Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De Islam in crisis

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Marinus Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marinus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De Islam in crisis
    Geplaatst op: 01 oktober 2005 om 10:41

Ik durf stellen dat de Islam in een ernstige crisis verkeert.

Het is de snelst groeiende godsdienst, dat is waar, maar ook in de feiten momenteel vrij gewelddadig.

In naam van de Islam hebben kleine groepen gelovigen de wereld in hun greep, plegen aanslagen, moorden zelfs elkaar uit (Irak). De grootste groep moslims zijn weliswaar brave mensen, maar ze kijken ook kritiekloos toe. Veel moslims die hier wonen zijn daarenboven allerminst ge�nteresseerd in onze samenleving en leren onze taal niet.

Hun vrouwen mogen niet buiten komen, of willen niet, en vaak krijgen ze, van thuis uit, geen kansen om verder te studeren. Ook het geweld in de gezinnen is immens, zie de vluchthuizen die vol zitten, zie de consulaten die dagelijks tientallen scheidende vrouwen te verwerken krijgen.

Ik heb goede vriendschappen met moslims, en dat zal er zeker niet op minderen, maar hun religie beperkt mijn menselijke vrijheid in die zin dat ze me angstig maakt. Angst omdat er geen tegenbeweging is, een progressieve liefst, angst omdat het geweld niet stopt en de grote groep blijft applaudisseren ipv "aanklagen".

Daarom vermoed ik dat de Islam zich, op middellange termijn zichzelf overbodig maakt. Binnen tien jaar zal de Islam de prijs betalen voor haar houding nu. Jammer, want in de kern is het een lovenswaardige godsdienst.

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2005 om 11:29

Ik ben het met je eens dat de islam in een crisis verkeerd. Je conclusie dat de islam binnen 10 jaar de prijs betaald voor haar houding nu begrijp ik niet. Welke prijs bedoel je?

De islam zal nooit overbodig zijn. Net als het christendom heeft het een eeuwenlange traditie en is diep geworteld in de samenleving. De islam zal blijven bestaan zolang de mensheid bestaat.

De crisis waarin de islam verkeert heeft m.i. meer te maken met de bijna autistische houding van de moslim. Daar vloeit de crisis ook uit voort. In het midden oosten verwacht ik een grote omwenteling waarbij het 2 kanten op kan gaan: ofwel we krijgen een ultra orthodox midden oosten, danwel het midden oosten evolueert mee.

Ik vermoed dat er eerst een ultra orthoxe islam zal ontstaan die zichzelf uiteindelijk zal vernietigen. Daarna zal er een herbezinning komen en zal de islam in een heel andere vorm uit haar as herrijzen.

Maar, het blijft koffiedikkijken.

Salaam

 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2005 om 12:33

Hoi Marinus,

Ik wil je het volgende meegeven: ik denk en ben er zelfs overtuigd van dat niet de Islam in crisis verkeert, maar de moslims zelf. Nietwaar?

Overigens...wanneer je in een crisis verkeert, zul je op een gegeven moment ontwaken. Ik zal niet zeggen dat de moslims over tien jaar pas zullen ontwaken, want ik weet niet wat de dag morgen zal brengen. Noch jij noch ik weten wanneer en in welk plaats/land we zullen sterven. Wel weet ik dat moeilijke tijden opgevolgd zullen worden door makkelijke tijden.

Mvg. Imaan

 

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2005 om 13:03

asalaamo3alaikomwara7matolaahwabarakatoho  maschalaah3alik zuster juist .

de moslims  slapen nog jongeren stromen de islam binnen alhamdoelilaah ,

en inschalaah worden de andren  nog waker dat is ook zeker.

of jullie het willen of niet allah laat zijn licht schijnen ook al hebben de ongelovigen daar hekel aan.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2005 om 14:21
zowel het christendom als de islam verkeren in een crisis. Beide gaan als
formele religies voor de macht in deze wereld. Dit lijkt mij tegen de
natuur van God in te gaan. Jezus zegt daarover:"Mijn
koninkrijk is niet van deze wereld".
Christelijke machthebbers/
zoekers zien dit woord gemakshalve over het hoofd. Dat de islam zich
conformeert met macht/geweld is nog te begrijpen. Volgens de Koran is
dat in een aantal gevallen legitiem. Maar het volgen van Christus en hert
streven naar macht gaan niet samen, zoals Hij zegt; "Je kunt
geen 2 heren dienen..."

Dat een religie groeit is niet relevant want het zou wel eens zo kunnen
zijn dat alleen degenen die niet de macht of suprematie in deze wereld
nastreven een plek in het paradijs/de hemel toekomt.
Vrede!
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2005 om 14:24

salaam aleykum.

ik raad jullie allemaal de boek: de tekenen van de dag des oordeels aan.daar staat alles wat er zal gebeuren voor het Uur zal komen.

je laat me er ineens aan denken marinus met je gedeelte over het geweld,....het is me opgevallen dat de moslims allemaal Allahoe Akbar roepen voor ze zichtzelf opblazen,terwijl men laa ilalaha ilallah moet roepen om het paradijs binnen te treden + een teken van het dag des oordeels is dat er een tijd zal komen dat er bijna niemand nog laa ilaha ilallah zal zeggen.

waleykum salaam

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2005 om 14:27
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

zowel het christendom als de islam verkeren in een crisis. Beide gaan als
formele religies voor de macht in deze wereld. Dit lijkt mij tegen de
natuur van God in te gaan. Jezus zegt daarover:"Mijn
koninkrijk is niet van deze wereld".
Christelijke machthebbers/
zoekers zien dit woord gemakshalve over het hoofd. Dat de islam zich
conformeert met macht/geweld is nog te begrijpen. Volgens de Koran is
dat in een aantal gevallen legitiem. Maar het volgen van Christus en hert
streven naar macht gaan niet samen, zoals Hij zegt; "Je kunt
geen 2 heren dienen..."

Dat een religie groeit is niet relevant want het zou wel eens zo kunnen
zijn dat alleen degenen die niet de macht of suprematie in deze wereld
nastreven een plek in het paradijs/de hemel toekomt.
Vrede!
Idd.....En waneer je nu bijde boeken naast elkaar legt,lees je in bijde dat elk mens afzonderlijk beoordeeld zal worden.
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2005 om 17:21
Hierbij roep ik alle Christenen en Moslims op om te bidden voor de terugkeer van Jezus, zoon van Maria en natuurlijk Zoon van God in waarheid en liefde (om de bijbel te citeren)

Hij zal de zaken wel op orde stellen, inshallah..

wa' Salam
"The real joy of life is to have wisdom"
- Idris ibn Mahlabeel

Allahoe Akbar, Soebhana Allah, La ilaha illa Allah, al 7amdoelillah
Terug naar boven
Explorer Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 58
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Explorer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2005 om 17:52

Feit: Islam snelst groeiend en actief geprakiseerd.

Feit: Christendom....wordt minder en minder en minder, minder mensen naar de kerk, men leeft er maar op los en van God los. Wat is het Christendom nog in Nederland vergeleken met 50 jaar terug toen het nog samen met het gezin de hoeksteen van de samenleving was.

 

Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2005 om 18:03
In eerste instantie geplaatst door Explorer

Feit: Islam snelst groeiend en actief geprakiseerd.

Feit: Christendom....wordt minder en minder en minder, minder mensen naar de kerk, men leeft er maar op los en van God los. Wat is het Christendom nog in Nederland vergeleken met 50 jaar terug toen het nog samen met het gezin de hoeksteen van de samenleving was.

 


In Nederland lijkt het christendom idd op z'n retour, alhoewel bepaalde kerken ook fors groeien. Veel mensen zijn een ingedut christendom zat, waarbij normloosheid geaccepteerd werd en Gods goede wetten als achterhaald werde geparkeerd. Ik geloof dat God echt nog in Nederland ook voor het christendom veel kan geven.

In Afrika is het christelijk geloof een snel groeiende religie, dus wat God hier wegneemt kan in Afrika weer groeien.

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 05:31

In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud


Hierbij roep ik alle Christenen en Moslims op om te bidden voor de terugkeer van Jezus, zoon van Maria en natuurlijk Zoon van God in waarheid en liefde (om de bijbel te citeren)

Hij zal de zaken wel op orde stellen, inshallah..


Zo kan het dus ook 

Maar ben bang dat er dan niet veel gelovigen zullen zijn.
Dus weldegelijk een 'crisis' . Handig om te weten wie hem tegenhoudt.

2 Tessalonicenzen 2
Broeders en zusters, over de komst van onze Heer Jezus Christus ..
De dag van de Heer breekt niet aan voordat velen zich van het geloof hebben afgekeerd en de wetteloze mens verschenen is, hij die verloren zal gaan.
Hij zal alles wat goddelijk en heilig is bestrijden en zich erboven verheffen, om in Gods tempel plaats te nemen op de troon en zich voor te doen als God zelf.
..  
Hoewel in het verborgene de wetteloosheid nu al werkzaam is, moet eerst degene die hem tegenhoudt verdwijnen.
Pas dan verschijnt hij � en dan zal de Heer Jezus hem doden met de adem van zijn mond en vernietigen door de aanblik van zijn komst.



http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 05:43

Dat het christendom in een crisis verkeert is misschien waar. Er gaan inderdaad steeds minder mensen naar de kerk. Maar ik zie langzamerhand wel dat mensen weer op zoek gaan naar spiritualiteit. Dit kan vorm krijgen in het christendom, de islam, boedisme, etc.

Ik zie gewoon een golf beweging. Uiteindelijk komt de mens weer terecht bij een hernieuwde kijk vanuit een gelovige traditie.

Komt tijd, komt raad.

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 05:53

Dit kan vorm krijgen in het christendom, de islam, boedisme, etc.

Denk het niet.
Hoor ook mensen zeggen dat je god in jezelf kunt vinden.
Dat alle  'religies' naar een wezen verwijzen die je ook god kunt noemen.

Hoe vriendelijk en aardig deze woorden ook klinken.
Ten diepste denk ik dat dit de woorden van de antichrist zijn.

Hoorde iemand zeggen dat de antichrist geweld en oorlog en ruzie etc.etc. wil.
Dat is ook wel waar maar ten diepste wil de gevallen engel iets heel anders.

Kan dat wel onderbouwen met argumenten maar moet nu eten (HEEL VEEL ) .








http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl
Terug naar boven
Marinus Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marinus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 07:10

Boeiende antwoorden.

Inderdaad: niet de Islam maar de moslims zelf verkeren in een crisis. Daarnaast kan je niet ontkennen dat moslims zoeken naar een Europees model voor hun godsdienst "de Islam". Binnen die context kun je wel spreken over een "spiltijd" of "een ongelooflijk belangrijke overgangsperiode", een crisistijdperk voor de kerngedachten van de godsdiensten an sich.

Die oefening maken het jodendom en het christendom momenteel ook, want ook daar zie je een fanatieke, extremistische golfbeweging die de wereldvrede uit zijn evenwicht haalt en ook daar zie je dat veel mensen afhaken omdat ze zichzelf niet meer herkennen in de inhoudelijke boodschap van deze religies. We zoeken, denk ik, meer naar een "humanistische versie van de grote wereldgodsdiensten, waarbij vooral de mens en zijn rechtvaardigheid centraal moeten komen te staan ten aanzien van God en zijn volgelingen."

Wat bedoel ik met "de prijs hiervoor betalen?" Dat de Islam, maar ook de andere wereldgodsdiensten, die niet slagen in die hervertaling naar de hedendaagse mens, in die herpositionering ten opzichte van de "nieuwe wereld", zichzelf zullen overbodig zullen maken (of vernietigd zullen worden).

Dat islam, christendom enz.. blijven bestaan tot het einde der tijden zal moeten blijken. Volgens mij zijn het tijdelijke middelen om het religieuze besef, de spirituele behoeftes in een vorm te krijgen. Omdat mensen en tijden veranderen zullen ook die godsdiensten hun vorm moeten veranderen, net als kameleons. Doen ze dat niet, dan ontstaan er wellicht andere vormen om het ongrijpbare, goddelijke mysterie te vatten.

Maar ook ik kan er natuurlijk compleet naast zitten, gelukkig maar

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 07:39
Gelukkig maar.
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 08:42

In eerste instantie geplaatst door Marinus


Die oefening maken het jodendom en het christendom momenteel ook, want ook daar zie je een fanatieke, extremistische golfbeweging die de wereldvrede uit zijn evenwicht haalt en ook daar zie je dat veel mensen afhaken omdat ze zichzelf niet meer herkennen in de inhoudelijke boodschap van deze religies.


Opmerkelijke uitspraak.
Is dat uit te leggen; vooral het niet meer herkennen in de inhoudelijke boodschap van deze religies.
Heeft dat soms een directe relatie met de behoefte om de mens centraal te willen stellen ?

In eerste instantie geplaatst door Marinus


We zoeken, denk ik, meer naar een "humanistische versie van de grote wereldgodsdiensten, waarbij vooral de mens en zijn rechtvaardigheid centraal moeten komen te staan ten aanzien van God en zijn volgelingen."



http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 08:45
In eerste instantie geplaatst door Paladin


In eerste instantie geplaatst door Marinus


Die oefening maken het jodendom en het christendom momenteel ook, want ook daar zie je een fanatieke, extremistische golfbeweging die de wereldvrede uit zijn evenwicht haalt en ook daar zie je dat veel mensen afhaken omdat ze zichzelf niet meer herkennen in de inhoudelijke boodschap van deze religies.


Opmerkelijke uitspraak.
Is dat uit te leggen; vooral het niet meer herkennen in de inhoudelijke boodschap van deze religies.
Heeft dat soms een directe relatie met de behoefte om de mens centraal te willen stellen ?

In eerste instantie geplaatst door Marinus


We zoeken, denk ik, meer naar een "humanistische versie van de grote wereldgodsdiensten, waarbij vooral de mens en zijn rechtvaardigheid centraal moeten komen te staan ten aanzien van God en zijn volgelingen."



De mens moet men centraal stellen....Want als men de mens als idividu niet respecteerd,respecteerd men God niet...Het is immers 1 van zijn geboden.Hoe wil je namelijk zuiver je gebed doen,als je je naaste niet lief hebt?  
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 09:10
Nou Ruud ;

wat is waarheid en wat is leugen.

Weet je Goebbels( propaganda man van hitler)  heeft ooit eens zoiets gezegd als : hoe groter de leugen hoe eerder ze geloofd wordt door mensen.
Maar deze Paladin is het daar natuurlijk niet mee eens
Hij had beter naar de gevallen engel moeten kijken.
die pakt het namelijk veel slimmer aan.

Denk daarom dat de beste leugen een combinatie van leugen en waarheid is.
Het vermengen daar gaat het om.

Je naaste liefhebben is waar; maar de Boodschap van JHWH aan de mens is zeker niet dat de mens centraal moet staan.

Marinus doet hierboven een aantal opmerkelijke uitspraken.
Hoop dat hij ook argumenten heeft om die uitspraken te onderbouwen.

Maar ik heb niet voor niks gezegd

Pietjepuk :
Maar ik zie langzamerhand wel dat mensen weer op zoek gaan naar spiritualiteit. Dit kan vorm krijgen in het christendom, de islam, boedisme, etc.

Paladin:
Hoor ook mensen zeggen dat je god in jezelf kunt vinden.
Dat alle  'religies' naar een wezen verwijzen die je ook god kunt noemen.

Hoe vriendelijk en aardig deze woorden ook klinken.
Ten diepste denk ik dat dit de woorden van de antichrist zijn.

Hoorde iemand zeggen dat de antichrist geweld en oorlog en ruzie etc. wil.
Dat is ook wel waar maar ten diepste wil de gevallen engel iets heel anders.

http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 10:04

In eerste instantie geplaatst door Paladin

Nou Ruud ;

wat is waarheid en wat is leugen.

Weet je Goebbels( propaganda man van hitler)  heeft ooit eens zoiets gezegd als : hoe groter de leugen hoe eerder ze geloofd wordt door mensen.
Maar deze Paladin is het daar natuurlijk niet mee eens
Hij had beter naar de gevallen engel moeten kijken.
die pakt het namelijk veel slimmer aan.

Denk daarom dat de beste leugen een combinatie van leugen en waarheid is.
Het vermengen daar gaat het om.

Je naaste liefhebben is waar; maar de Boodschap van JHWH aan de mens is zeker niet dat de mens centraal moet staan.

Marinus doet hierboven een aantal opmerkelijke uitspraken.
Hoop dat hij ook argumenten heeft om die uitspraken te onderbouwen.

Maar ik heb niet voor niks gezegd

Pietjepuk :
Maar ik zie langzamerhand wel dat mensen weer op zoek gaan naar spiritualiteit. Dit kan vorm krijgen in het christendom, de islam, boedisme, etc.

Paladin:
Hoor ook mensen zeggen dat je god in jezelf kunt vinden.
Dat alle  'religies' naar een wezen verwijzen die je ook god kunt noemen.

Hoe vriendelijk en aardig deze woorden ook klinken.
Ten diepste denk ik dat dit de woorden van de antichrist zijn.

Hoorde iemand zeggen dat de antichrist geweld en oorlog en ruzie etc. wil.
Dat is ook wel waar maar ten diepste wil de gevallen engel iets heel anders.

Met wie heeft de mens momenteel de meeste interactie... Met elkaar of met God? Soms zie je idd wel eens mensen die voordurend met God in de weer zijn in hun hoofd,maar dan is het behoorlijk moeilijk volgens mij om er nog een touw aan vast te knopen.Is het niet zo dat Jezus,God in deze aanhaald om te laten zien dat je zonder zijn hulp (Regels en liefde) je geen goede banden kan aangaan met je mede mens.....En dat je nou juist,door zijn liefde en regels dit kan bereiken? Veel niet gelovigen zouden dan zeggen.....Maar jah en ik dan? Ik leef zonder God,maar kan toch een goede band met jou hebben... En dat klopt...Toch maken deze mensen gebruik van regels die hij al had opgesteld en beschreven.En in die regels zit eigenlijk ook voor een groot gedeelte zijn liefde... 

Mensen die niet in God geloven,maar wel leven naar zijn regels delen en geven hem onbewust liefde... Wat mij dan soms ook raakt,zijn uitspraken die hier wel eens de revu'' passeren,waarbij ik me af vraag... O ja.... Wie zegt dat deze mensen in het vuur geworpen worden.  

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 11:03
Een atheist kan inderdaad heel Godsvruchtig zijn, waaruit blijkt dat Gods wegen ondoorgrondelijk zijn.
KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 11:05
In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

Hierbij roep ik alle Christenen en
Moslims op om te bidden voor de terugkeer van Jezus, zoon van Maria en
natuurlijk Zoon van God in waarheid en liefde (om de bijbel te citeren)

Hij zal de zaken wel op orde stellen, inshallah..

wa' Salam



Beste Abd, dit lijkt mij een heel goede zaak ook al geeft Paladin terecht
aan dat er volgens de profeten hevige gebeurtenissen aan die
wederkomst vooraf dienen te gaan. Meer nog zou ik willen bidden voor
een machtige werking van de heilige Geest in deze tijd, opdat het
geestelijk en moreel verval van deze tijd een halt toe geroepen wordt en
ontelbaren zich nog in bekering en aanbidding aan God zullen overgeven
door te accepteren dat deze Jezus ook voor hun zonden gestorven is.
laten we dankbaar zijn dat het God in zijn oneindige Liefde er alles aan
gelegen is om zoveel mogelijk mensenzielen te behouden. Bij Hem is alle
ruimte. Jezus zegt immers;

"in het huis van mijn Vader zijn vele woningen"

Vrede!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 11:25
In eerste instantie geplaatst door Explorer

Feit: Islam snelst groeiend en actief geprakiseerd.[/
P]

Feit: Christendom....wordt minder en minder en minder, minder
mensen naar de kerk, men leeft er maar op los en van God los. Wat is het
Christendom nog in Nederland vergeleken met 50 jaar terug toen het nog
samen met het gezin de hoeksteen van de samenleving was.





Beste Explorer,
Of de Islam de snelst groeiende religie is is nog maar de vraag. Misschien
groeien het materialisme of paganisme nog wel harder.
Je uitspraak dat het Christendom minder en minder wordt is niet
gebaseerd op feiten. Dat geldt in ieder geval niet voor gebieden buiten de
rijke westerse wereld. In Azie, Afrika en Latijns amerika komen de
mensen massaal tot geloof in het volbrachte offer van Christus.
In het "Westen" ligt dat wat anders. De traditionele kerken verliezen al
tientalle jaren aan de lopende band leden. Dat heeft verschillende
oorzaken. zo is er de welvaart die mensen doet geloven dat ze hun eigen
leven kunnen sturen en inhoud kunnen geven. Ook een gevaar voor
orthodoxe Islam... Dan zijn er de vele theologen en predikanten die op
drift geraakt zijn en feitelijk in niets meer geloven dan in de suprematie
van hun eigen verstand. en dan is er het gegeven, waar je eigenlijk blij
om moet zijn, dat mensen zich niet meer als een blinde kudde van alles
voor laten kauwen en manipuleren. (ook een verschijnsel binnen de Islam)
Helaas keren velen van hen het geloof de rug toe maar de meesten
zoeken een andere invulling. In veel gevallen komen zij terecht in de
meer radikale christelijke stromingen, die ook in ons land heel duidelijk
groeien en anderen praktiseren hun geloof in heel kleine kring. Dat lijkt
van weinig betekenis, maar zo is juist in de eerste eeuwen na Christus het
christelijk geloof zo ongeevenaard wijd verspreid. We zien dit verschijnsel
ook in een natie als China. Daar heeft de institutionele christelijke kerk
heel weinig invloed en betekenis. Maar daar staat tegenover dat er een
zeer actieve ondergrondse beweging gaande is; de huiskerkbeweging.
Men schat dat er in zo'n 40 jaar tijd zo'n 200 tot 300 miljoen chinezen
deel uit maken van deze beweging. Het christendom is feitelijk niet een
instituut maar een beweging; een beweging van de Heilige Geest.
Vrede!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 11:48
Ruud schreef:

"De mens moet men centraal stellen....Want als men de mens als idividu
niet respecteerd,respecteerd men God niet...Het is immers 1 van zijn
geboden.Hoe wil je namelijk zuiver je gebed doen,als je je naaste niet lief
hebt?"
��

Beste Ruud,
voor mij ben jij de aardigste deelnemer aan dit forum. een superpositivo!
maar je stelling, die ik ook bij marinus meen te signaleren, dat men de
mens moet centraal stellen, vind ik een heel gevaarlijke. Dat is namelijk
wat in onze westerse wereld op grote schaal gebeurt. Het betekent dat
ieder voor zichzelf maar moet uitmaken wat goed en kwaadis en dat het
belang van de mens, hoe absurd zijn behoeftes ook, boven alles gaat.
Weliswaar zegt het grote gebod iets van de positie van de mens, maar
toch wel heel sterk en onverbrekelijk in relatie tot God. Daaruit blijkt ook
duidelijk dat niet de mens maar God centraal dient te staan. In Marcus 12,
29 citeert Jezus uit de Torah:
�Het voornaamste is: �Luister, Isra�l! De Heer, onze
God, is de enige Heer; 30 heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en
met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht.� 31 Het
op een na belangrijkste is dit: �Heb uw naaste lief als uzelf.� Er zijn
geen geboden belangrijker dan deze."

Zo zien we dat niet de mens maar God centraal dient te staan.
Vrede!


Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 13:48

Een atheist kan inderdaad heel Godsvruchtig zijn, waaruit blijkt dat Gods wegen ondoorgrondelijk zijn.

__________________
Alles is ijdelheid, geloof ook?

Zijn wegen zijn ondoorgrondelijk; maar Zijn wil niet.

Wat JHWH wil staat duidelijk beschreven; maar wat de gevallen engel wil ook. 

Daarom moet de mens centraal staan.

Daarom is god mysterieus geworden.

Daarom kun je god in jezelf vinden.

Daarom heeft god geen mensen nodig.

Daarom heeft god ook geen Zoon. 

Daarom bestaat de Heilige Geest ook niet.

Daarom klopt de bijbel ook niet ; er zitten fouten in.

Daarom is het allemaal een vergissing.

 

 

JHWH is de Heilige en Almachtige die een band met mensen wil.

Via de Zoon herstelt de Vader deze band.

En via de Geest zijn wij verbonden met JHWH.

Terecht zegt  postpentacost   Het christendom is feitelijk niet een
instituut maar een beweging; een beweging van de Heilige Geest.�

 

De band met JHWH verbreken daar gaat het satan allemaal om en dat kun je al in Genesis zien.

Maar het gaat ook door; tot aan de voorspellingen in Openbaringen.

Deze antichrist neemt straks ook de vorm van een mens aan.

De dingen die nu gebeuren kun je beter snappen als je weet wat er beschreven  staat in de Bijbel.

 

 

 

Tjsa en wat is geloof; misschien kan het wel bergen verzetten.

 

Dit zegt Jezus :

Ik verzeker jullie: als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje, dan zullen jullie tegen die berg zeggen: �Verplaats je van hier naar daar!� en dan zal hij zich verplaatsen.

Niets zal voor jullie onmogelijk zijn.

Terwijl ze door Galilea trokken, zei Jezus tegen hen: �De Mensenzoon zal uitgeleverd worden aan de mensen. Die zullen hem doden, maar op de derde dag zal hij uit de dood worden opgewekt.� Dit maakte hen zeer bedroefd.

http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl
Terug naar boven
Marinus Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marinus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 13:54

pospentacost,

Je trekt de dingen op flessen.

Het is niet omdat ik een humanistische interpretatie heb op de bijbel dat ik een egocentristische, individualistische ego�st ben. Ik doe dit op een gematigde manier, in persoonlijke relatie tot God die, zo ga ik er toch van uit, het beste met mij voorgeeft.

Ik kan de zaken ook omdraaien en zeggen dat zelfmoordterroristen net het omgekeerde doen "God centraal stellen en de mens verachten". Maar ook dat is op flessen trekken.

Alles wat t� is, is gevaarlijk, dat weten we allemaal. Een humanistische visie is perfect verenigbaar met Jezus' profeetschap: het stelt de mens centraal in de aanschijn van God die ons vraagt de ander lief te hebben zoals Hij ons liefheeft. Daar is hoegenaamd niks mee en daarom ben je nog niet de grote einzelganger die jij voorstelt.

Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 14:01
Een atheist is niet het zelfde als iemand die geen religie aan hangt.

Een atheist is iemand die bewust al het goddelijke ontkent. Het bestaat niet. Punt. De mens is een toevallig bijeengevallen hoopje atomen en daarmee basta. Dat is atheisme. Er Is Geen God.

Je hebt genoeg personen die niet een religie aanhangen maar wel weten dat er "iets meer is tussen hemel en aarde". Ze erkennen dat er iets Goddelijks is maar noemen dat niet God, Allah, Krishna, Brahman, Aradia, Cernunnos, Zeus, Odin of wat dan ook... ze noemen het enkel "datgene wat er meer is tussen hemel en aarde". Dit zijn geen atheisten mensen! dit zijn mensen die het gewoon nog niet zeker weten!
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 14:18
Hallo Marinus,
wat een leuke uitdrukking; "dingen op flessen trekken" .
Ik heb even terug het grote Gebod weergegeven. Dat laat perfect de juiste
verhouding zien. Een humanistische mensvisie is m.i. prima. Erasmus, de
"vader" van het humanisme, heeft schone dingen geschreven en dat alles
toch met God in de centrale positie.
Ik kan het goed met jou en Ruud eens zijn, omdat mij wel duidelijk is dat
humanisme voor jullie niet een ander woord is voor egoisme, maar eerder
voor altruisme; de medemens centraal.
tegelijkertijd zitten we hier in christelijk Nederland wel met de gevolgen
van een doorgeschoten humanistische theologie. God is geheel naar de
achtergrond verdwenen en alleen de mens telt nog. De gevolgen liegen er
niet om.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 14:42
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Hallo Marinus,
wat een leuke uitdrukking; "dingen op flessen trekken" .
Ik heb even terug het grote Gebod weergegeven. Dat laat perfect de juiste
verhouding zien. Een humanistische mensvisie is m.i. prima. Erasmus, de
"vader" van het humanisme, heeft schone dingen geschreven en dat alles
toch met God in de centrale positie.
Ik kan het goed met jou en Ruud eens zijn, omdat mij wel duidelijk is dat
humanisme voor jullie niet een ander woord is voor egoisme, maar eerder
voor altruisme; de medemens centraal.
tegelijkertijd zitten we hier in christelijk Nederland wel met de gevolgen
van een doorgeschoten humanistische theologie. God is geheel naar de
achtergrond verdwenen en alleen de mens telt nog. De gevolgen liegen er
niet om.
Ja maar dat heeft er weer mee te maken dat er gewoon veel niet gelovigen zijn onder ons Nederlanders.... En dat is gewoon een feit! De kerken zijn in de groote steden gewoon leeg,omdat men gewoon niet in een God gelooft.Wat men wel echter probeerd na te streven,zijn zijn geboden.Tenminste.... Bij nog vrij veel mensen.Maar ook dit neemt af....En niet alleen onder Christenen...Je ziet het ook bij Moslims... Kijk maar eens bij de groote groepen hang jongeren in die steden...  
Terug naar boven
Marinus Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marinus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 16:11

Beste Ruud,

Niet enkel de rondhangjongeren vermoed ik (waarmee op zich niks verkeerd is), evengoed de volwassenen die diezelfde rondhangjongeren toch opgevoed hebben (of beter gezegd: beetje verkeerd opgevoed). De jeugd is vaak de spiegel van de samenleving waarin ze is grootgebracht, waarmee ik de verantwoordelijkheid van die jongeren natuurlijk niet wil ontkennen.

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 16:56
fireonthealtar.com en dan klikken op GenerationFire-Juice
Een goeie internet radiosite met een 24-uurs programma, waar klip en
klaar gesteld wordt waar het op aan komt.
Waarschuwing: "strong stuff"
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.142 seconden.