Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

waarom??

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: waarom??
    Geplaatst op: 01 april 2006 om 13:16
Lizio, man, zo hebben we ieder onze waarheid. Vind je het raar als ik
denk dat jij geleid wordt door Dadjal? Hoe weet je zo zeker dat dat niet
zo is?
Dadjal is een ander woord voor antichrist; degene die niet erkent dat Isa
gekomen is om de mensheid te verlossen; door zijn dood aan het kruis...

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Lizio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lizio Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2006 om 12:03

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Lizio

wat bedoel je.
Dat het onze motivatie niet is om je van een geloof af te halen.Hoogstens zaken beter in te zien en eens op een andere manier tegen zaken aan te kijken.

 

dat zeiden al die fokking psychiaters ook tegen me al die jaren. op zo een leeftijd die keiharde gruwlijke waarheid te leren kennen is zwaar man.

Alle lof naar Allah SWT voor altijd en eeuwig.
Terug naar boven
Lizio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lizio Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2006 om 12:00

anders in zien.. dan kom je uiteindelijk wel op een ander spoor. in jouw ogen is dat een beter spoor/een hoger spoor misschien. maar in mijn ogen is dat een dwaal spoor. het is nep.. een leugen.. zogenaamd is het voor jouw vrede op aarde en een groot paradijs. en weet ik veel wat jou allemaal is verteld waardoor je nu dus in feite op een dwaalspoor ben.. en waarschijnlijk ik hoop het niet voor je.. is je hart zo verergerd/je bent diep erin gezakt.. dat je er moeilijk of niet meer uit kan komen. jullie eten van alle bomen ook van die met verboden vruchten. een balans. de ene keer een normale vrucht, dan weer een verboden. en ook met vrouwelijke kanten en mannelijke.. evenwicht. ook met geloven, van de boedhisten wat, van christenen wat, van joden wat, hindoeisme.. noem maar op. maar Satan heeft al die sh*t in detail verzonnen om jullie te laten dwalen. jij zegt dat je hoopt dat ik een andere visie ga krijgen. en ik hoop hetzelfde voor jou. that's me. haha.. the soulsaver. ofzoiets.. ok..

het is al voorgekomen dat ik een paar van jullie een andere visie heb kunnen geven. En wie weet, misschien is het jou ook wel een keer gelukt bij een moslim(a). het licht van Allah Subhanallah Wa3talaah verlichtte de volgende ochtend het gezicht van die vrouw terwijl het die avond daarvoor en al die andere dagen daarvoor rood 'beslagen' was.. het leek op een heel oud varken.. totdat ze gebeden had op haar manier .. dat wel.. maar toch gebeden.

 

Islam zal altijd blijven bestaan. de andere geloven zullen verdwijnen. die krijgen dus allemaal waarschijnlijk die 'visie' die jij bedoelt. want uiteindelijk zullen jullie allemaal de Dadjal gaan volgen. De meester in het laten dwalen van mensen met dwaal verhalen en beweringen.

 

 

dus dat..

Alle lof naar Allah SWT voor altijd en eeuwig.
Terug naar boven
Lizio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lizio Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2006 om 05:58

niet radicalen.. maar gewoon echte gelovigen.. zo is het hoe gelovigen zijn.. is de waarheid radicaal? het komt hard aan.. om het nou om die manier radicaal te noemen.. nee.. maar jij gelooft dus echt dat er hierna niets is? want er zijn veel tatta's hiero die zo zijn volgens mij. ik denk aan dat stralende glimlachende gezicht van de jongen die doormidden is gesneden door Dadjal (Anti-Christ) en op precies datzelfde moment komt 'Isa (vzmh) terug.

maar die dialogen in de Koran tussen een bepaalde Profeet (vzmh) en het tegen hem kerende volk/mensen is ook nu van toepassing tussen een gelovige en een ongelovige. en nog iets.. het is altijd de ongelovige die zich als eerste tegen de gelovige gaat keren en niet andersom. want wij gelovige geven hem zeg maar nog een kans door hem indachtig te maken dat hij nog misschien Insha Allah zich zal bekeren voor zijn eigen bestwil. Noach had ook veel liefde voor zijn volk. maar toch keerde het zich tegen hem en vertelden de ouders hun kinderen om tegen hem te zijn.\

 

dus dat..

Alle lof naar Allah SWT voor altijd en eeuwig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2006 om 05:25

In eerste instantie geplaatst door Lizio

ja ze willlen dat wij ook op een dwaalspoor komen. net zoals de joden een soort excuus hebben omdat ze zeggen "Ons hart is op slot". Ze gunnen het ons niet om het paradijs binnen te treden. Waarom zouden al die verhalen in de Koran met de Profeten en hun vijanden/eigen volk dat tegen hun keren, ook niet nu in deze tijd van toepassing zijn? Weet, dat hun bestraffing zwaar is in het Hiernamaals en in het graf tot de Dag des Oordeels. Zoek kennis over de eindtijd waarin we leven. Over de masons.
De woorden van mensen die gestorven zijn,hebben niets te maken met woorden die men nu zou kunnen uitspreken of wel?Zo kan je een oorlog eeuwig in stand houden.

Er zullen altijd mensen zijn die dit willen volhouden..... Ook nu nog..... Noem ze de radicalen onder onze geloven...

Maar er zijn er genoeg die daar totaal anders over denken.   

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2006 om 05:22
In eerste instantie geplaatst door Lizio

wat bedoel je.
Dat het onze motivatie niet is om je van een geloof af te halen.Hoogstens zaken beter in te zien en eens op een andere manier tegen zaken aan te kijken.
Terug naar boven
Lizio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lizio Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2006 om 05:18
wat bedoel je.
Alle lof naar Allah SWT voor altijd en eeuwig.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2006 om 05:09
Bevrijd je van je oudtestamentische ketenen zou ik zeggen.............
Terug naar boven
Lizio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lizio Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2006 om 04:56
ja ze willlen dat wij ook op een dwaalspoor komen. net zoals de joden een soort excuus hebben omdat ze zeggen "Ons hart is op slot". Ze gunnen het ons niet om het paradijs binnen te treden. Waarom zouden al die verhalen in de Koran met de Profeten en hun vijanden/eigen volk dat tegen hun keren, ook niet nu in deze tijd van toepassing zijn? Weet, dat hun bestraffing zwaar is in het Hiernamaals en in het graf tot de Dag des Oordeels. Zoek kennis over de eindtijd waarin we leven. Over de masons.
Alle lof naar Allah SWT voor altijd en eeuwig.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2006 om 03:32
Waarom??
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2006 om 15:26
weetjijtdannog?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2006 om 07:23
In eerste instantie geplaatst door SlavinVanAllaah

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

watistonderwerpookalweer?

hmmm lees eens het eerste bericht in dit topic misschien kom je er dna achter!!

 

onnozele berichten hierr!!

 

De rechtschapen salaf waren volangst dat hungoede daden verspilling waren,of niet zouden worden geaccepteerd. Wat dehuidige generatie betreft:die iser zeker vandat hun verwaarlozing vergeven zalworden
Terug naar boven
SlavinVanAllaah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SlavinVanAllaah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2006 om 07:21

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

watistonderwerpookalweer?

hmmm lees eens het eerste bericht in dit topic misschien kom je er dna achter!!

 

onnozele berichten hierr!!

..........
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 15:34
watistonderwerpookalweer?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 13:59
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

...waleykum salaam

ik word best wel boekaboeka van dit onderwerp... het eindigt niet in ruzie...

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 11:13
In eerste instantie geplaatst door aadtos

In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

Iedereen naar de chat!!!

 

 

als jij allemaal van die verboden dingen zegt in de chat durft niemand te komen!

 
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 11:09

salaam aleykum.

voor de zoveelste keer eindigt een topic in ruzie. moest het een mondelinge discussie zijn waarbij we tegenover elkaar zouden staan dan zouden er zeker gewonden vallen.

op het punt van SlavinvanAllaah ben ik het soms mee eens en soms niet mee eens. waar ik het mee eens ben is: dat er meestal wel onnodige en irritante opmerkingen worden gegeven door bepaalde leden onder ons. op zo'n momenten kun je toch vriendelijk vragen om te stoppen met het sarcasme.

wat ik spijtig vind is dat er hier een sfeer van anti_wederzijds respect heerst. sommige leden roepen hier op om de niet-moslims te negeren en te bannen,.....dit is volkomen onnodig. zonder bepaalde niet-moslimleden zou het hier toch niet zo intressant aan toe gaan. op een forum zijn "appels en peren nodig" als je begrijpt wat ik bedoel. met alleen "appels" kun je moeilijk een discussie houden.
en probeer toch andere mensen een kans te geven. het is niet omdat ze eerst zeggen dat ze geen moslim willen worden dat ze niks van de islam moeten hebben! hoeveel leden van de KKK zjin er al moslim geworden? dit is 1 van de meest extreme voorbeelden die je kunt geven. snap je?

dus broeders/zusters/vrienden,probeer elkaar wat te begrijpen,bijt af en toe op je tanden en behandel elkaar zoals je zelf wil behandt wil worden.

waleykum salaam

 

 

 

laa ilaha illalah
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 16:52
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

Iedereen naar de chat!!!

 

 

als jij allemaal van die verboden dingen zegt in de chat durft niemand te komen!

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 16:49

ach k ga mijn eigen moskee stichten

met steenwerpzuil in het midden... ik gooi graag met stenen ;)

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 16:37
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

Op t moment wil ik onserieus genomen worden, gewoon beetje lol hebben:-)

Come on prayer, jij weet ook nog wel n leuke;)

 

 

 

tja maar ik moet mn prioriteiten stellen. feit is dat ik morgen tentamen heb(werken aan mn toekomst)  maar zal wel eens tijd voor je vrij maken om gebakkenlucht te plaatsen zodat je  "lol" zult hebben

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 16:32
en dit soort mensen willen serieus genomen worden
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 16:07
In eerste instantie geplaatst door Prayer

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Prayer

en wie is de lachende derde? de koefaar..  dit bedoel ik nou... wij moslims gaan nu onderling discussieren wat je al dan niet moeten vinden van mensen die hier komen beledigen. dit is geen discussie waard. als je beledigt kun je het zelfde terug verwachten of mischien niets als die persoon zn emoties kan bedwingen..

 

Ik heb sterk het gevoel,dat je op zoek bent naar lijm....Maar recht en krom,wordt nooit geen hoepel.Ook niet binnen de Islam. 

 

duidelijk geen rechten gestudeerd, anders zou je wel weten dat dit een bekende gezegde is..

 sterkte gabber met je bezigheden

duidelijk geen aadtoskunde gestudeerd ik wil het laatste woord en ik zie mezelf als god ;)

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 16:05
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Prayer

en wie is de lachende derde? de koefaar..  dit bedoel ik nou... wij moslims gaan nu onderling discussieren wat je al dan niet moeten vinden van mensen die hier komen beledigen. dit is geen discussie waard. als je beledigt kun je het zelfde terug verwachten of mischien niets als die persoon zn emoties kan bedwingen..

 

Ik heb sterk het gevoel,dat je op zoek bent naar lijm....Maar recht en krom,wordt nooit geen hoepel.Ook niet binnen de Islam. 

 

duidelijk geen rechten gestudeerd, anders zou je wel weten dat dit een bekende gezegde is..

 sterkte gabber met je bezigheden

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 16:01
In eerste instantie geplaatst door muslima5

salam alaikum

ik heb een beetje gelezen wat jullie allemaal schrijven en ik moet zeggen dat ik bij geen van alle reacties dacht:"ja das egt een goed punt".misschien bedoelen jullie het allemaal goed op juliie eigen manier, maar dit is een discussieforum en niet een forum waarbij we de ander neer moeten halen omdat ie wat anders zegt en geloofd. ook al is het een islamforum, kunnen er andere mensen met andere denkbeelden op reageren. voor ons moslims kan het alleen maar eeen voordeel zijn. 1. we leren ervan. 2. we kijken hoe sterk ons imann is want als ie niet sterk is, moeten we daar juist zo snel mogelijk achter komen om t sterker te maken. waardoor je dus dichter bij Allah swt komt. en dat wille we allemaal mashAllah. t is een soort test voor jezelf. van je imann.3. je leert de niet-moslims wat over jouw geloof. maar niet door ze aan te vallen of boos te worden als ze andere denkbeelden hebben. maar door met ze in discussie te gaan op een normale manier en als je de discussie niet aankan, nooit aan beginnen. ik denk niet dat het de bedoeling is dat we iedereen gaan aanvallen als hij/zij met een andere denkbeeld komt. ik denk niet dat dat de bedoeling is van de leerstellingen van ons mooie VREEDZAME geloof.

kortom, laten we allemaal onze teentjes korter maken. dat geldt voor zowel de moslims als de niet-moslims hier en er een leuke vreedzame forum van maken waar een zooeker naar kennis wat van kan leren.

maar goed ik kan zo wel doorgaan. vergeef me als ik iets verkeerds heb gezegd.

wasalam

ik vergeef je ;)... het begin van dit topic is al een beetje overbekend... dat het tussen moslims en niet-moslims niet zo heel super gaat moet wel bekend zijn... we wonen toch samen op deze aarde en we moeten er samen wat van maken... ik denk dat dit ��n van de goede manieren is om op vreedzame wijze "elkaar op te eten"... alhoewel ik geen moslim ben, heb ik hier wel weer van geleerd en mensen ontmoet die maatschappelijk veel bezig zijn...

het enige jammere vind ik dat moslims geen enkele vorm van kritiek aankunnen of opnemen. Die zeer behoudende houding is zonde, maar verklaard wel veel reacties... uiteindelijk is iedereen benieuwd en zelfs wel een beetje bang voor de dag van morgen... en dat is maar goed ook, het houdt je aan het werk, aan het studeren... alleen eens in de tijd is het weer goed om eens te bekijken waar jij staat ten opzichte van welke mensen en welke maatschappij, om jezelf door een ander daglicht te zien... (of om een Eduard-filter te gebruiken ;)) haha om er uiteindelijk achter te komen dat je zo hetzelfde bent dat er bijna geen andere van zijn

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 15:41
In eerste instantie geplaatst door Prayer

en wie is de lachende derde? de koefaar..  dit bedoel ik nou... wij moslims gaan nu onderling discussieren wat je al dan niet moeten vinden van mensen die hier komen beledigen. dit is geen discussie waard. als je beledigt kun je het zelfde terug verwachten of mischien niets als die persoon zn emoties kan bedwingen..

 

Ik heb sterk het gevoel,dat je op zoek bent naar lijm....Maar recht en krom,wordt nooit geen hoepel.Ook niet binnen de Islam. 
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 15:31
In eerste instantie geplaatst door Edward

In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

Doe eerst eens de moeite een normaal gesprek aan te gaan ipv nota bene dit als je eerste topic te plaatsen,

Daarom plaats jij meteen een persoonlijke aanval als je eerste antwoord? Dat is een normaal gesprek proberen te forceren?

en al dadelijk mensen persoonlijk proberen te beledigen.

Zoals je zelf meteen in je eerste antwoord op dit topic al doet?

Zoek de balk in je eigen oog...

En ..., heb je hem al gevonden?

ik verval zelden tot mensen persoonlijk aanvallen

Is dat een feit of je eigen bescheiden mening?

Sommige mensen verschuilen hun persoonlijke aanvallen achter slim geleuter ...

Volgens mij kijk je naar dit forum en kom je jezelf erin tegen, het spiegelt je als het ware.

Nou nog erachter komen dat jij zelf in dat spiegeltje aan het kijken bent Kimmie.

Moest je zelf wel sneller van begrip zijn, zou je merken dat met mijn �ne zin je hele post beantwoord is.

Dat denk jij ja. Maar dat is enkel jouw visie daarop. Enkel jouw waanvoorstelling dus.

Waarom zou ik vragen beantwoorden, terwijl er ook de mogelijkheid is dat die op onzin gebaseerd zijn (wat volgens mij zo is)?

Jouw antwoord is ook onzin.

Ik zou maar eens heel goed over mezelf gaan nadenken als ik jou was.

Doe dat  ...

(beste dames en heren een stukje offtopic)

H� onzin; van kim weet ik in ieder geval dat ze nog ergens voor staat. jij probeert alles uit het verband te trekken en iemand te klieren met je eigen bitterheid. zeg sweetheart waar komt die bitterheid vandaan? en waar sta je nu eigenlijk voor?

ik heb hier en daar even op internet gekeken maar er zijn wel meerdere fora waar ze je gekicked hebben... moet je het probleem niet bij jezelf zoeken...

mocht dat bij kk het geval zijn geweest, dan ben je iemand die naar eer en geweten heeft gehandeld, of een echte man... en bespaar mensen dit eeuwig durend geleuter!

(/offtopic)

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 08:10

en wie is de lachende derde? de koefaar..  dit bedoel ik nou... wij moslims gaan nu onderling discussieren wat je al dan niet moeten vinden van mensen die hier komen beledigen. dit is geen discussie waard. als je beledigt kun je het zelfde terug verwachten of mischien niets als die persoon zn emoties kan bedwingen..

 

Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Y Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 07:26
Assalamoe ehleykoom warahmatoelah wabarkatoehoe,

Ja voor een deel zeg je zeker de waarheid oegty. maar voor een deel ook niet.

Nou de enige reden waarom ik je geen gelijk mag geven omdat niet elke niet-moslim op dit forum de benoemde eigenschappen bezit.

Je mag niet alles veralgemenen oegty. er zijn natuurlijk wel die de benoemde eigenschappen bezitten maar niet iedereen dus is niet elke niet-moslim op deze site zo.

Persoonlijk vind ik dat de profeet zijn gezegden toch wel aansluiten bij dit stuk. En de gezegden van de profeet mogen er staan toch??? Het zijn geen kwetsende zinnen maar waarheden en ze waren zeker niet specifiek op jou gericht oegty : ).

Djazaka allahoe gairan verder nog voor de nasee7a (y). ik heb het trouwens al veranderd.

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien
{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
SlavinVanAllaah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SlavinVanAllaah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 07:10

Wa alaikum salaam wahramtoe allahi wa barkaatuhoe!!

Dat komt zo ongeveer overeen met mij toch of niet? Dus hoe kan jij mij geen gelijk geven?

En jou ahhadith die hebben er verder ook niet echt veel mee te maken! Ik zeg de waarheid tog? Ik heb het nu toch ook tegen de niet-moslims op de site, ik heb niet gesproken over de MOSLIMS op de site. En zo wel. Moge Allah mij dan vergeven inshallah. Ameen! Wallakien djazakallahoe ghairen, stel het zeer op prijs alhamdoulillah!

 

En ik wil je inshallah een nasee7a geven!

Je praat met VZMH het is beter om voluit te typen inshallah

Wa alaikum salaam wahramtoe allahi wa barakatuhoe

Je zuster fie dien!

 

 

Het afkorten van (salallaahoe 'alayhie was sallem)
tot (S) of (SAW) en dergelijke

door Het Permanente Comit� voor Islaamitisch Onderzoek en Fataawa

Arabische Bron: Fataawa al-Lajnah ad-Daa�imah lil-Buhoeth al-�Ilmiyyah wal-Iftaa,
Volume 12, Blz. 208, vraag 3, fatwa 5069
Vertaald door: Amin Aboe Nouhad

Vraag:

�Is het toegestaan om de letter (S) [Saad] in de plaats van (salallaahoe 'alayhie was sallem) (te schrijven), en waarom?�

Antwoord:

�De Soennah is om de complete zin te schrijven (salallaahoe 'alayhie was sallem), omdat het een smeekgebed is. En de smeekgebed is (een vorm van) aanbidding, net zoals het uit te spreken (de zin), en de afkorting ervan tot de letter (S) [Saad] od (SAW) [Saad �Ayn Waaw] is geen (vervanging voor een) smeekgebed, noch is het (een vorm van) aanbidding, of het nu uitgesproken wordt of bij het schrijven. En deswege, is deze afkorting nooit gebruikt door de eerste drie generaties waarvan de Profeet heeft getuigd betreffende hun uitmuntendheid.

En bij Allaah ligt al het succes en moge Allaah gebeden en begroetingen sturen over onze Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) en zijn familie en zijn metgezellen.�

..........
Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Y Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 06:58
Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabarkatoehoe,

Beste oegty ik mag je geen gelijk geven maar ook ongelijk.

Je hebt hier echt wel verschillende leden.

* Degene die echt kennis willen opdoen of uitwisselen.

* Degene die gewoon wat over de islam willen weten.

* En uitraard de onrustzaaiers!

Soms irriteer ik me echt aan sommige hun topics en reacties maar ik probeer in het mate van het mogelijk gewoon niet te reageren en soms is het sterker dan mezelf (ik ben ook maar een mens).

Maar zoals ik dus al vaker zeg respect moet langs beide kanten komen.En hoe sommigen hun taalgebruik is daar dient wel op gelet te worden voor sommigen dan toch.

Laten we proberen respectvol met elkaar om te gaan.
Dat maakt het alleen maar gemakkelijker voor ons.
Er is al genoeg onrust op de wereld laten we daar verandering in brengen inch�allah�
En dat zal het forum ook aangenamer maken voor ons allen
voor zowel de moslims als de niet-moslims...


That's what the prohpet says =>

De profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) zei tegen mij: Zeg de waarheid ook al is die hard. (Ibn h'ibbaan)

De profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) zei: 'Allah kijkt niet naar jullie lichamen en uiterlijk, maar Hij kijkt naar jullie harten'

De profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) heef gezegd: Niemand van jullie gelooft (echt), totdat je voor je broeder wenst wat je voor jezelf wenst... (Boekhari & Moeslim)

De Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) heeft gezegd: "De gelovige is vriendelijk en open. Wie het niet is, heeft niet het goede voor

De profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) zei: Godvrezendheid en een goed karakter zijn de belangrijkste zaken die leiden tot het paradijs. ( Tirmidi)


Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien
{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.