Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

waarin geloven jullie? cfr zeg eens....

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: waarin geloven jullie? cfr zeg eens....
    Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 13:58
Ik geloof dat er geen waar geloof bestaat... ik geloof dat de mens altijd verdeeld zal blijven... ik geloof dat de mens zichzelf uitroeit!
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 14:05

en dan zeggen ze dat ik negatief ben ...

Aad lieverd .. je kan wel eens gelijk hebben

zeker over de eerste helft ..; alleen .. ik hoop dat je ongelijk krijgt over laatste deel .. soms vrees ik er voor

xxx,

stampertje

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 14:07
Pfffff
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 14:46
Stampertje, je mailbox, zit weer vol! 
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 19:27
In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door Stampertje

mischien ben ik (en ik heb zo gevoel alzukar ook) te cynisch om te geloven.
Maar lieve assur .. jouw visie op geloof, jouw manier van geloven vind ik heel mooi. Ik hoop dat je er heel veel steun en kracht uit mag halen.

xxx,

stampertje

Dankje wel Stampertje, het is en blijft persoonlijk. Toch weet ik een ding heel zeker. Jouw manier van uitten en discussieren toont aan dat jij rechtvaardig bent.

God heeft de rechtvaardigen lief, of je nu gelooft of niet. Die moet je gewoon bij je houden en in je zak steken.

Beste Assur,

Natuurlijk heeft ALLAH Subhana Wa Ta'ala de rechtvaardigen lief. Maar ik denk dat je je moet proberen te verdiepen in wie er nou precies bedoeld wordt met de rechtvaardigen. Er zijn genoeg in onze ogen rechtvaardige niet-Moslims die goede daden verrichten en altijd klaar staan voor hun medemens maar ALLAH Subhana Wa Ta'ala en Zijn Boodschap ontkennen. Het maakt overigens wel degelijk uit of je gelooft of niet.

ALLAH Subhana Wa Ta'ala vertelt ons in Soerah Al-Baqara (aya 6-7):

6. Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven.

7. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf.

 

En in Soerah Al-Baqara (aya 39) vertelt ALLAH Subhana Wa Ta'ala ons:

39. Doch zij, die niet geloven en Onze tekenen verloochenen, zullen de bewoners van het Vuur zijn; zij zullen daarin verblijven.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 00:50
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door Stampertje

mischien ben ik (en ik heb zo gevoel alzukar ook) te cynisch om te geloven.
Maar lieve assur .. jouw visie op geloof, jouw manier van geloven vind ik heel mooi. Ik hoop dat je er heel veel steun en kracht uit mag halen.

xxx,

stampertje

Dankje wel Stampertje, het is en blijft persoonlijk. Toch weet ik een ding heel zeker. Jouw manier van uitten en discussieren toont aan dat jij rechtvaardig bent.

God heeft de rechtvaardigen lief, of je nu gelooft of niet. Die moet je gewoon bij je houden en in je zak steken.

Beste Assur,

Natuurlijk heeft ALLAH Subhana Wa Ta'ala de rechtvaardigen lief. Maar ik denk dat je je moet proberen te verdiepen in wie er nou precies bedoeld wordt met de rechtvaardigen. Er zijn genoeg in onze ogen rechtvaardige niet-Moslims die goede daden verrichten en altijd klaar staan voor hun medemens maar ALLAH Subhana Wa Ta'ala en Zijn Boodschap ontkennen. Het maakt overigens wel degelijk uit of je gelooft of niet.

ALLAH Subhana Wa Ta'ala vertelt ons in Soerah Al-Baqara (aya 6-7):

6. Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven.

7. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf.

 

En in Soerah Al-Baqara (aya 39) vertelt ALLAH Subhana Wa Ta'ala ons:

39. Doch zij, die niet geloven en Onze tekenen verloochenen, zullen de bewoners van het Vuur zijn; zij zullen daarin verblijven.

Beste Rahil,

Je hebt waarschijnlijk helemaal gelijk, het is bij mij ook meer de wens van de gedachte. Op basis van het Woord in de Koran, kan ik je natuurlijk alleen maar gelijk geven.

Met vriendelijke groet,

Assur  

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 01:02

Assur ;

dat vind ik nu net mooie aan uw manier van geloven.. de tolerantie die er uit straalt.

Rahil .. je zegt zelf dat Allah moet bekeren, dat mensen dat niet kunnen.. hoe kan allah dan de ongelovigen zoiezo verwerpen? Is niet logisch .. Toch niet voor een liefhebbende god.

Weegschaal principe .. goede en kwade wordt afgewogen .. juist h�? Kan het dan niet zijn dat ongelovig zijn op kwade kant komt .. maar dat goede nog steeds kan doorwegen?

Ik heb priv� al eens voorbeeld van moeder theresa aangehaald .. zo zijn er nog wel mensen... ook ongelovigen die hun leven wijden aan anderen ... ik kan me geen god voorstellen die dat niet even belangrijk vind dan al dan niet geloven..

Wat jij doet aan de minsten doe jij aan mij .. (jezus) ..

xxx,

stampertje

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 01:47
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

Assur ;

dat vind ik nu net mooie aan uw manier van geloven.. de tolerantie die er uit straalt.

Rahil .. je zegt zelf dat Allah moet bekeren, dat mensen dat niet kunnen.. hoe kan allah dan de ongelovigen zoiezo verwerpen? Is niet logisch .. Toch niet voor een liefhebbende god.

Weegschaal principe .. goede en kwade wordt afgewogen .. juist h�? Kan het dan niet zijn dat ongelovig zijn op kwade kant komt .. maar dat goede nog steeds kan doorwegen?

Ik heb priv� al eens voorbeeld van moeder theresa aangehaald .. zo zijn er nog wel mensen... ook ongelovigen die hun leven wijden aan anderen ... ik kan me geen god voorstellen die dat niet even belangrijk vind dan al dan niet geloven..

Wat jij doet aan de minsten doe jij aan mij .. (jezus) ..

xxx,

stampertje

 

Zeg maar jij tegen u hoor  

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 03:01
belgje h� .. ;) wij zeggen vlugger u
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 03:07

In eerste instantie geplaatst door Stampertje

belgje h� .. ;) wij zeggen vlugger u

Ja ik weet het, de Belg is de verbeterde Hollander

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 03:11

die moet ik onthouden .. en ik citeer dan nog een hollander ook..

subliem

xxx,

stampertje

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 03:50
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

belgje h� .. ;) wij zeggen vlugger u


Als je de Hollandse zin eerst overzet in het duits ("jij" wordt dan vaak de beleefdheidsvorm "Sie") en van daar uit weer in direct in het nederlands (dus van "Sie" maak je "U")dan kom je volgens mij aardig in de buurt van de correcte Belgische zin.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 03:54
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

[QUOTE=Assur][QUOTE=Stampertje]

<A name=39>39.</A> Doch zij, die niet geloven en Onze tekenen verloochenen, zullen de bewoners van het Vuur zijn; zij zullen daarin verblijven.



Dat hier op Aarde in mijn opvatting. Jammer is dat degenen die w�l geloven en en n�et verloochenen mee zullen worden opgestookt in dat "Vuur".
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 05:22

In eerste instantie geplaatst door Assur

Pfffff

Assur je moet maar dingen van Mevlana. Een islamitisch geleerde, en tevens een islamitisch dichter. Een grote man een van zijn gedichten zijn als volgt:

Kom, kom, wie je ook bent,
ongelovige, dienaar van vele goden, vuuraanbidder, kom toch.
Dit is geen klooster zonder hoop.
Al heb je berouw gehad,
en daarna weer honderdmaal gezondigd, kom toch.

Ik raad je aan om veel te lezen van deze grote islamitische geleerde.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 05:28
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

Assur ;

dat vind ik nu net mooie aan uw manier van geloven.. de tolerantie die er uit straalt.

Rahil .. je zegt zelf dat Allah moet bekeren, dat mensen dat niet kunnen.. hoe kan allah dan de ongelovigen zoiezo verwerpen? Is niet logisch .. Toch niet voor een liefhebbende god.

"Voorwaar, Allah verandert de toestand van een volk niet, totdat zij hun eigen

toestand veranderen." (Qor-aan: soerat Ar-ra�d (13), vers 11)

Weegschaal principe .. goede en kwade wordt afgewogen .. juist h�? Kan het dan niet zijn dat ongelovig zijn op kwade kant komt .. maar dat goede nog steeds kan doorwegen? Zou het rechtvaardig zijn om iemand die in ALLAH Subhana Wa Ta'ala en Zijn Boodschap gelooft en goede daden verricht gelijk te stellen aan iemand die goede daden verricht maar ALLAH Subhana Wa Ta'ala en Zijn Boodschap verwerpt een gelijke beloning te geven?  ALLAH Subhana Wa Ta'ala vertelt ons in Soerah Az-Zomar (aya 9) het volgende:

9. Is hij, die God vereert in de uren der nacht, nederknielende en staande, die voor het Hiernamaals vreest en hoopt op de barmhartigheid van zijn Heer. Zeg: "Zijn zij die weten gelijk aan hen die niet weten?" Maar alleen de verstandigen trekken er lering uit.

Ik heb priv� al eens voorbeeld van moeder theresa aangehaald .. zo zijn er nog wel mensen... ook ongelovigen die hun leven wijden aan anderen ... ik kan me geen god voorstellen die dat niet even belangrijk vind dan al dan niet geloven..

Wat jij doet aan de minsten doe jij aan mij .. (jezus) ..

xxx,

stampertje

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 05:28
Bedankt voor de verwijzing!
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 05:34
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

[QUOTE=Assur][QUOTE=Stampertje]

<A name=39>39.</A> Doch zij, die niet geloven en Onze tekenen verloochenen, zullen de bewoners van het Vuur zijn; zij zullen daarin verblijven.



Dat hier op Aarde in mijn opvatting. Jammer is dat degenen die w�l geloven en en n�et verloochenen mee zullen worden opgestookt in dat "Vuur".
De gehele Boodschap moet erkent worden en niet slechts een deel daarvan.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 08:11
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

[QUOTE=Assur][QUOTE=Stampertje]

<A name=39>39.</A> Doch zij, die niet geloven en Onze tekenen verloochenen, zullen de bewoners van het Vuur zijn; zij zullen daarin verblijven.

Dat hier op Aarde in mijn opvatting. Jammer is dat degenen die w�l geloven en en n�et verloochenen mee zullen worden opgestookt in dat "Vuur".
De gehele Boodschap moet erkent worden en niet slechts een deel daarvan.


De Openbaring is niet opgehouden na Mohammed en zal nooit ophouden
Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2006 om 11:14

Waarin geloof ik?

Ik geloof in de diepere waarheden die ik in de Bijbel zie. Omdat deze waarheden over mijn menselijke aard gaan en over de aard van de mensheid in het algemeen herken ik ze wanneer ik ze zie. Door deze waarheden over de menselijke aard aan te nemen zie ik onderscheid tussen de menselijke aard en de aard van de Bijbel. Ik denk dat de Christelijke leer deze waarheden die ik herken goed omsluit.

In eerste instantie geplaatst door Stampertje

Dus omdat de mens vrije wil heeft .. en dus kan kiezen of hij goed of kwaad doet .. moeten andere mensen maar afzien?

En een almachtige god zit daarboven wat te giechelen? nee sorry ... geloof ik NIKS van..

Ok mensen kennen het vercshil tussen goed en kwaad .. en zijn verantwoordelijk voor hun eigen daden... Maar als god bestaat moet hij op gegeven moment toch wel gewoon genoeg hebben van al het geweld.. en zeggen dit kan niet meer en ingrijpen? Hoe kan het dan dat er nog dagelijks kinderen in meest extreme omstandigheden het maar moeten zien te redden op hun eentje?

En God die nadien straft .. ok .. maar wat hebben die kids daar dan aan?

kan je me dat ff uitleggen fireworks?

xxx,

stampertje

Het is maar de vraag of mensen zien wat goed en kwaad is als ze nooit de consequenties van kwaad gedrag (lijden) onder ogen krijgen. Ik denk dat God ons juist de gevolgen van onze zonde laat zien zodat we inzicht krijgen in de slechtheid van ons gedrag en we ons willen bekeren.

Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sunni_Side_Up Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2006 om 12:26

Priscilla

Zo had ik het kwaad en lijden nog nooit bekeken....maar het klinkt inderdaad heel geloofwaardig: Lijden is een speigel, zodat we zelf ervaren wat de gevolgen van onze zonden zijn voor de ander.  

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2006 om 13:02


Alle dingen zijn zoals ze zijn, is omdat God het zo wil. Dat is voor de mens niet te begrijpen. God heeft ons de vrijheid gegeven hierover na te denken en te debatteren.
Ik denk ook dat het de bedoeling is, dat uiteindelijk de mens hierdoor beter moet worden.
 




soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2006 om 15:03

Je zal dan die spiegel maar zijn.. h��l dankbare taak :s

xxx,

stampertje

Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2006 om 15:15

En doordat er lijden in de wereld is heeft de mens ook de mogelijkheid om bepaalde deugden te laten zien: moed, medelijden, doorzettingsvermogen, zelfopoffering, berouw, vergevingsgezindheid...

Wegen deze dingen en het inzicht in goed en kwaad op tegen het lijden? Het antwoord hierop hangt maar af van hoe je het waardeert.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2006 om 07:02

Weet de mens eigenlijk wel het verschil tussen 'goed' en 'kwaad'? Zijn onze beoordelingen van 'goed' en 'kwaad' dezelfde maat die God neemt? Kent God de menselijke termen van 'goed'en 'kwaad'? Maken wij, juist doordat wij denken in termen van 'goed'en 'kwaad', juist niet de grootste fouten?

Valt allemaal niet mee.

PP

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Ytteb Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 september 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ytteb Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2006 om 06:53

Hallo....  Sorry dat ik hier als nieuweling even binnen kom vallen......  Ik zie nergens een voorsteltopic dus tja..... reageer ik maar als een onbekende .....

Ik heb genoten van de antwoorden die hier gegeven zijn....  en wat me opvalt....  Eigenlijk is er niet zoveel verschil tussen mensen... of ze nu Moslim zijn of Christen...  We geloven als we geloven allemaal in een Schepper van Hemel en Aarde...  Konden we met z'n allen maar terug naar die bron......   God... Allah of Jaweh.....  Hij is de kracht die alles heeft gemaakt.... en Hij is de kracht die rust....

Kijk maar eens naar het scheppingsverhaal in de Bijbel....  Ik weet niet precies hoe dit in de Koran beschreven staat.....  Maar die 7e dag.... die rustdag....   Wat deed God toen precies......  Hij rustte uit ... heiligde die dag...   Hij heeft ONS mensen de aarde gegeven om in weze de schepping door te zetten.....  God had zijn werk gedaan hij was in weze klaar..... Hij had de mens geschapen om zijn werk voort te zetten....  om te waken over de planten en de dieren....  Maar ja... toen kwam de kennis van goed en kwaad..... 

Dus Stampertje....  God heeft zijn werk gedaan.... wij moeten het samen verder doen..... God rust.....  Als we het nu allemaal eens zouden inzien dat wij de bewakers van de schepping zijn.... misschien zouden we dan met alle volkeren der aarde er nog iets goeds van kunnen maken.....   Maar de haat ligt zo diep geworteld dat dat haast een onmogelijke taak lijkt..... 

Voor mij is het belangrijk dat ik met mezelf en mijn buren vrede heb.... als allebei mijn buren dat dan ook weer hebben met hun buren is er zo vrede in een straat... Als we dat eens met z'n allen deden....  ongeacht ras.... geloof ... arm of rijk.... vrede hebben met je naaste buren..... dan komt het vanzelf een keertje goed....  daar geloof ik ook in....   Ben alleen bang dat wij dat niet meer meemaken......

 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2006 om 07:51

Beste Ytteb,

ALLAH (God) behoeft geen rust want HIJ is Verheven boven alles...ALLAH (God) hoeft slechts te zeggen: Wees!!....en het is. ALLAH (God) heeft geen enkele beperking zoals wij mensen die wel hebben want HIJ is De Almachtige Schepper van de Hemelen en de Aarde en heeft dus ook geen rust nodig. (verder vind ik je gedachte overigens wel heel mooi wat betreft dat we met iedereen in vrede moeten leven.

Groetjes.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2006 om 08:18

ALLAH (God) behoeft geen rust want HIJ is Verheven boven alles...

God doet wel meer dingen zonder dat hij daar behoefte toe heeft. Hij heeft mensen, dieren, planten, engelen enz ook niet nodig en toch heeft hij ze gemaakt.

Je neemt de Koran toch ook niet letterlijk als er staat dat God een gezicht heeft? 55:27 En er blijft alleen het Aangezicht van uw Heer, de Bezitter van Heerlijkheid en Eer. Of handen?: 48:10 Voorwaar, zij die u trouw zweren, zweren trouw aan Allah; Allah's hand rust op hun handen. Of dat Hij op een troon zit? 57:4 Hij is het Die de hemelen en de aarde in zes dagen schiep; daarna zette Hij zich op de Troon neder. Had Hij toen behoefte om te gaan zitten? Natuurlijk niet.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2006 om 08:23

Beste Priscilla,

Dit is wat de Moslim gelooft:

Ayat al Koersie Vertalingh

Allah, er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestandige,
sluimer noch slaap kan Hem treffen.
Aan Hem behoort toe wat er in de hemelen en wat er op de aarde is.
Wie is degene die voorspraak doet bij Hem zonder Zijn verlof?
Hij kent wat er voor hen is en wat achter
hen is. En zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, behalve wat Hij wil.
En Zetel strekt zich uit  over Hemelen
en de Aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet.
Hij is de Verhevene, de Almachtige.
(Al Baqarah:255)

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2006 om 08:31
Precies, en christenen geloven ook niet dat God moe kan worden en rust nodig heeft. Hij is immers geestelijk.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.