Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenMartelen &Terechtstellen in naam van God

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Martelen &Terechtstellen in naam van God
    Geplaatst op: 24 juni 2006 om 14:06
Geen probleem. Ik ken de hadith en ik zal het uitleggen. Wij geloven in deze hadith en wij geloven in rechtvaardigheid en in een balans.
Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 14:11

Ik kreeg een prive berichtje van Amin. Ik denk dat mijn  antwoord aan hem ook anderen kan helpen, vandaar dat ik bijde prive berichtjes even afdruk:

Hoi Sun,
 

In de bijbel wordt gesproken over steniging. 

Dit zou je ook, volgens jouw denkbeeld, als marteling noemen. Waarom heeft de bijbelse Gods toch voor deze straf gekozen? Waarom een terechtstelling waar zoveel leed aan zit?

............................................................ ..........................
 

Yep amin....je hebt gelijk.....er staat stenigen....als oplossing om laat ik maar zeggen ''blinden tegen blinden'' te beschermen

Maar de wereld hoeft niet verblind door zonden verder gegaan. Er is intussen genoeg wijsheid geschonken.

Zo heeft Jezus ons gewezen op de fundamenten van Gods zuivere wil. Hij wil geen slachtoffers, en ook geen terechtstellingen. Wat hij werkelijk wil is dat de zienden de blinden de weg wijzen, en dat de rechtvaardigen de zondaars de weg wijzen en vergeven.

Jezus had volgens de regels die vrouw die overspel had gepleegd deze mogen terechtstellen door steniging, toen de farizeen en het sanhedrin hem er om vroegen. Jezus overtrad overigens de wet niet door dat niet te doen. Hij zei simpel tegen de sanhedrin die het wel hadden moeten uitvoeren: Laat hij die zonder zonde is de eerste steen gooien...(een mooie start ;) ....Gods start ;) ). Tot de vrouw zei hij: Ik ben het niet die u hier terechtstel. Hier is mijn opdracht aan U: Ga heen en zondig niet meer.

Jezus maakte geen deel uit van het sanhedrin/gerechtshof, en neem maar aan dat hij er blij mee was.

Op dat moment was hij blij met zijn opdracht ''om aan zondaars het koninkrijk Gods uit te leggen'',

en neem ook maar van mij aan: Hij kijkt op tegen de oordelen van de laatste dag. Het moet gebeuren, maar hij zal het doen in pijn en verdried.

En wat de joden betreft: In het jaar 70 is het sanhedrin ontbonden door overheersing vanuit Rome, en sindsdien hebben de Joden dit soort terechtstellingen niet meer mogen/kunnen plegen, want alleen het sanhedrin had het recht op deze manier recht te spreken.

Voor zover ik weet heeft het afsnijden van handen en voeten heeft overigens nooit in de joodse wetten gestaan. En het ''misbruik'' van het afsnijden van handen en voeten om daarna mensen  onverzorgd te leten blijven tot ze er aan dood gingen (zoals mohammed deed) is een ''pijnlijke doodvonnis'' dat lijkt op de gevolgen van een persoonlijke rancune en een satanische woedeuitbarsting.

En wat de islam betreft daar staat Of doden OF kruisigen OF snijden.....niet snijden, verwaarloosd achterlaten, en daaraan laten sterven.....zeg maar dod martelen

Wat Jezus deed is een groot, en uitzonderlijk, toonbeeld van het zich houden aan het fundament, en dat heeft hem een naam gegeven boven ALLE namen, niemand aan hem gelijk

Heb uw naaste lief als uzelf (behandel hem alsof jullie een eenheid zijn, alsof jullie een en dezelfde mens zijn, verzorg hem als je jezelf verzorgt, stel zijn belang gelijk aan uw persoonlijk belang), en God bovenal (stel Gods belang boven persoonlijk belang)

Gods zegen toegewenst

En dank je voor de vraag, en voor de gelegenheid en eer om met jou Gods visie er op te mogen delen

Sunny

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 15:11
Ik heb tot nu toe niets in kunnen brengen tegen Jezus wijsheid,ik vraag het iedereen om het eens te proberen.
Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 15:21

Ruudje....harder proberen...lol

Ennnuhhhh.......Als het echt niet lukt is dat een goed teken ten aanzien wat het rechte pad is.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 18:25
In eerste instantie geplaatst door Sunni_Side_Up

De wet van vergelding is een zwaktebod.

Toen Kain Abel vermoordde vergold God het niet, maar hij beschermde Kain zelfs voor de vergelding door mensen, door hem bijzondere kracht te geven.

Vervolgens wees God hem De Weg ten leven, en droeg hem op die te volgen.

De kracht van vergelding is een zwakke kracht

Oog om oog maakt de natie blind

Er is maar een kracht die groot genoeg is om vijanden in ware vrienden te veranderen, en dat is liefde.

Groeten Sunny

 

 

 

Gevoelsmatig heb ik moeite met dit stuk...Geen vergelding door wapens,had hier geen einde aan gemaakt.

(Massa graf Bergen Belsen.)

Ik begrijp Jezus,maar dit soort zaken toe laten.... Wat vind je zelf? Dus ook Mohammeds denkwijze is verdedigbaar.

 

Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 18:28

Vergeet niet....Ook God liet het toe....en ik oordeel God niet, maar snap niet alles van wat hij toelaat

 

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 18:28
In eerste instantie geplaatst door Sunni_Side_Up

Ruudje....harder proberen...lol

Ennnuhhhh.......Als het echt niet lukt is dat een goed teken ten aanzien wat het rechte pad is.

En is het me gelukt?
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2006 om 04:57

JEZUS PAKT DE ZWAARDEN WEER OP:

35 Daarna zei hij tegen hen: �Toen ik jullie uitzond zonder geldbuidel, reistas en sandalen, kwamen jullie toen iets tekort?� �Niets!� antwoordden ze. 36 Hij zei: �Maar wie nu een geldbuidel heeft, moet die meenemen, evenals zijn reistas, en wie er geen heeft moet zijn mantel verkopen en zich een zwaard aanschaffen. 37 Want ik zeg jullie: wat geschreven staat, moet in mij tot vervulling komen, namelijk: �Hij werd gerekend tot de wettelozen.� Inderdaad, nu wordt voltrokken wat over mij gezegd is.� 38 Ze zeiden: �Kijk Heer, hier zijn twee zwaarden.� Maar hij zei tegen hen: �Genoeg hierover!�

 

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2006 om 05:08
In eerste instantie geplaatst door Sunni_Side_Up

Martelen & Terechtstellen in naam van God

Muslima5 is tijdens haar vakantie aan het nadenken, en er halverwege augustus op terug komen. Dat duurt nog effe, dus als er muslims zijn die alvast een eerste reactie kunnen geven: Graag :)

Het onderwerp wordt gestart met twee kantjes A4 aan tekst. De essentie is:

1  Als God zich van terechtstelling bediend, is er altijd een laatste kans op genade, en als er de dood op volgd is het een ''wonderbaarlijk'' bovennatuurlijk ingrijpen.

2  Als God mensen opdraagt is het een persoonlijke opdracht, en volgt de dood snel

3  Mohammed heeft zich af en toe zich bediend van onnodige en pijnlijke martelpraktijken, zo gruwelijk dat het niet eens toegestaan is dat een dier aan te doen, en op het eind van zijn leven klopte hij zich hoogmoedig op de borst en riep uit ''Ik ben victorious geworden door terror''.....Ik=Self centered....Terror=Evil

Voor verdere onderbouwing lees dit briefje van mij gericht aan muslima:

Muslima,

er zijn best wel wat zaken waar ik mee zit, en waar ik uitleg bij nodig heb, laat ik er maar eens eentje noemen.

Bij grove zonden:

 

Uit de bijbel kennen we inderdaad veel gevallen waarin God mensen terechtstelt. God is wel heel genadig, maar ook recht-vaardig, en daar hoort ook te-recht-wijzing bij. ALTIJD gaat deze terechtwijzing gepaard met een of meerdere uitnodigingen en gunnen van kansen dat mensen zich bekeren/verbeteren (dat is genade).

 

Soms is dan terechtwijzing alsnog nodig, en God doet dat vrijwel altijd zelf, en op wonderbaarlijke wijze. Ik neem aan dat je door de studie de bijbel kent, dus je kent ook deze voorbeelden wel:

 

- De oudste kinderen werden in het land van farao 's nachts gedood door engelen; niet door mensen

 

- Legers/groepjes vertegenwoordigers van de koning kwamen naar Eliah (?) op de berg, maar ze werden als door bliksem getroffen, en vielen gewoon dood neer toen ze Eliah naderden

 

DUS GOD STRAFT OOK MET DE DOOD

 

- Een profeet zei ''je hebt gezondigd, en daarom zul je binnenkort sterven'' (de man kreeg nog een nachtje respijt om zich te bekeren). De dag daarop viel hij van zijn stoel van verbazing toen een of ander bericht hem bereikte, en brak zijn nek.

HETZELDE KOMT IN DE ISLAM VOOR.

 

- Petrus wijst Ananias en Safira terecht: Petrus sprak tot Ananias: En bij het horen van deze woorden viel Ananias neder en blies de adem uit. En een grote vrees kwam over allen, die het hoorden.  Pertrus sprak tot Safira: Zie, de voeten van hen, die uw man hebben begraven, zijn aan de deur en zij zullen ook u uitdragen. 10.  En zij viel terstond neder voor zijn voeten en blies de adem uit; en de jonge mannen kwamen binnen en vonden haar dood en zij droegen haar uit en begroeven haar bij haar man.

 

Als er al mensen in het spel waren bij terechtstellingen betrof het altijd een snelle dood door het doorsteken (van het hart) met een zwaard.

 

Nu dan over '''Islam=Peace'' en ''Mohammed=Genadevol''

 

Hij liet een bejaarde vrouw tussen kamelen in twee�n scheuren.

 

Hij sneed de handen en voeten af van de mannen van Uri, (en brandde de ogen uit?), en liet ze onverzorgd (en onge�nteresseerd) achter zodat ze stierven. Dit was geen ''gewone dood'', dit was erger; dit is ''dood door marteling''.

 

LEUKE VERZONNEN TEKSTEN ZIJN HET TOCH ALLEMAAL SAM SHAMOUN MISCHIEN ? HZ.,MOHAMMED(SAW) LIET ALLEEN MAAR ONTHOOFDEN DOOR MIDDEL VAN DE ZWAARD. HIJ LIET DE MENSEN NIET EENS LEVEND BRANDEN WAT WEL IN DE BIJBEL VOORKOMT, OMDAT ALLEEN GOD DAT DOET

 

Dit waren in mijn ogen geen ''gewone'' terechtstellingen van zondaars. Dit lijkt meer op het satanisch genoegen dat slechteriken beleven als ze ''uit hun dak gaan'' van een aanval van woede en haat. Het lijkt meer op een ''ongeval ten gevolge van overmand raken door demonische machten''. De kwelling en pijn waren volstrekt onnodig. Meer iets voor keizer Herodes (die Johannes hoofd op een presenteerblaadje liet rondgaan als hoogtepunt op een ''feestavondje''), of Romeinse keizers die christenen in teerlappen wikkelde, ze aanstaken, en 's-avonds door het verlichte tuinpad gingen wandelen om er van te genieten.

Hoe kun je iemand die zoiets doet genadevol noemen, en vredevol.

Dan is er ook nog de kenmerkende inconsequentie die zo typisch is voor manipulerende machthebbers:

 

- Met zijn mond spreek hij vrede, maar zijn leven was vol van oorlog. ''Smyte their necks'' is een van de teksten.

 

- Hij stelde het martelen van dieren tot een zonde, maar paste die verboden handelingen nota bene eigenhandig toe op mensen.

 

DAN KEN JIJ HZ.MOHAMMED(SAW) NIET. HIJ GAF DE JODEN ALLE VRIJHEID IN ZIJN LAND TERWIJL ZIJ HEM NIET ALS PROFEET ACCEPTEERDEN.

 

- En in plaats van depri te raken, of nederig en stil te worden, heeft hij zich volgens de hadith van Bukari (?) ooit in een samenzijn vol trots ''al koppend op zijn borst'' uitgeroepen ''I have become victorious with terror''.

 

LAAT BEWIJS ZIEN. OOK IN EEN VAN DE 32 GOSPELS DIE NIET IN DE BIJBEL ZIJN OPGENOMEN STAAT DAT JEZUS TOEN HIJ EEN KIND WAS GEEN PRETTIG KIND WAS. HIJ HAATTE DIEREN, EN MAAKTE IEMAND DOOD.

 

Hoe kan men als men dit alles weet Mohammed genadevol noemen, en vredevol, en ''blind'' volgen als de grootste profeet aller tijde''? Hoe kan het dat men allen vrede met God kan hebben door het uitspreken van een Shahada met de naam van deze man er in? Liever nog geen referentie, of een referentie naar Jezus de Messias pbuh, en of alle andere grote profeten Abraham, Mozes, Eliah of de namen waar God zelf naar refereert als hij zegt ''Ik ben uw God, de God van Abraham, Isaak en Jacob''

 

Ik weet dat je deze tekst als kwetsend zult ervaren. Dat is echt mijn bedoeling niet. Mijn bedoeling is uitleg te ontvangen. Uitleg die krachtig ingaat op de essentie van mijn brief.

 

En plz, zie dit niet als een persoonlijke aanval, of een aanval op islam....het is EEN VRAAG, geen aanval.

 

En plz kom niet met zwakke opmerkingen als ''islam is peace'', ''in de koran staat nog meer'', ''de koran is waar'', ''kijk eens naar de bijbel'', ''het is maar hadith'', ''het is zwakke hadith'', ''Mohammed klopte zich niet op de borst toen hij zei dat hij 'victorious' was geworden met terreur ' '', enz enz.

 

aub neem mijn twijfel in de kern weg, met sterke argumenten die het fundament raken.

 

Gods vrede en wijsheid toegewenst in je leven, en bij het beantwoorden,

in de hoop dat we beiden de waarheid (de zelfde en enige waarheid), zullen zien.

 

Liefs Sunni

Iemand anders alvast een reactie voordat muslima halfweg augustus weer met mij kan chatten?

  

Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2006 om 05:49
In eerste instantie geplaatst door Murat

JEZUS PAKT DE ZWAARDEN WEER OP:

35 Daarna zei hij tegen hen: �Toen ik jullie uitzond zonder geldbuidel, reistas en sandalen, kwamen jullie toen iets tekort?� �Niets!� antwoordden ze. 36 Hij zei: �Maar wie nu een geldbuidel heeft, moet die meenemen, evenals zijn reistas, en wie er geen heeft moet zijn mantel verkopen en zich een zwaard aanschaffen. 37 Want ik zeg jullie: wat geschreven staat, moet in mij tot vervulling komen, namelijk: �Hij werd gerekend tot de wettelozen.� Inderdaad, nu wordt voltrokken wat over mij gezegd is.� 38 Ze zeiden: �Kijk Heer, hier zijn twee zwaarden.� Maar hij zei tegen hen: �Genoeg hierover!�

dan gaat het verhaal verder:

39. En Hij verliet de stad en ging, zoals Hij gewoon was, naar de Olijfberg. En ook zijn discipelen volgden Hem.

daar verwiepr hij geweld opnieuw wonderbaarlijk....petrus sloeg het oor af van de romeinse soldaat die Jezus gevangen kwam nemen....jezus zette het oor aan....vroeg petrus het zwaard weg te steken....dit was zijn laatste referentie naar wapens voor zijn gevangenzetting....''the final sign''....''het laatste wonder in vrijheid betrof geweld verwerpen.

en hij wits tevoor dat er een zwaard nodig was....niet voor vechten....maar als een slot teken

Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2006 om 05:53

murat...als je de hadith kende zou je mij niet om referenties vragen

maar wat je wil is dit: het laten lijken of het niet waar is...en mij schijheilig om referenties vragen

nu dan....leer mij kennen...en leer je eigen hadith kennen

ik draag je op om die stukken te zoeken en van jouw commentaar te voorzien.....

en als je weigert zoek ik ze op en verzie ik ze van mijn commentaar

 

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2006 om 13:33

Bismi Allah Arrahmaanie arrahiem.


Ik zal uitleggen wat rechtvaardigheid inhoud volgens de Islam -de enige Godsdienst van Allah-

Om te beginnen. Er is een gebod bij Allah en dat is dat het verboden is om in onrechtvaardigheid te doden. Dit is een hele grote zonde bij God. Het is verboden om je moslimbroeder te doden en ook niet-moslims die vrede hebben en niet in een staat van oorlog verkeren.

In de Heilige Koran staat het volgende.

17-33: En doodt geen ziel waarvan Allah (het doden) verboden heeft verklaard,.....

De profeet Mohammed (salla Allahu aleyhi wassalam) heeft gezegd dat zowel de moordenaar als degene die wordt vermoord beiden het hellevuur zullen binnentreden. Dit is zo want beiden hebben de intentie om in een gevecht te doden.

Het verhaal van de zonen van Adam (aleyhi assalaam) Abel en Kaan (Abiel en Habiel) is een goed voorbeeld voor ons en geeft ons het belang aan van het gebod.

In de Heilige Koran staat het volgende:

05:27- Vertel hen de waarheid over het verhaal over de twee zonen van Adam: toen zij een offer brachten, werd het van ��n van hen aanvaard en van de ander werd het niet aanvaard. Hij zei: �Ik zal jou doden� hij zei: �Voorwaar, Allah aanvaardt alleen het offer van de moettaqoen (godvrezende/-bewustende.)

05:28- Wanneer jij je hand naar mij uitstrekt om mij te vermoorden: het is niet aan mij om mijn hand naar jou uit te strekken om jou te doden, waarlijk, ik vrees Allah, Heer van de Werelden

05:29- Voorwaar, ik wil dat je mijn zonden en jouw zonde op je neemt en dat je dan tot de bewoners van de Hel wordt. En dat is de vergelding voor de onrechtvaardigen.�  

05:30- Toen zette hij zich ertoe aan om zijn broeder te doodde en hij doodde hem, en zo werd hij een van de verliezers.

05:31- Toen stuurde Allah een raaf, die over de grond kraste om hem te laten zien hoe hij het lichaam van zijn broeder kon bedekken. Hij zei �Wee mij! Waarom ben ik zo zwak dat ik niet net zoals de raaf het lichaam van mijn broeder kan bedekken? En zo werd hij een van hen die wroeging hebben.

05:32- Daarom hebben wij de Kinderen van Isra�l voorgeschreven dat voor wie een ziel doodt- niet (als vergelding) voor een ziel of het verderf zaaien op aarde- het is alsof hij alle mensen doodde en dat voor wie iemand laat leven, het is alsof hij alle mensen deed leven. En voorzeker, Onze boodschappers kwamen tot hen met duidelijke tekenen, velen van hen (Kinderen van Isra�l) waren daarna overtreders op de aarde.

De profeet Mohammed (salla Allahu aleyhi wassalam) heeft ongeveer het volgende gezegd. Als je broeder zijn hand uitstrekt om jou te vermoorden,  gedraag jezelf dan als de beste van de twee zonen van Adam (Ab(i)el).

In de Koran staat verder:

17-33: �..behalve volgens het recht en wie onrechtvaardig gedood wordt: Wij hebben zijn erfgenaam een bevoegdheid gegeven; maar overdrijf niet bij het doden. Voorwaar hij wordt geholpen.

Dus het is toegestaan om te vergelden op dezelfde wijze, omdat dit tot rechtvaardigheid behoort. Dit moet in overeenkomstigheid zijn m.b.t. rechtvaardigheid en men mag enkel de moordenaar doden, dus niet overdrijven door anderen te doden. Op deze wijze wordt er ook vrede gebracht tussen groepen, omdat de score gelijk wordt en men geen wrok heeft.

De profeet Mohammed (salla Allahu aleyhi wassalam) heeft ongeveer het volgende gezegd. Het doden van een moslim is verboden behalve in drie gevallen; Als iemand ontucht pleegt door vreemd te gaan, een leven voor een leven, en als iemand uit de Islam treedt in ongeloof.

Hij heeft ook ongeveer gezegd, Iemand die ��n van de mensen dood met wie er een vredesverdrag is, hij zal de geur van het paradijs niet ruiken, al is deze te ruiken van een afstand van 70 jaren. Dus hij zal de Hel binnen gaan volgens de Islam, vanwege dit grote onrecht.

Verder staat in de Koran dat het is toegestaan om op dezelfde wijze de moordenaar te behandelen, maar men mag ook vergeven. Er is een balans tussen vergeven en vergelden, het vergt wijsheid om hierin een keuze te maken. Ik zal dit hieronder uitleggen.

16:126- En wanneer jullie bestraffen, bestraft dan in overeenstemming met wat jullie aangedaan is. Maar als jullie geduldig zijn is dat zeker beter voor de geduldigen.

16:127- En wees geduldig (O Moehammad) en jij bent slechts geduldig door Allah. En treur niet over hen en wees niet benauwd voor wat zij beramen.

16:128- Voorwaar, Allah is met degenen die (Hem) vrezen en met degenen die weldoeners zijn.

En ook:

41:34- En het goede en het kwade zijn niet gelijk: beantwoord (het kwade) met wat beter is, dan zal degene met wie je in vijandschap leefde als een oprechte vriend worden.

41:35- Maar dit wordt slechts gegeven aan degenen die geduldig zijn en dit wordt slechts gegeven aan de bezitter van een geweldig geluk.

41:36- En wanneer een verzoeking van de Satan jou treft, zoek dan je toevlucht bij Allah: voorwaar, Hij is de Alhorende, de Alwetende.

Het is soms beter om te vergeven, omdat dit een verzoening en vriendschap teweeg zal brengen. Vergeving en geduld is beter als dit zal leiden tot  vriendschap door in Allah te geloven en in het praktiseren van de Islam. Door te vergeven en geduldig te zijn kan men ervoor zorgen dat mensen de Islam zullen binnentreden. En dit is toch het allerbelangrijkste, dat mensen het barmhartige pad van Allah opvolgen en het paradijs binnentreden.

En het is soms niet altijd wijs om te vergeven, want dit zal ook kunnen leiden tot vernedering, onderdrukking, verderf en dus verergering van het moorden. Het is ook belangrijk om een vredige samenleving tot stand te brengen die vrij is van misdaden.

De satans zijn onze vijanden en de vijanden van Allah, en zijn synoniem voor al het haat en het slechte. Zodra je hen niet bestrijd dan zullen zij de overhand krijgen en zullen mensen in duisternis leven door misdaden. De aanbidders van Allah, vrede lievende mensen zullen worden vernederd door hoogmoedigen, het volk zal in onrechtvaardigheid leven onder mensen die zich niet aan houden aan het gebod van Allah.

Hieronder een aantal verzen uit de Koran die de balans tussen vergeving en vergelding weergeven. Dus als hen onrecht wordt aangedaan dan vergelden zij zich zodat zij niet worden onderdrukt en vernederd en er een vredige samenleving ontstaat of behouden blijft die vrij is van onderdrukking. Maar zij vergeven ook zodat mensen in verzoening de Islaam accepteren en zo op deze wijze het goede tot stand wordt gebracht. Via beide wegen wordt gezorgd dat met wijsheid de barmhartigheid, vrede en rechtvaardigheid van de Islaam tot stand wordt gebracht.

42:39- En (zij zijn) degenen die, als onrecht hen treft, zich verdedigen

42:40- En een vergelding voor een slechte daad is dezelfde slechte daad, maar voor wie vergeeft en verzoent: zijn beloning is bij Allah. Voorwaar, Hij houdt niet van de onrechtplegers.

42:41- En wie zich verdedigt nadat hem onrecht is aangedaan: zij zijn degenen tegen wie er geen weg (tot bestraffing) is.

42:42- Er is wel een weg (tot bestraffing) tegen diegenen die mensen onrecht aandeden en die zonder recht buitensporig op Aarde handelen. Zij zijn degenen voor wie er een pijnlijke bestraffing is.

42:43- Maar wie geduldig was en vergaf: voorwaar, dat behoort zeker tot de aanbevolen daden.

Waarom werden de onrechtplegers van ukl en areena op de wijze behandeld zoals staat in Sahih Boekhari?

Zoals uit alle bovenstaande teksten die ik heb gegeven is ook deze gebaseerd op een wijze rechtvaardige balans tussen vergeving en vergelding. In beiden zit barmhartigheid dat leidt tot een vredig en zorgeloos leven onder de geboden van Allah, ver weg van de vervloekte satan.

In de Koran staan de volgende verzen:

05:33- Voorwaar, de vergelding voor degenen die oorlog voeren tegen Allah en Zijn Boodschapper en (die) naar het zaaien van verderf op aarde streven, is dat zij gedood worden, of gekruisigd worden, of het afhouwen van handen en voeten aan tegenovergestelde kanten, of dat zij uit het land verbannen worden. Dat is voor hen een vernedering op de wereld en voor hen is er in het Hiernamaals een geweldige bestraffing.

In rechtvaardigheid verdienen degenen die verderf zaaien op aarde door onschuldige mensen te vermoorden om een buit te stelen, een vergelding waarbij hun handen en voeten aan tegengestelde kanten worden afgesneden.

Dit is de rechtvaardigheid die ons door Allah is gegeven. De mannen van ukl en areena had zich schuldig gemaakt aan deze grote zonde.

Waarom op deze wijze?

- Omdat Allah het zegt en wij aanbidders zijn van Hem.

- Omdat het een gepaste bestraffing is voor deze hele grote zonde.

- Zodat er wordt gestreefd naar een vredige samenleving waarin mensen niet worden geteisterd door moordenaars. De gevolgen voor het dagelijkse leven van mensen zijn te groot en mensen behoren vrij te zijn onder de Islaam en niet in angst te leven. Als er niet op deze wijze wordt gehandeld, dan zullen maffiabendes ontstaan die verderf zaaien op aarde.

In de het volgende Koranvers staat:

05:34- Behalve (voor) degenen die berouw tonen,�

Voor het verderf zaaien (hirraaba of terrorisme) kan men ook vergeven worden en het is aanbevolen om mensen te vergeven zodat zij moslim kunnen worden of in berouw terugkeren naar de Islaam als zij zijn uitgetreden.

05:34-� voordat jullie hen in jullie macht krijgen (en bestraffen). En weet dat Allah Vergevensgezind, Meest Barmhartig is.

Als een verderfzaaier wordt opgepakt, dan is het te laat om deze straf te ontlopen. Dit is logisch, want elke zware crimineel die wordt gepakt zal zeggen berouw te tonen en zo gewoon verder te gaan met zijn zonden. Als een verderfzaaier berouw wil tonen, dan zal hij dit vanuit zichzelf moeten doen en zo weet je dat het oprecht is. In de Islaam worden zij ook aangespoord om berouw te tonen, dan zal hen geen blaam treffen. Als zij berouw tonen op deze wijze dan zal dit worden geaccepteerd.

De mensen van akl en areena hadden de Islaam geaccepteerd en waren goed op de hoogte van de barmhartige regels en leefwijze van de Islaam. Toch besloten zij om ongelovig te worden en verderf te zaaien, dus zij waren flink afgedwaald. Ook wilden zij niet vanuit zichzelf berouw tonen voor hun moorden en terugkeren naar de Islaam.

Als zij de Boodschapper van God (salla Allahu aleyhi wassalam) om vergeving hadden gevraagd nadat zij hadden gemoord en weer moslim werden, dan zou hij ze zeker vergeven.

Als zij hadden gedaan zoals de bewoners van Mekka en hadden gezegd:

12:91- �Voorwaar, wij waren zeker zondaren

Dan zou hij ze zeker vergeven en zou hij net zoals hij tegen de bewoners van Mekka heeft gezegd:

12:92- Hij zei: �Er is voor jullie geen verwijt op deze dag. Hopelijk vergeeft Allah jullie, en Hij is de Meest Barmhartige der Erbarmers.

Mohammed Rasoel Allah (salla Allahu aleyhi wassalam) was zeker de barmhartigste mens die ooit voet op aarde gezet heeft. Dit zeggen zowel moslims als niet-moslims. Grote geleerden van de westerse historie hebben de barmhartigheid van Mohammed (salla Allahu aleyhi wassalam) erkent.

21:107- En Wij hebben jou (O Moehammed) slechts gezonden als een barmhartigheid voor de werelden.

21:108- Zeg: �Voorwaar, wat aan mij geopenbaard is, is dat jullie god ��n God is, zullen jullie je dan aan hem onderwerpen?

Moge Allah ons en jullie leiden tot Islaam, de rechtvaardige en barmhartige Godsdienst van ��n God, Allah de Heer van de Werelden.

Als mijn broeders en zusters hierin fouten tegenkomen, dan kunnen zij mij corrigeren.

Salaam aleikoum.

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 13:01
Er zitten brokken van waarheid in de Koran.
Maar jij weet ook wat er staat over de ongelovigen in de Koran.
Waarom zegt iemand dit dan over de Schepper.


10: 99 En indien uw Heer had gewild, zouden allen die op aarde zijn, zeker tezamen hebben geloofd.


Waarom zou een Schepper van mensen niet willen dat mensen op Hem vertrouwen.

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 14:14
antwoord betreffende deze vers:

Acceptance of plurality in human societies: While the notion of plurality may appear to be a relatively new concept, it is not new to those who are familiar with the Qur�an. The Qur�an is quite explicit in reminding all that if God willed, He would have made of all mankind one nation (Al-Ma�idah 5:48; Hud 11:118). Likewise, the Qur�an states that had it been God�s will, He would have made all people believers (Yunus 10:99).

This means that forcing people to believe in God runs against His decree of free will, which includes the fact that some will reject Him. The ultimate reward or punishment for accepting or rejecting belief in God is deferred until the Day of Judgment. This value inculcates the attitude of being non-judgmental and accepting of people as they are, human beings entitled to choose and who are answerable to their Creator. Acceptance of plurality does not mean accepting the plurality of ultimate truths, nor does it preclude sharing one�s faith with others and even inviting them to it. Plurality means peaceful coexistence with those who hold differing beliefs and convictions.

Prohibition of compulsion in faith: Sharing or propagating faith is not the same as compulsion in religion. The Qur�an makes it a duty on believers to communicate the message of Islam to fellow humans and to be witnesses to humankind.

[And thus We (Allah) made of you (O Muslims) a justly balanced community that you might bear witness (to the truth) to humankind and the Apostle might bear witness over you.] (Al-Baqarah 2:143)

Being witnesses for Allah includes both witnessing through righteous deeds and sharing what one believes is the truth, which is beneficial to humankind. Some communities use the term conversion to designate that later form of witnessing. The Qur�anic term for such sharing is da`wah, which means, literally, �invitation.� The term itself means that the invitee has every right to accept or reject that �invitation.� Compulsion, threats, bribery, deception, manipulation, and exploitation of the invitee�s vulnerability (such as hunger or illness) are inconsistent with the notion of �invitation.�

The Qur�an gives guidance on how to invite others to Islam. Invitation should be with wisdom and in the most gracious way.

[Invite (all humankind) to the path of your Lord with wisdom and goodly exhortation and argue with them in the most kindly manner, for, indeed, your Lord knows best as to who strays from His path, and best who are the right-guided.] (An-Nahl 16:125)

In numerous verses in the Qur�an, compulsion in religion is forbidden:

[There shall be no coercion in matters of faith.] (Al-Baqarah 2:256)

[And so (O Prophet), exhort them; your task is only to exhort. You cannot compel them (to believe). As for one who turns away, being bent on denying the truth, him or her will God cause the greatest suffering (in the life to come). For verily, unto Us will be their return, and verily, it is for Us to call them to account.] (Al-Ghashiyah 88:21-26)

[Had your Lord so willed, all those who live on earth would surely have attained faith, will you then compel people, against their will, to believe?] (Yunus 10:99)

The Qur�an does not prescribe any punishment for rejecting the �invitation� to accept Islam.

[But if they turn away (from accepting Allah�s message, then know that) We have not sent you to be their keeper. Your duty is only to convey (the message).] (Ash-Shura 42:48)

Universal mercy: The essence of Islam and its Prophet�s mission is summed up in the following verse:

[And (thus, O Muhammad), We have not sent you, but as mercy to all the worlds.] (Al-Anbiyaa� 21:107)

To remove any particularization of this mercy, the Prophet Muhammad (peace and blessings be upon him) explained that mercy is not being merciful to one�s companions but merciful to all. He also explained, �He who is not merciful to others, will not be treated mercifully.� It is obvious that Muslims are not the only dwellers of the earth. Hence the command to be merciful applies to all. In fact, mercy applies as well to animals and other creatures of Allah. A logical fruit of this attitude of mercy is to love humankind as persons and fellow honored creatures of Allah, while dissociating oneself from their erroneous beliefs or even rejection of Allah. This love finds its greatest form by loving good and guidance for them. This does not mean loving their wrongdoing or their rejection of faith in Allah. It is the love of their guidance and well being in this life and in the life to come.

Universal peaceful coexistence: The basic rule governing the relationship between Muslims and non-Muslims is that of peaceful coexistence, justice and compassion. The following two verses are key verses that embody that general rule:

[As for such (non-Muslims) who do not fight you on account of (your) faith, or drive you forth from your homelands, God does not forbid you to show them kindness (also love and respect) and to deal with them with equity, for God loves those who act equitably. God only forbids you to turn in friendship towards such as fight against you because of (your) faith and drive you forth from your homelands or aid (others) in driving you forth. As for those from among you who turn towards them for alliance, it is they who are wrongdoers.] (Al-Mumtahanah 60:8-9)

This verse makes it a Muslim�s duty to treat peacefully coexisting persons with equity (qist) and birr. The term birr and its derivatives are the same expressions used in the Qur�an and Hadith to refer to one�s relationship with his or her parents. Such a relationship is more than kindness, since it includes also love and respect. Many English translations of the Qur�an have translated this Qur�anic term as kindness, a translation that falls short of the richer meaning of the original Arabic term. To ameliorate this problem, the bracketed statement (also love and respect) was added above. The term qist has been translated as �justice.� Justice, however, is closest to another Arabic word `adl. This word, however, refers to giving the other his or her rights, no less and no more. Other scholars argue that the Qur�anic term qist means �going beyond justice by giving more than what is due to others.�

Peaceful dialogue, especially with the People of the Book: All of the above nine principles apply to all non-Muslims. The Qur�an accords the People of the Book (Jews and Christians) a special position. The very term to designate them distinguishes them from others such as idolatrous Arabs (Al-Bayyinah 98:1). It is a complimentary title as it acknowledges that, like Muslims, their faiths are based on revealed books or scriptures. In its family and dietary laws, the Qur�an gives a special consideration to the People of the Book. For example, a Muslim male may marry a believing Jewish or Christian woman (Al-Ma�idah 5:5). The Qur�an exhorts Muslims to engage in peaceful dialogue with Jews and Christians:

[Say (O Muslims), O People of the Book! Come to a common term which we and you hold in common: that we shall worship none but Allah, and that we shall not ascribe divinity to none beside Him, and that we shall not take human beings for our lord beside Allah, and if they turn away, then say: bear witness that we submit ourselves unto Him.] (Aal `Imran 3:64)

It may be noted that �turning away� from this invitation is not presented as a punishable offense in this life, and that the consequence of rejection is to simply testify Muslims� submission to Allah. Another verse in the Qur�an encourages peaceful dialogue and invites all to build upon the common ground between Muslims and the People of the Book. The Qur�an instructs Muslims:

[And do not argue with the People of Book except in a most kindly manner, except for those of them who are bent on evildoing, and say: �We believe in the revelation which has come down to us and in that which has come down to you; our Lord and yours is One and it is to Him that we (all) submit ourselves.�] (Al-`Ankabut 29:46)

Not only do Muslims, Christians, and Jews share belief in the One God and divine revelation, they also share belief in human responsibility, consequences of good and evil deeds, moral teachings, and other values such as love, peace, and justice.

It may be concluded that the ten values and principles above represent a solid foundation for a peaceful relationship and coexistence with all, irrespective of their religious choices. It may be noted, however, that genuine and lasting peace must to be protected and safeguarded against those who try to destroy it. Genuine peace does not necessarily mean the total absence of use of force or even war as a lesser evil and as a last resort. The main question is when and how.

stuk uit www.islamonline.net
"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 14:41
In eerste instantie geplaatst door Paladin

Er zitten brokken van waarheid in de Koran.
Maar jij weet ook wat er staat over de ongelovigen in de Koran.
Waarom zegt iemand dit dan over de Schepper.


10: 99 En indien uw Heer had gewild, zouden allen die op aarde zijn, zeker tezamen hebben geloofd.


Waarom zou een Schepper van mensen niet willen dat mensen op Hem vertrouwen.



Iets willen in de zin van iets hopen is iets anders dan iets willen om iets uit te voeren, kwestie van taal. Allah hoopt juist dat wij zullen geloven, maar hij laat ons vrij om daarin een keuze te maken.

Hij hoopt juist dat wij op hem vertrouwen en in Hem geloven, daarom zond Hij ons de vermaning.

02:21- O mensen, aanbidt jullie Heer, degenen die jullie heeft geschapen en degenen v��r jullie. Hopelijk zullen jullie (Allah) vrezen.

Het is wel aan de mens zelf om deze duidelijke vermaning te volgen en te geloven, als de mens leiding wilt door te geloven, dan zal Allah hem leiden, als hij dwaling wilt door ongelovig te zijn, dan zal Allah hem laten dwalen en Hij zal niet iemand tot gelovige maken als deze niet wilt geloven en hij gekozen heeft voor dwaling.

Iedereen heeft vrijheid om te kiezen welk pad hij of zij wil bewandelen, het pad van Allah en het Paradijs, of het pad van de satan en de hel.

18:29- En zeg: �De waarheid is van jullie Heer: dus wie wil, laat hem geloven; en wie  wil: laat hem ongelovig zijn.��)


Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 16:21
Allah wilt wel dat we allemaal geloven, maar Hij laat het toe als mensen dit niet willen. das het grote verschil. Hij wil het, maar Hij laat het toe als mensen er voor kiezen niet te geloven. Wil God bijv al die oorlogen (voorb is de holocaust afbeelding hierboven)?nee toch?maar Hij laat het toe. waarom?weten wij allen niet. Ik zie dat wel when time comes.

"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2006 om 13:31
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

In eerste instantie geplaatst door Paladin

Er zitten brokken van waarheid in de Koran.
Maar jij weet ook wat er staat over de ongelovigen in de Koran.
Waarom zegt iemand dit dan over de Schepper.


10: 99 En indien uw Heer had gewild, zouden allen die op aarde zijn, zeker tezamen hebben geloofd.


Waarom zou een Schepper van mensen niet willen dat mensen op Hem vertrouwen.



Iets willen in de zin van iets hopen is iets anders dan iets willen om iets uit te voeren, kwestie van taal. Allah hoopt juist dat wij zullen geloven, maar hij laat ons vrij om daarin een keuze te maken.

Hij hoopt juist dat wij op hem vertrouwen en in Hem geloven, daarom zond Hij ons de vermaning.

02:21- O mensen, aanbidt jullie Heer, degenen die jullie heeft geschapen en degenen v��r jullie. Hopelijk zullen jullie (Allah) vrezen.

Het is wel aan de mens zelf om deze duidelijke vermaning te volgen en te geloven, als de mens leiding wilt door te geloven, dan zal Allah hem leiden, als hij dwaling wilt door ongelovig te zijn, dan zal Allah hem laten dwalen en Hij zal niet iemand tot gelovige maken als deze niet wilt geloven en hij gekozen heeft voor dwaling.

Iedereen heeft vrijheid om te kiezen welk pad hij of zij wil bewandelen, het pad van Allah en het Paradijs, of het pad van de satan en de hel.

18:29- En zeg: �De waarheid is van jullie Heer: dus wie wil, laat hem geloven; en wie  wil: laat hem ongelovig zijn.��)




Voor een deel ben ik met je eens 3abd Arra7maan de Schepper is goed en heeft het beste met mensen voor. En geeft de mens de vrijheid om te kiezen.
Wat moet je met een robot. Maar wat ik al zei;  er zit ook waarheid in de Koran.


Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2006 om 14:25

Een mens/gelovige is geen robot! Juist. Het cloonen van allemaal dezelfde baarden, jurken, hoofddoeken, burka's, zwarte kousen, keppeltjes, etc. is een aanklacht tegen de individualiteit en daarmee onze Schepper.

God heeft ons, in alle liefde, vrijheid gegeven. Een geloof die die vrijheid wil onderdrukken onderdrukt de diepe wens van zijn/haar Schepper.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2006 om 14:47
In eerste instantie geplaatst door Paladin

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

In eerste instantie geplaatst door Paladin

Er zitten brokken van waarheid in de Koran.
Maar jij weet ook wat er staat over de ongelovigen in de Koran.
Waarom zegt iemand dit dan over de Schepper.


10: 99 En indien uw Heer had gewild, zouden allen die op aarde zijn, zeker tezamen hebben geloofd.


Waarom zou een Schepper van mensen niet willen dat mensen op Hem vertrouwen.



Iets willen in de zin van iets hopen is iets anders dan iets willen om iets uit te voeren, kwestie van taal. Allah hoopt juist dat wij zullen geloven, maar hij laat ons vrij om daarin een keuze te maken.

Hij hoopt juist dat wij op hem vertrouwen en in Hem geloven, daarom zond Hij ons de vermaning.

02:21- O mensen, aanbidt jullie Heer, degenen die jullie heeft geschapen en degenen v��r jullie. Hopelijk zullen jullie (Allah) vrezen.

Het is wel aan de mens zelf om deze duidelijke vermaning te volgen en te geloven, als de mens leiding wilt door te geloven, dan zal Allah hem leiden, als hij dwaling wilt door ongelovig te zijn, dan zal Allah hem laten dwalen en Hij zal niet iemand tot gelovige maken als deze niet wilt geloven en hij gekozen heeft voor dwaling.

Iedereen heeft vrijheid om te kiezen welk pad hij of zij wil bewandelen, het pad van Allah en het Paradijs, of het pad van de satan en de hel.

18:29- En zeg: �De waarheid is van jullie Heer: dus wie wil, laat hem geloven; en wie  wil: laat hem ongelovig zijn.��)




Voor een deel ben ik met je eens 3abd Arra7maan de Schepper is goed en heeft het beste met mensen voor. En geeft de mens de vrijheid om te kiezen.
Wat moet je met een robot. Maar wat ik al zei;  er zit ook waarheid in de Koran.


 

Ik getuig dat de quran de woord is van Allah swt en niet de woord van de vervloekte shaytan(satan).

192. Voorwaar dit Boek is een openbaring van de Heer der Werelden.

193. De Heilige Geest (Gabri�l) heeft het nedergebracht.

194. In uw hart, opdat gij de waarschuwer moogt zijn.

210. De duivelen hebben (de Koran) niet nedergebracht,

211. Noch is het passend voor hen, noch zijn zij in staat, dat te doen.

212. Voorzeker het horen (hiervan) is hun ontnomen.

------------------------------------------------------------ --------------------

69. En verkondig aan het volk het verhaal van Abraham.

70. Toen hij tot zijn vader en zijn volk zeide: "Wat aanbidt gij?"

71. Zeiden zij: "Wij aanbidden (onze) goden en wij zullen hun toegewijd blijven."

72. Hij zeide: "Horen zij u als gij hen aanroept?

73. Baten of schaden zij u?"

74. Zij antwoordden: "Maar wij vonden dat onze vaderen hetzelfde deden."

75. Hij zeide: "Ziet gij dan, wat gij aanbidt,

76. Gij en uw voorvaderen?

77. Zij zijn vijanden van mij behalve de Heer der Werelden,

78. Die mij heeft geschapen en Hij is het, Die mij leidt;

79. En Die mij voedsel en drank geeft.

80. En Die mij geneest wanneer ik ziek ben;

81. En Die mij zal doen sterven en daarna weer tot het leven terugroepen.

82. En Die, hoop ik, mij mijn tekortkomingen zal vergeven op de Dag des Oordeels."

 

Zijn dit niet de woorden van God?Is Hij(God)niet de kenner van het verleden en de kenner van het heden en de kenner van de toekomst?

Verheven is Allah.

------------------------------------------------------------

10. Toen uw Heer tot Mozes riep: "Ga naar het onrechtvaardige volk,

11. Het volk van Pharao. Zullen zij (Mij) niet vrezen?"

12. Zeide hij: "Mijn Heer, ik vrees, dat zij mij zullen verloochenen;

13. En mijn boezem vernauwt zich en mijn tong is niet welsprekend; zend daarom (bericht) aan A�ron (om mij te helpen).

14. Bovendien hebben zij een aanklacht van misdaad tegen mij, dus vrees ik dat zij mij zullen doden."

15. Hij (God) zeide: "In geen geval, gaat dan met Onze tekenen; Wij zijn met u en zullen horen.

16. "Gaat dus naar Pharao en zegt: 'Wij zijn de boodschappers van de Heer der Werelden.

17. Laat de kinderen Isra�ls met ons meegaan'."

18. Hij (Pharao) zeide: "Voedden wij u niet onder ons op toen gij een kind waart? En gij bleeft onder ons vele jaren van uw leven.

19. En gij weet wat gij deedt, terwijl gij ondankbaar waart."

20. Hij (Mozes) zeide: "Ik deed dit, toen ik nog tot de dwalenden behoorde."

21. "Daarom vluchtte ik van u omdat ik u vreesde; maar mijn Heer heeft mij wijsheid geschonken en mij tot een boodschapper gemaakt.

22. Is dit de gunst die gij mij in herinnering brengt, dat gij de kinderen van Isra�l tot slaven hebt gemaakt?"

23. Pharao zeide: "En wie is de Heer der Werelden?"

24. Mozes antwoordde: "De Heer der hemelen en der aarde en van alles wat er tussen is, als gij het wilt geloven."

25. Pharao zeide tot degenen die om hem heen waren: "Hoort gij het niet?"

26. Mozes zeide: "Uw Heer, en de Heer uwer voorvaderen."

27. Pharao zeide: "Waarlijk, de boodschapper die tot u is gezonden, is krankzinnig."

28. Mozes zeide: "Hij is de Heer van het Oosten en van het Westen en van alles wat daar tussen is, indien gij wilt begrijpen."

29. Pharao zeide tot hem: "Indien gij een andere God aanneemt dan mij zal ik u zeker in de gevangenis werpen."

30. Mozes antwoordde: "Ofschoon ik u een duidelijk teken breng?"

31. Pharao zeide: "Breng het dan als gij tot de waarachtigen behoort."

32. Daarop wierp Mozes zijn staf neder, en ziet! deze werd een zichtbare slang.

33. En hij strekte zijn hand uit, en ziet! zij was wit voor de toeschouwers.

34. Pharao zeide tot de vooraanstaanden om zich heen: "Dit is inderdaad een bedreven tovenaar.

35. Hij wenst u uit uw land te verdrijven door zijn tovenarij. Wat raadt gij mij dan aan?"

36. Zij zeiden: "Geef hem en zijn broeder uitstel en zend aankondigers naar de steden.

37. Die u iedere bedreven tovenaar zullen brengen."

38. Dus werden de tovenaars verzameld op de bepaalde tijd op een vastgestelde dag.

39. En er werd tot het volk gezegd: "Wilt gij u ook verzamelen,

40. Opdat wij de tovenaars mogen volgen als zij overwinnaars zijn?"

41. En toen de tovenaars kwamen, vroegen zij aan Pharao, "Zal er een beloning voor ons zijn als wij de overwinnaars worden?"

42. Hij antwoordde: "Ja zeker, bovendien zult gij tot de gunstelingen behoren."

43. Mozes zeide tot hen: "Werpt neder hetgeen gij te werpen hebt."

44. Toen gooiden zij hun touwen en hun roeden, en zeiden: "Bij de macht van Pharao, wij zullen de overhand krijgen."

45. Daarna wierp Mozes zijn staf neder en ziet! deze slokte alles wat zij hadden gemaakt op.

46. Daarop wierpen de tovenaars zich op de grond neder.

47. En riepen uit: "Wij geloven in de Heer der Werelden,

48. De Heer van Mozes en A�ron."


49. Pharao zeide tot hen: "Gelooft gij in hem voordat ik u toestemming geef? Hij is zeker uw leider die u tovenarij heeft onderwezen. Maar gij zult het weldra te weten komen. Ik zal zeker uw handen en uw voeten van links en rechts afhakken, en u allen doen kruisigen."

50. Zij antwoordden: "Dat geeft niet; wij zullen voorzeker tot onze Heer terugkeren.

51. Wij hopen dat onze Heer ons onze zonden zal vergeven, want wij zijn de eersten der gelovigen."

52. En Wij openbaarden aan Mozes, zeggende: "Neemt Mijn dienaren mede in de nacht, want gij zult worden achtervolgd."

53. En Pharao zond herauten naar de steden, zeggende,

54. "Dit is slechts een kleine groep,

55. Toch hebben zij ons vertoornd;

56. En wij zijn een ten volle bewapende menigte."

57. Daarom verbanden Wij hen uit hun tuinen en bronnen,

58. En schatten en voortreffelijke woning.

59. Zo geschiedde het; en Wij gaven die als een erfenis aan de kinderen van Isra�l."

60. En zij (Egyptenaren) vervolgden hen bij zonsopgang;

61. En toen de twee scharen elkander zagen, zeiden de metgezellen van Mozes: "Wij worden zeker ingehaald."

62. "In geen geval!" zeide hij. "Mijn Heer is met mij. Hij zal mij leiden."

63. Toen openbaarden Wij aan Mozes: "Tref de zee met uw staf." Waarop zij vaneen week en elk gedeelte was als een grote berg.

64. En Wij lieten de anderen naderbij komen.

65. En Wij redden Mozes en allen die met hem waren.

66. Daarna verdronken Wij de anderen.

67. Hierin is zeker een teken maar de meesten onder hen willen niet geloven.

68. Voorwaar, uw Heer is de Almachtige, de Genadevolle.
---------------------------------------

Wat mij betreft heb ik mezelf overgegeven aan de Heer der Werelden.De Heer van Abraham,Ismael,Isaac,Mozes,Jezus en Mohammed vrede zij met hen allen.

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2006 om 16:21
Alhamdu li Allah dat we moslim zijn.

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2006 om 08:17
maschallah  broeders   allah  izidlkom limaan wa l3ilm
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.