Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Elkaar begrijpen.

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Focus76 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 september 2006
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Focus76 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Elkaar begrijpen.
    Geplaatst op: 23 september 2006 om 10:37

Hallo ik ben Focus.

Ik ben lid geworden omdat ik meer wil weten over verschillende denk wijze in Nederland.

Ik denk dat we in Nederland een groot probleem tegemoet gaan omdat we elkaar niet meer begrijpen.

We praten niet echt meer met elkaar. er zijn te veel vooroordelen tegen verschillende groeperingen.

 

Ik heb zelf mijn steentje willen bij dragen en een site in laten maken deze heet www.moslims-online.com en hoop hier mee dat mensen elkaar tegemoet komen en beter gaan begrijpen. En hun problemen verwoorden.

ik hoop dat we met zijn alle iets kunnen doen om elkaar te begrijpen..

Terug naar boven
fundamentalist Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 84
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote fundamentalist Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2006 om 11:15

soms is acceptatie belangrijker dan begrijpen.

de groeten

Terug naar boven
Focus76 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 september 2006
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Focus76 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2006 om 11:35
Heb je helemaal gelijk in maar de acceptatie is vaak moelijk door dat we elkaar niet begrijpen. en dus vooroordelen hebben hier over.
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2006 om 11:37
Een vroom Moslim zal altijd handelen in overeenstemming met de Koran en Hadith. Vanuit dat licht kun je stellen dat de beschaafdheid in ieder geval al bij een persoon aanwezig is.

Vaak pogen niet-Moslims de discussie te starten met zaken die in beginsel niet binnen de invloedssfeer van de Moslim ligt. Ook op dit platform proberen niet-Moslims de Moslims wel even uit te leggen hoe verkeerd zij de wereld wel niet beoordelen. Veel onrecht is direct op het conto van de Islam te schrijven.

Frapant is dan ook als vaak blijkt dat de werkelijke bronnen van oorlog en onrecht,  ver liggen buiten de invloedssfeer van de Moslimgemeenschap.

Een nieuw platform om met elkander in respectvolle discussie te gaan, kan alleen maar worden toegejuicht. Ik wens de initiatiefnemer(s) veel succes en wijsheid.
Houd vooral rekening met negatieve krachten die denken de intellectuele waarheid in pacht te hebben. Het is de nuance in de rede die doorslaggevend zal zijn.

Assur
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2006 om 15:08
focus76... welkom... ik hoop niet dat je al te snel verbitterd raakt... alleen zo rond de ramadan zijn er hier een aantal nerveus voor deze feestelijke dagen... bij deze: welkom!
Terug naar boven
fundamentalist Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 84
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote fundamentalist Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2006 om 03:18

focus,

begrip is m.i geen voorwaarde voor acceptatie. anders is er zeg maar sprake van een soort gelimiteerde tolerantie. Hoewel ik de Chinese cultuur niet begrijp accepteer ik mijn buurman. Ik hoef zijn cultuur niet te begrijpen. Ik hoef niet alles te begrijpen en om te vormen naar mijn wereldbeeld. Maar dat is nou net wat er aan het gebeuren is in Nederland. Men wil haast in je hersenen kruipen om te kijken wat je denkt en hoe je denkt. Een trieste ontwikkeling!

gegroet

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2006 om 05:49
Beste Fundamentalist,
Mensen zijn toch bijna voortdurend bezig met het geestelijk ordenen van de wereld tot een patroon dat zij kunnen berappen en zo mogelijk kunnen gemeen hebben met anderen? Ik denk dat dat iets heel natuurlijks is, iets wat ook doorgaat en tot voleinding komt in de droom. Je Chinese buurman is daar ook mee bezig, en mooi is het als je elkaar op den duur herkent zonder dat je precies in woorden kunt uitdrukken waar�m en zonder dat je daarvoor ��n van beiden hoeft te veranderen tot de ander.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.