Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Shariah perfect of barbarish?

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Shariah perfect of barbarish?
    Geplaatst op: 24 december 2005 om 17:22

Shariah perfect of barbarish?

Inleiding
De Shariah is een complete wet, zonder tekortkomingen of onrechtvaardigheid. Het bevat regels voor de kleinste dingetjes, zoals eten, drinken, slapen tot de grote wetten van de Schepper van de hemelen en de aarde. Shariah betekent in het Arabish, de rechte pad om gevolgd te worden. De Shariah is een prachtige wet om gevolgd te worden, maar in de media laten ze het zien als een barbarishe leefwijze. De grootste mikpunten van hun zijn [1] De straf en [2] De behandeling van vrouwen. Op deze twee punten en nog een paar andere vallen ze Islam aan, en beweren dat Islam een barabarishe weg van het leven is.

Als je naar andere religies kijkt zie je dat ze alleen maar over goedheid praten, Islam ook maar het verschil tussen Islam en die andere geloven is dat Islam ons leert hoe we die goedheid kunnen bereiken. Ik geef u een voorbeeld, alle religies zeggen dat we niet mogen stelen, dat is goed dus waar is het verschil? Het verschil is dat Islam ons leert hoe die goedheid bereikt moet worden. De derde pilaar van de Islamitishe Shariah is zakat, de armenbelasting. Als ieder mens dit zou geven, dan zou niemand meer van honger doodgaan. Dat is ons voorgeschreven in de Islamitishe Shariah zodat het geld zich niet alleen onder de rijken verdeeld.

En als je iets wilt zeggen over de Shariah moet je de betrouwbare Hadith's erbij pakken, je moet niet Islam bestempelen door wat een paar moslims doen. Want de media pakt een paar zwarte schapen en zegt, 'Dit zijn de besten onder hun'. En als een 60 jaar oude moslim een kleine meisje berooft, komt het in alle krantenkoppen heel groot, '60 jarige Moslim berooft jonge meisje' en als en 60 jarige ongelovige een kleine moslim meisje berooft komt het ergens achterin in het klein te staan. Ze kunnen zwart in wit veranderen. Kijk naar de beste moslim, Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, en je zult zien dat Islam niet barbarish is.

Diefstal
De straf van diefstal in Islam is dat zijn of haar hand wordt afgehakt. Sommige mensen zullen zeggen, 'Handen afhakken? In deze tijd van technologie? Islam is een weg van de barbaren!' En sommigen denken dat als ze naar Arabi� of Afghanistan gaan, zij de meerderheid van de mensen zonder handen zullen tegenkomen. Geloof me ik ben naar Arabie en Afghanistan geweest, ik heb geen enkele mens gezien wiens hand was afgehakt. Er zullen wel een paar zijn, maar ik kwam ze niet tegen. De wet is zo sterk dat hij drie en twintig keer zal nadenken voordat hij het doet haha

Islamitishe Shariah is zo dat het zegt, 'Steel niet' maar niet ieder mens zal zich hieraan houden. Zij die in God geloven en zeker weten voor Hem te moeten staan zullen het volgen, maar genoeg andere mensen zullen zich niet hieraan houden. Dus wat voor oplossing hebben we hiervoor? De enige juiste oplossing is dat als ze zich niet aan God's wetten houden, hij een straf moet krijgen. Tegenwoordig is Amerika de meest voorlopende land in technology en kennis en wist je dat die land de hoogste aantal diefstallen op deze planeet heeft? Dus ik vraag u hoe komt dit?

Ik stel u weer een simpele vraag, als de Islamitishe Shariah in Amerika zou worden ingesteld, en dan iedereen verplicht was om zoveel procent van zijn geld als zakat te geven en de handen van de dieven afgehakt zouden worden, zal de diefstal stijgen of dalen? Het zal zonder enige twijfel dalen. Je zet het neer en je krijgt gelijk resultaten, daarom zeg ik dat de Sharia perfect is en niet barbarish. Sommigen denken dat er duizenden mensen stelen, en vragen, 'Wil je zeggen dat de handen van al die mensen afgehakt moeten worden?' Nee, ik zeg dat wanneer de Shariah is ingesteld na een paar mensen niemand meer zal stelen.

De duizenden zullen stoppen als ze zien dat er een strenge straf op staat. Er is een spreekwoord, 'Eens een dief, altijd een dief' dat zien we ook, er komen mensen op tv die meer dan 40 keer zijn opgepakt voor diefstal. Ze weten dat ze een paar dagen celstraf krijgen of ergens moeten schoonmaken en klaar, ze komen er lachend vanaf. En wanneer er een strakke straf op staat, zal niemand dat meer doen. Dat willen we bereiken toch? De mensen vergeten dat de Shariah perfect is en zonder onrechtvaardigeheden. Dat betekent niet dat als iemand arm is en steelt, dat zijn hand wordt afgehakt.

Als iemand steelt omdat hij honger heeft dan is het de plicht van de Islamitishe Staat om hem te voeden. Waarom moet hij voor eten stelen? Het is de plicht van de samenleving en de buren dat mensen niet honger lijden. En er moeten allemal dingen onderzocht worden, want de straf wordt uitgevoerdt als je zo en zoveel dingen van zoveel waarde hebt gestolen. Dat is de reden waarom de laagste aantal van diefstal in Afghanistan was. Dus mensen moeten niet met nachtmeries gaan huilen dat de wereld in een Hel zal veranderen met de Shariah, Nee integendeel wanneer de Shariah is ingesteld zullen alle onrechtvaardigheden dalen en er zal maar eens in lange tijd iemands hand worden afgehakt voor die overtreding.

Vrouwen
Ze beweren dat vrouwen geen rechten hebben en als broedmachines gelden etc. Dat is niet de waarheid natuurlijk, in Islam hebben de man en de vrouw allebei grote rechten en ze zijn gelijk in de meeste gevallen. Ieder van hen heeft eigen normen en waarden, maar als je naar de meeste zaken kijkt zijn ze gelijk. In sommige gevallen staan de vrouwen hoger en in andere gevallen staan de mannen hoger. Ik geef je een voorbeeld, Abu Huraira, moge Allah tevreden over hem zijn, heeft overgeleverd, 'Een man kwam naar de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem en zei, 'O gezant van God, wie heeft het meeste recht op mijn goede behandeling?'

Hij zei, 'Je moeder' De man zei, 'En wie daarna?'. Hij ze, 'Je moeder'. De man zei, 'En wie daarna?' Hij zei, 'Je moeder' De man zei, 'En daarna?' Hij zei, 'Dan je vader'.
[Saheeh Bukharie]. Dus 75% van de goedheid en behandelingen gaat naar de vrouw. Waarom? De moeder draagt hem in de buik voor 9 maanden, en de profeet Mohammad zei dat ook al gaven we ze een berg van goud, voor de moeite die ze namen voor onze opvoeding enz het niet genoeg zou zijn. Stel je voor dat iemand mijn huis komt inbreken, ik ga toch ook niet mijn vrouw sturen om hem te beuken haha.

Nee, Allah zegt in de Qur'an dat Hij mannen hoger heeft geplaats dan de vrouwen, zodat wij hun beschermen. Dus hier staat dat mannen iets hoger staan dan vrouwen en daarboven kreeg de vrouw zoveel eer en respect. Het is verschillend, niemand wordt slecht behandeld of onderdrukt. In veel gevallen zijn mannen en vrouwen gelijk, dus dit is mijn reactie op de leugens van sommigen dat vrouwen geen rechten hebben in de Islamitishe Shariah. De tweede punt van hun is de hoofddoek van een vrouw, ze zeggen dat dat niet voor eer en respect en ter bescherming van de vrouwen is maar om ze te onderdrukken en ze zeggen bla bla en bla.

Als je kijkt naar de wereld om je heen zie je dat kleren en manieren verschillen per plaats en mensen. In sommige Islamitishe landen bijvoorbeeld is zelf het kijken naar vrouwen is niet passend. In India kan je kijken naar een vrouwen en praten met een vrouw, maar als je een vrouw aanraakt dan kan het niet. Daarom groeten ze in India met handpalmen tegen elkaar en hoofd naar beneden. Zolang je een vrouw niet aanraakt ben je goed in India. En als je naar een westerse land gaat is handen schudden gewoon normaal en passend. En als een vrouw hand geeft en de man geeft het niet terug dan is het een hele seriuze belediging.

Ze denken dan dat je nooit school hebt gehad of een opvoeding. Dus hier is hand geven geen probleem, in sommige landen kan je zelfs een vrouw kussen op de wang of op de lippen, ook al ken je haar niet. En in sommige landen kan je doen wat je wilt, zolang het met de toestemming van beiden gebeurt. Dus de manieren blijven veranderen, en hoe willen wij als mensen beslissen wat het beste is voor ons? Wat is passend? In Nederland bijvoorbeeld kan een vrouw lopen in een onderbroek, uhum ik bedoel in een rok en dat is normaal hier. Maar wanneer zo'n iemand naar India of Afghanistan of Egypte gaat, is het niet passend daar. Waar ofniet?

Dus de vraag blijft, wat is passend en het beste voor ons? Wie kan hier een beter antwoord op geven dan de Schepper zelf? Wanneer iemand mij de vragen stelt over de vrouwen in Islam, heriner ik hem aan de tijden voor Islam. Er waren tijden net voor de komt van Mohammad waarin als een man iemand vermoordde, in plaats van dat hij de straf krijgt, werd zijn vrouw gedoodt. In de tijd van de farao's was een vrouw een teken van de duivel. En in de Arabische landen werden de meisjes bij de geboorte vaak levend begraven. De profeet Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, kwam al deze dingen verbieden en bracht licht naar de mensheid.

Nadat Islam de vrouwen veel rechten gaf, gaf het ook een grens aan waar we bij moesten blijven om goed te blijven. In de Qur'an wordt eerst gesproken over de hoofddoek van de man, dat is neerkijken. Dat is verplicht op de manen. Dan komt de hoofddoek voor de vrouwen, ze moeten zich bedekken en niet opvallen. De reden waarom hoofddoek is verplicht, is dat ze niet lastiggevallen zullen worden. En anderen zeggen, 'Islam is een slechte levensweg, want het leert om meer dan ��n vrouw te trouwen' Als je de Qur'an en andere boeken bestudeert, dan zul je zien dat de Qur'an de enige boek is dat zegt, 'Trouw ��n vrouw'.

Er is geen ander religiuze boek dat zegt dat we ��n vrouw kunnen trouwen. Islam geeft inderdaad toestemming om meer dan ��n vrouw te trouwen, alleen als je rechtvaardig kan handelen onder hun, zo niet dan staat er trouw 1. Laten we kijken naar waarom dit is toegestaan door de Schepper van de hemelen en de aarde. Als je tegenwoordig naar de wereld kijkt zijn er meer vrouwen dan mannen op aarde. Als ieder man 1 vrouw trouwt, dan blijven er tientallen miljoenen vrouwen over, niemand zorgt voor ze want ze kunnen niet worden uitgehuwelijkt. Dus wil jij dat jou vrouw zonder leven blijft of dat ze trouwt met een man die al een vrouw heeft?

In New York zijn 1.000.000 meer vrouwen dan mannen. In USA zijn 7.800.000 meer vrouwen dan mannen. In UK zijn 5.000.000 meer vrouwen dan mannen. In Duitsland zijn 4.000.000 meer vrouwen dan mannen. In Rusland zijn 9.000.000 meer vrouwen dan mennen. En Allah weet beter hoeveel meer vrouwen dan mannen zijn in de wereld. Dus als ieder man ��n vrouw zou trouwen dan zouden al die vrouwen een speeltje worden voor de buitenwereld. En iedere normale vrouw zou liever trouwen met een man die al getrouwd is dan op straat gelaten worden.

In Amerika hebben de mannen gemiddeld 8 vrouwen waarmee ze naar bed gaan, voor hun huwelijk. Je kan tien vrouwen hebben dus, twintig, veertig en hoeveel je maar wilt. In Islam maximaal 4 vrouwen en je mag met haar alleen naar bed als je met haar bent getrouwd. Trouwen is een grote gunst van Allah, die Hij ons schonk, het is de helft van het geloof volgens onze profeet, Allah's vrede en zegeningen zij met hem. In Islam mag een vrouw nooit gedwongen worden te trouwen, huwelijk mag alleen gebeuren door toestemming van beiden. Ze vroegen aan de profeet, 'Hoe weten we dat een meisje wilt trouwen?' de profeet zei, 'Door haar stilte'

In Islam zijn de vrouwen hoog en hebben veel eer, maar het Westen heeft hun waarden verlaagd. In de naam van vrijheid verkopen ze hun moeders en zussen en dochters. Je ziet een auto en je ziet een vrouw in bikini ernaast staan, ze verkopen van BMW's tot wc papier door hun moeders. Waar zijn ze mee bezig? Wij in Islam, beschermen onze vrouwen, we houden van ze en we eren ze.

Verkrachting
Wanneer een man een vrouw verkracht is de vrouw onschuldig natuurlijk, de man krijgt de doodstraf. En mensen zullen weer opstaan, 'Doodstraf? In deze tijd van technologie�n?! Islam is een barbarishe levensweg een weg zonder genade!!' Maar wanneer ik ze de vraag stel, en ik heb het aan honderden ongelovigen gevraagd, 'Stel je voor dat iemand je zus of je moeder verkracht, en de verkrachter werd voor je gebracht, en jij was de rechter, wat voor straf zou je hem geven?' En geloof me, allemal zeiden ze we zullen hem doodmaken. Ze zeiden allemal dat ze hem op de meest gruwelijke wijze zouden doden.

Dus hoe kom je erbij dat als iemand jou moeder verkracht je hem doodmaakt, en als diezelfde man iemand anders moeder verkracht je jou stem verheft en roept, 'Islam is een barbarishe levensweg?' De enige persoon onder hun die iets anders zei was een slimme Alex uit Amerika, hij zei, 'Als iemand mijn moeder verkracht zal ik hem niet doden, ik zal hem 5 jaar gevangenis straf geven'. Ik zei tegen hem, 'Wist je dat volgens de Amerikaanse onderzoeken, meer dan 95% van de verkrachters, na hun gevangenisstraf weer iemand verkrachten? Dus als jij je moeder weer verkracht wilt hebben, goed maar wij willen zoiets niet hebben'.

Wist je dat volgens onderzoeken in Amerika, in het jaar 1990 alleen al, 102.555 verkrachtingen waren gemeld bij de politie? En ze zeiden in die document dat alleen 16% van alle verkrachtingen zijn gemeld. Als je dus uitrekent hoeveel verkrachtingen er waren dan krijg je 640.968 verkrachtingen in 1 jaar in Amerika alleen al. En als je wilt uitrekenen hoeveel verkrachtingen per dag dat is dan krijg je 1.756 verkrachtingen, in 1 dag in Amerika alleen al. Volgens een andere document vonden er in het jaar 1996 in Amerika elke dag weer gemiddeld 2.713 verkrachtingen plaatsvonden. Dat betekent dat elke 32 sec iemand werd verkracht in dat land.

Van die 16% verkrachting aanmeldingen worden maar 10% van de daders opgepakt. Dat betekent dat alleen maar 1.6% van de verkrachters worden gepakt. Van die opgepakte mensen wordt 50% voor de berechting vrijgelaten. Dat betekent dat alleen 0.8% van de verkrachtingen worden berecht. En van die 0.8% krijgt de helft van hun minder dan 1 jaar cel, omdat de rechter zegt dat dat zijn eerste keer was en vergeef hem bla bla. Dat betekent dat als je 125 keer verkracht en de kans dat je goed wordt gestraft is 1 en dat is een goede gok voor die verkrachters. In Arabi� wordt je onthoofdt voor verkrachting, of je koning bent of een dief.

Terwijl je dit zat te lezen zijn er mischien wel 30 vrouwen verkracht. Dus ik stel je weer een vraag, als er in Amerika Shariah werd ingeschakeld, dat ieder man moest neerkijken en elke vrouw zich moest bedekken en dat de verkrachter doodstraf kreeg, zouden de verkrachtingen oplopen of hetzelfde blijven of dalen? Het zal dalen, je schakelt het in en je krijgt metteen resultaten. Dus dat is het verschil tussen Islam en andere geloven, naast het goede dingen leren leert het ook hoe we een goede samenleving kunnen krijgen zonder diefstal en verkrachtingen of andere onrechtvaardigheden in het land. Daarom zeg ik Shariah is perfect.

En de laagste cijfers van verkrachtingen zijn in Arabi� waar de Shariah is ingeschakeld, niet hellemal maar wat ze goed doen moeten we warderen. Daarom zeg ik dat de Sharia wet de beste en perfecte wet is. Het leert ons hoe we vrede kunnen bereiken. Het kan barbarish lijken voor hun die niks van de wereld om hun heen weten en in hun eigen wereldje leven. Wat betreft overspel, in Shariah is het zo dat je eerst 4 getuigen moet brengen voordat de straf kan worden uitgevoerdt op de overspellers, heb je dat niet dan krijg jezelf 80 zweep slagen. En als de vier getuigen blijken te liegen, dan krijgen ze alle vier 80 zweepslagen.

Jihad
De beeld die ze hebben is dat waar we ook een ongelovige vinden wij hem moeten doden. En de beroemdste voorbeeld die ze nemen is uit Surah Tawbah waarin Allah zegt, 'Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag'. [Qur'an 9:5]. Maar ze lezen niet eromheen. Als je eromheen leest zie je dat de eerste twee verzen uit deze hoofdstuk over een vredesakoord gaat tussen de moslims en de mushrikeen van Meka. En deze vredesakoord was verbroken door de mushrikeen.

Totdat Allah vers 5 bereikte vertelde Hij aan de Mushrikeen om alles goed te zetten anders verklaar ik de oorlog. En op het slagveld werd geopenbaard, doodt de mushrikeen waar je ze ook tegenkomt. Dus dit is geopenbaard op het slagveld, mensen worden aangemoedigd om niet weg te rennen en ze te bevechten. Dat zou iedere comandant zeggen, hij zou niet zeggen, 'Ren weg, laat mij hier, redt je leven' Dat doe je niet als je een beetje hersens heb, hij zou zeggen, 'Ga doodt ze, keer hun niet je rug toe'. En meestal springen zij van vers 5 naar vers 7 want vers 6 heeft het antwoord.

Er staat, 'En als ��n der afgodendienaren u om bescherming vraagt, schenk hem dan bescherming dat hij het woord van God moge horen; voer hem dan naar de plaats, waar hij veilig is'. [Qur'an 9:6]. Dus voer hem ook naar een veilige plaats en geef hem bescherming, de meest genadige comandant zou zeggen, 'Laat ze gaan' maar Allah zegt dat we ze ook een veilige tehuis moeten geven. En Jihad betekent niet heilige oorlog, jihad betekent streven naar iets. Jihad kan met de zwaard, tegen je nafs, met de pen etc. Jihad is verplicht op iedere moslim, om vrede en Sharia te brengen op de aarde.

J
ihad heeft veel regels, er zijn veel dingen die je mag en niet mag. En als je naar de grote wereld god'sdiensten kijkt, zie je dat ieder van hen vechten voorschrijft. In de boeken van Christenen wordt oorlog aanbevolen, in de boek van de Joden, in de boeken van de Hindu's etc. In Hindu boeken wordt gezegd dat de enige manier om naar het paradijs te gaan is vechten. In de boeken van Christenen worden degenen die niet vechten vervloekt. En wanneer je ze deze verzen laat zien zullen ze zeggen, 'Ja maar dit is een gevecht tussen Goed en Slecht' en ik zeg zo ook in de Qur'an. Na deze voorbeelden hebben ze geen problemen meer met Jihad.

Als je naar Nederland kijkt bijvoorbeeld, mensen stelen en verkrachten. Wat hebben ze erop bedacht? Een wet. En wat als mensen het toch doen? Dan hebben ze een straf erop, ze hebben politie daarvoor. We hebben zelfs een leger, als het vijand aanvalt. Ieder land heeft een leger dat bescherming biedt aan het land, zo leert ook Islam om een leger te maken en te vechten. Als ieder land een leger heeft en de Qur'an leert ons om te vechten en legers te maken, dan wat is er mis met de boodschap van de Qur'an? Wanneer de leider van de moslims oproept tot Jihad, dan moet iedereen deelnemen, of hij dokter is of ingeniur, dat is Jihad, er is geen optie.

De moslims moeten eerst de ongelovigen uitnodigen tot Islam, op mooie manieren en goede woorden en karakters. Als ze het niet accepteren moeten ze beschermgeld betalen. Dat zjin een paar Euro's in een tijdje, en ze leven onder de Islamitishe staat. En wanneer de moslims worden aangevallen, moeten alle moslims vechten en de ongelovigen die onder Islamitishe staat wonen en de beschermgeld betalen, worden beschermd en ze zullen niet hoeven te vechten. Als ik een ongelovige was en de keuze kreeg om een paar Euro's te betalen en thuis te blijven of mee te vechten met de moslims, dan zou ik voor de eerste kiezen haha

De Sharia is ter bescherming van de moslims en de ongelovigen, als een moslim een ongelovige slecht behandelt wordt de moslim gestraft. En de Islamitshe Sharia leert ons zelfs welke rechten de ongelovigen hebben, we moeten goed tegen ze zijn en ze uitnodigen tot Islam etc. Als een moslim bij een ongelovige steelt, wordt zijn hand erafgehakt. Dat is rechtvaardigheid, of je een koning bent of een slaaf. Dus Islam leert ons om niet te stelen en als iemand het doet, is er een straf. En een land moet een goede regering hebben, niet een slapende regering, anders loopt iedereen over ze heen. Zoals je ziet, is Sharia de beste wet op aarde.

Koran 5:50. En wie is een betere rechter dan God voor een volk dat zekerheid van geloof bezit?

Terug naar boven
Nourdin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 50
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nourdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 december 2005 om 22:40
Asslaam u3lakom broeder,

Mascha allah stukje broeder over de sharia. Baraka allahoe fika.

Helaas door (ook) de media is het beeld, dat het een barbaarse wetgeving is. Zelfs(sommige ontwetende moslims gaan in mee). En gelijk geef ik sommige  als die beelden "de sharia" zou zijn. Maar alahmdoe lillah is sharia een wetgeving die Juist gemaakt is voor ons, En die bestempelt een route voor ons hoe we de beste kunnen leven om zo wel geslaagt te zijn in Doenya en Alaghira.

Kijk maar naar alle landen die de zogenaamde Democratie toe passen, Allemaal klagen ze over de systeem. En die arabische landen helemaal omdat ze zich hebben gekeerd tegen de Sharia. Naar mijn weten worden alleen maar in Makka en Madina de sharia toegepast. wa allahoe a3lam.

Het is eigenlijk heel logisch:
Stel ik maak een robot en ik maak de handleiding bij. Ik beschrijf in de handleiding precies voor wat de knoppen zijn op het afstandbediening.

kees en paar vrinden van mij komen logeren, terwijl ik voor de tv zit. Wouden ze de robot die IK gemaakt heb, beter laten werken, door de handleiding te veranderen (de meeste stemmen gelden). Na heel veel stelling en meningen te hebben gewiselt zijn de stemmen geteld en begonnen ze de nieuwe handleiding te maken. ZOU DE HANDLEIDING BETER WERKEN(als ik de robot niet mee zou vernderen) iedereen zou  NEE zeggen want ik heb die het gemaakt en ik weet precies wat waar is.

En wat dacht je van Allah swt die ons geschapen heeft en hij heeft de handleiding(quraan) openbaart aan onze profeet sallah allahoe 3alhi wassalam. Allah soebhana allahoe wata3ala heeft precies ons een wet gegeven(als we die zouden volgen)een prachtige leven zouden hebben en uit eindelijk de paradijs zullen belanden. Dus allah swt die de sharia heeft gezonden met ons mee voor elke tijd een andere sharia. Maar de hoofeinden zijn het zelfde.
Komt mensen die denken wij maken een wet die beter en recht vaardiger is dan God(allah soebhana allahoe wata3ala) en door een system van de meeste stemmen gelden. Subhana allah daar zijn mensen's hersenen niet voor gemaak.

Het is" shirk" om wet te maken. Want de wet is al gemaakt door de Alwetende, Wij zijn er  om op te volgen.
u3alkom assalaam


Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 december 2005 om 14:32
Welke Shariah bedoel je Battle?

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 december 2005 om 14:53

In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace



Inleiding
De Shariah is een complete wet, zonder tekortkomingen of onrechtvaardigheid. Het bevat regels voor de kleinste dingetjes, zoals eten, drinken, slapen tot de grote wetten van de Schepper van de hemelen en de aarde.  

Dat is dadelijk het eerste probleem dan ook, lijkt me.  Het is een groter goed vanuit je eigen normen en waarden te redeneren, en er naar hart en ziel naar te leven, dan een 1.600 jaar gedateerd wetboek tot de gekste details te volgen.  Ik bedoel, wat maakt het nu bv uit op welke zij je slaapt?

Als je naar andere religies kijkt zie je dat ze alleen maar over goedheid praten, Islam ook maar het verschil tussen Islam en die andere geloven is dat Islam ons leert hoe we die goedheid kunnen bereiken. 

Goedheid is een defintie die cultuur- en tijdsgebonden is.  Ik hoef je niet te vertellen dat goedheid hier in het westen niet bepaald synoniem is met die op het arabisch schiereiland ofzo. 

Ik geef u een voorbeeld, alle religies zeggen dat we niet mogen stelen, dat is goed dus waar is het verschil? Het verschil is dat Islam ons leert hoe die goedheid bereikt moet worden. De derde pilaar van de Islamitishe Shariah is zakat, de armenbelasting. Als ieder mens dit zou geven, dan zou niemand meer van honger doodgaan. Dat is ons voorgeschreven in de Islamitishe Shariah zodat het geld zich niet alleen onder de rijken verdeeld.  

Gek dat er dan toch zoveel doodgaan van de honger...
En om nu te gaan beweren dat een armenbelasting het summum van niet-stelen is, en ook nog s alle behoeftigheid de wereld uit gaat jagen, hmmmzzzz...  Ik ben bang dat het nooit gaat gebeuren, maar als iedereen s goed zou beseffen wat armoede is, en elk op zijn manier zijn steentje zou bijdragen (bewsutwording dus), heb je geen pleister op een stinkende wonde (wat de zakaat uiteindelijk is) nodig.


Diefstal
De straf van diefstal in Islam is dat zijn of haar hand wordt afgehakt. Sommige mensen zullen zeggen, 'Handen afhakken? In deze tijd van technologie? Islam is een weg van de barbaren!' En sommigen denken dat als ze naar Arabi� of Afghanistan gaan, zij de meerderheid van de mensen zonder handen zullen tegenkomen. Geloof me ik ben naar Arabie en Afghanistan geweest, ik heb geen enkele mens gezien wiens hand was afgehakt. Er zullen wel een paar zijn, maar ik kwam ze niet tegen. De wet is zo sterk dat hij drie en twintig keer zal nadenken voordat hij het doet haha  

Maar de wet zou beter moeten weten, door zich tot een lager niveau te brengen dan wat een dief ooit zou kunnen doen, los je niets op.  Pleister-stinkende wonde-situatie weer.

De duizenden zullen stoppen als ze zien dat er een strenge straf op staat. Er is een spreekwoord, 'Eens een dief, altijd een dief' dat zien we ook, er komen mensen op tv die meer dan 40 keer zijn opgepakt voor diefstal.  

Als dit is wat de shariah vertelt, is het inderdaad barbaars.  Waarom zou een mens niet kunnen veranderen?  Hier ook weer: bewustwording, de mens laten inzien waarom iets niet kan, is de oplossing.  Zomaar in het wilde weg pressie gaan invoeren, en een schrik-dictatuur geneest de stinkende wonde (weer) niet.

Vrouwen
Ze beweren dat vrouwen geen rechten hebben en als broedmachines gelden etc. Dat is niet de waarheid natuurlijk, in Islam hebben de man en de vrouw allebei grote rechten en ze zijn gelijk in de meeste gevallen. 
 

Maw, je vertelt hier op een om-de-pot-manier dat ze geen gelijke rechten hebben, en niet gelijkwaardig zijn.

Stel je voor dat iemand mijn huis komt inbreken, ik ga toch ook niet mijn vrouw sturen om hem te beuken haha.  


Ik denk dat samenwerking op zo'n moment een goed idee is, en losweg gaan 'inbeuken' zou jezelf wel eens meer last kunnen opleveren dan je ermee voorkomt.

Nee, Allah zegt in de Qur'an dat Hij mannen hoger heeft geplaats dan de vrouwen, zodat wij hun beschermen. Dus hier staat dat mannen iets hoger staan dan vrouwen en daarboven kreeg de vrouw zoveel eer en respect. Het is verschillend, niemand wordt slecht behandeld of onderdrukt. 
 

Het hoeft er niet pers� toe te leiden, het zet er wel de weg voor open.  Maar goed, je geeft hier nu zelf toe dat mannen en vrouwen geen gelijke rechten hebben, en er dus discriminatie is op basis van geslacht.

Als je kijkt naar de wereld om je heen zie je dat kleren en manieren verschillen per plaats en mensen.  

He, ik ben het s ergens mee eens

Dus de vraag blijft, wat is passend en het beste voor ons? Wie kan hier een beter antwoord op geven dan de Schepper zelf? 

Dan moet je wel eens in een schepper geloven, daarzonder heeft zo'n redenering weinig nut.

De reden waarom hoofddoek is verplicht, is dat ze niet lastiggevallen zullen worden. 
 

Leuk hoor, in praktijk komt dat dus neer op nog steeds lastiggevallen worden, en ook nog s een discriminerende wet aan je broek (rok) krijgen.

Als ieder man 1 vrouw trouwt, dan blijven er tientallen miljoenen vrouwen over, niemand zorgt voor ze want ze kunnen niet worden uitgehuwelijkt. Dus wil jij dat jou vrouw zonder leven blijft of dat ze trouwt met een man die al een vrouw heeft? 

Waarom zou je ongetrouwd geen leven hebben?  Niet een te hoge dunk krijgen van de man he, je doet of we niet zonder zouden kunnen.

Dus als ieder man ��n vrouw zou trouwen dan zouden al die vrouwen een speeltje worden voor de buitenwereld. En iedere normale vrouw zou liever trouwen met een man die al getrouwd is dan op straat gelaten worden.  

Okee, ik lig even dubbel van het lachen  De eerste opmerking was al een knaller, maar die tweede ... *ahum-ahum-ahum*

In Amerika hebben de mannen gemiddeld 8 vrouwen waarmee ze naar bed gaan, voor hun huwelijk. Je kan tien vrouwen hebben dus, twintig, veertig en hoeveel je maar wilt. 
 

And so what?

In Islam maximaal 4 vrouwen en je mag met haar alleen naar bed als je met haar bent getrouwd. 
 

Met *hun* is het dan, niet met *haar*.  Maar goed, mij niet gelaten als mannen liever 4 vrouwen hebben ipv van 1, zolang die vrouwen daarmee akkoord gaan.

Ze vroegen aan de profeet, 'Hoe weten we dat een meisje wilt trouwen?' de profeet zei, 'Door haar stilte' 

Persoonlijk zou ik daar wat meer vertrouwen in hebben als ze volmondig "ja" zei.

In Islam zijn de vrouwen hoog en hebben veel eer, maar het Westen heeft hun waarden verlaagd. In de naam van vrijheid verkopen ze hun moeders en zussen en dochters. Je ziet een auto en je ziet een vrouw in bikini ernaast staan, ze verkopen van BMW's tot wc papier door hun moeders. Waar zijn ze mee bezig? Wij in Islam, beschermen onze vrouwen, we houden van ze en we eren ze.  

Wie zijn "ze"?  Een man kan hier zijn vrouw niet verkopen, heeft daar het recht niet toe.  Als ik jouw tekst zo lees, staat er 'ik zou mijn vrouw kunnen verkopen, maar ik doet het niet'.  Wel, hier kan het gewoon niet.

Maar wanneer ik ze de vraag stel, en ik heb het aan honderden ongelovigen gevraagd, 'Stel je voor dat iemand je zus of je moeder verkracht, en de verkrachter werd voor je gebracht, en jij was de rechter, wat voor straf zou je hem geven?' En geloof me, allemal zeiden ze we zullen hem doodmaken. Ze zeiden allemal dat ze hem op de meest gruwelijke wijze zouden doden. 

Dat kan ik me ook inbeelden, maar de rechtsstaat is er net om te voorkomen dat dit soort overhitte reacties de wet gaan dicteren.

Wist je dat volgens onderzoeken in Amerika, in het jaar 1990 alleen al, 102.555 verkrachtingen waren gemeld bij de politie? En ze zeiden in die document dat alleen 16% van alle verkrachtingen zijn gemeld. Als je dus uitrekent hoeveel verkrachtingen er waren dan krijg je 640.968 verkrachtingen in 1 jaar in Amerika alleen al. En als je wilt uitrekenen hoeveel verkrachtingen per dag dat is dan krijg je 1.756 verkrachtingen, in 1 dag in Amerika alleen al. Volgens een andere document vonden er in het jaar 1996 in Amerika elke dag weer gemiddeld 2.713 verkrachtingen plaatsvonden. Dat betekent dat elke 32 sec iemand werd verkracht in dat land. 

Dat kan natuurlijk ook het gevolg zijn van dat mensen het durven vertellen.  Wat natuurlijk in de meeste islamitische (en paternalistische) maatschappijen het probleem is.  Als je survivor-verhalen van Afghanistan of Darfur leest ofzo, draait je buik ervan om, en snap je ook best goed waarom vrouwen er liefst over zwijgen (schande, kan s dat je van overspel beschuldigt wordt, etc) en het zwijgend slikken.

De moslims moeten eerst de ongelovigen uitnodigen tot Islam, op mooie manieren en goede woorden en karakters. Als ze het niet accepteren moeten ze beschermgeld betalen. Dat zjin een paar Euro's in een tijdje, en ze leven onder de Islamitishe staat. 
 

Dwingen heet dat. 

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 december 2005 om 15:23
Het is heel simpel wanneer je onder de Sharia de wet van God verstaat dan bestaat de sharia niet.
Het zalin elk geval van uitleg blijken dat men gaat spreken over een menselijke uitleg .
En hierdoor verwordt de zogenaamde Goddelijke wet tot menselijk.
bv het is heel gemakkelijk omte zeggen dat God's wet is om een dief  de hand af te hakken maar het blijkt heelmoeilijk te zijn om te definieren wat diefstal is..
Bv is onthouding van rechtmatig loon diefstal of niet?
Dus voordat men over gaat om een mogelijke Goddelijke wet te bediscusieren ?
Laten we eens simpelbeginnen.
Vraag een wat is diefstal??
Vraag twee wat is onethisch gedrag?
Vraag drie wat is slavernij?
Laten we met deze drie vragen eens beginnen en zien wat de Shariah hier in kan betekenen.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 december 2005 om 15:47
Salaam Aleikum,

Met alle respect, maar dat zijn dus vragen die moslims zich niet hoeven te stellen aangezien het al duidelijk is.
Diefstal lijkt me niet zo moeilijk om uit te leggen aangezien blijkbaar de nederlandse wet dit zelfs al kan ;)
Onethisch gedrag, daarvoor zou ik je willen verwijzen naar de politiek. Die heel voorbeeldig uitdragen hoe het niet zou moeten.
En het bv het verkopen van vrouwen en moeders wordt te letterlijk genomen, eer en waardigheid zijn belangrijke dingen. Dat is oa wat er bedoeld word...

Dwingen bestaat overigens niet als je er voor kiest om in een islamitische staat te leven. Net zo min als dat er bv moslims gedwongen worden om belasting te betalen.
Overigens is er tot op heden nog geen voorbeeld te noemen van een islamitische staat in de wereld, en dit is al geruime tijd het geval.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2005 om 01:52

Wijs me eens een islamitische heilstaat aan, waar de sharia geld en alle mensen in peace and harmony samenleven en waar niet weer duidenden vluchtelingen de wijk hoeven te nemen naar het vrije Westen.

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2005 om 08:30

Het is een groter goed vanuit je eigen normen en waarden te redeneren, en er naar hart en ziel naar te leven, dan een 1.600 jaar gedateerd wetboek tot de gekste details te volgen.

Koran 68:15. Wanneer Onze woorden aan hem worden voorgedragen, zegt hij, 'fabelen der ouden'.
16. Wij zullen hem brandmerken op de snuit.

Er is een gezegde, 'De mens heeft geleerd om te lopen op de maan, maar nog niet op de aarde'. De mens is hetzelfde gebleven, hij verkracht nog, hij steelt nog, hij pleegt nog overspel, hij doodt nog en zaait verderf op aarde. Daarom geldt de Shariah voor alle tijden, het is niet een ouderwetse wet, het is een wet dat is geopenbaard voor alle tijden. Zolang we ons aan deze wet houden, zullen de hemelen en de aarde lachen om de Hukm van God, en als we het opzij zetten zoals de Joden en Christenen, zullen we vernederd worden. Deze wet is niet te begrijpen, zolang je niet overtuigd bent van God. Daarom is het eerste wat je moet doen, Islam accepteren.

Gek dat er dan toch zoveel doodgaan van de honger.

Koran 55:7. En Hij heeft het evenwicht bepaald.
Koran 3:108. God wenst de werelden geen kwaad toe.

God heeft alles goed bepaald, en Hij heeft Zakat verplicht gesteld, zodat het geld niet cirkelt bij de rijken alleen. Hij heeft het evenwicht, de Miezan neergezet en bepaald, zolang we ons daaraan houden zullen alle mensen in vrede leven en nooit zal iemand sterven van honger. In Afrika sterven kinderen op een olie bron, het is de rijkste werelddeel op aarde, en toch hebben ze geen geld. Dat is allemal de schuld van de mensen.

Waarom zou een mens niet kunnen veranderen?

De mens kan veranderen, maar je weet mischien beter dan mij dat wanneer ze de kick hebben, ze altijd doorgaan, bijna altijd. Ze spelen met de wet, ze lachen zich dood om hoe zielig dit wet is. Er was een man op tv, hij had een vrouw met een knuppel geslagen, die vrouw stierf in het ziekenhuis, deze man kreeg 3 jaar cel haha


Maar goed, je geeft hier nu zelf toe dat mannen en vrouwen geen gelijke rechten hebben, en er dus discriminatie is op basis van geslacht.

Dat is net zo dom als iemand vraagt, 'Waarom zijn er geen vrouwelijke profeten?' Laat God berechten, Hij die jou Schiep, Hij kent je beter dan jij jezelf kent. Hij kende je toen je in je moederschoot zat en maanden in de donkerten van haar buik. Hij is de beste rechter. Als een vrouw een profeet was, en zij het gebed leidde voorin en zich ging neerwerpen zouden de mannen achter verstoord worden. Als ze zwanger is kan ze 9 maanden niks doen. Als ze een kind heeft gekregen kan ze 2 jaar niks doen, dan voor het kind zorgen. Er zijn veel redenen, een man is niet zoals de vrouw. De man doet andere dingen dan de vrouw, ieder heeft ander taak gekregen. Je zegt dat ik discrimineer, dat is geen discriminatie. En man kan veel dingen die jij niet kan, en jij kan dingen die een man mischien niet kan. Voor jou jou werk, voor ons ons werk.

Waarom zou je ongetrouwd geen leven hebben?

Je bent levenloos zonder een man haha, de man is nodig in een gezin. Het is verplicht op de moslims om te trouwen, de man moet al het buitenwerk doen en de vrouw het binnenwerk. Een vrouw moet niet stoer komen doen en de macht over willen nemen van haar man, en ze moet niet vragen, 'Als mijn man mij slaat, waarom mag ik hem niet slaan' haha een vrouw als ze alleen woont, kan ze makkelijk verkracht en beroofd worden. Ze kan in problemen komen die ze niet alleen kan oplossen etc.

Dwingen heet dat.

Natuurlijk is Sharia dwingend, als je onrechtvaardigen niet dwingt om te stoppen dan zetten ze je onder hun voeten. Ik hoor verhalen uit Amsterdam waar dronken mensen in de nacht komen schreeuwen en rellen, telefooncellen breken, ramen ingooien, stelen, elkaar slaan, in de nacht op de deuren komen kloppen, bierflessen door de ramen gooien etc. Wallahie, zonder Shariah kan je ze nooit onder controle houden. Democratie slaapt man, gebakken lucht.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2005 om 08:40

Assalamu alaikum,

In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace


Jihad
De beeld die ze hebben is dat waar we ook een ongelovige vinden wij hem moeten doden. En de beroemdste voorbeeld die ze nemen is uit Surah Tawbah waarin Allah zegt, 'Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag'. [Qur'an 9:5]. Maar ze lezen niet eromheen. Als je eromheen leest zie je dat de eerste twee verzen uit deze hoofdstuk over een vredesakoord gaat tussen de moslims en de mushrikeen van Meka. En deze vredesakoord was verbroken door de mushrikeen.

Totdat Allah vers 5 bereikte vertelde Hij aan de Mushrikeen om alles goed te zetten anders verklaar ik de oorlog. En op het slagveld werd geopenbaard, doodt de mushrikeen waar je ze ook tegenkomt. Dus dit is geopenbaard op het slagveld, mensen worden aangemoedigd om niet weg te rennen en ze te bevechten. Dat zou iedere comandant zeggen, hij zou niet zeggen, 'Ren weg, laat mij hier, redt je leven' Dat doe je niet als je een beetje hersens heb, hij zou zeggen, 'Ga doodt ze, keer hun niet je rug toe'. En meestal springen zij van vers 5 naar vers 7 want vers 6 heeft het antwoord.

Er staat, 'En als ��n der afgodendienaren u om bescherming vraagt, schenk hem dan bescherming dat hij het woord van God moge horen; voer hem dan naar de plaats, waar hij veilig is'. [Qur'an 9:6]. Dus voer hem ook naar een veilige plaats en geef hem bescherming, de meest genadige comandant zou zeggen, 'Laat ze gaan' maar Allah zegt dat we ze ook een veilige tehuis moeten geven. En Jihad betekent niet heilige oorlog, jihad betekent streven naar iets. Jihad kan met de zwaard, tegen je nafs, met de pen etc. Jihad is verplicht op iedere moslim, om vrede en Sharia te brengen op de aarde.

heb ik toch gelijk in de topic "jihad" wat betreft de interpetatie van bovenstaande aya �n de jihad.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2005 om 09:25
Asalaam Alaikom,

haha Amier, ik heb niet gezegd dat dat geen Jihad is. Ik heb ook dingen boven gezegd, waar je niet mee eens bent en wat ik wel kan bewijzen met Hadith's en Qur'an. Maar jij zegt dat bijna overal in de Qur'an over het innerlijke strijd gaat, dat is gelogen. Jij zegt grote jihad is tegen jezelf, je zegt jihad heeft tienduizend voorwaarden daarom moeten we niet doen ofzo. Wie zijn in jou ogen de mujahideen nu?
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2005 om 09:46
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X


Overigens is er tot op heden nog geen voorbeeld te noemen van een
islamitische staat in de wereld, en dit is al geruime tijd het geval.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Mag ik dan aannemen dat die Islamitsche staat niet meer is dan een
wensdroom; een utopie?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2005 om 10:18

Onder verantwoordelijkheid van Thawban, moge Allah tevreden over hem zijn, zei de profeet, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, 'En wanneer je de zwarte vlaggen uit Khurassan [Afghanistan] ziet komen, ga onmiddelijk voort, al moest je kruipen over ijs, want onder hun is inderdaad de Mahdi'. [Ibn Majah, Al-Hakiem en Ahmad].

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2005 om 15:12

In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

je zegt jihad heeft tienduizend voorwaarden daarom moeten we niet doen ofzo.

Salaam alaikum,

maar Battle toch, dat heb ik nooit gezegd. Je gaat toch niet Aswan achterna in zijn fantasie?

Een moedjahied is iedereen die jihad beoefent; innerlijk of uiterlijk, met het zwaard of met de pen, met de mond of met het hart. Dat verzin ik heus niet zelf en dat is ook geen stammengebruik uit een of ander gebergte ergens; dat is nou islam.

Wassalam.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2005 om 16:49
Asalaam Alaikom

haha dus wij zijn Mujahideen? Wij sterven als Shuhadah?
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2005 om 17:03

Assalamu alaikum,

als jij ijvert op de weg van Allah ben je moedjahied, inderdaad, en als je dan daardoor komt te sterven zie ik niet waarom je geen shahied zou zijn, Allahu alam. Een shahied is immers iemand die sterft voor zijn / haar geloof, en dat hoeft niet op een slagveld te zijn.  Wil je dalil uit de koran en soenna? Lees een paar van de artikelen dan op deze link:

http://qa.sunnipath.com/search.asp?cmd=search&SearchForm =%25%25SearchForm%25%25&index=%22d%3A%5CIndex_Store%5CQN A_Index%22&fuzzy=Yes&fuzziness=1&stemming=Yes&am p;am p;am p;am p;phonic=No&natLang=Yes&maxFiles=25&sort=Hits&am p;am p;am p;am p;request=jihad&cat=0

Maar lees ze niet alleen, bestudeer ze ook en check ze na met je eigen koran (vertaling), want je moet nooit zomaar iets aannemen van welke alim dan ook, als je de mogelijkheid hebt zelf de dalil te onderzoeken.

Wassalam,

Amier.

p.s. mocht de link niet werken, dan kun je ook naar www.sunnipath.com gaan, op "fiqh Q&A" klikken, dan op "search" en dan "jihad" intypen.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2005 om 17:20

Salaam,

specifiek over de vraag of iemand die sterft terwijl hij de jihad beoefent anders dan met het zwaard (b.v. door middel van kennis, woorden etc.) zoals wordt bedoelt in onder andere soera al Ankaboet, vers 6, een shahied is:

En wie streeft (jahada), streeft (yujaahidu) slechts voor zichzelf; want Allah is Onafhankelijk van alle werelden"

en vers 69:

"En zij, die naar Ons streven (jahadu) , - Wij zullen hen zeker op Onze wegen leiden. Voorwaar, Allah is met hen die goed doen".

Soera al Ankaboett is een Mekkaanse soera, dwz geopenbaard v��r de hidjra toen de moslims nog in Mekka woonden als minderheid, en er van gewapende strijd geen sprake was.

Op die website van sunnipath.com vond ik deze link:  http://qa.sunnipath.com/issue_view.asp?HD=1&ID=4511& %20CATE=168  en lees de onderste alinea, want die gaat in op de vraag of mensen die sterven op de weg van Allah zoals in bovenstaande soera bedoelt, ook shuhada zijn.

Er staat: The late Moroccan hadith Master Shaykh `Abd Allah al-Ghumari in his booklet Ithaf al-Nubala' bi-Fadl al-Shahadati wa-Anwa` al-Shuhada' listed evidence of varying strength for up to forty different types of shaheed, including the student of knowledge who dies while in the pursuit of the Divine good pleasure. May Allah grant you and us Shahada for His sake.

Misschien kun je proberen dat boekje van sheich Abd Allah al Ghumari te bemachtigen, of een vertaling ervan.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2005 om 06:14

Alhamdulillah dat de islam je vrolijk maakt. Heb je de dalil gelezen?

Hier nog een link die ik overigens ook in het topic "jihad" heb geplaatst: http://selefieforum.net/sf/index.php?showtopic=384

Het is van een selefieforum en het quote vooral Ibn Taymiyya en Ibn al Qayyim, dus je zou het betrouwbaar moeten vinden. Ik quote een klein maar belangrijk stukje voor je; lees vooral het hele artikel op de link!!

Ibn al Qayyim:

Omdat de uitwendige Jihaad tegen de vijanden van Allaah bij de dienaar een vertakking is van de inwendige Jihaad tegen zijn eigen ziel voor de zaak van Allaah, net zoals toen de Profeet, vrede en zegeningen zij met hem, zei; De Mujaahid is degene die tegen zijn ziel in streeft, in gehoorzaamheid aan Allaah, en de Muhadjier is degene die van het verbodene vandaan emigreerd. (Overgeleverd door Imaam Ahmad (6/21), zijn Isnaad is goed.) Dan heeft de Jihaad tegen de ziel voorrang op de uitwendige Jihaad tegen de vijand. En eigenlijk is het een fundering daarvan. Want degene die niet eerst Jihaad tegen de eigen ziel voert, zodat het verricht wat bevolen is en verlaat wat verboden is, en er oorlog tegen voert omwille van Allaah, dan zal het niet mogelijk voor hem zijn om de uitwendige Jihaad tegen zijn vijand te verrichten.

Hoe is het mogelijk voor hem om Jihaad tegen zijn (uitwendige) vijand te voeren en hem te wreken terwijl de vijand dat zich tussen de twee lagen bevind (zijn ziel) hem beheerst, overrompelt, de controle over hem heeft en waar hij geen Jihaad tegen voert en ook geen oorlog tegen begint voor de zaak van Allaah. Voorzeker, hij zal niet in staat zijn om erop uit te gaan naar de vijand, totdat hij Jihaad tegen zijn eigen ziel voert, om erop uit te kunnen.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2005 om 07:05
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Met alle respect, maar dat zijn dus vragen die moslims zich niet hoeven
te stellen aangezien het al duidelijk is.
Diefstal lijkt me niet zo moeilijk om uit te leggen aangezien blijkbaar de
nederlandse wet dit zelfs al kan ;)
Onethisch gedrag, daarvoor zou ik je willen verwijzen naar de politiek.
Die heel voorbeeldig uitdragen hoe het niet zou moeten.
En het bv het verkopen van vrouwen en moeders wordt te letterlijk
genomen, eer en waardigheid zijn belangrijke dingen. Dat is oa wat er
bedoeld word...

Dwingen bestaat overigens niet als je er voor kiest om in een islamitische
staat te leven. Net zo min als dat er bv moslims gedwongen worden om
belasting te betalen.
Overigens is er tot op heden nog geen voorbeeld te noemen van een
islamitische staat in de wereld, en dit is al geruime tijd het geval.

Salaam Aleikum,

Malcolm X



Ik denk dat er geen land is met een wet die afdoende definieert wat
diefstal is. Zo'n wet dient nu eenmaal om het bezit van vooral de rijken te
beschermen. desondanks is de nederlandse wet stukken rechtvaardiger
dan een denkbare sharia. Bvb, stel je toch voor dat moslims in nederland
een extra belasting zouden moeten betalen. Ik denk dat de hele moslim
gemeenschap dan "discriminatie" zou schreeuwen en in opstand zou
komen...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2005 om 07:48

Of we moeten een deelwetgeving voorstellen. Moslims vallen onder de sharia, anderen onder de nederlandse wetgeving.

 

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2005 om 07:57

Deze Hajj Gibril streeft ernaar om Jihad de kop in te drukken, als Omar ibn Khattab of Khalid ibn Waleed of welke Sahaba dan ook nu leefde zouden zij deze man een lesje hebben geleerd. Deze man zou hun voor extremisten verklaren. Hij zoekt elke manier om jihad met wapens af te schaffen, terwijl iemand die sterft zonder een intentie om op Jihad te willen gaan met een takje hypocrietie sterft. Als je leest gebruikt hij de Haith's die zijn geschreven in tijden van vrede en hij gebruikt die nu tegen de mujahideen, terwijl onze kinderen dag en nacht worden gedoodt en onze zusters verkracht en onze broeders in de gevangenissen liggen. Dit is ook zo'n paleis Imam die in zijn eigen wereldje leeft, en niks van de buitenwereld afweet.

Als hij een ware moslim was dan was hij niet tegen Taliban. Deze man zegt dat Taliban barbaren zijn en zij die budha niet moesten breken. Haha in plaats van dat hij fatwa's geeft over de miljoenen babies die daar zijn gedoodt door kufaar gaat die huilen over een beeldje. Dan ben je lelijk man. Zoals Mullah Omar zei maakte het niemand wat uit de dood van al de miljoenen moslims in Irak, Palestina en Afghanistan, en als wij een beeldje van zand breken verheffen ze hun stemmen. De profeet zei dat hem was bevolen om alle beeldjes af te breken in een Saheeh Hadith, en Ibrahiem, vrede zij met hem, heeft ook beelden afgebroken.

Nee Amier, wij zijn geen mujahideen haha dan zou iederen lekker thuis moeten zitten, waarom nou al die moeite doen en je leven in gevaar brengen als je lekker thuis als martelaar kan sterven? Je moet niet deze man volgen, soms heeft hij gelijk maar over politiek is zijn aqiedah bedorven. Volg Allah en Zijn profeet en de Sahaba en de geleerden van de eerste drie generaties. Dit is net zo'n iemand als Hamza Yusuf, rare mensen man. Ik kan je nu zoveel hadith's en Qur'an verzen geven die aangeven dat jihad op het slagveld de grootste Jihad is, maar die zal je niet geloven denk ik. Denk als laats aan de vraag of de profeet als hij nu hier was samen met Hajj Gibrail thuis zou gaan zitten of op Jihad zou gaan?

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2005 om 08:18

Al die drukte over plm. 200.000 amerikanen die in Irak zitten, terwijl alleen Nederland al 1 miljoen moslims telt.

De verhoudingen zijn flink zoek.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2005 om 08:31

Salaam,

en Ibn Taymiyya en Ibn al Qayyim, streven die er ook naar de jihad de kop in te drukken? Nee vriend, jij doet je ogen dicht voor de islam en wil alleen horen wat overeenkomt met je vooringenomen idee�n over jihad, zelfs al spettert de dalil je tegemoet. Het gaat niet om de persoon die uitspraken doet (in dit geval die Haji Gibril), maar om de dalil die hij geeft. Lees dus ook: http://selefieforum.net/sf/index.php?showtopic=384

Nogmaals:

Ibn al Qayyim:

Omdat de uitwendige Jihaad tegen de vijanden van Allaah bij de dienaar een vertakking is van de inwendige Jihaad tegen zijn eigen ziel voor de zaak van Allaah, net zoals toen de Profeet, vrede en zegeningen zij met hem, zei; De Mujaahid is degene die tegen zijn ziel in streeft, in gehoorzaamheid aan Allaah, en de Muhadjier is degene die van het verbodene vandaan emigreerd. (Overgeleverd door Imaam Ahmad (6/21), zijn Isnaad is goed.) Dan heeft de Jihaad tegen de ziel voorrang op de uitwendige Jihaad tegen de vijand. En eigenlijk is het een fundering daarvan. Want degene die niet eerst Jihaad tegen de eigen ziel voert, zodat het verricht wat bevolen is en verlaat wat verboden is, en er oorlog tegen voert omwille van Allaah, dan zal het niet mogelijk voor hem zijn om de uitwendige Jihaad tegen zijn vijand te verrichten.

Hoe is het mogelijk voor hem om Jihaad tegen zijn (uitwendige) vijand te voeren en hem te wreken terwijl de vijand dat zich tussen de twee lagen bevind (zijn ziel) hem beheerst, overrompelt, de controle over hem heeft en waar hij geen Jihaad tegen voert en ook geen oorlog tegen begint voor de zaak van Allaah. Voorzeker, hij zal niet in staat zijn om erop uit te gaan naar de vijand, totdat hij Jihaad tegen zijn eigen ziel voert, om erop uit te kunnen.

 

Wat betreft de taliban; dat zijn een stel hypocrieten die drughandel toestaan als het hun zakken spekt. En hun misdaden goedpraten omdat er elders ook misdaden worden gepleegd is bespottelijk; mogen de taliban harame zaken begaan omdat de palestijnen mishandelt worden? Ya jahil. Ik heb het nu niet over de boeddhabeelden, maar over hun martelpraktijken, hun vrouwenverkrachtingen, hun moorden.

Als jij streven op de weg van Allah "lekker thuis zitten" noemt, heb jij nog heel wat "jihad an nafs" te doen.

In eerste instantie geplaatst door Battle

Ik kan je nu zoveel hadith's en Qur'an verzen geven die aangeven dat jihad op het slagveld de grootste Jihad is, maar die zal je niet geloven denk ik.

Kom op dan met je dalil! Ik heb nog niets van je gezien. En weerleg meteen met je dalil de argumenten van Haji Gbril, Ibn Taymiyya en Ibn al Qayyim. Dat zijn d� inspiratiebronnen van de moderne selefie's, Bin Laden, Al Zarqawi enz. Daar zou jij toch gevoelig voor moeten zijn dacht ik zo.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2005 om 08:38
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Al die drukte over plm. 200.000 amerikanen die in Irak zitten, terwijl alleen Nederland al 1 miljoen moslims telt.

De verhoudingen zijn flink zoek.

Mensen geef deze jongen geen aandacht Peter Pan ga knikkeren jongen ! hij weet volgens mij zelf niet eens waar die het over heeft hoe dom moet je zijn om zo een tekst te typen  jij begrijpt dus totaal niks

 

 

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2005 om 08:46
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Al die drukte over plm. 200.000 amerikanen die in Irak zitten, terwijl alleen Nederland al 1 miljoen moslims telt.

De verhoudingen zijn flink zoek.

Als die 1 miljoen moslims in Nederland zouden uitvreten wat de amerikanen in Irak aan het doen zijn, hadden we ze er twintig keer uitgeschopt. Je haalt zaken door elkaar.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2005 om 08:53

De Profeet, Allah's Allah's vrede zij met hem, zei, 'Laat de slaaf van dinar en dirhams, van khatifah en khamisa, [Geld en luxiuze kleding] vernietigd zijn, want hij is blij als hij ze krijgt en zo niet kijkt hij somber. Laat zulke mensen Vernietigd en in het ongeluk gestort zijn, en wanneer hij gestoken is door een doorn, dan laat hem niemand vinden die het voor hem eruit haalt. Het Paradijs is voor hen die de teugels van hun paarden vasthebben op Allah's weg, met ongekamd haar en voeten bedekt met stof. Als hij aangesteld is in de voorhoede, is hij hellemal tevreden met zijn post voor bewaking en als aangesteld is in de achterhoede, dan accpeteert hij zijn post met genoegen'. [Dit is een overlevering in Sahih Bukhari].

De geliefde Boodschapper van Allah heeft gezegd, 'Een uur vechten op de weg van Allah, heeft meer waarde dan 70 jaar bidden thuis'. [Dit is een overlevering in Thirmidie].

Aboe Dawoed heeft ook gerapporteerd, met een sterke lijn van overlevering, onder Marfoe verantwoordelijkheid van Aboe Oemamah, 'Wie niet op Jihad is gegaan, noch een strijder heeft geholpen met middelen, noch de familie van een Moedjaahid goed heeft behandeld in zijn afwezigheid, Allah zal hem treffen met een zware slag op de Dag des Oordeels'.

'Weet dat het Paradijs onder de schaduw van een zwaard ligt'. [Overgeleverd door Bukhari].

Er is ook overgeleverd door Jabir, dat een man aan de boodschapper van Allah, vrede zij met hem, vroeg, 'O boodschapper van Allah, wat is de beste jihad?'. De profeet zei, 'De beste jihad is dat de poten van je paard eraf zijn gehakt en jou bloed eraf stroomt'. [Ibn Hibban, Ibn Majah, At Targheeb vol.2].

Iemand vroeg de profeet 'O Allah's boodschapper! wie is de beste onder de mensen?' Allah's boodschapper antwoordde, 'Een gelovige die jihad voert met zijn leven en bezittingen'. [Overgeleverd in Sahih Bukhari].

De Profeet, Allah's vrede zij met hem, heeft ook gezegd, 'Twee ogen zullen niet door het vuur van de hel worden geraakt, ��n is het oog dat traant uit angst voor Allah en de tweede is het oog dat wakker bleef om te waken op de weg van Allah'. [Overgeleverd door Tirmidhi].


De Profeet, Allah's vrede zij met hem, zei, 'Een groep van mijn ummah zal voor altijd doorgaan om op de weg van Allah te strijden'. De Profeet zei, 'Wanneer jullie Jihad zullen verlaten, zullen jullie vernederd worden'. Verder zei hij, 'De Jihad zal voortbestaan tot de dag des oordeels'.

In een andere hadith dat ook overgeleverd is door Bukharie zegt Mohammad, Allah's vrede zij met hem, 'Geen enkel mens zal terug willen keren nadat hij zijn verblijfplaats in het paradijs heeft gezien, behalve de martelaar die zal wensen om terug gestuurd te mogen worden naar de aarde en opniew te sterven als martelaar op de weg van Allah'.

Jabir zei dat de Profeet, Allah's vrede zij met hem, mij vroeg, 'Zal ik je niet vertellen wat Allah tegen jou vader zei?' Hij zei tegen hem, 'O mijn dienaar! Maak een wens om iets en ik zal het je geven'. Hij antwoordde, 'O mijn Heer! Geef me weer leven zodat ik weer op uw weg kan sterven'. Allah zal zeggen 'De beslissing is genomen [De Martelaren] zullen niet meer terugkeren naar de aarde'. [Overgeleverd in Tirmidhie].

At Tirmidhi en An Nasaa'ee verhalen van Abu Hurayrah dat de boodschapper van Allah zei, 'Een man zal nooit beiden hebben, het stof [op zijn kleren en voeten] van het vechten op de weg van Allah, en het rook van de Hel'. [Mishkaat Al Masaabeeh 2/356, no. 3828, isnaad is sahih].

Abu Hurairah verhaalt dat een metgezel vroeg, 'Vertel mij een daad dat wanneer ik het doe ik de beloning kan krijgen van strijders op het pad van Allah'. De Profeet, Allah's vrede zij met hem, zei tegen hem, 'Heb jij de kracht om het gebed te verrichten zonder te stoppen noch moe te worden en vasten zonder dat je het zou verbreken?'. Die man antwoordde, 'O Boodschapper van Allah! Ik ben zwak, ik heb de kracht niet'. Toen zei de Profeet, Allah's vrede zij met hem, 'Ook al was jou die kracht gegeven om te bidden zonder te stoppen en te vasten zonder het te verbreken, dan noch zou jij de status van een strijder op de weg van Allah niet kunnen verkrijgen. Weet jij niet dat een paard van een mujahid, die is vastgebonden aan een touw, en wanneer hij naar voren stapt om te grazen, dat hij zelf's hiervoor wordt beloont?'. [Tafseer Ibn Katheer, Tafseer Suratul Kaahf].

Ibn Umar verhaalt dat de Profeet, Allah's vrede zij met hem, zei, 'Zal ik jullie niet vertellen welke nacht beter is dan de nacht van Qadr?' Hij zei zelf, 'Degene die de wacht houdt op zo'n gevaarlijke plaats dat er getwijfeld wordt of hij wel terugkeert naar huis'. [Bayhaqi, p.149, vol.9].

De profeet, Allah's vrede zij met hem, zei, 'Wie een paard vastknoopt op het pad van Allah, en het voer klaarzet voor het paard, hij zal voor iedere graan beloont worden'. [Ibn Majah, Fath al Bari, p.67, vol.6]
.

De Profeet, Allah's vrede en zegen zij met hem, zei, 'Wie een pijl afvuurt op het vijand en hij raakt het doel, Allah zal hem ��n rang verhogen in het Paradijs voor zijn daad'. Ibn Nuham vroeg, 'O boodschapper van Allah! hoe groot is die rang?' De profeet antwoordde, 'Het afstand tussen de rangen van het Paradijs is niet zoals die van jullie huizen, het afstand tussen twee rangen is honderd jaar'. [An Nasa'i p.58, vol.2 at Targheeb wa At Tarheeb, p.403, vl.2].


Toen de tijd voor hazrat Khalid ibn Walid om de wereld te verlaten was gekomen, zei hij, 'Ik heb op elke mogelijk plek gezocht naar shahada, maar het is geschreven in mijn Lot dat ik zou sterven op mijn bed. In mijn ogen is er geen daad die mij meer geliefd is dan het wachten met mijn paard en mijn schild in de duisternis van de nacht, de hemel die glittert door het regen, wachtend op het aanbreken van de ochtend, zodat ik de vijand aan kan vallen'. [Al jihad door ibn Mubarek p88].


Abu Dawud verhaalt dat Fudalah bin Ubayd overleverde dat de Boodschapper van Allah zei, 'Van iedereen die sterft zullen de daden gestopt worden behalve de daden van een muraabit [Iemand die de wacht hield] op Allah's weg, zijn daden zullen toenemen tot Yawm Al Qiyamah en hij zal veilig zijn voor de ondervragingen in het graf'.

Al Qurtubi zegt over deze twee hadith's dat Salman en Fudalah ibn Ubayd zeiden, 'Dit zijn de bewijzen dat ribat de beste daad is omdat het beloning ervan blijft toenemen na de dood zoals het staat in de hadith's van Abu Hurairah'.

De Profeet, Allah's vrede en Zijn zegen zij met hem, heeft gezegd, 'Een operatie in de voormiddag of een namiddag besteedt op het pad van Allah is beter dan de wereld en wat het bevat'. [Overgeleverd in Bukharie].

De Boodschapper van Allah het zei, 'Ik zweer bij de Ene in wiens handen mijn leven is, als je alles uit zou geven dat op aarde is, zou je de waarde van een morgen van hun niet bereiken'. [Fath ul Bari, p.91, vol.6].

De profeet, Allah's Allah's vrede zij met hem, zei, 'Wiens voeten door stof bedekt zijn in jihad, het vuur van de hel zal hem niet raken'. [Sahih Bukhari, p.394, vol.1]

Abul Misbah Makrai zei dat ze in een groep op reis waren in Rome. De leider van dit groep was Malik bin Katham. Malik ibn Abdullah kwam bij Jabir ibn Abdullah die liep en de teugels van zijn ezel in zijn hand had. Malik zei, 'O Abu Abdullah! Ga op je ezel zitten, zoals Allah het je ermee voorzien heeft'. Jabir begreep wat Malik probeerde te zeggen dus hij antwoordde, 'Ik laat mijn ezel rusten en ik ben onafhankelijk van de mensen en ik heb de Profeet, Allah's vrede zij met hem, horen zeggen dat een persoon wiens voeten bedekt zijn met stof op het pad van Allah, zijn lichaam is haram gemaakt voor de hel'. Toen hij dit hoorde, sprongen zij allemal van hun rijdieren. De overleveraar vertelde dat hij nooit zoveel mensen had zien lopen als op die dag. Subhan Allah, wat een prachtige mensen zijn het toch.

Abu Rayhana zegt dat we een keer samen met de Profeet weg gingen voor een gevecht. De Profeet, Allah's vrede zij met hem, bracht ons op een hoge heuvel [In de nacht] waar we het erg koud kregen dus maakten we loopgraven voor onszelf en we gingen erin en bedekten onszelf met onze schilden. Toen de Profeet, Allah's vrede zij met hem, deze situatie zag zei hij, 'Wie zal de wacht houden vanavond? Ik zal zo'n smeekbede voor hem maken, dat hij zijn status zal bereiken'. Een metgezel uit Ansar, stond op en zei, 'Ik zal de wacht houden, O Boodschapper van Allah'. De Profeet, Allah's vrede zij met hem, gaf hem de blijde tijding. Abu Rayhana zei, 'Ik zei toen, 'Ik zal het ook doen'. Dus de Profeet, Allah's vrede zij met hem, gaf mij de blijde tijding ook maar minder dan de eerste keer. Later zei de boodschapper van Allah, 'Het vuur der hel is haram voor de ogen die huilen uit vrees voor Allah, en het vuur der Hel is haram voor de ogen die de wacht houden op het pad van Allah [Dus op Jihad]'. [Bayhaqi, p.149, vol.9].

Op gezag van Salman dat de Boodschapper van Allah zei, 'Het bewaken bij de grens voor ��n dag en ��n nacht is beter dan een maand vasten en in het gebed staan. En als iemand doodgaat terwijl hij de wacht hield bij de grens, de dingen die hij deed zullen doorgaan en zijn voorzieningen zullen toenemen en hij zal veilig zijn voor de twee beproevingen [De beproeving van het graf en de geweldige angsten op de Dag der opstanding]' [Overgeleverd door Muslim].

Het is bevestigd in een authentieke hadith, overgeleverd door Moslim, onder verantwoordelijkheid van Salman, 'Het bewaken van de grens voor een dag voor de Zaak van Allah is beter dan een maand te bidden en te vasten'. [Overgeleverd door Imaam Muslim].

Ubada bin Samit verhaalt dat de boodschapper van Allah, Allah's vrede en zegen zij met hem, zei, 'De martelaar worden zeven dingen geschonken door Allah. Al zijn zondes worden bij de eerste druppel van zijn bloed vergeven. Hij is gered van de straf van het graf. Hij zal de Sirat oversteken met de snelheid van het licht. Hij zal twee�zeventig vrouwen in het Paradijs ontvangen. Hij zal in het Paradijs een speciale kroon en speciale kleding krijgen, zodat iedereen hem als een martelaar zal herkennen. Hij zal de eer krijgen om voorspraak voor zeventig van zijn familieleden te doen. Zijn ziel zal in de lichamen van groene vogels worden gehouden, die rond vliegen in het Paradijs'. [Musnad Ahmed Tabrani, At Targheeb p.443, vol.2].

Een man vroeg, 'O boodschapper van Allah! Waarom is het dat alle gelovigen in hun graf ondervraagd zullen worden behalve de martelaren?' Hij zei, 'Het kletteren van zwaarden boven hun hoofd was genoeg'. [Overgeleverd in Al Jami]

In een andere betrouwbare hadith, ook overgeleverd door Moeslim, lezen we dat Aboe Bakr ibn Aboe Moesa Al Asharie verhaalt dat hij zijn vader hoorde zeggen terwijl hij oog in oog stond met de vijand, 'De Boodschapper van Allah zei, 'De poorten van het Paradijs liggen onder de schaduwen van de zwaarden'. Daarop stond er een armoedig uitziende man op die zei, 'O Aboe Moesa, heb je dat de Boodschapper van Allah horen zeggen?' Hij zei, 'Ja'. Hij wendde zich tot zijn metgezellen en zei, 'Ik wens jullie Asalaamu Aleikoem'. Hij brak de schede van zijn zwaard, gooide die weg en streed totdat hij gedood werd'.

Overgeleverd door Abu Huraira, 'Ik hoorde de Boodschapper van Allah zeggen, 'Het voorbeeld van een Mujahid op Allah's Pad [En Allah weet het beste wie echt streeft op Zijn Pad] is als iemand die constant vast en bidt. Allah garandeerd dat Hij de Mujahid op Zijn Pad in het Paradijs zal toelaten als hij wordt gedood, anders zal Hij hem veilig naar huis doen terugkeren met beloningen en oorlogsbuit'. [Deel 4, Boek 52].

In een overlevering heeft de boodschapper van Allah, Allah's Allah's vrede zij met hem, gezegd, 'Bij hem Wiens hand Moehammed's leven is, ware het niet dat het hard voor de moslims zou zijn, ik zou geen groep laten achterblijven die voort kan gaan om te strijden op Allah's weg, maar ik beschik niet over de middelen om hen vervoer te verschaffen en zij beschikken daar evenmin over en het zou hard voor hen zijn om achter te blijven, terwijl ik voort zou gaan. Bij hem in Wiens hand Moehammed's leven is, ik zou op Allah's weg willen strijden en gedood worden en weer strijden en weer gedood worden'. [Overgeleverd door Muslim].

Abu Huraira zei, 'Het bewaken van de grenzen van het islamitische land op de Weg van Allah is mij meer geliefd dan mijn aanbidden van Allah in de nacht van lailat ul Qadr voor de Hajera Aswad [Zwarte steen in Kaba].

Hazrat Omar, moge Allah tevreden over hem zijn, heeft gezegd, 'Verricht de bedevaart want het is een goede daad. Allah heeft ons bevolen de bedevaart te verrichten en Jihad is zelfs nog beter dan dat'. [kanzul ummal]. 


Overgeleverd door Abu Darda dat, 'Ik hoorde de profeet zeggen dat de shahid voorspraak mag doen voor 70 van zijn familie leden'. [Abu Dawud].

De Profeet, Allah's vrede zij met hem, zei, 'Wiens voeten door stof bedekt zijn in jihad, Allah verwijderd de hel 1000 jaar van deze persoon vandaan'. [At Tabarani, Fath ul Bari, p.111].

De Profeet zei ook, 'Het bewaken van een moslim terrein voor een dag en een nacht is veel beter dan maanden lang in de nacht bidden en vasten'. [Dit is een overlevering in Muslim].

Jabir ibn Abdullah zei dat toen Abdullah bin Amr ibn Haram martelaar werd de Profeet, Allah's vrede zij met hem, zei, 'O Jabbir! Zal ik jou informeren over hoe Allah jou vader eer heeft bewezen?' Hij antwoordde, 'Vertel het me alstublieft'. De Profeet zei, 'Allah praat niet tegen iemand behalve achter een sluier, maar tegen jou vader sprak hij zonder de sluier'. [Tirmidhi, At Targheeb wa At Tarheeb, p.437, vol2].

De Profeet, Allah's vrede zij met hem, heeft ook gezegd, 'Vannacht kwamen twee mannen naar mij toe [In mijn droom] en lieten me stijgen op een boom dan lieten zij mij toe in een beter en superiurder huis, beter dan ik ooit gezien had en ��n van hen zei dat dit het huis is van de martelaren'. [Overgeleverd in Sahih Bukhari].

Het is overgeleverd door Abu Huraira, dat de profeet, Allah's vrede zij met hem, zei, 'Bij Hem in wiens handen mijn leven is! Ik zou ervan houden shahid te worden op de weg van Allah en dan weer opgewekt te worden en dan weer shahid te worden en opgewekt te worden en weer shahid te worden'. [Sahih Bukhari, p.42-3, vol.4].

Overgeleverd door Abu Darda dat de boodschap van Allah, Allah's vrede zij met hem, zei, 'Een maand op de grens staan op de weg van Allah is beter dan vasten je hele leven, en wie sterft erwijl hij bij de grens de wacht houdt zal veilig zijn voor de angst en moeilijkheden van Qiyamah. Zijn onderhoud zal toegenomen hebben in Jennah en zijn daden zal hij ontvangen tot de dag der opstanding'. [Deze hadith is overgeleverd door Tabarani].

Abu Huraira verhaalt dat op het nacht van Isra, De Boodscapper van Allah een paar mensen passeerde die de ene dag zaaiden en de volgende dag oogsten. Nadat ze de velden hadden geoogst groeide het opnieuw. De Profeet vroeg, 'O Jibrail! wie zijn deze mensen?' Jibrail antwoorde, 'Dit zijn de Mujahideen, de beloning van hun daden is ver 700 vuldigt, wat zij ook besteden, ze worden terugbetaald'. [Zie At Targheeb wa At Tarheeb].

Het is overgeleverd van Muhammad bin Hanafi dat hij zei, 'Ik zag Abu Amar Ansari. Abu Amar Ansari is bekend onder de Sahaba's die deelnamen aan de strijd van Badr en Uhud en hij heeft ook aan de Profeet, Allah's vrede zij met hem, een eed gezworen in Aqaba'. Hij zei verder, 'Ik zag hem in een gevecht, hij was aan het vasten en in kritieke toestand van dorst. Hij vroeg aan zijn slaaf, 'Breng me een schild'. De slaaf deed dad. Hij schoot drie pijlen richting het vijand in deze zwakheid toestand, en hij zei, 'Ik heb de Profeet, Allah's vrede zij met hem, horen zeggen, 'Voor wie ��n pijl afvuurt op de weg van Allah, zal een licht zijn op de dag der opstanding' Abu Amar Ansari werd martelaar voor de Maghrib. [At Targheeb wa At Tarheeb, p.405, vol.2].

Amar bin Abasa zei dat hij de profeet hoorde zeggen, 'Wie ��n pijl afvuurt op de weg van Allah, of hij het doel nou raakt of mist, hij zal de beloning ontvangen van het bevrijden van een slaaf. De beloning voor het bevrijden van een moslim slaaf is alsof hij elke deel van zijn lichaam redt van het vuur van de hel'. [Deze hadith is overgeleverd in An-Nasai, p.58, vol.2].

Aqba bin Abdus Salam verhaalt dat de Profeet, Allah's vrede en zegen zij met hem, zijn Sahaba beval om op te staan en te strijden. En dit horende vuurde iemand een pijl richting het vijand. De Profeet zei, 'Hij maakte het Paradijs een verplichting voor zichzelf'. [Zie At Targheeb Wat Tarheeb blz. 404 vol.2].

Hayan bin Abi Habla verhaalt dat de Profeet, Allah's vrede zij met hem, zei, 'Wanneer een persoon martelaar is geworden, schept Allah een prachtige lichaam voor hem. Dan beveelt Allah zijn ziel om het lichaam binnen te gaan. Dus het gaat zijn lichaam naar binnen'. De Profeet ging verder, 'Dan kijkt die persoon naar zou vorige lichaam en wat er mee gebeurt is, dan kijkt hij naar de mensen om hem heen die treueren, hij denkt dat de mensen naar hem luisteren en op hem letten, dan loopt hij richting zijn vrouwen'. [Ibn Mubarak, p.93].

Mujahid zei dat Yazid bin Shajara een Khutbah begon met de volgende woorden, 'Wanneer de hemelen zijn geopend en de scharen van ongelovigen en gelovigen elkaar ontmoeten, de deuren van Hel en het Paradijs zijn geopend en de vrouwen van het Paradijs, die grote en prachtige ogen hebben en goed gekleed zijn verschijnen vanuit de hemel. Wanneer een moslim zich naar voren haast zeggen zij, 'O Allah, maak zijn voeten standvastig, O Allah help hem'. O mensen span je hier voor in, moge mijn ouders voor je opgeoferd worden, maak de vrouwen van het Paradijs niet te schande. Wanneer een persoon martelaar wordt, en het eerste bloeddruppel op de grond valt, vallen zijn zonden van hem af zoals bladeren van bomen, en de vrouwen van het Paradijs komen naar beneden en vegen het stof van zijn gezicht. Dan zal hij honder paren kleren krijgen, die niet door mensen zijn gemaakt, maar ze zullen van het Paradijs komen'. Verder zei hij nog, 'Ik ben geinformeerd dat de sleutels tot het Paradijs zwaarden zijn'. [Ibn Mubarak, p.72, At Targheeb wa At Tarheeb, p.444, vol.2].

Er is overgeleverd dat bij de veldslagen van Levant een man werd gezien van wie zijn oogleden over zijn ogen zakten vanwege zijn hoge leeftijd, en daarom zei, 'Zeg oom, Allah heeft u zeker ge�xcuseerd voor Jihad.' Maar de oude man zei, 'Zeg neef van me, ons is opgedragen om te vechten, zowel licht als zwaar'. [Tafsier Al Qoertoebi 8/151]

At Tabari heeft gerapporteerd dat Al Miqdad bin Al Aswad werd gezien aan een geldwisseltafel in Emessa. Hij leunde op de tafel vanwege zijn handicap en iemand zei, 'Allah heeft jou ge�xcuseerd [om niet op Jihad te gaan door uw handicap]'. Waarop hij zei, 'De Soera van de uitzending heeft ons bereikt, 'Rukt uit, licht en zwaar'.

Az Zuhri zei: 'Saied bin Al Moesayyib vertrok voor Jihad, hij was blind aan een oog en iemand vertelde hem, 'Jij bent een invalide', maar hij zei, 'Allah heeft zowel de lichten als de zwaren opgeroepen. Als ik niet kan vechten, zal ik onze aantallen vergroten en bezittingen bewaken'.

Dan is er nog Ibrahiem bin Adham, die toen hij begreep dat hij zou sterven zei, 'Span mijn boog voor me'. Hij stierf toen het in zijn hand was en hij werd begraven op een van de Romeinse eilanden. [Tarieg Dimasjq, Ibn Asakir 2/1790]. Subhan Allah!

Abdullah ibn Mubarak leverde over in kitabul jihad pagina 74 dat Sa'eed ibn Musayyab zei, 'O Allah, ik zweer bij U geef me een sterke vijand die woest en wild is die ik kan bevechten voor Uw zaak en dat hij mij zal doden en mee slepen en mijn neus en oren af zal snijden, als ik U in de toekomst ontmoet en U tegen mij zegt, 'Waarom zijn je neus en oren afgesneden?' Ik zal zeggen, 'Voor Uw zaak en in mijn volgen van Uw boodschapper en U, en U dan zal zeggen 'Correct'. Hij herhaalde de du'a van Abdullah ibn Jahsh, wat een geweldige du'a en wat en fantastische ziel degene die zichzelf heeft verkocht aan zijn Heer! Wat een prachtige mensen, degenen die deze weg van de waarheid bewandelen. Abdullah heeft zijn du'a gedaan en de du'a werd geaccepteerd, er is overleverd dat ze hem dood aantroffen in Uhud, martelaar met zijn neus en oren afgesneden en om zijn nek gehangen.

Er is overgeleverd dat Ibn Oem Maktum naar de Profeet kwam en vroeg, 'Moet ik ook vechten?' De Profeet antwoordde, 'Ja, totdat Allah, De Verhevene, het vers openbaarde met de betekenis: 'Er is geen verwijt voor de blinde'.

In een hadith dat overgeleverd is door Tirmidhi zegt de Profeet, Allah's vrede zij met hem, 'De martelaar voelt niet de pijn van de dood, behalve zoals dat van een kneep'.

Sterven op een bed vondt men een belediging, net zoals de Profeet, Allah's vrede zij met hem, heeft gezegd, 'Wie sterft zonder te hebben gevochten of zichzelf heeft aangespoord om dat te doen, sterft met een takje van hypocrisie'. [Overgeleverd in Muslim].

De Profeet Allah's vrede zij met hem, zei, 'In het Paradijs zijn honderd niveau's die door Allah zijn voorbereid voor de Moedjaahidien, het verschil tussen twee van deze niveau�s is als het verschil tussen hemel en aarde, dus als je Allah vraagt, vraag dan om Al firdaws. Boven dit is de Troon van de Barmhartige en vanaf daar stromen de rivieren van het Paradijs'. [Bukharie]

Artat bin Munzir verteld dat Omar aan de mensen in zijn aanwezigheid vroeg, 'Welke persoon zal de meeste zegeningen en beloningen ontvangen?' De mensen suggereerden het gebed en de aalmoezen en waren erover eens dat de hoogste status voor de leider der gelovigen [Omar zelf] is, en ze begonnen namen van anderen te noemen. Hazrat Omar adviseerde toen, 'Zal ik jullie vertellen over de beste persoon als het gaat om deugdzaamheid, die zelfs hoger is dan de leider van de moslims?' De mensen antwoordden, 'Vertel het ons alstublieft'. Hij zei, 'Die kleine persoon die de teugels van zijn paard in Syria vasthoud het moslimleger bewakend. Hij weet niet of hij door een wild beest verscheurd zal worden of dat een insect hem zal bijten of dat de vijand aan zal vallen. Deze persoon heeft een hogere status dan de mensen die jullie hebben opgenoemd en hij is hoger dan de leider der gelovigen in deugdzaamheid. [kanzul ummal].

Aboe Saied al-Khoedrie verhaalt dat de Profeet heeft gezegd, 'Zij die vechten aan de frontlinie en hun gezichten niet omdraaien tot ze zijn gedood, verkeren in een staat van grote vreugde in de bovenste vertrekken van het Paradijs, en Allah lacht vanwege hen, en om wie Allah lacht, zal geen enkele afrekening krijgen op de Dag des Oordeels'.

De Boodschapper van Allah zei, 'Er zal altijd een groep van mijn Ummah op de Waarheid blijven. Hen zal geen schade worden toegebracht door degenen die met hen van mening verschillen, noch door degenen die hen bestrijden. Zo zullen zij blijven totdat het Gebod van Allah komt'. [Deze hadith was overgeleverd door Muslim].

Abu Darda heeft over overgeleverd dat de boodschapper van Allah heeft gezegd, 'Een maand op de grens zijn [op de weg van Allah] is beter dan je hele leven lang vasten en wie doodgaat op de grens [op de weg van Allah] zal veilig zijn voor het angst en moeilijkheden van Qiyamah. Zijn voorzieningen zullen toegenomen hebben in het Paradijs en hij zal zijn daden krijgen tot de Dag der opstanding'. [Deze hadith is overgeleverd door At Tabarani en al zijn overleveringen zijn betrouwbaar].

De profeet zei, 'Er is geen man die een andere Moslim in de steek laat in een situatie waarin zijn eer op het spel staat en zijn respect geweld wordt aangedaan, zonder dat Allah hem zal achterlaten in een situatie waarin hij hulp nodig heeft. Evenzo is er niemand die een Moslim helpt in een situatie waarin zijn eer op het spel staat en zijn respect geweld wordt aangedaan zonder dat Allah hem zal helpen in een situatie waarin hij hulp nodig heeft'. [Overgeleverd door Aboe Dawoed].

Amar bin Abasa zegt dat hij de Profeet hoorde zeggen, 'Wie een boog goed schiet, [Zodat het zijn doel raakt] dan zal dit ��n graad zijn voor hem in het Paradijs'. Op die dag schoot hij zestien pijlen goed [Het vijand raaktend]. [An-Nasai p.58, vol.2].

Overgeleverd door bin Abasa dat hij de profeet hoorde zeggen: 'Wie ��n pijl afvuurt op de weg van Allah, hij zal de beloning ontvangen van het bevrijden van een slaaf'. [an-Nasai, p. 58, vol.2 at-Targheeb wa at-Tarheeb, p.402, vol.2].

Overgeleverd door Anas bin Malik, Ummar Rubay bint Al Bara [de moeder van Harith bin Suraqa] kwam naar de profeet en zei: 'O Allah's boodschapper! Zou u me willen vertellen over Haritha? Haritha is shahid geworden op de dag van Badr met een pijl afgevuurd door een onbekende persoon'. Ze voegde eraan toe, 'Als hij in het Paradijs is zal ik geduldig zijn, anders zal ik bitter om hem wenen'. Hij zei, 'O moeder van Haritha! Er zijn tuinen in het Paradijs en jou zoon verblijft in Firdauws Al Ala'. [De beste plaats in het Paradijs] [Sahih Bukhari, p.394, vol.1].

Voor wie ��n pijl afvuurt op de weg van Allah, zal een licht zijn op de dag der opstanding. [At Targheeb wa at Tarheeb, p.404, vol.2].

De Profeet, Allah's vrede zij met hem, zei, 'Ik kreeg de opdracht om de mensen te bestrijden totdat ze getuigen dat niemand het recht heeft om aanbeden te worden naast Allah en dat Mohammad de boodschapper is van Allah, en het gebed verrichten en het armenbelasting betalen. Als zij dat doen, zullen ze beschermd worden door mij voor wat betreft hun leven en hun bezittingen. Dit [behalve wanneer ze daden verrichten die strafbaar zijn] volgens de Islam. En hun berechting berust bij Allah, de Verhevene'. [Sahih Bukharie en Muslim].


Muslim verhaalt van Abu Hurayrah dat de boodschapper van Allah, Allah's vrede en zegen zij met hem, zei, 'Een ongelovige en degene die hem heeft gedoodt [In oorlog] zullen nooit samen in het Vuur van de Hel komen'. [Mishkaat Al Masaabeeh, 2/349, no.3795].

Het is overgeleverd in Ibn Majah dat Abu Hurairah verhaalde dat de Profeet zei, 'Wie doodgaat terwijl hij de wacht hield, op de weg van Allah, zijn goede daden zullen vermeerderd worden en zijn voorzieningen zullen toenemen en hij zal veilig zijn voor de ondervragingen van Munkar en Nakir [De ondervragingen in het graf] en Allah zal hem verheffen op de dag van Qiyamah, beschermend voor de immense tegenspoeden op die dag'.

At Tabarani heeft ook in zijn 'Awsat' van Abu Hurairah gezegd dat de Profeet, Allah's vrede zij met hem, zei, 'Als een murabit sterft terwijl hij op de grens is, de beloning van zijn werk zal genoteerd worden tot Qiyamah. Hem zal voedsel gegeven worden in de ochtend en in de avond in het Paradijs en hij zal gehuwd worden aan zeventig vrouwen van het Paradijs. Hij zal verzocht worden om voorspraak te doen voor mensen tot de opsommingen zijn geeindigd'. Overgeleverd door Anas dat de profeet gevraagd werd over de beloning van Ribat, hij antwoordde, 'Wie de wacht houdt ��n nacht om de moslims te beschermen, hij zal de beloning ontvangen van iedereen die de Salaat verricht en vast'. Jabir zei, Ik hoorde de profeet zeggen, 'Wie ��n dag de wacht houdt op de weg van Allah, Allah maakt zeventig scheidingen tussen hem en de hel en elke scheiding is zo wijd als de zeven hemelen en de zeven werelden'. [At Tabarani, At Targheeb wa At-Tarheeb, p.368, vol.2].

Anas bin Maalik leverde over dat Umayr ibn Himaam van de boodschapper in Badr hoorde, 'Allah verplicht de Jannah om de verblijfplaats te zijn voor ieder die als martelaar sterft op Zijn weg. Hij stond op en zei: 'O boodschapper van Allah, spreekt u over de Jannah, zo breed als de hemel en aarde?' Hij zei, 'Ja' Hij zei, 'Bakhin bakhin'. Dit heeft twee betekenissen, 'goed nieuws' of 'wat zonde als je er niet zou zijn'. De profeet, vrede zij met hem, vroeg aan hem, 'Waarom zeg je dat?' Hij zei, 'Ik zei bakhin bakhin in de hoop dat ik tot haar mensen behoor'. De profeet zei, 'Goed nieuws jij behoort tot de mensen van het paradijs'. Hij had een paar dadels in zijn hand op dat tijdstip die hij aan het eten was, hij zei, 'Als ik zou moeten leven totdat ik deze dadels op krijg, wat een lang leven zou dat zijn'. Hij gooide de dadels uit zijn hand en vocht totdat hij sneuvelde. [Muslim deel 13 pagina 45 en door Jabir ibn Abdullah in Bukhari deel 7 pagina 354].

Overgeleverd door Jabir, die zegt, 'Mijn vaders verminkte lichaam werd naar de profeet, Allah's vrede zij met hem, gebracht en voor hem gezet, ik ging naar hem toe om zijn gezicht te zien, maar mijn metgezellen hielden mij tegen. Het treurende gehuil van een vrouw werd gehoord, en er werd gezegd dat dat de dochter of de zuster van Amr was. De Profeet, Allah's vrede zij met hem, zei, 'Waarom huilt zij?' of 'Huil niet, want de engelen hebben hem nog steeds onder hun vleugels'. [Sahih Bukharie].

Umayr ibn Abi Waqqas, de jongere broer van Sa'd ibn Abi Waqqas was nog geen 16 op de dag van Badr en hij probeerde zich te verstoppen voor de profeet omdat hij bang was om terug gestuurd te worden. Toen de profeet zag dat hij gretig en volhardend was om te vechten voor de zaak van Allah ondanks al de moeilijkheden en ontberingen die hij zou tegenkomen, vroeg hij hem of hij bereid was om te vechten, Umayr zei, 'Het is mijn droom om te vechten voor de zaak van Allah'. De boodschapper gaf hem toestemming om te vechten en om de moeilijkheden van het vechten mee te maken totdat hij was gesneuveld voor de zaak van Allah.

Verder hebben we overleverd door Abu Huraira, de beroemde po�zie van Khubaib ibn Adiy, de grote sahabi die was dood gemarteld vanwege zijn da'wah, hij zei, 'Het maakt mij niets uit zolang ik gedood word als moslim, op welke zij ik ook ga liggen voor de zaak van Allah, dat is allemaal voor Allah en als Hij het wil zal Hij mij zegenen door mijn lichaam open te laten scheuren'. [Bukhari deel 7 en Musnad van Imam Ahmad deel 2 pagina 294]

Abu Huraira, moge Allah tevreden over hem zijn, zei, 'Is iemand van jullie in staat om te bidden zonder te stoppen, en te vasten zonder het vasten te verbreken zijn hele leven lang?' De mensen zeiden, 'O Abu Huraira, wie kan dat nou volhouden?' Abu Huraira, moge Allah tevreden over hem zijn, antwoordde, 'Bij Allah, 1 dag van de Mujahid op het pad van Allah is beter dan dat'.

Abu Hurairah verhaalt dat de boodschapper van Allah, Allah's vrede en zegen zij met hem, zei, 'Bij Hem in wiens hand mijn ziel ligt! Wie gewond raakt op de weg van Allah, en Allah weet goed wie op zijn weg gewond raakt, zal komen op de Dag der opstanding met zijn wond die wel het kleur van bloed heeft maar de geur van Muskus'. [Overgeleverd in Sahih Bukharie].

Mujahid verhaalt dat, een keer Abu Hurairah, moge Allah tevreden over hem zijn, op ribaat was. De mensen begonnen richting het strand te rennen want ze waren geinformeerd dat er niks aan de hand was [Geen vijand om voor te vrezen]. De mensen keerden terug maar Abu Hurairah bleef daar. Een voorbijganger vroeg, 'Waarom blijf je hier staan, O Abu Hurairah?'. Hij antwoordde, 'Ik heb de Boodschapper van Allah horen zeggen, 'Het staan op de weg van Allah voor een moment is beter dan staan voor het zwarte steen op het nacht van Qadr'. [Ibn Hibban, At Targheeb, p.369, vol.2, saheeh].


Marwan zei, 'We vroegen Abdullah Ibn Masud, moge Allah tevreden over hem zijn, over het volgende vers,
'En denk niet over degenen die op de Weg van Allah gesneuveld zijn dat zij gestorven zijn. Integendeel, zij leven zelfs bij hun Heer, zij worden voorzien. [Qur'an 3:169]. Hij antwoordde, 'We vroegen de Profeet, Allah's vrede zij met hem, over deze vers en hij zei, 'Hun [Van de martelaren] zielen bevinden zich in de harten van groene vogels die rondvliegen bij de bestemmings lampen die hangen aan de troon van Allah, zij zullen daar vrij rondvliegen zoals zij willen, en dan zullen ze terugkeren naar deze lampen'. [Overgeleverd in Muslim].

Shaddad Ibn Al Haad, moge Allah tevreden over hem zijn, heeft overgeleverd, 'Een heiden kwam naar de profeet, Allah's vrede zij met hem, hij accepteerde Islam en zei, 'Ik wil migreren [Naar Madinah]'. Dus de profeet, Allah's vrede zij met hem, vroeg een paar van zijn metgezellen om voor hem te zorgen'. Dan na een oorlog hadden de moslims wat oorlogsbuit en de profeet, Allah's vrede zij met hem, gaf die buit aan zijn metgezellen om te wachten op die heidene die nog in de achterhoede was. Toen de heidene terugkwam, gaven ze aan hem die buit, dus hij vroeg, 'Was is dit?' ze zeiden, 'Het is jou deel van de buit die de profeet, Allah's vrede zij met hem, ons gaf om voor je te bewaren'. De heidene nam het buit en ging naar de profeet, Allah's vrede zij met hem, en vroeg, 'Wat is dit?'. De Profeet, Allah's vrede zij met hem, antwoordde, 'Jou deel van de buit'. De heidene zei, 'Dit is niet de reden waarom ik in jou geloof en je volg, welnee, ik volg je meer zodat ik hier geraakt wordt door een pijl, en toen wees hij naar zijn keel dan wil ik sterven en naar het Paradijs gaan. De Profeet zei 'Als je oprecht bent dan zal Allah je wens vervullen'. Na een korte tijd begonnen de gevechten weer en het lichaam van de heiden werd naar de Profeet, Allah's vrede zij met hem, gebracht met een pijl in zijn keel, precies waar hij naar had gericht met zijn vinger. Daarop zei de Profeet, Allah's vrede zij met hem, 'Hij was oprecht dus Allah heeft zijn wens vervuld'. Dan heeft de Profeet, Allah's vrede zij met hem, de heidene met zijn eigen gewaad gewikkeld, en bad het gebed voor hem, en zijn metgezellen hebben hem tijdens het gebed horen zeggen, 'O Allah! Dit is jou slaaf die migreerde voor jou zaak en is gesneuveld als een martelaar, en ik ben getuig hiervan'.


Er is Overgeleverd door Sahl bin Sad, as Saidi dat de boodschapper van Allah, Allah's vrede en zegen zij met hem, zei, 'Het bewaken van moslims voor de indringers op de weg van Allah, voor ��n dag is beter dan de hele wereld en alles wat er op haar is. En een plaats in Jennah zo klein als de lengte van een zweep van een van jullie is beter dan deze hele wereld en alles wat er op haar is. En een morgen of een avond die een slaaf aflegt op de weg van Allah is beter dan de hele wereld en alles wat er op haar is'. [Dit is overgeleverd door Imaam Bukharie].

De Heilige Profeet, Allah's vrede en zegen zij met hem heeft gezegd, 'Wie ��n dag de wacht houdt op de weg van Allah, Allah maakt zeventig scheidingen tussen hem en de hel en elke scheiding is zo wijd als de zeven hemelen en de zeven werelden'. [At Tabarani p.368, vol.2].

De Profeet, Allah's vrede zij met hem, zei ook, 'Als ik het niet moeilijk had gevonden voor mijn volgelingen, zou ik niet achterblijven als er een leger werd gestuurd op Jihaad, en ik zou ervan houden om op Allah's weg te sterven en ik zou weer opgewekt willen worden, en dan sterven als martelaar en dan weer opnieuw tot leven worden gewekt en dan zou ik weer als martelaar willen sterven'. [Sahih Bukhari, p.10, vol.1].

Tirmidhi en Ibn Maajah verhalen van Al Miqdaam ibn Ma'd Yakrib dat de profeet, Allah's vrede zij met hem, over de martelaren zei, 'Er zal een kroon van waardigheid op zijn hoofd geplaatst worden, ��n robijn ervan is beter dan deze wereld en wat er op haar is'. [Saheeh Muslim].

En een authentieke Hadith overgeleverd door Imam Ahmed en At Tirmidhi, 'Een uur lang opgesteld staan in de gevechtslinie voor de Zaak van Allah is beter dan 60 jaar opgesteld staan voor het gebed'.

Dit is niet eens de helft van hoeveel hadith's hierover zijn, dit zijn alleen de virtues. Waarom gebruikt die Hajj Gibrail deze dingen niet als hij geen levensgenieter is? Waarom gebruik jij dit niet? Jullie zoeken in een berg zwarte naalden een witte naald en zeggen dit is het, de rest zetten jullie opzij? Denk jij dat je Ibn Taymyah of Ibn Qayum volgt? Als ik je laat zien wat zij zeggen over de verlaters van jihad dan val je flauw. Zij knippen stukjes uit hun boeken en verdraaien andere delen ervan. Dit is Islam, dit is niet mijn mening, dus je hoeft niet op mij boos te worden, ik heb je alleen Hadith's gegeven. Wie tegen taliban is is een munafiq of misleidt door media.

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2005 om 09:48
Salaam Aleikum,

Ach het is allemaal relatief.
De 1 vind het barbarisme als er een hand waarmee gestolen is wordt afgehakt, de ander vind het barbaars wanneer een pedofiel 2 jaar krijgt en er dan met dwangverpleging van af komt...

Salaam Aleikum,

Malcolm X
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2005 om 10:24

Assalamu alaikum,

ik heb niet ��n aya tussen al die tekst gezien, niet ��n! En dat terwijl je zei:

In eerste instantie geplaatst door Battle

Ik kan je nu zoveel hadith's en Qur'an verzen geven die aangeven dat jihad op het slagveld de grootste Jihad is...
. Maar misschien komt dat nog.

Verder staan er nogal veel ahadith in die totaal geen grondslag in de koran hebben of er zelf mee in strijd (lijken) te zijn, zoals:  "O boodschapper van Allah! Waarom is het dat alle gelovigen in hun graf ondervraagd zullen worden behalve de martelaren?' Hij zei, 'Het kletteren van zwaarden boven hun hoofd was genoeg'. [Overgeleverd in Al Jami]

of: Jabir ibn Abdullah zei dat toen Abdullah bin Amr ibn Haram martelaar werd de Profeet, Allah's vrede zij met hem, zei, 'O Jabbir! Zal ik jou informeren over hoe Allah jou vader eer heeft bewezen?' Hij antwoordde, 'Vertel het me alstublieft'. De Profeet zei, 'Allah praat niet tegen iemand behalve achter een sluier, maar tegen jou vader sprak hij zonder de sluier'. [Tirmidhi, At Targheeb wa At Tarheeb, p.437, vol2].

Het bewijst vooral dat die ahadith per definitie onbetrouwbaar zijn en tegen elkaar (zie o.a. die hadith van Imam Ahmad ibn Hanbal die ik gaf) en de koran ingaan. Maar als jij liever overleveringen leest en volgt ipv de Woorden van Allah ta'ala is dat geheel voor je eigen verantwoordelijkheid. Ik ben ook niet boos op jou, al kan ik aardig verhit discusi�ren, ik ben alleen verbaasd dat iemand, maakt niet uit wie, de woorden van Allah ta'
ala die voor moslims heilig en onveranderbaar zouden moeten zijn, met overleveringen en verhaaltjes probeert te weerleggen. Verder ken ik je niet persoonlijk, en wat ik van je gelezen heb hier op het forum is er voor mij geen enkele reden te twijfelen aan de oprechtheid en je intentie.

Overigens wordt in veel van de ahadith die je aanhaalt "jihad" genoemt, maar hoeven die helemaal niet als "oorlog" worden opgevat, zoals bijvoorbeeld:

"O Allah's boodschapper! wie is de beste onder de mensen?' Allah's boodschapper antwoordde, 'Een gelovige die jihad voert met zijn leven en bezittingen'. [Overgeleverd in Sahih Bukhari].

Je hele leven en bezittingen in dienst stellen van de jihad hoeft helemaal niet met de gewapende jihad te maken te hebben, al kan dat natuurlijk wel.

Je hebt het de hele tijd over Ibn Taymiyya volgen, Haji Gibril volgen enz. terwijl moslims Allah ta'ala dienen te volgen. Heb je die woorden van Ibn Taymiyya en Ibn al Qayyim wel gelezen?  Heb je ook deze link http://www.salafitalk.net/st/uploads/IBD170005.pdf  naar dit artikel aan de hand van Ibn Taymiyya en al Qayyim gebruikt?

En wat zegt Allah ta'ala over de "grote jihad"? Dit:

"Als Wij het hadden gewild konden Wij zeker in elke stad een waarschuwer hebben verwekt. Dus volg de ongelovigen niet, en voer met (de Koran) een grote strijd tegen hen." (Soera al Foerqaan, aya 51, 52).

"Fala toeti'i alkafiriena wa jahidhoem bihi jihadan kabieran"

Zoals in die link had kunnen lezen, is deze soera ook een Mekkkaanse soera die v��r de hidjra is geopenbaard, dus v��r de moslims werd opgeroepen met wapens de moeshrikoen van Mekka te bestrijden. Zie je? "Jihad kabir", zonder wapens!!! Als jij een beter bewijs hebt van de "grote jihad" dan het Woord van Allah, geef het dan aub.

Maar ghair insha Allah, ik begrijp je mening wel, nu je zoveel argumenten hebt gegeven in de vorm van ahadith. Ik persoonlijk echter kies ervoor de koran boven de ahadith te plaatsen, zeker daar waar Allah onomwonden spreekt over het "streven op de weg van Allah" (jihad fi sabillah) als een innerlijke strijd of een strijd van woorden, kennis en imaan. Dat jihad ook gewapend kan zijn, daar zijn we het dacht ik over eens. Maar wat de positie van die jihad is, daar is het in ons geval koran versus ahadith, en dan ga ik (natuurlijk) voor de koran. Allahu alim.

Jihad betekend letterlijk "het streven", en niet "heilige oorlog". "Heilige oorlog" zou je in het arabisch vertalen met zoiets als "harb al muqadis". Die twee worden in de koran niet als ��n-en-hetzelfde woord gebruikt, en iedereen kan dat nalezen.

Wie tegen taliban is is een munafiq of misleidt door media.

Ik ken teveel afghanen persoonlijk met teveel horrorverhalen over de taliban om te geloven dat de media mij daarin misleidt heeft, en ik ben zeker geen moenafiq. En die afghanen waar ik het over heb overigens ook niet.

Wassalam.

p.s. Zoals je ziet in mijn manier van discussie�ren scheelt er ook nogal wat aan mijn Jihad an Nafs. Ik wil even zeggen dat ik niets tegen jou persoonlijk heb, je hebt me nog nooit beledigt al kunnen we soms heftig van mening verschillen, en als ik dat wel bij jou gedaan biedt ik je daar mijn excuses voor aan. Mogen Allah subhan wa t'ala ons leiden op Zijn weg.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2005 om 10:27

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Ach het is allemaal relatief.
De 1 vind het barbarisme als er een hand waarmee gestolen is wordt afgehakt, de ander vind het barbaars wanneer een pedofiel 2 jaar krijgt en er dan met dwangverpleging van af komt...

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Assalau alaikum,

vroeger was ik de advocaat op dit forum; altijd relativerend, nu neem jij het stokje over. Maar de taliban hakten wel meer af dan alleen handen, en voor heel wat onschuldigere misdaden dan diefstal.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2005 om 11:07
Malcolm, in de VS geldt in een aantal staten de doodstraf. Uit onderzoek
is inmiddels gebleken dat bijna 50% ten onrechte ge�xecuteerd is. Dat
valt echter niet terug te draaien. Evenmin als het afsnijden van een hand.
Maar goed, als jij zo'n voorstander bent van dat soort praktijken; ben jij
bereid en in staat om een jongetje, dat uit honger eten van iemand die
zwelgt in overvloed gestolen heeft, zijn handje af te snijden?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2005 om 12:03
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Malcolm, in de VS geldt in een aantal staten de doodstraf. Uit onderzoek
is inmiddels gebleken dat bijna 50% ten onrechte ge�xecuteerd is. Dat
valt echter niet terug te draaien. Evenmin als het afsnijden van een hand.
Maar goed, als jij zo'n voorstander bent van dat soort praktijken; ben jij
bereid en in staat om een jongetje, dat uit honger eten van iemand die
zwelgt in overvloed gestolen heeft, zijn handje af te snijden?


Salaam aleikum,

Als je wist wat de sharia inhield zou je deze hele slechte voorbeeld niet aandragen....
Degenen die weten hoe het in mekaar zit begrijpen namelijk dat het uit honger stelen van iets niet met het afhakken van een hand wordt bestraft ;)

Maar it�s a wonderfull world ;)

En de Taliban, tsja....
En wat zal daar nu eens over zeggen....

Salaam Aleikum,

Malcolm X
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.