Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

wees alert!

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
mujaheed_ila Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 184
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mujaheed_ila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: wees alert!
    Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 07:13

salamoe alaikoem moslimbroeders en zusters,

wees alert! Er zijn hier enkele leden die zich voordoen als moslim maar gewoon ongelovig zijn en zo proberen ze je over te halen op hun stommiteiten en op hun ongelovige ideeen.Ik noem geen namen, maar die personen weten het ook van zichzelf.

Allah swt is getuige.moge allah swt afrekenen met de vijanden van de islam.

salam alaikoem

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 07:35

Assalamu alaikum,

dit is al de zoveelste keer dat iemand ons probeert de waarschuwen voor "verraders" onder ons. En de zoveelste keer dat iemand geen namen wil noemen.

Beste broeder, weet dat het een zonde is wat je hier nu doet; je beschuldigt broeders en zusters zonder bewijzen, zonder specificaties. Je noemt geen namen, dat is waar, maar veel mensen gaan nu hun eigen invulling geven aan jouw bericht. Bijvoorbeeld: "Django en Amier vinden Al Zarqawi een moordenaar en een zondaar, dan zullen ze vast geen echte moslims zijn en ons proberen te verleiden de islam te verlaten...". Het is maar een voorbeeldje, maar het zou kunnen. Of: "Die Taqwaa roept wel erg vaak 'Lang leve de mujahidien' net als er weer een bom op een marktplaats is ontploft waarbij tientallen vrouwen en kinderen aan stukken zijn gereten, ze probeert vast fitnah te zaaien...". Ook dit is een fictief voorbeeld!!!!

Of misschien is Murat wel de moenafieq; hij wil immers het Osmaanse Rijk terug en op iedere wahhabi-site kun je lezen hoeveel bida de Osmaanse sultans wel niet ingevoerd hebben. Oh, nu zeg ik "wahhabi's"; zou ik soms de geheime huichelaar zijn? Of Malcolm X... immers, toen de echte Malcolm X zich nog zo noemde, was hij geen moslim maar een aanhanger van een racistische secte. Kijk, ik verzin deze voorbeelden natuurlijk, en ik wil niemand beschuldigen, maar wat ik hier schets is wel realistisch.

Broeder, de enige waarvan je zeker weet of hij / zij wel of geen oprechte moslim is, ben jezelf. Iedereen kan hier wel een spelletje spelen met slechte bedoelingen, en ik weet alleen van mezelf 100% zeker dat ik oprecht ben. En dat geldt ook voor jou en voor iedereen. Gelukkig ben ik niet zo achterdochtig dat ik overal "vijanden" zie, zelfs onder de broeders en zusters, al zullen die er vast wel zijn; zolang het niet duidelijk is zijn het mijn broeders en zusters, en zo behoren we het in de islam ook te bekijken. Allahu alam.

Als je gegronde redenen hebt mensen hier op dit forum te verdenken van vuil spel, spreek je dan duidelijk uit. Ik geloof best dat je bedoeling met dit topic goed bedoeld is, maar ik denk dat je alleen fitnah zaait op deze manier, angst zaait en achterdocht. En dat is voor zover ik weet een zonde.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
mujaheed_ila Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 184
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mujaheed_ila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 15:17

salam,

k reageer hier morgen op ben te moe, wat jij zegt is onzin.

tot morgen

salam

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 15:44

salaam, beste mujaheed_ila

het is wel beter dat je namen noemt ?? toch ?

Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 15:51
Duidelijkheid lijkt me preferabel.
Als je mensen beschuldigd, durf het dan ook direct in hun gezicht te zeggen.

(dit is niet als aanval bedoeld, bij de weg)
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 oktober 2005 om 04:17

Selam Alleykum, 

Ja , uitleg zou wel handig zijn....ook wel zo correct. En waarom staat dit in de vrouwen-hoek?

In een ander topic; Moslims en niet Moslims; topic genaamd... Ik ben een moslim, heb je mij deze reactie gegeven (en verder niet gereageerd) en nu open je zelf dit topic, dus wat is is de boodschap en bedoeling?

nak4life schreef:
mujaheed_ila schreef:

salam,


dajango k volg je nu al een paar dagen. jij bent vreemd bezig..k hou je wel op de hoogte. want k weet waar jij mee bezig bent.


salam



Assalaamoe alaikoem

Ken je haar dan, het is een zuster. Als ze geen maghram van je is spreek haar dan niet zo aan aub.
Zo'n vage reactie..."ik weet waar jij mee bezig bent.."

Wa alaikoem salaam

Selam Alleykum,

NOU JA ZEG!!!!!,schaam je, en ik zeg niks meer over jouw reactie(spiegel hem maar,naar jezelf toe) ,maar ik ben in ieder geval blij dat iemand anders er wat over zegt, dank je wel broeder Nak4life.

Wa'Selam

Je hebt me deze reactie gegeven, omdat het volgende mijn mening was...in dat topic...

Selam Alleykum,

Jemig zeg, jullie weten niet of die jongen ongelovig is of niet. En waarom word er zo schamper gereageerd?, dat druist in tegen een Islamitische houding,ttsss.

Neem de tekst niet zo letterlijk, of is iedereen zo kortzichtig; ik neem aan dat een mede-mens met deze tekst bedoelt dat geloof in onze harten ontstaat,groeit en her-bergt word, de kern van het simpele geloven.

En dat is op zich wel goed verwoord. Er schuilt een bedoeling in dit stukje, erop in gaan hakken over de zuilen of de ramadan mist zijn doel.

En, degene onder mijn zusters en broeders die oprecht geloven, hoeven niet zo bang te zijn voor fitnah etc. Het geloof is inmiddels al gevestigd in ons hart, de Islam is geen zwak geloof, dat door een stukje tekst, uit het hart word verwijdert.Dus stel dan ook niet dat dit stukje 'rotzooi' een broeder of zuster van zijn pad af 'kan' helpen. 

Wa'Selam

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 oktober 2005 om 05:48

Assalamoe Alaikoem,

Ik weet zeker dat broeder mujaheed_ila het goed bedoelt heeft.
En ons ervan probeert te weerhouden om 'bepaalde' dingen aan te nemen van 'bepaalde' leden hier, gayr insha Allah..

Broeder Mujaheed_ila is hier niet zo heel lang lid, dus hij weet misschien ook vast niet welke topics hier allemaal gestart zijn.

Aghy misschien is het beter als je deze mensen (als je zeker bent van je zaak) aanspreekt via een pm, om ze te vertellen dat ze fout bezig zijn, nogmaals valse beschuldigingen zijn uit den boze!!!

Willen ze niet luisteren, dan graag de namen vermelden hier, en waarom jij denkt dat ze niet te vertrouwen zijn.

Wij kunnen niet oordelen over anderen, daar hebben de kennis niet voor.
Allah weet en ziet alles, en Hij zal ieder beoordelen op zijn/ haar daden en intenties.

Weet mijn broeder dat dit slechts een tip is insha Allah, en ik wil je toch bedanken voor de waarschuwing.

7ayaak Allah

Assalamoe Alaikoem wa Rahmatoellah

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 oktober 2005 om 05:53

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Ik begrijp de reactie van Mujaheed_ila,
en op zich heeft het niet zoveel zin om te vermelden wie nou en wie nou eigenlijk niet een 'echte'moslim is, of iemand die zich zo voordoet.

De desbetreffende personen kunnen zich gewoon dan weer aanmelden onder een andere naam en dan heb je weer hetzelfde probleem.

We weten ook dat deze site is aangehouden, maar of er iemand is aangemeld of alleen maar 'meekijkt' is de vraag.

Gayr InchaAllaah.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 oktober 2005 om 06:21
Bismillah Irahman Irahiem asalama alykoum wahrahmatoe allahie wabarkatoe Moge Allah de vijanden en de Moenafeqen vernietigen baraka allahoe fiek ya aghy fie allah
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 oktober 2005 om 11:05

Juist, lang leve alle geweld. Hiep Hiep hoera.

Kan nog meer bij, kan nog meer bij...............

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 oktober 2005 om 11:08
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Juist, lang leve alle geweld. Hiep Hiep hoera.

Kan nog meer bij, kan nog meer bij...............



*geeft pietjepuk een ongenadig harde tik op zijn achterhoofd*

Ja dat helpt, slimpie.
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 oktober 2005 om 12:30
In eerste instantie geplaatst door Engeltje

In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Juist, lang leve alle geweld. Hiep Hiep hoera.

Kan nog meer bij, kan nog meer bij...............



*geeft pietjepuk een ongenadig harde tik op zijn achterhoofd*

Ja dat helpt, slimpie.
 
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 oktober 2005 om 15:01
jazakalaahogyran broeder
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 oktober 2005 om 15:41
Wil nu eindelijk de echte moslim eens opstaan?
KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 oktober 2005 om 15:49
Echte moslims zijn naar mijn mening niet mensen als osama bin laden , Al Zarqawi en noem maar op . .. . . . want in de koran staat duidelijk dat je geen onschuldige mensen mag doden , en geen zelfmoord aanslagen mag plegen toch ??? Nauw dan ga je zo een man toch niet groot maken en zeggen dat die in de naam van de islaam vecht ????
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 oktober 2005 om 22:02

Juist, heel simpel is het. Wil je vrede, kies dan niet voor geweld.

 

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2005 om 12:47
In eerste instantie geplaatst door mujaheed_ila

salam,


k reageer hier morgen op ben te moe, wat jij zegt is onzin.


tot morgen


salam



Het is nu overmorgen.
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2005 om 12:55


Allah swt is getuige.moge allah swt afrekenen met de vijanden van de islam


  Heel verstandig:  laat het afrekenen aub aan Allah over.

Okee  mujaheed_ila ik beken ; ik ben geen moslim

http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2005 om 13:02
Was dat niet een uitspraak van de tempeliers?

"Kill them all and let God sort 'm out!" ?
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2005 om 13:02
Zijn mensen niet de werktuigen van Allah en is dienstbaarheid aan Allah niet hetgeen waartoe een gelovige verplicht is?
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2005 om 13:05

Allah is almachtig; en kan het wel zonder mensen.

Als ik lees wat Allah doet met ongelovigen; tjsa waarom moeten mensen dan nog straffen.

Gelovig binnen de Islaam is inderdaad Allah gehoorzamen;  verder komt het niet zo precies denk ik.

http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2005 om 13:06
Dus jij bent er mordicus tegen dat mensen andere mensen straffen?
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2005 om 13:11

Mensen moeten mensen beschermen.

Dus een dutroux vrij laten rondlopen lijkt mij niet zo verstandig.




http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2005 om 13:11

Ik niet. Ik ben een instrument in de hand van God. Als dat betekent dat ik anderen moet tuchtigen, mag ik dat in Zijn naam niet nalaten.

Simpel toch.

 

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2005 om 13:12

Inderdaad dat is simpel.
http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2005 om 13:13

Ben benieuwd hoe een atheist hierover zou kunnen denken ?


http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2005 om 13:13
In eerste instantie geplaatst door Paladin



Mensen moeten mensen beschermen.

Dus een dutroux vrij laten rondlopen lijkt mij niet zo verstandig.






Met andere woorden: je bent hypocriet? Mogen van jou mensen andere mensen straffen of niet?
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2005 om 13:13

Maar, ik wacht nog vol spanning op het antwoord van Mudjaheed_ila.

Ben benieuwd wie de mol is.

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2005 om 13:14
Ik denk dat je lang kan wachten.
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2005 om 13:17

Met andere woorden: je bent hypocriet? Mogen van jou mensen andere mensen straffen of niet?

Wat is straf volgens jou
http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.