Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

vraagje

 Post Reply Post Reply
Schrijver
islaam-latifa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islaam-latifa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: vraagje
    Geplaatst op: 07 november 2005 om 09:45

salaam oe3alaikoem

ik had een vraagje ik ken een ongen via msn we praten veel over dien en het is raar me we willen met elkara trouwens inscha allah we willen het op de islamitsche manier doen maar we willen elkaar wel 1 keer zien maar we hebben elkaar foto;s wel gezien maar we vinden dat niet voldoende ik ben zelf 16 jaar ik zou inscha allah graag jong willen trouwen is het verstandig dat ik hem eerst zie of kan ik hem beter eerst bij mijn ouders laten komen ?

asalaam oe3alaikoem

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2005 om 10:47
Assalaamoe alaikoem wa rahmatoellahie wa barakatoehoe

Als jullie er zeker van zijn serieus aan een huwelijk te kunnen en willen beginnen dan moet hij gewoon naar je ouders stappen. Ontmoetingen zonder maghram is niet toegestaan dus doe dit ook niet.
Verricht wel eerst salaat-ul Istigara InshAllah!!!

Wa salaamoe alaikoem
Terug naar boven
*IsLaM*19 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *IsLaM*19 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2006 om 11:47
salaam oe3alaikoem,

Beste zuster, ik heb hetzelfde probleem gehad als jou...
Ik hem eerst mijn foto laten zien, maar dat was voor hem niet voldoende..
Hij wilde mij graag in het werkelijkheid ontmoeten...
Vertelde mij mooie verhalen, en wilde graag dat ik zijn vrouw zou worden...
Toen ik hem vertelde dat hij mij maar hand moest komen vragen, en dat we dan zouden kijken of we dan verder met elkaar willen (met mijn en zijn ouders erbij) wilde hij dat niet...
Hij vond me te snel gaan, en wilde eerst dat we elkaar beter leren kennen...
Na heel lang gepierd te hebben, heb ik het toch niet gedaan...
Als hij mij echt wilde hebben dan was hij wel naar mijn ouders gekomen, en hadden we het op een islamitsche manier gedaan...
Vandaag is het de foto, morgen is het ontmoeten, en morgen is het meer...
Laat je niet snel verleiden, en denk na over je keuzes...
Mijn raad is.. doe het op een islamitische manier.. zo heb je geen problemen en zorgen en weet je ook zeker dat hij je echt wil...

Volg de pad van Allah en je zult inscha allah gelukkig worden...
Succes

Assalam a3lakoem..


Terug naar boven
islam=peace Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam=peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2006 om 07:32
Als die jongen jou egt egt geschikt vind,komt hiji naar jou huis toe.Zo ging dat ook in de tijd van de profeet(saw) en pas op loverboys bestaan ook via msn chat alles.Hypocrieten bestaan tegenwoordig in moslim ''kleding''
Terug naar boven
angel* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 28
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote angel* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2006 om 12:53
sallam zuster

 ze hebben gelijk het kan ook gewoon bedrog zijn maar je bent pas 16 en volgens de wet mag je pas op je 18e trouwen (als het niet ouder is) dus je hebt nog ongeveer 2 jaar om er over na te denken en om er achter te komen of hij het zelfde wil als jou als dat niet het geval is dan moet je dat wel onder ogen kunnen zien.



Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Y Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2006 om 19:53
Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabarkatoehoe,

beste oegty,

U bent er nog maar 16 probeer de juiste keuze te maken persoonlijk vind ik 16 nog te vroeg maar Gair daar heeft iedereen een ander mening over...

En als hij echt van u houd dan moet hij je de hand vragen... Het is verboden om een relatie hebben voor het huwelijk zonder mahram (al is het maar via msn)... En om eerlijk te zijn de meeste jongens die een relatie hebben gehad beschouw het meisje als het ware een okasietje (om het zo maar cruw te zeggen en omgekeerd ook... Het is voor zowel de man als de vrouw verboden om een relatie te hebben voor het huwelijk...

En ow ja mijn ogen moet hij zeker langs uw ouders komen...

Maar gair als hij het echt goed bedoeld dan komt hij inch'allah de hand vragen : ) ...

Met vriendelijke groeten Oegt y. fi dien
{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
SlavinVanAllaah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SlavinVanAllaah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 07:08
In eerste instantie geplaatst door islaam-latifa

salaam oe3alaikoem

ik had een vraagje ik ken een ongen via msn we praten veel over dien en het is raar me we willen met elkara trouwens inscha allah we willen het op de islamitsche manier doen maar we willen elkaar wel 1 keer zien maar we hebben elkaar foto;s wel gezien maar we vinden dat niet voldoende ik ben zelf 16 jaar ik zou inscha allah graag jong willen trouwen is het verstandig dat ik hem eerst zie of kan ik hem beter eerst bij mijn ouders laten komen ?

asalaam oe3alaikoem

 

Asalaamoe alaikum warhamtoe allahi wa barakatuhoe

 

Bismillahir Rahmaanir Rahiem!

 

SubhanAllaah,

La hawla quwatta illah billah!

 

Laat hem je hand komen vragen! Want er zijn mannen die dan zeggen ja wil met je trouwen etc. en na 3 maanden krijg je een mailtje, met Ja, toch maar niet!! En dan heb je later verdriet van hier tot Tokio om niks!! Verricht salaat istigharaa inshallah! Moge Allah subhanAllah wa ta3alah ons leiden!

Allahoemaa ameen!!

 

Wa alaikum salaam wahramtoe allahi wa barakatuhoe

 

Je zuster fie dien..

 

Iemand onbekend

 

Terug naar boven
DienaresvAllah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DienaresvAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2006 om 04:02

Subhana Allah ik zie op dit forum heel veel dat meisjes met jongens contact hebben.

Het hebben van contact met het ander geslacht (via msn) is niet toegestaan.

Je mag niet alleen met elkaar in een kamer zijn, dus waarom wel alleen met zijn twe�n een gesprek hebben? En zeker met de webcam en dergelijke.

Ik wil niemand beledigen, maar ik wil alleen zeggen dat het niet is toegestaan.

Misschien dat jullie dat niet wisten Allahu Alim.

Ik heb het aan een imam gevraagd en ik kan er ook iets over plaatsen insa Allah als iemand die behoefte heeft.

Maar nogmaals, msn en dergelijke is haram...shaitan is derde persoon!

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.