Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Islam VS Christendom

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Islam VS Christendom
    Geplaatst op: 27 februari 2006 om 14:47

We hebben nu eigenlijk 2 discussies: over de ark en over Jezus. Ik stel voor een nieuw topic te openen over de ark/zondvloed.

In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace


De reden dat Jezus gekruisigd is is omdat ze hem beschuldigden van godslastering en omdat hij zichzelf de Zoon van God noemde!


Ze hebben gelijk dan, als Jesus vrede zij met hem, dat echt heeft beweerd, wat hij niet gedaan heeft, of zal durven beweren. Is het de schuld van de Joden? Wat kunnen zij eraan doen? Als we uw theorie moeten volgen, hebben zij geen schuld. Nou, waar in de Torah, heeft God aan hun verteld, 'Er komt Mijn zoon naar de Aarde, Zijn naam zal Jesus zijn?' Nergens, in hun boek staat dat wie oproept tot andere Goden naast God, gedoodt moet worden. En volgens jullie theorie verklaarde hij zichzelf God, dus ze hebben weer gelijk als ze hem willen doden, zij volgen zo alleen maar hun eigen Wet, die God hun openbaarde. Waarom had God hun niet verteld, dat er 3 Goden zijn boven, als uw theorie klopt?

Jezus zelf zegt:
Hij zei tegen hen: 'Toen ik nog bij jullie was, heb ik tegen jullie gezegd dat alles wat in de Wet van Mozes, bij de Profeten en in de Psalmen over mij geschreven staat in vervulling moest gaan.'. Daarop maakte hij hun verstand ontvankelijk voor het begrijpen van de Schriften. Hij zei tegen hen: 'Er staat geschreven dat de messias zal lijden en sterven, maar dat hij op de derde dag zal opstaan uit de dood, en dat in zijn naam alle volken zullen worden opgeroepen om tot inkeer te komen, opdat hun zonden worden vergeven."

E�n van de vele kippevelkrijgende profetie�n over de messias vind je in Jesaja, bv een stukje uit hoofdstuk 53:

(..)
7 Hij werd mishandeld, maar verzette zich niet

en deed zijn mond niet open.
Als een schaap dat naar de slacht wordt geleid,
als een ooi die stil is bij haar scheerders
deed hij zijn mond niet open.
8 Door een onrechtvaardig vonnis werd hij weggenomen.
Wie van zijn tijdgenoten heeft er oog voor gehad?
Hij werd verbannen uit het land der levenden,
om de zonden van mijn volk werd hij geslagen.
9 Hij kreeg een graf bij misdadigers,
zijn laatste rustplaats was bij de rijken;
toch had hij nooit enig onrecht begaan,
nooit bedrieglijke taal gesproken.
10 Maar de HEER wilde hem breken, hij maakte hem ziek.
Hij offerde zijn leven voor hun schuld,
om zijn nageslacht te zien en lang te leven.
En door zijn toedoen slaagde wat de HEER wilde.
11 Na het lijden dat hij moest doorstaan,
zag hij het licht en werd met kennis verzadigd.
Mijn rechtvaardige dienaar verschaft velen recht,
hij neemt hun wandaden op zich.
12 Daarom ken ik hem een plaats toe onder velen
en zal hij met machtigen delen in de buit,
omdat hij zijn leven prijsgaf aan de dood
en zich tot de zondaars liet rekenen.
Hij droeg echter de schuld van velen
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2006 om 15:28

Jezus zelf zegt: Hij zei tegen hen: 'Toen ik nog bij jullie was, heb ik tegen jullie gezegd dat alles wat in de Wet van Mozes, bij de Profeten en in de Psalmen over mij geschreven staat in vervulling moest gaan.'. Daarop maakte hij hun verstand ontvankelijk voor het begrijpen van de Schriften. Hij zei tegen hen: 'Er staat geschreven dat de messias zal lijden en sterven, maar dat hij op de derde dag zal opstaan uit de dood, en dat in zijn naam alle volken zullen worden opgeroepen om tot inkeer te komen, opdat hun zonden worden vergeven." E�n van de vele kippevelkrijgende profetie�n over de messias vind je in Jesaja, bv een stukje uit hoofdstuk 53:7 Hij werd mishandeld, maar verzette zich niet en deed zijn mond niet open. Als een schaap dat naar de slacht wordt geleid, als een ooi die stil is bij haar scheerders deed hij zijn mond niet open. 8 Door een onrechtvaardig vonnis werd hij weggenomen. Wie van zijn tijdgenoten heeft er oog voor gehad? Hij werd verbannen uit het land der levenden, om de zonden van mijn volk werd hij geslagen. 9 Hij kreeg een graf bij misdadigers, zijn laatste rustplaats was bij de rijken; toch had hij nooit enig onrecht begaan, nooit bedrieglijke taal gesproken. 10 Maar de HEER wilde hem breken, hij maakte hem ziek. Hij offerde zijn leven voor hun schuld, om zijn nageslacht te zien en lang te leven. En door zijn toedoen slaagde wat de HEER wilde. 11 Na het lijden dat hij moest doorstaan, zag hij het licht en werd met kennis verzadigd. Mijn rechtvaardige dienaar verschaft velen recht, hij neemt hun wandaden op zich. 12 Daarom ken ik hem een plaats toe onder velen en zal hij met machtigen delen in de buit, omdat hij zijn leven prijsgaf aan de dood en zich tot de zondaars liet rekenen. Hij droeg echter de schuld van velen en nam het voor zondaars op (..) voel je die liefde?

Onze vriend vradig kwam met een vers uit het Nieuwe Testament, en een andere uit het Oude Testament, om te bewijzen dat hij gelijk heeft. Ten eerste, dat uw boek iets zegt, wilt niet zeggen dat het zo is. Net zo goed kan mijn boek gelijk hebben, dus ik vraag u, om mij 1 bewijs te geven dat de Bijbel de ware boek is. Als je geen bewijzen kunt geven, waarom bent u Christen en wat doet u op dit forum? Ten tweede mijn vriend, Je kwam met een vers waarin Jezus zegt, dat IN DE WET VAN MOZES staat dat de Massiah zal lijden en sterven, en op de derde dag zal opstaan, en dat iedereen in zijn naam zal worden vergeven. Nu vraag ik u, om ons deze vers te laten zien, in de wet van Mozes, [Dat zijn de eerste 5 boeken]. Als je het er niet in kan vinden, dan is of de Torah vervalsd of het Nieuwe Testament. We houden het bij 1 onderwerp, als je hier antwoord op geeft, gaan we verder.

Koran 3:78.
En voorzeker, onder hen zijn er, die hun tong verdraaien, terwijl zij het Boek voordragen, opdat gij het van het Boek moogt achten, hoewel het niet van het Boek is. En zij zeggen, 'Dit is van God' ofschoon het niet van God is en zij uiten een leugen tegen God, tegen beter weten in.

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2006 om 02:57

Je vroeg om profetie�n in de Wet. Jezus zegt hier, de Wet, Profeten �n Psalmen. In de Psalmen en Profeten staan dus nog veel en veel meer.

ok een paar versen in de Thora die ik kan bedenken. Ik ben geen Joodse schridtgeleerde die door en door bekend is met de Wet van Mozes. Maar hier zal kort de volgende punten worden behandeld
* Eerste belofte van een redder Genesis 3
* Het Evangelie in Genesis 5
* Rechtvaardigheid is uit geloof en niet uit werken Genesis 12-17
* Plaatsvervangend lijden / God zal voorzien op de derde dag Genesis 22
* Bloed van een lam zonder gebrek beschermd tegen de dood Exodus 12


Na de zondeval, nadat er scheiding was ontstaan tussen God en de mens door de zonde, heeft God een belofte gedaan:

         EERSTE BELOFTE VAN EEN REDDER

Genesis 3:15
15 En Ik zal vijandschap zetten tussen u en tussen deze vrouw, en tussen uw zaad en tussen haar zaad; datzelve zal u den kop vermorzelen, en gij zult het de verzenen vermorzelen.
Gen. 3 http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Gen+3&id18=1&po s=0&set=10&lang=nl

Uit het �zaad van de vrouw� zal iemand of een groep mensen komen die de kop van de slang=duivel=iblies zal vermorzelen, het �zaad van de duivel� zal in de hiel (verzenen) bijten. Oftewel de verzoening tussen God en mensen zal niet zonder lijden gebeuren en de redder van de mensheid zal uit het geslacht van de mens voortkomen.

         Het Evangelie in Genesis 5

In Genesis 5 staat een lijst van Adams nakomelingen tot Noach. (Nu we het toch over Noach hadden). De betekenis van die namen is het evangelie

Adam : mens
Seth : geplaatst
Enos : sterveling
Kenan : verdriet
Mahalal-el : geprezen God
Jered : zal neerdalen
Henoch : onderwijzing
Methusalach : met zijn dood wordt gezonden
Lamech : smaken
Noach : rust / troost
Wanneer je dit in het Hebreeuws naast elkaar zet, vormt het een zin, de vertelling van het evangelie in een notendop:
Mens is geplaatst als sterveling in verdriet. Geprezen God zal zijn onderwijzing doen neerdalen. Door zijn dood zullen wij rust en vertroosting smaken."
bron: http://home.wanadoo.nl/tora/800x600/index.html
Gen. 5 http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Gen+5&id18=1&po s=0&set=10&lang=nl

         Rechtvaardigheid is uit GELOOF niet door WERKEN

Aan Abraham werd geen wet gegeven
Abraham geloofde God en werd hem als rechtvaardigheid toegerekend
Hij werd rechtvaardig voor God verklaard VOORDAT hij zich liet besnijden (en zijn hele gezin, inclusief Isma�l op 13jarige leeftijd). Roeping van Abram (later veranderd in Abraham) Genesis 12; eerste keer besnijdenis Genesis 17
Gen. 12 http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Gen+12&id18=1&p os=0&set=10&lang=nl
Gen. 17 http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Gen+17&id18=1&p os=0&set=10&lang=nl

         PLAATSVERVANGEND LIJDEN / GOD ZAL VOORZIEN OP DE DERDE DAG

Genesis 22
Net zoals Abraham zijn zoon Isaac moest offeren, offerde God zijn eigen Zoon. God voorzag zelf in een offer net als bij Abraham! (een ram) Lees Genesis 22:4: Op de derde dag zag Abraham die plaats in de verte liggen. God voorzag op de derde dag!

Gen. 22 http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Gen+22&id18=1&p os=0&set=10&lang=nl 

         Bloed van een gaaf lam/bokje beschermd tegen de dood

Exodus 12
De instelling van het Pesachfeest bij de uittocht uit Egypte; lees o.a. Exodus 12:5 en 12:13  Het mag een jong van een schaap zijn of het jong van een geit, als het maar een mannelijk dier van ��n jaar oud is zonder enig gebrek  12:13 Maar jullie zal ik voorbijgaan: aan het bloed zal ik jullie huizen herkennen, en door dat merkteken zal de dodelijke plaag waarmee ik Egypte straf, jullie niet treffen
Ex. 12 http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Ex+12&id18=1&po s=0&set=10&lang=nl
NB Jezus is zonder zonden!

Dit zal heus niet alles zijn, hiernaast staat er nog veel en veel meer in Exodus en de andere boeken van Mozes, de Psalmen en in de Profeten.
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2006 om 05:48

Ik zou dat geen bewijzen noemen.Het zijn eerder vermoedens.

Zij vermoeden dat Jezus gekruizigd was,zij vermoeden dat Jezus zoon van God of God of deelmaakt van de drie-eenheid.

De wet van Mozes,Jezus en Mohammed(vzmh)was:La Ilaha illa Allah.

Bewijzen nodig uit de OT,NT en de Heilige Koran???

OT:Hoor, Israel! de HEERE, onze God, is een enig HEERE!  Det.6:4

NT:In Marcus 12:29 zegt Jezus:
En Jezus antwoorde hen: Het eerste van alle geboden is: Hoor Israel, de Heer onze God is de enige hier.

Heilige Koran:163. En uw God is ��n God, er is geen God buiten Hem, de Barmhartige, de Genadevolle.

Allah zegt ook in de Koran over de mensen die de teksten hebben veranderd van de Bijbel:
2:70 Wee daarom degenen, die een boek met hun eigen handen schrijven en dan zeggen: "Dit is van Allah", opdat zij er een onwaardige prijs voor kunnen nemen. Wee hun dan, voor hetgeen hun handen schrijven en wee hun voor hetgeen zij verdienen.

Subhanallah!

Wat deed paulus??

Hij was eerst een beruchte vijand van de christenen maar op een dag zei hij:Ik ben werkelijk geinspireert.

Daarna begon hij boeken te schrijven waarop hij zei:Dit komt allemaal van God.

Is hij geen leugenaar???Voorwaar ik getuig met al mijn hart dat hij een leugenaar is.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2006 om 05:59
De waarde, het gelijk van enig heilig genoemd boek blijkt eerst uit de goede werking die het heeft. En in die goede werking openbaart zich pas de schepper. Niet in het boek, maar d��r het boek.
________________________________________________
Het dier is redeloos. De mens is radeloos.......


Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2006 om 07:43

18 Vanaf dat moment probeerden de Joden hem te doden, omdat hij niet alleen de sabbat ondermijnde, maar bovendien God zijn eigen Vader noemde, en zichzelf zo aan God gelijkstelde.

19 Jezus reageerde hierop (nb dus tegen de Joden die hem wilden doden) met de volgende woorden:  (ik sla een hoop over; 20 versen later):
39 U bestudeert de Schriften en u denkt daardoor eeuwig leven te hebben. Welnu, de Schriften getuigen over mij, (zoals ik hiervoor een paar voorbeelden van liet zien) 40 maar bij mij wilt u niet komen om leven te ontvangen. 41 Niet dat de mensen mij moeten eren, 42 maar ik ken u: u hebt geen liefde voor God in u. 43 Ik ben gekomen namens mijn Vader, maar u accepteert mij niet, terwijl u iemand die namens zichzelf komt, wel zou accepteren. 44 Hoe zou u ooit tot geloof kunnen komen? Van elkaar wilt u wel eer ontvangen, maar u zoekt niet de eer die de enige God u kan geven. 45 U moet niet denken dat ik u bij de Vader zal aanklagen; Mozes, op wie u uw hoop hebt gevestigd, klaagt u aan. 46 Als u Mozes zou geloven, zou u ook mij geloven, hij heeft immers over mij geschreven. 47 Maar als u niet gelooft wat hij geschreven heeft, hoe zou u dan geloven wat ik zeg?�

(Johannes 5)
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Joh+5&id18=1&po s=0&set=10&lang=nl

Jezus is de vervulling van de Wet Profeten en Psalmen! Zoals Jezus zelf hier weer zegt: de Schriften getuigen over mij. Zelfs in de eerste hoofdstukken van Genesis gaat het over Jezus. De Farizeeen (schriftgeleerden) waren hier net als onder andere islam01 niet van gediend en wilden hem liever kwijt dan rijk omdat Jezus God zijn Vader noemde, het antwoord van Jezus was als volgt:

<Debat met Farizee�n, Herodianen en Sadducee�n>
15 Nu trokken de Farizee�n zich terug om zich erop te beraden hoe ze hem met een uitspraak in de val konden lokken (een aantal strikvragen worden gesteld, daarna:)
41 Nu de Farizee�n om hem heen stonden, stelde Jezus hun deze vraag: 42 �Wat denkt u over de messias? Van wie is hij een zoon?� �Van David,� antwoordden ze. 43 Jezus vroeg: �Hoe kan David hem dan, ge�nspireerd door de Geest, Heer noemen? Want hij zegt: 44 �De Heer sprak tot mijn Heer: �Neem plaats aan mijn rechterhand, tot ik je vijanden onder je voeten heb gelegd.�� 45 Als David hem dus Heer noemt, hoe kan hij dan zijn zoon zijn?� 46 En niemand was in staat hem een antwoord te geven, noch durfde iemand hem vanaf die dag nog een vraag te stellen. (Mattheus 22 http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Mat+22%2C15-46&id18 =1&pos=0&set=10&lang=nl )

* nb Jezus haalt hier Psalm 110 aan  http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Ps+110&id18=1&p os=0&set=10&lang=nl

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2006 om 08:03

� EERSTE BELOFTE VAN EEN REDDER

Genesis 3:15
15 En Ik zal vijandschap zetten tussen u en tussen deze vrouw, en tussen uw zaad en tussen haar zaad; datzelve zal u den kop vermorzelen, en gij zult het de verzenen vermorzelen.
16 Tegen de vrouw zei hij: �Je zwangerschap maak ik tot een zware last, zwoegen zul je als je baart. Je zult je man begeren, en hij zal over je heersen.

Uit het "zaad van de vrouw" zal iemand of een groep mensen komen die de kop van de slang=duivel=iblies zal vermorzelen, het "zaad van de duivel" zal in de hiel (verzenen) bijten. Oftewel de verzoening tussen God en mensen zal niet zonder lijden gebeuren en de redder van de mensheid zal uit het geslacht van de mens voortkomen.


Wat is dit? Welke redder? Dit gaat over het verhaal van Adam en Eva, en er staat dat God haat heeft gegooid tussen de man en de vrouw, en Allah zegt, in Surah Baqarah, 'Zij zijn als gewaden voor jullie en jullie zijn als gewaden voor hun'. [Qur'an 2:187]. En Allah zegt, 'Behandel haar GOED, ook al haat je haar'. [Qur'an 4:19]. Ten tweede, in deze vers eronder staat, dat de moeilijkheden van de zwangerschap een straf is van God, aan de vrouw, om haar te vernederen. Want deze mensen, gooien al het schuld, op de vrouw, ze zeggen, Eva was schuldig, door haar zijn we nu zo. Wij doen dat niet, Allah zegt dat ze beiden gingen eten en beiden werden vergeven. Dus terwijl de Bijbel, de eer van de vrouwen heeft verlaagd, met de bevalling, Allah heeft het verhoogd, zie [Qur'an 31:14]. Dus je hebt niks bewezen met deze vers, er staat niet, 'Jezus zal sterven op de kruis, na drie dagen en drie nachten, zal hij opstaan en iedereen zal in zijn naam vergeven worden'. En ik weet niet hoe je aan die tweede stukje komt, want ik kon het niet vinden, op de link die je gaf.

Koran 17:36.
En volg niet datgene waarvan jullie geen kennis bezitten. Voorwaar, het oor, oog en het hart, al deze zullen worden ondervraagd.

� Rechtvaardigheid is uit GELOOF niet door WERKEN

Aan Abraham werd geen wet gegeven
Abraham geloofde God en werd hem als rechtvaardigheid toegerekend
Hij werd rechtvaardig voor God verklaard VOORDAT hij zich liet besnijden (en zijn hele gezin, inclusief Isma�l op 13jarige leeftijd). Roeping van Abram (later veranderd in Abraham) Genesis 12; eerste keer besnijdenis Genesis 17


Mattheus 5:17. Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen.
18. Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn.
19. Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan.
20. Want ik zeg jullie: als jullie gerechtigheid niet groter is dan die van de schriftgeleerden en de Farizee�n, zullen jullie zeker het koninkrijk van de hemel niet binnengaan.

Niet door werken? Waarom zegt Jesus hierboven dat de WET VAN MOZES, tot de Dag des Oordeels zal gelden dan? Niet alleen dat, hij zegt, jullie moeten ermee berechten en werken, zoals die boeken jullie voorschrijven. Die paulus heeft de hele wet gecanceld man, hij ging strak tegen de woorden van jullie God in, hij sprak al deze verzen tegen:

Spreuken 28:9, Lukas 16:17, Johannes 10:35, Deuteronomium 27:26, Deuteronomium 29:29, Matth�us 23:1 tot 3, Romeinen 4:15, Jakobus 2:17, Romeinen 2:13, Jakobus 2:14, Romeinen 2:6, Psalmen 62:13, Jeremia 17:10, Jeremia 11:3, Matth�us 19:17, Matth�us 7:21, Lukas 12:47, Johannes 14:15, Jesaja 1:18, Leviticus 18:5, Jakobus 2:20 tot 24, Openbaring 20:12 tot 15, 2 Timoth�us 3:16, Jeremia 6:19, Leviticus 19:15, Johannes 7:24, 1 Korinthi�rs 5:12 en 13, Johannes 7:19, 1 Johannes 2:3 tot 5, Galaten 3:10, Jasaja 5:24, Hebr�en 10:28, Deuteronomium 12:32 etc.

Dus hoe kan je zeggen, dat het alleen om geloof gaat? Iedereen kan wat met de mond zeggen en geloven, maar als hij het niet praktiseert, dan wat heeft hij eraan? Als het alleen om geloof ging, waren wij wel als een klonter ergens geschapen, een bol ding, zonder handen of voeten, alleen een mond, die zei, 'Heere, Heere'. Waarom hebben wij al deze dingen dan? Wat is ht verschil tussen gelovigen en huichelaars dan?

Mattheus 7:22.
Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan?
23.
En dan zal ik hun rechtuit zeggen, 'Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!'

� PLAATSVERVANGEND LIJDEN / GOD ZAL VOORZIEN OP DE DERDE DAG

Genesis 22
Net zoals Abraham zijn zoon Isaac moest offeren, offerde God zijn eigen Zoon. God voorzag zelf in een offer net als bij Abraham! (een ram) Lees Genesis 22:4: Op de derde dag zag Abraham die plaats in de verte liggen. God voorzag op de derde dag!


Wat heeft de offer van Abraham ermee te maken man? Dat is een hele andere verhaal, moesten de Joden door deze verhalen allemaal weten dat Jesus God's zoon was en gekruisigt moest worden? Hoe weten zij nou man. En hier staat niet, dat Hij gekruisigt zal worden, en drie dagen en drie nachten in het graf zal zijn en mensen vergeven zullen worden door hem. De Joden kunnen dat niet ruiken uit deze verzen, deze verzen zijn gewoon iets heel anders. Dat moet u toegeven, die vers waar Jesus het over had, staat niet in de Wet van Mozes.

Koran 2:75.
Verwacht jij, dat zij u zullen geloven, terwijl een aantal hunner het woord van God heeft vernomen en het verdraait, nadat zij het hebben begrepen, tegen beter weten in?

� Bloed van een gaaf lam/bokje beschermd tegen de dood

Exodus 12
De instelling van het Pesachfeest bij de uittocht uit Egypte; lees o.a. Exodus 12:5 en 12:13 Het mag een jong van een schaap zijn of het jong van een geit, als het maar een mannelijk dier van ��n jaar oud is zonder enig gebrek 12:13 Maar jullie zal ik voorbijgaan: aan het bloed zal ik jullie huizen herkennen, en door dat merkteken zal de dodelijke plaag waarmee ik Egypte straf, jullie niet treffen
NB Jezus is zonder zonden!


Meent u dit of is dit een grap? haha ik hoop de tweede. hahaha wat heeft een schaap of een geit met Jezus te maken? Deze verzen gaan over de tijden van Mozes, hij moest een schaap slachten, die schaap moest geen gebrekken hebben, dus niet gebroken poot ofzo. Er staat niet zondeloos hahaha, dus omdat die schaap zonder zonden moest zijn, is die schaap Jezus? Nou, dan weet ik bijna zeker dat zij Jezus hebben opgegeten. haha kom nou, wat was dat man? Jullie noemen hem God, en hij was een schaap en is opgegeten? Mijn vriend, ik zeg je Islam is de enige weg naar het paradijs, de pute weg. Ik zeg deze dingen niet om een discusie te winnen or om jou af te kraken, nee Wallahie, Allah zegt dat ik met jou moet discuseren, met doeltreffende woorden, zodat jij goed gaat nadenken. Want jij hebt nu geeen excuus bij God boven, ik kan boven getuigen dat ik op Dinsdag 28 Feb 2006, jou gewaarschuwd heb. En jij zult geen excuus vinden boven 

Koran 4:131.
Aan God behoort, wat in de hemelen en wat op aarde is. En wij hebben zeker degenen aan wie v��r u het Boek werd gegeven en ook u geboden, God te vrezen. Maar als jij verwerpt, voorzeker wat in de hemelen en op de aarde is behoort aan God en God is Onafhankelijk, Lofwaardig.

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2006 om 08:05
Dat getuig ik ook
Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawood102 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2006 om 09:43
en ik ook
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2006 om 11:20

Asalaam Aleikum,

Wat ik niet snap is dat men zegt dat Jezus (vrede zij met hem) een goddelijke status heeft en/of zelfs God is. Maar als ik kijk naar Exodus 12:13 dan staat er dat God egypte zal treffen met een dodelijke plaag. Hoe zit het in dit geval dan met je vijanden liefhebben en ze de rechterwang toekeren of voor je vijand bidden? Wie straft het volk van Egypte in dit vers? God of Jezus? Als christenen zeggen dat Jezus (vrede zij met hem) God is dan klopt het niet. Want waarom zou Jezus als hij God zou zijn andere mensen treffen met een dodelijke plaag? Zou dat van Jezus (vrede zij met hem) geen moordenaar maken? Jezus is toch alleen maar liefde beste christenen? Ik stel deze vragen niet om te beledigen maar ik vind het allemaal een beetje ingewikkeld vandaar deze vragen.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2006 om 11:34

Ik begin van onder naar boven.

Het laatste punt was

         Bloed van een gaaf lam/bokje beschermd tegen de dood 

Jezus zei zelf dat hij de VERVULLING is van de Wet, Profeten en Psalmen. We kunnen dit onder andere zien bij het Pesachfeest.


Meent u dit of is dit een grap? haha ik hoop de tweede. hahaha wat heeft een schaap of een geit met Jezus te maken? Deze verzen gaan over de tijden van Mozes, hij moest een schaap slachten, die schaap moest geen gebrekken hebben, dus niet gebroken poot ofzo. Er staat niet zondeloos hahaha, dus omdat die schaap zonder zonden moest zijn, is die schaap Jezus? Nou, dan weet ik bijna zeker dat zij Jezus hebben opgegeten. haha kom nou, wat was dat man? Jullie noemen hem God, en hij was een schaap en is opgegeten? Mijn vriend, ik zeg je Islam is de enige weg naar het paradijs, de pute weg. Ik zeg deze dingen niet om een discusie te winnen or om jou af te kraken, nee Wallahie, Allah zegt dat ik met jou moet discuseren, met doeltreffende woorden, zodat jij goed gaat nadenken. Want jij hebt nu geeen excuus bij God boven, ik kan boven getuigen dat ik op Dinsdag 28 Feb 2006, jou gewaarschuwd heb. En jij zult geen excuus vinden boven 


Zie Exodus 12 http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Ex+12&id18=1&po s=0&set=10&lang=nl
Dat schaap of die geit werd geslacht en het bloed daarvan werd aan beide deurposten en aan de bovendorpel gestreken (vs 7). Tevens mocht het dier niet halfgaar of gekookt worden gegeten, maar uitsluitend geroosterd, en in zijn geheel: met kop, poten en ingewanden. (vs 9)
Dit was een maaltijd ter ere van de HEER, het pesachmaal (vs 11)
Wat was het resultaat van het strijken van het vloed van dit lam zonder gebrek? Ik zal die nacht rondgaan door Egypte, en ik zal daar alle eerstgeborenen doden, zowel van de mensen als van het vee, en ik zal alle Egypische goden van hun voetstuk stoten, want ik ben de HEER. Maar jullie zal ik voorbijgaan: aan het bloed zal ik jullie huizen herkennen, en door dat merkteken zal de dodelijke plaag waarmee ik Egypte straf, jullie niet treffen (vs 12+13)
Let ook op de context: het is de laatste plaag waarmee God de Egyptenaren straft voordat de Isra�lieten uittrokken. Ze waren jarenlang in slavernij (zie Exodus 1,2 voor de roeping van Mozes, die begint bij Exodus 2:23)

het lam is niet Jezus, het is een voorafbeelding van Jezus. Wat kan hier geleerd worden over Jezus?
(1) het bloed van het lam beschermt tegen de dood
(2) het lam werd in zijn geheel geofferd (niets aan Jezus werd gebroken aan het kruis, ook voorzegd in de Psalmen)
(3) het lam is zonder gebrek
(4) bevrijding uit slavernij en het Pesachfeest/maal horen bij elkaar

(nb Jezus is gekruisigd toen het Pesachfeest was!)

Genesis:
7 Vader,� zei Isaak. �Wat wil je me zeggen, mijn jongen?� antwoordde Abraham. �We hebben vuur en hout,� zei Isaak, �maar waar is het lam voor het offer?� 8 Abraham antwoordde: �God zal zich zelf van een offerlam voorzien, mijn jongen.� (Genesis 22)
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Gen+22&id18=1&p os=0&set=10&lang=nl

De profeet Jesaja schrijft:
7 Hij werd mishandeld, maar verzette zich niet
en deed zijn mond niet open.
Als een schaap dat naar de slacht wordt geleid,
als een ooi die stil is bij haar scheerders
deed hij zijn mond niet open.
8 Door een onrechtvaardig vonnis werd hij weggenomen.
Wie van zijn tijdgenoten heeft er oog voor gehad?
Hij werd verbannen uit het land der levenden,
om de zonden van mijn volk werd hij geslagen. (Jesaja 53)
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Jes+53&id18=1&p os=0&set=10&lang=nl

Johannes:
29 De volgende dag zag hij Jezus naar zich toe komen, en hij zei: �Daar is het lam van God, dat de zonde van de wereld wegneemt (Johannes 1)
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Joh+1&id18=1&po s=0&set=10&lang=nl

Naast de brieven van Paulus, zijn er ook brieven van Petrus:
Wees als gehoorzame kinderen en geef niet opnieuw toe aan de begeerten waardoor u vroeger, toen u nog onwetend was, werd beheerst,
15 maar leid een leven dat in alle opzichten heilig is, zoals hij die u geroepen heeft heilig is. 16 Er staat immers geschreven: �Wees heilig, want ik ben heilig.� 17 En aangezien u hem die iedereen beoordeelt naar zijn daden, zonder aanzien des persoons, Vader noemt, moet u tijdens uw leven als vreemdeling ook ontzag voor hem hebben. 18 U weet immers dat u niet met zoiets vergankelijks als zilver of goud bent vrijgekocht uit het zinloze leven dat u van uw voorouders had ge�rfd, 19 maar met kostbaar bloed, van een lam zonder smet of gebrek, van Christus. 20 Al voor de grondvesting van de wereld is hij door God uitgekozen, en nu is hij, aan het einde van de tijd, verschenen omwille van u. 21 Door hem gelooft u in God, die hem uit de dood heeft opgewekt en hem laat delen in zijn luister, zodat uw geloof tevens hoop is op God.
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=1+Petr+1&id18=1& ;pos=0&set=10&lang=nl

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2006 om 12:36

Dat schaap of die geit werd geslacht en het bloed daarvan werd aan beide deurposten en aan de bovendorpel gestreken (vs 7). Tevens mocht het dier niet halfgaar of gekookt worden gegeten, maar uitsluitend geroosterd, en in zijn geheel: met kop, poten en ingewanden. (vs 9)

Nu draait u eromheen, wat zei Jezus? Hij zei, 'Er staat geschreven dat de messias zal lijden en sterven, maar dat hij op de derde dag zal opstaan uit de dood, en dat in zijn naam alle volken zullen worden opgeroepen om tot inkeer te komen, opdat hun zonden worden vergeven'. Waar in de wet van Mozes staat Massias? Waar staat dat hij zal sterven? Waar staat dat hij op de derde dag zal opstaan? Waar staat dat wij daardoor zullen worden vergeven? Waar staan die dingen? Hij zei niet, 'In jullie boek staat, dat Mozes een schaap zal slachten, en ik zal die schaap zijn'. haha dus u kunt niet een vers kopieren over een schaap of een geit die geslacht moest worden door Mozes, en dan zeggen, 'Die schaap was Jezus'. Een goed antwoord is, 'Die vers staat er niet, de Torah of de Evangelie is vervalsd'. Alleen dan spreekt u de waarheid, die andere dingen die u in verhalen zoekt en verdraait, hebben niks met Jezus te maken. Dus we komen niet verder. OK, dus vraag ik u om deze tegenstrijdigheden uit te leggen.


[1]. Hoe oud was Ahazia toen hij koning werd?
2 Koningen 8:26. Twee en twintig jaren was Ahazia oud, als hij koning werd, en regeerde een jaar te Jeruzalem; en de naam zijner moeder was Athalia, de dochter van Omri, den koning van Israel.
2 Kronieken 22:2. Twee en veertig jaar was Ahazia oud, toen hij koning werd, en hij regeerde een jaar te Jeruzalem; en de naam zijner moeder was Athalia, een dochter van Omri.


[2]. Op de hoeveelste der maand?
2 Koningen 25:8. Daarna in de vijfde maand, op de zevenden der maand (dit was het negentiende jaar van Nebukadnezar, den koning van Babel) kwam Nebuzaradan, de overste der trawanten, de knecht des konings van Babel, te Jeruzalem. En hij verbrandde het huis des HEEREN, en het huis des konings, mitsgaders alle huizen van Jeruzalem; en alle huizen der groten verbrandde hij met vuur.
Jeremia 52:12. Daarna, in de vijfde maand, op den tienden der maand (dit jaar was het negentiende jaar van den koning Nebukadrezar, den koning van Babel), als Nebuzaradan, de overste der trawanten, die voor het aangezicht des konings van Babel stond, te Jeruzalem gekomen was; Zo verbrandde hij het huis des HEEREN en het huis des konings; mitsgaders alle huizen van Jeruzalem en alle huizen der groten verbrandde hij met vuur.


[3]. Op de twaalfde jaar of elfde jaar?
2 Koningen 8:25.
In het twaalfde jaar van Joram, den zoon van Achab, den koning van Israel, begon Ahazia te regeren.
2 Koningen 9:29. In het elfde jaar nu van Joram, den zoon van Achab, was Ahazia koning geworden over Juda.


[4]. Was het 5 of 7?
2 Koningen 25:19. En uit de stad nam hij een hoveling, die over de krijgslieden gesteld was, en 5 uit degenen, die des konings aangezicht zagen, die in de stad gevonden werden, mitsgaders den oversten schrijver des heirs, die het volk des lands ten oorlog opschreef, en zestig mannen van het volk des lands, die in de stad gevonden werden. Jeremia 52:25. En uit de stad nam hij een hoveling, die over de krijgslieden gesteld was, en 7 mannen uit degenen, die des konings aangezicht zagen, die in de stad gevonden werden, mitsgaders den oversten schrijver des heirs, die het volk des lands ten oorlog opschreef, en zestig mannen van het volk des lands, die in het midden der stad gevonden werden.


[5]. Hoe oud was Jojachin toen hij koning werd?
2 Kronieken 36:9. Acht jaren was Jojachin oud, als hij koning werd, en regeerde drie maanden en tien dagen te Jeruzalem, en deed dat kwaad was in de ogen des HEEREN.
2 Koningen 24:8. Jojachin was achttien jaren oud, toen hij koning werd, en regeerde drie maanden te Jeruzalem; en de naam zijner moeder was Nehusta, een dochter van Elnathan, van Jeruzalem.


[6]. Hoeveel jaar honger?
2 Samu�l 24:13. Zo kwam Gad tot David, en maakte het hem bekend, en zeide tot hem, Zal u een honger van zeven jaren in uw land komen? Of wilt gij drie maanden vlieden voor het aangezicht uwer vijanden, dat die u vervolgen? Of dat er drie dagen pestilentie in uw land zij? Merk nu, en zie toe, wat antwoord ik Dien zal wederbrengen, Die mij gezonden heeft.
1 Kronieken 21:11. En Gad kwam tot David, en zeide tot hem: Zo zegt de HEERE, Neem u uit, Of drie jaren honger, of drie maanden verteerd te worden voor het aangezicht uwer wederpartij, en dat het zwaard uwer vijanden u achterhale; of drie dagen het zwaard des HEEREN, dat is, de pestilentie in het land, en een verdervenden engel des HEEREN in al de landpalen van Israel? Zo zie nu toe, wat antwoord ik Dien zal wedergeven, Die mij gezonden heeft.


[7]. Hoeveel bath?
1 Koningen 7:26. Haar dikte nu was een hand breed, en haar rand als het werk van den rand eens bekers of ener leliebloem, zij hield tweeduizend bath.
2 Kronieken 4:5. Haar dikte nu was een hand breed, en haar rand als het werk van den rand eens bekers of ener leliebloem, bevattende vele bathen, zij hield drieduizend.


[8]. Hoeveel wagenen versloeg hij?
2 Samu�l 10:18. Maar de Syriers vloden voor Israels aangezicht, en David versloeg van de Syriers 700 wagenen, en 40.000 ruiteren; daartoe sloeg hij Sobach, hun krijgsoverste, dat hij aldaar stierf.
1 Kronieken 19:18. Doch de Syriers vloden voor het aangezicht van Israel, en David versloeg van de Syriers 7.000 wagenen, en 40.000 mannen te voet; daartoe doodde hij Sofach, den krijgsoverste.


[9]. Hoeveel ruiteren?
1 Kronieken 18:4. En David nam hem duizend wagens af, en zeven duizend ruiters, en twintig duizend man te voet; en David ontzenuwde al de wagen paarden; doch hij behield honderd wagens daarvan over.
2 Samu�l 8:4. En David nam hem duizend wagens af, en zeshonderd ruiteren, en twintig duizend man te voet; en David ontzenuwde alle wagenpaarden, en hield daarvan honderd wagenen over.


[10]. Hoeveel zangers en zangeressen?
Nehemia 7:67. Behalve hun knechten en maagden, die waren 7.337 en zij hadden 245 zangers en zangeressen.
Ezra 2:65. Behalve hun knechten en hun maagden, die waren 7.337 en zij hadden 200 zangers en zangeressen.


Hoe kan iemand, na het lezen van deze dingen zeggen dat de hele Bijbel een Inspiratie van God is vandaag? En het gaat niet om de lettertjes, maar om wat er is gebeurd. Namelijk, mensen hebben eraan gezeten, daarom spreken ze elkaar tegen. Waarom is er niet zoiets in de Qur'an gevonden? Bij sommige verzen kunnen jullie nog verhalen omheen bouwen, om de leugens te verbergen, maar dit zijn cijfers. Als de ene vers 1 zegt, en de ander 2, dan kan je zeggen wat je wilt, die 1 wordt geen 2. Dus kom Islam binnen, ik heb je al zoveel redenen gegeven, waarom Islam de enige weg is naar het Paradijs. Als u die dingen niet kunt uitleggen, dan waarom bent u Christen? Welke redenen hebt u om Islam te verwerpen? Let op al die verwarringen, durft u nog deze vers te geloven?

1 Korinti�rs 14:33.
God is geen God van verwarring.

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2006 om 14:17


Nu draait u eromheen, wat zei Jezus? Hij zei, 'Er staat geschreven dat de messias zal lijden en sterven, maar dat hij op de derde dag zal opstaan uit de dood, en dat in zijn naam alle volken zullen worden opgeroepen om tot inkeer te komen, opdat hun zonden worden vergeven'


 En het gaat niet om de lettertjes, maar om wat er is gebeurd.

Jezus zei dat hij de vervulling is van wat er daarvoor in de Wet, Profeten en Psalmen over hem is geschreven

Het stuk wat je quote komt uit Lucas 24:46, ik heb je laten zien dat er zelfs ALLEEN in het boek Genesis en de eerste helft van Exodus staat de messias zal lijden en sterven, maar dat hij op de derde dag zal opstaan uit de dood. De derde dag komt ook bij de profeet Jona voor (naast het voorbeeld dat God voorzag in een plaatsvervangend offer op de derde dag bij Abraham). In Leviticus (het middelste boek), Numeri en Deuteronium staat nog veel meer. In de Profeten staan nog veel en veel meer, net als in de Psalmen, van de geboorteplaats tot het jaartal waarop de messias op aarde zou rondlopen. Als je wil kan ik je meer laten zien. Maar goed, wat zei Jezus voor de aangehaalde quote?

In Lucas 24:44-45 staat:
Toen ik nog bij jullie was, heb ik tegen jullie gezegd dat alles wat in de Wet van Mozes, bij de Profeten en in de Psalmen over mij geschreven staat in vervulling moest gaan.
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Luc+24&id18=1&p os=0&set=10&lang=nl


Nu we het toch over het Pesachfeest hebben met het lam, wat een voorafbeelding is van Jezus, en waarvan Jezus een vervulling is laten we kijken wat Jezus bij het laatste Pesachmaal zei (hij is daarna gekruisigd en weer opgestaan), Lucas 22 vers 1 begint met "Het feest van het Ongedesemende brood, dat Pesach genoemd wordt, was bijna aangebroken. De hogepriesters en de schriftgeleerden zochten naar een mogelijkheid om hem uit de weg te ruimen (..)
vs 7: De dagen van het Ongedesemde brood waarop het pesachlam geslacht, moest worden, brak aan (..)
(de maaltijd is bereid) vs 15: Hij zei tegen hen: 'Ik heb er hevig naar verlangd dit pesachmaal met jullie te eten voor de tijd van mijn lijden aanbreekt. Want ik zeg jullie: ik zal geen pesachmaal meer eten voordat het zijn vervulling heeft gevonden in het koninkrijk van God
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Luc+22&id18=1&p os=0&set=10&lang=nl

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2006 om 14:38

O ja, als je nog een paar lijstjes met van die �fouten� in de bijbel er in wil gooien, hier staan ze netjes op een rijtje voor je, dan kan je daar over bakkeleien. Ik heb het liever over belangrijkere zaken
Ik wist helemaal niet die site answering-islam bestond voordat je erover begon maar op  http://answering-islam.org/Responses/Shabir-Ally/index.html 

staat een link naar de �101 tegenstrijdigheden� http://www.islaminfo.com/new/detail.asp?ID=20

en hier staan ze verklaard http://debate.org.uk/topics/apolog/contrads.htm

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2006 om 16:34
In eerste instantie geplaatst door islam01

Wat deed paulus??
Hij was eerst een beruchte vijand van de christenen maar op een dag zei
hij:Ik ben werkelijk geinspireert.

Daarna begon hij boeken te schrijven waarop hij zei:Dit komt allemaal
van God.

Is hij geen leugenaar???Voorwaar ik getuig met al mijn hart dat hij een
leugenaar is.


ik moet toch even reageren op deze opmerking, islam01, je getuigt wel
erg gemakkelijk met al je hart dat iemand een leugenaar is, zonder de
feiten te kennen.

Nergens staat dat Paulus persoonlijk christenen omgebracht heeft, maar
er wel mee instemde en ze ook liet oppakken. Maar al had hij veel
christenen met eigen handen gedood. God kan de grootste zondaar
veranderen. bovendien meende hij God daarmee te dienen.
Paulus kwam op een heel bijzondere manier tot bekering zoals je in
handelingen (geschreven door Lucas) kunt lezen:
1 Intussen bedreigde Saulus de leerlingen van de Heer
nog steeds met de dood. Hij ging naar de hogepriester 2 met het verzoek
hem aanbevelingsbrieven mee te geven voor de synagogen in Damascus,
opdat hij de aanhangers van de Weg die hij daar zou aantreffen, mannen
zowel als vrouwen, gevangen kon nemen en kon meevoeren naar
Jeruzalem. 3 Toen hij onderweg was en Damascus naderde, werd hij
plotseling omstraald door een licht uit de hemel. 4 Hij viel op de grond en
hoorde een stem tegen hem zeggen: �Saul, Saul, waarom vervolg je mij?�
5 Hij vroeg: �Wie bent u, Heer?� Het antwoord was: �Ik ben Jezus, die jij
vervolgt. 6 Maar sta nu op en ga de stad in, daar zal je gezegd worden
wat je moet doen.�
7 De mannen die met Saulus meereisden, stonden
sprakeloos; ze hoorden de stem wel, maar zagen niemand. 8 Saulus
kwam overeind, en hoewel hij zijn ogen open had, kon hij niets zien. Zijn
metgezellen pakten hem bij de hand en brachten hem naar Damascus. 9
Drie dagen lang bleef hij blind en at en dronk hij niet.
10 In Damascus woonde een leerling die Ananias heette. In een visioen
zei de Heer tegen hem: �Ananias!� Hij antwoordde: �Ik luister, Heer.� 11
Daarop zei de Heer: �Ga naar de Rechte Straat en vraag daar in het huis
van Judas naar iemand uit Tarsus die Saulus heet. Hij is aan het bidden,
12 en hij heeft in een visioen gezien hoe een man die Ananias heet,
binnenkomt en hem de handen oplegt om hem weer te laten zien.� 13
Ananias antwoordde: �Heer, van veel kanten heb ik gehoord over deze
man en over al het kwaad dat hij uw heiligen in Jeruzalem heeft
aangedaan. 14 Bovendien heeft hij toestemming van de hogepriesters om
hier iedereen die uw naam aanroept in de boeien te slaan.� 15 Maar de
Heer zei: �Ga, want hij is het instrument dat ik gekozen heb om mijn
naam uit te dragen onder alle volken en heersers en onder al de
Isra�lieten. 16 Ik zal hem tonen hoezeer hij moet lijden omwille van mijn
naam.�

Je ziet dat het een ingrijpen van Jezus zelf was en dat ook de gelovigen
moeite hadden met deze nieuwe christen, maar dat de Heer aangaf dat
Hij Paulus tot instrument gekozen had om Zijn Naam uit te dragen en veel
moest lijden, hetgeen ook gebeurde.

Van Paulus zijn geen boeken bekend, maar wel brieven die hij scgreef aan
de gelovigen van verschillende gemeentes die hij gesticht had.

Dus, Islam01, beetje oppassen iemand een leugenaar te noemen die door
God zelf uitgekozen is voor een bijzondere missie.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2006 om 17:25

Jezus zei dat hij de vervulling is van wat er daarvoor in de Wet, Profeten en Psalmen over hem is geschreven

Het stuk wat je quote komt uit Lucas 24:46, ik heb je laten zien dat er zelfs ALLEEN in het boek Genesis en de eerste helft van Exodus staat de messias zal lijden en sterven, maar dat hij op de derde dag zal opstaan uit de dood. De derde dag komt ook bij de profeet Jona voor (naast het voorbeeld dat God voorzag in een plaatsvervangend offer op de derde dag bij Abraham). In Leviticus (het middelste boek), Numeri en Deuteronium staat nog veel meer. In de Profeten staan nog veel en veel meer, net als in de Psalmen, van de geboorteplaats tot het jaartal waarop de messias op aarde zou rondlopen. Als je wil kan ik je meer laten zien. Maar goed, wat zei Jezus voor de aangehaalde quote?

In Lucas 24:44-45 staat:
Toen ik nog bij jullie was, heb ik tegen jullie gezegd dat alles wat in de Wet van Mozes, bij de Profeten en in de Psalmen over mij geschreven staat in vervulling moest gaan.
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Luc+24&id18=1&p os=0&set=10&lang=nl

Nu we het toch over het Pesachfeest hebben met het lam, wat een voorafbeelding is van Jezus, en waarvan Jezus een vervulling is laten we kijken wat Jezus bij het laatste Pesachmaal zei (hij is daarna gekruisigd en weer opgestaan), Lucas 22 vers 1 begint met "Het feest van het Ongedesemende brood, dat Pesach genoemd wordt, was bijna aangebroken. De hogepriesters en de schriftgeleerden zochten naar een mogelijkheid om hem uit de weg te ruimen (..)
vs 7: De dagen van het Ongedesemde brood waarop het pesachlam geslacht, moest worden, brak aan (..)
(de maaltijd is bereid) vs 15: Hij zei tegen hen: 'Ik heb er hevig naar verlangd dit pesachmaal met jullie te eten voor de tijd van mijn lijden aanbreekt. Want ik zeg jullie: ik zal geen pesachmaal meer eten voordat het zijn vervulling heeft gevonden in het koninkrijk van God
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Luc+22&id18=1&p os=0&set=10&lang=nl


Laat maar, u snapt het niet. Ik stel u 3 nieuwe vragen. Ga naar Markus 9:44, want die vers hebben we in de Staten vertaling en andere vertalingen zoals, WV95, GNB96 en de NBV hebben die vers weggelaten en beschouwen het als een leugen van de Schriftgeleerden. Waarom is dat zo? Of ga naar Mattheus 17:21, want weer laten de WV95, GNB96 en NBV vertalingen die vers weg. Of Lukas 17:36, ook die vers wordt weggelaten door die vertalingen die ik opnoemde. Waarom? Staat er niet in Openbaringen dat niemand iets mag toevoegen of weglaten? En we laten even die grooote boeken, die worden weggelaten. Wie heeft er de waarheid onder jullie? Hoe kunnen jullie dat Checken?

Koran 5:64. En Wij hebben vijandschap en haat onder hen gezaaid tot aan de Dag der Opstanding.

O ja, als je nog een paar lijstjes met van die �fouten� in de bijbel er in wil gooien, hier staan ze netjes op een rijtje voor je, dan kan je daar over bakkeleien. Ik heb het liever over belangrijkere zaken
Ik wist helemaal niet die site answering-islam bestond voordat je erover begon maar op  http://answering-islam.org/Responses/Shabir-Ally/index.html

staat een link naar de �101 tegenstrijdigheden� http://www.islaminfo.com/new/detail.asp?ID=20

en hier staan ze verklaard http://debate.org.uk/topics/apolog/contrads.htm.


Zo simpel werkt het niet weet je, leg stuk voor stuk uit. Over sommige verzen zeggen ze, 'Deze is fout, die andere is de goede' dus ze geven toe, dat 1 van de 2 fout moet zijn. Ik vraag u, om antwoord te geven op die Tegenstrijdigheden hierboven en gebruik alle sites die je hebt. Zo simpel kan je er niet afkomen, door te zeggen, daar zitten de antwoorden, want dat kan ik ook.

. Bijbelse Tegenstrijdigheden
. http://mywebpages.comcast.net/errancy/indexes/beindexmain.ht m
. http://www.infidels.org/library/modern/jim_meritt/bible-cont radictions.html
. http://hometown.aol.com/abdulreis/myhomepage/index.html
. http://www.infidels.org/library/modern/donald_morgan/inconsi stencies.html
. http://members.aol.com/ckbloomfld/
. http://www.skepticsannotatedbible.com/contra/by_name.html
. http://www.greenwych.ca/bible-a.htm
. http://www.evilbible.com/Biblical%20Contradictions.htm
. http://www.krysstal.com/contradi.html
. http://www.geocities.com/paulntobin/Numberscal.html#samuel
. http://biblical.justdrew.net/
. http://www.geocities.com/paulntobin/internal.html
. http://www.infidels.org/library/modern/donald_morgan/flaws.h tml
. http://personal.bgsu.edu/~roberth/bible.html

. Mislukte profetie�n
. http://www.skepticsannotatedbible.com/proph/long.html
. http://www.geocities.com/paulntobin/prophecies.html
. http://members.aol.com/chasklu/religion/
. http://www.jcnot4me.com/Items/theology/Second%20Coming%20stu ff/Jesus-Joseph-Decker_files/Jesus-Joseph-Decker.htm
. http://www.jcnot4me.com/Items/evidence/move_mountain-1.htm
. http://www.bibleman.net/Unfulfilled_prophecies.htm
. http://www.geocities.com/paulntobin/prophecies.html
. http://www.towerwatch.com/Witnesses/Prophecies/failed_prophe cies.htm
. http://web2.airmail.net/capella/aguide/failprof.htm
. http://www.infidels.org/library/modern/jim_lippard/fabulous- prophecies.html

. Wederopstandings tegenstrijdigheden
. http://www.hotcom.net/users/shagbark/contradictions.html
. http://members.aol.com/SHinrichs9/rssrdeb.htm
. http://www.angelfire.com/journal/Philsviews/Problems/4resur. html
. http://www.users.zetnet.co.uk/kking/alive.html
. http://www.inter-islam.org/Biographies/Hazisa114.html
. http://www.infidels.org/library/modern/paul_carlson/nt_contr adictions.html

. Bijbel VS Wetenschap
. http://www.infidels.org/library/modern/donald_morgan/absurd. html
. http://www.lhup.edu/~dsimanek/febible.htm
. http://hypertextbook.com/eworld/geocentric.shtml
. http://www.geocities.com/paulntobin/astronomy.html
. http://www.geocities.com/paulntobin/taxonomy.html

. Waarom ben ik geen Christen?
. http://exchristian.net/archived.php
. http://www.evilbible.com/Evil%20Bible%20Quotes.htm
. http://members.aol.com/chasklu/religion/private/question.htm l
. http://members.aol.com/chasklu/religion/private/whyiamno.htm
. http://members.aol.com/chasklu/religion/private/whynot.htm
. http://www.jcnot4me.com/Items/theology/JEHOVAH_UNMASKED/jeho vah_unmasked.htm
. http://www.jcnot4me.com/Items/theology/god_not_the_author/Nt _Autho.htm
. http://www.jcnot4me.com/Items/evangelical_ath/biblegod_the_w arcriminal.htm
. http://www.wordwiz72.com/bible.html
. http://www.infidels.org/library/modern/robert_price/psychics .html
. http://www.sullivan-county.com/identity/gen_cont.htm

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2006 om 19:11

Batl_For_peace, ik laat nog iets zien van Jezus als Lam van God. Ik neem het risico een parel weg te gooien, maar God zal je overtuigen, zelfs de meest fanieke joodse schriftgeleerde kan hij omturnen zoals hierboven door postpentacost aangehaald, dus dat kan God ook met jou. Dat muggeziften wordt heel erg irritant.

Je had het over Openbaringen. In dit visioen van Jezus Christus aan Johannes worden veel dingen over de eindtijd geopenbaard.
'het lam' heeft heel veel met Jezus te maken zoals je hieronder leest. Het lam van het Pesachfeest heeft met Jezus te maken, het lam in Genesis (Abraham), het lam waarover Jesaja gaat, gaat over Jezus

In Openbaringen 5 staat:

1 Toen zag ik dit: degene die op de troon zat had in zijn rechterhand een boekrol die aan beide kanten beschreven was en met zeven zegels was verzegeld. 2 Ik zag een machtige engel die met luide stem uitriep: �Wie komt het toe de zegels te verbreken en de boekrol te openen?� 3 Maar er was niemand in de hemel of op aarde of onder de aarde die de boekrol kon openen en inzien. 4 Het deed me veel verdriet dat blijkbaar niemand het verdiende om de boekrol te openen en hem in te zien. 5 Toen zei een van de oudsten tegen mij: �Wees niet verdrietig. Want de leeuw uit de stam Juda, de telg van David, heeft de overwinning behaald, en daarom mag hij de boekrol met de zeven zegels openen.� 6 Midden voor de troon, tussen de vier wezens en de oudsten, zag ik een lam staan. Het zag eruit alsof het geslacht was en het had zeven horens en zeven ogen; dat zijn de zeven geesten van God die over de hele wereld zijn uitgestuurd. 7 Het lam ging naar degene die op de troon zat en ontving de boekrol uit zijn rechterhand. 8 Op hetzelfde moment wierpen de vier wezens en de vierentwintig oudsten zich voor het lam neer. Ieder van hen had een lier en een gouden schaal vol wierook; dat zijn de gebeden van de heiligen. 9 En ze zetten een nieuw lied in:

�U verdient het om de boekrol te ontvangen en zijn zegels te verbreken. Want u bent geslacht en met uw bloed hebt u voor God mensen gekocht uit alle landen en volken, van elke stam en taal. 10 U hebt voor onze God uit hen een koninkrijk gevormd en hen tot priesters gemaakt. Zij zullen als koningen heersen op aarde.�
11 Daarna hoorde ik het geluid van een groot aantal engelen rondom de troon, de wezens en de oudsten; het waren er oneindig veel, tienduizend maal tienduizenden, duizend maal duizenden. 12 Met luide stem riepen ze: �Het lam dat geslacht is, komt alle macht, rijkdom en wijsheid toe, en alle kracht, eer, lof en dank.� 13 Elk schepsel in de hemel, op aarde, onder de aarde en in de zee, alles en iedereen hoorde ik zeggen: �Aan hem die op de troon zit en aan het lam komen de dank, de eer, de lof en de macht toe, tot in eeuwigheid.� 14 De vier wezens antwoordden: �Amen,� en de oudsten wierpen zich in aanbidding neer.

http://www.biblija.net/biblija.cgi?set=10&lang=nl&po s=1&qall=1&idq=19&idp0=19&m=%4F%70%20%35& ;hl=%4F%70%20%35%2C%36
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2006 om 07:22

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door islam01

Wat deed paulus??
Hij was eerst een beruchte vijand van de christenen maar op een dag zei
hij:Ik ben werkelijk geinspireert.

Daarna begon hij boeken te schrijven waarop hij zei:Dit komt allemaal
van God.

Is hij geen leugenaar???Voorwaar ik getuig met al mijn hart dat hij een
leugenaar is.


ik moet toch even reageren op deze opmerking, islam01, je getuigt wel
erg gemakkelijk met al je hart dat iemand een leugenaar is, zonder de
feiten te kennen.

Nergens staat dat Paulus persoonlijk christenen omgebracht heeft, maar
er wel mee instemde en ze ook liet oppakken. Maar al had hij veel
christenen met eigen handen gedood. God kan de grootste zondaar
veranderen. bovendien meende hij God daarmee te dienen.
Paulus kwam op een heel bijzondere manier tot bekering zoals je in
handelingen (geschreven door Lucas) kunt lezen:
1 Intussen bedreigde Saulus de leerlingen van de Heer
nog steeds met de dood. Hij ging naar de hogepriester 2 met het verzoek
hem aanbevelingsbrieven mee te geven voor de synagogen in Damascus,
opdat hij de aanhangers van de Weg die hij daar zou aantreffen, mannen
zowel als vrouwen, gevangen kon nemen en kon meevoeren naar
Jeruzalem. 3 Toen hij onderweg was en Damascus naderde, werd hij
plotseling omstraald door een licht uit de hemel. 4 Hij viel op de grond en
hoorde een stem tegen hem zeggen: �Saul, Saul, waarom vervolg je mij?�
5 Hij vroeg: �Wie bent u, Heer?� Het antwoord was: �Ik ben Jezus, die jij
vervolgt. 6 Maar sta nu op en ga de stad in, daar zal je gezegd worden
wat je moet doen.�
7 De mannen die met Saulus meereisden, stonden
sprakeloos; ze hoorden de stem wel, maar zagen niemand. 8 Saulus
kwam overeind, en hoewel hij zijn ogen open had, kon hij niets zien. Zijn
metgezellen pakten hem bij de hand en brachten hem naar Damascus. 9
Drie dagen lang bleef hij blind en at en dronk hij niet.
10 In Damascus woonde een leerling die Ananias heette. In een visioen
zei de Heer tegen hem: �Ananias!� Hij antwoordde: �Ik luister, Heer.� 11
Daarop zei de Heer: �Ga naar de Rechte Straat en vraag daar in het huis
van Judas naar iemand uit Tarsus die Saulus heet. Hij is aan het bidden,
12 en hij heeft in een visioen gezien hoe een man die Ananias heet,
binnenkomt en hem de handen oplegt om hem weer te laten zien.� 13
Ananias antwoordde: �Heer, van veel kanten heb ik gehoord over deze
man en over al het kwaad dat hij uw heiligen in Jeruzalem heeft
aangedaan. 14 Bovendien heeft hij toestemming van de hogepriesters om
hier iedereen die uw naam aanroept in de boeien te slaan.� 15 Maar de
Heer zei: �Ga, want hij is het instrument dat ik gekozen heb om mijn
naam uit te dragen onder alle volken en heersers en onder al de
Isra�lieten. 16 Ik zal hem tonen hoezeer hij moet lijden omwille van mijn
naam.�

Je ziet dat het een ingrijpen van Jezus zelf was en dat ook de gelovigen
moeite hadden met deze nieuwe christen, maar dat de Heer aangaf dat
Hij Paulus tot instrument gekozen had om Zijn Naam uit te dragen en veel
moest lijden, hetgeen ook gebeurde.

Van Paulus zijn geen boeken bekend, maar wel brieven die hij scgreef aan
de gelovigen van verschillende gemeentes die hij gesticht had.

Dus, Islam01, beetje oppassen iemand een leugenaar te noemen die door
God zelf uitgekozen is voor een bijzondere missie.

 

Daarom zeg ik ook dat hij een leugenaar moet zijn geweest.

Hij heeft het verzonnen.Maar dat is mijn mening.

Een groot deel van de bijbel-teksten uit het Nieuwe Testament wordt aan hem toegeschreven. Hij heeft ze allemaal met zijn eigen handen geschreven.

Je vindt zijn brieven in het Nieuwe Testament dus het zijn niet de woorden van God maar de woorden van een mens.

 

Terug naar boven
Skeletaion Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Skeletaion Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2006 om 07:35

Daarom zeg ik ook dat hij een leugenaar moet zijn geweest.

Hij heeft het verzonnen.Maar dat is mijn mening.

Een groot deel van de bijbel-teksten uit het Nieuwe Testament wordt aan hem toegeschreven. Hij heeft ze allemaal met zijn eigen handen geschreven.

Je vindt zijn brieven in het Nieuwe Testament dus het zijn niet de woorden van God maar de woorden van een mens.



Het nieuwe Testament zijn ook de woorden van mensen zelf, hij is samengesteld door de Romeinse keizer Constantijn en zijn raad in de 4de eeuw na Christus om te voorkomen dat het Romeinse rijk uiteenviel en dat ze hun macht verloren. Dus er bestaat een grote kans dat het Nieuwe Testament is gemaakt voor machtsbehoud. Door de invoering van het Nieuwe Testament die door de mens zelf was samengesteld werd het oorspronkelijke Christelijk geloof door de mens verandert in het Christelijke Rooms-katholieke geloof
< ="">  < =""> < ="">
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2006 om 12:26
In eerste instantie geplaatst door islam01


Daarom zeg ik ook dat hij�een leugenaar moet zijn geweest.

Hij heeft het verzonnen.Maar dat is mijn mening.

Een groot deel van de bijbel-teksten uit het Nieuwe Testament wordt aan
hem toegeschreven. Hij heeft ze allemaal met zijn eigen handen
geschreven.

Je vindt zijn brieven in het Nieuwe Testament dus het zijn niet de
woorden van God maar de woorden van een mens.


idd. zoals ook Skeletalon aangeeft (helaas met onjuiste conclusie) is het
hele NT en OT door mensen geschreven.
Je stelt dus dat mensen die eigenhandig de teksten van een heilig boek
hebben geschreven wel leugenaars moeten zijn... volgens jouw redenatie
zijn dan Mohammed en al zijn discipelen die zich met het schrijven en
samenstellen van de Koran hebben bezig gehouden grote leugenaars.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2006 om 13:36
Ik kan het niet laten me er weer mee te bemoeien..... Steeds dat gezeur
over tegenstrijdigheden en veranderingen in de Bijbel.

Batle houdt van Schriftonderzoek (al is dat niet echt objectief). Laten we
eens een enkele soera uit de Koran onder de loup nemen:

soera 19: 12. "O Jahja (Johannes), houd u krachtig aan het Boek." Wij
schonken hem wijsheid, terwijl hij nog een kind was,


Johannes de Doper (Jajah) was de voorbode van Jezus en slechts enkele
maanden ouder. Hij was dus ongeveer rond het jaar 0 geboren.
In Qumran werden vanaf 1947 tot 1956 in verschilldende grotten
boekrollen gevonden die daar omstreeks het jaar 70 verstopt waren in
aardewerk kruiken. Een deel van die rollen bevatten verschillende
exemplaren van de tenach; het hebreeuwe oude testament. tot dan toe
stamde de oudste copie van het OT uit de middeleeuwen. Onderzoek
toonde aan dat deze copie�n nagenoeg exact overeenstemden met de in
Qumran gevonden boekrollen. Nix veranderingen, dus. De huidige versie
van de Tenach stemt nauwkeurig overeen met de rollen die in de tijd van
Jajah of ver daar voor geschreven moeten zijn.

Volgens soera 19: 12 geeft Allah opdracht aan Jajah zich krachtig aan het
Boek te houden; de Tenach dus, die hetzelfde geweest moet zijn als die
van Qumran en die in mijn boekenkast.
Kennelijk vond Allah die Tenach (het Boek) goed genoeg om Jajah op het
hart te drukken dat boek te bestuderen en zich er aan te houden.

Die opdracht van Allah aan Jajah roept dan toch een paar vragen op:

1. Zou Allah dat doen als er "fouten" en "veranderingen" in dat Boek
stonden?

2. Als er al fouten in dat Boek stonden en Allah maakt daar geen punt
van, waarom zitten jullie dan steeds te zeuren over fouten en
tegenstrijdigheden in de tenach? Zijn jullie wijzer dan Allah?

3. wordt het niet eens tijd dat Batle en zijn medestanders voor hun eigen
veiligheid hun opmerkingen over de vervalsingen van de Tenach
intrekken en het als een heilig Boek erkennen?

4. en wordt het ook niet eens tijd om degene die in diezelfde Tenach op
tal van plaatsen als goddelijk Offerlam en Zoon van God voorspeld wordt
de eer te brengen die hem toekomt; namelijk voor het feit dat Hij voor
mijn en jullie zonden ontiegelijk veel geleden heeft en met zijn bloed mij
en jullie vrij kocht van satan?

Graag antwoord op deze vragen.


16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2006 om 15:04

Zou Allah dat doen als er "fouten" en "veranderingen" in dat Boek stonden?

Hallo Postpentacost,
Wie was Johannes? Een metgezel van profeet Jezus, vrede zij met hem. Hij was een moslim zoals Jezus, ze hadden zich overgegeven aan God's wil. Hij was niet misleidt en zijn boek was goed. Later kwam paulus de boel verdraaien en aanpassen naar zijn begeerten. Hoe kan je zo'n iemand volgen? Verder wierpen jullie er velen boeken uit, zoals de Gospel van Barnabas, omdat Mohammad bij naam in hoofdstuk 97 wordt voorspeld.

http://www.barnabas.net/chapter_index.htm

Als er al fouten in dat Boek stonden en Allah maakt daar geen punt van, waarom zitten jullie dan steeds te zeuren over fouten en tegenstrijdigheden in de tenach? Zijn jullie wijzer dan Allah?

Koran 2:59.
Maar de onrechtvaardigen vervingen het woord door een ander, dat niet tegen hen gesproken was.

Die boek is mischien door Johannes geschreven, maar de schriftgeleerden veranderden het, daarom die tegenstrijdigheden. Wat van God komt in de Bijbel, daar geloven wij in, wat niet van God komt, dat verwerpen wij. Dat moeten jullie ook doen, en Islam binnenkomen dan zijn jullie geleidt.

Wordt het niet eens tijd dat Batle en zijn medestanders voor hun eigen veiligheid hun opmerkingen over de vervalsingen van de Tenach intrekken en het als een heilig Boek erkennen?

Het is niet zo dat ik of mensen zoals ik een groepje zijn, die zeggen de Bijbel is vervalsd. Wie het ontkent kan geen moslim zijn, want Allah zegt dat zij dingen zelf gingen schijven en toevoegen en dingen gingen verdraaien in de Bijbel. Wij zeggen niet dat de bijbel die jullie hebben heilig is ofzo, de Injil, Taurath en de Zabur zijn heilig, die hebben jullie niet meer, wat jullie hebben is kopie van kopie van kopie.

En wordt het ook niet eens tijd om degene die in diezelfde Tenach op tal van plaatsen als goddelijk Offerlam en Zoon van God voorspeld wordt de eer te brengen die hem toekomt; namelijk voor het feit dat Hij voor mijn en jullie zonden ontiegelijk veel geleden heeft en met zijn bloed mij en jullie vrij kocht van satan?

Dat zijn maar woordjes weet je, er is geen bewijs dat dat waar is. Jullie hebben nu tientallen soorten bijbels, ieder bijbel zegt wat anders, en niemand weet wie gelijk heeft. Sommigen aanbidden Jezus, anderen zeggen dat dat niet mag en anderen zeggen hij was God en anderen roepen nee hij was zoon van God etc. Wat is dat man? En ik heb je die meer dan 150 boeken laten zien, die zijn weggelaten uit de Bijbel, waarom? How weten zij nou wat wel en niet geinspireerd is? Waarom komen jullie Islam niet binnen, in volledige overgave? Dat zal leiden tot het beste voor jou op de wereld en in het Hiernamaals Insha'Allah.

[Ik wacht nog op je antwoorden Vradig ]

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2006 om 18:03
Batle, lees mijn vragen nog eens goed, want iets lijkt je te ontgaan; of wil
je het niet zien? Het boek dat Jajah van Allah moest bestuderen en
naleven was de Tenach zoals die toen en nu bestond; het Oude
Testament. Als Allah Jajah op het hart drukt daarnaar te leven wie ben jij
dan om te stellen dat datzelfde Boek vervalst is? Maak je jezelf niet een
beetje te groot door hetgeen Allah kennelijk goedkeurde af te keuren?

En vwb het Nieuwe Testament; er zijn vele vertalingen; bijna alle talen van
de wereld. Maar er zijn nog steeds grondteksten bekend en manuscripten
van voor Constantijn. In het nederlands is er dan nog de Statenvertaling;
die bekend is als de meest letterlijke vertaling van de Bijbel.
Manuscripten waarvan betwijfeld werd of ze een directe relatie hadden
met de apostelen of hun metgezellen werden uit de bijbel gelaten. juist
omdat men zo streng was in de selectie kan gesteld worden dat het
huidige nieuwe Testament authentiek is. Het evangelie van Barnabas was
er zo een. die is waarschijnlijk nooit door Barnabas geschreven maar veel
later door gnostici. Nooit was dat evangelie deel van t Nieuwe Testament,
dat allang voordat Mohammed verscheen samengesteld was. Dus dat het
er uit gehouden werd had nix met jullie profeet te maken.

Als jij zo zeker bent dat Allah jou zonder tegenoffer al je zonden
vergeeft, dan moet je vooral doorgaan met het ijverig proberen na te
leven van de islamregels. Maar als je er aan twijfelt of je ooit goed genoeg
zal zijn voor het paradijs, dan wordt het echt hoog tijd dat je het offer van
Jezus accepteert. Het is heel simpel; je hoeft maar eerlijk in je eigen hart
te kijken om te weten hoe je er voor staat en wat er moet gebeuren om
door God aangenomen te worden.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2006 om 03:12
Het Barabas evangelie is een evangelie dat dateerd uit een tijd NA Mohamed.
Het is dus niet erg geloofwaardig.
Hieronder een aanhaling uit wikipedia.

Gospel of Barnabas

From Wikipedia, the free encyclopedia

Jump to: navigation, search

The Gospel of Barnabas is a work purporting to be a depiction of the life of Jesus by his disciple Barnabas. The two earliest known manuscripts have been dated to the late sixteenth century, and are written in Italian and in Spanish; although the Spanish version survives now only in an eighteenth century copy. It is about the same length as the four canonical gospels put together (the Italian manuscript has 222 chapters); with the bulk being devoted to an account of Jesus' ministry, much of it harmonised from accounts also found in the canonical gospels. In some, but not all, respects it conforms to the Islamic interpretation of Christian Origins; and consequently its authorship and textual history remain the subject of continued controversy.

The Gospel is considered by the majority of academics (including Christians and some Muslims) to be late, pseudepigraphical and a pious fraud; however, some academics suggest that it may contain some remnants of an earlier apocryphal work edited to conform to Islam, perhaps Gnostic (Cirillo, Ragg) or Ebionite (Pines) or Diatessaronic (Joosten), and some Muslim scholars consider it genuine. Some Islamic organizations cite it in support of the Islamic view of Jesus; Islamic views are treated below.


Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2006 om 04:22
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum,


Wat ik niet snap is dat men zegt dat Jezus (vrede zij met hem) een goddelijke status heeft en/of zelfs God is. Maar als ik kijk naar Exodus 12:13 dan staat er dat God egypte zal treffen met een dodelijke plaag. Hoe zit het in dit geval dan met je vijanden liefhebben en ze de rechterwang toekeren of voor je vijand bidden? Wie straft het volk van Egypte in dit vers? God of Jezus?�Als christenen zeggen dat Jezus (vrede zij met hem) God is dan klopt het niet. Want waarom zou Jezus als hij God zou zijn andere mensen treffen met een dodelijke plaag? Zou dat van Jezus (vrede zij met hem) geen moordenaar maken? Jezus is toch alleen maar liefde beste christenen? Ik stel deze vragen niet om te beledigen maar ik vind het allemaal een beetje ingewikkeld vandaar deze vragen.



Het (mijn) antwoord op je vragen vind je in Lucas 22,49-51. Heel simpel. Het geweld was/is van v��r/na Jezus de Boodschapper. In de Koran en in de geschiedenis daarvan is trouwens ook aardig wat geweld. Maar goed, dat zullen we dan ook maar in zijn tijd laten, anders komen we nooit verder. Idem wat betreft het al dan niet vervalst zijn van geschriften e.d.. Niet IN het Boek, maar DOOR het boek openbaart zich de Schepper.
Groeten,
                                     ALZUKAR


                                   
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2006 om 04:33
Radio 3 vandaag, programma van Giel Beelen om ongeveer 07.45 uur:
Een meisje van 12 jaar krijgt felle buikpijn en wordt naar het ziekenhuis gebracht. Daar bevalt het van een zoon. Niemand weet hoe het meisje zwanger is geraakt, ook het meisje zelf niet. Een raadsel, een wonder? Wie zal het zeggen, wie weet antwoord?
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2006 om 05:28
O, jeetje, Heilige Maagd Maria, bidt voor ons zondaars, nu en in het uur van de dood.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2006 om 12:59

Het Barabas evangelie is een evangelie dat dateerd uit een tijd NA Mohamed. Het is dus niet erg geloofwaardig. Hieronder een aanhaling uit wikipedia.

Deze boek is ouder dan profeet Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, het bestond daarvoor al, want Barnabas was een metgezel van profeet Jezus, vrede zij met hem. Deze Gospel werd geaccepteert door de kerken van Alexandri� tot 325 jaar Na Christus, later werden er bevelen gegeven om zulke Herbreeuwse geschriften af te branden en degenen die het bezitten geslacht moesten worden. Irenaeus ken je mischien wel, die man is beroemd onder jullie, ��n van de eerste Christenen van vroeger, ongeveer van 130 tot 200 jaar Na Christus leefde hij, jullie noemen hem zelfs 'De vader van de kerk' en deze man gebruikte bronnen uit de Gospel van Barnabas om zijn standpunten duidelijk te maken, dus ze gebruikten die boek vroeger wel op sommige plaatsen. In 478 N.C werd het lichaam van Barnabas gevonden en een kopie van deze Gospel lag op zijn borst. [Acia Sanctorum Boland Junii Tom II, Pages 422 and 450. Antwerp 1698]. Via via is deze boek bijna overal langsgeweest, nu ligt het in de Hofbibliothek in Vienna. Dat is de ware geschiedenis over deze boek, wat andere anti islam sites je vertellen, zijn niet waar. Dat hebben ze bedacht zodat jij het verwerpt. Dit is niet de enige boek, ik had een tijdje geleden bijna 200 boeken neergezet, die geen plaats kregen in de Bijbel.



. The Odes of Solomon: http://www.misericordia.edu/users/davies/thomas/odes.htm  
. The Shepherd of Hermas:
http://www.earlychristianwritings.com/text/shepherd-lightfoo t.html
. The Gospel of Mary:
http://www.gnosis.org/library/marygosp.htm
. Passion Narrative:
http://www.earlychristianwritings.com/passion-young.html
. Signs Gospel:
http://gospels.net/translations/signstranslation.html
. Didache:
http://www.earlychristianwritings.com/text/didache-lightfoot .html
. The Gospel of Thomas:
http://www.misericordia.edu/users/davies/thomas/Trans.htm
. The Oxyrhynchus 1224 Gospel:
http://www.gospels.net/translations/poxy1224translation.html
. Sophia of Jesus Christ:
http://www.gnosis.org/naghamm/sjc.html
. Egerton Gospel:
http://www.gospels.net/translations/egertontranslation.html
. Fayyum Fragment:
http://www.gospels.net/translations/fayyumtranslation.html
. The First Epistle of Clement:
http://www.earlychristianwritings.com/text/1clement-lightfoo t.html
. The Gospel of the Egyptians:
http://www.earlychristianwritings.com/text/gospelegyptians.h tml
. The Gospel of the Hebrews:
http://www.earlychristianwritings.com/text/gospelhebrews-mrj ames.html
. The Sybylline Oracles:
http://www.sacred-texts.com/cla/sib/
. Flavius Josephus:
http://www.earlychristianwritings.com/text/josephus/josephus .htm
. The Apocalypse of Peter:
http://www.earlychristianwritings.com/text/apocalypsepeter-m rjames.html
. The Secret Book of James:
http://www.gnosis.org/naghamm/jam2.html
. Preaching of Peter:
http://www.earlychristianwritings.com/text/preachingpeter.ht ml
. The Gospel of the Ebionites:
http://www.earlychristianwritings.com/text/gospelebionites-p anarion.html
. The Gospel of the Nazoreans:
http://www.earlychristianwritings.com/text/nazoreans-ogg.htm l
. Book of Elchasai:
http://www.newadvent.org/cathen/05372a.htm
. Ignatius of Antioch:
http://www.earlychristianwritings.com/text/ignatius-ephesian s-lightfoot.html
. Polycarp to the Philippians:
http://www.earlychristianwritings.com/text/polycarp-lightfoo t.html
. Fragments of Papias:
http://www.earlychristianwritings.com/text/papias.html
. The Traditions of Matthias:
http://gospels.net/translations/matthiastranslation.html
. Pliny the Younger:
http://community.middlebury.edu/~harris/Classics/plinytrajan .html
. Suetonius:
http://www.fordham.edu/halsall/ancient/suetonius-julius.html
. Cornelius Tacitus:
http://www.tertullian.org/rpearse/tacitus/index.htm
. The Acts of Andrew:
http://www.earlychristianwritings.com/text/actsandrew.html
. Quadratus of Athens:
http://www.earlychristianwritings.com/text/quadratus.html
. The Apology of Aristides:
http://www.earlychristianwritings.com/text/aristides-kay.htm l
. Basilides:
http://www.gnosis.org/library/basilide.htm
. Fragments of Melito of Sardis:
http://www.earlychristianwritings.com/text/melito.html
. The Naassene Fragment:
http://www.gnosis.org/library/naas.htm
. Valentinus:
http://www.earlychristianwritings.com/text/valentinus-irenae us.html
. Apocryphon of John:
http://www.earlychristianwritings.com/apocryphonjohn.html
. The Dialogue of the Savior:
http://www.gnosis.org/naghamm/dialog.html
. The Acts of John:
http://www.earlychristianwritings.com/text/actsjohn.html
. The Gospel of the Savior:
http://www.earlychristianwritings.com/gospelsavior.html
. 2nd Apocalypse of James:
http://www.gnosis.org/naghamm/2ja.html
. Trimorphic Protennoia:
http://www.gnosis.org/naghamm/trimorph.html
. Fragments of Marcion:
http://www.webcom.com/~gnosis/library/marcion.htm
. Aristo:
http://www.earlychristianwritings.com/text/aristo.html
. Epiphanes On Righteousness:
http://www.gnosis.org/library/ephip.htm
. The Ophite Diagrams:
http://www.gnosis.org/library/ophite.htm
. The Second Epistle of Clement:
http://www.earlychristianwritings.com/text/2clement-lightfoo t.html
. The Epistle of Mathetes to Diognetus:
http://www.earlychristianwritings.com/text/diognetus-lightfo ot.html
. The Epistula Apostolorum:
http://www.earlychristianwritings.com/text/apostolorum.html
. Fragments of Ptolemy:
http://www.gnosis.org/library/ptl.htm
. Isidore:
http://www.earlychristianwritings.com/text/isidore.html
. The Acts of Paul:
http://www.earlychristianwritings.com/text/actspaul.html
. Fronto:
http://www.earlychristianwritings.com/text/octavius.html
. The Infancy Gospel of James:
http://www.earlychristianwritings.com/text/infancyjames-mrja mes.html
. The Infancy Gospel of Thomas:
http://www.earlychristianwritings.com/text/infancythomas-a-m rjames.html
. The Gospel of Truth:
http://www.gnosis.org/naghamm/got.html
. The Martyrdom of Polycarp:
http://www.earlychristianwritings.com/text/martyrdompolycarp -hoole.html
. Justin Martyr:
http://www.earlychristianwritings.com/text/justinmartyr-firs tapology.html
. Excerpts of Theodotus:
http://www.earlychristianwritings.com/text/theodotus.html
. Fragments of Heracleon:
http://www.gnosis.org/library/fragh.htm
. Ascension of Isaiah:
http://www.earlychristianwritings.com/text/ascension.html
. The Acts of Peter:
http://www.earlychristianwritings.com/text/actspeter.html
. The Acts of Peter and the Twelve Apostles:
http://www.gnosis.org/naghamm/actp.html
. The Book of Thomas the Contender:
http://www.gnosis.org/naghamm/bookt.html
. Fifth and Sixth Books of Esra:
http://www.earlychristianwritings.com/esra.html
. Authoritative Teaching:
http://www.gnosis.org/naghamm/autho.html
. Coptic Apocalypse of Paul:
http://www.gnosis.org/naghamm/ascp.html
. Discourse on the Eighth and Ninth:
http://www.gnosis.org/naghamm/discorse.html
. Melchizedek:
http://www.gnosis.org/naghamm/melchiz.html
. Fragments of Dionysius of Corinth:
http://www.earlychristianwritings.com/text/dionysius.html
. Acts of Pilate:
http://www.earlychristianwritings.com/text/gospelnicodemus.h tml
. Anti-Marcionite Prologues:
http://www.religion-online.org/showchapter.asp?title=1116&am p;am p;am p;am p;am p;am p;am p;am p;C=1227
. Tatian's Address to the Greeks:
http://www.earlychristianwritings.com/text/tatian-address.ht ml
. Fragments of Claudius Apollinaris:
http://www.earlychristianwritings.com/text/apollinaris.html
. Apelles:
http://www.newadvent.org/cathen/01593a.htm
. Julius Cassianus:
http://www.earlychristianwritings.com/text/cassianus.html
. The Octavius of Minucius Felix:
http://www.earlychristianwritings.com/text/octavius.html
. Acts of Carpus, Papylus, and Agathonice:
http://www.earlychristianwritings.com/carpus.html
. Fragments of Hegesippus:
http://www.earlychristianwritings.com/text/hegesippus.html
. Lucian of Samosata:
http://www.tertullian.org/rpearse/lucian/peregrinus.htm
. Marcus Aurelius:
http://classics.mit.edu/Antoninus/meditations.html
. The Diatessaron:
http://www.earlychristianwritings.com/text/diatessaron.html
. The Dura:
http://www.earlychristianwritings.com/dura-english.html
. The Muratorian Canon:
http://www.earlychristianwritings.com/text/muratorian-latin. html
. Treatise on the Resurrection:
http://www.gnosis.org/naghamm/res.html
. Letter of Peter to Philip:
http://www.gnosis.org/naghamm/letpet.html
. Athenagoras of Athens:
http://www.earlychristianwritings.com/text/athenagoras-plea. html
. Irenaeus of Lyons:
http://www.earlychristianwritings.com/text/irenaeus-fragment s.html
. Rhodon:
http://www.earlychristianwritings.com/text/rhodon.html
. Fragments of Theophilus of Caesarea:
http://www.earlychristianwritings.com/text/theophiluscaesare a.html
. Galen:
http://www.earlychristianwritings.com/galen.html
. Celsus:
http://duke.usask.ca/~niallm/252/Celstop.htm
. Letter from Vienna and Lyons:
http://www.earlychristianwritings.com/text/viennalyons.html
. The Passion of the Scillitan Martyrs:
http://www.fordham.edu/halsall/source/scillitan-mart.html
. Theophilus of Antioch:
http://www.earlychristianwritings.com/theophilus.html
. Acts of Apollonius:
http://www.earlychristianwritings.com/text/actsapollonius.ht ml
. Bardesanes:
http://www.earlychristianwritings.com/bardesanes.html
. Fragments of Apollonius:
http://www.earlychristianwritings.com/text/apollonius.html
. Kerygmata Petrou:
http://www.earlychristianwritings.com/text/kerygmatapetrou.h tml
. Hippolytus of Rome:
http://www.earlychristianwritings.com/text/hippolytus-exeget ical.html
. 1st Apocalypse of James:
http://www.gnosis.org/naghamm/1ja.html
. Gospel of Philip:
http://www.gnosis.org/naghamm/gop.html
. Clement of Alexandria:
http://www.earlychristianwritings.com/text/clement-fragments .html
. Fragments of Maximus of Jerusalem:
http://www.earlychristianwritings.com/text/maximus.html
. Fragments of Polycrates:
http://www.earlychristianwritings.com/text/polycrates.html
. Talmud:
http://www.earlychristianwritings.com/talmud.html
. Victor I:
http://www.earlychristianwritings.com/text/victor.html
. Fragments of Pantaenus:
http://www.earlychristianwritings.com/text/pantaenus.html
. Anonymous Anti-Montanist:
http://www.earlychristianwritings.com/text/antimontanist.htm l
. Inscription of Abercius:
http://www.earlychristianwritings.com/text/abercius.html
. Tertullian:
http://www.earlychristianwritings.com/tertullian.html
. Fragments of Serapion of Antioch:
http://www.earlychristianwritings.com/text/serapion.html
. Fragments of Caius:
http://www.earlychristianwritings.com/text/caius.html
. The Acts of Thomas:
http://www.earlychristianwritings.com/text/actsthomas.html
. Didascalia:
http://www.womenpriests.org/traditio/didasc.asp
. Books of Jeu:
http://www.webcom.com/~gnosis/library/bookss.htm
. Pistis Sophia:
http://www.pseudepigrapha.com/PistisSophia/index.html
. Coptic Apocalypse of Peter:
http://www.gnosis.org/naghamm/apopet.html
. Acts of Perpetua and Felicitas:
http://www.earlychristianwritings.com/text/tertullian24.html
. Origen:
http://www.earlychristianwritings.com/origen.html
. Life of Apollonius of Tyana by Philostratus:
http://www.earlychristianwritings.com/fathers/eusebius_again st_hierocles.htm 

In de Koran en in de geschiedenis daarvan is trouwens ook aardig wat geweld.

Geweld tegen wie mijn vriend? Kinderen, vrouwen, onschuldigen of onrechtvaardigen en massa slachters? Als je zegt het eerst, ken je Islam niet, en als je zegt het tweede dan heb je gelijk man. Als het doodmaken van zulke onrechtvaardigen, het wees maken van hun kinderen en weduw maken van hun vrouwen terrorisme is, dan laat de geschiedenis getuige zijn dat moslims terroristen zijn. Als je een fatwa wilt over het verbod op het doden van onschuldigen, dan geef ik je nu eentje van bijna 4 meter hehe .... Iemand? Het is de bijbel die zegt, dood vrouwen, ouderen, kinderen, en zelfs de zuigelingen en snij de buiken van zwangere vrouwen open.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2006 om 15:51
Batle, wat erg nou dat die boeken geen plaats vonden in de bijbel...maar
als die boeken waarachtig boeken van God zijn, waarom staan ze dan niet
in de koran? En waarom staat het evangelie van Barnabas er niet in?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2006 om 16:18

Batle, wat erg nou dat die boeken geen plaats vonden in de bijbel...maar als die boeken waarachtig boeken van God zijn, waarom staan ze dan niet in de koran? En waarom staat het evangelie van Barnabas er niet in?

Koran 13:38. Voor elke periode is er een (Goddelijk) besluit.

In de Qur'an kunnen dingen staan die in de Bijbel niet waren geopenbaard en andersom, ook de wet verschilt. Alle boeken en openbaringen van vroeger waren voor een bepaalde volk en een bepaalde tijd, de Qur'an integendeel is voor de hele mensheid en tot de Dag des Oordeels. Dat is het verschil, dus ook al hadden we de echte Bijbel vandaag, u zou toch de Qur'an moeten volgen. Er zijn mischien wel duizenden boeken geopenbaard, maar 4 zijn bij naam genoemd in de Qur'an, ze waren niet allemaal hetzelfde, maar de boodschap was wel, 'God is ��n, aanbidt niemand naast Hem'. Dat is de sleutel tot het Paradijs, als je beeldjes, Maria, Jezus, geesten, mensen of apen naast God aanbidt, dan is het Paradijs verboden voor zo'n iemand. Er is overgeleverd in een Saheeh Hadith dat God zelfs de geiten zal ondervragen, over wie wat met ze deed. Dan zal Allah zeggen, 'Wees zand' en alle dieren vergaan, punt, dan zal de ongelovige schreeuwen, 'O, was ik maar stof geweest!' [Qur'an 78:14].

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.