Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

moge allah haar bij staan.

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: moge allah haar bij staan.
    Geplaatst op: 30 oktober 2005 om 12:25
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Lailat Oelqader

Ps bemoei je niet al te veel met moslims onder elkaar, hebben wij geen recht om met elkaar op een forum te discuseren zonder dat jullie er weer negeatief op ingaan. SubhanAllah zoek een leven want een leven zoekt jou niet.

Je bent hier net een week aan het posten, en komt hier al de grote bek uithangen... 
Laten we het zo zeggen: als het jou niet zint dat niet-moslims en moslims met mekaar praten, zoek dan een andere planeet. Dit forum (en deze planeet) is er voor iedereen!
Kim als je het over bek gaat hebben, dan zou ik zeggen zeggen doe dat wanneer je me voor je ziet staan niet achter je pctje lafferd. Ik zou zeggen misschien is het beter dat jij hier weg gaat, aangezien je nooit hier normaal kan praten, en je bent hier wel te vaak met je negativiteit over de moslims want dat is je enige streven op dit soort sites. Dat ik hier net een week ben, zo zo mevrouwtje is op de hoogte heb je geen leven dat je iedereen in de gaten houd kimmetje? Hoe weet jij hoe lang ik hier kom? Ik kom hier misschien langer dan jouweer een vooroordeel uit het lucht gegrepen,. Dat je al te graag voor martinuzz wilt opnemen is te merken, want je doet niets anders. DAt ik een andere planeet zou moeten zoeken, hhahahhahahhahaha zoek jij er  1 voor mij regel vervoer en ik ga er morgen naar toe.....Maar goed dat was mijn laatste reactie voor jou, net als martinuzzz een fijne avond.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2005 om 12:36
Ik weet wel een aardige planeet waar het lekker koel is en niet al te ver
weg. de Amerikanen gaan er binnenkort naar toe; hebben er vast geen
bezwaar tegen als er een fanatieke moslima meelift
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2005 om 13:05

In eerste instantie geplaatst door Lailat Oelqader

Kim als je het over bek gaat hebben, dan zou ik zeggen zeggen doe dat wanneer je me voor je ziet staan niet achter je pctje lafferd.
 

Dit is nu eenmaal een forum, wil je live contacten, zoek dan een sportclub of moskee of jeugdhuis ofzo.  Als je niet louter op je woorden wil worden aangesproken (tja, dat heb je nu eenmaal op een forum...) zit je verkeerd, lijkt mij.
En maak je maar geen zorgen, ik zou je evenzeer live zeggen wat ik van je gedrag vindt.

Ik zou zeggen misschien is het beter dat jij hier weg gaat, aangezien je nooit hier normaal kan praten, en je bent hier wel te vaak met je negativiteit over de moslims want dat is je enige streven op dit soort sites.

Hmmz nee, ik reageer vooral met negativiteit naar jou toe, omwille van je posts en je reactie op Martinuzz.  Beide zijn beneden niveau. 

Dat ik hier net een week ben, zo zo mevrouwtje is op de hoogte heb je geen leven dat je iedereen in de gaten houd kimmetje?
 

Naast elke post van je staat "lid sinds: 27 oktober 2005".  Kijk eens naar links, zou ik zeggen.

Hoe weet jij hoe lang ik hier kom? Ik kom hier misschien langer dan jouweer een vooroordeel uit het lucht gegrepen,. Dat je al te graag voor martinuzz wilt opnemen is te merken, want je doet niets anders.
 

Ahaa, makkelijk he, hier wat komen roepen zonder bewijs.  Ga jij maar s lekker knippen en plakken zodat ik ook zie dat ik niets anders doe. *Ahum*
Oh ja, naast mijn posts zie je ook links hoelang ik lid ben.

DAt ik een andere planeet zou moeten zoeken, hhahahhahahhahaha zoek jij er  1 voor mij regel vervoer en ik ga er morgen naar toe.....Maar goed dat was mijn laatste reactie voor jou, net als martinuzzz een fijne avond.

Zie de post van postpentacost.  Mars is een erg leuke planeet voor xenofobe mensen.  Alleen wel wat alstiger om richting Mekka te bidden

Nee even serieus, je komt hier binnen, gaat dadelijk roepen hoe het volgens jou moet, komt met een berg vooroordelen, ... 
Daar zeg ik dan wat op...
We doen hier moeite om met z'n allen goed overweg te kunnen, ik kan natuurlijk niets doen om te voorkomen dat jij hier relletjes komt stichten, behalve er wat van zeggen, wat ik bij deze dus gedaan heb.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2005 om 13:05
Salaam Aleikum,

Jongens jongens jongens.
Wat was ook al weer de gemiddelde leeftijd hier?
Kleine opmerkingen kunnen dus wel degelijk irritatie veroorzaken en hebben een groot effect bij de ander. Misschien een les om te leren bij toekomstige reacties


En nee pentacost dat betekent geen verandering van mijn kant als het gaat om mijn reacties op de joue...........

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2005 om 13:09
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

[QUOTE=Lailat Oelqader][COLOR=#000066]Kim als je het over bek gaat hebben, dan zou ik zeggen zeggen doe dat wanneer je me voor je ziet staan niet achter je pctje lafferd.[COLOR=#000000]



Salaam Aleikum,

Goed idee, let�s beat up kimmie haha
Ik neem de boksbeugel mee, alleen vrees ik dat ik geen nagelbeschermde kevlar heb.

Normaal gesproken sla ik overigens geen vrouwen, maar bij kimmie maak ik altijd een uitzondering...


Jammer dat de olieprijs zo omhoog is geschoten en ik geen zin heb om zoveel in een auto te gooien om in vlaanderen te geraken, want anders....

Mensen het niveau is nu wel heel erg bedroefend als we elkaar een beetje gaan uitschelden en bedreigen.
Het blijft ramadan ;), ook al zou dat niks uit mogen maken.....

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2005 om 13:26

K**M********

De rest kan je zelf wel aanvullen, maar ik vrees dat sommige anderen het niet leuk zouden vinden, moest ik dit volledig schrijven.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2005 om 14:09

Kim ik ga liever niet meer met jou in discussie, aangezien je een hele grote vingers hebt achter je pc.....Jij komt helemaal niet hier om in dialoog te gaan met moslims aangezien ik veel commentaar van jou heb gevolgt. Jij bent de zoveelste zielige die op vele islaam sites zit  met de verkeerde intentie, dus niet die van in het dialoog gaan. Want als jij hiet zat om in dialoog te gaan met de moslims dan zou ik geen bezwaar hebben. Ja lid sinds bla bla bla...dat klopt maar wil niet zeggen dat ik niet eerder lid waswat bazuin je nou? Ik hou er niet van als mensen achter hun pctje bijdehand doen en durven te schelden, dat je dat ook zou durven als je voor me stond betwijfel ik. Maar goed, ik geef je het voordeel van de twijfel om stoer te doen achter je pctje als je je daarbij goed voelt. Ik zeg eerlijk dat ik jou niet mag als individu aangezien ik jou ook op een andere site heb gevolgt, Jij bent een vijand van de moslims ook al ontken je dat, je commentaren zeggen genoeg. Wat ik overigens merk is dat je het vaak voor de vijanden van de moslims opneemt en niet voor de moslims. Als we het hebben over kopieren  en plakken wil ik hierbij zeggen meid jij neemt juist te veel tijd om commentaren van anderen te kopieren en te plakken, om weer is te bewijzen hoe slim je wel niet bent kimmetje en hoe gelijk weer de niet moslims hebben. Jij lijkt mij ook een persoon die veel leest en soms slim over kan komen, maar in werkelijkheid vind ik je een domme zwicht(tja dat is mijn mening, aangezien we in een vrij land leven kan ik zeggen wat ik van je vind, nietwaar kimmetje?) Kimmetje wat is je intentie om hier te komen? Kom mij niet vertellen omdat je in dialoog wilt gaan met de moslimswant dat geloof je toch niet zelf? Ik ken mensen die in dialoog willen gaan maar komen heel anders over dan jij of de rest van je vriendjes voor wie je het vaak opneemt. Dat ik maar niet moet komen als het me hier niet zint hoe het gaat, dat bepaal jij niet aangezien ik niet op jou site kom kim, ik zit hier op een islaam site, ik zoek mijn broeders en zusters op waarmee ik kennis kan zoeken en doorgeven. De niet moslims zijn van mij hier hartelijk welkom en dat meen ik uit mijn hart, maar de niet moslims die hier komen alleen om moslims op hun vingers te tikken en weer is uit te maken voor terroristen of haat zaaiers die moet ik niet klaar! Of het je zint of niet, ik moet jou ook luchten hier en geduld hebben aangezien ik het haat om jou commentaar te lezen, vaak scrol ik verder want anders blijf ik reageren op nietsnutten maar dan heb ik mezelf ermee. Kim ik ga je nog wat zeggen maar dit zal je vuur doen spugen vanuit  je achterste maar deerd me even niet. DE ISLAM IS DE ENIGE WARE GELOOF, DE SCHEPPER VAN HET UNIVERSUM IS ALLAH EN GEEN 1 ANDER GODSDIENST ZAL GEACCEPTEERD WORDEN. HET PARADIJS IS VOOR DE DIENAREN VAN ALLAH DE HEL IS VOOR DE DIENAREN VAN DE VERVLOEKTE. LA ILAHA ILLE LAH MOHAMMEDOEN RASOELLELAH, IK GETUIG DAT ER GEEN ANDER GOD IS DAN ALLAH EN DAT MOHAMMED ZIJN LAATSTE BOODSCHAPPER IS. NEEM HET AAN OF NIET DAT ZAL MIJ EEN ZORG ZIJN MAAR GOED DIT ZIJN MIJN LAATSTE WOORDEN VOOR JOU HOOP DAT JE GAAT NADENKEN OVER DE WARE RELIGIE INPLAATS IN JE JEZELF TE BLIJVEN GELOVEN, JE EGO TE VOLGEN...

FIJNE AVOND

Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2005 om 14:17
Waarom schreeuw je nu lailat oelqadr?
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2005 om 14:18
Ik denk dat men cynisch wordt van vaak vooroordelen over zich heen te krijgen. De kunst is dan ze niet te gaan zien daar waar ze niet zijn en niet zelf hetzelfde te doen.
"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2005 om 14:19

Je bent erg grappig *Grin*

Niet alleen denk je dat je geloof de enige juiste waarheid is, je denkt ook nog dat jijzelf de maatstaf bent voor andere mensen "Want als jij hiet zat om in dialoog te gaan met de moslims dan zou ik geen bezwaar hebben."

Het spijt me dat ik het moet zijn die je dit zegt, maar zo belangrijk ben je nu eenmaal niet.

Stik niet in je woede-aanval he

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2005 om 14:20
Ik geloof dat het de kunst is de eer aan jezelf te houden. Met schelden los je sowieso weinig op.

(En wat betreft dat er alleen maar moslims in de hemel komen, dat lijkt me wat bekrompen. Je verdient je plaats met daden, niet met woorden)
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2005 om 14:24
Lallat, fijn dat niet moslims van jou hier op dit forum mogen komen
en ik ben er een die eerlijk waar de dialoog zoekt. waar zullen we eens
over dialogen?
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2005 om 14:28
In eerste instantie geplaatst door Engeltje

Ik geloof dat het de kunst is de eer aan jezelf te houden. Met schelden los je sowieso weinig op.

(En wat betreft dat er alleen maar moslims in de hemel komen, dat lijkt me wat bekrompen. Je verdient je plaats met daden, niet met woorden)
ALLAH accepteert alleen de Islam als Godsdienst....
Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2005 om 14:35

QUOTE=postpentacost]Lallat, fijn dat niet moslims van jou hier op dit forum mogen komen
en ik ben er een die eerlijk waar de dialoog zoekt. waar zullen we eens
over dialogen? [/QUOTE] hahahah, nou uuuhhhhh......Vandaag zou ik willen dialogen over of ik nou morgen harira moet eten of toch maar de groente soep...

Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2005 om 14:36
Zullen jullie even raar op je neus kijken als je daar ook christenen, joden en misschien zelfs heidenen tegen komt.
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2005 om 14:38

In eerste instantie geplaatst door Engeltje

Waarom schreeuw je nu lailat oelqadr?
spuit 11 komt haar groep vertegenwoordigen

Jij ook een hele goedenavond (zogenaamde engeltje) Een mens staat verre van de engelen. de engelen zijn perfect in hun aanbidding, ze slapen niet eten niet en doen wat Allah hun opdraagt. dus ga jezelf niet vergelijken met de engelen van Allah want dan ben je al verkeerd bezig. Misschien ben je een lief persoon, zacht van karakter maar zeker geen engel, hoop dat we het hier wel over eens zijn.

Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2005 om 14:43
In eerste instantie geplaatst door Engeltje

Zullen jullie even raar op je neus kijken als je daar ook christenen, joden en misschien zelfs heidenen tegen komt.
Ahaa, de tijd zal het leren, ik hoop als moslima op de barmhartigheid van Allah, ook al bid ik vijf keer offer ik veel dingen op en vast ik de gehele maand, en sta ik op in het laatste deel van de nacht wanneer jij nog aan het snurken ben om mijn Heer te gedenken, noch hoop ik op de barmhartigheid van Allah. Een persoon die niets op offerd in het wereldse leven leeft hoe hij zij wil leven, en negeerd de boodschap van de profeten die de waarheid zijn komen verkondigen. Tja engeltje als het zo makkelijk is om in de hemel te komen dan zou het een chaos zijn want dan kon je erop los leven en kwam je alsnog in de hemel. Jammer de geschiedenis vanaf Adam is helaas niet goed begrepen door sommigen.
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2005 om 14:46
Misschien bid ik wel bij zonsopgang.
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2005 om 15:38

In eerste instantie geplaatst door Engeltje

Misschien bid ik wel bij zonsopgang.
Wij moslims mogen niet bidden als de zon opkomt, want er waren heidenen vroeger die de zon aanbaden. Fadjer is voor dat de zon opkomt, heb je die niet gebeden dan moet je wachten totdat de zon ondergaat en haal je hem alsnog in. En trouwens engeltje aangezien je voor Allah komt te staan tijdens je gebed dan heb ik een vraag voor je? Reinig je je lichaam eerst? Poets je je tanden? Was je je van de onreinheden na je behoefte, of ga je zomaar in gebed? Allah is rein en houd van reinheid, ook jezus reinigde zich voor het gebed alleen jammer genoeg hebben zijn volgelingen alles verdraaid........Zoek je je toevlucht bij Allah voor dat je begint met je gebed want de sheitaan valt de mens juist lastig wanneer hij zijn Heer wil gedenken? A'oedzoe billah mina sheitaan ieraziem bismilah ierahman ierahiem.

La hawla la quata illa billah!

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2005 om 16:15

Lailat,

het gaat om het innerlijke, niet om het uiterlijke.  Rituelen zoals 5 maal per dag op vaste momenten bidden zijn nuttig als je als gelovige niet zonder die symboliek kan.  Maar dat is ook wat het is: symboliek.  Sommige mensen kunnen prima daarzonder het goddelijke in alles ervaren, en er met bewondering naar kijken.  Of in trance gaan zonder een gebed te reciteren.

Nergens schrijft Engeltje trouwens iets over gewoon erop los leven.  Dat sommige mensen niet op zogenaamd "regels van god" afgaan, wil niet zeggen dat ze niet in hun innerlijke het goede kunnen vinden, en daarnaar kunnen leven.  Het is veel makkelijker je aan een set regeltjes te houden die alles bevatten van WC-bezoek tot man/vrouwscheiding, dan elke keer in jezelf te zoeken naar wat het goede is in een bepaalde situatie.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2005 om 16:53

Jou jouw geloof kim ik het mijne waar maak je je zo druk om, Atheist?

Geloof jij nou in jezelf ik geloof in Allah en als je er niet van kan slapen zal het me ook niet deren...

fijne avond

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2005 om 17:30
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Lailat,

het gaat om het innerlijke, niet om het uiterlijke.ALLAH aanbidden doe je niet alleen met je hart maar ook met je ledematen. TOTALE overgave..dus zowel geestelijk als lichamelijk.  Rituelen zoals 5 maal per dag op vaste momenten bidden zijn nuttig als je als gelovige niet zonder die symboliek kan.  Maar dat is ook wat het is: symboliek.Wat jij  5 maal dagelijkse symboliek noemt is een recht dat ALLAH heeft op ons mensen (ook op jou Kimmie want ALLAH heeft ook jou geschapen). Wij mensen zijn ZIJN schepselen en HIJ beveelt ons om HEM 5 maal per dag te aanbidden zoals HIJ het ons heeft voorgeschreven. ..symboliek of niet..het is verplicht.Sommige mensen kunnen prima daarzonder het goddelijke in alles ervaren, en er met bewondering naar kijken.  Of in trance gaan zonder een gebed te reciteren.

Nergens schrijft Engeltje trouwens iets over gewoon erop los leven.  Dat sommige mensen niet op zogenaamd "regels van god" afgaan, wil niet zeggen dat ze niet in hun innerlijke het goede kunnen vinden, en daarnaar kunnen leven.  Het is veel makkelijker je aan een set regeltjes te houden die alles bevatten van WC-bezoek tot man/vrouwscheiding, dan elke keer in jezelf te zoeken naar wat het goede is in een bepaalde situatie.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2005 om 02:25
Dan is Allah van de moslims niet echt veeleisend. Ik meen toch dat God
graag heeft dat we ons helemaal aan Hem toewijden; ons hele wezen en
al onze tijd en activiteiten. Wat we ook doen of laten ; dat we dat voor
Hem doen of laten...
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2005 om 03:04
In eerste instantie geplaatst door Lailat Oelqader

Jou jouw geloof kim ik het mijne waar maak je je zo druk om, Atheist?

Geloof jij nou in jezelf ik geloof in Allah en als je er niet van kan slapen zal het me ook niet deren...

fijne avond

Ik probeer je wat uit te leggen en heb misschien wat opzoekwerk voor je, weet je namelijk wel goed wat een athe�st is?  Ten eerste lijkt het me dat je het als een soort scheldwoord gebruikt, ten tweede had je uit m'n vorige post best kunnen afleiden dat ik geen athe�st ben.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2005 om 03:47

Ik schold je niet uit, hou je vooroordeel voor je en vraag liever of ik je uitschold. Er staat een vraagteken achter dus ik vroeg je of je een Atheist bentIk weet wat een atheist is, want is me uitgelegd door een atheist zelf. Ik ga niet alle post achterna want dan zou ik te veel tijd over hebben en die heb ik helaas niet. Ik denk dat je een paganist bent ook al weet ik niet wat het inhoud...Misschien kan je me daarover vertellen, aangezien dat voor nieuw is en wel geinteresseerd ben waar mensen in geloven. Ik veroordeel niemand, iedereen is vrij te geloven wat hij/zij wil. Alleen heb ik vaak het gevoel van jou dat je de moslims niet respecteerd. En je kan zeggen van ja wel, ik respecteer ze, maar dat blijkt dus niet. Je neemt het heel snel op voor de niet moslims of andersom alsof jullie het niet voor julliezelf kunnen opnemen. Jammer, maar goed ik wens ieder een fijne middag. En sallem alleikoum voor mijn broeders en zusters

 

Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2005 om 03:53
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Dan is Allah van de moslims niet echt veeleisend. Ik meen toch dat God
graag heeft dat we ons helemaal aan Hem toewijden; ons hele wezen en
al onze tijd en activiteiten. Wat we ook doen of laten ; dat we dat voor
Hem doen of laten...
Post...denk dat je de islaam niet goed kent, de moslims hun leven bestaat uit dagelijkse aanbidding, bij alles wat je doet hou je rekening met je geloof. Islam is totale overgave. Denk als jij het forum geruime tijd al volgt dat je dan wel heb geleerd wat de islam inhoudt. Maar goed. En uuuuhhhh...Allah van de moslims? Allah is de Schepper van iedereen moslim of geen moslim. Alles op het universium behoord Hem toe,,,jaja post ook jij....Allah is de Schepper van alles wat op aarde leeft het geziene en het ongeziene...De groetjes
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2005 om 03:59
Ik snap plotseling waarom het schier onmogelijk is een dialoog of discussie aan te gaan met een moslim... 
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2005 om 05:06

Dit probeer ik al heel lang duidelijk te maken.

"Is de islam in zichzelf intolerant (naar andersdenkenden) of interpreteren vele moslims de koran onjuist"?

 

Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Saviourmachine Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2005 om 05:44
In eerste instantie geplaatst door Lailat Oelqader

In eerste instantie geplaatst door Saviourmachine

Een lang leven. Je weet het nooit natuurlijk, maar leven vanuit de gedachte dat je elk moment dood kan gaan (zoals mijn grootouders doen) is wel een beetje triest.
Het is wat jij triest vind Saviourmachine(alle respect voor jou) maar ik vind het goed om mij bezig te houden met de dood, het is niet zo dat ik elke dag panniekerig wakker word van oooohhhh God zij dank ik leef nog! Of ooohhhh misschien ga ik vandaag dood. Nee zo gaat het niet. Wel ben ik bewust dat een lang leven geen gerantie is, want ik heb vaak jonge mensen weg zien gaan en laatst nog meegemaakt. Ik ben me bewust dat oud worden geen gerantie is, en daarom leef ik wel van dag tot dat en bedank ik mijn schepper voor elke verlening van mijn leven. Ik probeer zo goed mogelijk te leven, en juist door de bewustzijn van de dood, wil ik nooit met ruzie uit elkaar gaan, Als ik bv een meningverschil heb gehad met een zuster, collega dan vraag ik mijn excuus voor dat ik afscheid neem, waarom? Want ik ben me bewust van de dood en ik zou het jammer vinden dat als ik ruzie met iemand heb gehad die ik lief heb en de volgende dag moet horen dat hij of zij dood is, wat zou het me spijten dan dat ik het niet goed heb gemaakt, ik probeer je hiermee te vertellen dat het niet perse negatief hoeft te zijn om aan de dood te denken. Als ik aan de dood denk dan gaat het op de manier zoals, heb ik nog schulden bij iemand? Heb ik mijn vergiffenis gevraagt aan die of die, heb ik vandaag mijn dag goed benut. Ik voel mij hier goed bij, net zoals misschien een ander zich niet goed bij zou voelen als die juist te vaak aan de dood denkt. Ik ben nog jong. maar ik leef zeker niet met de gedachte van aaahhh het leven is lang ik kan nog doen wat ik wil. Nee ik ben bewust en haal het goede uit de dag, geen tijd om druk te maken om kleine onbenullige dingetjes.
Okay, ja ik snap je wel. Het helpt zeker om meer uit je dag te halen als je telkens denkt dat 't de laatste is. Alhoewel 't ook goed mogelijk is om � la Carpe Diem te leven zonder dat te bedenken. Zelf ben ik heel streng christelijk opgegroeid en weet ik echter ook hoe de schaduwzijde hiervan eruit kan zien. Dat elk moment het einde daar kan zijn, en het dan voor eeuwig te laat is. Nooit meer zal je een kans krijgen om het alsnog goed te kunnen maken. Eeuwig zal je branden als god je geloof of je daden niet goedkeurt. (Of als je per ongeluk de verkeerde god hebt aanbeden.) Huilend bidden 's avond en bang zijn dat je 's nachts sterven zal. Angst als je het idee hebt dat dingen die je leest je van je geloof af zouden kunnen brengen en je uiteindelijk in de hel zal worden bestraft. Dat is het geloof waar ik in ben opgegroeid. Telkens de gedachte: "besef je wel dat je met deze daad straks voor god komt te staan?" In archa�sisch nederlands taalgebruik. Het be�nvloedt je leven drastisch. Toen ik als jongetje op de kermis stond, voelde ik me schuldig en die avond heel angstig. Of als ik stiekem ergens tv keek. Zo vaak, zo vaak! Leven met de dood voor ogen. Dat wil ik nooit meer.
Natuurlijk weet ik wel dat "ook jonge mensen kunnen sterven," zoals ze me vroeger in de kerk voorhielden. Het is alleen niet hoe ik wil leven. Een aantal jaren terug (ik ben nog niet zo lang atheist) ging ik nog op catechisatie. E�n van de catechisanten kreeg een motorongeluk. Dodelijk. Ik herinner me nog zijn vader. Zo vol van verdriet. En hij bleef maar roepen. "God, hoe kan dit nu? Maar u bent god, en u doet wat goed is. Ik snap er niks van god. Maar u verdient alle lof, aanbidding en dankzegging!" Met tranen over zijn wangen bleef hij zijn geloof in god belijden. Een vreselijk gezicht. Zo'n verscheurde man, verscheurd door zijn religie. Hij dacht dat hij zijn zoon voor eeuwig kwijt was. Dat zijn bloedeigen zoon eeuwig in de hel zal branden. En dat, hoewel zijn zoon trouw naar de kerk ging, hij niet wist of zijn zoon de verlossende uitspraak had gedaan: "Ik geloof dat Jezus voor mijn zonden is gestorven." In elke godsdienst is de manier waarop men is toegestaan om vreedzaam te sterven anders, maar er worden altijd voorwaarden gesteld. Ik ben niet bang voor de dood, al zou ik het zonde vinden van mijn veelbelovend leven. ;-) Ik ben alleen bang voor de impact die het zou hebben op de mensen in mijn omgeving. Mijn ouders die zouden denken dat ik in de hel zou branden. En zelfs mijn vriendinnetje die ook christen is, en dat misschien stiekem van binnen ook wel denken zal. Ik moet er niet aan denken!

Als ik een man zou hebben zou ik me niet druk maken over of hij vreemd gaat of niet, ik zou hem zeker trouw blijven ongeacht dat ik er achter zou komen, want ik wil mij aan mijn plicht voldoen. Namelijk dat Allah het verbied om vreemd te gaan. IK zou met hem praten wilt hij vreemd blijven gaan dan zou ik een ander richting inslaan.
Interessant! Nou, ik zou het zeker niet prettig vinden als m'n vriendin zou vreemdgaan. Vooral omdat ik eerlijkheid zo belangrijk vind. Ik zou honderd keer liever hebben dat ze me op een avondje zou vertellen dat monogamie misschien toch wel niet zo geschikt voor haar is. Daar kunnen we dan wel eens even samen een babbeltje over beginnen. En wie weet, misschien overtuigt ze me wel. Ik denk ook niet dat ik haar dan zou proberen "terug te pakken".

Kortom ik vind geloof een opluchting, regelmaat, discipline en ik zou niet weten wat ik zonder het gebed aan moest. Mijn leven is ontzettend positief geworden en ik voel mij innerlijk rustiger, met alle respect voor jou geloof of denkwijze. Maar ik zou niet met het idee kunnen of willen leven dat er geen God is.
Ja, dat kan geloof wel geven. Daar is het op zich ook voor bedoeld. Geloof geeft hoop, zekerheid, en een heleboel dingen meer. En heel veel mensen geloven dat er wel iets moet bestaan. Misschien be ik wel de uitzondering die de regel bevestigd. Ik kan me het gewoon niet meer zo goed voorstellen dat er een god zou zijn. De christelijke vooral niet, maar ook de andere niet. En dat geeft mij wel niet zozeer rust, maar wel het gevoel dat ik open sta voor alle dingen, en dat ik vrij ben om alles te onderzoeken, en dat ik niet bang hoef te zijn voor het hiernanogmaals. :)

Tot de volgende keer. Ik vond 't 'n leuke post van je.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2005 om 08:43
In eerste instantie geplaatst door Lailat Oelqader

Ik schold je niet uit, hou je vooroordeel voor je en vraag liever of ik je uitschold. Er staat een vraagteken achter dus ik vroeg je of je een Atheist bentIk weet wat een atheist is, want is me uitgelegd door een atheist zelf. Ik ga niet alle post achterna want dan zou ik te veel tijd over hebben en die heb ik helaas niet. Ik denk dat je een paganist bent ook al weet ik niet wat het inhoud...Misschien kan je me daarover vertellen, aangezien dat voor nieuw is en wel geinteresseerd ben waar mensen in geloven. Ik veroordeel niemand, iedereen is vrij te geloven wat hij/zij wil. Alleen heb ik vaak het gevoel van jou dat je de moslims niet respecteerd. En je kan zeggen van ja wel, ik respecteer ze, maar dat blijkt dus niet. Je neemt het heel snel op voor de niet moslims of andersom alsof jullie het niet voor julliezelf kunnen opnemen. Jammer, maar goed ik wens ieder een fijne middag. En sallem alleikoum voor mijn broeders en zusters

Hmmm nee, zoals de zinsbouw was in je post, sloeg dat vraagteken op "waar ik me druk om maak".
Ik wil je ook best wat meer uitleg geven over paganisme, maar dan een andere keer, als het wat meer bij het topic past.  Of je mag me altijd een pm sturen.

Wat respect naar moslims toe betreft, ik probeer iedereen te respecteren, maar ik heb wel moeite met bepaalde meningen en uitspraken (waarvan sommige veelvoorkomend in de islam).
Voor t geval je t je afvraagt: ik ben bv bevriend met Malcolm X (de posts wat terug in dit topic is plagen -niet gemeend), en heb met hem een topic gemaakt over met z'n allen wat beter met mekaar om te gaan.

Die heet 'waarom niet?' en staat bij 'moslims en niet-moslms'.  Je bent vrij om die te onderschrijven natuurlijk :-)

Doei Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.