Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Na denken over....

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Na denken over....
    Geplaatst op: 23 oktober 2005 om 15:06

Hallo Paladin,

Volgens mij haal je een paar dingen door elkaar. Het "beest" zal gestuurd worden door Allah, niet om aanbeden te worden, maar als teken van de eind der tijden.

27:82 En wanneer het Woord voor hun bewaarheid wordt, zullen Wij een dier uit de aarde te voorschijn brengen dat hen zal verwonden, omdat de mensen niet in Onze tekenen geloven.

m.i. zou dat "beest" al op aarde kunnen zijn, aangezien het grootste deel van het Woord al ruim een eeuw officieel en wetenschappelijk bewaarheid is.

21:30 Hebben de ongelovigen niet ingezien dat de hemel en de aarde gesloten waren en dat Wij ze dan hebben geopend? En al hetgeen leeft, hebben Wij uit water gemaakt. Willen zij dan toch niet geloven?

21:104 De Dag, waarop Wij de hemelen zullen oprollen zoals een schrijver zijn geschriften oprolt. Gelijk Wij de schepping eerst begonnen, aldus zullen Wij haar terugbrengen - een Belofte van Ons; voorwaar Wij zullen deze nakomen.

21:32 En Wij hebben de hemel gemaakt tot een welbeschermd dak; niettemin wenden zij zich af van deze tekenen.

27:61 Hij Die de aarde tot een rustplaats maakte, er rivieren in plaatste en er hechte bergen op zette en een dam tussen de beide zee�n. Is er een God naast Allah? Neen, de meesten hunner (willen) het niet weten.

25:53 En Hij is het die twee wateren heeft doen stromen, het ene zoet en het andere zout, en tussen hen heeft Hij een afscheiding en een versperring geplaatst.

27:88 En gij ziet de bergen en gij denkt ze onbewegelijk terwijl zij als de wolken voorbijgaan. Dit is Allah's werk Die alles volmaakt heeft geschapen. Voorwaar, Hij is goed op de hoogte van hetgeen gij doet.

Dit zijn dingen die men 14 eeuwen geleden nooit kon weten. Dit zijn zelfs dingen waardoor men 14 eeuwen geleden het woord "kon" loochenen, maar vandaag de dag weten we met zijn allen wel beter.

Het Woord is bewaarheid Paladin en dat weet jij...

 

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 oktober 2005 om 06:00

Hoi Soldier,

de bijbel leert dat het beest niet van G'd komt en op geen enkele manier de wil van G'd zal doen of gestuurd wordt door G'd.
Het loopt dan ook slecht af met het beest.

Openbaringen:
Het beest kon zijn bek gebruiken voor grootspraak en godslasteringen, en dat twee�nveertig maanden lang.
.......
Het beest werd gevangengenomen, samen met de valse profeet die in zijn bijzijn tekenen had verricht, waardoor hij iedereen had misleid die het merkteken van het beest droeg en zijn beeld aanbad. Levend werden ze in de vuurpoel met brandende zwavel gegooid.


Het beest in de Koran komt van Allah en is een middel van Allah om mensen te overtuigen.
Het zal namelijk ook tot de mensen spreken.
Duidelijker kan het niet denk ik. En ook wel logisch want Allah is niet JHWH.

Ben het wel met je eens de Koran bevat kennis; maar ook plagiaat uit de Bijbel denk ik.
Maar buiten G'd/JHWH zijn er ook machten/krachten werkzaam.
Niet voor niks moest het offer wat Christus bracht om de relatie tussen mens en JWHW te herstellen geheim gehouden worden voor satan.
De gevallen engel is ook niet de 1e de beste.

Maar de Koran is erg duidelijk:het plan van Allah met het volk van JHWH is heel anders dan wat JHWH wil.

Dit staat er ook (draak slaat op satan):


Openbaringen 12:
De draak was woedend op de vrouw en ging weg om strijd te leveren met de rest van haar nageslacht, met allen die zich aan Gods geboden houden en bij het getuigenis van Jezus blijven. Hij ging op het strand bij de zee staan.

Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2005 om 05:43

Sorry Paladin,

het gaat het niet worden...

Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2005 om 08:33
Kweenie. Paladin heeft wel een punt anders. 
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2005 om 12:46

Nou Soldier: het gaat het wel worden.
En het is niet ver weg meer.

Openbaringen:

Ik zag een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de onderaardse diepte en zware ketenen in zijn hand.  Hij greep de draak, de slang van weleer, die ook duivel of Satan wordt genoemd, en ketende hem voor duizend jaren.  

Hij gooide hem in de diepte, sloot de put boven hem en verzegelde die, opdat de volken niet meer door hem misleid zouden worden tot de duizend jaar voorbij waren; daarna moet hij korte tijd worden losgelaten.

Ook zag ik tronen, en aan hen die erop zaten werd recht gedaan.

Het zijn de zielen van hen die onthoofd waren omdat ze van Jezus hadden getuigd en over God hadden gesproken; zij hadden het beest en zijn beeld niet aanbeden en ook zijn merkteken niet op hun voorhoofd of hun hand gekregen.



JHWH heeft aangekondigd dat hij de joden uit de hele wereld weer terug zal brengen naar Isra�l. En de staat bestaat sinds kort weer.
satan zal aan het begin van die duizend jaar geketend zal worden.

En als je weet dat (nu maar even wikipedia) :
De wereld tijdens het duizendjarig rijk:
De bevolking van de aarde wordt gevormd door degenen die de zware godsoordelen en oorlogen hebben overleefd die op het eind van het regime van de antichrist de mensheid hebben gedecimeerd.
Tijdens dit Duizendjarig rijk gaan alle profetie�n in vervulling die in het OT  aan Isra�l zijn gegeven, zoals bijvoorbeeld die uit Jesaja hoofdstuk 2 waarin staat dat het oorlogstuig zal worden omgevormd tot landbouwgereedschap.
Isra�l zal aan het hoofd van alle volken en landen staan en deze volken zullen jaarlijks opgaan naar de opnieuw opgebouwde Tempel van Jeruzalem om daar eer te bewijzen aan Messias Jezus die als de beloofde Grote Koning uit het Huis van David over Isra�l en over de hele aarde heersen zal; voorts zullen delegaties van alle volken jaarlijks het Loofhuttenfeest  in Isra�l meevieren.

Dan weet je ook dat satan er alle belang bij heeft dat de staat Isra�l verdwijnt.
Maar het zal (net als die paar keer  tientallen jaren geleden) dan ook weer mislukken want G'd zal zijn volk beschermen.

Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2005 om 18:31

In eerste instantie geplaatst door Paladin

...
Dan weet je ook dat satan er alle belang bij heeft dat de staat Isra�l verdwijnt.
...

ZION

Ieder vlag heeft zo zijn betekenis. Weet jij Paladin, waar deze vlag voor staat?

Ik zal het je heel simpel uitleggen.

De bovenste blauwe streep staat voor de rivier Eufraat, de onderste blauwe streep staat voor de Nijl en ALLES wat daar tussen zit behoort aan de Joden...

Dit is een regelrechte ideologie en het meest gevaarlijkste ideologie dat er bestaat. Deze zionisten hebben er ALLES voor over om deze ideologie, (of kan ik misschien beter zeggen idioterie?) te bewerkstelligen.

Nadat de Turken weigerden Palestina te verkopen aan de Joden, werd hun leider (Abdulhamit II) roemloos en vol beschuldigingen afgezet als sultan. De Jong turken (yeni ceri), waar Ataturk ook bijhoorde, pleegden een sucesvolle staatgreep en zouden later de Turkse republiek uitroepen. Zonder rechten voor de andere etnische minderheden.

De rest van de Ottomaanse Rijk werd verdeeld tussen de Fransen en de Engelsen en niet door de Arabieren.

Let nu op de strategie:

Het resultaat van de 1e wereldoorlog:

Palestina valt onder Brits bestuur.

Het gehele midden oosten wordt opgedeeld in splinternieuwe landen als: Syrie, Irak, Jordanie, Libanon.

De zaadjes voor een conflict worden gelegd in zuid-oost Turkije(ten zuiden van de Eufraat), waar Ataturk alle etnische rechten van de Koerden wegneemt.

Alles wat tussen de Eufraat en de Nijl zit werd op deze manier in een zeer instabiele positie gebracht.

Als er geen wereldoorlogen werden gevoerd en er geen 65miljoen doden waren gevallen, was er nu ook zeker geen Israel geweest. Dat kon dan gewoon niet. Dan was Palestina niet onder Brits mandaat gevallen en zouden de Britten geen excuus hebben om zomaar een stuk land te verkopen. En een 3e wereld oorlog zal ALLEEN komen, als men denkt dat Israel weer een stukje van zijn ideologie waar kan maken. De voorbereidingen zijn daar (zogenaamde war on terror)... Nu alleen nog het goede moment afwachten.

Deze idioterie, waar miljoenen mensen de dood voor zijn ingejaagd, moet tot stand komen. En jij, Paladin, ondersteund dat walgelijke gedachtengoed door het volgende te quoten...

In eerste instantie geplaatst door Paladin


Isra�l zal aan het hoofd van alle volken en landen staan en deze volken zullen jaarlijks opgaan naar de opnieuw opgebouwde Tempel van Jeruzalem om daar eer te bewijzen aan Messias Jezus die als de beloofde Grote Koning uit het Huis van David over Isra�l en over de hele aarde heersen zal; voorts zullen delegaties van alle volken jaarlijks het Loofhuttenfeest  in Isra�l meevieren.

Alle lof zij Allah, de Heer der Werelden. Die mij uit het duisternis naar het Licht bracht en die de mensheid de Quraan heeft geschonken als teken van zijn Barmhartigheid.

Uiteindelijk wil ik je toch bedanken voor deze gedachtenwisseling...

In eerste instantie geplaatst door Paladin

De wereld tijdens het duizendjarig rijk:
De bevolking van de aarde wordt gevormd door degenen die de zware godsoordelen en oorlogen hebben overleefd die op het eind van het regime van de antichrist de mensheid hebben gedecimeerd.
Tijdens dit Duizendjarig rijk gaan alle profetie�n in vervulling die in het OT  aan Isra�l zijn gegeven, zoals bijvoorbeeld die uit Jesaja hoofdstuk 2 waarin staat dat het oorlogstuig zal worden omgevormd tot landbouwgereedschap.

Eindelijk begrijp ik wat Hitler werkelijk bedoelde met het duizendjarige rijk...

Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2005 om 19:48
Israel staat voor 'hij die worstelt met god' en niet voor een stelletje joden...

Elk mens die zich overgeeft aan god en de innerlijke strijd met zijn ego aangaat is een lid van het volk van Israel.

God heeft geen lievelingetjes en geen uitverkoren volk in de zin van volken zoals als mensen dat defini�ren.
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 oktober 2005 om 07:02




Het is echt een kolossaal groot gebied wat JHWH voor de joden bestemd heeft. Wel maximaal 100 KM breed.
Lijkt iets voor vroeger maar het gebeurt nog steeds.

Psalm 83
Tegen uw volk smeden zij een complot,
ze spannen tegen uw lieveling samen,
en zeggen: �Kom, wij verdelgen dit volk,
Isra�ls naam zal nooit meer worden genoemd.�

1948: De Onafhankelijkheidsoorlog
Op 14 mei 1948 kwam het Britse mandaat tot een einde en werd de staat Isra�l uitgeroepen volgens het VN verdelingsplan.  Nog geen 24 uur na de uitroeping van de staat vielen de legers van Egypte, Jordani�, Syri�, Libanon, Saoedi-Arabi� en Irak Isra�l aan.
650.000 joden aangevallen door 1 miljoen Arabische troepen met de bedoeling om Isra�l van de kaart te vegen.

1967:  De Zesdaagse Oorlog
Troepen opbouw van Arabische legers langs de grenzen met Isra�l.
Op 18 mei 1967 was op de zender De Stem van de Arabieren te horen: De enige methode die we zullen aanwenden is totale oorlog, die de vernietiging van de zionistische entiteit zal inhouden.�
Op 27 mei riep Nasser: �Ons primaire doel is de vernietiging van Isra�l. Het Arabische volk wil vechten. We zullen co�xistentie met Isra�l nooit accepteren.

1973: De Jom Kippoer Oorlog
Egypte en Syri� starten een verrassingsaanval op Isra�l met de bedoeling om Isra�l van de kaart te vegen

2005:
President van Iran Mahmoud Ahmadinejad :  � Isra�l moet van de kaart geveegd worden�

JHWH heeft aangekondigd dat hij de joden uit de hele wereld weer terug zal brengen naar Isra�l.
En de staat bestaat sinds kort weer.
Christus zal vanuit Jeruzalem duizend jaar regeren.
satan zal aan het begin van die duizend jaar geketend zal worden.
satan heeft er alle belang bij dat de staat Isra�l verdwijnt.

Het duizendjarig rijk dat kan dus echt niet :

Jesaja :

In de toekomst zal de tempelberg,
de berg van de Heer,
rotsvast staan,
hoger zijn dan alle bergen,
uitrijzen boven de heuvels.

De volken zullen toestromen,
ze gaan in drommen op weg.
Ze zeggen:
�Kom, we gaan naar de berg van de Heer,
naar de tempel van Jakobs God.
Hij zal ons de weg wijzen en wij zullen zijn aanwijzingen opvolgen.�

Vanuit Jeruzalem geeft de Heer zijn richtlijnen,
vanuit de tempelstad richt hij zich tot de mensen.
Hij zal rechtspreken tussen machtige volken
en geschillen oplossen tussen vele naties.

Dan smeden ze hun zwaarden om tot ploegscharen,
en hun speren tot snoeimessen.
Geen volk neemt nog de wapens op,
nooit meer bereidt men zich voor op de oorlog.



Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 oktober 2005 om 07:31

5:41-42 O gij boodschapper, laat degenen, die gemakkelijk in het ongeloof vervallen u niet verdrieten, n.l. zij die met hun mond zeggen: "Wij geloven," maar in hun hart hebben zij niet geloofd. En onder de Joden zijn er die naar een leugen zouden willen luisteren, dezen luisteren terwille van een ander volk dat niet tot u is gekomen. Zij verdraaien woorden, nadat zij op hun juiste plaatsen waren gezet en zeggen: "Als u dit wordt gegeven, neemt het dan aan, maar als het u niet wordt gegeven, past dan op." En wie Allah wenst te beproeven, gij zult hem tegen Allah stellig niets baten. Dit zijn degenen, wier hart het Allah niet heeft behaagd te louteren; er zal voor hen schande in deze wereld en een grote straf in het Hiernamaals zijn. Zij zijn luisteraars naar leugens en verbruikers van verboden dingen. Indien zij tot u om recht komen, spreek recht tussen hen of wend u van hen af. En indien gij u van hen afwendt kunnen zij u in het geheel niet schaden. En indien gij rechtspreekt, richt tussen hen met rechtvaardigheid. Voorzeker, Allah heeft de rechtvaardigen lief.

8:22-23 Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van Allah de doven en de stommen die niet willen begrijpen. Als Allah enig goed in hen had ontdekt, zou Hij hen voorzeker hebben doen horen. En als Hij hen zou hebben laten horen hadden zij zich in afkerigheid afgewend.

Hierbij laat ik deze zinloze discussie voor wat het is.

3:186 Gij zult zeker worden beproefd in uw bezittingen en in uzelf en gij zult gewis vele pijnlijke dingen horen van degenen, aan wie het Boek was gegeven v��r u en van degenen, die afgoderij bedrijven. Maar als gij geduldig blijft en rechtvaardig handelt, dat is waarlijk een zaak van vastberadenheid.

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 oktober 2005 om 07:36

ik wil niet veel zeggen,, maar ik durf hier openlijk toe te geven dat ik bereid ben veel dieper na te denken dan veel deelnemers hier op het forum... als ik een keer mijn gelijk dreig te behalen wordt ik vaak overspoeld door koran en hadith citaten... als ik openlijk word beledigd zoals de openingspost, dan vindt iedereen het maar vreemd dat je er regelrecht tegenin gaat. De openingszin getuigd van weinig mensenkennis, maar boven alles getuigd het ook van onbegrip... bewuste onbegrip zelfs...

ik kan in ieder geval wel zeggen dat ik in ieder geval de drijfveer van moslims probeer te achterhalen, ze probeer te begrijpen... als iedereen elkaar zou begrijpen, dan zou er een veel betere wereld zijn... begrip mensen, dat is waar het wel eens aan ontbreekt; op de deze site nou eenmaal meer dan andere fora. Als dit forum echt een afspiegeling is van wat moslims denken dan ben ik bang dat de lessen van de tweede wereldoorlog niets hebben opgeleverd...

"Een heleboel mensen hebben enkel overal kritiek op om niet voor onwetend door te gaan; zij weten niet dat toegevendheid het kenmerk is van de hoogste beschaving." - Carmen Sylva (bron: Citaten.nl)

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 oktober 2005 om 10:03

Heb niks tegen moslims aadtos.
De overgrote meerderheid wil gewoon doen wat de Schepper van ze vraagt.
Daarin zijn we gelijk denk ik.
Maar ik zie gewoon dat ze bang worden gemaakt en dat ze misleid worden.
iemand probeert via dreigementen en beloftes over hun rug zijn doelstelling te bereiken.
Daar word ik niet vrolijk van.


Ik zag een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de onderaardse diepte en zware ketenen in zijn hand.  Hij greep de draak, de slang van weleer, die ook duivel of Satan wordt genoemd, en ketende hem voor duizend jaren.  

Hij gooide hem in de diepte, sloot de put boven hem en verzegelde die, opdat de volken niet meer door hem misleid zouden worden tot de duizend jaar voorbij waren; daarna moet hij korte tijd worden losgelaten.

Ook zag ik tronen, en aan hen die erop zaten werd recht gedaan.

Het zijn de zielen van hen die onthoofd waren omdat ze van Jezus hadden getuigd en over God hadden gesproken; zij hadden het beest en zijn beeld niet aanbeden en ook zijn merkteken niet op hun voorhoofd of hun hand gekregen.



De draak was woedend op de vrouw en ging weg om strijd te leveren met de rest van haar nageslacht, met allen die zich aan Gods geboden houden en bij het getuigenis van Jezus blijven. Hij ging op het strand bij de zee staan.

Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 oktober 2005 om 10:11
QUOTE=eduard]Israel staat voor 'hij die worstelt met god' en niet voor een stelletje joden...

Elk mens die zich overgeeft aan god en de innerlijke strijd met zijn ego aangaat is een lid van het volk van Israel.

God heeft geen lievelingetjes en geen uitverkoren volk in de zin van volken zoals als mensen dat defini�ren.[/QUOTE]
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 oktober 2005 om 10:19

In eerste instantie geplaatst door Lailat Oelqader

QUOTE=eduard]Israel staat voor 'hij die worstelt met god' en niet voor een stelletje joden...

Elk mens die zich overgeeft aan god en de innerlijke strijd met zijn ego aangaat is een lid van het volk van Israel.

God heeft geen lievelingetjes en geen uitverkoren volk in de zin van volken zoals als mensen dat defini�ren.
[/QUOTE]

hmmm de praktijk wijst anders uit... zijn moslims goddelijk(er) dan iemand die een ander denkbeeld aanhangt?

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 oktober 2005 om 10:29
Ik snap je vraag niet, Aad. Er staat in elk geval "God heeft geen lievelingetjes en geen uitverkorenen (..)"
"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 oktober 2005 om 14:45
Echt een lastige vraag of God wel of niet lievelingetjes en uitverkorenen
heeft. Ik denk dat het toch alles met de response van de mens te maken
heeft. De geschiedenis van Kain en Abel laat een verschil in toewijding
zien, waar God ook verschillend op anticipeert. God noemde de profeten
Mozes en David Zijn vrienden en ook Jezus stond de ene discipel nader
dan de andere.
Het uitverkoren zijn blijkt vaak een weg van grote beproevingen te zijn,
zoals we uit de geschiedenis van het joodse volk mogen leren. Je zou
kunnen zeggen "uitverkoren" of "uitgekozen" voor een bepaalde opdracht
ten gunste van de gehele mensheid.

Als we het over lievelingetjes of uitverkorenen hebben, dan gaat het gelijk
ook over afgunst en jaloezie. Daat ligt de kern van het conflict tussen God
en Lucifer en is een sterke impuls in het mensenhart. Het zou best eens
zo kunnen zijn dat veel (door satan ingegeven) haat tegen het joodse
volk, ingegeven is door jaloezie. We zien dat bvb ook bij Hitler die het
duitse volk in die waan meenam. In feite deed hij niet meer dan
voortborduren op de theorie over het supervolk; de Ariers, waarbij
vergeleken de joden inferieure schepselen waren; ongedierte dat
uitgeroeid moest worden...(opmerkelijk in dit verband is het gegeven dat
de Iraniers er prat op gaan Ariers te zijn. de voormalige sjah had als titel
Arier der Ariers...)
Zo ligt er sinds Abrahams zonen Isaac en Ismael ook een rancune over
het feit dat God een meer bijzonder plan had met het nageslacht van
Isaac dan met dat van Ismael. terwijl God ook heel duidelijk Ismael niet
uit het oog verloren heeft.

De geschiedenis van Jozef, die ahw Jacobs lieveling was (het kind van zijn
meest geliefde vrouw) boven zijn broeders, is er een duidelijk voorbeeld
van hoe mensen zich door jaloezie tot de ergste dingen kunnen laten
brengen. De geschiedenis laat ook zien dat juist volkomen acceptatie van
het gegeven dat een ander meer lievelingetje is dan jezelf, doet delen in
de eer en de zegeningen van het "lievelingetje".

Wellicht ligt hier ook de oplossing voor het conflict in het Midden Oosten.
Als de moslims gaan accepteren dat God een bijzonder plan had en heeft
met het Joodse volk en hun de plek gunnen die God hun gegeven heeft,
dan zou dat wel eens tot grote zegen kunnen zijn voor de omringende
volkeren. Gebeurt dat niet, dan zullen niet de joden, maar degenen die de
Joden haten oorzaak zijn van de komende wereldbrand, zoals ook Hitler
een ongekende wereldbrand veroorzaakte. Nog niets vergeleken bij de
komende catastrofe. Als we de profeten mogen geloven, dan weten we
ook dat God Israel zal uitredden en de vijanden van israel een zeer hoge
prijs moeten betalen...
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.