Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Rel rond erotische bijbelkanlender

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Rel rond erotische bijbelkanlender
    Geplaatst op: 08 december 2005 om 14:30

Asalaam Aleikum,

Was net een beetje aan het rondlezen op het internet en wat kom ik tot mijn grote schrik tegen? Een erotische kalender die gemaakt is door de christelijke jeugd..en lees ook het commentaar eens van die predikant....(mensen met een zwak hart kunnen beter niet kijken).

http://www.ad.nl/fun/bizar/article78769.ece

Protestante jeugd probeert de eigen kas te spekken

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 05:51
Je zult er inmiddels wel achter zijn dat er bij Christenen veel minder taboe
ligt op het vertonen van lichamelijk schoon; bloot is niet per definitie vies
of slecht. Maar ik vind dit wel heel erg ver gaan. Hoort in ieder geval niet
in de kerk thuis. En dan ook nog om de centen...
Het is al jaren zo dat in sommige vrijzinnige kringen de meest bizarre
dingen uitgehaald worden. Maar wees gerust; serieuze christenen hebben
hier bijna net zoveel moeite mee als Moslims.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 05:57
Wat me eigenlijk meer verontrust is het gegeven dat er op iedere
kerkbank appels liggen, alsof iedereen maar eens een ferme hap uit de
vrucht van de boom van de kennis van goed en kwaad moet nemen. en
dat is nou juist het gebeuren, waardoor volgens de bijbel alle narigheid in
de wereld kwam en adam en eva uit het paradijs verdreven werden. Heel
foute symboliek dus.
De dame heeft trouwens wel gewoon een rok aan...
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 06:05
Ik vind het belachelijk! En moslims leggen terecht een kwalijk punt 'bloot'  bij christenen als zij hierop wijzen, zo van: kijk, zo zijn dus 'de' christenen.

In elk geval: d� christenen zijn niet zo (volgens mij zijn dit geen wedergeboren christenen die zoiets doen), Net zoals d� moslims niet allemaal bommen leggen, vinden d� christenen dit allemaal niet normaal. 't Is iig slecht voor de naam van christenen in de wereld. 
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 06:31
amen broeder
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 07:38
Terug naar boven
mujaheed_ila Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 184
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mujaheed_ila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 08:25
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 09:18

Ik ben, zoals jullie weten ook christen. Voor mij hoeft de kalender niet. Zit er niet op te wachten.

Anderzijds ervaar ik vrijheid als een geschenk van God.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 10:10
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

Ik vind het belachelijk! En moslims leggen terecht een kwalijk punt 'bloot'  bij christenen als zij hierop wijzen, zo van: kijk, zo zijn dus 'de' christenen.

In elk geval: d� christenen zijn niet zo (volgens mij zijn dit geen wedergeboren christenen die zoiets doen), Net zoals d� moslims niet allemaal bommen leggen, vinden d� christenen dit allemaal niet normaal. 't Is iig slecht voor de naam van christenen in de wereld. 
Was ook niet mn bedoeling om met dit stukje te wijzen naar de christenen van "zo zijn jullie dus"....kwam het stukje gisteravond tegen en wilde gewoon weten hoe de forumleden over zo een kalender denken. Ik weet ook dat alle christenen niet zo zijn.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 10:26

Er is anders niets mis met christenen die wel "zo" denken.

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 11:32
Nouuuuu.......d'r zijn grenzen, toch? nog even en er wordt op het altaar
gecopuleerd om de vereniging van Bruidegom en Bruid in beeld te
brengen
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 11:46
Eerlijk gezegd: erotiek en christen zijn (heilig in Christus zijn), nee, dat gaat niet samen. God zegt: Wees heilig, want Ik ben heilig... Een erotische kalender kan ik daarmee niet in overeenstemming brengen. Een beetje, ehm, schijn-heilig :)
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 11:47
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

[QUOTE=Pfarrer] I Was ook niet mn bedoeling om met dit stukje te wijzen naar de christenen van "zo zijn jullie dus"....kwam het stukje gisteravond tegen en wilde gewoon weten hoe de forumleden over zo een kalender denken. Ik weet ook dat alle christenen niet zo zijn.


Prima! Ik zette het er alleen maar ff voor de zekerheid bij, voor er misverstanden ontstaan ;) Nogmaals, als christen schaam ik me voor dit soort dingen.
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 13:39
Mag ik vragen wat het probleem is?
Laat ik mijn vraag zo stellen.
Wat is in jullie ogen meer immoreel/
een film waarin mensen sex hebben of een film waarin je zien kan dat mensen elkaar doden?
Of het volgende plaatje.
een foto van een zwaar ondervoede naakte mens.
Wat is meer schokkend ? Het gegeven dat die naakt is of het gegeven dat die ondervoed is?


Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 13:42
Uhm, eerlijk gezegd, geen idee, maar doet dat hier ter zake? Allemaal even schokkend. 
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 14:45

http://www.nobeliefs.com/DarkBible/darkbible4.htm

Op de link hierboven kan zien wat de bijbel zegt over zulke dingen, je zult versteld staan van sommige dingen die je erin zal tegenkomen. Zoals profeten die naakt op straten liepen, God die stript, bevelen om poep te eten, borsten, orgasmes, scheten, pis enz. Astagfirullah, vergeef me voor het neerzetten van deze woorden. Open een Nederlandse bijbel als je niet Engels kan lezen, deze dingen kunnen gewoon niet een Openbaring van God zijn. Er is overgeleverd in Bukharie en Muslim dat de profeet, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, zei, 'De ogen plegen overspel door te kijken' Neem deze advies en blijf weg van deze schaamteloze dingen. Ze volgen hun dierlijke lusten, deze advies wordt ook door Jezus aangegeven in de Nieuwe Testament.

Matth�us 5:28. Maar Ik zeg u, dat zo wie een vrouw aan ziet, om dezelve te begeren, die heeft alrede overspel in zijn hart met haar gedaan. Indien dan uw rechteroog u ergert, trekt het uit, en werpt het van u; want het is u nut, dat een uwer leden verga, en niet uw gehele lichaam in de hel geworpen worde.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.