Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Stierf Jezus aan het kruis?

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Stierf Jezus aan het kruis?
    Geplaatst op: 08 januari 2006 om 08:49
Stierf Jezus aan het kruis?

De Bijbel van Docetae, Basilidains, Docetae, de Gospels van Marcionite en andere bijbels zoals van Barnabas ontkennen de kruisiging. Op History Channel was een Christelijke film, 'Banned from the Bible' daarin zag je dat Jezus, vrede zij met hem, werd verheven en niet gekruisigd. Ze gebruikten andere Gospels die jullie Bijbel tegenspreken. Zoals de Maria bijbel ofzo. Deze boeken kregen geen plaats in de bijbel van nu, omdat de kerk vond dat ze tegen de waarheid in gingen. De Joden zeiden dat ze Jezus hadden gedoodt en ze bewezen ermee dat Jezus niet een ware profeet was, want in de Thora staat dat een profeet die liegt gedoodt zal worden. Ze zeggen, 'We hebben Jezus gedoodt, dus kan hij geen ware profeet zijn geweest'. Hun bewijs zit in drie plaatsen in de bijbel, lees deze.

Deuteronomium 18:20. Maar de profeet, die hoogmoediglijk zal handelen, sprekende een woord in Mijn Naam, hetwelk Ik hem niet geboden heb te spreken, of die spreken zal in den naam van andere goden, dezelve profeet zal sterven.

Dus als hij is gedoodt, kan hij nooit een ware profeet zijn geweest. En profeet Mohammad is ook niet gedoodt, dus kan hij ook geen leugenaar zijn. Waarom zou Jezus gedoodt moeten worden, als hij niet schuldig was voor onze zondes? Is dat niet onrechtvaardig van God? In de bijbel zijn ook verzen waarin staat dat Jezus niet gekruisigd is en dat hij werd verhoord en verheven. Zie Hebree�n 5:7 waar hij God smeekt om hem te redden en hij wordt verhoord ook nog. Dit was het fundament van jullie geloof en die is gevallen. De film, 'Banned from the Bible' kan je hier bestellen als je wilt.

http://store.aetv.com/html/search/index.jhtml?search=banned+ from+the+bible&x=5&y=11

Koran 4:157. En om hun zeggen, 'Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van God gedood', maar zij doodden hem niet, en zij kruisigden hem ook niet, maar het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van maar volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet.
158. Integendeel, God verhief hem [i.e Jezus zoon van Maria] tot Zich en God is Almachtig, Alwijs.

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2006 om 09:24
Ja Battle er zijn inderdaad tegenstrijdige evangelien.
Maar het meest wonderbaarlijke is wel dat het Johannes evangelie getuigd dat Jezus in ieder geval niet aan het kruis stierf.
Want wat lezen we ?
We lezen dat Jezus eerst de geest gaf. Dat zou je natuurlijk kunnen intrepeteren dat hij stierf ware het niet dat later een soldaat hem met een lans stak en dat hij toen bloedde!
Dode mensen bloeden niet.
Verder lezen we dat nadat hij van het kruis genomen was men hem zalfde met Aloe en mirre. zogenaamd als dode zalving.
Wederom is dit onwaarschijnlijk.
Want mirre en aloe werd gebruikt om een zalf te maken die botbreuken deed genezen.
Het werd toegepast om verwondingen te herstellen.
Dus alles op een rijtje.
Nadat Jezus zogenaamd de geest gegeven had leefde hij nog.
Hij werd in afzondering gebracht en behandeld met mirre en aloe.
Later werd hij weer gezien.
Oh ja men moet ook zeker in aanmerking nemen dat de kruisiging wel heel pijnlijk was maar zelden de dood veroorzaakte.
Die trad pas in nadat men bene brak zodat er geen steun meer was.
Bij Jezus gebeurde dit niet.

Dus hoe moeten we deze teksten lezen?
Is het waarschijnlijk dat Jezus dood was?
Ik denk het niet!
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2006 om 10:23
Matth��s 26:34. Jezus zeide tot hem:
Voorwaar, Ik zeg u, in deze nacht, eer de haan kraait, zult gij Mij driemaal verloochenen.

35.
Maar Petrus zei:
Ik zal nooit beweren dat ik u niet ken, ook al moet ik met u sterven!� Dat zeiden ook alle andere leerlingen.

55. Toen richtte hij zich tot de menigte: �Ben ik soms een misdadiger dat u met zwaarden en stokken eropuit bent getrokken om mij gevangen te nemen? Elke dag gaf ik in de tempel onderricht en toen hebt u mij niet opgepakt.
56.
Maar door dit alles wordt vervuld wat de profeten hebben geschreven.� Toen vluchtten alle leerlingen en lieten hem in de steek.
57. Ze voerden Jezus gevangen weg naar het huis van de hogepriester Kajafas, waar de schriftgeleerden en de oudsten bij elkaar gekomen waren.
70. Maar hij beweerde van niet, waar iedereen bij was. �Ik weet niet waar je het over hebt,� zei hij.
71. Hij verliet de binnenplaats en ging naar de poort, maar daar zag een ander dienstmeisje hem. �Hij hoorde ook bij Jezus van Nazaret,� zei ze tegen de mensen die daar stonden.
72. Maar Petrus ontkende opnieuw:
�Ik zweer dat ik die man niet ken.�

73. Even later kwamen de omstanders naar hem toe. �Inderdaad, jij bent ook een van hen,� zeiden ze.
�Trouwens, het is aan je spraak te horen!�

74. Toen begon Petrus te vloeken en zweren: �Ik ken die man niet.�
75. Onmiddellijk kraaide er een haan. Toen herinnerde Petrus zich dat Jezus gezegd had: �Nog v��r de haan kraait, zul je driemaal beweren dat je mij niet kent.� En hij ging naar buiten en huilde bittere tranen.

Dat klopt Herne, lees hierboven er staat dus dat iedereen vluchte behalve Petrus, alleen hij zag de kruisiging de rest rende weg. Zo zijn er verschillende verzen in de bijbel die vertellen over de tijd waarin Jezus werd gekruisigd, in de ene vers was hij aan het praten terwijl hij in die ander al dood was die tijd. Zo zijn er verschillende verhalen van wat op de kruis van Jezus stond. Zo zijn er verschillende meningen over of Jezus aan een kruis hing of aan een boom in de bijbel. De eerste Christenen hadden grote problemen en verschillende meningen over wie was gekruisgd en of het wel Jezus was. Zo ook de drie ��nheid, de oude Christenen zoals Ebonites, Corinthians, Basilidians, Capocratians, Hypisistarians en ander Christen sektes geloofden niet in de drie ��nheid. Tot 150 jaar na Jezus geloofden de meerderheid van de Christenen niet dat Jezus God was. 
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2006 om 09:51
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Stierf Jezus aan het kruis?

De Bijbel van Docetae, Basilidains, Docetae, de Gospels van Marcionite en andere bijbels zoals van Barnabas ontkennen de kruisiging. Op History Channel was een Christelijke film, 'Banned from the Bible' daarin zag je dat Jezus, vrede zij met hem, werd verheven en niet gekruisigd. Ze gebruikten andere Gospels die jullie Bijbel tegenspreken. Zoals de Maria bijbel ofzo. Deze boeken kregen geen plaats in de bijbel van nu, omdat de kerk vond dat ze tegen de waarheid in gingen. De Joden zeiden dat ze Jezus hadden gedoodt en ze bewezen ermee dat Jezus niet een ware profeet was, want in de Thora staat dat een profeet die liegt gedoodt zal worden. Ze zeggen, 'We hebben Jezus gedoodt, dus kan hij geen ware profeet zijn geweest'. Hun bewijs zit in drie plaatsen in de bijbel, lees deze.

Deuteronomium 18:20. Maar de profeet, die hoogmoediglijk zal handelen, sprekende een woord in Mijn Naam, hetwelk Ik hem niet geboden heb te spreken, of die spreken zal in den naam van andere goden, dezelve profeet zal sterven.

Dus als hij is gedoodt, kan hij nooit een ware profeet zijn geweest. En profeet Mohammad is ook niet gedoodt, dus kan hij ook geen leugenaar zijn. Waarom zou Jezus gedoodt moeten worden, als hij niet schuldig was voor onze zondes? Is dat niet onrechtvaardig van God? In de bijbel zijn ook verzen waarin staat dat Jezus niet gekruisigd is en dat hij werd verhoord en verheven. Zie Hebree�n 5:7 waar hij God smeekt om hem te redden en hij wordt verhoord ook nog. Dit was het fundament van jullie geloof en die is gevallen. De film, 'Banned from the Bible' kan je hier bestellen als je wilt.

http://store.aetv.com/html/search/index.jhtml?search=banned+ from+the+bible&x=5&y=11

Koran 4:157. En om hun zeggen, 'Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van God gedood', maar zij doodden hem niet, en zij kruisigden hem ook niet, maar het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van maar volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet.
158. Integendeel, God verhief hem [i.e Jezus zoon van Maria] tot Zich en God is Almachtig, Alwijs.

Jezus stond op uit de dood.... Is hij dan gedood ja of nee? Hoe kom jij er bij God onrechtvaardig te vinden,als het de mens zelf was die Jezus veroordeelden?In de vrije keuze die de mens heeft,hebben ze destijds Jezus ten onrechte veroordeeld. 
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2006 om 10:07
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne


We lezen dat Jezus eerst de geest gaf. Dat zou je natuurlijk kunnen intrepeteren dat hij stierf ware het niet dat later een soldaat hem met een lans stak en dat hij toen bloedde!
Dode mensen bloeden niet.
Verder lezen we dat nadat hij van het kruis genomen was men hem zalfde met Aloe en mirre. zogenaamd als dode zalving.
Wederom is dit onwaarschijnlijk.
Want mirre en aloe werd gebruikt om een zalf te maken die botbreuken deed genezen.
Het werd toegepast om verwondingen te herstellen.
Dus alles op een rijtje.
Nadat Jezus zogenaamd de geest gegeven had leefde hij nog.
Hij werd in afzondering gebracht en behandeld met mirre en aloe.
Later werd hij weer gezien.
Oh ja men moet ook zeker in aanmerking nemen dat de kruisiging wel heel pijnlijk was maar zelden de dood veroorzaakte.
Die trad pas in nadat men bene brak zodat er geen steun meer was.
Bij Jezus gebeurde dit niet.

Dus hoe moeten we deze teksten lezen?
Is het waarschijnlijk dat Jezus dood was?
Ik denk het niet!


Druide, je neemt de woorden van Johannes niet erg serieus:
Johannes 19, 32: "Toen braken de soldaten de benen van de eerste die tegelijk met Jezus gekruisigd was, en ook die van de ander. 33 Vervolgens kwamen ze bij Jezus, maar ze zagen dat hij al gestorven was. Daarom braken ze zijn benen niet."

Conclusie: Jezus was al gestorven.

De Romeinen nemen nog het zekere voor het onzekere: "
Maar een van de soldaten stak een lans in zijn zij en meteen vloeide er bloed en water uit. " (Joh. 19, 34). Bloed en water. Het bloed is vermengd met lichaamsvocht, wat heel goed het gevolg kan zijn van een longoedeem, wat bijna altijd optrad bij kruiselingen. De lanssteek in de zijde van Jezus ging met een dunne lans (grieks: lonch�) en was naar romeins gebruik een steek door het hart. Jezus was zo dood als wat.

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2006 om 14:24

Jezus stond op uit de dood.... Is hij dan gedood ja of nee? Hoe kom jij er bij God onrechtvaardig te vinden,als het de mens zelf was die Jezus veroordeelden?In de vrije keuze die de mens heeft,hebben ze destijds Jezus ten onrechte veroordeeld.

Was Jezus verantwoordelijk voor de zonden van de mensen? Nee, natuurlijk niet. Dan waarom heeft God hem gestraft en de schuldigen niet? Dit is net zoiets als dat de zoontje van mijn buurman iets slechts doet en ik mijn eigen zoon sla. Is dat rechtvaardigheid? Jezus stond op uit de dood? Als je zegt dat hij is gedoodt dan zeg je dat hij een valse profeet was want alleen een valse profeet zou gedoodt worden volgens de Torah. Wanneer worden jullie nou wakker uit deze illusies en raadsels? Kom en wrijf je ogen en kijk Islaam aan en vergelijk het met de raadsels van het Christendom.

Druide, je neemt de woorden van Johannes niet erg serieus: Johannes 19, 32: "Toen braken de soldaten de benen van de eerste die tegelijk met Jezus gekruisigd was, en ook die van de ander. 33 Vervolgens kwamen ze bij Jezus, maar ze zagen dat hij al gestorven was. Daarom braken ze zijn benen niet." Conclusie: Jezus was al gestorven.

Vindt je het niet zielig? Deze man heeft meerdere keren God gesmeekt in jullie boek om hem te redden van de dood en hij rende weg en verstopte zich voor de joden en ging zelfs huilen en vroeg God om hem te redden en niemand verhoorde hem? En op het kruis huilde hij om hulp en niemand hielp hem? Hoe durven jullie te zeggen dat het zijn eigen wil was? Hoe durven jullie te zeggen dat hij daarvoor was gestuurd? Wat vinden jullie van degenen die hem kruisigden? Waren ze goede mensen of slechte?

Koran 6:164.
En geen ziel handelt dan voor zichzelf alleen, noch draagt een lastdrager de last van anderen.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2006 om 14:31

Beste batle, je intonatie geeft duidelijk weer dat je geen informatie wilt.

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2006 om 16:59
Batle,
Jesus is nooit voor de mensheid aan het kruis gestorven.
Jesus is geen God.
Met bovenstaande is jouw probleem niet opgelost.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2006 om 18:11
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Jezus stond op uit de dood.... Is hij dan gedood ja of nee? Hoe kom jij er bij God onrechtvaardig te vinden,als het de mens zelf was die Jezus veroordeelden?In de vrije keuze die de mens heeft,hebben ze destijds Jezus ten onrechte veroordeeld.

Was Jezus verantwoordelijk voor de zonden van de mensen? Nee, natuurlijk niet. Dan waarom heeft God hem gestraft en de schuldigen niet? Dit is net zoiets als dat de zoontje van mijn buurman iets slechts doet en ik mijn eigen zoon sla.Je snapt het niet....Het is nu juist zo... De buurjongen slaat je zoon... Je zoon zegt..." Sla me maar,als je me wil slaan...Ik hou voet bij stuk en zal vredeliefend blijven...En waneer jij ten toneele verschijnd,zegt hij tegen jou..."Papa sla hem niet....Hij weet immers niet wat hij doet..." Is dat rechtvaardigheid? Jezus stond op uit de dood? Als je zegt dat hij is gedoodt dan zeg je dat hij een valse profeet was want alleen een valse profeet zou gedoodt worden volgens de Torah.Zucht...Iemand die kan opstaan uit de dood,kan je niet doden vriend...Dood zijn betekent dat je niet wederkeerd als levende..Jezus deed dat wel,dat betekent dat hij niet dood kon gaan.En de Koran zegt eigenlijk precies het zelfde...Alleen lees ik hem blijkbaar anders als jij,of lees hem met een andere bril...Wanneer worden jullie nou wakker uit deze illusies en raadsels? Kom en wrijf je ogen en kijk Islaam aan en vergelijk het met de raadsels van het Christendom.

Druide, je neemt de woorden van Johannes niet erg serieus: Johannes 19, 32: "Toen braken de soldaten de benen van de eerste die tegelijk met Jezus gekruisigd was, en ook die van de ander. 33 Vervolgens kwamen ze bij Jezus, maar ze zagen dat hij al gestorven was. Daarom braken ze zijn benen niet." Conclusie: Jezus was al gestorven.

Vindt je het niet zielig? Deze man heeft meerdere keren God gesmeekt in jullie boek om hem te redden van de dood en hij rende weg en verstopte zich voor de joden en ging zelfs huilen en vroeg God om hem te redden en niemand verhoorde hem? En op het kruis huilde hij om hulp en niemand hielp hem? Hoe durven jullie te zeggen dat het zijn eigen wil was? Hoe durven jullie te zeggen dat hij daarvoor was gestuurd? Wat vinden jullie van degenen die hem kruisigden? Waren ze goede mensen of slechte?

Koran 6:164.
En geen ziel handelt dan voor zichzelf alleen, noch draagt een lastdrager de last van anderen.

Waarom beantwoord je me vraag nu eerst niet even? Dat maakt het allemaal wat overzichtelijker... Maar goed... Laat ik verder gaan... Nee dat was hij niet... Hij nam onze zonden op zich... Dat is dus heel iets anders,als wat jij denkt dat het christendom gelooft en inhoudt.God heeft Jezus niet gestraft.... Jezus heeft ondergaan wat de mens hem in wreeddheid heeft toegebracht....
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2006 om 18:38
Wat geweldig dat Jezus zo diep voor Gods volgelingen wilde gaan, h�! Ik sta daar steeds weer versteld van. Jezus wilde de schuld van ons op zich nemen, terwijl hij inderdaad niets verkeerds heeft gedaan. Dat is de goddelijke liefde van Jezus waar ik steeds weer versteld van sta. Mijn schuld, mijn falen, mijn tekortschieten in geloof (imaan?), mijn niet voldoende op hem gericht zij....hoe kan ik het zelf ooit goed maken bij God? Dat kan ik niet! Het zal steeds onvoldoende zijn. Steeds zal God kunnen zeggen: hmmm, er schorte echt weer wat aan! En God heeft gelijk. Hij ontferme zich.
Maar dat heeft Hij gedaan. In Jezus, zijn Zoon. Onschuldig het oordeel ondergaan, dat deed Hij. Om ons. Onvoorstelbaar. En toch waar. Zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon... (Joh. 3, 16)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2006 om 18:42

CHRISTUS' KRUISIGING

Door Silas


VOORWOORD

Christus� kruisiging gebeurde ongeveer 2000 jaar geleden. Dit is gedocumenteerd door Romeinse, Joodse en Griekse historici. Echter, de koran ontkent dat de kruisiging plaatsvond. De koran gaat in tegen de bekende, opgeschreven geschiedenis. Dit artikel bespreekt Christus� historische kruisiging.

INLEIDING

Het christelijke geloof leert dat Jezus gekruisigd werd. Alle vier Evangeli�n doen verslag van de kruisiging, opstanding, en Hemelvaart. Echter, Mohammed en de koran zeggen dat Christus niet werd gekruisigd. Mohammed verscheen ten tonele ongeveer 600 jaar na Jezus. Mohammed beweerde �openbaringen� van Allah te ontvangen, door Gabri�l aan hem gegeven. E�n van Mohammeds openbaringen was dat Jezus niet werd gekruisigd.

De koran, soera 4:157 zegt:

En om hun zeggen: �Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van Allah gedood�, - maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem (ten dode), - doch het werd hun verward�

Met andere woorden, iemand anders dan Jezus werd gekruisigd. De meerderheid van de moslims geloven deze vervangingstheorie.

Niettemin verklaart het bewijs uit zowel het nieuwe testament als uit ander historische bronnen dat Christus gekruisigd werd.

Volgens Mohammed nam God,Jezus tot zich of beschermde hem zodat hij NIET DOOD kon gaan,zo lees ik zijn stukken.Het verwarde waar Mohammed dan over spreekt,is de onwetendheid die de Joden en Romeinen hadden omtrent de kennis die Jezus al had.... Hij wist dat hij niet kon sterven... Niet gewoon en niet aan een kruis...

 

Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2006 om 18:46
Buitenbijbelse bronnen over Jezus:

Flavius Josephus (37 � 100)
Flavius Josephus schrijft in zijn beroemde boek over de Joodse Geschiedenis het volgende: "In die tijd leefde Jezus, een wijs man, voorzover het geoorloofd is hem een man te noemen. Hij verichtte namelijk daden die onmogelijk geacht werden, en hij was leermeester van mensen, die met vreugde de waarheid tot zich namen. En veel Joden alsook velen van de Grieken bracht hij tot zich. Hij was de Christus. Ook nadat Pilatus hem op aanwijzing van de eerste mannen bij ons de straf van het kruis had opgelegd, gaven zij die het eerst in liefde waren gaan leven niet op. Hij was namelijk aan hen verschenen op de derde dag, opnieuw levend. De goddelijke profeten hadden die dingen en ontelbare andere wonderbaarlijke dingen over hem gezegd. Tot op de dag van heden is de naar hem genoemde groep van christenen niet verdwenen."
De Oude Joodse Geschiedenis XVIII hoofdstuk 3 [63 - 64] � 1998 Meijer en Wes - Ambo

Tacitus
Tacitus was een groot geschiedschrijver in het Romeinse Rijk, rondom het jaar 115 na Chr.. In zijn "Annalen", 15.44 beschrijft hij hoe de christenen door keizer Nero verantwoordelijk werden gesteld voor de grote brand van 64 na Christus: "Om een eind te maken aan de geruchten wees Nero schuldigen aan, die hij op speciale manieren strafte. Het ging om mensen die bij het volk gehaat waren om hun schanddaden en 'Christenen' werden genoemd. Ze heten naar Christus, die onder het bewind van Tiberius door landvoogd Pontius Pilatus ter dood was gebracht. Daardoor was het verderfelijk bijgeloof tijdelijk onderdrukt maar het stak de kop toch weer op, niet alleen in Judea, bakermat van dat kwaad, maar zelfs in Rome, de stad waar alle gruwelen en kwalijke praktijken van de wereld terecht komen en worden uitgeleefd. Men pakte eerst mensen op die voor hun geloof uitkwamen en daarna, op hun aanwijzing, een geweldige massa. Ze werden niet eens zozeer schuldig verklaard aan de brand als wel van haat tegen de mensheid. Bij hun terechtstelling dreef men ook nog eens de spot met hen. Zo kregen zij beestenvellen aangetrokken om door wilde honden verscheurd te worden, of sloeg men hen aan het kruis, of ze werden bestemd voor de vuurdood en aan het eind van de dag aangestoken bij wijze van avondlicht."
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2006 om 18:50

Beste Ruud,

Je maakt er een zooitje van met al die kleuren...

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2006 om 19:06
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Beste Ruud,

Je maakt er een zooitje van met al die kleuren...

  Ik hoop maar,dat men mijn denkwijze hierdoor wat beter kan volgen... Ik heb namelijk niet het gevoel,dat de Koran en de Bijbel zo ver uit elkaar staan als dat bepaalde Christenen en Moslims denken dat ze staan.Maar goed...Dat is dan mijn mening.Leg de boeken maar naast elkaar en je vind duidelijk een roode draad.  
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2006 om 04:54
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin


Beste Ruud,


Je maakt er een zooitje van met al die kleuren...

�Ik hoop maar,dat men mijn denkwijze hierdoor wat beter kan volgen... Ik heb namelijk niet het gevoel,dat de Koran en de Bijbel zo ver uit elkaar staan als dat bepaalde Christenen en Moslims denken dat ze staan.Maar goed...Dat is dan mijn mening.Leg de boeken maar naast elkaar en je vind duidelijk een roode draad.�


Als je de boeken van de grote religies naast elkaar leest ontdek je iets wat ik "spirituele isomorfie" zou willen noemen. Je kunt de onderliggende raamwerken van basisgedachten met elkaar tot dekking brengen. Wat je d�n mag zien is erg confronterend in zijn vraagstelling, maar tegelijk van een enorme schoonheid die je nooit meer zal loslaten.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2006 om 06:23
Die "spirituele isomorfie" laat juist zien dat het offer van de onschuldige
voor de schuldige een basisgegeven is in alle religieuze stromingen en
zelfs in de natuurreligies. Het is een principe dat de Ene op tal van
manieren aan de mensen duidelijk gemaakt heeft voordat het werkelijk
op Golgotha in de persoon van Jezus Christus plaats vond.

daarom bevreemdt het mij dat Dru�de zo nodig moet aantonen dat Jezus
niet gestorven is terwijl ook de kelten het offerprincipe niet vreemd is.
Trouwens, er zijn diverse pathaloog anatomen die zich over de gegevens
(oa de lijkwade van Turijn) betreffende de kruisiging gebogen hebben en
niet anders kunnen concluderen dan dat Jezus inderdaad gekruisigd en
gestorven is. Er zijn sceptische anatomen die door hun onderzoek tot
geloof gekomen zijn.

Batle, je haalt zoals gebruikelijk zaken aan waar je geen verstand van
hebt. In jouw religie bestaan toch ook sterke en zwakke ahadith? Mogen
christenen dergelijk onderscheid dan niet maken ten opzichte van zg
evangelie�n, op grond van zorgvuldig onderzoek? Probeer nou eens je
geloof te propageren zonder dat van een ander te bekladden of moet ik
met feiten komen betreffende bvb het feit dat jullie profeet zelf grote
twijfels had of het wel Allah was die hem de woorden openbaarde? Je
vraagt er anders wel om.

De offerdood van Jezus is door de profeten voorspeld. In Johannes 3: 16
staat dat God zijn Zoon uit pure liefde voor een verloren mensheid
gegeven heeft als offer voor hun zonden. Wat zal het lot zijn van degenen
die een dergelijk ultiem liefdegebaar van de Almachtige verwerpt door het
een leugen of een verzinsel te noemen en meer vertrouwt op eigen kracht
om genade bij God te bewerken? Mensen, het offer van Jezus betreft een
waarheid die op tal van plaatsen beschreven en bevestigd is en bij talloos
veel mensen in hun hart geopenbaard is. Neem het serieus, als je leven je
lief is!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2006 om 08:58
Het is net als met een bevrucht ei: op een zeker moment gaat het open en kun je, wat er uit komt, niet meer terugstoppen c.q -denken. W�l vertrappen, maar dan verlies je, en dat zul je op den duur ook gaan beseffen.
De kerngedachten achter de evangelie�n zijn eenvoudig, universeel en, in hun samenhang, van een overweldigende schoonheid zoals alleen de ziel die kent. Tegelijkertijd zijn ze weerloos tegen misbruik door lieden wier feitelijke bedoeling het is om een fysiek imperium te stichten. De voorbeelden daarvan vind je te over bij alle religies.
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2006 om 18:10
Postpentacost,
Al die zogenaamde evangelien zijn pas geschreven na het Paulus tijdperk.
Het is maar de vraag of die overleveringen iets te doen hebben met het bestaan of leven van de historische Jezus.
Het zijn in ieder geval geen geschiedenis boeken.
Daar zijn ze te onnauwkeurig voor.
Bv Lucas laat Maria zwanger worden tijdens het bewind van Herodus de Grote.
Die man leefde tot het jaar  4 voor de gewone tijdrekening.
De geboorte van Jezus had plaats toen Quirinius het bewind voerde over Syrie.
Dat deed die man vanaf 6 jaar na de gewone tijdrekening.
een kleine optel som laat zien dat Mariah volgens Lucas dus ongeveer tien jaar zwanger was. :-)
Het is duidelijk allemaal maar wat onzin teminste wanneer je het letterlijk probeert te nemen.
Ook dat er zogenaamd vele profetien naar Jezus vooruit wezen is wanneer je ze wat beter bekijkt bezijden de werkelijkheid.
Er is eerder sprake van een soort van kapstok hangen achteraf door verschillende schrijvers van diverse evangelien.
En bij dit kapstok hangen werden zelfs overleveringen uit eerdere religies gebruikt zoals de wonderbaarlijke overlevibg van het kindje.
Dat verhaal vind men in boedistische en hindoeistische kringen ook maar dan al veel eerder.



Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2006 om 19:07
Dat Maria zo lang zwanger was kan ik me voorstellen, gezien Degene die
ze moest baren De geschiedschrijvers kunnen zich ook in de datum
vergissen. Ze werkten immer snog niet met de Juliaanse tijdsrekening...
De wonderbaarlijke overleving van het kindje (bedoel je Mozes?) is
natuurlijk een heel oude geschiedenis. Te betwijfelen of dat bij andere
volkeren al eerder bestond. maar desalnietemin heeft de Almachtige
archetypische overleveringen onder alle volkeren verspreid die een
gelijkluidende strekking hebben en naar een centraal heilsfeit verwijzen.

In hoeverre de profeten naar Jezus verwezen is natuurlijk bij bestudering
van de tekstplaatsen tamelijk duidelijk. Er is wel sprake van enige
verhulling; de Almachtige heeft het destijds nodig gevonden om bepaalde
acties in de toekomst, zoals de kruisiging, te verhullen tot de bestemde
tijd.
Maar het is allemaal maar net waar je in gelooft of wat je geopenbaard is.
Overigens een boeiend relikwie; de lijkwade van Turijn...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2006 om 05:33
Ja die lijkwade van Turijn is een interessant item:-)
Mysterieus doordat er vele verklaringen mogelijk zijn.
Postpentacost wat de bijbel als geschiedenisboek betreft.
Hier geef ik je een link . niet schrikken aub:-)

http://www.skepp.be:8080/skepp/artikels/creationisme/herzo g_bijbel
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2006 om 05:40
http://www.skepp.be:8080/skepp/artikels/creationisme/herzog_ bijbel

Als de laatste g van herzog los raakt dan moet je hem effe terug zetten anders werkt de link niet :-)


Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2006 om 06:53
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Postpentacost,
Al die zogenaamde evangelien zijn pas geschreven na het Paulus tijdperk.
Het is maar de vraag of die overleveringen iets te doen hebben met het bestaan of leven van de historische Jezus.
Het zijn in ieder geval geen geschiedenis boeken.
Daar zijn ze te onnauwkeurig voor.
Bv Lucas laat Maria zwanger worden tijdens het bewind van Herodus de Grote.
Die man leefde tot het jaar  4 voor de gewone tijdrekening.
De geboorte van Jezus had plaats toen Quirinius het bewind voerde over Syrie.
Dat deed die man vanaf 6 jaar na de gewone tijdrekening.
een kleine optel som laat zien dat Mariah volgens Lucas dus ongeveer tien jaar zwanger was. :-)
Het is duidelijk allemaal maar wat onzin teminste wanneer je het letterlijk probeert te nemen.
Ook dat er zogenaamd vele profetien naar Jezus vooruit wezen is wanneer je ze wat beter bekijkt bezijden de werkelijkheid.
Er is eerder sprake van een soort van kapstok hangen achteraf door verschillende schrijvers van diverse evangelien.
En bij dit kapstok hangen werden zelfs overleveringen uit eerdere religies gebruikt zoals de wonderbaarlijke overlevibg van het kindje.
Dat verhaal vind men in boedistische en hindoeistische kringen ook maar dan al veel eerder.


In de eerste plaats: het is niet hard te maken dat de evangeli�n stammen van n� het Paulus-tijdperk. Johannes is het 'jongste' evangelie, dus daar gaat het wel voor op. Voor Lukas niet. Bovendien presenteert de evangelist Lukas zich wel als historicus in Lukas 1.

Wat betreft Quirinius: aannemelijker is hier de vertaling 'eerder dan': dan is Luk. 2,2 een korte tussenvoeging om te voorkomen dat de door Lukas beschreven telling verward wordt met de latere registratie door Quirinius, die in de historische annalen veel bekender is gebleven, omdat tijdens Quirinius de telling met veel onrust gepaard ging.

Verder ga je te kort door de bocht met je 'bezijden de waarheid'. Veel profetie�n vallen op hun plek bij Christus, zoals Jezus heeft aangetoond (Luk. 24).
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2006 om 15:05
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

http://www.skepp.be:8080/skepp/artikels/
creationisme/herzog_ bijbel

Als de laatste g van herzog los raakt dan moet je hem effe terug zetten
anders werkt de link niet :-)



Ach, scepsis is ook een geloof. De god van dit soort onderzoekers is hun
verstand...terwijl de bewijsvoering mager is.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 06:03
Wat is precies de m��rwaarde van de zekerheid dat Jesus fysiek aan het kruis is gestorven?
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 06:06
De meerwaarde is gelegen in het feit dat Hij gestorven is als een
misdadiger. De zwaarste straf voor misdadigers was destijds het kruis.
Jezus, 100% onschuldig, moest als misdadiger sterven om de straf voor
ons, misdadigers, ten volle van ons af te kunnen nemen. Frappant is in dit
verband het gegeven dat er een keuze was gesteld door Pilatus; Jezus aan
het kruis of de moordenaar Barrabas. Het zou voor Jezus een koud
kunstje geweest zijn om de menigte psychisch zodanig te beinvloeden
dat ze zouden roepen:"Barrabas moet aan het kruis"... Maar al tijdens de
verzoeking in de woestijn bewees Jezus nooit er voor te zullen
zwichten zijn geestelijke macht aan te wenden voor zelfbehoud.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawood102 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 06:22

jullie nemen het echt serieus dat jezus voor jullie zonde gestorven is kunnen jullie er lekker op uit moorde en van alles doen he want jullie zijn al vergeve toch he!!!

droom lekker verder niemand is verantwoordelijk voor iemands anders zijn zonde wanneer  dringt dat is een keer tot jullie door

Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 17:07
In eerste instantie geplaatst door dawood102

jullie nemen het echt serieus dat jezus voor jullie zonde gestorven is kunnen jullie er lekker op uit moorde en van alles doen he want jullie zijn al vergeve toch he!!!

droom lekker verder niemand is verantwoordelijk voor iemands anders zijn zonde wanneer  dringt dat is een keer tot jullie door



't Is duidelijk dat je niet weet wat het christendom inhoudt.

Romeinen 6, 1: "Betekent dit nu dat we moeten blijven zondigen om de genade te laten toenemen? 2 Dat in geen geval. Hoe zouden wij, die dood zijn voor de zonde, nog in zonde kunnen leven?"

Kortom, je zit er helemaal naast en je moet dus niet pedant uit de hoogte doen over christenen. Je hebt er geen enkele weet van. Zonden blijven doen omdat ze toch al vergeven zijn is ervan getuigen dat je geen deel hebt aan de vergeving.
Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawood102 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 03:30

Pfarrer schreef

t Is duidelijk dat je niet weet wat het christendom inhoudt.

Romeinen 6, 1: "Betekent dit nu dat we moeten blijven zondigen om de genade te laten toenemen? 2 Dat in geen geval. Hoe zouden wij, die dood zijn voor de zonde, nog in zonde kunnen leven?"

Kortom, je zit er helemaal naast en je moet dus niet pedant uit de hoogte doen over christenen. Je hebt er geen enkele weet van. Zonden blijven doen omdat ze toch al vergeven zijn is ervan getuigen dat je geen deel hebt aan de vergeving

mens jullie boeke bewijzen het !!!!

 Jezus is mens

JEZUS: Jezus zeide tot hen: Indien gij kinderen van Abraham zijt, doet dan de werken van Abraham; maar nu tracht gij Mij te doden, een mens, die u de waarheid gezegd heeft, welke Ik van God gehoord heb; dit deed Abraham niet. (Johannes 8:39-40)

wat wil je nog meer  pfarrer !!!!

Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 04:20
Ik weet niet wat je nu wilt dawood, maar dat lijkt me off topic. Jij zegt: christenen mogen lekker alles doen en doorgaan met zondigen van hun geloof, omdat de zonden toch al vergeven zijn. Ik toon aan dat je dus dan het christelijk geloof niet hebt begrepen. Lijkt me genoeg. 
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 04:40
Beste dawood 102,
Ja, er zijn wel eens mensen die niet de veilige (?) weg
volgen van de boeken, de omgeving, of van wat het establishment hen dwingend oplegt. Die daarbij hun eigen leven riskeren, en die z� gewetensvol zijn dat ze z�lf blijven staan voor hetgeen ze gezegd hebben. ook al kost hen dat de kop. Zij mobiliseren geen groepen om zo hun eigen huid te redden. Hun belang is niet-materieel. Ja, het zijn MENSEN. Je vind ze overal ter wereld, en in alle religies. Het zijn heel bijzondere mensen. Zij geven mij hoop op een betere wereld door wat zij zeggen en niet door hun dood. Probeer ze als voorbeeld te nemen en ten voorbeeld te stellen aan je kinderen en laat zo iets goeds na voor als je er z�lf niet meer zult zijn.
Groeten,
                                       ALZUKAR


Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.140 seconden.