Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenDrie-eenheid

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 456
Schrijver
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Drie-eenheid
    Geplaatst op: 23 februari 2006 om 08:41

Jezus was een groot profeet:

Jezus Christus, in de Koran Isa, de 'Messias' genoemd, is een belangrijke godsdienstige figuur in de islam. Hij wordt geprezen om zijn levenswijze die symbool stond voor zuiverheid, vergevingsgezindheid, liefde voor de zwakkeren en kwetsbaren, strijd tegen onrecht en voor gehoorzaamheid aan God. Ook wordt hij geprezen vanwege het feit dat hij de drager is van 'Gods Woord', het Evangelie.

Met de hulp van God kon Jezus ontelbare wonderen verrichten. Maar ook zijn geboorte en zijn dood waren Gods uitdaging voor de mens en zijn bevattingsvermogens. Jezus is, biologisch gezien, op een onnatuurlijke manier ter wereld gebracht. Zijn moeder, de maagd Maria, had namelijk op geen enkele manier gemeenschap met een man gehad.

En (gedenk) haar, die haar kuisheid bewaarde. Wij bliezen haar onze geest in en wij maakten haar en haar zoon tot een teken van alle volkeren' (Koran, 21, 91).

'Hoe kan ik een zoon ontvangen terwijl geen man mij heeft aangeraakt en ik evenmin onkuisheid heb bedreven' (Koran 19, soera Marjam, 21).

De Heilige Geest antwoordde:

�Het is zo naar uw Heer zegt, het is gemakkelijk voor Mij, opdat Wij hem tot een teken voor de mensen maken, een genade onzerzijds; het is besloten jaar� (Koran 19, 22)

 

Profeet Jesus:

"En toen de engelen zeiden: ' O Maria, God heeft jou uitverkoren en jou rein gemaakt en Hij heeft jou uitverkoren boven de vrouwen van de wereldbewoners. O Maria, wees jouw Heer onderdanig en buig je eerbiedig voor Hem neer (in gebed) en buig met de buigenden' ... Toen de engelen zeiden: 'O Maria, God kondigt jou een woord van Hem aan, wiens naam zal zijn de Messias, Jezus zoon van Maria. Hij zal in het tegenwoordige leven en in het hiernamaals in hoog aanzien staan en behoren tot hen die in de nabijheid [van God] zijn. Als kind en als volwassene zal hij tot de mensen spreken en hij zal een van de rechtschapenen zijn'. Zij zei 'Mijn Heer, hoe zou ik een kind krijgen, terwijl geen mens mij aangeraakt heeft.' Hij zei: 'Zo is het. God schept wat Hij wil. Wanneer Hij iets beslist, dan zegt Hij er slechts tegen: "Wees! en het is." En God zal hem het Boek, de Wijsheid, de Taura (de Wet) en de Bijbel onderwijzen. ' (Koran 3:42-48)

En [God zal hem] als een gezant tot de Isra�lieten [zenden, om te zeggen]: "Ik ben tot jullie gekomen met een teken van jullie Heer: dat ik voor jullie uit klei iets als de vorm van een vogel zal scheppen, er dan in zal blazen en dat het dan met Gods toestemming een vogel zal zijn. Dat ik blindgeborenen en melaatsen te genezen en doden levend maak, met Gods toestemming..." (Koran 3:49)

"... Wij hebben Jezus, de zoon van Maria, de duidelijke bewijzen gegeven en hem gesterkt met de heilige geest. Maar telkens als er een gezant tot jullie komt met iets wat jullie niet zint, zijn jullie dan niet hoogmoedig? Dan betichten jullie sommigen van leugens en anderen doden jullie" (Koran 2:87)

"Zeg: 'Wij geloven in God, in wat naar ons is neergezonden en in wat naar Abraham, Isma�l, Isaac, Jacob en de stammen is neergezonden en in wat aan Mozes en Jezus is gegeven en in wat aan de profeten door hun Heer is gegeven. Wij maken geen verschil tussen ��n van hen, en wij hebben ons aan Hem overgegeven.'" (Koran 2:136)

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2006 om 10:09
In eerste instantie geplaatst door Murat

Jezus is, biologisch gezien, op een onnatuurlijke manier ter wereld gebracht. Zijn moeder, de maagd Maria, had namelijk op geen enkele manier gemeenschap met een man gehad.

En (gedenk) haar, die haar kuisheid bewaarde. Wij bliezen haar onze geest in en wij maakten haar en haar zoon tot een teken van alle volkeren' (Koran, 21, 91).



de moeder van Jezus is dus Maria en de vader van Jezus is God = onze geest = geest der heiligheid = heilige geest

nb "Wij" en "onze" is meervoud. God wordt in Genesis het vaakst met elohiem (=meervoudsvorm) aangeduid, het is meestal vertaald met Heer. Waar het in Genesis in de wij-vorm is vertaald is bij de schepping van de eerste mens:

26
God zei: �Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken; zij moeten heerschappij voeren over de vissen van de zee en de vogels van de hemel, over het vee, over de hele aarde en over alles wat daarop rondkruipt.� 27 God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen

de eerste mensen waren Adam en Eva, die verleid werden door de duivel, waardoor de dood de wereld in kwam. God beloofde een redder (Genesis 3:15):
En Ik zal vijandschap zetten tussen u (=de slang, de duivel) en tussen deze vrouw (Eva), en tussen uw zaad en tussen haar zaad (=uiteindelijk Jezus); datzelve zal u den kop vermorzelen, en gij zult het de verzenen vermorzelen.

Paulus vergelijkt Jezus met Adam:
19 Als wij alleen voor dit leven op Christus hopen, zijn wij de beklagenswaardigste mensen die er zijn.

20 Maar Christus is werkelijk uit de dood opgewekt, als de eerste van de gestorvenen. 21 Zoals de dood er is gekomen door een mens, zo is ook de opstanding uit de dood er gekomen door een mens. 22 Zoals wij door Adam allen sterven, zo zullen wij door Christus allen levend worden gemaakt. 23 Maar ieder op de voor hem bepaalde tijd: Christus als eerste en daarna, wanneer hij komt, zij die hem toebehoren. 24 En dan komt het einde en draagt hij het koningschap over aan God, de Vader, nadat hij alle heerschappij en elke macht en kracht vernietigd heeft. 25 Want hij moet koning zijn totdat �God alle vijanden aan zijn voeten heeft gelegd�.
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=1+Kor+15%2C1-58&id1 8=1&pos=0&set=10&lang=nl
 
Terug naar boven
Louise Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 december 2005
Online status: Offline
Berichten: 10
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2006 om 10:40
In eerste instantie geplaatst door vradig


nb "Wij" en "onze" is meervoud. God wordt in Genesis het vaakst met elohiem (=meervoudsvorm) aangeduid, het is meestal vertaald met Heer. Waar het in Genesis in de wij-vorm is vertaald is bij de schepping van de eerste mens:
 
"Wij" duid niet aan dat er meerdere Goden zijn vradig, of dat jou drie-eenheid theorie klopt. God is ��n. Volgens jou verdraaide theorie volgens mij ook niet. 
Er word met "Wij" en "Ons" gesproken om de macht van God aan te duiden, zo wordt/werd bijvoorbeeld ook gesproken door koningen.
 

Pluralis majestatis (Latijn; letterlijk meervoud van verhevenheid; Nederlands, ook: majesteitsmeervoud of koninklijk meervoud) is het gebruik van het meervoud wanneer men naar zichzelf verwijst, dus in plaats van ik.

bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/Pluralis_majestatis

 

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2006 om 11:37

de 3eenheid is een theorie. Wat die precies inhoudt weet ik ook niet, en die theorie begrijp ik ook niet.

Maar wat ik wel weet: degenen die in Jezus geloven zijn volgens Johannes kinderen van God en Jezus noemt hen broers in de Psalmen van David. Maar ben ik God? Nee, ben ik een kind van God? ja.

Toen Saul/Paulus op weg ging om een paar christenen te vermoorden, toen hij op weg was naar Damascus, greep Jezus hem zeg maar in zijn kraag en toen zei Jezus niet: waarom vervolg je die christenen, maar: waarom vervolg je Mij? De gelovigen worden gezien als het lichaam van Jezus! (vergelijk de Umma bij de moslims). Zie ook het Laatste avondmaal

(nu even zonder tekstplaatsen, die kan je erbij krijgen als je wil)

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 12:32
In eerste instantie geplaatst door Louise

"Wij" duid niet aan dat er meerdere Goden zijn vradig, of dat jou drie-eenheid theorie klopt. God is ��n. Volgens jou verdraaide theorie volgens mij ook niet.Er word met "Wij" en "Ons" gesproken om de macht van God aan te duiden, zo wordt/werd bijvoorbeeld ook gesproken door koningen.


Voor degene die het wil weten.
E�n van de namen van God in de Hebreeuwse taal is Elohim.
Het bijzondere aan deze naam is dat het een meervoudsvorm is van Eloah.
God openbaart dus door deze naam dat Hij m��r is dan ��n.
Daarnaast spreekt God verschillende malen in de bijbel over zichzelf in een meervoudsvorm.
Dit is overigens geen �majesteits-meervoud�, zoals onze koningin toepast.
Die taal-vorm kent het Hebreeuws niet.
 
 

� Genesis 1
 26 God zei: �Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken�.

� Genesis 11: tijdens de torenbouw van Babel zegt God: 
5 Maar toen daalde de HEER af om te kijken naar de stad en de toren die de mensen aan het bouwen waren. 6 Dit is ��n volk en ze spreken allemaal een en dezelfde taal, dacht de HEER, en wat ze nu doen is nog maar het begin. Alles wat ze verder nog van plan zijn, ligt nu binnen hun bereik. 7 Laten wij naar hen toe gaan en spraakverwarring onder hen teweegbrengen, zodat ze elkaar niet meer verstaan. 8 De HEER verspreidde hen van daar over de hele aarde, en de bouw van de stad werd gestaakt.

 � Jesaja 6:
8 Daarop hoorde ik de stem van de Heer zeggen: �Wie zal ik sturen? Wie kan namens ons gaan?� Ik antwoordde: �Hier ben ik, stuur mij.� 9 Toen zei hij: �Ga en profeteer het volgende tegen dit volk�..


Terug naar boven
Hugo Chr�tien Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2006 om 05:50
In eerste instantie geplaatst door Murat

Cannibalism in the Bible



Kannibalisme in de Bijbel

Lev 26:16 & 29zijn vervloekingen die over Israel zouden komen blijkens vers 14 e.v. als zij zich niet aan Gods geboden zouden houden en van het geloof afdwalen. Deut. 28:53 & 57 is een herhaling van die vervloeking zoals heel Deuteronomium beknopte herhaling is van de wetten die God aan zijn volk heeft gegeven. Als dat gebeurt zegt God dan zal ik me van jullie afwenden zodat jullie zo wanhopig zullen worden dat jullie nadat al het onreine voedsel jullie al tot spijs heeft gediend jullie je zelfs zullen vergrijpen aan jullie eigen kinderen omdat jullie naar Mij niet willen noch wilden luisteren.

Jes 9:19 gaat niet over kannibalisme in enge zin maar is het volk van God zinnebeeldig verwoord, als ze onderling ruzie maken. Ook dit is blijkens vers 17&18 het gevolg van geloofsafval.
Jes 49:26 Een zelfde soort beeldspraak wordt weer gebruikt maar nu met betrekking tot Israels vijanden na de terugkeer uit ballingschap. Omdat nu Israels vijanden zich tegen Gods raadsbesluit verheffen kregen ook zij hun portie ellende.
Micha 3:2-3 Weer een zelfde soort beeldspraak is, waarbij ditmaal de leiders van Gods volk wordt aangesproken op hun gedrag waarbij ze door hun onrecht hun naasten te kort doen. Zoals uit vers 2 al blijkt haten zij het goede en hebben het kwade lief. Dezelfde aanklacht kom je enkele verzen opnieuw tegen. Vers 9 e.v. Er wordt geprofeteerd dat God zich van zijn volk zal afwenden vers 5 en vervolgens komen de valse profeten aan bod die de regeringsleiders valse bespiegelingen hebben voorgehouden, waarna opnieuw de aandacht naar de leiders wordt geschoven om hun de verwoesting van Jeruzalem en de tempel te verkondigen, vanwege hun onrecht.

Ezechiel 5:10 De aloude vervloeking uit de Wet van God wordt aangekondigd omdat zij zoals uit vers 7 e.v. blijkt van Gods wegen zijn afgeweken.
Jer 19:9 Opnieuw aanzegging van de wanhoop die aan Israel ten deel zou vallen omdat God zijn beschermende handen van hen aftrok vanwege hun onrecht.

In 2 Kon 6:28-29 en Klaagliederen 2:20; 4:10 zijn dan ook de vervullingen te horen van deze vervloekingen, nadat het volk ook naar de profeten niet wilden luisteren.



Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2006 om 13:54
Het is toch niet zo heel moeilijk te bevatten dat God 1 is en tegelijkertijd
een meervoudige persoonlijkheid heeft? Dat bepalen mensen toch niet of
dat wel of niet mag/kan?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2006 om 14:02

Dat is voor de 1 makkelijk op te vatten en voor de ander niet.

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2006 om 14:09
Maar legt die ander zich dan niet teveel beperkingen op; zoals "God kan/
mag geen meervoudige persoonlijkheid zijn?"
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2006 om 17:04
De Schepper kiest zijn eigen manifestatievorm. Dat kan zijn in een mens als tussenpersoon/instrument zonder dat die mens daarmee tegelijkertijd God (Schepper)�s. Evenzogoed kan de Schepper zich manifesteren door een groepssymbiose, of doordat wij plots tot het inzicht komen t.a.v. h�e met een tot dan toe onbegrepen en onhanteerbaar lijkend natuurverschijnsel om te gaan. Een prachtig voorbeeld vind ik zelf de ontdekking van het periodiek systeem der scheikundige elementen door Mendelejev. Op soortgelijke wijze verbergen de Evangelie�n, opgevat als sociaal-wijsgerig systeem, een stelsel van unieke, onderling samenhangende en in elkaar grijpende codes die, mits juist ge�nterpreteerd en uitgewerkt, een volledige basis leveren voor een goed samenleven van mensen, aldus "Eeuwig leven" schenkend. Een gods-geschenk, gebracht door Jezus.
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2006 om 02:16

Jezus is het godsgeschenk. Hij heeft zijn Zoon naar de aarde gestuurd en opgeofferd voor ONS. Ik weet ook niet waarom, maar hij heeft ons z� lief dat hij bereid is zijn enige zoon naar de aarde te sturen met de missie de mensheid te redden.
Net als Abraham bereid was zijn enige zoon op te offeren en geloofde dat God zou voorzien (wat Hij ook deed)

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2006 om 04:37
In eerste instantie geplaatst door vradig

Jezus is het godsgeschenk. Hij heeft zijn Zoon naar de aarde gestuurd en opgeofferd voor ONS. Ik weet ook niet waarom, maar hij heeft ons z� lief dat hij bereid is zijn enige zoon naar de aarde te sturen met de missie de mensheid te redden. Net als Abraham bereid was zijn enige zoon op te offeren en geloofde dat God zou voorzien (wat Hij ook deed)



Een gods-geschenk, gebracht d��r Jezus de Uitverkorene, de uitverkiezing als onlosmakelijk deel van het gods-geschenk. Boodschap en Boodschapper samengebracht in een ongekende bovenmenselijke vorm van symbiose. De gehele menselijke puzzel voor het eerst, inzichtelijk, in ��n keer goed uitgelegd, zodat je er direct mee aan de slag kunt. Dat zo iemand, de Grote Bevrijder, zich ooit uit de verborgenheid zou manifesteren, daarop werd gehoopt, werd verwacht en is uitgekomen. "Zoon": nee, niet in zijn letterlijke betekenis, een archa�sme. Jezus was mens. "Enige": ja, het gaat verder nog om interpretatie, uitwerking, toepassing. De Boodschap is gebracht, zal zich overal verheffen, ook in de harten van hen die zich ongelovig of zelfs athe�st noemen. Ongemerkt,blijvend,en onuitwisbaar, omdat zij WERKT.
____________________________________________
Jezus, opening naar de Verlichting (Alzukar)







Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2006 om 12:14
Alzukar, ben je op de hoogte met de eucharistie? Waarin gevierd wordt
dat Jezus zichzelf gaf als brood en wijn? Jezus is het godsgeschenk.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2006 om 17:05
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Alzukar, ben je op de hoogte met de eucharistie? Waarin gevierd wordt
dat Jezus zichzelf gaf als brood en wijn? Jezus is het godsgeschenk.


Uit je laatste zin conludeer ik dat voor jou, waar het de samenkomst van Boodschap en Boodschapper betreft, sprake is van goddelijke voorbeschikking. Vanuit mijn gods-opvatting denk ik daar anders over. Maar laten we onszelf niet begeven op het terrein van de causaliteit, dat hoeft ook helemaal niet. Waar het om gaat is of de Boodschap WERKT. En dat doet zij.
Wat je vraag betreft, die kan ik bevestigend beantwoorden. Het gaat hier om een verbond dat je sluit.
Eenmaal gesloten blijft gesloten. Omdat de Boodschap WERKT.

_________________________________________________
Vraag de quantummechanicus naar de betekenis van
zijn formularium, zijn rekenregels. En hij zal je
antwoorden: "dat weet ik niet, maar ze w�rken ge-
woon". En misschien komen we er ooit achter waar�m
ze werken zoals ze werken.





Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2006 om 02:11
Idd Alzukar, Het is geweldig vast te mogen stellen dat de Boodschap en
het Verbond werken. Maar juist het Verbond zegt iets over de
Boodschapper. We mogen iets meer weten dan dat het werkt; ook al
zullen we de volle betekenis nooit met ons verstand kunnen bevatten.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2006 om 06:18
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Idd Alzukar, Het is geweldig vast te mogen stellen dat de Boodschap en
het Verbond werken. Maar juist het Verbond zegt iets over de
Boodschapper. We mogen iets meer weten dan dat het werkt; ook al
zullen we de volle betekenis nooit met ons verstand kunnen bevatten.


Waar voor jou, naar ik meen te mogen concluderen, een gesloten bewijsvoering mogelijk is, is in mij niet een zekerheid van de afronding, doch veeleer de voortdurende verwondering over het proces dat ik waarneem.

De een vindt zijn letterlijke grond in de belofte uit de overlevering die is nagekomen en feitgeworden in en door Jezus als de mensgeworden God. Een m.i. creationistische visie.

De ander spreekt van een, in de overlevering uitgesproken, verlangen naar verlossing van angst en lijden, een bevruchtend-toewerken-daarheen dat zijn alles-bevrijdende voltoo�ng en bekroning vond in de Boodschap, gebaard door de Levende Mensenzoon. Een m.i. gedeeld evolutionistisch-creationistische visie met, in het spanningsveld van beide tegenpolen, de verwondering over de Ongrijpbare die ons voortdrijft.

____________________________________________________
Pluralitas non est ponenda sine necessitate (Ockham)













Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2006 om 04:00
De bewijsvoering is en blijft vooralsnog een subjectieve vaststelling; idd
iets dat zich door middel van openbaring voltrekt in het individuele
mensenhart.
Openbaring en verwondering zijn verschillende woorden voor hetzelfde
fenomeen. Ons minieme verschil in visie wordt voornamelijk veroorzaakt
door het verschil in referentiekader.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2006 om 05:24
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

De bewijsvoering is en blijft vooralsnog een subjectieve vaststelling; idd
iets dat zich door middel van openbaring voltrekt in het individuele
mensenhart.
Openbaring en verwondering zijn verschillende woorden voor hetzelfde
fenomeen. Ons minieme verschil in visie wordt voornamelijk veroorzaakt
door het verschil in referentiekader.


Zo zie je maar. Zo zijn we toch weer dicht bij elkaar. Jij hebt zo je eigen gereedschap om het Goede naar boven te brengen. Ik zie je met graagte bezig, en probeer, op de mij meer eigen manier ook wat bij te dragen.
De Boodschap kent vele gestalten, ieder voor zich en t�ch samen de weg zoekend naar het huis van de Schepper.




Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2006 om 16:25
Je steeds weloverwogen en genuanceerde bijdrage wordt in ieder geval
door mij zeer gewaardeerd.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 456

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.