Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenMohammed of Jezus?

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 2345>
Schrijver
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Mohammed of Jezus?
    Geplaatst op: 26 juni 2006 om 06:07
In eerste instantie geplaatst door Sunni_Side_Up

wikipoedia word soms gebruikt als hadith.....het is een verzameling van goed en zwak....en men kan het gebruiken als men wil.,...het leent zich voor alles.....en is niet zuiver

 

 

Wat wil je hiermee zeggen?Jammer dat je het blijft ontkennen hoe christendom(katholisme en protestant)tot stand is gekomen in rome.

Hoe dan ook wat had ik van jou verwacht.Je blijft blindelings geloven in dingen waarvan je in de war raakt.

Succes met je leven.Een leeggezogen leven.

Wisten jullie dat de Heilige Geest het sympool van duif heeft?Waarom word de heilige geest vaak als duif afgebeeld?Engelen hebben vleugels en duif heeft ook vleugels.

Wij moslims geloven dat de heilige Geest engel Jibriel is maar jullie christenen zien de heilige geest als onbekend figuur die wel als duif word afgebeeld.Triestig.

Hoe komt het dat de heilige Geest niet aan het woord komt in de verslagen van evangeli�n?Hij was een boodschapper.Zijn taak was openbaringen overbrengen aan de boodschappers(zoals Jezus vzmh,Mohammed vzmh).De heilige Geest was dus een boodschapper.Lees maar ook de Edele Quran daar zal je ook zien dat de Heilige Geest niet aan het woord komt maar zijn naam (engel Jibriel)word wel genoemd in de Edele Quran.

 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 06:11
In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Sunni_Side_Up

wikipoedia word soms gebruikt als hadith.....het is een verzameling van goed en zwak....en men kan het gebruiken als men wil.,...het leent zich voor alles.....en is niet zuiver

 

 

Wat wil je hiermee zeggen?Jammer dat je het blijft ontkennen hoe christendom(katholisme en protestant)tot stand is gekomen in rome.

Hoe dan ook wat had ik van jou verwacht.Je blijft blindelings geloven in dingen waarvan je in de war raakt.

Succes met je leven.Een leeggezogen leven.

Wisten jullie dat de Heilige Geest het sympool van duif heeft?Waarom word de heilige geest vaak als duif afgebeeld?Engelen hebben vleugels en duif heeft ook vleugels.

Wij moslims geloven dat de heilige Geest engel Jibriel is maar jullie christenen zien de heilige geest als onbekend figuur die wel als duif word afgebeeld.Triestig.

Hoe komt het dat de heilige Geest niet aan het woord komt in de verslagen van evangeli�n?Hij was een boodschapper.Zijn taak was openbaringen overbrengen aan de boodschappers(zoals Jezus vzmh,Mohammed vzmh).De heilige Geest was dus een boodschapper.Lees maar ook de Edele Quran daar zal je ook zien dat de Heilige Geest niet aan het woord komt maar zijn naam (engel Jibriel)word wel genoemd in de Edele Quran.

 

Ik heb ooit eens aan 10 verschillende christenen gevraagd wie de heilige geest was, en wat denk je? ik kreeg tien totaal verschillende antwoorden. Sommigen aan wie ik het vroeg behoorden zelfs tot hetzelfde kerkgenootschap.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 06:13
In eerste instantie geplaatst door Spuit11

In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Iemand zei ooit hier,vind 1 tegenstrijdigheid in de Koran.Ik heb er 1 gevonden,echter is die tegenstrijdigheid met de ervaring die ik mee heb gemaakt en nu nog mee maak.

En hij is voor iedereen toetsbaar,ongelovig of gelovig.

 

 

 

Laat die zogenaamde 'tegenstrijdigheid'zien aan een Qurangeleerde.Hij zal je uitlachen .

Daartegen vind je in de bijbel veel tegenstrijdigheden.Waarom?Omdat het niet de woord van God is maar de woorden van mensen.

Dat heeft hij al laten zien.Een ongelovige in de gevangenis,ervaart de wereld niet als een paradijs,zoals Mohammed beweert."Voor de ongelovige is deze wereld een paradijs en voor de gelovige een gevangenis." 

Zwak van Ruud als hij die zogenaamde tegenstrijdigheid bedoelt. En dat kwam niet uit de Koran maar uit de hadith.

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 06:18
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Sunni_Side_Up

wikipoedia word soms gebruikt als hadith.....het is een verzameling van goed en zwak....en men kan het gebruiken als men wil.,...het leent zich voor alles.....en is niet zuiver

 

 

Wat wil je hiermee zeggen?Jammer dat je het blijft ontkennen hoe christendom(katholisme en protestant)tot stand is gekomen in rome.

Hoe dan ook wat had ik van jou verwacht.Je blijft blindelings geloven in dingen waarvan je in de war raakt.

Succes met je leven.Een leeggezogen leven.

Wisten jullie dat de Heilige Geest het sympool van duif heeft?Waarom word de heilige geest vaak als duif afgebeeld?Engelen hebben vleugels en duif heeft ook vleugels.

Wij moslims geloven dat de heilige Geest engel Jibriel is maar jullie christenen zien de heilige geest als onbekend figuur die wel als duif word afgebeeld.Triestig.

Hoe komt het dat de heilige Geest niet aan het woord komt in de verslagen van evangeli�n?Hij was een boodschapper.Zijn taak was openbaringen overbrengen aan de boodschappers(zoals Jezus vzmh,Mohammed vzmh).De heilige Geest was dus een boodschapper.Lees maar ook de Edele Quran daar zal je ook zien dat de Heilige Geest niet aan het woord komt maar zijn naam (engel Jibriel)word wel genoemd in de Edele Quran.

 

Ik heb ooit eens aan 10 verschillende christenen gevraagd wie de heilige geest was, en wat denk je? ik kreeg tien totaal verschillende antwoorden. Sommigen aan wie ik het vroeg behoorden zelfs tot hetzelfde kerkgenootschap.

 

Precies.Ze kennen zelfs hun godsdienst niet eens.

 

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 06:19
In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door Spuit11

In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Iemand zei ooit hier,vind 1 tegenstrijdigheid in de Koran.Ik heb er 1 gevonden,echter is die tegenstrijdigheid met de ervaring die ik mee heb gemaakt en nu nog mee maak.

En hij is voor iedereen toetsbaar,ongelovig of gelovig.

 

 

 

Laat die zogenaamde 'tegenstrijdigheid'zien aan een Qurangeleerde.Hij zal je uitlachen .

Daartegen vind je in de bijbel veel tegenstrijdigheden.Waarom?Omdat het niet de woord van God is maar de woorden van mensen.

Dat heeft hij al laten zien.Een ongelovige in de gevangenis,ervaart de wereld niet als een paradijs,zoals Mohammed beweert."Voor de ongelovige is deze wereld een paradijs en voor de gelovige een gevangenis." 

Zwak van Ruud als hij die zogenaamde tegenstrijdigheid bedoelt. En dat kwam niet uit de Koran maar uit de hadith.

 

Wees niet hard voor ruud.Hij doet zijn best.

 

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 06:26

Beste christenen jullie zeggen dan wel dat de Heilige Geest God is maar doch word hij afgebeeld als duif.Hoe komen jullie op dat idee?Waarom is hij niet afgebeeld als een leeuw of een tijger of een olifant ,waarom persei een duif?Ow ja nu weet ik het een duif heeft vleugels en een engel heeft ook vleugels.Een duif word gezien als een boodschapper en de Engel Jibriel word ook gezien als een boodschapper.

Istaqfurallah.Verheven is Allah boven wat zij hem toeschrijven.

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 06:27
In eerste instantie geplaatst door Spuit11

In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door Spuit11

In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Iemand zei ooit hier,vind 1 tegenstrijdigheid in de Koran.Ik heb er 1 gevonden,echter is die tegenstrijdigheid met de ervaring die ik mee heb gemaakt en nu nog mee maak.

En hij is voor iedereen toetsbaar,ongelovig of gelovig.

 

 

 

Laat die zogenaamde 'tegenstrijdigheid'zien aan een Qurangeleerde.Hij zal je uitlachen .

Daartegen vind je in de bijbel veel tegenstrijdigheden.Waarom?Omdat het niet de woord van God is maar de woorden van mensen.

Dat heeft hij al laten zien.Een ongelovige in de gevangenis,ervaart de wereld niet als een paradijs,zoals Mohammed beweert."Voor de ongelovige is deze wereld een paradijs en voor de gelovige een gevangenis." 

Zwak van Ruud als hij die zogenaamde tegenstrijdigheid bedoelt. En dat kwam niet uit de Koran maar uit de hadith.

Dat behoort volgens veel moslims allemaal tot de Koran,immers bijschrijvingen waren verboden volgens de Koran.Zo zie je maar dat er wel meer gelovigen zijn die knoeien met boeken en geschriften.

 

De Hadith(met zwakke,sterke betrouwbaarheid)presenteert al beter dan de Bijbel die jullie als de woord van God zien.

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 06:29
In eerste instantie geplaatst door Spuit11

In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Sunni_Side_Up

wikipoedia word soms gebruikt als hadith.....het is een verzameling van goed en zwak....en men kan het gebruiken als men wil.,...het leent zich voor alles.....en is niet zuiver

 

 

Wat wil je hiermee zeggen?Jammer dat je het blijft ontkennen hoe christendom(katholisme en protestant)tot stand is gekomen in rome.

Hoe dan ook wat had ik van jou verwacht.Je blijft blindelings geloven in dingen waarvan je in de war raakt.

Succes met je leven.Een leeggezogen leven.

Wisten jullie dat de Heilige Geest het sympool van duif heeft?Waarom word de heilige geest vaak als duif afgebeeld?Engelen hebben vleugels en duif heeft ook vleugels.

Wij moslims geloven dat de heilige Geest engel Jibriel is maar jullie christenen zien de heilige geest als onbekend figuur die wel als duif word afgebeeld.Triestig.

Hoe komt het dat de heilige Geest niet aan het woord komt in de verslagen van evangeli�n?Hij was een boodschapper.Zijn taak was openbaringen overbrengen aan de boodschappers(zoals Jezus vzmh,Mohammed vzmh).De heilige Geest was dus een boodschapper.Lees maar ook de Edele Quran daar zal je ook zien dat de Heilige Geest niet aan het woord komt maar zijn naam (engel Jibriel)word wel genoemd in de Edele Quran.

 

Ik heb ooit eens aan 10 verschillende christenen gevraagd wie de heilige geest was, en wat denk je? ik kreeg tien totaal verschillende antwoorden. Sommigen aan wie ik het vroeg behoorden zelfs tot hetzelfde kerkgenootschap.

 

Precies.Ze kennen zelfs hun godsdienst niet eens.

 

Dat is bij moslims ook zo... Kijk naar de verschillen van intepretaties onderling.

 

Tja interpretaties alsof je dat niet hebt bij alle godsdiensten.Denk eens toch na.Alle moslims lezen uit hetzelfde Quran>Sjieten,soenieten,Mirzajieten etc.

Alleen is de interpretatie ervan verschillend.

Dat kunnen we niet van de christenen zeggen>protestanten verwerpen de bijbel van katholieken en ook andersom.

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 06:31
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Iemand zei ooit hier,vind 1 tegenstrijdigheid in de Koran.Ik heb er 1 gevonden,echter is die tegenstrijdigheid met de ervaring die ik mee heb gemaakt en nu nog mee maak.

En hij is voor iedereen toetsbaar,ongelovig of gelovig.

 

 

Er zijn mensen die beweren dat er 101 in staan. Ruud open een nieuw topic, kopieer ze 1 voor 1 ik geef er 1 voor 1 antwoord op. Wij zijn niet de christenen die fouten, tegenstrijdigheden wegleggen door te zeggen, de VaDer die in de hemelen is weet het beste, of dat heeft God expres laten doen om je te testen(jammer, dat de christenen dat te vaak beweren).

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 06:45
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Lees maar eens mee..... Je zal zien,dat de Romeinen rust binnen het rijk het meest belangrijk vonden.Als het volk maar niet in opstand kwam en men ze kon leegzuigen,dan was het wel best.

 

De Romeinse religieuze festivals weerspiegelden de Romeinse gastvrijheid voor cultussen en godheden uit veroverde gebieden. Er zijn slechts enkele oorspronkelijk Romeinse festivals bekend. Enkele van de oudste festivals bleven echter bestaan tot aan het eind van het heidense Romeinse Rijk, waarmee de herinnering aan de vruchtbaarheids- en verzoeningsrites van het primitieve volk van landbouwers werd bewaard. Nieuwe festivals werden ge�ntroduceerd tegelijk met de naturalisatie van nieuwe goden. Er waren uiteindelijk zoveel festivals, dat de kalender daarvoor niet genoeg dagen meer had. Er waren bijvoorbeeld de Saturnalia, de Lupercalia en de Equiria.

Teruggang van de Romeinse godsdienst

Lucretius heeft geschreven over het onderscheid tussen filosofie, godsdienst, eredienst en bijgeloof dat werd gemaakt door de intellectuele Romeinen uit de 1ste eeuw v. Chr. Het overhevelen van het antropomorfische karakter van de Griekse naar de Romeinse goden, en de overheersende invloed van de Griekse filosofie, met name de Stoicijnse had tot gevolg dat de oude riten steeds meer werden verwaarloosd. In de 1ste eeuw v.Chr. nam het belang van de oude priesterordes dan ook snel af, hoewel hun burgerlijk belang bleef bestaan. Vele patrici�rs die vanuit hun stand verplicht waren om aan deze riten deel te nemen, hadden er geen geloof meer in, behalve misschien als politieke noodzaak. Niettemin bleven de positie Pontifex maximus en Augur belangrijke politieke posities. Julius Caesar gebruikte zijn verkiezing tot pontifex maximus in elk geval om de andere leden van de priesterstand te be�nvloeden. De grote massa van het niet opgeleide volk werd echter steeds meer ge�nteresseerd in de vreemde rites die door soldaten en handelaren werden ingevoerd.

Keizer Augustus hervormde het oude systeem grondig, waarbij hijzelf ook toetrad tot alle priesterordes, daarbij vroomheid en religieuze discipline hoog in het vaandel nemend. Augustus zag dit als een maatregel tegen interne wanorde in het rijk. Juist tijdens deze periode werd de legende van de stichting van de stad Rome uitgebreid met de Trojaanse held Aeneas, bij de publicatie van het werk van Virgilius.

Ondanks de hervormingen door Augustus, ging de Romeinse godsdienst zich steeds meer om de keizers heen voegen, en Augustus werd dan ook zelf vergoddelijkt na zijn dood. De keizers Claudius, Vespasianus en Titus werden ook vergoddelijkt. Na de regering (96-98) van Marcus Cocceius Nerva viel deze eer echter nog slechts weinig keizers toe. Steeds meer vreemde godsdiensten werden populair, zoals de aanbidding van de Egyptische godin Isis en de hierboven al genoemde Mithras. Deze godsdiensten hadden een sterke betekenis voor de persoon die de god aanbaden zelf, in dat opzicht gelijksoortig aan het christendom. Ondanks willekeurige vervolgingen, die vooral plaats vonden tijdens periodes van maatschappelijke onrust, zoals onder keizer Nero, groeide het aantal bekeerlingen tot het christendom gestaag. Het werd een offici�le godsdienst onder Constantijn I, die als keizer regeerde van 324 tot 337. In het jaar 391 werden alle rites verboden door een edict van keizer Theodosius I. Vernietiging en ontheiliging van de tempels begon daarop direct, met de plundering van het Serapeum in Alexandri� als "aanmoedigend" voorbeeld.

 

 

Oke.Vertel me dan waarom je dingen treft in de christendom die van oorsprong polytheistisch van getint zijn?

Kerstmis,brood en wijn(drink de wijn want dat is mijn bloed en eet de brood want dat is mijn vlees komt van mithraism)etc.

Tsjaaaa.... Dat de Bijbel niet helemaal meer zuiver is,zal je mij niet horen ontkennen.Maar het ontstaan van het christendom komt niet uit Rome.Zoals je kan lezen kwam veel van buiten en zolang het de rust binnen de grenzen niet verstoorde (Opstanden te weeg bracht) vonden de romeinen het wel best.

De Romeinen maakte ook melding van de eerste christenen buiten Italie en niet daar binnen.

 

Ruud goed van je dat je het toegeeft dat de bijbel niet zuiver is.Vind het fijn om te horen.Sunny jij kan het ook toegeven.God zal niet boos worden want God,de Engelen,Profeten en gelovigen getuigen ook dat de bijbel niet de openbaring van God is.De Injeel gegeven aan de profeet Isa aleyhi salaam(zijn speeches,zijn handelingen als profeet=Injeel)is iets anders dan de bijbel.Je vind natuurlijk sommige uitspraken van de Profeet Jezus in de bijbel die niet in conflict zijn met de geloofsleer van Moslims maar er zijn ook verzen te vinden in de bijbel die duidelijk in conflict raken met de islamitische monotheisme.

Gospel of John chapter 16 verse 12-14:
 
"I have yet many things to say unto you, but ye cannot bear them now. Howbeit when he, the Spirit of truth is 
come, he will guide you unto all truth: for he shall not speak of himself; but whatsoever he shall hear, that shall he     speak: and he will shew you things to come. He shall glorify me".

 

6. En toen Jezus, zoon van Maria, zeide: "O kinderen van Isra�l, Ik ben Allah's boodschapper voor u, datgene bevestigend wat v��r mij in de Torah was, en een blijde tijding gevende van een boodschapper(Troosters,Comforter) die na mij komen zal, zijn naam zal Ahmad zijn." En als hij tot hen komen zal met duidelijke bewijzen zullen zij zeggen: "Dit is louter bedrog."

 

 

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 06:50
In eerste instantie geplaatst door Spuit11

In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Iemand zei ooit hier,vind 1 tegenstrijdigheid in de Koran.Ik heb er 1 gevonden,echter is die tegenstrijdigheid met de ervaring die ik mee heb gemaakt en nu nog mee maak.

En hij is voor iedereen toetsbaar,ongelovig of gelovig.

 

 

Er zijn mensen die beweren dat er 101 in staan. Ruud open een nieuw topic, kopieer ze 1 voor 1 ik geef er 1 voor 1 antwoord op. Wij zijn niet de christenen die fouten, tegenstrijdigheden wegleggen door te zeggen, de VaDer die in de hemelen is weet het beste, of dat heeft God expres laten doen om je te testen(jammer, dat de christenen dat te vaak beweren).

Ruud kan je geen antwoord geven die is immers gebaned.En Ruud kan je bannen wat je wil,Jezus haal je niet uit zijn hart. Jezus kwam op voor de zwakken en zo ook zal ik dat doen..Homo of geen Homo..

 

Echt waar?

Wist je dat de Profeet Jezus vzmh als hij terugkomt de anti-christ op een koelbloedige wijze zal vermoorden?Beetje tegenstrijdig met die bijbelfiguur,vind je niet?

Natuurlijk getuig ik dat de profeet Jezus vzmh een vreedzame mens was zoals de Profeet Moehammed vzmh maar als hij vzmh(jezus)terug komt dan is het niet meer praten en lief doen>rechtvaardigheid,strijden voor de zaak van God,antichrist doden.

Word toch volwassen.Heb je niet gelezen dat de Profeet Moehammed vzmh 13jaar verbleef in Makkah.Ze werden onderdrukt,geslagen maar toch riep de Profeet Moehammed vzmh hen tot de islam op een milde wijze manier.

5 profeten zijn begiftigd met standvastigheid en grote geduld>Noah,Ibraheem/Abraham,Musa/Moses,Isa/Jezus,Muhamme d(vrede zij met hen allen).

7. Wie is onrechtvaardiger dan hij die leugen over Allah verzint, terwijl hij opgeroepen wordt tot de Islam? Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.

8. Zij wensen Allah's licht door hun mond te doven, maar Allah zal Zijn licht vervolmaken, hoewel de ongelovigen er afkerig van zijn.

 

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 07:51
In eerste instantie geplaatst door Spuit11

In eerste instantie geplaatst door Islam01

Beste christenen jullie zeggen dan wel dat de Heilige Geest God is maar doch word hij afgebeeld als duif.Hoe komen jullie op dat idee?Waarom is hij niet afgebeeld als een leeuw of een tijger of een olifant ,waarom persei een duif?Ow ja nu weet ik het een duif heeft vleugels en een engel heeft ook vleugels.Een duif word gezien als een boodschapper en de Engel Jibriel word ook gezien als een boodschapper.

Istaqfurallah.Verheven is Allah boven wat zij hem toeschrijven.

49. En hij zal een boodschapper voor de kinderen Isra�ls zijn. "Ik kom tot u met een teken van uw Heer; ik zal u uit klei de vorm van een vogel maken, dan adem ik daarin en hij zal een vogel worden, door God's gebod. En ik genees de blinden en de melaatsen en doe de doden herleven en ik deel u mee, wat je zult eten en wat je in uw huizen zult opslaan. Voorzeker, daarin is voor u een teken, indien je gelovigen bent."

Je maakt je eigen godsdienst belachelijk.

 

Vreemde opmerking van jou.

Snap het niet.Hoe kan ik me godsdienst belachelijk maken?

Doe volgende keer beter je best.

Wie zegt dat wij ontkennen dat jezus op een wonderbaarlijke manier is geboren of dat hij leprozen genas met het verlof van Allah of dat hij de doden deed wederkeren met het verlof van Allah vzmh.Dit gebeurde allemaal met de toestemmening van Allah.Zonder de toestemming van Allah had jezus geen wonderen kunnen verrichten.

Ik vermoed dat jij jezelf belachelijk maakt.

Jammer je hebt het weer gefaald.

 

 

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 07:53
In eerste instantie geplaatst door Spuit11

In eerste instantie geplaatst door Islam01

Beste christenen jullie zeggen dan wel dat de Heilige Geest God is maar doch word hij afgebeeld als duif.Hoe komen jullie op dat idee?Waarom is hij niet afgebeeld als een leeuw of een tijger of een olifant ,waarom persei een duif?Ow ja nu weet ik het een duif heeft vleugels en een engel heeft ook vleugels.Een duif word gezien als een boodschapper en de Engel Jibriel word ook gezien als een boodschapper.

Istaqfurallah.Verheven is Allah boven wat zij hem toeschrijven.

49. En hij zal een boodschapper voor de kinderen Isra�ls zijn. "Ik kom tot u met een teken van uw Heer; ik zal u uit klei de vorm van een vogel maken, dan adem ik daarin en hij zal een vogel worden, door God's gebod. En ik genees de blinden en de melaatsen en doe de doden herleven en ik deel u mee, wat je zult eten en wat je in uw huizen zult opslaan. Voorzeker, daarin is voor u een teken, indien je gelovigen bent."

Je maakt je eigen godsdienst belachelijk.

 

whahahahah wil je zeggen dat de vogel die Jezus maakte met het verlof van Allah de Heilige Geest is?

Wat zijn christenen toch grappig.Ze praten over onderwerpen zonder kennis.

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 08:28
[QUOTE=Bonifatius]

Jezus is in die zin radicaal, revolutionair en veeleisend. Hij
vraagt veel van ons, maar geeft ons ook onnoemelijk veel.

Zeer juist!

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 08:33
In eerste instantie geplaatst door Islam01

[QUOTE=Ruud]

Daartegen vind je in de bijbel veel tegenstrijdigheden.Waarom?Omdat het niet de woord van God is maar de woorden van mensen.



We zijn allemaal gewoon mensen.
Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 16:15
Mijn vermoede dat veel Islamieten de feiten omtrent Jezus en het Christendom niet op een rijtje hebben wordt door dit topic wel heel erg bevestigd. Jullie verzinnen maar raak, halen feiten door elkaar, verbinden gebeurtenissen aan elkaar die niets met elkaar te maken hebben, verkondigen grote onjuistheden omtrend het ontstaan van het Christendom. Gebruiken verzen uit de Bijbel om jullie standpunten te onderbouwen terwijl die verzen in andere topics nog worden aangewezen als de door Christenen veranderde verzen in de Bijbel (wat al onmogelijk is omdat de verzen vaak komen uit het OT en de geschriften gedateerd zijn van voor Christus). Jullie beweren dat het geloof in ��n God in strijd is met de wet van Mozes. God heeft echter een Woord, dat woord was zo sterk dat het het vlees kon aannemen; het Vleesgeworden Woord Jezus Christus. Iets in dit geval een man) dat uit iemand voortkomt word ook wel zoon van genoemd, vandaar Zoon van God. Het Woord van God is vleesgeworden en is zijn Zoon. De liefde tussen deze twee is zo krachtig en is de Heilige Geest. (In het h����l kort een uitleg van de Heilige Drie�enheid, die God ons zelf heeft laten zien in de Bijbel, al voor de komst van Jezus, dus niet een verzinsel van de Romeinen of Christenen).

Jullie verkeren in duisternis, het Licht kan jullie NOG niet bereiken, eens zal dit echter gebeuren en het eerste wat jullie door het Licht kunnen zien is de onwaarheden die jullie in het verleden (nu dus) hebben verkondigd over God.

Ik bid voor jullie.

Pax

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 16:21

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

Mijn vermoede dat veel Islamieten de feiten omtrent Jezus en het Christendom niet op een rijtje hebben wordt door dit topic wel heel erg bevestigd. Jullie verzinnen maar raak, halen feiten door elkaar, verbinden gebeurtenissen aan elkaar die niets met elkaar te maken hebben, verkondigen grote onjuistheden omtrend het ontstaan van het Christendom. Gebruiken verzen uit de Bijbel om jullie standpunten te onderbouwen terwijl die verzen in andere topics nog worden aangewezen als de door Christenen veranderde verzen in de Bijbel (wat al onmogelijk is omdat de verzen vaak komen uit het OT en de geschriften gedateerd zijn van voor Christus). Jullie beweren dat het geloof in ��n God in strijd is met de wet van Mozes. God heeft echter een Woord, dat woord was zo sterk dat het het vlees kon aannemen; het Vleesgeworden Woord Jezus Christus. Iets in dit geval een man) dat uit iemand voortkomt word ook wel zoon van genoemd, vandaar Zoon van God. Het Woord van God is vleesgeworden en is zijn Zoon. De liefde tussen deze twee is zo krachtig en is de Heilige Geest. (In het h����l kort een uitleg van de Heilige Drie�enheid, die God ons zelf heeft laten zien in de Bijbel, al voor de komst van Jezus, dus niet een verzinsel van de Romeinen of Christenen).

Jullie verkeren in duisternis, het Licht kan jullie NOG niet bereiken, eens zal dit echter gebeuren en het eerste wat jullie door het Licht kunnen zien is de onwaarheden die jullie in het verleden (nu dus) hebben verkondigd over God.

Ik bid voor jullie.

Pax

Geef bewijzen dat wij in duisternis verkeren en niet dat jij het bent. En kom niet met kinderverhalen aan.

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 16:26

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

Mijn vermoede dat veel Islamieten de feiten omtrent Jezus en het Christendom niet op een rijtje hebben wordt door dit topic wel heel erg bevestigd. Jullie verzinnen maar raak, halen feiten door elkaar, verbinden gebeurtenissen aan elkaar die niets met elkaar te maken hebben, verkondigen grote onjuistheden omtrend het ontstaan van het Christendom. Gebruiken verzen uit de Bijbel om jullie standpunten te onderbouwen terwijl die verzen in andere topics nog worden aangewezen als de door Christenen veranderde verzen in de Bijbel (wat al onmogelijk is omdat de verzen vaak komen uit het OT en de geschriften gedateerd zijn van voor Christus). Jullie beweren dat het geloof in ��n God in strijd is met de wet van Mozes. God heeft echter een Woord, dat woord was zo sterk dat het het vlees kon aannemen; het Vleesgeworden Woord Jezus Christus. Iets in dit geval een man) dat uit iemand voortkomt word ook wel zoon van genoemd, vandaar Zoon van God. Het Woord van God is vleesgeworden en is zijn Zoon. De liefde tussen deze twee is zo krachtig en is de Heilige Geest. (In het h����l kort een uitleg van de Heilige Drie�enheid, die God ons zelf heeft laten zien in de Bijbel, al voor de komst van Jezus, dus niet een verzinsel van de Romeinen of Christenen).

Jullie verkeren in duisternis, het Licht kan jullie NOG niet bereiken, eens zal dit echter gebeuren en het eerste wat jullie door het Licht kunnen zien is de onwaarheden die jullie in het verleden (nu dus) hebben verkondigd over God.

Ik bid voor jullie.

Pax

 

met alle respect sir je zet je voor schut.

Laat ��n vers in de NT of OT zien waar letterlijk gezegd word: Jezus is God.

Laat alleen ��n vers zien,ok�?

Zo niet dan volg je gewoon dogma's  die gemaakt zijn tijdens de conciles door romeinse ketters en priesterse heidenen.

Je bent toch ervan overtuigd dat Jezus en Heilige Geest(Engel Jibriel aleyhi salaam)God zijn?Laat dan ��n simpele vers zien uit de OT,of NT of de edele Quran.

Het is jouw probleem dat je wilt ontkennen over de christelijke verandering die plaatsvond in rome.Veel tegenstanders van de conciles werden voor ketters uitgemaakt en ook vermoord.

Denk maar daar eens aan.

 

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 16:27
Ik zeg met alle overtuiging: Christendom is geen puur monotheistische godsdienst,christendom is een brug die monot en polytheisme verbind.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 16:58
In eerste instantie geplaatst door Islam01

Ik zeg met alle overtuiging: Christendom is geen puur monotheistische godsdienst,christendom is een brug die monot en polytheisme verbind.


Lees Jezus' Woord in de Evangelie�n (Marcus, Lucas), en zeg mij of dat de opmaat is voor het christendom zoals jij dat hier kenschetst
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 17:03

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Islam01

Ik zeg met alle overtuiging: Christendom is geen puur monotheistische godsdienst,christendom is een brug die monot en polytheisme verbind.


Lees Jezus' Woord in de Evangelie�n (Marcus, Lucas), en zeg mij of dat de opmaat is voor het christendom zoals jij dat hier kenschetst

 

Wie zegt dat dat de woorden van Jezus zijn????

Niet vergeten dat de bijbel samengesteld is in rome tijdens het eerste concile.

Dus wat in rome samengesteld is neem ik niet als bron,sorry.

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 17:05
In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

Mijn vermoede dat veel Islamieten de feiten omtrent Jezus en het Christendom niet op een rijtje hebben wordt door dit topic wel heel erg bevestigd. Jullie verzinnen maar raak, halen feiten door elkaar, verbinden gebeurtenissen aan elkaar die niets met elkaar te maken hebben, verkondigen grote onjuistheden omtrend het ontstaan van het Christendom. Gebruiken verzen uit de Bijbel om jullie standpunten te onderbouwen terwijl die verzen in andere topics nog worden aangewezen als de door Christenen veranderde verzen in de Bijbel (wat al onmogelijk is omdat de verzen vaak komen uit het OT en de geschriften gedateerd zijn van voor Christus). Jullie beweren dat het geloof in ��n God in strijd is met de wet van Mozes. God heeft echter een Woord, dat woord was zo sterk dat het het vlees kon aannemen; het Vleesgeworden Woord Jezus Christus. Iets in dit geval een man) dat uit iemand voortkomt word ook wel zoon van genoemd, vandaar Zoon van God. Het Woord van God is vleesgeworden en is zijn Zoon. De liefde tussen deze twee is zo krachtig en is de Heilige Geest. (In het h����l kort een uitleg van de Heilige Drie�enheid, die God ons zelf heeft laten zien in de Bijbel, al voor de komst van Jezus, dus niet een verzinsel van de Romeinen of Christenen).Jullie verkeren in duisternis, het Licht kan jullie NOG niet bereiken, eens zal dit echter gebeuren en het eerste wat jullie door het Licht kunnen zien is de onwaarheden die jullie in het verleden (nu dus) hebben verkondigd over God.Ik bid voor jullie.Pax


Geef bewijzen dat wij in duisternis verkeren en niet dat jij het bent. En kom niet met kinderverhalen aan.



Murat,
In de Koran is sprake van de "mensen van het Boek". Ik heb nog nooit een boek gezien dat er mensen op na hield.
Andersom w�l.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 17:10
In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Islam01

Ik zeg met alle overtuiging: Christendom is geen puur monotheistische godsdienst,christendom is een brug die monot en polytheisme verbind.
Lees Jezus' Woord in de Evangelie�n (Marcus, Lucas), en zeg mij of dat de opmaat is voor het christendom zoals jij dat hier kenschetst



Wie zegt dat dat de woorden van Jezus zijn????


Niet vergeten dat de bijbel samengesteld�is in rome�tijdens het�eerste concile.


Dus wat in rome samengesteld is neem ik niet als bron,sorry.




Geeft niks. Ik zie de Koran ook als een gewoon voortbrengsel van mensen
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 17:17
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Islam01

Ik zeg met alle overtuiging: Christendom is geen puur monotheistische godsdienst,christendom is een brug die monot en polytheisme verbind.
Lees Jezus' Woord in de Evangelie�n (Marcus, Lucas), en zeg mij of dat de opmaat is voor het christendom zoals jij dat hier kenschetst


 


Wie zegt dat dat de woorden van Jezus zijn????


Niet vergeten dat de bijbel samengesteld is in rome tijdens het eerste concile.


Dus wat in rome samengesteld is neem ik niet als bron,sorry.


 



Geeft niks. Ik zie de Koran ook als een gewoon voortbrengsel van mensen

 

Jouw mening

Ik geloof alleen slechts in de Echte Torah,Echte Psalms,Echte Injeel en de Edele Quran.

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 19:46
In eerste instantie geplaatst door Islam01

Jouw mening

Ik geloof alleen slechts in de Echte Torah,Echte Psalms,Echte Injeel en de Edele Quran.

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2006 om 17:12
De echte bestaan niet meer. De echt Bijbel bestaat niet meer.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2006 om 17:37
In eerste instantie geplaatst door Murat

De echte bestaan niet meer. De echt Bijbel bestaat niet meer.


Misschien is het maar goed dat hetgeen volgens jou "echt" is niet meer bestaat.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2006 om 18:32
Die boeken bestaan niet meer. Dat kan je zien door de vele tegenstrijdigheden en fouten, God is perfect.

Het NT is in het latijns; Isa (aleyhi assalaam) sprak deze taal niet en ook de kinderen van Isra�l niet.
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juli 2006 om 04:00

mag ik nog eens mijn 'rare' visie komen verkondingen ..

wat als god (en ja diezelfde god .. allah of jawh� noem hem zoals je wil) .. ze nu eens allebei gezonden heeft ?

Om zoveel mogelijk mensen te bereiken ?

Want zijn de basisprincipes niet hetzelfde ??

Is het niet vaak eerder de beleving van de mensen die het probleem is en niet de godsdienst zelf.

Als je gaat lezen is oude testament ook niet vrouwvriendelijk.. Wat paus zegt is trouwens ook niet echt vrouwvriendelijk.. een vrouw is goed als maagd of als moeder... waar zit dan nog het verschil met de islam?

Trouwens de sharia komt uit de oud-joodse en christelijke kultuur .. is g��n uitvindsel van de moslims .. alleen hebben zij die overgenomen en wordt die nu nog toegepast.

Het grootste verschil is volgens mij de manier van geloof beleiden. De meeste moslims passen hun geloof nog strikter toe dan de meeste christenen. Maar in naam van God en al zijn heiligen zijn de al massa's fouten gebeurt.. en dat is bij allah niet anders.
Leven en laten leven lijkt me nog niet zo domme uitspraak. Zowel jezus als mohamed hebben verstandige dingen gezegd.. (die zelfs meestal helemaal niet tegenstrijdig zijn ;)

Marx zei ooit .. Godsdienst is opium voor het volk .. en jammer genoeg is dat nog steeds vaak zo. Godsdienst wordt nog steeds vaak gebruikt om volkeren te onderdrukken .. om mensen dom te houden .. en dat kan volgens mij nooit bedoeling geweest zijn van jezus en mohamed.

Trouwens voor zover ik iets van islam ken (en dat is beperkt) aanvaarden ze jezus w�l.. als een belangrijke profeet.. ze aanvaarden zelfs de maagdelijkheid van Maria.. en jezus zou ��n van de mensen zijn die bij hun versie van apocalyps mee oordeeld (als ik het allemaal goed begrepen heb, jullie mogen me altijd verbeteren als ik fout ben) ..(deze info heb ik van de nederlandse moslim omroep.. was een reportage ivm kerstmis)

Dus lijkt me niet dat jezus en mohamed concurenten waren. Waarom zouden wij elkaar dan nu wel bekoncureren?

xxx;

stampertje

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 2345>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.