Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenNaar de hel

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 2345>
Enquête vraag: wie niet in Allah en de laatste profeet geloven gaat naar de hel
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
119 [86.23%]
9 [6.52%]
5 [3.62%]
5 [3.62%]
Dit onderwerp is gesloten, stemmen is niet meer mogelijk

Schrijver
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Naar de hel
    Geplaatst op: 26 maart 2006 om 07:29

59 Al Hasjr

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

14 Zeg tegen de gelovigen dat zij diegenen die de dagen van Allah niet vrezen moeten vergeven zodat Hij Zelf het volk moge vergelden voor hetgeen zij verrichten

sadagholaho-ali-al azeem

ik zit inderdaad vaak middel in de nacht stiekem te huilen als ik de koran zachtjes voor lees zodat niemand wakker wordt.
maak ik denk niet dat ik om de zelfde dingen aan het huilen ben als wanneer jij huilt.




5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 08:09
mooi toch wij wensen iedereen het beste. jij vindt jou geluk in dingen die jou behagen. en ik in dingen die mij behagen.

geloven is een vrije keus.

ik kan alleen mensen voor hun eigen bestwil adviseren om te geloven.

zie het volgende koran vers in je postvak.
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 09:37

Salaam Alaikom

Een kafir gaat naar de Hel, zonder twijfel. Maar wat is een Kafir? Een kafir is iemand die iets verwerpt. Hoe kan iemand die in Antartica of in de Jungles leeft Islam verwerpen als de boodschap hem niet heeft bereikt? Zo'n iemand is geen kafir, dat zijn onwetenden, Allah zal ze testen op de Dag des Oordeels volgens Ibn Taymyah en een paar Hadith's. Dat zal je ook lezen in de fatwas van Ibn Baz, Uthaymeen, Munajid enz.


Koran 17:15. En Wij straffen nimmer voordat Wij een boodschapper hebben gezonden.

Er zijn anderen, de Takfiries. Ze noemen bijna iedereen Kafir. Ibn Taymyah zei, 'Als iemand voor een mens Sujuud doet, en hij denkt dat dit de Deen is, hij is geen Kafir'. Abdul Wahab zei, 'We noemen mensen die graven aanbidden geen Kufaar, totdat we ze uitgelegd hebben en zij ermee doorgaan'. Een ander groot geleerde, Shawkanie zei, 'Noem niemand kafir, totdat het verschil tussen hem en Islam zoals het verschil tussen de dag en de nacht is'.

Er was een man, hem overkwam iets goed, hij was zooo blij dat hij riep, 'O Allah! Ik ben uw Heer en U bent mijn Dienaar!' En Allah lachte over hem, want deze man bedoelde het andersom. Eigenlijk was het Kufr die hem uit de kudde van Islam gooide. Dus onwetendheid is een excuus in de Shariah. De Kafir, iemand die van Islam hoort en hij weet dit is de waarheid en verwerpt het, zijn verblijfplaats is de Hel volgens de Qur'an. Zie Qur'an 3:91 en Qur'an 4:18 bijvoorbeeld. Dat is inderdaad een zware vernedering.

Dus mijn keuze zit er niet bij, want niet iedereen die niet in Allah en de profeet Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, gaat naar de Hel. Maar als je het weet en verwerpt, dan ga je naar de Hel. En als je gelooft, dan is dit voor je voorbereidt: http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm

Allah weet het beste 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 11:02
Ik moet soms wel bijna een beetje janken als ik luister naar de "Messiah" van H�ndel. Wie weet een link om dat hier eens ten gehore te brengen? Of een Bachje dat erin snijdt als een mes in de malse boter? Oh moslimvrienden, die verachtelijke westerse cultuur heeft toch ook zulke mooie, zielsontroerende, zaken voortgebracht. De Islaam trowens ��k hoor!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 11:11
Batle,
Na lang nadenken begreep ik wat jij wil zeggen: Kafirs gaan naar de hel waarvan de gelovigen pas goed weten hoe verschrikkelijk die is. Verbeter me s.v.p. als ik fout zit. B.v.d.



Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 11:47

Salaam Alaikom

Ik bedoel iemand die Islam niet kent, kan je niet straffen. Iemand die het wel kent en verwerpt, die wordt gestraft. Een kafir is iemand die het verwerpt. Als iemand nu bijvoorbeeld NL aanvalt en Christelijke wet neerzet, dus Imam's afslacht, moskee�n afbreekt, onze boeken verbrandt etc. En onwetendheid heerst. Zal Allah dan jou straffen omdat je niet beter wist? Nee toch, alleen als je kennis hebt kan je aannemen volgens de Qur'an. We kunnen ook niet zeggen, 'Hij gaat naar de Hel, hij gaat naar het Paradijs'.

We weten dat niet, de profeet Mohammad zei, 'Het kan zijn dat jullie over iemand denken dat hij naar de Hel gaat, terwijl hij naar het Paradijs zal gaan en het kan zijn dat jullie over iemand denken dat hij naar de Paradijs zal gaan, terwijl hij naar de Hel zal gaan'. [Saheeh Hadith].

Wat we wel kunnen zeggen is dat iemand die als kafir sterft, [Dus iemand die Islam kende en verwierp] zo'n iemand zal naar de Hel gaan. Maar wie waarheen gaat, weten we niet. En niet iedereen die niet in Allah gelooft gaat gelijk naar de Hel, alleen degenen die hem verwerpen, de kufaar dus. Mischien begrijp je het een beetje, vergeef me voor die schefe zinnen die ik schreef hehe

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 11:56
Dank je wel Batle
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 14:24

Kennen wij de islam?

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 14:49
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 15:02
als jullie op deze site komen. en nog niet willen geloven. terwijl je al zovaak geadviseerd bent om voor je eigen bestwil te geloven en toch maar blijft lachen.
dan vrees ik het ergste voor je. dus nogmaals uit liefde voor de medemens. ga altublieft de koran lezen. en vraag god om je hat en ziel daarvoor open te stellen.

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 15:06
hehe Peterpan is bijna geleerde geworden hier, hoe kan die islam niet kennen...�
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 16:11
Wat is dat Islam????????
er zijn zoveel Islams...Wil de ware Moslim zich even bekend maken?
Degene die niet bij die 72 van de 73 groeperingen hoort die naar de hel
gaan? De toekomst ziet er voor de Khabirs en Batles toch wel erg somber
uit.

Neem geen risico en accepteer dat Jezus Christus jouw straf op zich nam.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 16:27
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Wat is dat Islam????????
er zijn zoveel Islams...Wil de ware Moslim zich even bekend maken?
Degene die niet bij die 72 van de 73 groeperingen hoort die naar de hel
gaan? De toekomst ziet er voor de Khabirs en Batles toch wel erg somber
uit.

Neem geen risico en accepteer dat Jezus Christus jouw straf op zich nam.


Je vraag (Wat is dat Islam????) geldt evenzozeer voor het christendom.
Back to basics:
Leer van Jezus voorbeeld, hoe niet te trappen in de darwinistische geweldsval, hoe de eeuwige spiraal van genocidisch wraakgeweld te doorbreken. Zie trouwens het topic "Doden van onschuldigen".


Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 17:38

Asalamu Alaikom

Toen de Sahaba de profeet vroegen om welke groep gered was zei hij, 'Zij die zich aan de Qur'an en de Sunnah houden'. Als je die twee volgt zal je nooit afdwalen. Je zit nu wegen te zoeken. Wat jou betreft, welke bijbel is de ware? Onze boek is 1, jullie boek heeft honderden versies. Wiens boek niet bekend is mag niet klagen over ons. Wie was Jezus? Wij moslims zijn het er over eens dat hij een profeet was van God. De ene sekte onder jullie noemt hem God, ander zoon van God, ander een mens, ander een profeet en de ander scheldt hem uit. Weer hebben wij een ��nheid en jullie niet. Wat betreft jullie denwijze over God. Wie is God? Wat jij gelooft, is tegentrijdig met wat meer dan 1.000.000.000 Katholieken geloven. Wie heeft de waarheid?

Je kan niet een excuus hebben bij Allah door te zeggen, 'Er waren sektes' Is de Qur'an vandaag niet hier? Zijn de Saheeh Hadith's niet vandaag hier? Had God niet beloofd om Qur'an te bewaren? En ten tweede, waarom zou ik jezus aanbidden? Wij aanbidden niet iemand die at, dronk op de markten liep en naar de wc ging. Allah's vrede zij met hem, maar hij was niet meer dan een profeet. En jij beweert van hem te houden? Gooi jij je afval bij je buren als je van ze houdt? Waarom gooi je je rotzooi op Jezus? Waarom zou God zijn 'kind' slachten in plaats van de massa slachters, baby killers en andere criminelen? Wat een onrechtvaardigheid man! Waar is de logica achter deze leugen van uw schriftgeleerden?


Koran 4:157. En om hun zeggen, 'Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van God gedood' maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem, maar het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van doch volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet.
158. Integendeel, God verhief hem tot Zich en God is Almachtig, Alwijs.

Terug naar boven
Nourdin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 50
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 18:53
Assalaam u3lakom,

Heel veel Christenen zeggen te houden van Yezus(vrede zij met hem), maar in werkelijkheid alleen als het hun uitkomt. Ze geloven wanneer het hun uitkomt en WIJ MOSLIMS volgen hem beter dan jullie.
Kijk naar de manier van bidden(hij knielde) en had een baard en wijde kleding en ston d afbeldingen niet toe enz enz Precies hoe moslims leven die jullie Terrositen noemen. omdat ze een baard dragen en een kamis etc.
Jullie maken hem belachlijk door een foto op te hangen die naar hem verwijst.
De ene maakt zet hem als een blanke neer /andere als een bruine man en andere een gele(chinees)andere latijns. Mensen heb hem lief door hem te volgen en niet alleen wanneer je het uitkomt. Anders heeft de hele bijbel(die al vervalst is)Geen enkele betekenis.

Wij moslims proberen zo te leven als onze geliefde profeet vrede zij met hem want natuurlijk niet altijd lukt, maar we streven er naar. en proberen ook de handelingen te doen in het aan bidden en in het dagelijk leven na te botsen van onze geliefde profeet vrede zij met hem. Want hij is niet voor niets gestuurd,Hij(vrede zij met hem)is gestuurd om ons de weg te wijzen die ons brengt te slagen in het leven en het henemaals. En zo was Yezus ook gestuurd om de mensen de weg te laten zien als een koplamp in het donker om niet te verdwalen, maar mensen die begonnen na zijn dood hem te aanbidden. en de duisternis is alleen maar erger geworden in hun harten. Dat is echt zo jammer.
Sta een beetje open en kijk kristisch naar de bijbel, Allah subhanahoe wata3ala daagt ons zelfs uit in Quraan een fout te vinden en vergelijkbaar surat te schrijven of Aya subhana allah en natuurlijk mag je kritische staan tegen de Quraan, maar wees wel real en openmind en hart en eerlijk. en niet gelijk ontkennen omdat de bijbel het zegt. Want u en ik en wij weten dat de bijbel veranderd door mensen(maar het is een andere discutie)

u3lakom assalaaam
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 21:24

Hou op met discussieren. Het gaat hier over het gegeven of ik naar de hel ga en jullie zeuren gewoon weer verder.

Was ik hier maar nooit gekomen. Nu ik de islam ken, moet ik moslim worden.

ZEG ME NU EINDELIJK EENS WELKE DE BESTE IS!!! 

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 02:48

In eerste instantie geplaatst door postpentacost



Neem geen risico en accepteer dat Jezus Christus jouw straf op zich nam.

Op een dag vroeg iemand (een ongelovige) aan de 3 godsdiensten: "Kun je mij overtuigen wie de hemel binnengaat? De Chistenen, de Joden of de Moslims?"

De ��n zei: "Begin jij" de ander: "Nee, jij" Ze wilden weten wie ging beginnen om uiteindelijk hun standpunt te verdediging. Uiteindelijk begon de moslim en zei "Ok, ik ga beginnen"

Hij zei: "Als wij de hemel binnengaan zal het zowel zijn, want wij geloven in de imam (boeken, profeten,....). Dus jullie godsdienst is in de de onze inbegrepen."

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Was ik hier maar nooit gekomen.

Qor'aan, Sourat An-Naba'a (Het nieuws)

aya 38, 39 en 40

38. De Dag waarop de Geest en de (andere) engelen in gelederen opgesteld staan, zullen zij niet spreken, met uitzondering van hem aan wie de Barmhartige het toestaat en die alleen zal spreken wat recht is.

39. Die Dag is de werkelijkheid. Daarom, laat hij die het wil een toevlucht bij zijn Heer zoeken.

40. Voorwaar, Wij hebben u voor een straf die nabij is gewaarschuwd; de Dag waarop de mens zal zien wat hij heeft uitgevoerd en (waarop) de ongelovige zal zeggen: "O, ware ik maar stof geweest"

wassalamou 3alaykoum

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 02:56
In eerste instantie geplaatst door ABTT

In eerste instantie geplaatst door postpentacost



Neem geen risico en accepteer dat Jezus Christus jouw straf op zich nam.

@peterpan:

Op een dag vroeg iemand (een ongelovige) aan de 3 godsdiensten: "Kun je mij overtuigen wie de hemel binnengaat? De Chistenen, de Joden of de Moslims?"

De ��n zei: "Begin jij" de ander: "Nee, jij" Ze wilden weten wie ging beginnen om uiteindelijk hun standpunt te verdediging. Uiteindelijk begon de moslim en zei "Ok, ik ga beginnen"

Hij zei: "Als wij de hemel binnengaan zal het zowel zijn, want wij geloven in de imam (boeken, profeten,....). Dus jullie godsdienst is in de de onze inbegrepen."

Wassalam

Een domme moslim. In zijn eigen geloof staat namelijk...... "Wie in God gelooft en goede werken doet." En een Imam is geen God.Daarbij heeft God het laatste woord en niet een mens. 
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 03:03

sory was bezig met aanpassingen ^^

ik bedoelde "imaan" dat is 1 van onze 6 geloofsvoorwaarden

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 03:05
In eerste instantie geplaatst door ABTT

In eerste instantie geplaatst door postpentacost



Neem geen risico en accepteer dat Jezus Christus jouw straf op zich nam.

Op een dag vroeg iemand (een ongelovige) aan de 3 godsdiensten: "Kun je mij overtuigen wie de hemel binnengaat? De Chistenen, de Joden of de Moslims?"

De ��n zei: "Begin jij" de ander: "Nee, jij" Ze wilden weten wie ging beginnen om uiteindelijk hun standpunt te verdediging. Uiteindelijk begon de moslim en zei "Ok, ik ga beginnen"

Hij zei: "Als wij de hemel binnengaan zal het zowel zijn, want wij geloven in de imam (boeken, profeten,....). Dus jullie godsdienst is in de de onze inbegrepen."

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Was ik hier maar nooit gekomen.

Qor'aan, Sourat An-Naba'a (Het nieuws)

aya 38, 39 en 40

38. De Dag waarop de Geest en de (andere) engelen in gelederen opgesteld staan, zullen zij niet spreken, met uitzondering van hem aan wie de Barmhartige het toestaat en die alleen zal spreken wat recht is.

39. Die Dag is de werkelijkheid. Daarom, laat hij die het wil een toevlucht bij zijn Heer zoeken.

40. Voorwaar, Wij hebben u voor een straf die nabij is gewaarschuwd; de Dag waarop de mens zal zien wat hij heeft uitgevoerd en (waarop) de ongelovige zal zeggen: "O, ware ik maar stof geweest"

wassalamou 3alaykoum

Hij zegt niet stof........ Hij zegt was ik maar nooit op deze site gekomen,om met mensen in discusie te gaan.

Je moet de zaken niet verdraaien.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 03:07
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Hou op met discussieren. Het gaat hier over het gegeven of ik naar de hel ga en jullie zeuren gewoon weer verder.


Was ik hier maar nooit gekomen. Nu ik de islam ken, moet ik moslim worden.


ZEG ME NU EINDELIJK EENS WELKE DE BESTE IS!!!�




Volgens mij zoeken we hier uit h�e te vermijden dat we samen op d�ze wereld naar een hel afglijden. De "hiernamaals-hel" interesseert mij werkelijk geen biet.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 03:09
In eerste instantie geplaatst door ABTT

sory was bezig met aanpassingen ^^

ik bedoelde "imaan" dat is 1 van onze 6 geloofsvoorwaarden

Jij nog ik hebben kennis over wie bij God komt,God heeft immers het laatste woord.Uitspraken hierover doen is dus zinloos.Jij of ik kunnen immers niet kijken in elk hart van elk mens.

Waneer je dus zegt dat alleen moslims daar komen,beledig je God omdat je zijn laatste oordeel al ontneemt.

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 03:09

nee, ik verdraai het toch niet?

Ik heb gewoon een aya van de qor'aan al-kareem neergezet, sourah An-Naba'a, mekiyya, dat gaat over de dag des oordeels. Het kwam gewoon in me op, toen hij zei: was ik hier maar niets geweest (treurend)

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 03:11
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door ABTT

sory was bezig met aanpassingen ^^

ik bedoelde "imaan" dat is 1 van onze 6 geloofsvoorwaarden

Jij nog ik hebben kennis over wie bij God komt,God heeft immers het laatste woord.Uitspraken hierover doen is dus zinloos.Jij of ik kunnen immers niet kijken in elk hart van elk mens.

Waneer je dus zegt dat alleen moslims daar komen,beledig je God omdat je zijn laatste oordeel al ontneemt.

heb ik dat gezegd? Raar...

(ik had al eerder trouwens aangegeven dat ik op 3 heb gestemd (reactie p2 of 3), en op p1 heb ik een hadieth neergezet)

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 03:16

Imaan is het Arabische woord voor 'geloof'. Deze 6 geloofsvoorwaarden zijn de voorwaarden voor het juiste geloof in de Islam. Als je 1 van deze geloofsvoorwaarden niet kent is je geloof niet volledig.

1. Geloof in Allah

2. Geloof in de Engelen

3. Geloof in de boeken

4. Geloof in de boodschappers

5. Geloof in de laatste dag

6. Geloof in de voorbestemming

sory voor eventuele onduidelijkheden die ik eerder heb neergezet

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 03:17
In eerste instantie geplaatst door ABTT

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door ABTT

sory was bezig met aanpassingen ^^

ik bedoelde "imaan" dat is 1 van onze 6 geloofsvoorwaarden

Jij nog ik hebben kennis over wie bij God komt,God heeft immers het laatste woord.Uitspraken hierover doen is dus zinloos.Jij of ik kunnen immers niet kijken in elk hart van elk mens.

Waneer je dus zegt dat alleen moslims daar komen,beledig je God omdat je zijn laatste oordeel al ontneemt.

heb ik dat gezegd? Raar...

(ik had al eerder trouwens aangegeven dat ik op 3 heb gestemd (reactie p2 of 3), en op p1 heb ik een hadieth neergezet)

Omdat je in je voorbeeld een moslim naar voren haald die het wel ff allemaal zal vertellen hoe het zit.Niet dus.....  
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 03:35

jep, als reactie op postpentacost.

Hij schreef dat we geen risico moesten nemen, en toen kwam dat voorbeeld in me op. Het voorbeeld van die moslim die vertelt dat ons geloof alles omvat.

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 06:26
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Wat is dat Islam????????
er zijn zoveel Islams...Wil de ware Moslim zich even bekend maken?
Degene die niet bij die 72 van de 73 groeperingen hoort die naar de hel
gaan? De toekomst ziet er voor de Khabirs en Batles toch wel erg somber
uit.

Neem geen risico en accepteer dat Jezus Christus jouw straf op zich nam.
Wel vreemd dan dat mijn christelijke collega van de pinkstergemeente zegt dat katholieken dwalenden zijn omdat ze onder andere beelden aanbidden en dus naar de hel gaan. Wie zegt jouw dat jij op de goede weg zit van het christendom?
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 06:40

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Wat is dat Islam????????
er zijn zoveel Islams...Wil de ware Moslim zich even bekend maken?
Degene die niet bij die 72 van de 73 groeperingen hoort die naar de hel
gaan? De toekomst ziet er voor de Khabirs en Batles toch wel erg somber
uit.

Neem geen risico en accepteer dat Jezus Christus jouw straf op zich nam.
Wel vreemd dan dat mijn christelijke collega van de pinkstergemeente zegt dat katholieken dwalenden zijn omdat ze onder andere beelden aanbidden en dus naar de hel gaan. Wie zegt jouw dat jij op de goede weg zit van het christendom?
Binnen het christendom worden exact de zelfde fouten gemaakt...Ik ben het hier volledig met je eens.  Een vriend zei me van de week.... In de bijbel staat ook Oog om oog,tand om tand.Daar aan kan je zien dat stukken in de bijbel ook haaks staan op Jezus leer.

Want wat Jezus zegt is eigenlijk dit......

Als je zoveel geloof hebt in God en het hiernamaals....

Dan maak je je zelfs niet druk,als men je wil doden.En laat je dit verzetsloos toe,je brengt je moordenaars hoogstens met woorden op de hoogte,met wat voor onzin ze bezig zijn.

Ik kan je vertellen dat je geloof dan heeeeeeeeeel diep zit en je voor 100% overtuigd bent van geweldloos verzet.

Niet gek dat bijna geen mens deze diepgang in zijn geloof kan evenaren.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 07:23
Het is zo simpel als iets. Het staat gewoon in Lucas 22,47-53.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 2345>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.156 seconden.