Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Doorgangshuis

 Post Reply Post Reply
Schrijver
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Doorgangshuis
    Geplaatst op: 09 oktober 2006 om 17:48
Wat ik van nogal wat Moslims op dit forum begrijp is dat zij de wereld waarin zij leven beschouwen als een ellendig doorgangshuis waarvan zij eigenlijk het liefst verlost werden. Hetzelfde ziet men bij, bijvoorbeeld, orthodoxe Christenen en Joden. Wat ik me daarbij dan afvraag is: waarom planten zulke mensen zich in hemelsnaam voort, wetend dat hun kinderen diezelfde ellende wacht? En dat dan ook nog in meer dan gemiddelde getale?
Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2006 om 19:32

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Wat ik van nogal wat Moslims op dit forum begrijp is dat zij de wereld waarin zij leven beschouwen als een ellendig doorgangshuis .....

Het klopt niet. Lees deze aya eens: 27/77: �Maar zoek door hetgeen Allah u heeft gegeven het tehuis van het Hiernamaals; en vergeet uw deel aan de wereld niet, en doe goed (aan anderen) zoals Allah u goed gedaan heeft; en schep geen wanorde op aarde, want Allah heeft hen, die onheil stichten, niet lief."

 

Congregatie en het kloosterleven bestaat niet in de Islaam, zoals de profeet vrede zij met hem heeft gezegd.

 

Het is wel zo dat de moslims het hiernamaals boven stellen op het hiernu. dit betekend echter niet dat ze het wereldse leven verwaarlozen, in tegendeel. Koran: 2/201 Sommigen hunner zeggen: "Onze Heer, schenk ons het goede in deze wereld, alsook in de komende wereld en bescherm ons voor de marteling van het Vuur." 202: �Voor dezen zal er een aandeel zijn wegens hetgeen zij hebben verdiend. En Allah is vlug in het verrekenen.�

 

Lees verder dit artikel: http://www.islaam.nl/icolumn/new.asp?action=show&ID=40

 

 

Dat we denken aan de dood is meer om ervan bewust te zijn dat er een dag komt dat je ophoudt met bestaan op deze aarde, en deze dag elke moment kan komen. soms vergeet de mens dat hij maar iets kleins en zwak is. hij denkt dat hij een onsterfelijke wezen is en gedraagt zich arrogant en brutaal. De islam bestrijdt dit. Het denken aan de dood zet de �opstandige, arrogante� mens terug op zijn bescheiden plaats waarin hij hoort te staan.

Koran: 96/6. �In het geheel niet. Voorwaar, de mens wordt opstandig, 7. Omdat hij zich onafhankelijk denkt. 8. Voorwaar uw terugkeer is tot uw Heer.

35/5: �O mensen, de belofte van Allah is voorzeker waarachtig. Laat het tegenwoordige leven u daarom niet misleiden, noch laat de aartsbedrieger u van Allah afleiden�. (De belofte = dood/hiernamaals)

 

Als moslims dien je altijd ervan bewust dat elke dag wel je laatste dag kan zijn en daarom is elke daag heel waardevol. Elke dag moet je goed benutten en je afwenden van het verrichten wat kwade dingen. Iemand benadelen omdat je denkt dat je het later goed zou maken kan dan niet Want wie kan je de garantie geven dat je morgen nog leeft. Je verplichte zakaat uitstellen omdat je denkt dan je het volgend jaar wel zal doen is ook niet mogelijk, want misschien is dit wel je laatste uur van je leven enz enz.

Abdellah ibn Omar (ra) zei: �De Profeet vrede zij met hem pakte me bij mijn schouders en zei: Leef in de wereld alsof je een vreemdeling of een reiziger bent. Kijk niet neer op de minste van het goede werken al is het maar glimlachen naar je broeder wanneer je hem tegenkomt.� Abdellah Ibn Imar zei in verband hiermee vaak: �Als het avond wordt, verwacht dan niet dat je dat het weer ochtend wodt en als het ochtend wordt verwacht dan niet dat het avond wordt. Gebruik je gezondheid voordat je ziek wordt en je leven voordat je dood gaat.

Door het denken aan de dood zal je het ook sneller accepteren als de dood aankomt. Je zal er ook makkelijk mee omgaan als je een familielid verliest enz en

 

Ps: Ik schrijf telkens �je moet en je zal� maar bedoel natuurlijk de moslims. Anderen kunneb andere opvattingen en dat accepteer ik.

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2006 om 01:11

Iedereen weet dat je ooit zult sterven, maar als je je hele leven alleen maar met de dood bezig bent, kom je er misschien op het laatste moment achter dat je vergeten bent te leven. (Van iemand overgenomen op het forum)

De Koran vertelt ons heel veel over het leven en hoe te leven, net zoals de torah en de bijbel. Het leven is een geschenk van Allah swt.

 

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2006 om 01:17
In eerste instantie geplaatst door Amin

 

Ps: Ik schrijf telkens �je moet en je zal� maar bedoel natuurlijk de moslims. Anderen kunneb andere opvattingen en dat accepteer ik.

Jazakallah khair voor de uitleg,

 

Alleen op je afsluiting heb ik een opmerking.

 

Voor een niet-moslim, een ongelovige - al is het een christen, boeddhist, vuuraanbidder, Bush, Clinton, Sadam, Mormoon enz., voor hen is het ook verplicht de wetten van Allah te gehoorzamen. Bush moet ook in de maand Ramadhan vasten. Alleen zal het niet van hem geaccepteerd worden, omdat hij geen Moslim is. Dat deze mensen (nog) geen Moslim zijn, betekent niet dat de Wetten van Allah niet voor hen gelden.

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2006 om 01:30

Salaam Aleikom,

 

"Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabi�rs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62)

 

Hieruit blijkt dat er met het oog op de redding van de ziel in de Islam geen dwingende reden bestaat om zich te bekeren tot de Islam. Vooreerst biedt bekering tot de Islam geen garantie dat de ziel gered is, dat ze naar de Hemel zal gaan. En daarnaast kunnen ook niet-Muslims naar de Hemel gaan.

 

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2006 om 01:48

nefertiti :ook niet-Muslims naar de Hemel gaan.

 

wat is je bron  als ik vragen mag ??

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2006 om 01:53

Niet moslims zijn christenen en Joden. De mensen van het boek, mits zij gelovig zijn gaan gewoon naar de hemel. Dacht je van niet dan? Dat de hemel alleen voor moslims is?

http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert2.htm en de Koran:

Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren. (Koran 2:62)

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2006 om 02:12
2:63 Voorzeker, de gelovige, de joden, de Christenen en de Sabianen- wie onder hen ook in allah en de laatste dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun belonging bij hun heer ontvangen en er zal geen vres over hen komen, noch zullen zij treuren.


Dit vers gaat    niet   over  de Joden en Christenen van nu, als je dat maar goed begrijpt!
 
 
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2006 om 02:21
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

2:63 Voorzeker, de gelovige, de joden, de Christenen en de Sabianen- wie onder hen ook in allah en de laatste dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun belonging bij hun heer ontvangen en er zal geen vres over hen komen, noch zullen zij treuren.


Dit vers gaat over de Joden, Christenen in die tijd en niet de Joden en Christenen van nu, als je dat maar goed begrijpt! Begrijp je niet? wat is er in de religie verandert dan? Alleen Allah zal en kan oordelen over iemands geloof.

 

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2006 om 02:40

nefertiti

Probeer beter te lezen dan je nu doet. Er staat nergens hierboven dat je iemand kan verplichten tot de Islam te bekeren. Dat is onmogelijk en dom. En het is gewoon bangmakerij van de westerse islamofoben om zogenaamd te bewijzen hoe gevaarlijk mannen met baarden zijn.

 

Ik weet dat jij een anders soort eigen versie van Islam aanhangt dat buiten de Ahl us-Soennah wal-Jamaat valt. Een Islam met je eigen werkelijkheid, je eigen Paradijs, je eigen Quranvertaling etc etc. Volgens jou manier van Quran interpretatie kan ik net zo goed een christen of een vuuraanbidder worden en kan de Islam net zo goed afgeschaft worden. Jij beseft waarschijnlijk niet waarom er zoveel Metgezellen en zelfs Profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) hun leven en bloed hebben gegeven om de Islam ook levende te houden.

Als wij de meest betrouwbare Qurangeleerden volgen, lezen we dat er na dat vers wat jij aanhaalde ook een ander vers is geopenbaard:

 

En wie er een andere godsdienst dan de Islam zoekt: het zal niet van hen aanvaardt worden en hij behoort in het hiernamaals tot de verliezers. 3:85

 

Ibn Abbas (radiallaho anho) zegt over de Quranvers 2:62, die jij aanhaalde, dat het betrekking had op de mensen die voor de tijd van RasoolAlah leefden en ieder hun eigen profeet volgden. En dat Allah erna vers 3:85 openbaarde toen er iemand dacht dat hij net zo goed een christen kon zijn.

 

alzukar

het is makrooh (sterk afgeraden) om binnen de Islam om de dood te vragen. Dood en leven moet gezien worden als elkaar gelijke, omdat het eenmaal bij ieders leven hoort - net zoals eten en drinken, zal iedere ziel een dag de dood proeven. Regelmatige herinnering aan de dood zorgt ervoor dat je geen tijd vekwist en rechtvaardig en eerlijk blijft leven en zorgt er ook voor dat als de dag komt, je sterk je lot tegemoet gaat. (Zonder te jammeren en klagen)

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2006 om 03:46
jazakallahogeeran akhi    dat je het  uitgelegd hebt .
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2006 om 04:48

Salaam Aleikom,

Nergens heb ik beweerd dat jij dwang gebruikt. Neemt niet weg dat jouw posten vaak hard overkomen. Over een ding zijn we het eens, Jouw manier is inderdaad niet mijn manier. Ik heb inderdaad een heel ander idee over paradijs, martelaarschap en veel meer andere dingen. Dat ik niet goed lees en mijn eigen intrepetaties heb zou inderdaad best weleens kunnen kloppen. Er zijn zelfs issues die ik hier lees en navraag over doe die ik nu anders inzie. Maar ik blijf liberaal en progressief. Aard van het beestje.

Doordat ik hier woon in Egypte ben ik nog socialer en liberaler gaan denken. Veel moslims hier vind ik echt extreem en intolerant, wars van kritiek en vol met haat. Ik pas er voor, ik sla over, daardoor ben ik nog meer gaan beseffen dat een mens in eerste instantie mens is, ongeacht zijn geloofsovertuiging.

Nefertiti

 

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2006 om 06:13
In eerste instantie geplaatst door Amin

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Wat ik van nogal wat Moslims op dit forum begrijp is dat zij de wereld waarin zij leven beschouwen als een ellendig doorgangshuis�.....

<SPAN style="FONT-SIZE: 9pt; FONT-FAMILY: Verdana">
<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; FONT-FAMILY: Verdana">Het klopt niet. Lees deze aya eens: 27/77: �</SPAN><SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-family: Tahoma">Maar zoek door hetgeen Allah u heeft gegeven het tehuis van het Hiernamaals; en <B style="mso-bidi-font-weight: normal">vergeet uw deel aan de wereld niet, en doe goed (aan anderen) zoals Allah u goed gedaan heeft; en schep geen wanorde op aarde, want Allah heeft hen, die onheil stichten, niet lief."<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p></SPAN>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; FONT-FAMILY: Verdana"><o:p>�</o:p></SPAN>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; FONT-FAMILY: Verdana">Congregatie en het kloosterleven bestaat niet in de Islaam, zoals de profeet vrede zij met hem heeft gezegd. <o:p></o:p></SPAN>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-family: Tahoma"><o:p>�</o:p></SPAN>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-family: Tahoma">Het is wel zo dat de moslims het hiernamaals boven stellen op het hiernu. dit betekend echter niet dat ze het wereldse leven verwaarlozen, in tegendeel. Koran: 2/201 Sommigen hunner zeggen: "Onze Heer, <B style="mso-bidi-font-weight: normal">schenk ons het goede in deze wereld, alsook <B style="mso-bidi-font-weight: normal">in de komende wereld en bescherm ons voor de marteling van het Vuur." 202: �<B style="mso-bidi-font-weight: normal">Voor dezen zal er een aandeel zijn wegens hetgeen zij hebben verdiend. En Allah is vlug in het verrekenen.�<o:p></o:p></SPAN>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-family: Tahoma"><o:p>�</o:p></SPAN>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-family: Tahoma">Lees verder dit artikel: http://www.islaam.nl/icolumn/new.asp?action=show&ID=40<o: p></o:p></SPAN>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-family: Tahoma"><o:p>�</o:p></SPAN>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-family: Tahoma"><o:p>�</o:p></SPAN>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-family: Tahoma">Dat we denken aan de dood is meer om ervan bewust te zijn dat er een dag komt dat je ophoudt met bestaan op deze aarde, en deze dag elke moment kan komen. soms vergeet de mens dat hij maar iets kleins en zwak is. hij denkt dat hij een onsterfelijke wezen is en gedraagt zich arrogant en brutaal. De islam bestrijdt dit. Het denken aan de dood zet de �opstandige, arrogante� mens terug op zijn bescheiden plaats waarin hij hoort te staan.<o:p></o:p></SPAN>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-family: Tahoma">Koran: 96/6. �In het geheel niet. Voorwaar, de mens wordt <B style="mso-bidi-font-weight: normal">opstandig, 7. Omdat hij zich onafhankelijk denkt. 8. Voorwaar <B style="mso-bidi-font-weight: normal">uw terugkeer is tot uw Heer.<o:p></o:p></SPAN>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-family: Tahoma">35/5: �O mensen, de belofte van Allah is voorzeker waarachtig. Laat het tegenwoordige leven u daarom <B style="mso-bidi-font-weight: normal">niet misleiden, noch laat de aartsbedrieger u van Allah afleiden�. (De belofte = dood/hiernamaals)<o:p></o:p></SPAN>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-family: Tahoma"><o:p>�</o:p></SPAN>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-family: Tahoma">Als moslims dien je altijd ervan bewust dat elke dag wel je laatste dag kan zijn en daarom is elke daag heel waardevol. Elke dag moet je goed benutten en je afwenden van het verrichten wat kwade dingen. Iemand benadelen omdat je denkt dat je het later goed zou maken kan dan niet Want wie kan je de garantie geven dat je morgen nog leeft. Je verplichte zakaat uitstellen omdat je denkt dan je het volgend jaar wel zal doen is ook niet mogelijk, want misschien is dit wel je laatste uur van je leven enz enz. <o:p></o:p></SPAN>


<P class=schuinetext style="MARGIN: auto 0cm; TEXT-ALIGN: justify"><SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: windowtext; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-family: Arial">Abdellah ibn Omar (ra) zei: �De Profeet vrede zij met hem pakte me bij mijn schouders en zei: Leef in de wereld alsof je een <B style="mso-bidi-font-weight: normal">vreemdeling of een reiziger bent. <B style="mso-bidi-font-weight: normal">Kijk niet neer op de minste van het goede werken al is het maar glimlachen naar je broeder wanneer je hem tegenkomt.� Abdellah Ibn Imar zei in verband hiermee vaak: �Als het avond wordt, verwacht dan niet dat je dat het weer ochtend wodt en als het ochtend wordt verwacht dan niet dat het avond wordt. Gebruik <B style="mso-bidi-font-weight: normal">je gezondheid voordat je ziek wordt en je <B style="mso-bidi-font-weight: normal">leven voordat je dood gaat. <o:p></o:p></SPAN>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-family: Tahoma"><o:p></o:p></SPAN>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-family: Tahoma">Door het denken aan de dood zal je het ook sneller accepteren als de dood aankomt. Je zal er ook makkelijk mee omgaan als je een familielid verliest enz en<o:p></o:p></SPAN>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-family: Tahoma"><o:p>�</o:p></SPAN>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-family: Tahoma">Ps: Ik schrijf telkens �je moet en je zal� maar bedoel natuurlijk de moslims. Anderen kunneb andere opvattingen en dat accepteer ik. <o:p></o:p></SPAN>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"></SPAN>



Beste Amier,
De opvattingen zoals hier verwoord zijn toch niet uniek aan de Islam. Je komt ze over de hele wereld in mensen tegen, weliswaar anders uitgewerkt, maar in hun streven gelijk. Is het, vanuit dat oogpunt bezien, dan ook niet zaak om te komen tot staat-, geloofs- en isme-overschrijdende samenwerking tussen mensen in plaats van elkaar te stereotyperen als "zo-eentje" of "zo-eentje"?
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2006 om 07:03

Nefertiti

Jij zei eerst:

� Hieruit blijkt dat er met het oog op de redding van de ziel in de Islam geen dwingende reden bestaat om zich te bekeren tot de Islam.

 

daarna:

Nergens heb ik beweerd dat jij dwang gebruikt.

 

Als ik nu begin met roken, alcohol drinken, naar de disco ga, varkensvlees eet; dan is het nog steeds voor mij verplicht om te vasten in de maand Ramadhan. Er is dan geen verschil tussen mij en de ongelovige die ook al deze dingen doet. RasoolAllah (sallalaho alaihi wasallam) is gezonden voor iedereen op aarde, Moslim en niet-moslims, jinns � alles. Het vasten wordt niet geaccepteerd van iemand als Bush of Blair, maar het is nog steeds verplicht, ook voor hen, om te vasten in de maand Ramadhan.

Dit wat ik zeg, is dus iets anders dan iemand (met geweld) dwingen te bekeren.

 

Je zegt:

Neemt niet weg dat jouw posten vaak hard overkomen�Over een ding zijn we het eens, Jouw manier is inderdaad niet mijn manier.

 

Is mijn manier hard? Of overdreven? Dan wil ik je het volgende voorleggen:

 

De kafirs van Mekka stelden destijds aan Profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) voor om de beurt Mekka te regeren. Het ene jaar wilden ze Allah aanbidden en het volgende jaar de afgodsbeelden, ieder jaar om en om.Toen openbaarde Allah het hoofdstuk al-Kafirun in de Quran. De ongelovige Quraish waren toen ook zwaar beledigd. Ze vonden het woord �kafirun� te hard en konden het niet accepteren dat ze zo werden aangesproken. Maar toch deed Allah het.

 

Reageerde Allah hier soms ook te hard en overdreven?

 

Je neemt dingen vaak te licht op, merk ik. Niet jij alleen hoor, genoeg andere Moslims doen dat ook. Ik zal nog een ander voorbeeld geven.

 

Als in een roddelblad in de kiosk morgen wordt geschreven dat Maxima van Willem-Alexander, ook een kind heeft met een onbekende man, dan wordt dat blad vast en zeker aangeklaagd voor smaad. Men zou het zien als een schande voor het koningshuis en een grote leugen tegen de dynastie Van Oranje. Misschien zou men zelfs spreken van een politieke aanslag op de democratie in Nederland en weet ik veel wat ze nog meer verzinnen. Iedereen met een beetje fatsoen, die vals zou worden beschuldigd van het hebben van een buitenkind, zou woedend zijn.

Maar wanneer een christen zegt dat Allah een zoon heeft gehad, reageren de meeste mensen maar al te mild op de christenen. Allah zegt hierover in Surah Maryam 88-91:

 

De hemelen staan daardoor op het punt om open te barsten en de aarde om open te splijten en de bergen om uiteen te vallen!

 

En wij drinken gerust onze koffie verder op. Terwijl Allah zegt dat wanneer ze Jezus zoon van GOD noemen, bijna de hemelen open barsten, bijna de aarde open splijt en bergen bijna uiteen vallen!!!

 

Reageert Allah hier ook overdreven en hard?

 

De realiteit van deze wereld is dat je jezelf moet verzetten om te overleven: resist to exist. Denk je dat de kufar de moslims met rust zullen laten terwijl ze investeren in al die bommen vliegtuigen en straaljagers? Dan heb je een verkeerd beeld van de wereld. Zij zijn de laatste die geloven in lakum deenakum wa liyya deen.

 

Dat ik niet goed lees en mijn eigen intrepetaties heb zou inderdaad best weleens kunnen kloppen. Maar ik blijf liberaal en progressief.

 

Zitten en denken en je eigen verstand gebruiken is okay. Allah zegt dat het slechtste schepsel degene is die het verstand niet gebruikt. Maar je verstand kan je niet boven de Quran en Soennah plaatsen in zaken die met duidelijke en ondubbelzinnige woorden zijn beschreven. Dan plaats je jezelf buiten de Ahl us-Soennah.

 

Er zijn zelfs issues die ik hier lees en navraag over doe die ik nu anders inzie.

 

Verandering toont aan dat je intelligent bent, alleen zal je nog moeten proberen je verstand niet boven de Quran of Soennah te plaatsen. Voor sommige zaken heb je de uitleg van de Hadith en Quran nodig om het te begrijpen. Bijvoorbeeld in een andere topic hier op het forum praten jullie over de beschrijving van het Paradijs. Kennis van het Paradijs valt onder ghayb (dingen die ons verstand te boven gaan). Met je verstand ga je dat niet kunnen begrijpen, je hebt de Quran en Hadith hierbij nodig. In Quran-hoofdstuk Surah Muhammad staat beschreven dat er rivieren zullen zijn van wijn en soms melk. Maar deze wijn maakt iemand niet dronken. Je kan niet zomaar zeggen dat je iets niet accepteert alleen omdat het je niet bevalt. Dit is de handelswijze van Iblis de shaitan die ook niet wilde gehoorzamen omdat hij ook zijn intelligentie boven de woorden van Allah zette.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2006 om 08:02
Beste Jiyuu,
Wat ben je toch weer rabiaat op de letter bezig! Waar het om gaat is dat je de dingen zoals gesteld in de Heilige Boeken naar hun intentie doorziet en daar dan oprecht invulling aan geeft. En of je dat dan doet door (slechts als voorbeeld) vijf maal daags te bidden, of door, nagenoeg, bij voortduring te bidden, doet niet ter zake. En zo gaat de een bijvoorbeeld naar een fysiek gebedshuis, de ander zoekt een bijzondere plek op in de natuur.
Groet, Alzukar
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2006 om 10:33

Beste alzukar, het is nu al de tweede keer dat je mij dit zegt. Ga zelf in de bossen wandelen, zou ik zeggen.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2006 om 17:43
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

<P class=Msonormal style="MARGIN: 0in 0in 0pt"><FONT face="Comic Sans MS">Beste alzukar, het is nu al de tweede keer dat je mij dit zegt. Ga zelf in de bossen wandelen, zou ik zeggen. <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>



Niet: wandelen. Maar: opgaan in.
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2006 om 01:25

Salaam Aleikom,

Bedankt Jiyuu, voor je antwoord, dit was  eerste keer dat ik je antwoord kon waarderen. . Als je tijd hebt zou je dan eens naar deze 2 linken kunnen kijken. het zijn beiden 2 favourieten van mezelf, en geven een ander beeld en uitleg dan jouw visie. Ik begrijp het nu helemaal niet meer. Bij voorbaat dank.

http://www.harunyahya.com/articles/32terrorism_people_soc09. php over people and the book & muslims

http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert2.htm 

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2006 om 16:10
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

<P class=Msonormal style="MARGIN: 0in 0in 0pt"><FONT face="Comic Sans MS">Beste alzukar, het is nu al de tweede keer dat je mij dit zegt. Ga zelf in de bossen wandelen, zou ik zeggen. <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>



Niet: wandelen. Maar: opgaan in.
Je hebt vast en zeker teveel van de paddo's gesnoept daar in de bossen
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2006 om 16:28
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

<P class=Msonormal style="MARGIN: 0in 0in 0pt"><FONT face="Comic Sans MS">Beste alzukar, het is nu al de tweede keer dat je mij dit zegt. Ga zelf in de bossen wandelen, zou ik zeggen. <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>

Niet: wandelen. Maar: opgaan in.
Je hebt vast en zeker teveel van de paddo's gesnoept daar in de bossen


Ik ben gek genoeg van mezelf
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2006 om 01:43
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam Aleikom,

Bedankt Jiyuu, voor je antwoord, dit was  eerste keer dat ik je antwoord kon waarderen. . Als je tijd hebt zou je dan eens naar deze 2 linken kunnen kijken. het zijn beiden 2 favourieten van mezelf, en geven een ander beeld en uitleg dan jouw visie. Ik begrijp het nu helemaal niet meer. Bij voorbaat dank.

http://www.harunyahya.com/articles/32terrorism_people_soc09. php over people and the book & muslims

http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert2.htm 

Salaam Nefertiti

Ik heb de sites gelezen. Het ziet er allemaal wel mooi uit wat ik daar lees, maar niet alles klopt. Niet alles wat blinkt is goud, heb ik altijd geleerd. Als je de bronnen van de Islam volgt, en vooral de chronologische volgorde aanhoudt, dan blijkt al snel dat het toch ietsjes anders ligt.

 

Joden worden beschreven als mensen die de toorn van Allah op zich hebben afgeroepen, ze kennen de waarheid maar handelen anders. Christenen worden omschreven als misleid, ze zochten de waarheid, maar worden bedrogen.

 

Maar als al deze mensen werkelijk gaan geloven, krijgen ze een dubbele beloning. Lees de verkorte fatwa hierover van Ibn Uthaimin:  Confirmation That Judaism And Christianity Are Forms Of Disbelief

 

 

 

 

RahilAmin

Ik ben niet zo dol op inktzwammen en meer van dat soort paddo�s, geef mij maar een lekkere brandnetelsoep versierd met kastanjes en gekookte paardenbloembladeren.

 

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2006 om 04:45

Salaam Aleikom,

Bedankt voor het antwoord. Op het moment weet ik niet goed wat nu wel en wat nu niet. Als ik jouw link lees dan komt dat overeen met wat mijn man zegt.

Ik vind dat zo,n schok. Ik heb altijd gedacht dat de christenen en de joden naar de hemel gaan, mits zij gelovig zijn. Ergens in een stuk van Harun Yahya staat dan toch dat ze in het paradijs gelijk zijn en niet meer wedijveren.etc. En wat dan met de coptische christenen in Egypte. Een gemeenschap die altijd geconfronteeerd wordt in het dagelijkse leven met de islam. Zij geloven vast niet in de profeet Mohamed. Zij zijn zeer standvastig en hun christelijk geloof is denk ik, dichter bij de bron van Jesus dan het katholieke geloof vandaag de dag. Ik sta nu meer open en zal trachten meer te vragen dan te beweren. Toch ben ik nog diezelfde Nefertiti hoor.  Ik zoek dan wie de sjiekh is in jouw link. Is hij salafie? Welke bron moet ik volgen? De Koran Noitities van Linda Bogaert passen helemaal in mijn gevoelsleven. Is mijn gevoel dan verkeerd? Etc.  ......

Salaam Nefertiti

 

 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2006 om 09:51
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam Aleikom,

Bedankt Jiyuu, voor je antwoord, dit was  eerste keer dat ik je antwoord kon waarderen. . Als je tijd hebt zou je dan eens naar deze 2 linken kunnen kijken. het zijn beiden 2 favourieten van mezelf, en geven een ander beeld en uitleg dan jouw visie. Ik begrijp het nu helemaal niet meer. Bij voorbaat dank.

http://www.harunyahya.com/articles/32terrorism_people_soc09. php over people and the book & muslims

http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert2.htm 

Salaam Nefertiti

Ik heb de sites gelezen. Het ziet er allemaal wel mooi uit wat ik daar lees, maar niet alles klopt. Niet alles wat blinkt is goud, heb ik altijd geleerd. Als je de bronnen van de Islam volgt, en vooral de chronologische volgorde aanhoudt, dan blijkt al snel dat het toch ietsjes anders ligt.

 

Joden worden beschreven als mensen die de toorn van Allah op zich hebben afgeroepen, ze kennen de waarheid maar handelen anders. Christenen worden omschreven als misleid, ze zochten de waarheid, maar worden bedrogen.

 

Maar als al deze mensen werkelijk gaan geloven, krijgen ze een dubbele beloning. Lees de verkorte fatwa hierover van Ibn Uthaimin:  Confirmation That Judaism And Christianity Are Forms Of Disbelief

 

 

 

 

RahilAmin

Ik ben niet zo dol op inktzwammen en meer van dat soort paddo�s, geef mij maar een lekkere brandnetelsoep versierd met kastanjes en gekookte paardenbloembladeren.

 

 

Asalaam Aleikum beste broeder Jiyuu,

Dat van die paddo's was tegen alzukar bedoeld...niet om te beledigen maar gewoon als grapje. Geef mij overigens maar een lekkere Surinaamse Okersoep of chinese tayersoep.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Dani�l Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 17 oktober 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 40
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Dani�l Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2006 om 08:45

Beste Jiyuu,
Ik waardeer het erg dat je veel bronnen en duidelijke argumenten gebruikt. Toch heb ik een paar vragen dan wel opmerkingen.

Gequote van eerder stuk:
_________________
nefertiti

Probeer beter te lezen dan je nu doet. Er staat nergens hierboven dat je iemand kan verplichten tot de Islam te bekeren. Dat is onmogelijk en dom. En het is gewoon bangmakerij van de westerse islamofoben om zogenaamd te bewijzen hoe gevaarlijk mannen met baarden zijn.

 

Ik weet dat jij .... te houden.

Als wij de meest betrouwbare Qurangeleerden volgen, lezen we dat er na dat vers wat jij aanhaalde ook een ander vers is geopenbaard:

 

En wie er een andere godsdienst dan de Islam zoekt: het zal niet van hen aanvaardt worden en hij behoort in het hiernamaals tot de verliezers. 3:85

 

Ibn Abbas (radiallaho anho) zegt over de Quranvers 2:62, die jij aanhaalde, dat het betrekking had op de mensen die voor de tijd van RasoolAlah leefden en ieder hun eigen profeet volgden. En dat Allah erna vers 3:85 openbaarde toen er iemand dacht dat hij net zo goed een christen kon zijn.

_________________


Vers 3:84:

 

Zeg: "Wij geloven in God en in wat op ons is neergezonden en in wat op Ibrahiem en Ismaciel en Ishaak, Jackoeb en de stammen is neergezonden en in wat aan Moesa en cIsa en de profeten is gegeven van de kant van hun Heer. Wij maken geen enkel verschil tussen hen en aan Hem hebben wij ons overgegeven".

 

Wanneer ik vers 3:84 voor vers 3:85 lees, en het woord islam in 3:85 verander in "de Overgave van God" verander zie ik een tekst voor me die in plaats van vers 2:62 tegen te spreken, deze alleen maar bevestigt.

 

Ik vraag me namelijk net als Nefertiti af waarom er voor een bepaalde tijd wel vergeving zou zijn voor anders gelovigen en na een bepaalde tijd niet meer. Er is immers niet veel veranderd in deze Godsdiensten. Het hypothetische voorbeeld kan het voor sommigen wellicht nog verduidelijken.

 

Hypothetisch: Stel ik respecteer de mensen en wereld om me heen en leef als een werkelijk goed mens volgens de Joodse regelgeving. Zou ik dan na een bepaalde tijd ineens in de ongenade van Allah vervallen? Of is het logischer dat een genadig God als Allah mensen te allen tijde beoordeeld naar hun daden?


Ervanuitgaande dat Joden, Christenen en Moslims allen dezelfde God aanbidden, zou het dan ook niet logischer zijn als Allah de mensen die eerdere overleveringen van Zijn werk hebben gekregen ook genadig is, mits zij in harmonie met regels leven?

 

Wellicht vind je dat ik, net als Nefertiti te liberaal ben in sommige opvattingen. Omdat ik geloof in een God van liefde en deze boven enige geleerden dan ook stel, geloof ik echter dat iedereen die rein leeft een kans heeft op het hiernamaals. Dat wil ook niet zeggen dat ik geen respect heb voor de mensen die de regels van God strikter nemen, mits zij daarbij hun reinheid niet in het geding brengen.

 

Ik hoop een reactie te krijgen die mijn inzicht in de leer van Allah kan vergroten.

 

Salaam/Shalom/Vrede zij met u

 

Silence is the language of the wise.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2006 om 11:47

Beste Dani�l,

 

De Quran is een Boek dat vrij is van onduidelijkheid, verwarring en tegenstrijdigheden. Lees vers 4:82.

 

Ik heb je vraag gelezen en ik zal je mijn antwoord geven, als Allah het wilt. Om dat zo goed en kort mogelijk te doen en op een manier zodat er niet nog meer andere ingewikkelde vragen bij je opkomen, moet je mij wat dagen de tijd geven. Waarschijnlijk na of in het weekend zal ik er tijd aan kunnen besteden.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 oktober 2006 om 04:42

Beste Dani�l,

 

Bedankt voor het geduld.

 

Je zegt: �Ik hoop een reactie te krijgen die mijn inzicht in de leer van Allah kan vergroten.�

 

Bedankt dat je ten minste dat vertrouwen in mij hebt. Toch kan ik niet anders dan je adviseren bij de echte geleerden aan te kloppen. Zij hebben er langer voor gestudeerd en kunnen je betere adviezen geven dan ik. Ik kan alleen heel oppervlakkig ingaan op je vragen.

Een dieper inzicht in de Boodschap van Allah, kan alleen door Allah geschonken worden. Zolang je ervoor open staat, kan je bidden tot GOD en Hem vragen naar de diepere kennis en betekenissen achter het hoe en waarom van bepaalde zaken in de Islam.

 

-

 

Je zegt: �Wanneer ik vers 3:84 voor vers 3:85 lees, en het woord islam in 3:85 verander in "de Overgave van God" verander zie ik een tekst voor me die in plaats van vers 2:62 tegen te spreken, deze alleen maar bevestigt.�

 

Dit wat je doet heet in de Arabische taal Dhann. Dit valt onder gissen. Er is een Hadith (gezegde) van de Heilige Profeet (sallalaho alaihi wasallam):

 

Wie de Quran interpreteert met zijn eigen opinie, laat hem zijn plaats in het Hellevuur innemen.

 

Allah houdt van personen die het gissen en vermoeden achterwege laten. Laten we hier niet aan beginnen en slechts de interpretatie volgen van de metgezellen (radiallaho anhum) die in de tijd van de openbaringen aanwezig waren. Zij zorgden ervoor dat wij de juiste interpretatie overgeleverd kregen.

 

-

 

Je zegt: �Ik vraag me namelijk net als Nefertiti af waarom er voor een bepaalde tijd wel vergeving zou zijn voor anders gelovigen en na een bepaalde tijd niet meer. Er is immers niet veel veranderd in deze Godsdiensten.�

 

Tot aan de dood is er de mogelijkheid tot berouw en vergiffenis. Ik kan van niemand zeggen dat die of die persoon geen enkele kans meer maakt.

Het is Allah die onze daden heeft gecre�erd.

 

Terwijl God u en uw handwerk heeft geschapen

(Quran 37 as-Saaffaat vers 96)

 

En de mogelijkheid bestaat er altijd dat GOD een persoon al lang geleden heeft vergeven.

En dat kan bijvoorbeeld komen doordat een persoon uit onwetendheid handelde:

 

Voorzeker God vergeeft alle zonden, waarlijk, Hij is de Vergevensgezinde, de Genadevolle.

Wendt u tot uw Heer en onderwerpt u aan Hem voordat de straf over u komt, want dan zult gij niet meer worden geholpen.

(Quran 39:53-54)

 

En GOD is natuurlijk nooit onrechtvaardig. Als een persoon verkeerd handelt, zal hij berouw moeten tonen voor zijn handelingen, niet moeten terugvallen in zonden en vanaf dat moment goede daden moeten verrichten.

 

Waarlijk, God doet in het geheel geen onrecht aan. Als het een goede daad is vermenigvuldigt Hij deze en geeft van Zijn kant een grote beloning.

(Quran 4:40)

 

Je zei: �Er is immers niet veel veranderd in deze Godsdiensten.�

 

Moslims geloven dat de Quran de laatste Boodschap van GOD is. De verschillende Shariah die aan eerdere profeten zijn gezonden vanaf de Shariah van Adam (alaihi salaam=vrede zij met hem) en het niet benaderen van de boom met de appel, tot aan de Shariah van profeet Musa (alaihi salaam) (Mozes) en de Shariah van Isa bin Maryam (alaihi salaam) (Jezus, de zoon van Maria), deze Shariahs bevatten allemaal zuivere openbaringen die nog steeds intact zijn. Maar boeken die door de mens zijn veranderd of aangepast en in de loop der eeuwen verkeerd zijn ge�nterpreteerd, worden niet geaccepteerd door een Moslim.

 

-

 

Je zegt: �Stel ik respecteer de mensen en wereld om me heen en leef als een werkelijk goed mens volgens de Joodse regelgeving. Zou ik dan na een bepaalde tijd ineens in de ongenade van Allah vervallen? Of is het logischer dat een genadig God als Allah mensen te allen tijde beoordeeld naar hun daden?�

 

Toen ik net 1 week tot de Islam bekeerde, liep ik ook met dezelfde vraag in mijn hoofd. Wat dan met al die miljoenen mensen die geen Moslim zijn, maar wel zo goed mogelijk proberen te leven? Gaan die allemaal branden in de hel, en was ik eraan ontsnapt en had ik doodgewoon geluk gehad? Het was voor mij moeilijk om zoiets te geloven. Ik was toen pas een week bekeerd en ik vond mezelf voor die tijd echt niet zo duivels dat ik van mezelf en vroegere geloofsgenoten dacht dat we voor eeuwig in de hel zouden gaan branden. Als iemand mij in die tijd zou antwoorden dat alle niet-moslims in de hel zouden branden, had ik meteen afstand genomen van het geloof.

 

Nu, 10 jaren later, als iemand mij zou vragen of moeder Theresa in de hel zal belanden � dan zeg ik: Ja.

Ondanks al haar goede en vrome daden - als Moeder Theresa stierf zonder berouw te hebben en zelfs ook niet in de allerlaatste momenten van haar leven in de Islam te hebben geloofd, zijn al haar vrome daden waardeloos in het hiernamaals. Haar goede daden worden wel door GOD geaccepteerd in deze wereld. Hier in deze wereld krijgt zij haar beloning voor al haar vrome daden. Maar die zullen haar niet kunnen helpen in het volgende leven zonder dat ze in deze wereld ook de Islam heeft geaccepteerd.

 

Zelfs wanneer profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) zich schuldig zou hebben gemaakt aan Shirk (deelgenoten toekennen aan de Enige GOD), dan zouden al zijn goede en vrome daden ook niet meer van nut voor hem zijn in het hiernamaals.

 

Shirk (deelgenoten aan GOD toekennen) is de zwaarste misdaad in de Islam. Een misdaad waarop een zware straf rust. Geloof maakt dan niet meer uit, ook al ben je jood, athe�st, boeddhist, Moslim, democraat, heiden, tovenaar, mao�st of wat dan ook. Wie aan Shirk doet, verkwist al zijn goede en vrome daden voor het hiernamaals. In deze wereld krijg je nog wel je beloningen ervoor, maar ze worden niet geaccepteerd in het volgende.

 

Er zijn meer oorzaken om je vrome daden te vergooien. Bijvoorbeeld hetzelfde speelt ook als een Moslim thuis naar pornografische blaadjes en films zit te kijken. Maar wanneer hij naar de moskee gaat, kijkt hij wel uit om zijn lectuur mee te nemen en aan zijn vrienden te laten zien. Nee, want dan is hij bang voor de mensen. Maar thuis, alleen op z�n kamer of achter de buis, zien de mensen hem niet. Dus daar durft hij het wel. Deze persoon is banger voor mensen dan voor Allah. Wat kunnen we van de rest van zijn daden denken? Jaren van bidden en vasten, jaren lang ouderen en armen, wezen, weduwen en hongerige mensen helpen, misschien is ie wel 25 keer op Hajj geweest (bedevaart) � al deze goede en vrome daden zijn ineens niet veel meer waard.

 

Maar om weer terug te komen op het voorbeeld van Moeder Theresa en al haar goede vrome daden. Moeder Theresa aanbad de drie-eenheid. God de vader; god de zoon; en god de heilige geest. Ik sprak pas geleden nog een christen die bij hoog en laag volhield dat GOD de Enige en EEN is. Maar na een minuut of twee vertelde hij trots dat hij in een droom naar de hemel is gereisd en daar zag hij DRIE !!! stoelen. Een grote gouden stoel en twee kleinere gouden stoelen. Eentje voor god de vader en de twee andere voor god de zoon en god de geest.

Dit is Shirk! En Shirk vernietigt.

 

-

 

Je zegt: �Ervanuitgaande dat Joden, Christenen en Moslims allen dezelfde God aanbidden, zou het dan ook niet logischer zijn als Allah de mensen die eerdere overleveringen van Zijn werk hebben gekregen ook genadig is, mits zij in harmonie met regels leven?�

 

Allereerst: Zeggen dat we dezelfde GOD aanbidden is godslastering. Onze GOD heeft geen blond golvend haar en blauwe ogen. Een dergelijk beeld van GOD heeft geen 1 Moslim in de wereld, dit is een racistisch beeld. Is dat de GOD die de hele wereld zou moeten volgen? Moslims in Afrika, Azi� en in het Middenoosten volgen een andere GOD dan een blauwogige blonde god van de christenen. Onze GOD heeft geen blond haar, slaapt niet, eet niet en is niet geboren en krijgt zelf ook geen kinderen.

Als je zegt dat de GOD van de joden, christen en Moslims dezelfde GOD is, dan weet je niet wat je zegt. En beledig je mijn religie en mijn GOD.

 

Onze GOD is niet van vlees, woont ook niet in zijn eigen creatie (de hemel). Allah is zeker ook niet overal aanwezig. Ikzelf kom niet in nachtclubs, discotheken of casino�s, dat is te laag voor mij. Hoe kan ik dan zeggen dat GOD wel overal aanwezig is? Ik aanbid duidelijk een andere GOD dan de christenen. Sorry.

 

En verder, de joden en christenen die leefden in die tijd dat hun profeet er ook was, en als de regels waarin zij in harmonie willen leven van GOD afkomstig zijn en niet van de mens, hebben niets te vrezen. In alle wetten en regels van eerdere geschriften, die in overeenstemming zijn met de laatste Boodschap, de Quran, moeten zelfs de Moslims in geloven. Aanpassingen en toevoegingen in de woorden van GOD of van de profeten, zien wij als onbetrouwbaar en het leven volgens die aangepaste regels is voor ons dwaling.

 

Naast het christendom is de Islam de enige religie die het geloof in Jezus (vrede zij met hem) als voorwaarde kent. Ook het geloof in eerdere Profeten als Mozes, David, Noah enz. zijn een vast onderdeel van het geloof van een Moslim. Maar toch kan een Moslims geen christen of jood zijn.

 

Voor een Moslim zijn alle bijbelse profeten ook Moslims. Want ze kwamen allen met de zelfde Boodschap. Abraham, Noah, Mozes en Jezus etc. (vrede op hen allen) zien wij allemaal als Moslims. Elk van hen kwam in zijn eigen tijd met zijn eigen deel van de Boodschap voor een bepaalde groep mensen in die specifieke tijd. De laatste in rij van de profeten was Muhammad (sallalaho alaihi wasallam), die de Boodschap voltooide en de opdracht kreeg die aan de hele mensheid over te brengen: de Islam - de religie voor de gehele mensheid. En het is deze Islam die al die mooie en nobele regels bevat die men vroeger ook kreeg geopenbaard, maar nu in diepte verder worden behandeld in de Quran.

 

-

 

Je zegt: �Wellicht vind je dat ik, net als Nefertiti te liberaal ben in sommige opvattingen. Omdat ik geloof in een God van liefde en deze boven enige geleerden dan ook stel, geloof ik echter dat iedereen die rein leeft een kans heeft op het hiernamaals. Dat wil ook niet zeggen dat ik geen respect heb voor de mensen die de regels van God strikter nemen, mits zij daarbij hun reinheid niet in het geding brengen.�

 

Wie wil leven, handelen en strijden voor z�n eigen versie van het paradijs in naam van zijn god, god de vader, god de zoon, god de heilige geest, of in naam van welke andere god van welke religie dan ook, moet dat maar doen - waar die persoon in gelooft dat zijn versie van het paradijs zal liggen, is zijn probleem.

 

En als je zegt de zuivere leer te willen volgen en niet de geleerden erom heen. Begin dan bij je eigen bijbel. (ervan uitgaande dat je christen bent) Vergeet de theorie�n over de drie-eenheid bedacht door je geleerden en volg Jezus (alaihi salaam) die zelf zegt dat hij geen GOD is.

 

En Jezus antwoordde hem: Het voornaamste van alle geboden is dit: "Hoor Isra�l, de Heer onze God is een ��nig Heer.

(Bijbel hoofdstuk Marcus 12:29)

 

En zie, er trad een tot hem en zeide: Goede Meester, wat zal ik goeds doen, opdat ik het eeuwige leven moge hebben?

En hij zeide tot hem: Wat noemt gij mij goed? Niemand is goed dan de enige God. Maar wilt gij ten leven ingaan, zo houd de geboden.

(Bijbel hoofdstuk Matthe�s 19:16-17)

 

Volg Jezus (alaihi salaam) die zegt dat GOD de Enige is. Dan zijn we een stuk dichter bij elkaar.

De Quran bevat enkel de woorden van GOD, en de overleveringen van de profeet (sallalaho alaihi wasallam) zijn vermeld in andere boeken. Voor Moslims is het dus makkelijker die scheiding aan te brengen tussen woord van GOD en woord van mens. Niet dat ik de twee van elkaar wil scheiden, want dat hebben de vroegere geleerden ook nooit gedaan.

 

Jij wilt geen geleerden volgen, maar juist mede dankzij geleerden is de religie voort blijven bestaan.

De metgezellen en naasten van profeten die ons de religie hebben overgeleverd zijn de beste geleerden waar wij alles aan te danken hebben. Zonder hen zaten we nu ook met lege handen. Van wie anders moeten wij de religie van GOD leren? Van politici, tovenaars en waarzeggers? Of moeten we onze eigen emoties gaan volgen? Alles is beter dan dit.

 

Je zei: �Omdat ik geloof in een God van liefde en deze boven enige geleerden dan ook stel, geloof ik echter dat iedereen die rein leeft een kans heeft op het hiernamaals.�

 

De Islam gaat een stap verder en zegt dat ook degenen die zondigen en fout leven die kans op het hiernamaals hebben. En niet, zoals jij zegt, alleen hij die �rein leeft�. Ik kan van niemand zeggen: �jij, jij en jij, jullie gaan branden in de hel�. Want ook ik weet niet wat Allah al heeft bepaald over die persoon. Hoeveel Islamhaters zijn inmiddels bekeerd tot de Islam. Er zijn zat voorbeelden te vinden. Maar wat ik wel kan doen, is iemand vertellen met Quran en Soennah als bewijs wat halal is en wat haraam is en wat de gevolgen zullen zijn, als iemand geen berouw toont en toch stug door gaat met z�n zonden.

Niemand weet wanneer zijn/haar tijd zal komen om deze wereld te verlaten. Ben je geen Moslim, dan dien je vanaf het moment dat je bekeert zo snel en zo goed mogelijk te gaan leven. Voor een geboren Moslim betekent dat, vanaf het moment dat hij zich meer in zijn eigen geloof is gaan verdiepen.

 

Iemands geloof alleen, is niet voldoende om het Paradijs te bereiken. Onze daden dienen ook in overeenstemming te zijn met de geboden van GOD.

 

Mijn GOD is ook een liefdevolle GOD. En zelfs meer dan dat. Maar Hij is ook niet dom. De tijd dat we nog gezond zijn en in de bloei van ons leven verkeren, feesten wij erop los en verbreken we alle wetten die GOD ooit heeft bedacht. We komen thuis op de meest onchristelijke tijden en genieten volop van iedere zonde in het leven. Maar, op het laatste moment wanneer we de dood in de ogen kijken, hebben mensen de neiging nog snel even de mening bij te stellen. Die ellendelingen heb je ook. Slechts hen die uit onwetendheid handelden en uiteindelijk spijt hebben gekregen en ook zelfs op het laatste moment bekeren, voor hen is GOD inderdaad liefdevol EN genadig. God zegt hierover:

 

Waarlijk, berouw bestaat bij God alleen van degenen, die in onwetendheid kwaad doen en dan daarna berouw hebben. Dezen zijn het, tot wie God Zich met barmhartigheid wendt; en God is Alwetend, Alwijs.

Er is geen (aanvaarding van) berouw voor degene, die kwaad doet, totdat de dood hem in het gezicht staart en hij zegt: �Ik heb berouw;

(Quran 4:17-18)

 

Tenzij je dus een niet-moslim bent of een onwetende Moslim die op het sterfbed ligt en pas dan in de waarheid begint te geloven. Voor jou is onze GOD niet alleen liefdevol maar ook genadig.

 

Beste Dani�l,

Mijn verhaal heb ik moeten inkorten omdat het anders nog minstens 7 keer langer zou gaan worden. Ik maak gebeden zodat je hart geopend zal worden en mijn verhaal je leven voor eens en altijd zal veranderen. Verlaat de leugens die ons jarenlang zijn voorgeschoteld en stort je op de ware religie, de religie van Abraham, Mozes, Jezus, Muhammad en alle andere profeten (alaihim salaam).

 

Al het goede komt van Allah en al de fouten zijn voor mijn eigen rekening.

 

Gegroet,

Jiyuu

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 oktober 2006 om 09:42

Asalaam Aleikum,

MashaALLAH broeder Jiyuu....dat heb je echt prachtig uitgelegd. Moge ALLAH Subhana Wa Ta'ala je belonen.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2006 om 02:57
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum,

MashaALLAH broeder Jiyuu....dat heb je echt prachtig uitgelegd. Moge ALLAH Subhana Wa Ta'ala je belonen.

Salaam.

Wa alaikum salaam warahmatullah,

Moge Allah jou belonen broeder

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.