. Buiten het feit dat je er een enorme ovedrijving van maakt, heb ik een vraag voor je: eet je kippenvlees?

2. Daar heb ik al op geantwoord: als je met mate drinkt(bv 1 glas), is er geen probleem. Wis je trouwens dat bidden bedwelmend is, en je in een trance kan brengen?  Weet je dat er mensen op basis van geloof anderen vermoorden?  Geloof wordt niet voor niets de opium van het volk genoemd...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 08:56
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Ni3met

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Ni3met

haha Kimmie................Tijd voor een kop koffie geloof ik.

Daar heb je gelijk in:-) Koekje erbij?

Pistaches ook goed?

Dat lust ik niet Pinda's dan?

Oke, Vooruit dan maar. Kan ik mee accoord gaan :-)

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 09:11

Het lijkt erop dat we hier vooral mogen schrijven wat de moslim wil horen. Dan zijn ze ook best heel aardig.

net of jij er van houd als er mensen tegen je liegen, of onzinnigheden tegen je zitten te praten.

 

 

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 09:22
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

1. Buiten het feit dat je er een enorme ovedrijving van maakt, heb ik een vraag voor je: eet je kippenvlees?

2. Daar heb ik al op geantwoord: als je met mate drinkt(bv 1 glas)kimmi wil je het niet snappen of ben je gewoon dom zitten er verslavende middelen in in alchol ja en in de koran staaat dat dat van SATAN IS EN DAT JE DAT NIET HOORT TE DRINKEN ER STAAT NIET DAT JE VAN 1 glas dronken wordt of dat je van 1 glas dood gaat er staat je kan er door dronken worden en hele slechte dingen doen aan je zelf en andere mensen , is er geen probleem. Wis je trouwens dat bidden bedwelmend is, en je in een trance kan brengen?  Weet je dat er mensen op basis van geloof anderen vermoorden?  Geloof wordt niet voor niets de opium van het volk genoemd... EN WEET JIJ WAT MENSEN DOOR ONGELOVIGHEID DOEN ???

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 09:25
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

1. Buiten het feit dat je er een enorme ovedrijving van maakt, heb ik een vraag voor je: eet je kippenvlees?

2. Daar heb ik al op geantwoord: als je met mate drinkt(bv 1 glas), is er geen probleem. Wis je trouwens dat bidden bedwelmend is, en je in een trance kan brengen?  Weet je dat er mensen op basis van geloof anderen vermoorden?  Geloof wordt niet voor niets de opium van het volk genoemd...

1.ja,soms eet ik kip.ik dacht er net aan,jullie westerlingen hebben meestal de gewoonte om jullie vlees half te doorbakken waardoor dan het middengedeelte half rauw is,wat niet echt gezond is + al de bacteri�n zijn dan ook nog niet verbrand.

2.mensen die vermoorden in naam van hun geloof zijn onwetend.het is niet omdat 20 moslims onschuldige mensen vermoorden in naam van hun geloof dat elke moslim zo is.en waarom gebruiken jullie dit nu steeds als argument tegen ons,wij moslims zijn er compleet tegen,onthoud dat nu eens alstublieft.

laa ilaha illalah
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 09:45
mensen mensen, laat ik het zo samenvatten, op het moment dat iets meer nadelen heeft dan voordelen wordt het haram verklaard. en wat tot haram leid is ook haram. helder zo?
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 15:12
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

1. Buiten het feit dat je er een enorme ovedrijving van maakt, heb ik een vraag voor je: eet je kippenvlees?

2. Daar heb ik al op geantwoord: als je met mate drinkt(bv 1 glas), is er geen probleem. Wis je trouwens dat bidden bedwelmend is, en je in een trance kan brengen?  Weet je dat er mensen op basis van geloof anderen vermoorden?  Geloof wordt niet voor niets de opium van het volk genoemd...

1.ja,soms eet ik kip.ik dacht er net aan,jullie westerlingen hebben meestal de gewoonte om jullie vlees half te doorbakken waardoor dan het middengedeelte half rauw is,wat niet echt gezond is + al de bacteri�n zijn dan ook nog niet verbrand.

Dat doe ik alleen met koeienvlees, omdat dat een planteter is.  Allesetersvlees (bv kip) doorbak ik zeker erg goed...  Maar goed, ik denk dat je het wel snapt, het is met kip net zoals met varken, je moet het goed doorbakken, en dan is er geen probleem.

2.mensen die vermoorden in naam van hun geloof zijn onwetend.het is niet omdat 20 moslims onschuldige mensen vermoorden in naam van hun geloof dat elke moslim zo is.en waarom gebruiken jullie dit nu steeds als argument tegen ons,wij moslims zijn er compleet tegen,onthoud dat nu eens alstublieft.

Begrijp me niet verkeerd, ik geloof absoluut niet dat het meerendeel van de moslims tegen aanslagen is.  Ik bedoelde gewoon dat iets wat jij als absoluut positief ziet (islam dus), ook negatief kan uitdraaien bij overmaat ("godsdienst is de opium van het volk"), en dat bidden ook bedwelmend werkt.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 15:13
In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

1. Buiten het feit dat je er een enorme ovedrijving van maakt, heb ik een vraag voor je: eet je kippenvlees?

2. Daar heb ik al op geantwoord: als je met mate drinkt(bv 1 glas)kimmi wil je het niet snappen of ben je gewoon dom zitten er verslavende middelen in in alchol ja en in de koran staaat dat dat van SATAN IS EN DAT JE DAT NIET HOORT TE DRINKEN ER STAAT NIET DAT JE VAN 1 glas dronken wordt of dat je van 1 glas dood gaat er staat je kan er door dronken worden en hele slechte dingen doen aan je zelf en andere mensen , is er geen probleem. Wis je trouwens dat bidden bedwelmend is, en je in een trance kan brengen?  Weet je dat er mensen op basis van geloof anderen vermoorden?  Geloof wordt niet voor niets de opium van het volk genoemd... EN WEET JIJ WAT MENSEN DOOR ONGELOVIGHEID DOEN ???

Jou komen pesten met moeilijke vragen op dit forum? De rest beantwoordde ik al in de vorige post.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 15:30
JA ZAL BEST JIJ KOMT ALTIJD MET NIEUWE DINGEN WAAR JE DAN ANTWOORD KRIJGT EN DAN BEGIN JE WEER OVER IETS ANDERS
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 15:52
Nee hoor, ik blijf mijn stelling dat alles toxisch is, alleen de mate verschilt.  Ik heb nog niets gelezen waaruit blijkt dat alcohol wat dat betreft anders moet worden behandeld dan andere stoffen.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 16:23
In eerste instantie geplaatst door Simsalabim

Ik lees hier voor 90% berichten topics over wat haraam is, over wat niet mag/verboden is. En dat is nogal wat, althans voor mij, als niet moslim.

Wat mag wel?

 

 

Het is eigenlijk heel simpel.

Je hoeft niet erover na te denken.

Kijk,Haraamzaken zijn verboden dus wat niet in het rijtje haraam behoort is halaal.

Als iets niet halaal is dan is het haraam en zo ook andersom.

 

Heel duidelijk en simpel uitgelegd.

 

 

Terug naar boven
Simsalabim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Simsalabim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2005 om 14:49

Ja dat snap ik!

Maar wat maakt iets nou halaal? In de tijd dat de Koran geschreven werd, dat was wel even een andere tijd dat waar we nu in leven. Er zijn zoveel dingen bijgekomen in de loop der tijden. Dat zijn toch dingen die je niet allemaal uit de koran kan halen. Wie beslist dan of het mag of niet als je het nergens kan teruglezen?

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 03:10
MAAR OVER COMPUTEREN KAN JE ZZLEF WEL ANTWOORDEN OMDAT JE WEET WAT BIJ HET RIJTJE VAN NIET MOGEN HOORT EN DAN KAN JE DAT ZELF UITMAKEN EN DAAR HEB JE DIE GELEERDEN NIET VOOR NODIG
Terug naar boven
Explorer Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 58
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Explorer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 05:51

In eerste instantie geplaatst door Murat

MAAR OVER COMPUTEREN KAN JE ZZLEF WEL ANTWOORDEN OMDAT JE WEET WAT BIJ HET RIJTJE VAN NIET MOGEN HOORT EN DAN KAN JE DAT ZELF UITMAKEN EN DAAR HEB JE DIE GELEERDEN NIET VOOR NODIG

Dat denk ik ook Murat, je kunt zelf wel inschatten wat wel of niet haram is. Alles wat kan leiden tot haram is dus ook haram. Wat niet mag, mag gewoon niet en daarmee is de kous af. Allah(swt) had Adam toch ook verboden van de boom te eten. Wat is daar het nut dan van? Allah(swt) kan namelijk net zoveel bomen en vruchten maken als Hij wil toch? Wat is dan het nut dat Adam niet de vruchten mag eten?

Het is een test........

Wat is het nut dat je geen haramzaken mag doen..... het is een test, dus geen alchohol is simpelweg geen alcohol......zo wordt je in het leven continu op de proef  gesteld en dus 5x per dag shalat verrichten houdt je dan ook van haramzaken af. (Zo heb ik het tenminste gelezen.)

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 06:08
JA DAAR bEn  IK HET MET JE EENS
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.107 seconden.