Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenNaar de hel

 Post Reply Post Reply Pagina  <12345>
Enquête vraag: wie niet in Allah en de laatste profeet geloven gaat naar de hel
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
119 [86.23%]
9 [6.52%]
5 [3.62%]
5 [3.62%]
Dit onderwerp is gesloten, stemmen is niet meer mogelijk

Schrijver
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Naar de hel
    Geplaatst op: 23 maart 2006 om 16:36
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door PaGLi

In eerste instantie geplaatst door Ruud

[QUOTE=Khabir]Weet je waarom er geen kerk in mekka staat?
omdat mensen die in hun ziel geloven, hun ziel geen onrecht aan willen doen door een twistzieke volk te volgen die de waarheid hadden gekregen van hun profeet, maar alleen aanvaarden wat ze behaagt en negeren wat ze niet behaagt. en zo doende de ware worden van hun profeet verdraaien en de verkeerde interpetatie er uit halen. Die simpelweg zeggen  "we zullen allemaal naar de hemel gaan omdat jezus de zonde heeft weggenomen uit deze wereld.
dezelfde mensen hebben de zogenaamde moordenaars van hun god(zoon van god) meer lief dan degene die wel in jezus(sws) geloven en hem als profeet erkennen.


Marcus 9:40

40 Want wie niet t�gen ons is, die is V��r ons.
41 En wie u een beker water zal te drinken geven in mijnen naam, omdat gij Christus toebehoort, voorwaar, ik zeg u: Hij zal niet onbeloond blijven.
42 En wie ��n van deze kleinen, die in mij geloven, ergert, dien ware het beter, dat hem een molensteen aan den hals gehangen, en hij in de zee geworpen werd.
43 En indien uwe hand u verleidt, houw ze af! Het is u beter, dat gij verminkt tot het leven ingaat, dan dat gij twee handen hebt en in de hel vaart, in het onuitbluschbare vuur,
44 waar hun worm niet sterft en hun vuur niet uitgeblust wordt.
45 En indien uw voet u verleidt, houw hem af! Het is u beter, dat gij kreupel tot het leven ingaat, dan dat gij twee voeten hebt en in de hel geworpen wordt, in het onuitbluschbare vuur,
46 waar hun worm niet sterft en hun vuur niet uitgeblust wordt.
47 En indien uw oog u verleidt, werp het van u! Het is u beter, dat gij ��noogig in het rijk Gods ingaat, dan dat gij twee ogen hebt en in het helse vuur geworpen wordt,
48 waar hun worm niet sterft en hun vuur niet uitgeblust wordt.
49 Want een ieder zal met vuur gezouten worden, en elk offer zal met zout gezouten worden.
50 Het zout is goed: maar indien het zout smakeloos wordt, waarmede zal men het weder zout maken? Hebt zout in uzelven, en houdt vrede onder elkander.




 Wat jij daar in het blauw uitkraamt,vind je in dit boek in ongeveer dezelfde strekking terug.Hitler maakte met die taal de Joden zwart onder de duitsers... Jij de christenen bij je moslim broeders.Sterkte er mee...

hey ruud
Wil je me als je daar tijd voor hebt..uitleggen want ik begreep je niet echt...Ik wil niet achter iets staan dat niet goed is snapje..

Hitler stond voor  het alleenrecht van een ras.... Blond met blauwe ogen... En om stevig in het zadel te zitten predikte hij haat jegens anderen en werd zo geliefder bij een volk dat in armoede leefde.Hij maakte dus een zondebok waar op een volk zijn gal kon spugen,versterkt door texten uit de bijbel die beschreven dat het joodse mensen waren die jezus hadden aangeklaagd.

De text in het blauw hier boven heeft een soort zelfde strekking...

Maar nu is het geen ras,maar draagd khabir een superieur geloof uit,waarbij hij gal spuugt op een ander geloof dat in zijn ogen meer waarde hecht aan 1 geloof boven het andere.

De Koran beschrijft dit soort mensen heel duidelijk en zij kunnen het boek niet goed lezen.  Want...... Hij verliest bv het respect voor geloven waarover de Koran spreekt en haald een lasterende text uit de Koran indien nodig om dit te bevestigen... zie het roode stukje.... Christenen zijn twistziek.

Bewust of onbewust zaait hij haat.......

Waneer je de Koran met de verkeerde bedoelingen leest,kan je hem niet begrijpen.

Beste Ruud en PP en alle anderen niet-moslims.

wat hebben jullie toch??

Ik wens het beste voor jullie.
ik wens vrede aan ieder schepsel.
ik zie de mens niet als mijn veijand maar satan die onze slechte dadan schoonschijnend maakt.
Ik gun een andere het zelfde als wat ik mijn zelf gun.
Dus gun ik jullie ook de "naar mijn insziens"  de  weg naar waarheid.
en ik erken de bijbel ,de torah de pasalmen. ik wil ook niemand kwetsen.
Ik kijk ook  met tranen in mijn ogen naar alle wreedheden tegen de mensen ook 'wat de joden was aan gedaan'
Ik  ben  namelijk ook  een  vluchteling  die  christen  was omdat  mijn  vader  niet met  impelimentatie van de islaam in mijn geboorte land  eenswas en ons na dat we naar nederland gevlucht waren tot de christendom bekeerd had.
maar op mijn 12e stierf mijn vader na 2 jaar in nederland te zijn.
ik heb 12 jaar in een katholieke kerk gediend en voor gelezen uit de bijbel.
maar in mijn hart heb ik nooit kunnen ontkennen dat mohammed een profeet was.
Ik was heel goed bevriend met de deken(hoge pastoor, regionaal) en heb hem over de islaam verteld. ik heb hem zover gekregen dat hij mij heeft belooft om door mij een stuk uit de koran voor te laten lezen in de kerk.

Dus begijp me niet verkeerd ik heb de mensheid lief. en wens ze wat ik mezelf ook wens. namelijk het goede in dit leven en in het hiernamaals.

moge god mijn vergeven als ik andere mensen heb gekwets.


5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2006 om 17:36
109. De Ongelovigen (Al-Kaafiroen)

Geopenbaard v��r de Hidjrah. Dit hoofdstuk heeft 6 strofen.

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Zeg: "O gij ongelovigen,

2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,

3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.

4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,

5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.

6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2006 om 04:08
In eerste instantie geplaatst door Khabir

<font class="ing" size="5">109. De Ongelovigen (Al-Kaafiroen)
       
<hr color="#000033" size="4">
       

<font face="verdana" size="1">Geopenbaard v��r
           de Hidjrah. Dit hoofdstuk heeft 6 strofen.

       


In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
          
       


<a name="1">1.</a> Zeg: "O gij ongelovigen,
          
       


<a name="2">2.</a> Ik bid niet aan, wat
           gij aanbidt,
       


<a name="3">3.</a> Noch gij bidt aan, wat
           ik aanbid.
       


<a name="4">4.</a> Noch wil ik aanbidden,
           wat gij aanbidt,
       


<a name="5">5.</a> Nogmaals gij wilt niet
           aanbidden wat ik aanbid.
       


<a name="6">6.</a> Derhalve voor u uw godsdienst
           en voor mij mijn godsdienst."
       





Hier staat dus gewoon: "de kloof tussen u en mij is niet te dichten". En d�t is nou precies zo jammer, ook voor de Islam z�lf, omdat ze zich hiermee de kans ontneemt om te komen tot wat ze zou k�nnen betekenen voor deze wereld.
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2006 om 05:09
Dat we een andere geloof hebben wilt niet zeggen dat we niet vriendelijk en respectvol met elkaar  om kunnen gaan .
dus dat kloof tussen u en mij kan geen kwaad zolag we ons hier aan houden.

Quran hoofstuk2 al bagarah

198. En als u hen tot leiding uitnodigt horen zij u niet. En u ziet hen naar u kijken maar zij zien niet.

199.
Neig u tot vergiffenis en spoor tot vriendelijkheid aan en wend u van de onwetenden af.

200. En als een boze ingeving van Satan u (tot het kwade) aanspoort, zoek dan uw toevlucht bij Allah; voorzeker, Hij is Alhorend, Alwetend.

201. Degenen die (God) vrezen, wanneer hen een boze neiging van Satan overvalt, gedenken Allah en ziet, zij zijn ziende.

202. En hun broederen trachten hen te doen toenemen in dwaling, maar zij falen niet.

203. En wanneer u hun geen teken brengt, zeggen zij: "Waarom verzint u het niet? " Antwoord: "Ik volg alleen hetgeen mij van mijn Heer wordt geopenbaard." Dit zijn de bewijzen van uw Heer en een leiding en een barmhartigheid voor een volk, dat gelooft.

204. En wanneer de Koran wordt voorgedragen, luistert er naar en weest stil, opdat u barmhartigheid moge geschieden.

205. En gedenk uw Heer, 's morgens en 's avonds in uw gedachte met nederigheid en vrees en zonder luidruchtigheid van spraak en behoor niet tot de onachtzamen.

206. Waarlijk, degenen die dicht bij uw Heer zijn wenden zich niet met trots van Zijn aanbidding af maar zij verheerlijken Hem en werpen zich voor Hem neder.

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2006 om 05:20

Het grootste probleem blijft dat de mens de medemens beoordeelt op 'goed en kwaad'.

En hierin schuilt de hel voor de mens, ongeacht welk geloof men aanhangt.

Zoals je ziet gaat het percentage dat denkt dat andersgelovigen linea recta naar de hel verdwijnen inmiddels gestegen naar bijna 90%.

Hier gaat het dus al fout.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2006 om 05:28
Ik vind het wel aardig van je dat je onze meningen als een oordeel over je zelf aanneemt.
blijkbaar hecht je veel waarde aan onze mening.
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2006 om 05:33
Ik hecht heel, heel veel waarde aan jullie mening en ben jullie ook dankbaar voor jullie openhartigheid.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2006 om 05:40
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Het grootste probleem blijft dat de mens de medemens beoordeelt op 'goed en kwaad'.

En hierin schuilt de hel voor de mens, ongeacht welk geloof men aanhangt.

Zoals je ziet gaat het percentage dat denkt dat andersgelovigen linea recta naar de hel verdwijnen inmiddels gestegen naar bijna 90%.

Hier gaat het dus al fout.

 


nu snap ik je. Je schrijf zulke dingen  omdat je "denken" fout vindt.  dus  ga je zelf ook niet denken. want als je goed had nagedacht was je wel achtergekomen. dat het beter is om als gelovige door het leven te gaan en achter te komen dat het hierrnamaals niet bestaat. dan als een ongelovige door het leven te gaan en op de dag des oordeels teleurgesteld worden dat je de waarheid hebt verworpen.
dat risico zou ik dus niet nemen als ik jou was en zou gewoon moslim worden.
ik wens iedereen het beste namelijk het eeuwige leven.
maar het is aan jou om te kiezen.
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2006 om 05:48
Khabir,
Er zijn mensen die de waarheid niet verwerpen en die zich t�ch niet tot een godsdienst bekeren. Waarom zouden zulke mensen dat doen denk je?
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2006 om 06:22
omdat ze het zelfde doen als hun v��rgangers.
namelijk het verlochenen van de waarheid door de profeten te ontkennen. wie de laatste profeet ontkent, ontkent de woorden van zijn schepper.
zo handelden de volkereren van noach,abraham,lot en vele anderen etc.
zie volgende stukken uit de heilige koran.
(allah is het arabische woord voor god zelfde als het hebreeuwse an aeamees Ellohim. im is het meervoud om een verhevenheid aan te koppelen zoals wij in plaats van ik in alle simitische talen, perzisch en germaans. dnek aan het duits sie unt Sie. jullie en u.)

Koran vers2

136 Zegt Wij geloven in Allah en in hetgeen ons is geopenbaard en in hetgeen tot Abraham Isma�l Iza�k Jacob en de stammen werd nedergezonden en in hetgeen aan Mozes en Jezus werd gegeven en in hetgeen aan alle andere profeten werd gegeven door hun Heer Wij maken geen onderscheid tussen hen en aan Hem onderwerpen wij ons

 

213 De mensheid was ��n gemeenschap Daarna verwekte Allah profeten als brengers van goede tijdingen en als waarschuwers en zond met hen het Boek neder dat de waarheid bevatte om onder de mensen te richten over datgene waarin zij verschilden En niemand verschilde er over dan degenen aan wie het Boek was gegeven nadat duidelijke tekenen tot hen waren gekomen - uit afgunst jegens elkander Dan heeft Allah door Zijn gebod de gelovigen geleid betreffende de waarheid waarover zij hot oneens waren en Allah leidt naar het rechte pad wie Hij wil.

 

Koran hoofdstuk 4

163. Waarlijk, Wij hebben u de openbaring gezonden, zoals Wij Noach en de profeten na hem openbaring zonden en Wij gaven een openbaring aan Abraham en Isma�l en Iza�k en Jacob en de stammen; en aan Jezus, Job, Jonas, A�ron en Salomo en Wij gaven David een psalmen.

164. Wij zonden boodschappers, welke Wij reeds hebben genoemd en boodschappers welke Wij u niet hebben genoemd en Allah sprak openlijk tot Mozes.

165. Boodschappers, brengende blijde tijding en waarschuwende, dat de mensen geen tegenwerping tegen Allah zullen maken nadat de boodschappers (waren gekomen). En Allah is Almachtig, Alwijs.

166. Maar Allah getuigt dat, hetgeen Hij u heeft nedergezonden, Hij dit heeft nedergezonden met Zijn kennis en de engelen getuigen eveneens en Allah is als getuige toereikend.

167. Zij, die verwerpen en (anderen) van Allah's weg afhouden, zijn zeker ver afgedwaald.

168. Waarlijk degenen, die niet geloven en die onrechtvaardig handelen, Allah zal hen niet vergeven, noch zal Hij hun een andere weg wijzen,

169. Dan de weg der hel, waarin zij voor een lange tijd zullen vertoeven. Dat is voor Allah gemakkelijk.

170. O mensdom, de boodschapper is inderdaad met waarheid van uw Heer gekomen, gelooft daarom; het zal beter voor u zijn. Maar als u niet gelooft, voorwaar, aan Allah behoort wat in de hemelen en op aarde is en Allah is Alwetend, Alwijs.

171. O, mensen van het Boek, overdrijft in uw godsdienst niet en zegt van Allah niets dan de waarheid. Voorwaar, de Messias, Jezus, zoon van Maria was slechts een boodschapper van Allah en Zijn woord tot Maria gegeven als barmhartigheid van Hem. Gelooft dus in Allah en Zijn boodschappers en zegt niet: "Drie (in ��n)." Houdt op, dat is beter voor u. Voorwaar, Allah is de enige God. Het is verre van Zijn heiligheid, dat Hij een zoon zou hebben. Aan Hem behoort wat in de hemelen en op aarde is en Allah is als Bewaarder afdoende.

172. Voorzeker, de Messias zal het nooit versmaden, een dienaar van Allah te zijn, noch zullen de nabijzijnde engelen dit doen en wie het versmaadt Hem te aanbidden, en hoogmoedig is, Hij zal hen toch allen tot Zich roepen.

173. Maar degenen die geloven en goede werken verrichten, zal Hij hun beloning ten volle geven en meer dan dat uit Zijn overvloed, maar degenen die versmaadden en hoogmoedig waren, zal Hij met een pijnlijke straf straffen; zij zullen buiten Allah vriend, noch helper voor zich vinden.

174. O, u mensen, een duidelijk bewijs is inderdaad van uw Heer tot u gekomen en Wij hebben een helder licht tot u nedergezonden.

175. Daarom, zij die in Allah geloven en aan Hem vasthouden zal Hij zeker tot Zijn barmhartigheid en genade toelaten en hen op het rechte pad tot Zich voeren.


5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2006 om 06:42

The Holy Prophet Muhammad Foretold in Ancient Scriptures

"And when God made a covenant through the Prophets: Certainly what I have given you of book and wisdom, then an apostle comes to you verifying that which is with you, you must believe in him and you must aid him. He said: Do you affirm and accept My compact in this matter? They said: We do affirm (3:80).

The claim is advanced here that all the prophets had prophesised the advent of a World Prophet who should verify the truth of all the Prophets who had appeared in the World.

Prophecies in the Old Testament

Besides the Gospel of Barnabas - which we maintain is the True Gospel which has not suffered distortations and which speaks for itself about the future advent of Holy Prophet Muhammad (peace be upon him) - we nonetheless give quotations from other Old and New Testaments, which together with Gospel of Barnabas should remove any doubt whatsoever from the minds of readers. As we have presented enough facts from one and all known old scriptures of the world, which foretold the coming of the last and final Prophet of God Prophet Muhammad (peace be upon him).

Deut xviii: 15-18 speaks very clearly of the rising of a prophet (who shall be the like of Moses) from among the brethren of Israelites, i.e. the Ishmaelites or the Arabs. The passage in question reads:

Deuteronomy XVIII

DEUTE XVIII, I5-18:

15. The Lord thy God will raise up unto thee a prophet from the midst of thee, of thy brethren, like unto me; unto him ye shall hearken. 16. According to all that thou desirest of the Lord thy God in Horeb in the day of assembly, saying: let me not hear again the voice of the Lord my God, neither let me see this great fire any more, that I die not. 17. And the Lord said unto me. They have well said that which they have spoken. 18. I will raise them up a prophet from among their brethren, like unto thee, and I will put my words in his mouth; and he shall speak unto them all that I shall command him.

In the above-quoted passages Prophet Muhammad (peace be upon him) is evidently foretold. For God declared to all the Israelites that He would raise up a Prophet from among their brethren. Now we hesitate not to affirm that it is impossible that the phrase "brethren of Israel," could have any other meaning than that of Ishmaelites and these never had any prophet but Prophet Muhammad (peace be upon him). It is admitted both by Jews and Christians that revelations to the Israelitish Prophet were not made in the very words as given in the Scriptures, but only their purport, which they afterwards delivered to the people in their own language. But the Holy Quran, on the contrary, revealed to Prophet Muhammad word by word as it now is a fact which makes the expression "and will put My words in his mouth" inapplicable to anyone except Prophet Muhammad (peace be upon him).

In promising to raise up a prophet God tells Moses: "I will raise up a prophet from among their brethren." But we find Deut. 34: 10 that there arose not a prophet since, in Israel, like unto Moses. There cannot then remain a single doubt but that the promised prophet must have been from among the Ishmaelites, the brethren of the Israelites.

Another Prophecy of the Prophet Isaiah (Original Hebrew Text)

Isaiah xxi

Translation

He saw two riders one of them was a rider upon an ass and the other a rider upon a camel, he hearkened diligently with much heed" (Isaiah xxi: 7)

Isaiah saw in a vision two riders; one of them was a rider upon an ass and the other a rider upon a camel. In our opinion the above passage is the faithful rendering of the original Hebrew. In English Bible, however, it is thus translated: "He saw a chariot of asses and a chariot of camels, etc. "

The Vulgate has it as follows:

"He saw a chariot of two horsemen, a rider upon an ass and a rider upon a camel, etc. "

There can be no doubt that of the two riders represented by Prophet Isaiah, as being the restorers of the true worship of the Godhead, the rider upon the ass is Jesus Christ, because he so made his entry into Jerusalem, and that by the rider of a camel is meant the prophet of Arabia, of which country the camel is characteristic of conveyance.

The Song of Solomon

Hikko Mamittadatim Vikullo Mahamadim Zehudi Vezem Raai Benute Yapus Halam.

The English Translation thereof is as follows:

"His mouth is most sweet; yea he is Muhammad (altogether lovely). This is my beloved and this is my friend. O daughter of Jerusalem." (Song of Solomon, 5:16)

King Solomon has named the prophet that was to come "Mohammadim". In Hebrew, the suffix 'im' is used to express respect as in the term 'Eloha', which means 'God', is mentioned in the Bible as 'Elohim'. It is thus clear that Solomon has quite distinctly mentioned the name of the Prophet that was to come as Muhammad. But an error is made, either intentionally or unintentionally, by the translation of the proper name as 'Altogether Lovely'. Even the translation 'altogether lovely' is a befitting attribute of the Holy Prophet (SAW), as mentioned in the words of the Hadith.



New Testament

New Testament Greek

Translation

John 14:15: "If ye love me ye will keep my commandments. v. 16. And I will pray the Father and He shall give you another Parakletos (Comforter) that he may be with you forever. v. 25. These things have I spoken unto you while yet abiding with you. v. 26 But the Comforter (Parakletos) which is the spirit of truth whom the Father will send in my name he shall teach you all things and bring all things to your remembrance, whatsoever I said unto you."

John 16:7: Nevertheless I tell you the truth. It is expedient for you that I go away, for if I go not away the Comforter (Parakletos) will not come unto you, but if I go, I will send him unto you. v. 8. And he, when he is come, will convict the world in respect of sin and or righteousness and judgement. v. 12. I have yet many things to say unto you, but ye cannot bear them now. v. 13. Howbeit when he, the Spirit of Truth is come, he shall guide you into all the truth for he shall not speak from himself, but what things so ever he shall hear these shall he speak and he shall declare unto you the things that are to come.

It is a well-known fact that a person was expected by a great number of Christians, in accordance with the prophecy from a very early period, which shows that the construction put on the passage in the Acts by Roman Church and by Protestants was not general.

Prophecies in Hindu Scriptures

Likewise in Hindu scriptures, there are a good many prophecies about the Holy Prophet Muhammad. A few of these are in the Puranas. The one in the Bhavishya Purana is the clearest of all. The fifth word from left to right is the name of our Holy Prophet. It gives even the name of the country of the Prophet "Marusthalnivasinan denizen of the desert (Arabia)". For this reason the Arya Samaj has tried to cast doubt on the authenticity of this Purana. Their argument is that it contains a reference to the Prophet. According to Sanatanist Pandits and the vast bulk of Hindus, nevertheless, it is considered very authentic. The prophecy runs as follows:

Original Sanskrit Text

Bhavishya Purana

Below we give the English translation of the prophetic words:

"A malechha (belonging to a foreign country and speaking foreign language) spiritual teacher will appear with his companions. His name will be Mohammad. Raja (Bhoj), after giving this 'Maha Dev (of angelic disposition) Arab' a bath in the 'Panchgavya and the Ganges water (i.e. purging him of all sins), offered him the presents of his sincere devotion and showing him all reverence said. 'I make obeisance to thee." 0 Ye! The pride of mankind, the dweller in Arabia, Ye have collected a great force to kill the Devil and you yourself have been protected from the malechha opponents.! 0 Ye! The image of the Most Pious God, the biggest Lord, I am a slave to thee, take me as one lying on thy feet."

In this eulogy of the Holy Prophet, Maharishi Vyasa has enumerated the following points:

  1. The name of the Prophet is clearly stated as Mohammad.
  2. He is said to be belonging to Arabia. The Sanskrit word marusthal used in the prophecy means a sandy tract of land or a desert.
  3. Special mention is made of the companions of the Prophet. There has hardly been any other Prophet in the world who had such a host of companions all resembling him.
  4. He will be immune from sins, having an angelic disposition.
  5. The Raja of India will show him his heart-felt reverence.
  6. The Prophet will be given protection against his enemies.
  7. He will kill the Devil, root out idol-worship and will do away with all sorts of vices.
  8. He will be an image of the All-powerful God.
  9. The Maharishi claims to be lying at his feet.
  10. He is regarded as the pride of mankind (Parbatis Nath).

(Bhavishya Purana Parv 3, Khand 3, Adhya 3; Shalok 5-8)

artharva

Translation

"O people, listen this emphatically! The man of Praise (Muhammad) will be raised among the people. We take the emigrant in our shelter from sixty thousand and ninety enemies whose conveyances are twenty camels and she camels, whose loftiness of position touches the heaven and lowers it. He gave to Mamah Rishi a hundred gold coins, ten circles, three hundred Arab-horses and ten thousand cows.

Atharva Veda, Kanda 20, Sukta 127, Mantra 1-3.

Prophecy in the Parsi Scripture

The Parsi religion is one of the oldest religions in the world, perhaps as old as if not older than the Hindu religion. It has two collections of Scriptures - the Dasatir and the Zand Ayasta, which may be called respectively the Old and the New Testaments of the Parsi religion. In Dasatir, No. 14, which is associated with the name of Sasanil, there is not only a corroboration of the Doctrines and the Teachings of Islām, but a clear prophecy as to the Advent of the Prophet Muhammad. The Prophecy is made in the clearest terms, and is preceded by a vision of a state of extreme disorder and demoralization in Persia. It runs thus:

Parsi

Translation

"When the Persians should sink so low in morality, a man will be born in Arabia whose followers will upset their throne, religion and everything. The mighty stiff-necked ones of Persia will be overpowered. The house which was built (referring to Abraham building the Ka'ba) and in which many idols have been placed will be purged of idols, and people will say their prayers facing towards it. His followers will capture the towns of the Parsis and Taus and Balkh and other big places round about. People will embroil with one another. The wise men of Persia and others will join his followers."

This prophecy is contained in a book that has ever been in the hands of the Parsis, and its words do not admit of two interpretations.

The coming man is to be an Arab. The Persian would join his faith. Fire temples would be destroyed. Idols would be removed. People would say their prayers facing towards the Ka'ba. Can this prophecy fit in with any person other than Muhammad?



Conclusion

Thus, if on the one hand, the Holy Prophet Muhammad testified to the truth of all the other Prophets belonging to all the different nations of the world, and made it a part of his religion, and on the other hand, the Scriptures of these previous Prophets are found to contain clear prophecies about the advent of our holy Prophet Muhammad (may Peace and Blessings of God be upon him), this mutual corroboration, by furnishing a great evidence of the spiritual providence of God for humanity, strengthens people's faith in religion in general - and in the religion of Islām in particular - and accept Islām as the final undistorted message of God to be followed by mankind replacing old scriptures which suffered tragic fate at hands of those whom the Holy Qur'an described as:

"Therefore woe be unto those who write the scripture with their hands and then say, 'This is from Allah' that they may purchase a small gain therewith. Woe unto them for that their hands have written, and woe unto them for that they earn thereby." (Holy Qur'an 11: 79).

"Lo! Those who hide aught of the Scripture, which Allah hath revealed, and purchase a small gain therewith, they eat into their bellies nothing else than fire. Allah will not speak to them on the Day of Resurrection, nor will He make them grow. Theirs will be a painful doom." (Holy Qur'an 11:174).


Ik zelf als pers of zoals we zelf het noemen Iran (land van ariers). zie de komst van de islaam in ons land als de grootste gunst van god jegens mijn voorauders.
ik ben niet trots op wat ik ben of waar ik geboren ben maar blij en dankbaar  en beetje trots  op het feit  dat god ons  de  islaam  heeft gegunt.

alle lof zijn aan allah de heer der werelden de barmhartige en genadevolle. meester van de dag des oordeels.Alleen U aanbidden wij en alleen U smeken wij om hulp. Leid ons op het rechte pad, Het pad van degenen, aan wie Gij Uw gunsten hebt geschonken -
niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald, noch dat der dwalenden.

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2006 om 06:59
Khabir,
Ik ken genoeg mensen die zich op het "rechte pad" bevinden zonder dat ze lidmaat zijn van een geloofsgemeenschap.
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2006 om 07:14
Op de dag des oordeels zullen we zien "wie het rechte pad gevolgd heeft"
ik wens iedereen succes op zijn rechte pad.
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2006 om 09:53
Alzakur lees het volgende stukje uit de heilige Koran even door, mischien begrijp je ons wat beter.
(mensen van het boek zijn de Christenen en de joden).

61. Zou men nu met u over hem (Jezus) redetwisten, nadat de kennis tot u gekomen is, zeg dan: "Kom, laat ons onze kinderen en uw kinderen en onze vrouwen en uw vrouwen en ons volk en uw volk roepen; laat ons daarna vurig bidden en de vloek van Allah roepen over degenen, die liegen."

62. Dit is voorzeker de ware uitleg, en er is geen God dan Allah en waarlijk, Hij is de Almachtige, de Alwijze.

63. Maar indien zij zich afwenden, Allah kent de onheilstichters toch goed.

64. Zeg: "O, mensen van het Boek, komt tot ��n woord, waarin wij met elkander overeenstemmen: dat wij niemand dan Allah aanbidden en dat wij niets met Hem vereenzelvigen en dat sommigen onzer geen anderen tot goden nemen, buiten Allah." Maar, als zij zich afwenden, zegt dan: "Getuigt, dat wij Moslims zijn."

65. O, mensen van het Boek, waarom redetwist u over Abraham, wanneer de Torah en het Evangelie eerst na hem werden geopenbaard? Wilt u dan niet begrijpen?

66. Ziet, u twist over hetgeen, waarvan u kennis heeft. Waarom twist u dan (eveneens) over hetgeen, waarvan u geen kennis heeft? Allah weet en u weet niet.

67. Abraham was noch een Jood, noch een Christen, maar hij was een oprecht Moslim. En hij behoorde niet tot de afgodendienaren.

68. Voorzeker, zij die Abraham het dichtst nabijkomen, zijn degenen, die hem volgen; en deze profeet en de gelovigen; en Allah is de Vriend der gelovigen.

69. Een deel der mensen van het Boek zou u gaarne willen doen dwalen, maar zij doen niemand dwalen dan zichzelf; en zij beseffen het niet.

70. O, mensen van het Boek, waarom verwerpt u de tekenen van Allah terwijl u er getuige van bent?

71. O, mensen van het Boek, waarom verwart u de waarheid met de leugen en verbergt de waarheid tegen beter weten in?

72. En een gedeelte der mensen van het Boek zegt: "Gelooft in hetgeen de gelovigen (Moslims) is geopenbaard, in de vroege ochtendstond en verwerpt het aan het einde van de dag; misschien keren zij wel terug."

73. "En gelooft niet, behalve in hem, die uw godsdienst belijdt. - Zeg: "Voorzeker, de ware leiding is Allah's leiding - dat iemand zal worden gegeven, als aan u werd gegeven, anders zullen zij met u redetwisten bij uw Heer." Zeg: "Genade is in Allah's hand. Hij schenkt deze aan wie Hij wil". En Allah is Milddadig, Alwetend.

74. Hij geeft Zijn genade aan wie Hij wil. Allah is de Heer van grote genade.

75. Onder de mensen van het Boek is hij, die, als u hem een schat toevertrouwt, u deze zal teruggeven, en er zijn er onder, die, als u hun een dinar toevertrouwt, deze niet aan u zullen teruggeven, tenzij u er voortdurend om vraagt. Dat komt, omdat zij (de Joden) zeggen: "Wij zijn niet aansprakelijk voor de zaak van de ongeletterden." Daarmede uiten zij tegen beter weten in een leugen tegen Allah.

76. Nee, maar wie zijn belofte vervult en vreest - voorwaar, Allah heeft de godvrezenden lief.

77. Die een geringe prijs (het wereldse) in ruil nemen voor hun verbond met Allah en voor hun eed, voor dezen is er geen voordeel in het Hiernamaals en Allah zal niet tot hen spreken, noch hen aanzien op de Dag des Oordeels, noch zal Hij hen als rein beschouwen en er zal een smartelijke straf voor hen zijn.

78. En voorzeker, onder hen zijn er, die hun tong verdraaien, terwijl zij het Boek voordragen, opdat u het van het Boek moogt achten, hoewel het niet van het Boek is. En zij zeggen: "Dit is van Allah," ofschoon het niet van Allah is en zij uiten een leugen tegen Allah, tegen beter weten in.

79. Het betaamt een mens niet, als Allah hem het Boek en de macht en het profeetschap geeft, dat hij dan tot de mensen zou zeggen: "Weest mijn dienaren buiten Allah"'; maar (veeleer): "Weest aanbidders van de Heer, daar u het Boek onderwijst en zelf bestudeert."

80. Noch zal hij u gebieden de engelen en de profeten als goden te aanvaarden. Zou hij u ongeloof bevelen, nadat u Moslims werd?

81. En toen Allah met de profeten een verbond sloot, zei Hij: "Voorwaar, Ik heb u het Boek en de Wijsheid geschonken en daarna zal een boodschapper tot u komen, vervullend hetgeen bij u is, in hem zult u geloven en hem zult u helpen." En Hij zei: "Heeft u bekrachtigd en daarmede Mijn verbond aanvaard?" Zij antwoordden: "Wij bekrachtigen het." Hij zei: "Getuigt dan en Ik ben met u onder de getuigen."

82. Maar die zich hierna terugtrekken, (zij) zijn voorzeker de overtreders.

83. Zoeken zij een godsdienst anders, dan die van Allah, terwijl al hetgeen in de hemelen en op aarde is zich willens of onwillens aan Hem moet onderwerpen? En tot Hem zullen zij worden teruggebracht.

84. Zeg: "Wij geloven in Allah en in hetgeen ons werd geopenbaard en hetgeen werd geopenbaard aan Abraham, Isma�l, Iza�k, Jacob, en de stammen en hetgeen aan Mozes en Jezus en de profeten door hun Heer werd gegeven. Wij maken geen onderscheid tussen wie dan ook van hen. Aan Hem alleen onderwerpen wij ons.

85. En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn.

86. Hoe zal Allah een volk leiden, dat heeft verworpen, na te hebben geloofd, en de getuigenis te hebben afgelegd dat de boodschapper waarachtig was en nadat de duidelijke bewijzen tot hen waren gekomen? Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.

87. De vergelding van dezulken is slechts, dat de vloek van Allah, de engelen en de mensen, op hen rust.

88. Zij zullen daaronder blijven. Hun straf zal niet worden verlicht, noch zal hun uitstel worden verleend.

89. Behalve degenen die daarna berouw hebben en zich verbeteren. Allah is voorzeker Vergevensgezind, Genadevol.

90. Voorzeker, degenen die terugvallen na te hebben geloofd en dan in ongeloof toenemen: hun berouw zal niet worden aanvaard, dezen zijn de dwalenden.

91. Degenen die ongelovig zijn en als ongelovigen sterven, van geen hunner zal een aarde vol goud worden aanvaard als hij zich daarmede zou willen vrijkopen. Dezen zijn het wie een smartelijke straf wacht en er zullen voor hen geen helpers zijn.

92. U zult stellig geen goedheid bereiken, tenzij u mededeelt van hetgeen u lief is en wat u ook besteedt. Allah weet dit eveneens.

93. Alle voedsel was de kinderen Isra�ls geoorloofd, uitgezonderd hetgeen Isra�l zichzelf verbood voordat de Torah was nedergezonden. Zeg: "Komt met de Torah en leest haar als u waarachtig bent."

94. Degenen die hierna een leugen verzinnen tegen Allah, zijn de onrechtvaardigen.

95. Zeg: "Allah heeft de waarheid gesproken; volgt daarom de godsdienst van Abraham, de oprechte, hij behoorde niet tot de afgodendienaren.

96. Voorzeker, het eerste huis dat voor de mensheid bestemd werd, is dat te Bekka (Mekka) vol van zegeningen en als richtsnoer voor alle werelden.

97. Daarin zijn duidelijke tekenen: het is de plaats van Abraham en wie het binnengaat is in vrede. En de bedevaart naar het Huis is door Allah aan de mensen opgelegd die er een weg naartoe kunnen vinden. En wie niet gelooft, Allah is voorzeker Onafhankelijk van alle werelden.

98. Zeg: "O, mensen van het Boek, waarom verwerpt u de tekenen van Allah, terwijl Allah ziet hetgeen u doet?"

99. Zeg: "O, mensen van het Boek waarom houdt u de mensen af van het (rechte) pad van Allah en wenst u het krom te maken, terwijl u er getuige van bent? Allah is niet onachtzaam over hetgeen u doet.

100. O u die gelooft, als u sommigen hunner wie het Boek is gegeven gehoorzaamt, zullen zij u weer tot ongelovigen maken, nadat u heeft geloofd.

101. Hoe kunt u verwerpen, terwijl u de tekenen van Allah worden voorgedragen en Zijn boodschapper onder u aan wezig is? En hij, die zich aan Allah vasthoudt, is inderdaad naar het rechte pad geleid.

102. O u die gelooft, vreest Allah zoals het behoort en sterft niet, tenzij u Moslim bent.

103. En houdt u allen tezamen vast aan het koord van Allah en weest niet verdeeld en gedenkt de gunst van Allah, die Hij u bewees toen u vijanden was en Hij uw harten verenigde, zo werdt u door Zijn gunst broeders en u was aan de rand van een vuurput en Hij redde u er van. Zo legt Allah u Zijn geboden uit opdat u zult worden geleid.

104. En laat er een groep onder u zijn die tot goedheid aanspoort en tot rechtvaardigheid maant en het kwade verbiedt; dezen zijn het die zullen slagen.

105. En weest niet als degenen, die verdeeld waren en van mening verschilden nadat de duidelijke bewijzen tot hen waren, gekomen. Voor hen zal er een zware straf zijn.

106. Op de dag, waarop sommige gezichten verlicht en andere gezichten verduisterd zullen zijn. Wat hen betreft, wier gezicht verduisterd zal zijn: "Heeft u verworpen, nadat u hadt geloofd? Ondergaat dan de straf, omdat u placht te verwerpen".

107. Maar degenen wier gezicht verlicht zal zijn, dezen zullen Allah's barmhartigheid smaken; daarin zullen zij verblijven.

108. Dit zijn de tekenen van Allah welke wij u naar waarheid voordragen; Allah wenst de werelden geen kwaad toe.

109. En aan Allah behoort al hetgeen in de hemelen en al hetgeen op aarde is en tot Allah worden alle dingen teruggebracht.

110. U (Moslims) bent het beste volk dat voor de mensheid (ter lering) is verwekt; u gebiedt wat goed is, verbiedt wat kwaad is en gelooft in Allah. En, indien de mensen van het Boek hadden geloofd, zou het zeker beter voor hen zijn geweest. Sommigen hunner zijn gelovigen, maar de meesten hunner zijn overtreders.

111. Zij kunnen u niet schaden, alleen enige moeilijkheid bezorgen en als zij tegen u vechten zullen zij u spoedig hun rug tonen. Dan zullen zij niet worden geholpen.

112. Waar zij zich ook bevinden, worden zij door vernedering getroffen, tenzij zij een verbond met Allah of een verbond met andere volkeren hebben. Zij keerden terug met Allah's toorn en werden door armoede getroffen. Dat kwam, doordat zij de tekenen van Allah verwierpen en de profeten onrechtvaardig doodden. Dat kwam, doordat zij ongehoorzaam waren en (zijn gebod) overtraden.

113. Zij zijn niet allen gelijk. Onder de mensen van het Boek is een oprechte groep, die het Woord van Allah in de uren van de nacht opzegt en zich met het gelaat ter aarde werpt.

114. Zij geloven in Allah en de laatste Dag en gebieden het goede en verbieden het kwade en wedijveren met elkander in goede werken. Dezen behoren tot de rechtvaardigen.

115. En het goede dat zij doen, zal niet worden ontkend en Allah kent de Godvrezenden.

116. Voorzeker, degenen die verwerpen hun bezittingen noch kinderen zullen hun iets kunnen baten tegen Allah en dezen worden de bewoners van het Vuur. Zij zullen daarin verblijven.

117. De gelijkenis van hetgeen zij voor het tegenwoordige leven besteden is als de wind, gepaard aan een hevige koude, die de oogst treft van een volk, dat zichzelf onrecht heeft aangedaan en deze vernietigt. En Allah had hun geen onrecht aangedaan, maar zij doen zichzelf onrecht aan.

118. O u die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger. Wij hebben u onze geboden duidelijk gemaakt, indien u ze wilt begrijpen.

119. Ziet, u heeft hen lief, maar zij hebben u niet lief. En u gelooft in het gehele Boek; wanneer zij u ontmoeten zeggen zij: "Wij geloven." maar wanneer zij alleen zijn, bijten zij op hun vingertoppen van razernij over u. Zeg: "Sterft in uw razernij." Waarlijk, Allah weet goed wat in de harter is.

120. Als u iets goeds overkomt verdriet het hen en als u iets kwaads overkomt verheugen zij zich er over. Maar, indien u geduldig blijft en God vreest, zullen hun plannen u in het geheel niet schaden; voorzeker, Allah weet hetgeen zij doen.
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2006 om 10:16
Khabir weet jij hoe vaak het voorkomt in de Koran,dat God zegt niet in de 3 eenheid te geloven?
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2006 om 10:48
Ja. waroom vraag je dat?

KORAN:

Hfstk.4

171 O mensen van het Boek overdrijft in uw godsdienst niet en zegt van Allah niets dan de waarheid Voorwaar de Messias Jezus zoon van Maria was slechts een boodschapper van Allah en Zijn woord tot Maria gegeven als barmhartigheid van Hem Gelooft dus in Allah en Zijn boodschappers en zegt niet Drie in ��n Houdt op dat is beter voor u Voorwaar Allah is de enige God Het is verre van Zijn heiligheid dat Hij een zoon zou hebben Aan Hem behoort wat in de hemelen en op aarde is en Allah is als Bewaarder afdoende

 

hfstk.5

73 Waarlijk zij lasteren God die zeggen Allah is E�n der Drie Er is geen God dan de enige God En indien zij niet ophouden met hetgeen zij beweren zal de ongelovigen een smartelijke straf overkomen

dus volgens mij twee keer waneer letterlijk naar de 3eenheid verwezen wordt.
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2006 om 11:01
In eerste instantie geplaatst door Khabir

Ja. waroom vraag je dat?

KORAN:

Hfstk.4

171 O mensen van het Boek overdrijft in uw godsdienst niet en zegt van Allah niets dan de waarheid Voorwaar de Messias Jezus zoon van Maria was slechts een boodschapper van Allah en Zijn woord tot Maria gegeven als barmhartigheid van Hem Gelooft dus in Allah en Zijn boodschappers en zegt niet Drie in ��n Houdt op dat is beter voor u Voorwaar Allah is de enige God Het is verre van Zijn heiligheid dat Hij een zoon zou hebben Aan Hem behoort wat in de hemelen en op aarde is en Allah is als Bewaarder afdoende

hfstk.5

73 Waarlijk zij lasteren God die zeggen Allah is E�n der Drie Er is geen God dan de enige God En indien zij niet ophouden met hetgeen zij beweren zal de ongelovigen een smartelijke straf overkomen

dus volgens mij twee keer waneer letterlijk naar de 3eenheid verwezen wordt.
Daar staat niet hetzelfde. 3 in 1 en 1 in 3
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2006 om 11:16
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Khabir

Ja. waroom vraag je dat?

KORAN:

Hfstk.4

171 O mensen van het Boek overdrijft in uw godsdienst niet en zegt van Allah niets dan de waarheid Voorwaar de Messias Jezus zoon van Maria was slechts een boodschapper van Allah en Zijn woord tot Maria gegeven als barmhartigheid van Hem Gelooft dus in Allah en Zijn boodschappers en zegt niet Drie in ��n Houdt op dat is beter voor u Voorwaar Allah is de enige God Het is verre van Zijn heiligheid dat Hij een zoon zou hebben Aan Hem behoort wat in de hemelen en op aarde is en Allah is als Bewaarder afdoende

hfstk.5

73 Waarlijk zij lasteren God die zeggen Allah is E�n der Drie Er is geen God dan de enige God En indien zij niet ophouden met hetgeen zij beweren zal de ongelovigen een smartelijke straf overkomen

dus volgens mij twee keer waneer letterlijk naar de 3eenheid verwezen wordt.
Daar staat niet hetzelfde. 3 in 1 en 1 in 3

Een der drie is voor mij niet het zelfde als 1 in 3.

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2006 om 11:26
Beste Ruud.
Ben je nauw echt geintreseer in de islaam.
of heb je echt niets anders te doen dan achter je computer zitten en kijken wie kan tegenpraten. Als ik jou was zou ik oppassen voor dat je het weet zie er zo uit!

grapje mag toch wel he. Ruud.
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2006 om 11:27
In eerste instantie geplaatst door Khabir

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Khabir

Ja. waroom vraag je dat?

KORAN:

Hfstk.4

171 O mensen van het Boek overdrijft in uw godsdienst niet en zegt van Allah niets dan de waarheid Voorwaar de Messias Jezus zoon van Maria was slechts een boodschapper van Allah en Zijn woord tot Maria gegeven als barmhartigheid van Hem Gelooft dus in Allah en Zijn boodschappers en zegt niet Drie in ��n Houdt op dat is beter voor u Voorwaar Allah is de enige God Het is verre van Zijn heiligheid dat Hij een zoon zou hebben Aan Hem behoort wat in de hemelen en op aarde is en Allah is als Bewaarder afdoende

hfstk.5

73 Waarlijk zij lasteren God die zeggen Allah is E�n der Drie Er is geen God dan de enige God En indien zij niet ophouden met hetgeen zij beweren zal de ongelovigen een smartelijke straf overkomen

dus volgens mij twee keer waneer letterlijk naar de 3eenheid verwezen wordt.
Daar staat niet hetzelfde. 3 in 1 en 1 in 3

Een der drie is voor mij niet het zelfde als 1 in 3.

Er stond geloof ik in de Koran ook een vers,waar gesproken wordt over eenduidige versen die maar 1 keer voorkomen.Maar deze zijn NIET de grondbeginselen van de Koran.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2006 om 11:29
In eerste instantie geplaatst door Khabir

Beste Ruud.
Ben je nauw echt geintreseer in de islaam.
of heb je echt niets anders te doen dan achter je computer zitten en kijken wie kan tegenpraten. Als ik jou was zou ik oppassen voor dat je het weet zie er zo uit!

grapje mag toch wel he. Ruud.
Tuurlijk mag dat.Vind hem wel leuk.   Ik onderzoek de Koran,ben benieuwd hoe hij in elkaar steekt.
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2006 om 12:09
ik kan je wel iets over vertellen. Hij begint met een soort gebed wat jezus zijn volgelingen ook leerde.

Volgens het evangelie heeft Jezus Christus het zelf aan zijn volgelingen geleerd. In de Bijbel is het gebed te vinden in - de langere versie van - Matte�s 6 en - een iets kortere versie - in Lucas 11. De hieronder staande weergaven gaan uit van de langere versie.


Onze Vader die in de hemel zijt,
Uw naam worde geheiligd,
Uw koninkrijk kome.
Uw wil geschiede, op aarde
zoals in de hemel.
Geef ons heden ons dagelijks brood.
En vergeef ons onze schulden
zoals ook wij onze schuldenaars vergeven.
En leid ons niet in verzoeking,
maar verlos ons van de boze.
Want van U is het koninkrijk
en de kracht en de heerlijkheid
in eeuwigheid.
Amen.

In de  koran versie  en in de daarop volgende vers welk een soort korte samenvatting is van Gennesis. wordt wel even duidelijk aangehaald wat jezus ook zei, namelijk (onze vader en niet mijn vader) met de symbolische betekenis van vader als schepper en onderhouder.
en de naam Allah welk in de taal van jezus Aramees en hebreeuws  Ellohim is.
Volgens de meeste moslims is Allah de persoonlijke naam van God. 'el' of 'il' is een gangbare uitdrukking in semitische talen voor het opperwezen oftewel 'de God'. Het Hebreeuws gebruikt b.v. 'elohiem' voor God. De afgeleide daarvan in het Arabisch 'Allah' kan dan volgens vele lingu�sten beter opgevat worden als de titel 'God' dan een naam.
dus volgens de moslims verheerlijken we de naam van god zoals jezus het ook voorschreef.

vers 1 Koran
1. In de naam van Allah, de meest Barmhartige, de meest Genadevolle.

2. Alle lof behoort aan Allah, de Heer der Werelden.

3. De meest Barmhartige, de meest Genadevolle.

4. De Heerser op de Dag des Oordeels.

5. U alleen aanbidden wij en U alleen vragen wij om hulp.

6. Leid ons op het rechte pad,

7. Het pad van degenen aan wie U gunsten heeft geschonken, niet dat van degenen op wie de toorn rust en niet dat van de dwalenden.
-------
De koran of Heilige Qoer'ān (Arabisch: قرآن al-qoer'ān) is het heilige boek van de moslims. Volgens de islamitische traditie zijn de woorden in de Arabische taal "neergezonden" aan Mohammed, die de islam (her)introduceerde op bevel van God (Arabisch: Allah). De tekst werd niet door hemzelf neergeschreven, maar door verschillende metgezellen wier werk later werd gebundeld. Het Arabische woord قرآن (qoer'ān) betekent oplezing, voordracht. Koran wordt gebruikt voor de Nederlandse vertaling. Een vertaling wordt door veel moslims niet als authentiek gezien, omdat vertalen automatisch interpreteren betekent. Iedere vertaling is dus 'slechts' een interpretatie. Vertalingen kunnen, door de rijkdom van de Arabische taal, op essenti�le punten grote verschillen laten zien.

Structuur

De koran is niet chronologisch ingedeeld. Toen kalief Oethman ibn Affan rond 650 de teksten verzamelde, heeft men de hoofdstukken (soera's) min of meer gerangschikt volgens lengte. De kortste soera omvat 3 en de langste 286 verzen. In totaal bevat de Koran 114 hoofdstukken, bestaande uit 6.226 verzen, die met uitzondering van Soera Het Berouw allemaal beginnen met de aanhef Bismillah ar-Rahmaan ar-Rahiem (In de naam van God, de Genadevolle, de Barmhartige).

Het eerste hoofdstuk met 7 verzen (Al Fatiha, de Opening) wordt de kern van de koran genoemd. Alle hoofdstukken hebben een naam, die vaak ontleend is aan een woord in het begin van de soera, zoals 'De Opening', 'De Koe' en 'Het Geslacht van Imraan'. Het hoeft niet zo te zijn dat de naam de inhoud van de soera dekt.wel naar een essentiele boodschap uit dat vers.


Inhoud

De koran is geschreven in naam van God, vaak in de directe rede, waarbij God in de eerste persoon meervoud spreekt, soms in de indirecte rede, waarbij God met de derde persoon enkelvoud wordt aangeduid. De koran bevat vermaningen en instructies voor de gelovigen, en vertellingen over voorgaande profeten en volken en hun lotgevallen.
Soms brengen de teksten verhalen uit de bijbel in herinnering, zoals Soera Jozef, Yusuf, dat een deel van het boek Genesis hervertelt.

De koran is een oproep tot onderwerping, 'islam', aan de ene ware God. De koran benadrukt dat God dezelfde is als de God van joden en christenen. Zoals de joden en de christenen op sommige punten over God van mening verschillen, zo verschilt de islam ook van visie. Zo maakt de koran op een aantal plaatsen melding van de profeet Isa 'de zoon van Maria', maar ontkent stellig dat deze een zoon van God zou zijn.

Historie

De koranieke tekst zoals die we nu kennen is volkomen identiek aan de koran zoals die door aartsengel Djibril aan Mohammed is geopenbaard.

Mohammed kon volgens de moslimse traditie lezen noch schrijven. Hij was louter een spreekbuis die door God aangesteld was om vanaf zijn veertigste levensjaar de islam te verkondigen. De openbaringen die Mohammed predikte werden door zijn volgelingen gememoriseerd. Later wanneer de verzen een stuk langer werden, werden ze ook schriftelijk vastgelegd.

Na Mohammeds dood was er geen offici�le korantekst. De mondelige overlevering was toen nog uiterst belangrijk. Toen na de slag bij Al-Yamaamah een groot aantal van Mohammeds metgezellen gesneuveld was, onder hen een groot aantal huffaz (mensen die de koran van buiten kennen), was dat voor kalief Aboe Bakr een aanleiding om de losse Koranfragmenten tot elkaar te laten verzamelen door Zaid ibn Thabit. Hij veranderde de tekst op geen enkele wijze en voegde er geen verklaringen of redactionele commentaren aan toe. Zo ontstond dus eigenlijk de eerste, volledige, geschreven koran.

Onder kalief Othman rees er echter onenigheid over de correcte manier van reciteren. Die konden ontstaan, omdat het Arabische schrift toen alleen medeklinkers had (die medeklinkers konden ook vaak nog op elkaar lijken). Othman besloot om Aboe Bakr�s korantekst te gaan canoniseren. Kopie�n werden werden gemaakt en nieuwe korans werden aan de hand van die tekst gecontroleerd. Foute explemparen werden vernietigd. De eerste korans zijn te bezichtigen in Tasjkent en Istanbul.

Ook na deze Othmaanse tekst bleef de mondelinge overlevering belangrijk. Het Arabische schrift was toen nog erg onvolmaakt. Rond 700 werden er diakritische puntjes aan toegevoegd om de medeklinkers van elkaar te onderscheiden. Later werden er ook nog klinkers aan toegevoegd.

Ondanks de consensus onder moslims over de authenticiteit van de Othmaanse tekst, accepteerden moslimgeleerden uiteindelijk 7 'leeswijzen' (ieder van deze was nog eens opgesplitst in twee�n, dus 14). In 1924 werd de Egyptische standaarduitgave van Ca�ro de offici�le tekst van de moslimwereld. kurihfuerhfu


De koran is voor veel moslims h�t heilige boek, maar hierbij geldt echter wel de restrictie dat het boek die waarde alleen heeft in het Arabisch. Veel moslims vinden wel dat een vertaling een interpretatie is in een andere taal, en dus niet mag suggereren dat die ook daadwerkelijk de qu'ran is. Moslims met een andere moedertaal dan het Arabisch zien zich dan ook voor de taak gesteld het boek in een voor hen vreemde taal te lezen.

Ook de thora en andere boeken van de bijbel waaronder het Nieuwe Testament zijn binnen de islam belangrijke boeken, maar zijn volgens de koran in de loop der eeuwen door mensenhanden veranderd en vervalst. Het is voor een moslim niet duidelijk welk gedeelte oorspronkelijk door God geopenbaard is en welk gedeelte later is toegevoegd.

In de hele islamitische wereld heeft de koran grote betekenis. Reeds onder kalief Omar (634-644) begon men koranscholen (madrasa's) op te richten. In deze scholen werd kinderen geleerd de koran van buiten te leren oftewel te reciteren. Los van de vraag of men de inhoud van de teksten begrijpt, wordt betekenis toegekend aan het reciteren van de koran in het Arabisch als zodanig. Voor moslims is het reciteren een belangrijk onderdeel van de godsdienst: aan de woorden van de koran wordt een magische kracht toegekend. De koran dient tijdens ieder gebed gereciteerd te worden. Vele moslims zijn goed bedreven in Tadjwied, dat is de Koran op een aangename, bijna melodieuze manier reciteren.

De koran wordt door moslims met respect behandeld: zo zal het in een schone kamer bewaard worden op een zo hoog mogelijke plaats, boven de andere boeken uit. Het mag niet op een tafel liggen, omdat er anders het gevaar bestaat dat er iets opgelegd wordt. Verder mag de koran niet op de grond gelegd worden, omdat deze als onrein wordt beschouwd. Voor het lezen of aanraken van de koran wordt de wudu verricht. Veel moslims hebben er dan ook moeite mee als een niet-gelovige de koran leest op openbare plaatsen.


als je de tora en de bijbel gelezen hebt wordt het begrijpen van de koran en de taalgebruik mieschien wat makelijker.

maar als je een non met een hoffddoek of een gesluierd maria beeld vroom voor je is. maar dragen van een  hoofdoek  door een moslima "raar".  dan moet je  je anders  instellen voor dat je de koran  leest.

Beste Ruud mischien heb je hier wat aan.

 

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2006 om 12:28
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoofdpagina
kun je veel neuterale analitische en kritische informatie vinden.
hoofdzakelijk wat hierboven is geplakt heb ik daaruit gekopieerd.


5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2006 om 12:54

Ja...... Hij sprak over onze vader.Hij was heel vroom dus zal wel niet hebben gelogen.En aangezien God onze schepper is,is hij ook de vader want zonder zijn schepping zouden we er niet zijn geweest.

Er zouden zo maar eens 2 waarheden kunnen zijn,die over 1 waarheid gaan..... En misschien zelfs 3.... Van 3 in 1

Maar ik weet niet zo veel van het Joods geloof....

Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2006 om 13:22
moslims beweren ook niet dat christendom(het evagelie) of jodendom(thora/oude testament) geen woorden van allah zijn, maar het probleem is dat de joden en christenen niet willen beweren dat de koran ook de woorden van allah of ellohim zijn.

en ten tweede was er genoeg reden voor god om een laatste profeet te sturen die alle volkeren tot een woord zou vrenigen. zo dat de mensen niet over de zelfde god ruzie gingen maken omdat hun leiders de ware worden van god hadden verdraaid ter behoeve van hun protemonee en machtspositie.


stuke uit de heilige Koran:
87. Voorwaar, Wij gaven Mozes het Boek en deden boodschappers de een na de ander zijn voetsporen volgen. En Wij gaven aan Jezus, zoon van Maria, duidelijke tekenen en versterkten hem met de geest der heiligheid. Telkens als een boodschapper tot u kwam, met hetgeen uw ziel niet behaagde, heeft u laatdunkend gedragen, sommigen hunner heeft u verloochend en anderen gedood.

88. En zij zeiden: "Ons hart is verhuld. "Nee, Allah heeft hen vanwege hun ongeloof vervloekt. Weinig is derhalve hetgeen zij geloven.

89. En toen een Boek van Allah tot hen kwam, vervullend datgene, dat bij hen was, hoewel zij voordien om overwinning over de ongelovigen plachten te bidden, toen dat tot hen kwam, herkenden zij dat niet en verwierpen het. Gods vloek rust derhalve op de ongelovigen.

90. Kwaad is datgene, waarvoor zij hun ziel hebben verkocht; daar zij verwerpen, hetgeen Allah heeft geopenbaard, er afkerig van zijnde, dat Allah Zijn genade doet dalen over diegenen Zijner dienaren, die Hij wil. Daardoor brachten zij toorn op toorn over zich en er is een vernederende kastijding voor de ongelovigen.

91. En wanneer er tot hen wordt gezegd: "Gelooft in hetgeen Allah heeft geopenbaard," zeggen zij: "Wij geloven slechts in hetgeen ons is geopenbaard," maar zij verwerpen hetgeen daarna is geopenbaard, hoewel het de Waarheid is, vervullende wat zij reeds bezaten. Zeg hun "Waarom heeft u dan de vroegere profeten van Allah gedood, als u inderdaad gelovigen was?"

92. En Mozes kwam voorzeker tot u met duidelijke tekenen, maar u heeft in zijn afwezigheid het (gouden) kalf genomen (om het te aanbidden) en u was onrechtvaardig.

93. En toen Wij een verbond met U sloten en de berg (Sina�) hoog boven u verhieven, zeggende: "Houdt stevig vast, hetgeen Wij u gegeven hebben en luistert," zeiden zij: "Wij horen, maar wij gehoorzamen niet"; hun hart was vervuld van het kalf, wegens hun ongeloof. Zeg: "Slecht is hetgeen uw geloof u oplegt, zo u al enig geloof bezit".

94. Zeg: "Indien het tehuis van het Hiernamaals, bij Allah alleen voor u is, met uitsluiting van andere mensen, wenst dan eer de dood, als u te goeder trouw bent".

95. Maar zij zullen deze nooit wensen, wegens het werk hunner handen. En Allah kent de boosdoeners goed.

96. Voorzeker, u zult hen (Joden) het meest van alle mensen verlangend naar het leven vinden, zelfs meer dan de afgodendienaren. Ieder van hen wenst, dat hem een leven van duizend jaren geschonken moge worden, maar al ware hem zulk een lang leven vergund, dan zou het hem tegen de straf toch niet beschermen. Allah ziet hetgeen zij doen.

97. Zeg: "Al wie een vijand van Gabri�l is" - want waarlijk, hij openbaarde het op Allah's bevel aan uw hart, vervullende datgene, wat voordien kwam, een leidraad zijnde en een blijde mare voor de gelovlgen. -

98. "Al wie een vijand is van Allah en Zijn engelen en Zijn boodschappers en Gabri�l en Micha�l, waarlijk, Allah is een vijand van zulke ongelovigen."

99. En Wij hebben u voorzeker duidelijke tekenen gegeven en niemand, dan de overtreders, verwerpt ze.

100. Hoe kwam dat? Telkens wanneer zij een verbond aangingen, schond een gedeelte hunner het. Nee, de meesten hunner geloven niet.

101. En nu er een boodschapper van Allah tot hen is gekomen, vervullend wat zij reeds bezaten, heeft een gedeelte der mensen van het Boek, Allah's Boek achter zich geworpen, alsof zij het niet kenden.

102. En zij volgen dezelfde weg, die de duivels volgden tegen de regering van Salomo - en Salomo was niet ongelovig, maar ongelovig waren de duivels en zij leerden de mensen leugen en bedrog. En (zij handelen naar) hetgeen aan de twee engelen, Haroet en Maroet te Babylon was geopenbaard. Maar deze beiden leerden niemand, voordat zij hadden gezegd: "Wij zijn slechts een beproeving; weest daarom niet ongelovig". Zo leren zij (de mensen) van hen datgene waarmede zij een geschil maken tussen een man en zijn vrouw, maar zij schaden er niemand mede, tenzij door Allah's bevel; maar dezen leren wat hen schaadt en geen goed doet, hoewel zij weten, dat hij, die in deze zaken handelt geen voordeel heeft in het Hiernamaals; slecht is hetgene waarvoor zij hun ziel hebben verkocht; hadden zij het slechts ingezien!

103. Indien zij hadden geloofd en rechtvaardig gehandeld, zou een schonere beloning van Allah gewis hun deel zijn geweest, hadden zij het slechts geweten


5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 03:51
enigste wat de mens hoort te vrezen is de straf van zijn schepper.
wat weet men van de hel.

heiligekoran hfstk. 9
52. Zeg: "U verwacht voor ons niets dan een der beide goede dingen (overwinning, martelaarschap), terwijl wij betreffende u verwachten, dat Allah u een straf zal opleggen van Hemzelf of door onze handen. Wacht daarom, wij wachten ook met u."

53. Zeg: "Besteedt vrijwillig of onwillig, het zal van u niet worden aangenomen. U bent inderdaad een ongehoorzaam volk."

54. En niets verhindert, dat hun gaven worden aangenomen behalve dat zij in Allah en de boodschapper niet geloven. En zij komen slechts in luiheid tot het gebed en zij geven niet, dan onwillig.

55. Laat daarom hun rijkdommen noch hun kinderen uw verwondering opwekken. Allah wenst hen er slechts mede te straffen en hun ziel zal heengaan, terwijl zij ongelovigen Zijn.

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 04:05
In eerste instantie geplaatst door Khabir

Alzakur lees het volgende stukje uit de heilige Koran even door, mischien begrijp je ons wat beter.
(mensen van het boek zijn de Christenen en de joden).

61. Zou men nu met u over hem (Jezus) redetwisten, nadat de kennis tot
u gekomen is, zeg dan: "Kom, laat ons onze kinderen en uw kinderen en
onze vrouwen en uw vrouwen en ons volk en uw volk roepen; laat ons
daarna vurig bidden en de vloek van Allah roepen over degenen, die
liegen."

<a name="802"></a>
62. Dit is voorzeker de ware uitleg, en er is geen God dan Allah en waarlijk, Hij is de Almachtige, de Alwijze.

<a name="804"></a>
63. Maar indien zij zich afwenden, Allah kent de onheilstichters toch goed.

<a name="806"></a>
64. Zeg: "O, mensen van het Boek, komt tot ��n woord, waarin wij met
elkander overeenstemmen: dat wij niemand dan Allah aanbidden en dat wij
niets met Hem vereenzelvigen en dat sommigen onzer geen anderen tot
goden nemen, buiten Allah." Maar, als zij zich afwenden, zegt dan:
"Getuigt, dat wij Moslims zijn."

<a name="808"></a>
65. O, mensen van het Boek, waarom redetwist u over Abraham, wanneer de
Torah en het Evangelie eerst na hem werden geopenbaard? Wilt u dan niet
begrijpen?

<a name="810"></a>
66. Ziet, u twist over hetgeen, waarvan u kennis heeft. Waarom twist u
dan (eveneens) over hetgeen, waarvan u geen kennis heeft? Allah weet en
u weet niet.

<a name="812"></a>
67. Abraham was noch een Jood, noch een Christen, maar hij was een oprecht Moslim. En hij behoorde niet tot de afgodendienaren.

<a name="814"></a>
68. Voorzeker, zij die Abraham het dichtst nabijkomen, zijn degenen,
die hem volgen; en deze profeet en de gelovigen; en Allah is de Vriend
der gelovigen.

<a name="816"></a>
69. Een deel der mensen van het Boek zou u gaarne willen doen dwalen,
maar zij doen niemand dwalen dan zichzelf; en zij beseffen het niet.

<a name="818"></a>
70. O, mensen van het Boek, waarom verwerpt u de tekenen van Allah terwijl u er getuige van bent?

<a name="820"></a>
71. O, mensen van het Boek, waarom verwart u de waarheid met de leugen en verbergt de waarheid tegen beter weten in?

<a name="822"></a>
72. En een gedeelte der mensen van het Boek zegt: "Gelooft in hetgeen
de gelovigen (Moslims) is geopenbaard, in de vroege ochtendstond en
verwerpt het aan het einde van de dag; misschien keren zij wel terug."

<a name="824"></a>
73. "En gelooft niet, behalve in hem, die uw godsdienst belijdt. - Zeg:
"Voorzeker, de ware leiding is Allah's leiding - dat iemand zal worden
gegeven, als aan u werd gegeven, anders zullen zij met u redetwisten
bij uw Heer." Zeg: "Genade is in Allah's hand. Hij schenkt deze aan wie
Hij wil". En Allah is Milddadig, Alwetend.

<a name="826"></a>
74. Hij geeft Zijn genade aan wie Hij wil. Allah is de Heer van grote genade.

<a name="828"></a>
75. Onder de mensen van het Boek is hij, die, als u hem een schat
toevertrouwt, u deze zal teruggeven, en er zijn er onder, die, als u
hun een dinar toevertrouwt, deze niet aan u zullen teruggeven, tenzij u
er voortdurend om vraagt. Dat komt, omdat zij (de Joden) zeggen: "Wij
zijn niet aansprakelijk voor de zaak van de ongeletterden." Daarmede
uiten zij tegen beter weten in een leugen tegen Allah.

<a name="830"></a>
76. Nee, maar wie zijn belofte vervult en vreest - voorwaar, Allah heeft de godvrezenden lief.

<a name="832"></a>
77. Die een geringe prijs (het wereldse) in ruil nemen voor hun verbond
met Allah en voor hun eed, voor dezen is er geen voordeel in het
Hiernamaals en Allah zal niet tot hen spreken, noch hen aanzien op de
Dag des Oordeels, noch zal Hij hen als rein beschouwen en er zal een
smartelijke straf voor hen zijn.

<a name="834"></a>
78. En voorzeker, onder hen zijn er, die hun tong verdraaien, terwijl
zij het Boek voordragen, opdat u het van het Boek moogt achten, hoewel
het niet van het Boek is. En zij zeggen: "Dit is van Allah," ofschoon
het niet van Allah is en zij uiten een leugen tegen Allah, tegen beter
weten in.

<a name="836"></a>
79. Het betaamt een mens niet, als Allah hem het Boek en de macht en
het profeetschap geeft, dat hij dan tot de mensen zou zeggen: "Weest
mijn dienaren buiten Allah"'; maar (veeleer): "Weest aanbidders van de
Heer, daar u het Boek onderwijst en zelf bestudeert."

<a name="838"></a>
80. Noch zal hij u gebieden de engelen en de profeten als goden te
aanvaarden. Zou hij u ongeloof bevelen, nadat u Moslims werd?

<a name="840"></a>
81. En toen Allah met de profeten een verbond sloot, zei Hij:
"Voorwaar, Ik heb u het Boek en de Wijsheid geschonken en daarna zal
een boodschapper tot u komen, vervullend hetgeen bij u is, in hem zult
u geloven en hem zult u helpen." En Hij zei: "Heeft u bekrachtigd en
daarmede Mijn verbond aanvaard?" Zij antwoordden: "Wij bekrachtigen
het." Hij zei: "Getuigt dan en Ik ben met u onder de getuigen."

<a name="842"></a>
82. Maar die zich hierna terugtrekken, (zij) zijn voorzeker de overtreders.

<a name="844"></a>
83. Zoeken zij een godsdienst anders, dan die van Allah, terwijl al
hetgeen in de hemelen en op aarde is zich willens of onwillens aan Hem
moet onderwerpen? En tot Hem zullen zij worden teruggebracht.

<a name="846"></a>
84. Zeg: "Wij geloven in Allah en in hetgeen ons werd geopenbaard en
hetgeen werd geopenbaard aan Abraham, Isma�l, Iza�k, Jacob, en de
stammen en hetgeen aan Mozes en Jezus en de profeten door hun Heer werd
gegeven. Wij maken geen onderscheid tussen wie dan ook van hen. Aan Hem
alleen onderwerpen wij ons.

<a name="848"></a>
85. En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem
niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers
zijn.

<a name="850"></a>
86. Hoe zal Allah een volk leiden, dat heeft verworpen, na te hebben
geloofd, en de getuigenis te hebben afgelegd dat de boodschapper
waarachtig was en nadat de duidelijke bewijzen tot hen waren gekomen?
Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.

<a name="852"></a>
87. De vergelding van dezulken is slechts, dat de vloek van Allah, de engelen en de mensen, op hen rust.

<a name="854"></a>
88. Zij zullen daaronder blijven. Hun straf zal niet worden verlicht, noch zal hun uitstel worden verleend.

<a name="856"></a>
89. Behalve degenen die daarna berouw hebben en zich verbeteren. Allah is voorzeker Vergevensgezind, Genadevol.

<a name="858"></a>
90. Voorzeker, degenen die terugvallen na te hebben geloofd en dan in
ongeloof toenemen: hun berouw zal niet worden aanvaard, dezen zijn de
dwalenden.

<a name="860"></a>
91. Degenen die ongelovig zijn en als ongelovigen sterven, van geen
hunner zal een aarde vol goud worden aanvaard als hij zich daarmede zou
willen vrijkopen. Dezen zijn het wie een smartelijke straf wacht en er
zullen voor hen geen helpers zijn.

<a name="862"></a>
92. U zult stellig geen goedheid bereiken, tenzij u mededeelt van
hetgeen u lief is en wat u ook besteedt. Allah weet dit eveneens.

<a name="864"></a>
93. Alle voedsel was de kinderen Isra�ls geoorloofd, uitgezonderd
hetgeen Isra�l zichzelf verbood voordat de Torah was nedergezonden.
Zeg: "Komt met de Torah en leest haar als u waarachtig bent."

<a name="866"></a>
94. Degenen die hierna een leugen verzinnen tegen Allah, zijn de onrechtvaardigen.

<a name="868"></a>
95. Zeg: "Allah heeft de waarheid gesproken; volgt daarom de godsdienst
van Abraham, de oprechte, hij behoorde niet tot de afgodendienaren.

<a name="870"></a>
96. Voorzeker, het eerste huis dat voor de mensheid bestemd werd, is
dat te Bekka (Mekka) vol van zegeningen en als richtsnoer voor alle
werelden.

<a name="872"></a>
97. Daarin zijn duidelijke tekenen: het is de plaats van Abraham en wie
het binnengaat is in vrede. En de bedevaart naar het Huis is door Allah
aan de mensen opgelegd die er een weg naartoe kunnen vinden. En wie
niet gelooft, Allah is voorzeker Onafhankelijk van alle werelden.

<a name="874"></a>
98. Zeg: "O, mensen van het Boek, waarom verwerpt u de tekenen van Allah, terwijl Allah ziet hetgeen u doet?"

<a name="876"></a>
99. Zeg: "O, mensen van het Boek waarom houdt u de mensen af van het
(rechte) pad van Allah en wenst u het krom te maken, terwijl u er
getuige van bent? Allah is niet onachtzaam over hetgeen u doet.

<a name="878"></a>
100. O u die gelooft, als u sommigen hunner wie het Boek is gegeven
gehoorzaamt, zullen zij u weer tot ongelovigen maken, nadat u heeft
geloofd.

<a name="880"></a>
101. Hoe kunt u verwerpen, terwijl u de tekenen van Allah worden
voorgedragen en Zijn boodschapper onder u aan wezig is? En hij, die
zich aan Allah vasthoudt, is inderdaad naar het rechte pad geleid.

<a name="882"></a>
102. O u die gelooft, vreest Allah zoals het behoort en sterft niet, tenzij u Moslim bent.

<a name="884"></a>
103. En houdt u allen tezamen vast aan het koord van Allah en weest
niet verdeeld en gedenkt de gunst van Allah, die Hij u bewees toen u
vijanden was en Hij uw harten verenigde, zo werdt u door Zijn gunst
broeders en u was aan de rand van een vuurput en Hij redde u er van. Zo
legt Allah u Zijn geboden uit opdat u zult worden geleid.

<a name="886"></a>
104. En laat er een groep onder u zijn die tot goedheid aanspoort en
tot rechtvaardigheid maant en het kwade verbiedt; dezen zijn het die
zullen slagen.

<a name="888"></a>
105. En weest niet als degenen, die verdeeld waren en van mening
verschilden nadat de duidelijke bewijzen tot hen waren, gekomen. Voor
hen zal er een zware straf zijn.

<a name="890"></a>
106. Op de dag, waarop sommige gezichten verlicht en andere gezichten
verduisterd zullen zijn. Wat hen betreft, wier gezicht verduisterd zal
zijn: "Heeft u verworpen, nadat u hadt geloofd? Ondergaat dan de straf,
omdat u placht te verwerpen".

<a name="892"></a>
107. Maar degenen wier gezicht verlicht zal zijn, dezen zullen Allah's barmhartigheid smaken; daarin zullen zij verblijven.

<a name="894"></a>
108. Dit zijn de tekenen van Allah welke wij u naar waarheid voordragen; Allah wenst de werelden geen kwaad toe.

<a name="896"></a>
109. En aan Allah behoort al hetgeen in de hemelen en al hetgeen op aarde is en tot Allah worden alle dingen teruggebracht.

<a name="898"></a>
110. U (Moslims) bent het beste volk dat voor de mensheid (ter lering)
is verwekt; u gebiedt wat goed is, verbiedt wat kwaad is en gelooft in
Allah. En, indien de mensen van het Boek hadden geloofd, zou het zeker
beter voor hen zijn geweest. Sommigen hunner zijn gelovigen, maar de
meesten hunner zijn overtreders.

<a name="900"></a>
111. Zij kunnen u niet schaden, alleen enige moeilijkheid bezorgen en
als zij tegen u vechten zullen zij u spoedig hun rug tonen. Dan zullen
zij niet worden geholpen.

<a name="902"></a>
112. Waar zij zich ook bevinden, worden zij door vernedering getroffen,
tenzij zij een verbond met Allah of een verbond met andere volkeren
hebben. Zij keerden terug met Allah's toorn en werden door armoede
getroffen. Dat kwam, doordat zij de tekenen van Allah verwierpen en de
profeten onrechtvaardig doodden. Dat kwam, doordat zij ongehoorzaam
waren en (zijn gebod) overtraden.

<a name="904"></a>
113. Zij zijn niet allen gelijk. Onder de mensen van het Boek is een
oprechte groep, die het Woord van Allah in de uren van de nacht opzegt
en zich met het gelaat ter aarde werpt.

<a name="906"></a>
114. Zij geloven in Allah en de laatste Dag en gebieden het goede en
verbieden het kwade en wedijveren met elkander in goede werken. Dezen
behoren tot de rechtvaardigen.

<a name="908"></a>
115. En het goede dat zij doen, zal niet worden ontkend en Allah kent de Godvrezenden.

<a name="910"></a>
116. Voorzeker, degenen die verwerpen hun bezittingen noch kinderen
zullen hun iets kunnen baten tegen Allah en dezen worden de bewoners
van het Vuur. Zij zullen daarin verblijven.

<a name="912"></a>
117. De gelijkenis van hetgeen zij voor het tegenwoordige leven
besteden is als de wind, gepaard aan een hevige koude, die de oogst
treft van een volk, dat zichzelf onrecht heeft aangedaan en deze
vernietigt. En Allah had hun geen onrecht aangedaan, maar zij doen
zichzelf onrecht aan.

<a name="914"></a>
118. O u die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme
vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden
van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt
is nog erger. Wij hebben u onze geboden duidelijk gemaakt, indien u ze
wilt begrijpen.

<a name="916"></a>
119. Ziet, u heeft hen lief, maar zij hebben u niet lief. En u gelooft
in het gehele Boek; wanneer zij u ontmoeten zeggen zij: "Wij geloven."
maar wanneer zij alleen zijn, bijten zij op hun vingertoppen van
razernij over u. Zeg: "Sterft in uw razernij." Waarlijk, Allah weet
goed wat in de harter is.

<a name="918"></a>
120. Als u iets goeds overkomt verdriet het hen en als u iets kwaads
overkomt verheugen zij zich er over. Maar, indien u geduldig blijft en
God vreest, zullen hun plannen u in het geheel niet schaden; voorzeker,
Allah weet hetgeen zij doen.



Ik begrijp hem helemaal. Mohammed heeft een stevig hek gezet, en het is �f binnen �f buiten. Ik zie dat hek, wat er binnen is en wat buiten.

__________________________________________
Waarheen ik ga kunt gij niet komen (Jezus)
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 05:51
je begrijpt het goed. maar het is niet Mohammad(sws) maar Allah. en zo is de handelwijze van god geweest en zijn handelwijze verandert niet tot dat goed van het kwaad is onderscheden. alla andere volkeren verlochenden hun boodschapers en zie hoe het einde was voor de ongelovigen. in dit leven krijgen de ongelovigen een vernederende straf en in het hiernamaas de zware kastijding.
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 06:00
In eerste instantie geplaatst door Khabir

je begrijpt het goed. maar het is niet Mohammad(sws) maar Allah. en zo is de handelwijze van god geweest en zijn handelwijze verandert niet tot dat goed van het kwaad is onderscheden. alla andere volkeren verlochenden hun boodschapers en zie hoe het einde was voor de ongelovigen. in dit leven krijgen de ongelovigen een vernederende straf en in het hiernamaas de zware kastijding.


Wanneer dit waar zou zijn dan zouden de moslims zich nog eens achter hun oren moeten krabben.
Want zeg nu eens eerlijk wie worden er in dit leven nu vernederd en bestraft?
En als de theorie in dit leven wat een ieder zien kan al niet klopt wat dan te zeggen over het volgende?Wink

Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 06:12
Wat julie als straf zien zen wij als een gunst van allah en visa versa.
ik zou zeggen geloof in wat je wilt en doe wat je doet. we zullen zien wie vernedert zal worden.
Ware Moslims beschouwen jullie als onwetenden en voelen zich echt niet vernederd. als jullie ons minder, achtelijk of dom vinden. enigste wat wij vrezen is de verneding en de straf van god(allah swt) ik zou zeggen wacht en wij wachten ook. zodra het uur nadert zul mensen die niet de laatste profeet geloofden zich pas vernederd voelen voor het geen wat ze lochenden.
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12345>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.188 seconden.