Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Vraagje aan Korankenner

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Vraagje aan Korankenner
    Geplaatst op: 27 augustus 2005 om 13:20


44. De bewoners van het paradijs zullen naar de bewoners van de hel roepen: "Wij hebben bevonden waar te zijn, wat onze Heer ons beloofde. Hebt gij ook bevonden, waar te zijn wat uw Heer u beloofde?" Zij zullen zeggen: "Ja." Dan zal er een woordvoerder onder hen verkondigen: "De vloek van Allah rust op de onrechtvaardigen,
45. Die anderen van het pad van Allah weerhielden, het oneffen wensende, en die het Hiernamaals verwierpen."

46. En er zal een scheiding tussen beiden zijn; en er zullen op de verheven plaatsen mannen zijn die allen aan hun merktekenen herkennen. En zij zullen tot de bewoners van het paradijs roepen: "Vrede zij over u.'' Dezen zullen het paradijs nog niet zijn binnengegaan, maar zij hopen het.

47. En wanneer hun ogen naar de bewoners van het Vuur zijn gericht, zullen zij zeggen: "Onze Heer, plaats ons niet onder het onrechtvaardige volk."
48. En de bewoners van de verheven plaatsen zullen tot de mensen die zij aan hun merktekenen herkennen roepen: "Uw aantal, noch datgene waarover gij hoogmoedig waart, heeft u kunnen helpen."

49. Zijn dezen het aangaande welke gij hebt gezworen dat Allah hun geen barmhartigheid zou schenken? "Gaat het paradijs binnen, er zal geen vrees over u komen, noch zult gij treuren,"


Kan iemand uitleggen waar het vette deel overgaat.

En wat moet het antwoord zijn op vers 49 ; en wat zijn die merktekenen ?


Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 07:01

Assalamoe alykoem, de mannen op de verheven plaatsen zijn mensen die hun goede daden en slechte daden evenveel zijn, dus ze zitten niet in het paradijs, noch in de hel, maar op een muur tussen.

merktekenen zijn tekenen waaraan iemand herkend wordt, of hij een slechterik was of een goede persoon was.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 08:57
Bedankt voor je antwoord Abou. (lang niet gezien btw)

Maar ik heb het nog niet scherp.

De mannen op verheven plaatsen praten met
- bewoners van het paradijs
- bewoners van het vuur
- mensen die zij aan hun merktekenen herkennen roepen: "Uw aantal, noch datgene waarover gij hoogmoedig waart, heeft u kunnen helpen."

Wat is de status van de mensen met merkteken ?
Zijn dat mensen van het vuur ?

Weet iemand ook wie dezen zijn in vers 49 ; en wat daar eigenlijk staat ?
Hoe kun je zien of iemand slecht of goed is; wat is dat merkteken. ?




Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 12:22
Tsja niet best.

Niet veel hulp.

Die tekenen zijn zichtbaar voor gewone mensen (de verhevenen zijn nl gewone mensen.)

Iemand van jullie heeft toch wel eens nagedacht hierover.

Vooral vers 49 moet toch uit te leggen zijn.

Ergens moet Ja of Nee staan lijkt mij.

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 16:29

[QUOTE=Paladin] Bedankt voor je antwoord Abou. (lang niet gezien btw)

Maar ik heb het nog niet scherp.

De mannen op verheven plaatsen praten met
- bewoners van het paradijs
- bewoners van het vuur
- mensen die zij aan hun merktekenen herkennen roepen: "Uw aantal, noch datgene waarover gij hoogmoedig waart, heeft u kunnen helpen."

Wat is de status van de mensen met merkteken ?
Zijn dat mensen van het vuur ?

Weet iemand ook wie dezen zijn in vers 49 ; en wat daar eigenlijk staat ?
Hoe kun je zien of iemand slecht of goed is; wat is dat merkteken. ?

 

 

De merkteken van de vervloekte bewoner in hel zal zijn dat delen van de nacht op hem zijn geplakt.Ze zullen stinken,afschuwelijk zijn.

Dus je kan al beetje voorstellen wat de merkteken van de gelukkige zal zijn.






 

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2005 om 13:10

Bedankt
Islam01 voor je reactie.
Kom er nog op terug.

Weet jij,  of iemand anders, of  (de profeet ) Jezus terug zal komen?

En weet iemand ook hoe we dat zullen weten ?
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2005 om 13:54

Volgens sommige christenen komt Jesus op de dag des oordeels terug. Ik ben ook christen en denk daar anders over.

Er zijn verschillende stromingen binnen het christendom, net als de islam

 

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2005 om 11:18

Christenen denken dat Jezus als Zoon           van God zal terugkomen.
Moslims     denken dat Jezus als boodschapper van Allah zal terugkomen.
Maar het beroerde is dat er in de Bijbel, voordat Jezus terugkomt, staat dat er nog iemand komt.

Deze persoon zal door iedereen vol bewondering worden aanbeden.
Hij zal indrukwekkende tekenen kunnen verrichten en zal voor de ogen van de mensen zelfs vuur uit de hemel laten neerdalen op de aarde. 

Hij wordt beschreven als het beest wat uit de zee opkomt en laat bij alle mensen een merkteken zetten op hun rechterhand of op hun voorhoofd.
Alleen mensen met dat teken kunnen iets kopen of verkopen. 

Maar het loopt niet goed af.

  � �Wie het beest aanbidt en op zijn voorhoofd of op zijn hand het merkteken krijgt, zal de wijn van Gods toorn drinken, een wijn die onvermengd is uitgegoten in de beker van zijn wraak!

'Het beest werd gevangengenomen, samen met de valse profeet die in zijn bijzijn tekenen had verricht, waardoor hij iedereen had misleid die het merkteken van het beest droeg en zijn beeld aanbad. Levend werden ze in de vuurpoel met brandende zwavel gegooid.'


Ik hoop echt dat ik het fout heb maar ik ben bang dat er :
 (naam)christenen zijn die deze antichrist zullen aanbidden en zijn teken zullen accepteren
  moslims               zijn die deze antichrist zullen aanbidden en zijn teken zullen accepteren.
Dit omdat in de Koran staat dat Jezus niet de Zoon van God is en �
maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem (ten dode)�.
Het Boek van het Lam is dus uit de Koran gehaald .

In de Bijbel lees ik :

Alle mensen die op aarde leven zullen het beest aanbidden, iedereen van wie de naam niet vanaf het begin van de wereld in het boek van het leven staat, het boek van het lam dat geslacht is.

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 04:29
In eerste instantie geplaatst door Pietjepuk


Volgens sommige christenen komt Jesus op de dag des oordeels terug. Ik ben ook christen en denk daar anders over.


Kun/wil jij uitleggen wat je met dat 'anders' bedoelt ?
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 05:49

Salaam Aleikum,

Beste Paladin....misschien heb je hier wat aan:

De Verschijning van het beest:

Onder de tekenen van het Uur zal de verschijning van een beest uit de aarde zijn. Het zal er heel vreemd uitzien en bijzonder groot zijn; men kan zich niet voorstellen hoe het er uit zal zien. Het zal uit de aarde komen en het stof van zijn hoofd afschudden. Het zal de ring van Suleyman (Salomo) en de staf van Musa (Mozes) hebben. Mensen zullen er erg bang voor zijn en proberen weg te rennen, maar zij zullen niet kunnen ontsnappen, want zo zal het besluit van ALLAH zijn. Het zal met de staf de neus van iedere ongelovige vernielen en het woord "kafir" op zijn voorhoofd schrijven; het zal het gezicht van elke gelovige versieren, en het woord "moe'min" (ware gelovige) op het voorhoofd schrijven en het zal met de mensen spreken.

ALLAH SWT zei: 'En als het woord voor hen vervuld wordt, zullen Wij uit de aarde een beest voor hen voortbrengen dat tegen hen zal spreken...'  (An-Naml:82)

Ibn Abbas, Al -Hassen en Qoetadah zeiden dat 'tot hen spreekt' (toekallimoehoem) betekent dat hen hen zal aanspreken met de woorden: '...omdat de mensen van onze tekenen niet overtuigd waren.' (27:82 het laatste gedeelte van de Aya). Ibn Djarir overleverde dit van 'Ali en 'Ata'. Er is overgeleverd van Ibn Abbas dat 'toekallimoehoem' betekent dat het beest hen zal snijden, dat wil zeggen het woord Kafir op het voorhoofd van de ongelovige zal schrijven en het woord Moe'min op het voorhoofd van de gelovige. Het is van Ibn Abbas overgeleverd dat hij hen zal aanspreken en hen zal snijden; deze opvatting bevat beide vorige opvattingen, en ALLAH weet het het beste.

De Profeet vzmh heeft gezegd: Het uur zal niet komen tot je tien tekenen zult zien: de rook; de dadjdjal; het beest; de opkomst van de zon uit het westen; het afdalen van Jezus, de zoon van Maryam; Gog en Magog; de drie grondverschuivingen: een in het oosten, een in het westen en een in Arabi�, aan het eind waarvan er een vuur vanuit de richting van Aden (Jemen) zal uitbarsten dat de mensen naar de plaats van de laatste bijeenkomst zal drijven.

Aboe Hoerairah zei: De Profeet vzmh zei: Haast je om goede daden te doen voordat er zes dingen gebeuren: de opkomst van de zon uit het westen; de rook; de Dadjdjal; het beest, de dood van een van jullie of een algemene beproeving. (Moeslim)

Baridah zei: De Profeet nam mij mee naar een plaats in de woestijn, in de buurt van Mekka. Het was een droog stuk grond, omgeven door zand. De Profeet vzmh zei: Het beest zal uit deze plaats verschijnen. Het was een klein gebied. (Ibn Madjah)

Er is van Aboe Hoerairah overgeleverd dat de Profeet vzmh zei: Het beest zal uit de aarde verschijnen en het zal de staf van Mozes en de ring van Salomo hebben. Er is ook overgeleverd dat hij zei: Het beest zal de neuzen van de ongelovigen met de ring vernielen, zodat de mensen die om een tafel zitten elkaar zullen aanspreken met de woorden: O gelovige! of O ongelovige!...(dat wil zeggen de positie van ieder zal duidelijk worden). (Ibn Madjah)

Abd Allah Ibn Amr zei: Ik heb een hadieth van de Profeet vzmh uit het hoofd geleerd die ik sinds die tijd niet vergeten ben. Ik hoorde de Profeet vzmh zeggen: Het eerste teken (van het Uur)) dat zal verschijnen zal het rijzen van de zon uit het westen zijn en de verschijning van het beest in de ochtend. Zodra een van deze gebeurtenissen zal plaatsvinden, dan wordt het meteen door de anderen gevolgd. (Moeslim)

Dit zullen derhalve de eersten van de buitengewone tekenen zijn. De Dadjdjal, het afdalen van Jezus (AS) en het verschijnen van Gog en Magog zijn minder bijzonder want dat zijn allemaal mensen. Maar het verschijnen van het beest waarvan de vorm heel vreemd is, dat de mensen aanspreekt en hen onderverdeelt naar geloof en ongeloof is iets wat echt bijzonder is. Dit is het eerste van de aardse tekenen, zoals het rijzen van de zon uit het westen het eerste van de hemelse tekenen is

 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 05:54

Salaam Aleikum,

Misschien kan iemand anders een stuk plaatsen over de Djadjal

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 13:57
Rahil, Heb je hier iets aan?


1�Joh�2,22
Bestaat er een grotere leugenaar dan iemand die ontkent dat Jezus de
christus is? De antichrist is ieder die de Vader en de Zoon niet erkent.

1�Joh�4,3
Iedere geest die dit niet belijdt, komt niet van God; dat is de geest van de
antichrist, waarvan u hebt gehoord dat hij zal komen � nu al is hij in de
wereld.

2�Joh�1,7
Er zijn veel dwaalleraren in de wereld verschenen die de komst van Jezus
Christus als mens niet belijden. Dat nu is de verleider, de antichrist!


Ook in Openbaringen komen we het beest en de valse profeet tegen:

Openbaring�16,13
Toen zag ik dat uit de bek van de draak, uit de bek van het beest en uit
de mond van de valse profeet drie onreine geesten te voorschijn kwamen
in de vorm van kikkers.

Openbaring�19,20
Het beest werd gevangengenomen, samen met de valse profeet die in zijn
bijzijn tekenen had verricht, waardoor hij iedereen had misleid die het
merkteken van het beest droeg en zijn beeld aanbad. Levend werden ze
in de vuurpoel met brandende zwavel gegooid.

Openbaring�20,10
En de duivel, die hen misleidde, wordt in de poel van vuur en zwavel
gegooid, bij het beest en de valse profeet. Daar zullen ze dag en nacht
worden gepijnigd, tot in eeuwigheid.


Vrede!



Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 14:03

Hoi Postpentacapost,

Interessant stukje.........mag ik vragen of jij een christen bent?

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 15:17
Ja hij is een christen. Dat kan je ook zien aan zijn nickname. Pentacost is volgens christenen het moment waarop de kennis van de heilige geest werd uiteengestrooid dmv een soort vuurregen. Het is voor hun het begin van de christelijke kerk met de drie-eenheid etc.

Met ''post'' wordt al het voorgaande aangegeven. De wederopstanding, de kruisiging en het pasen en ervoor.



Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2005 om 12:37

Salaam Rahil Amin,

bedankt voor je info.
Weet je, ik raakte bijna het spoor van het wezen kwijt.
Maar het zit dus nu in de overleveringen en niet in de Koran.
Het beest in de Bijbel is zo overduidelijk aanwezig, daar moest wel iets mee gedaan worden.
Denk weer iets bijzonders te zien.

Maar ik heb nog wel 2 vragen; weet jij of iemand anders :

 - Wie of wat is de Djadjal,  en waar komt hij vandaan / wat is zijn nut ?
 - Zijn er in de Koran nog dingen beschreven die in de toekomst moeten gebeuren ?



Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2005 om 12:40

Openbaring 16,13
Toen zag ik dat uit de bek van de draak, uit de bek van het beest en uit
de mond van de valse profeet drie onreine geesten te voorschijn kwamen
in de vorm van kikkers.

 

 

 uit de bek van de draak.

Draak bestaat niet beste postpentacost.

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2005 om 10:55
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Islam01

Openbaring 16,13
Toen zag ik dat uit de bek van de draak, uit de bek van het beest en uit
de mond van de valse profeet drie onreine geesten te voorschijn kwamen
in de vorm van kikkers.

 

 

 uit de bek van de draak.

Draak bestaat niet beste postpentacost.



Waarom niet? omdat jij nooit een draak gezien hebt? Je hebt God toch ook nog nooit gezien.

 

 

Dat is geen goede vergelijking beste vrind.

Volgens sommigen is Draak een diersoort net als krokodil maar God is geen diersoort hij is een schepper geen dier.

Indien Draak bestond had dan hadden mensen heus wel onder de grond iets gevonden maar tot nu toe hebben ze nog niks gevonden.

 

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 september 2005 om 03:02


Maar ik heb nog wel 2 vragen; weet jij of iemand anders :

 - Wie of wat is de Djadjal,  en waar komt hij vandaan / wat is zijn nut ?
 - Zijn er in de Koran nog dingen beschreven die in de toekomst moeten gebeuren ?



Nou eigenlijk heb ik nog maar 1 vraag.
Weet bijna zeker dat het beest niet in de Koran voorkomt vanwege deze zin de in Bijbel :



Ik verklaar tegenover eenieder die de profetie van dit boek hoort: als iemand er iets aan toevoegt, zal God hem de plagen toevoegen die in dit boek beschreven zijn; en als iemand iets afneemt van wat in het boek van deze profetie staat, zal God hem zijn deel afnemen van de levensboom en van de heilige stad, zoals die in dit boek beschreven zijn.


en daarom is het alleen te vinden in het schemergebied van de overleveringen.


Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 september 2005 om 04:27
In eerste instantie geplaatst door Paladin



Maar ik heb nog wel 2 vragen; weet jij of iemand anders :

 - Wie of wat is de Djadjal,  en waar komt hij vandaan / wat is zijn nut ?
 - Zijn er in de Koran nog dingen beschreven die in de toekomst moeten gebeuren ?



Nou eigenlijk heb ik nog maar 1 vraag.
Weet bijna zeker dat het beest niet in de Koran voorkomt vanwege deze zin de in Bijbel :



Ik verklaar tegenover eenieder die de profetie van dit boek hoort: als iemand er iets aan toevoegt, zal God hem de plagen toevoegen die in dit boek beschreven zijn; en als iemand iets afneemt van wat in het boek van deze profetie staat, zal God hem zijn deel afnemen van de levensboom en van de heilige stad, zoals die in dit boek beschreven zijn.


en daarom is het alleen te vinden in het schemergebied van de overleveringen.




De vorige ''vraag aan de korankenner'' was niet zo'n succes, omdat je de juiste beantwoordingen van de vragen en ook de juiste gehanteerde interpretatiemethode die door mij werden gegeven niet wilde accepteren.

Met het beantwoorden van vragen proberen wij jou niet te dwingen om te geloven, wel proberen wij de juiste uitleg van de koran weer te geven.

Het stellen van een vraag is gebruikelijk als iemand juiste informatie wil verkrijgen. Waarom zou iemand een vraag willen stellen als hij bij voorbaat toch niet van plan is om deze informatie te accepteren? Ik weet het antwoord wel en jij ook.

"Weet bijna zeker dat het beest niet in de koran voorkomt"
Weet zeker dat het beest in de Koran voorkomt:

27:82- En wanneer het woord hen treft, dan brengen Wij voor hen een levend wezen (dabbah=beest) uit de aarde tevoorschijn om tot hen te spreken: voorwaar, de mensheid was niet van Onze tekenen overtuigd.

Weet zeker dat gogh en magogh in de Koran voorkomt:

18:94- Zij zeiden �O Dzoelqarnain, Yadjoedj en Madjoedj zijn verderfzaaiders op aarde. Zullen wij jou een vergoeding geven opdat jij tussen ons en hen een afscheiding maakt?�

"vanwege deze zin de in Bijbel"
Vanwege deze zin in de Koran:


69:44- En als hij (Moehammad) een paar woorden had verzonnen in Onze Naam
69:45- Dan zouden Wij hem met kracht gegrepen hebben
69:46- En dan zouden Wij zijn hartslagader doorgesneden hebben
69:47- En niemand van jullie zou dat voor hem kunnen verhinderen

" en daarom is het alleen te vinden in het schemergebied van de overleveringen".
Interessant, de Koran is het volledige Boek van God zonder fouten, toevoegingen en afnames. < ="">
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 september 2005 om 14:30
3abd ; goed om je weer te zien. (en dat meen ik ook!)

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan


De vorige ''vraag aan de korankenner'' was niet zo'n succes, omdat je de juiste beantwoordingen van de vragen en ook de juiste gehanteerde interpretatiemethode die door mij werden gegeven niet wilde accepteren.
Met het beantwoorden van vragen proberen wij jou niet te dwingen om te geloven, wel proberen wij de juiste uitleg van de koran weer te geven.

Je hebt veel kennis van de Koran en  kunt dat ook goed uitleggen.
Maar dat is het niet.
Het heeft te maken met het antwoord wat je gaf op mijn eindconclusie :

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan


Allah kan leven zonder aanbidding, want Allah heeft de mens niet nodig, maar de mens heeft Allah nodig.

De mens heeft God nodig dat ben ik met je eens.
Maar 'Allah heeft de mens niet nodig',  dat zegt veel over Allah en heeft niks met God te maken.
En toch heeft Allah weldegelijk mensen nodig.
Daar is het allemaal namelijk om begonnen.


In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan


Weet zeker dat het beest in de Koran voorkomt:

Je hebt gelijk.

Het komt ook voor in de Koran en (zoals verwacht) wordt het  beest gestuurd door Allah.


In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan


Het stellen van een vraag is gebruikelijk als iemand juiste informatie wil verkrijgen. Waarom zou iemand een vraag willen stellen als hij bij voorbaat toch niet van plan is om deze informatie te accepteren? Ik weet het antwoord wel en jij ook.


Heb veel informatie van je gekregen maar ik plaats het anders.
Omdat ik zie dat God iets heeft wat Allah niet heeft.
En ik denk dat Allah dat ook niet kent.





Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2005 om 12:25


En toch heeft Allah wel degelijk mensen nodig.
Daar is het allemaal namelijk om begonnen.

Dit zal ik duidelijker proberen te maken. Maar eerst dit.

Wie is nou de Schepper.
Is dat;  Hij die in de Bijbel spreekt  of is dat; Allah in de Koran.

Lastig,  maar je kunt wel kijken hoe God met de mens omgaat en wat Allah doet.


God vervloekt de slang(satan) omdat hij de mens verleid/zondig gemaakt heeft.
Stuurt zijn Zoon om de relatie tussen Hem en de (zondige) mens weer goed te krijgen.
Geef als hoofdwet.

Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw kracht en met heel uw verstand, en uw naaste als uzelf.�
Hij houdt van alle mensen en wil niet dat ze elkaar slecht behandelen.

Tot jullie die naar mij luisteren zeg ik: heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten,  zegen wie jullie vervloeken, bid voor wie jullie slecht behandelen.
Als iemand je op de wang slaat, bied hem dan ook de andere wang aan, en weiger iemand die je je bovenkleed afneemt niet ook je onderkleed.

Dan nu  Allah:

56. En ik heb de djinn en de mensen slechts tot Mijn aanbidding geschapen.

12. (Allah) zeide: "Wat belette u, u te onderwerpen, toen Ik u (dat) gebood?"
Hij antwoordde: "Ik ben beter dan hij. Gij hebt mij uit vuur en hem uit klei geschapen.

13. (Allah) zeide: "Verwijder u van hier � het is niet aan u, hier hoogmoedig te zijn. Ga heen, gij behoort stellig tot degenen, die vernederd zullen worden."
14. Hij zeide: "Geef mij uitstel tot aan de Dag waarop zij zullen worden opgewekt."
15. (Allah) zeide: "U is uitstel verleend."
16. Hij antwoordde: "Welnu, daar gij mij liet dwalen zal ik hen voorzeker in de weg gaan zitten op Uw rechte pad."
17. "Dan zal ik mij gewis v��r hen en achter hen en van hun rechter en van hun linkerzijde tonen en Gij zult de meesten hunner niet dankbaar vinden."
18. (Allah) zeide: "Ga heen, veracht en verworpen. Wie hunner u ook zal volgen, Ik zal voorzeker de hel met u allen vullen."

(  Satan zegt hier dat  hij �meester hunner� zal  �verleiden� )

61. En toen Wij tot de engelen zeiden: "Betuigt eer aan Adam," betuigden zij eer,
behalve Iblies. Hij zeide: "Moet ik mij ter aarde werpen voor iemand die Gij geschapen hebt uit klei?"

62. En hij zeide: "Hebt Gij hem boven mij ge�erd? Indien Gij mij tot de Dag der
Opstanding uitstel verleent, zal ik voorzeker zijn nakomelingen mij doen volgen, op enkelen na."
63. Hij zeide: "Ga heen! en wie onder hen u zal volgen, de hel zal voorwaar een ruime vergelding voor u allen zijn."

 ( Satan  zegt hier dat de nakomelingen van de mens (op enkele na) hem zullen volgen. )

178. En laat de ongelovigen niet denken dat het uitstel, dat Wij hun geven, goed voor hen is; Wij geven hun slechts uitstel, zodat zij in zonde toenemen; er zal voor hen een vernederende straf zijn.

Het belangrijkste wat Allah wil is dat ze hem gehoorzamen.


Salomo in de Bijbel had  dit probleem :

Op een keer kwamen twee publieke vrouwen bij de koning hun opwachting maken.
Toen ze voor hem stonden,  nam een van hen het woord. �Majesteit, ik vraag uw aandacht.
Deze vrouw en ik wonen in hetzelfde huis en in dat huis heb ik pas een kind ter wereld gebracht. Zij was erbij. Drie dagen na mijn bevalling bracht ook zij een kind ter wereld; we waren samen thuis, we hadden geen vreemden op bezoek, alleen wij beiden waren in huis.
Maar �s nachts stierf haar kind; in haar slaap was zij er bovenop gaan liggen.  

Midden in de nacht, toen ik nog sliep, stond zij op, nam mijn zoontje bij mij weg en legde hem bij haar in bed; haar eigen zoontje legde ze bij mij neer.  

Toen ik �s morgens opstond om mijn zoontje te voeden, ontdekte ik dat hij dood was. �s Ochtends bekeek ik hem nog eens goed en toen bleek dat het niet mijn zoontje was.�  �Dat is niet waar,� zei de andere vrouw, �het levende jongetje is van mij, het dode van jou.� �Nee,� antwoordde de eerste, �het dode jongetje is van jou, het levende is van mij.�
En dat bleven ze herhalen.

Toen zei de koning: �De een beweert: Het levende jongetje is van mij, het dode van jou; de ander ontkent het en zegt: Niet waar, het dode jongetje is van jou, het levende van mij.�

Daarop beval de koning: �Haal een zwaard.� Toen ze hem een zwaard gebracht hadden,  beval hij: �Hak het levende kind in twee�n en geef beide vrouwen een helft!�  

Maar alles in de moeder van het levende kind verzette zich daartegen; ze smeekte: �Alstublieft, majesteit, geef het levende kind aan haar, maar dood het niet!� �Nee,� zei de andere vrouw, �hak het maar door. Krijg ik het niet, dan jij ook niet.�

Toen deed de koning uitspraak en hij zei: �Geef de eerste vrouw het levende kind! Dood het niet, zij is de moeder!�

Maar hier gaat het mij niet om.
De belangrijkste vraag is : waarom is het zo verschrikkelijk belangrijk om te gehoorzamen en waarom lees ik zo vaak �vreest Allah� .

 
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 06:31
 

Omdat ik zie dat God iets heeft wat Allah niet heeft.
En ik denk dat Allah dat ook niet kent.


Omdat Allah iets mist wat God wel heeft kan God dit zeggen.

  Bijbel:

Hierna zag ik dit: een onafzienbare menigte, die niet te tellen was, uit alle landen en volken, van elke stam en taal.
In het wit gekleed en met palmtakken in hun hand stonden ze voor de troon en voor het lam.
Luid riepen ze: �De redding komt van onze God die op de troon zit en van het lam!�  Alle engelen stonden om de troon en de oudsten en de vier wezens heen. Ze bogen zich diep neer voor de troon en aanbaden God  met de woorden: �Amen! Lof, majesteit en wijsheid, dank en eer en macht en kracht komen onze God toe, tot in eeuwigheid. Amen.�

Een van de oudsten sprak mij aan: �Wie zijn dat daar in het wit, en waar komen ze vandaan?�
Ik antwoordde: �U weet het zelf, heer.� Hij zei tegen me: �Dat zijn degenen die uit de grote verschrikkingen gekomen zijn.

Ze hebben hun kleren wit gewassen met het bloed van het lam.  
Daarom staan ze voor Gods troon en zijn ze dag en nacht in zijn tempel om hem te vereren.
En hij die op de troon zit zal bij hen wonen.  
Dan zullen ze geen honger meer lijden en geen dorst, de zon zal hen niet meer steken, de hitte hen niet bevangen.  
Want het lam midden voor de troon zal hen hoeden, hen naar de waterbronnen van het leven brengen.
En God zal alle tranen uit hun ogen wissen.�

 


De verschrikkingen dat bedoel ik dus.



Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.092 seconden.