Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De Bijbel en haar tegenstrijdigheden

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De Bijbel en haar tegenstrijdigheden
    Geplaatst op: 04 november 2006 om 20:40
Assalamu 3aleykum,

Een vervolg op een kleine discussie in het topic "Zeg eens iets liefs over anderen...". Ik hoop dat er niemand beledigt wordt en ook niet dat er tumult ontstaat aangezien de tegenstrijdigheden al h��l bekend zijn.

In eerste instantie geplaatst door Priscilla

ik wil niet grof klinken, maar als het niet moeilijk is om de bijbel te begrijpen, hoe verklaar je dan de alom bekende cotradicties?

Hele goede vraag hoor. Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik deze beantwoord vanuit mijn geloof? Het zal anders niet lukken namelijk. Er zijn alom bekende contradicties omdat er blijkbaar mensen zijn die denken dat Gods boodschap gaat over het aantal engelen dat bij Jezus' graf zat of de manier waarop Judas zelfmoord pleegde, enzovoort.

Ik geloof niet dat het daarom gaat. God heeft veel belangrijker dingen te vertellen en er past niet zoveel in een boek! Ik denk dat hij de mensen juist wil laten inzien hoe zij in elkaar zitten en hoe Hij zelf in elkaar zit, zodat ze hem kunnen dienen en het leven kunnen begrijpen. Zou je dat kunnen bereiken wanneer je weet hoeveel engelen er bij Jezus' graf zaten? Volgens mij maakt de Bijbel door de verschillen in de tekst juist duidelijk dat het daar helemaal niet om gaat! Het stuurt je als het ware naar de echte betekenis, als je de Bijbel dan al niet weggelegd hebt.

Maar een aantal mensen zal op zulke dingen altijd blijven stuklopen. Dat komt niet door Gods boodschap maar door hun eigen instelling. Mensen met een hoogmoedige instelling worden door de kleine foutjes afgeketst, maar mensen die open staan voor God kijken door die foutjes heen en ontdekken de waarheid erachter. In de Bijbel wordt dit ook uitgelegd. Ik zal een aantal Bijbelteksten neerzetten om dit duidelijk te maken:

    Jezus zei "Daarom vertel ik hun gelijkenissen. Want zij kijken, maar zien niets; zij horen, maar verstaan en begrijpen niets. Zo gaat in hen de profetie van Jesaja in vervulling: Luister zo goed als u kunt, verstaan zult u niet. Kijk zo scherp als u wilt, zien zult u niet. Want het hart van dit volk is ontoegankelijk, ze hebben hun oren toegestopt en hun ogen dichtgeknepen. Want anders zouden ze zien met hun ogen en horen met hun oren, ze zouden inzicht verkrijgen, tot inkeer komen en door mij worden genezen." (mat13, jes6)

    En: In die tijd zei Jezus ook: "Ik loof u, Vader, Heer van hemel en aarde, omdat u deze dingen voor wijzen en verstandigen verborgen hebt gehouden, maar ze aan eenvoudige mensen hebt onthuld." (mat11:25, luc10:21)

    En Paulus schrijft: "Want zoals God in zijn wijsheid bepaalde, heeft de wereld hem niet door haar wijsheid gekend, en hij heeft besloten hen die geloven te redden door de dwaasheid van onze verkondiging. (...) Wat in de ogen van de wereld dwaas is, heeft God uitgekozen om de wijzen te beschamen; wat in de ogen van de wereld zwak is, heeft God uitgekozen om de sterken te beschamen; wat in de ogen van de wereld onbeduidend is en wordt veracht, wat niets is, heeft God uitgekozen om wat w�l iets is teniet te doen." (1kor1)

De Islamitische (en andere) geleeren die de Bijbel uitpluizen naar tegenstrijdigheden zijn vast heel slim, maar ze zullen nooit begrijpen waar het echt om gaat, want dat is hun doel niet. Het enige wat ze belangrijk vinden zijn die kleine gegevens die wel eens verschillen. Verder willen ze niet kijken. Ze zien dus alleen maar dwaasheid als ze de Bijbel lezen. De clue dringt niet tot ze door omdat ze bij de foutjes al gevonden hebben wat ze zochten. Maar de Bijbel is te begrijpen voor iedereen die zijn hart voor God open heeft staan. Natuurlijk zal zoiemand niet meteen alles begrijpen maar wel genoeg om God te dienen.


Allereerst is mijn doelstelling niet om een bepaalde groep (Amish sekte of iets dergelijks) te beledigen of iets in die aard.

Amma ba3d;

Met mijn woordkeuze "alom bekende contradicties" doelde ik eerder op alle contradicties, m.a.w. contradicties die zich voordoen in de bijbel zelve, als contradicties in verband de wetenschap, als contradicties met de mensheid, etc...

Ik ga insha'Allah 2 onderwerpen aan bod brengen die typisch verouderd worden uitgelegd, nl. het onderwerp "vrouwen" en "de aarde".

* Vrouwen [New International Version];

Boek van Leviticus, hoofdstuk 12, vers 1 tot 5
(vrouwen die de dubbele periode onrien worden als ze bevallen van een meisje, t.o.v. een jongen)

* De Aarde (haar vorm, beweging, etc...) [New International Version];

Boek van Dani�l, hoofdstuk 4, vers 10-11
Boek van Jesaja, hoofdstuk 40, vers 22
Gospel van Mathew, hoofdstuk 4, vers 8
Gospel van Luke, hoofdstuk 4, vers 5
Boek van Psalmen, hoofdstuk 93, vers 1
Boek I van Kronieken, hoofdstuk 16, vers 30

Dan krijg je, als ik me niet vergis, de vorm die als volgt eruit ziet (een munt, een cd, een oppervlakte van een cirkel):



Ik heb het niet alleen over die 2 onderwerpen alleen, als je me correct begrijpt. Dus mijn vraag is eigenlijk hoe U er mee omgaat, ik vraag ze niet om uit te leggen (wat eigenlijk wel beter is).


Ma3a salaam,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Protestant Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 25
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Protestant Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2006 om 08:10

 

Heb de teksten na gelezen, maar zie de contradicties niet. Het klopt allemaal. Lezen dus wat er staat, en in zijn verband.

Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2006 om 08:44

Goed onderwerp. Hoe ga ik hiermee om?

* Vrouwen

Lev 4:1-5 Zeg tegen de Isra�lieten: �Wanneer een vrouw een kind baart en het is een jongen, blijft ze zeven dagen onrein; ze is dan op dezelfde manier onrein als tijdens haar menstruatie. Op de achtste dag moet het kind besneden worden. Daarna duurt het nog drie�ndertig dagen voor ze rein is na haar bloeding bij de bevalling; tijdens deze periode mag ze niets aanraken dat heilig is en de HEER toebehoort, en mag ze het heiligdom niet binnengaan. Wanneer ze een dochter baart, blijft ze veertien dagen onrein; ze is dan op dezelfde manier onrein als tijdens haar menstruatie. Daarna duurt het nog zesenzestig dagen voor ze rein is na haar bloeding bij de bevalling.

Ik denk dat dit met de besnijdenis te maken heeft. Alleen jongens moesten besneden worden, en daar stond dan tegenover dat de moeder minder lang onrein was. Meisjes hoefden dat niet, en daarom moest de moeder langer als onrein beschouwd worden.

* De Aarde

Voordat ik op de teksten in ga zeg ik dat ik niet geloof dat de mensen toen wisten hoe het heelal in elkaar zat. In elke tijd hebben we een bepaald beeld van de wereld, en in elke tijd klopt daar niet alles aan. Wanneer we ons gevoel verwoorden door middel van vergelijkingen in de wereld, vertellen we geen onjuistheden. Het is dan namelijk onze bedoeling niet om iets over de wereld te zeggen. Een profeet brengt boodschappen van God over aan de mensen. Het is geen wetenschapper die kennis over de materi�le wereld wil overdragen. Als je in deze tijd om je heen kijkt zie je ook dat veel kennis over de wereld niet leidt tot geloof of schuldbesef. Daar is hele andere kennis voor nodig. Veel wetenschappers worden met al hun kennis juist arrogant. Wat zou nou het doel zijn van de volgende verzen?:

    Dan 4:10-11 Wat de gezichten betreft, die mij op mijn legerstede voor ogen kwamen, ik zag: er stond een boom midden op de aarde van grote hoogte; die boom was groot en sterk, zijn hoogte reikte tot aan de hemel, en hij was te zien tot aan het einde der gehele aarde;
Dit is een gedeelte van een droom. Het gaat dus om de uitleg van de droom, waaruit blijkt dat de droom sowieso symbolisch is: de grootheid van de koning wordt hier beschreven. Daarbij, als ik pietepeuterig en letterlijk zou willen zijn, kan de boom hele brede takken hebben die overal ter wereld te zien zijn.

    Jes 40:22 Hij troont boven het rond der aarde, en haar bewoners zijn als sprinkhanen; Hij breidt de hemel uit als een doek en spant hem uit als een tent waarin men woont.
Als ik weer pietepeuterig wil zijn kan ik dit ook rechtpraten. Ook een bol is rond. Als God vanuit de ruimte naar de aarde kijkt ziet hij een cirkel. Hier zou ik zelfs kunnen beginnen over een wetenschappelijk wonder in de bijbel! In andere vertalingen staat schijf, en geloof ik ook ergens cirkel. Om weer overdreven precies te doen: deze vormen hebben helemaal geen dikte zoals een muntstuk of een cd! De schrijver had dit dus nooit letterlijk kunnen bedoelen. Toch denk ik dat men in die tijd de wereld als schijf zag. Maar dat maakt helemaal niets uit voor het dienen van God. Je kunt net zo goed christen zijn op een platte aarde als op een bol.

    Mat 4:8 Wederom nam de duivel Hem mede naar een zeer hoge berg en hij toonde Hem al de koninkrijken der wereld en hun heerlijkheid

    Luc 4:5 En hij voerde Hem op een hoogte en toonde Hem al de koninkrijken der wereld in een ogenblik tijds.

Zoveel koninkrijken laten zien van over zo'n grote afstand kan sowieso niet. Als het al een wonder is, waarom zou alle koninkrijken zien dan geen wonder zijn.

    Ps 93:1 De HERE is Koning. Met majesteit heeft Hij Zich bekleed; de HERE heeft Zich bekleed, Hij heeft Zich met kracht omgord. Vast staat nu de wereld, zij wankelt niet.

    1Kron 16:30 beef voor zijn aangezicht, gij ganse aarde:
    vast staat nu de wereld, zodat zij niet wankelt.
Gaan deze verzen over de eigenschappen van de aarde, of willen ze zeggen dat God de wereld in zijn hand heeft en we ons geen zorgen hoeven te maken? Ik denk het laatste. Opnieuw kan ik moeilijk doen en zeggen dat je elk punt in het heelal kan nemen en zeggen dat dat stilstaat en al het andere beweegt. Iets beweegt namelijk alleen maar ten opzichte van andere dingen. Maar ik ga er echt niet vanuit dat de schrijvers zoiets van het heelal wisten.
 
Als je nog meer teksten hebt hoor ik die graag.
Terug naar boven
Protestant Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 25
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Protestant Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2006 om 10:28

Priscilla,

Misschien mag ik je Dan. 4 vers 10 tot 11 eens uitleggen.

Het is echt niet zo moeilijk hoor, als je maar door leest, want het antwoord staat al in vers 20 tot 26.

Wat hier dus geschreven werd, was voor die tijd toekomst.Die boom was het rijk van koning Nebukadnezar, in de toenmalige bewoonde wereld. Daarom staat er in vers 11 groot en sterk, en zijn hoogte reikte aan den hemel en hij werd gezien tot aan het einde der ganse aarde. M.a.w. Idereen sprak over de grootheid van Nebukadnezars rijk. Maar Nebukadnezar kreeg grootheids waanzin om dat hij dacht dat hij dat rijk uit eigen kracht had volbracht. Daarom kwam de droom als waarschuwing en als toekomst.

De toekomst is deze, dat de boom (lees het grote rijk, Babel) zou vallen, maar het komt weer terug. Hoe weten wij dat?  vers 23b zegt: Houwt dezen boom af en verderf hem (dat was het rijk van Nebukadnezar)  doch laat den stam met zijn wortels in de aarde, en met een ijzeren en koperen band in het tedere gras enz....

Hier word voorzegt, (voorspellen doet de bijbel niet, dat doet het weerpraatje) dat er na deze twee rijken zullen komen, die we herkennen aan Koper en IJzer. Dat waren immers die 2 banden die om die boom gingen. Lees nu eens Dan 2 vers 39-40. Hier heb je ze. 39b het derde koninkrijk, van Koper enz... vers 40, En het vierde koninkrijk zal hard zijn gelijk IJzer.

Het kopere- rijk was het Griekse- rijk, oftewel Alexander de Grote. (Hij werd 33 Jaar.) Het Ijzere rijk was het Romeinse- rijk. En nu is het wachten op het herstel van het Babelonische- rijk. In omvang zal het de groote hebben van het Griekse rijk, maar haar hoofdstad is??............... Ja ja, Babel wat ligt in het huidige Irak.

Voor zover over Daniel 4.

Vr gr Protestant.  

Terug naar boven
Somos Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 21
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Somos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 15:15

Allah is Groot!

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 17:03
Zo zijn ook de Christelijke geleerden die de Koran uitpluizen op
tegenstrijdigheden en onwaarheden heel slim. Zowel islamitische
geleerden als christelijke geleerden komen wel tot de conclusie dat er
behalve overeenkomsten ook heel grote verschillen zijn tussen het Boek
en de Koran. Zo groot zijn de verschillen zelfs dat maar een van de
boeken of geen van beide waar kan zijn...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2006 om 08:32
Maar we zijn bezig over de Bijbel, dus insha'Allah op deze onderwerp blijven.

Ik ga hier nog op antwoorden, insha'Allah.
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Somos Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 21
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Somos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2006 om 15:43

Allah is Groot!

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2006 om 16:06
Somos, ik weeet niet hoe je aan die wijsheid komt... maar die wijsheid
heeft wel zo zijn onvolkomenheden.
Er bestaat helemaal geen originele Koran. De Koran die jij kent is pas vele
jaren na de dood van Mohammed samengesteld uit informatie die
fragmentarisch en door overlevering bekend was. Daar kunnen echte
Koran geleerden je meer over vertellen dan ik.

En het nieuwe testament is er idd pas later bij gekomen. Logisch, want
het nieuwe testament betreft de geschiedenis, de boodschap en het
onvolprezen verlossingswerk van Jezus. Dat moet jij toch weten als kind
van christelijke ouders...

Ook waar het vandaan komt dat Jezus aanbeden wordt en wat met de 3-
eenheid bedoeld wordt zou je moeten weten als je echt een christelijke
opvoeding genoten hebt... zoals je ook zou moeten weten dat Jezus
niet te vergelijken is met de andere profeten.

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Somos Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 21
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Somos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2006 om 17:41

Allah is Groot!.

Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2006 om 18:12

Maar we zijn bezig over de Bijbel, dus insha'Allah op deze onderwerp blijven.

Helemaal mee eens. Als iemand het wil hebben over tegenstrijdigheden in de Koran of de onbetrouwbaarheid ervan kan hij dat beter in een ander onderwerp zetten. Laten we er ook niet op ingaan. Dit is een onderwerp over bijbelse tegenstrijdigheden. Ik nodig iedereen uit om die hier te posten met vragen. 

Terug naar boven
Somos Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 21
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Somos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2006 om 18:39

Ik haal al mijn berichten weg om de rede die ik heb opgeschreven in mijn afscheid.

Vergeef mij...

Allah is Groot!

Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawood102 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 03:40

nou in dat geval laten we de bijbel effe bestuderen he pricilla (wijsneus)

Fouten en tegenstrijdigheden


In de bijbel staan diverse verzen die eenzelfde gebeurtenis beschrijven. Hoe kan het dan dat de verschillende verzen verschillende feiten vertellen?

2 Samu�l 8:4 blz. 262�en David nam van hem gevangen zeventienhonderd ruiters en twintigduizend man voetvolk�

Vergelijk eens met 1 Kronieken 18: 4 blz. 351...David veroverde op hem duizend wagens, zevenduizend ruiters en twintigduizend man voetvolk�

1 Koningen 4:26 blz. 285 �Voorts had Salomo veertigduizend kribben voor de paarden�

Vergelijk eens met 2 Kronieken 9:25 blz. 367�Voorts had Salomo vierduizend stallingen voor de paarden�

2 Samu�l8:9-10 blz. 262�Toen Toi, de koning van Hamat, � en �zond Toi zijn zoon Joram naar koning David�

Vergelijk eens met 1 Kronieken 18:9-10 blz. 351�Toen Tou, de koning van Hamat, � en �zond hij zijn zoon Hadoram met naar koning David�

2 Samu�l 10:18 blz. 263�en David doodde van de Aramee�rs zevenhonderd wagenpaarden en veertigduizend ruiters�

Vergelijk eens met 1 Kronieken 19:18 blz. 352�en David doodde van de Aramee�rs zevenduizend wagenpaarden en veertigduizend man voetvolk..

2 Koningen 8:26 blz. 316 �Twee�ntwintig jaar was Achazja oud, toen hij koning werd�

Vergelijk eens met 2 Kronieken 22:2 blz. 376�Achazja was twee�nveertig jaar oud, toen hij koning werd�

2 Koningen 24:8 blz. 334�Jojakin was achttien jaar oud, �, hij regeerde drie maanden te Jeruzalem�

Vergelijk eens met 2 Kronieken 36:9 blz. 390�Jojakin was achttien jaar oud, �, hij regeerde drie maanden en tien dagen in Jeruzalem�

Vergelijk ook eens met 2 Kronieken 36:9 blz. 423 van �Het Boek��Jojachin was acht jaar oud� (Bijbels onderling verschillen dus ook)

Genesis 6:3 blz. 4�Mijn geest zal niet altoos in de mens blijven,�, zijn dagen zullen honderd twintig jaar zijn�

Vergelijk eens met Genesis 9:29 blz. 7�zo waren al de dagen van Noach negenhonderd vijftig jaar�

1 Koningen 7:26 blz. 288 �Zij had een inhoud van tweeduizend bath�

Vergelijk eens met 2 Kronieken 4:5 blz. 362 �Zij had een inhoud van drieduizend bath�

Genesis 2:17 blz. 2�maar van de boom van kennis van goed en kwaad, daarvan zult gij niet eten, want ten dage, dat gij daarvan eet, zult gij voorzeker sterven�

vergelijk eens met Genesis 5:5 blz. 4�zo waren al de dagen van Adam, die hij geleefd heeft, negenhonderd dertig jaar�

en Adam had van de boom gegeten: zie Genesis 3:12 blz.2: �en toen heb ik gegeten�

1 Korinti�rs 3:8 blz. 149 �alleen zal elk zijn eigen loon krijgen naar zijn eigen werk�

en Ezechi�l 18:20 blz. 735�De gerechtigheid van de rechtvaardige zal alleen rusten op hemzelf en de goddeloosheid van de goddeloze zal alleen rusten op hemzelf�


 

en dit is nog maar een begin er zijn wel 50000 fouten gevonden

we kunnen einde loos doorgaan.

a salaam oe 3alaikom
Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawood102 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 03:42

salaam oe 3ailakom broeders en zusters

gegroet allemaal was een tijdje weg geweest zie allemaal nieuwe lede dus.  D8 laaat ik ook een keer mijn stem tikken 

a salaam oe 3alaikom
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 04:25
In eerste instantie geplaatst door dawood102

salaam oe 3ailakom broeders en zusters


gegroet allemaal was een tijdje weg�geweest zie allemaal nieuwe lede
dus.� D8 laaat ik ook een keer mijn stem tikken�



Leuk hoor. Maar jij bent Mo toch niet? wil de ware Mo even
opstaan?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 04:39
In eerste instantie geplaatst door dawood102

nou in dat geval laten we de bijbel effe
bestuderen he pricilla (wijsneus)


Fouten en tegenstrijdigheden In de bijbel staan diverse verzen die
eenzelfde gebeurtenis beschrijven. Hoe kan het dan dat de verschillende
verzen verschillende feiten vertellen? 2 Samu�l 8:4 blz. 262�en David
nam van hem gevangen zeventienhonderd ruiters en twintigduizend man
voetvolk� Vergelijk eens met 1 Kronieken 18: 4 blz. 351...David
veroverde op hem duizend wagens, zevenduizend ruiters en
twintigduizend man voetvolk� 1 Koningen 4:26 blz. 285 �Voorts had
Salomo veertigduizend kribben voor de paarden� Vergelijk eens met 2
Kronieken 9:25 blz. 367�Voorts had Salomo vierduizend stallingen voor
de paarden� 2 Samu�l8:9-10 blz. 262�Toen Toi, de koning van Hamat,
� en �zond Toi zijn zoon Joram naar koning David� Vergelijk eens met
1 Kronieken 18:9-10 blz. 351�Toen Tou, de koning van Hamat, � en �
zond hij zijn zoon Hadoram met naar koning David� 2 Samu�l 10:18 blz.
263�en David doodde van de Aramee�rs zevenhonderd wagenpaarden
en veertigduizend ruiters� Vergelijk eens met 1 Kronieken 19:18 blz.
352�en David doodde van de Aramee�rs zevenduizend wagenpaarden en
veertigduizend man voetvolk.. 2 Koningen 8:26 blz. 316 �Twee�ntwintig
jaar was Achazja oud, toen hij koning werd� Vergelijk eens met 2
Kronieken 22:2 blz. 376�Achazja was twee�nveertig jaar oud, toen hij
koning werd� 2 Koningen 24:8 blz. 334�Jojakin was achttien jaar oud,
�, hij regeerde drie maanden te Jeruzalem� Vergelijk eens met 2
Kronieken 36:9 blz. 390�Jojakin was achttien jaar oud, �, hij regeerde
drie maanden en tien dagen in Jeruzalem� Vergelijk ook eens met 2
Kronieken 36:9 blz. 423 van �Het Boek��Jojachin was acht jaar oud�
(Bijbels onderling verschillen dus ook) Genesis 6:3 blz. 4�Mijn geest zal
niet altoos in de mens blijven,�, zijn dagen zullen honderd twintig jaar
zijn� Vergelijk eens met Genesis 9:29 blz. 7�zo waren al de dagen van
Noach negenhonderd vijftig jaar� 1 Koningen 7:26 blz. 288 �Zij had een
inhoud van tweeduizend bath� Vergelijk eens met 2 Kronieken 4:5 blz.
362 �Zij had een inhoud van drieduizend bath� Genesis 2:17 blz. 2�
maar van de boom van kennis van goed en kwaad, daarvan zult gij niet
eten, want ten dage, dat gij daarvan eet, zult gij voorzeker sterven�
vergelijk eens met Genesis 5:5 blz. 4�zo waren al de dagen van Adam,
die hij geleefd heeft, negenhonderd dertig jaar� en Adam had van de
boom gegeten: zie Genesis 3:12 blz.2: �en toen heb ik gegeten� 1
Korinti�rs 3:8 blz. 149 �alleen zal elk zijn eigen loon krijgen naar zijn
eigen werk� en Ezechi�l 18:20 blz. 735�De gerechtigheid van de
rechtvaardige zal alleen rusten op hemzelf en de goddeloosheid van de
goddeloze zal alleen rusten op hemzelf�


 


en dit is nog maar een begin er zijn wel 50000 fouten gevonden


we kunnen einde loos doorgaan.



daar hebben we het aloude bekende lijstje weer.
Die tegenstrijdigheden zijn door God toegelaten om degenen die met
verkeerde intenties lezen in verwarring te brengen. Het gaat namelijk niet
om exacte gegevens, maar om de strekking en om de inhoud en de
inhoud achter de inhoud. Je bent daarvoor blind tenzij dat God je de ogen
opent.

Stel dat je een prachtig gedicht geschreven hebt; rechtstreeks uit je hart
en je hebt daar het meest intense en liefdevolle van jezelf in neer gelegd.
sommigen lezen het en worden diep in hun hart getroffen door hetgeen
je in je gedicht wilde overbrengen.
Anderen hebben hun hart op slot gedaan en met de intentie je gedicht te
kraken gaan ze het taalkundig, geschiedkundig en zelfs rekenkundig
ontleden...
Zeg me eens wie van de lezers van dat gedicht is blind voor de inhoud en
zal dan ook de zegen daarvan ontgaan?

Niet alleen Moslims zijn geneigd de bijbel zoals de laatste categorie te
benaderen. ook "christelijke" theologen doen dat, omdat ze in feite Gods
soevereiniteit willen ontkennen.

Het feit dat er ogenschijnlijke tegenstrijdigheden in de bijbel staan is juist
het bewijs dat er nooit mee geknoeid is. Het was voor schriftgeleerden en
copieerders immers eenvoudig geweest om tegenstrijdigheden weg te
poetsen of te abrogeren, zoals ook met de Koran gebeurd is...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawood102 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 04:48

daar hebben we het aloude bekende lijstje weer.
Die tegenstrijdigheden zijn door God toegelaten om degenen die met
verkeerde intenties lezen in verwarring te brengen. Het gaat namelijk niet
om exacte gegevens, maar om de strekking en om de inhoud en de
inhoud achter de inhoud. Je bent daarvoor blind tenzij dat God je de ogen
opent.

Stel dat je een prachtig gedicht geschreven hebt; rechtstreeks uit je hart
en je hebt daar het meest intense en liefdevolle van jezelf in neer gelegd.
sommigen lezen het en worden diep in hun hart getroffen door hetgeen
je in je gedicht wilde overbrengen.
Anderen hebben hun hart op slot gedaan en met de intentie je gedicht te
kraken gaan ze het taalkundig, geschiedkundig en zelfs rekenkundig
ontleden...
Zeg me eens wie van de lezers van dat gedicht is blind voor de inhoud en
zal dan ook de zegen daarvan ontgaan?

Niet alleen Moslims zijn geneigd de bijbel zoals de laatste categorie te
benaderen. ook "christelijke" theologen doen dat, omdat ze in feite Gods
soevereiniteit willen ontkennen.

Het feit dat er ogenschijnlijke tegenstrijdigheden in de bijbel staan is juist
het bewijs dat er nooit mee geknoeid is. Het was voor schriftgeleerden en
copieerders immers eenvoudig geweest om tegenstrijdigheden weg te
poetsen of te abrogeren, zoals ook met de Koran gebeurd is...

bla bla bla het is een doorn in je oog
luister vriend het zijn tegenstijdig heden punt dat is wat ik lees het is heel simpel ze kloppen niet net als jullie 3 eenheid die dinge zijn niet logich punt !!!! waar staat in de bijbel dat jezus zegt geloof in mij en mijn moeder en heilige geest!!! waar vertel me

Die tegenstrijdigheden zijn door God toegelaten !!!!!!!! wat voor beeld hebben jullie wel van god (allah sub7anahoe wat3alla)jullie zijn een inderdaad verdwaalde volk jullie gelove in bepaalde en verwerpe bepaalde boeke. kom met feite en niet met theories, van ene luc of mark  wie zijn dat eigenlijk wat is zijn echte naam en zijn vaders naam weet jij dat !!!!

nee he d8 ik al...

daag je uit als jij kan bewijze dat christen dom beter is dan mijn religie(islam) wordt ik christen maar...... kom met je bewijzen als je de waarheid spreekt .dit is een oude onderwerp die ter sprake komt maar altijd een boeiend onderwerp 

 

a salaam oe 3alaikom
Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawood102 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 05:01

Het feit dat er ogenschijnlijke tegenstrijdigheden in de bijbel staan is juist
het bewijs dat er nooit mee geknoeid is. Het was voor schriftgeleerden en
copieerders immers eenvoudig geweest om tegenstrijdigheden weg te
poetsen of te abrogeren, zoals ook met de Koran gebeurd is...
schreef postanpacos ...fatos locos

dit is het domste wat ik ooit heb gehoord  vindt je het logich klinken!!!! je bent echt doof blind en stom b.v ik pak een woorde boek  en er zitte 2 woorden in 1 zegt dat en die andere zegt dat  kan ik daar mee werken en studeren denk zeker dat ik een onvoldoende haal ...

koran tegenstijdigheden!!!! vriend je zegt iets waaar je totaal geen kennis van hebt iedereen erkent dat er in de bijbel tegestijdigheden zitte zelfs christene  en iedereen erkend dat er geen tegesteijdigheden zitte in de koran behalve onwetende als jij  geef mij een voorbeeld ik zal het in no time uit legge  probeer jij het dan jou w enigste antw. staat bove schuin gedrukt in het rood ik zal me schamen als ik jou was!!!

a salaam oe 3alaikom
Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 05:56

In de bijbel staan diverse verzen die eenzelfde gebeurtenis beschrijven. Hoe kan het dan dat de verschillende verzen verschillende feiten vertellen

Heb je de eerste post wel gelezen?

Wat als God jou straks vraagt: "Waarom heb je mijn offer aan jou niet aangenomen?" Zeg je dan: "Ja maar! In Kronieken staat dat Salomo vierduizend paardestallen had en in Koningen staat veertigduizend! En er staat niet eens bij hoe de vader van de schrijver heette! Hoe had ik zo ooit de boodschap van de Bijbel kunnen begrijpen?" Wat is dat voor slecht excuus?

 jullie 3 eenheid die dinge zijn niet logich punt !!!!

De drie-eenheid is heel logisch. Drie chinezen = ��n nationaliteit. Drie jongens = ��n geslacht. Drie wezens = ��n God. Het ligt eraan hoe je God definieert. In de Islam ligt dat bijvoorbeeld anders dan in het Hindoe�sme of Christendom.

mij en mijn moeder en heilige geest!!!

Begrijp jij wel wat drie-eenheid volgens christenen inhoudt?

Die tegenstrijdigheden zijn door God toegelaten !!!!!!!! wat voor beeld hebben jullie wel van god (allah sub7anahoe wat3alla)jullie zijn een inderdaad verdwaalde volk jullie gelove in bepaalde en verwerpe bepaalde boeke. kom met feite en niet met theories, van ene luc of mark  wie zijn dat eigenlijk wat is zijn echte naam en zijn vaders naam weet jij dat !!!!

Nou het werkt anders wel wonderbaarlijk goed. Alle arrogante zelfingenomen lezers gooien de Bijbel direct opzij. Maar wie nederig leest en open staat voor Gods waarheid kijkt door het menselijke handschrift heen en ontdekt iets wat de Bijbel zo mooi noemt: de geheimen van Gods koninkrijk. Het lijkt wel Gods werk!

Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawood102 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 07:29
 

Quote:
 jullie 3 eenheid die dinge zijn niet logich punt !!!!

De drie-eenheid is heel logisch. Drie chinezen = ��n nationaliteit. Drie jongens = ��n geslacht. Drie wezens = ��n God. Het ligt eraan hoe je God definieert. In de Islam ligt dat bijvoorbeeld anders dan in het Hindoe�sme of Christendom.

je schaamt je nog steeds niet he!!!

blijkbaar ken jij de bijbel niet,  en heb je het niet goed genoeg bestudeer , jezus vrede zij met hem nodig duidelijk tot een(1) god (allah swt) tawheed

In de bijbel staat: ,,Een aanzienlijk man begon hem (cissa) eens te vragen: Goede meester, wat moet ik doen om het eeuwige leven te be�rven? Jezus zeide tot hem: Wat noemt gij mij goed? Niemand is goed dan God alleen.�   Lucas 18: 18-19)

      Er staat zelfs in de Bijbel: ,,En ��n der schriftgeleerden, die hen had horen redetwisten, kwam nader, en daar hij begreep dat hij hun een goed antwoord had gegeven, vroeg hij hem: Wat is het allereerste gebod? Jezus antwoordde hem: Het eerste is: Hoor, Isra�l, de Heer onze God is de enige Heer �           ; ; ;  (Marcus 12: 28-29)

           Dit is het eeuwige leven dat zij U kennen, den enigen, waarachtigen God, en hem dien Gij gezonden hebt, Jezus Christus.�                                                 (Johannes 17:3)

           Jezus zeide tot haar: Raak mij niet aan; want ik ben nog niet opgevaren tot den Vader; maar ga aan mijn broeders zeggen: Ik vaar op naar mijn en uw Vader, mijn en uw God. �           ; ; ;           ; ;           ; ;           ; ;           ; ;    (Johannes 20:17)                                                 

 

a salaam oe 3alaikom
Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawood102 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 07:38

Nou het werkt anders wel wonderbaarlijk goed. Alle arrogante zelfingenomen lezers gooien de Bijbel direct opzij. Maar wie nederig leest en open staat voor Gods waarheid kijkt door het menselijke handschrift heen en ontdekt iets wat de Bijbel zo mooi noemt: de geheimen van Gods koninkrijk. Het lijkt wel Gods werk!

arrogant !! wie is er arrogant jullie zijn te arrogant om jullie zelf neder te werpen  voor 1 god want het staat duidelijk in de bijbel geschreven jullie zijn te arrogant in profeet mohamed vzm te geloven jullie zijn te arrogant in alle duidelijke tekens te geloven jullie zijn te arrogant om in alle boeken te geloven jullie zijn te arrogant om in alle geboden te geloven jullie zijn te arrogant om in 1 god te geloven !!

a salaam oe 3alaikom
Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawood102 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 07:55

Wat als God jou straks vraagt: "Waarom heb je mijn offer aan jou niet aangenomen?" Zeg je dan: "Ja maar! In Kronieken staat dat Salomo vierduizend paardestallen had en in Koningen staat veertigduizend! En er staat niet eens bij hoe de vader van de schrijver heette! Hoe had ik zo ooit de boodschap van de Bijbel kunnen begrijpen?" Wat is dat voor slecht excuus?

ik weet wat jij blijkbaar niet weet, en wat zeker  door  allah swt gaat  gevraagt worden,  en dat is waar  ik me druk maak

En toen zei Allah: "O 'Iesa, zoon van Maryam, hebt gij tegen de mensen gezegd: "neemt mij en mijn moeder tot twee goden naast Allah?" En hij ('Iesa) zei: "Heilig bent U! Nooit zou ik kunnen zeggen waarop ik geen recht heb. Indien ik dat gezegd had, zou U dat zeker geweten hebben. U weet wat er in mijn ziel is, en ik weet niet wat er in Uw Ziel is. Voorwaar, U bent de Kenner van het verborgene. Ik heb hen niet anders gezegd dan U mij heeft geboden te Zeggen; "Dient Allah, mijn Heer en jullie Heer."
En ik was getuige van hen zolang ik onder hen was, en toen u Mij tot u opnam was U de Waker over hen en U bent Getuige van alle zaken. Indien U hen straft: voorwar, zij zijn Uw dienaren. En indien U hen vergeeft: dan voorwaar, U bent de Almachtige, de Alwijze
[31] ." Soerah al Maa-ida" (Hoofdstuk 5 (Qor'aanverzen) 116 t/m 118

a salaam oe 3alaikom
Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 08:02

blijkbaar ken jij de bijbel niet goed genoeg bestudeer het eerst voor dat je domme dingen gaat zegge jezus vrede zij met hem nodig duidelijk tot een(1) god (allah swt)

In de bijbel staat: ,,Een aanzienlijk man begon hem (cissa) eens te vragen: Goede meester, wat moet ik doen om het eeuwige leven te be�rven? Jezus zeide tot hem: Wat noemt gij mij goed? Niemand is goed dan God alleen.�   Lucas 18: 18-19)

Zegt Hij daar dan dat Hij niet goed is? Hij zegt ook: "Wie van jullie overtuigt mij van zonde?" joh8:46

Er staat zelfs in de Bijbel: ,,En ��n der schriftgeleerden, die hen had horen redetwisten, kwam nader, en daar hij begreep dat hij hun een goed antwoord had gegeven, vroeg hij hem: Wat is het allereerste gebod? Jezus antwoordde hem: Het eerste is: Hoor, Isra�l, de Heer onze God is de enige Heer �           ; ; ;  (Marcus 12: 28-29)

Dit is het eeuwige leven dat zij U kennen, den enigen, waarachtigen God, en hem dien Gij gezonden hebt, Jezus Christus.�                                                 (Johannes 17:3)

Jezus zeide tot haar: Raak mij niet aan; want ik ben nog niet opgevaren tot den Vader; maar ga aan mijn broeders zeggen: Ik vaar op naar mijn en uw Vader, mijn en uw God. �           ; ; ;           ; ;           ; ;           ; ;           ; ;    (Johannes 20:17)  

Dat zeg ik toch: 1 God, bestaande uit Vader, Zoon en Geest. Dus kan de Zoon "God" zeggen tegen de Vader en de Geest enz. Het klopt helemaal. Jij verstaat alleen iets anders onder "God" dan ik. Maar wie ben jij om te bepalen wat het woord "God" betekent als ik of de Bijbel het woord gebruikt? 

arrogant !! wie is er arrogant jullie zijn te arrogant om jullie zelf neder te werpen  voor 1 god want het staat duidelijk in de bijbel geschreven jullie zijn te arrogant in profeet mohamed vzm te geloven jullie zijn te arrogant in alle duidelijke tekens te geloven jullie zijn te arrogant om in alle boeken te geloven jullie zijn te arrogant om in alle geboden te geloven jullie zijn te arrogant om in 1 god te geloven !!

Als jij niet verder wil zoeken naar Gods waarheid in de Bijbel omdat het aantal paardestallen van Salomo niet klopt, vind ik jou zeker een arrogante lezer. Ik werp mezelf absoluut wel neer voor 1 God. Naar andere mensen toe ben ik helaas vaak wel arrogant (toch noem ik jou geen wijsneus en zeg ik niet dat jij domme dingen zegt!), maar de Bijbel lees ik nederiger dan jij.

Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawood102 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 08:15

Als jij niet verder wil zoeken naar Gods waarheid in de Bijbel omdat het aantal paardestallen van Salomo niet klopt, vind ik jou zeker een arrogante lezer. Ik werp mezelf absoluut wel neer voor 1 God. Naar andere mensen toe ben ik helaas vaak wel arrogant (toch noem ik jou geen wijsneus en zeg ik niet dat jij domme dingen zegt!), maar de Bijbel lees ik nederiger dan jij.

allah (swt) waarheid is heel duidelijk en niet ingewikkelt en tege ons verstand, geloof gaat samen met ons natuurlijke aanleg en niet met allerlei vreemde zaken de 3 eenheid kwam pas 350 tot 400 na chr. tot stand  waar in de bijbel staat dat jezus zegt aanbidt mij en de vader en de  heilige geest,... waar  en nog maals waar ... het enigste waar  jullie het op basseren is "Ik en mijn vader zijn ��n",  maar dan is mijn vraag wat is het "context  

leg mij uit!!!!!!

of.....kent u het context niet zal me niks verbazen hoor

a salaam oe 3alaikom
Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 08:30

allah (swt) waarheid is heel duidelijk en niet ingewikkelt en tege ons verstand, geloof gaat samen met ons natuurlijke aanleg en niet met allerlei vreemde dinge de 3 eenheid kwam pas 350 tot 400 na c. tot stand  waar in de bijbel staat dat jezus zegt aanbidt mij en me moeder en heilige geest,... waar  en nog maals waar ... het enigste waar  jullie het op basseren is "Ik en mijn vader zijn ��n",  maar dan is mijn vraag wat is het "context

De drie-eenheid volgt uit het geheel van de Bijbel. Anders klopt er niets van. Jezus had niet kunnen zeggen wat Hij zei als Hij niet God was. Kan een mens zonde vergeven? Kan een mens zeggen dat hij er al was voor Abraham? Waarom denk je dat de Joden hem toen wilden stenigen? Mag een mens zichzelf de Allerhoogste laten noemen? Kan een mens zelf de dood overwinnen?

En toen zei Allah: "O 'Iesa, zoon van Maryam, hebt gij tegen de mensen gezegd: "neemt mij en mijn moeder tot twee goden naast Allah?" En hij ('Iesa) zei: "Heilig bent U! Nooit zou ik kunnen zeggen waarop ik geen recht heb. Indien ik dat gezegd had, zou U dat zeker geweten hebben. U weet wat er in mijn ziel is, en ik weet niet wat er in Uw Ziel is. Voorwaar, U bent de Kenner van het verborgene. Ik heb hen niet anders gezegd dan U mij heeft geboden te Zeggen; "Dient Allah, mijn Heer en jullie Heer."
En ik was getuige van hen zolang ik onder hen was, en toen u Mij tot u opnam was U de Waker over hen en U bent Getuige van alle zaken. Indien U hen straft: voorwar, zij zijn Uw dienaren. En indien U hen vergeeft: dan voorwaar, U bent de Almachtige, de Alwijze
[31] ." Soerah al Maa-ida" (Hoofdstuk 5 (Qor'aanverzen) 116 t/m 118

Als Mohammed echt een profeet van God was, dan had hij toch moeten weten dat Christenen niet verschillende goden hebben en al helemaal niet Maria als God zien?

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 08:47
Paarlen voor de zwijnen.................
Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawood102 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 08:52

Als Mohammed echt een profeet van God was, dan had hij toch moeten weten dat Christenen niet verschillende goden hebben en al helemaal niet Maria als God zien?

het is heel duidelijk dat jullie verschillende goden hebben maria wordt ook geeerd door andere chr. kath. of prot. als moeder van god (astagfirolah) dus kom niet met je onzin en mohamde vzm staat duidelijk in jullie boeken vermeld daar kan ik je genoeg verzen van geven en zelf in de gospel van barnabas (die jullie niet meer erkennen na het canon) staat hij duidelijk bij naam vermeld

a salaam oe 3alaikom
Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 09:01

het is heel duidelijk dat jullie verschillende goden hebben maria wordt ook geeerddoor andere chr. kath. of prot. als moeder van god (astagfirolah)das bekend dus kom niet met je onzin en mohamded vzm staat duidelijk in jullie boeken vermeld daar kan ik je genoeg verzen van geven en zelf in de gospel van barnabas (die jullie niet meer erkennen na het canon) staat hij bij naam vermeld

Katholieken vereren haar als moeder van Jezus, maar niet als God. Het evangelie van Barnabas (let op, er bestaan er twee die zo genoemd worden) is overduidelijk een laat geschrift. Daar zijn alle wetenschappers het met elkaar over eens behalve een paar Islamitische, raar maar waar.

"Although the book is ascribed to Barnabas, close examination of its text suggests that the book was written either by a 14th century Italian or a 16th century Morisco." en.wikipedia.org

Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawood102 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 17:36

Katholieken vereren haar als moeder van Jezus, maar niet als God. Het evangelie van Barnabas (let op, er bestaan er twee die zo genoemd worden) is overduidelijk een laat geschrift. Daar zijn alle wetenschappers het met elkaar over eens behalve een paar Islamitische, raar maar waar.

"Although the book is ascribed to Barnabas, close examination of its text suggests that the book was written either by a 14th century Italian or a 16th century Morisco." en.wikipedia.org

 bla bla bla, laten we barnabas effe terzijde houden der zijn genoeg andere verzen in de bijbel die die geleerde van jullie zijn vergete te verwijderen

Hierop zeide Jezus tot hen: Hebt gij nooit in de Schriften gelezen: De steen die de bouwlieden hebben verworpen, die is hoeksteen geworden; vanwege den Heer is dit geschied, en het is een wonder in ons oog? Daarom zeg ik u: Het Koninkrijk Gods zal u ontnomen worden en gegeven aan een volk dat de vruchten er van opbrengt. En wie op dezen steen valt zal verpletterd worden, en op wien hij valt, dien zal hij vermorzelen.                                                                                                           (Matthe�s 21: 42-44)

Het was uiteindelijk het Arabische volk dat met deze grote eer mocht opstrijken. Het volk van de laatste profeet Mohammed (vrede zij met hem). En met de woorden �En wie op dezen steen valt zal verpletterd worden, en op wien hij valt, die zal hij vermorzelen�  bedoelt cIesa te zeggen dat eenieder die de voortgang van de Boodschap van de Islam zal proberen te beletten, vermorzeld en verpletterd zal worden. En het feit dat de bouwlieden deze steen zullen verwerpen, geeft aan dat het hier om iemand gaat die van weinig betekenis wordt geacht door de kinderen van Isra�l. En de enige op wie deze woorden van toepassing kunnen zijn is Mohammed, aangezien hij een afstammeling is van Isma�l, de zoon van Haadjar, over wiens nageslacht niet al te serieus wordt gedaan omdat zij slechts een slavin was. Maar Allah besloot deze kleinzoon van Haadjar tot een grote Profeet te maken. De allergrootste wel te verstaan. Allah zegt:

�Mohammed is de Boodschapper van Allah. En zij, die met hem zijn, zijn niet toegevend tegen de ongelovigen en zachtmoedig onder elkander. Jij ziet hen zich buigen en nederwerpen (in gebed), Allah's genade en Zijn welbehagen zoekende - Op hun aangezicht zijn de sporen van het zich ter aarde werpen. Dit is hun beschrijving in de Torah. En hun beschrijving in De bijbel. Als het zaad van koren, dat zijn scheut uitspruit, en die versterkt, waardoor zij dik wordt en op eigen stengel komt te staan, tot vreugde van de zaaiers en woede van de ongelovigen. Allah heeft aan de gelovigen die goede werken doen, vergiffenis en een grote beloning beloofd.�                                                                                                                                    (Al-Fath: 29)

Ook zegt Allah:

�Zij, die de boodschapper, de ongeletterde profeet volgen, die zij in de Torah en de Bijbel beschreven vinden, Hij die hen het goede opdraagt en het kwade verbiedt, veroorlooft hun de goede dingen en verbiedt hen de slechte dingen en ontheft hen van de last en de boeien die hen bonden. Zij, die in hem geloven en hem eren en ondersteunen en het licht dat met hem is nedergezonden volgen, zullen geheid slagen.�        & ;nbs p;         & ;nbs p;         & ;nbs p;         & ;nbs p;         & ;nbs p;      (Al-Acraaf: 157)

Allah stuurde ter afsluiting van alle eerdere profeten een ongeletterde Profeet met een boodschap die zich kenmerkt door soepele en gemakkelijke voorschriften die door iedereen en zonder enige moeite tot uitvoer kunnen worden gebracht. Ook heeft Hij (Allah) zorg gedragen voor het veiligstellen en waarborgen van deze universele boodschap. Want het gaat hier per slot om de laatste boodschap die als bewijs geldt tegen de mensheid. Allah zegt namelijk:

�En Wij zullen niet straffen totdat Wij een boodschapper hebben gezonden.�           &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;             &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;                              (Al-Israa� : 15)

Ook zegt Allah:

�En jullie Heer zal de steden niet vernietigen, voordat Hij in de hoofdstad een boodschapper heeft verwekt die hun Ons woord verkondigt; noch verwoesten Wij steden tenzij de bewoners er van onrechtvaardig zijn.�                           &am p;nb sp;                                              (Al-Qasas: 59)

Alle profetie�n die spreken over de laatste profeet in de eerdere boeken, kunnen slechts van toepassing zijn op Mohammed (vrede zij met hem). Want de enige persoon die na cIesa bijgestaan werd door de wonderen van Zijn Heer, gehoorzaamd werd door zijn volk, uitnodigde naar de eenheid van Allah en grote zeges kende, was Mohammed (vrede zij met hem). En ook was hij de enige profeet die gezonden was naar de werelden. Zo zegt hij (vrede zij met hem) in een overlevering van al-Boechari en Moeslim: �Voorheen, werd de profeet specifiek naar zijn volk gestuurd, en ik ben (daarentegen) naar de algehele mensheid gestuurd.�

Zelfs cIesa (vrede zij met hem) was slechts belast met het uitdragen van de goddelijke boodschap aan zijn volk alleen. Hij zegt namelijk in Matthe�s 15: 24: Ik ben alleen tot de verloren schapen van Isra�ls huis gezonden.

De goddelijke wijsheid heeft beslist dat Mohammed de zoon van cAbdullah met zijn optreden de reeks van profeten zal sluiten. Allah zegt namelijk:

�Mohammed is niet de vader van ��n van jullie mannen, maar de Boodschapper van Allah en de laatste der profeten.�          &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;                                          (Al-Ahzaab: 40)

En natuurlijk zijn er ook teksten in de Bijbel te vinden die deze zaak bevestigen, zo is de volgende tekst te vinden in Genesis 17: 15-21: Voorts sprak God tot Abraham: Sarai, uw vrouw, moet gij niet Sarai, maar Sara noemen; Ik zal haar zegenen en geef u ook bij haar een zoon; ja, haar zegenen zal ik, zodat zij tot nati�n wordt: koningen van volkeren zullen uit haar voortkomen. Toen viel Abraham op zijn aangezicht en lachte, terwijl hij bij zichzelven zeide: Zal een honderdjarige een zoon krijgen, en Sara, een negentigjarige, een kind ter wereld brengen? En Abraham zeide tot God: Och, mocht Ismael leven voor uw aangezicht! Maar God sprak: Neen, neen. Uw vrouw Sara zal u een zoon baren, dien gij Izaak zult heten; met hem zal ik mijn verbond bevestigen tot een eeuwig verbond voor zijn kroost. Ook wat Ismael aangaat heb ik u verhoord; zie, ik zal hem zegenen, hem vruchtbaar maken en zeer, zeer vermenigvuldigen: twaalf vorsten zal hij verwekken, en ik zal hem tot een groot volk maken. Maar mijn verbond zal ik bevestigen met Izaak, dien Sara u op dezen tijd in het volgend jaar baren zal.�

Deze tekst geeft duidelijk aan dat de gunst van Allah zowel Izaak als Isma�l zal toekomen, en niet alleen Izaak zoals de Joden en de Christenen willen doen geloven. Dit wordt nog eens bevestigd door datgene wat terug te lezen is in Genesis 21: 9: Daar zag Sara den zoon van Hagar, de Egyptische, dien deze aan Abraham gebaard had, lachend spelen, en zij zeide tot Abraham: Drijf die slavin met haar zoon uit; want de zoon dier slavin mag geen mede-erfgenaam van mijn zoon, van Izaak, zijn. Dit mishaagde (ergeren) Abraham zeer ter wille van zijn zoon (Isma�l); maar God zeide tot Abraham: Het mishagen u niet om den knaap en om uw slavin. Wees Sara ter wille in alles wat zij tot u zegt; want door Izaak zult gij kroost erlangen dat uw naam draagt. Doch ook den zoon der slavin zal ik tot een volk maken, omdat hij uw telg (afstammeling) is.�

Dus hier geeft Allah aan dat beide zoons van Ibraahiem aanspraak zullen maken op het profeetschap. En dat Isma�l uit zal groeien tot een groot volk. En dit werd nog eens benadrukt door de engel die zich aan Haadjar toonde en tegen haar zei: �En de engel Gods riep tot Hagar uit den hemel en zeide tot haar: Wat deert u, Hagar? Vrees niet; want God heeft den knaap gehoord, zoals zijn naam aanduidt. Sta op, neem den knaap op en houd hem stevig vast; want ik zal hem tot een groot volk maken. Toen opende God haar ogen en zij zag een waterput, ging den zak met water vullen en gaf den knaap te drinken. En God was met den knaap; hij groeide op, vestigde zich in de woestijn en werd een boogschutter. Zo woonde hij in de woestijn Paran.�                                                                                                               (Genesis 21: 17-21)

En de enige profeet die er in geslaagd is om verschillende naties in overeenstemming met elkaar te brengen is Mohammed (vrede zij met hem). Voor zijn komst waren de Arabieren elkander vijandig gezind en verwikkeld in onderlinge strijd, ook speelden zij geen grote rol op het gebied van de wereldeconomie, politiek en geschiedenis. Toch wist Mohammed deze mensen onder een vlag te verenigen, namelijk die van de Islam. Later zouden zich ook de andere naties aansluiten bij de gelederen van Mohammed. En hiermee is dan ook de volgende bijbelse profetie uitgekomen: �Met den naam van uw (Abraham) kroost (kind) zullen alle volken der aarde zich zegen toebidden; omdat gij naar mij geluisterd hebt.�                                                                                                                                       (Genesis 22:18)

En het is algemeen bekend dat de profeten die tot het nageslacht van Izaak behoren, zich slechts op de kinderen van het huis van Isra�l hebben toegespitst. Dus het kan ook niet anders of de voorgenoemd tekst moet op Mohammed van toepassing zijn, die ook een afstammeling is van Ibraahiem. Allah zegt over hem:

�Zeg: ,,O mensen, ik ben als boodschapper van Allah naar jullie allen gezonden.� (Al-Acraaf: 158)

�En Wij hebben u slechts gezonden als een brenger van blijde tijdingen en een waarschuwer voor de gehele mensheid.�                                                                                                        (Saba�: 28)

Natuurlijk zullen sommige mensen dit proberen te ontkrachten door te zeggen dat ook het Christendom door vele naties in de armen is gesloten, maar wij hebben eerder een uitspraak van cIesa in de Bijbel aangehaald waarin duidelijk staat aangegeven dat zijn boodschap slechts gericht was tot de Isra�lieten. En voeg daaraan toe dat deze volkeren die hun toetreden tot het Christendom hebben gemaakt, niet de werkelijke boodschap van cIesa verkondigd hebben gekregen, maar een misvormde versie hiervan, namelijk ��n die vermengd is met veelgodendom en dwaalleer. Dit terwijl de boodschap van Mohammed gevrijwaard is gebleven van polythe�sme en verering van valse goden.

En aangezien wij toch bezig zijn, laten wij van deze gelegenheid gebruik maken om een misverstand uit de wereld te helpen. Volgens het Oude Testament was het Izaak die door zijn vader Abraham op de bergtop opgeofferd zal worden. Er staat namelijk: Na deze geschiedenissen beproefde God Abraham, en sprak tot hem: Abraham! En hij antwoordde: Hier ben ik. En Hij sprak: Neem uwen enigen zoon, dien gij liefhebt, Isa�k; en ga heen in het land Mor�a, en offer hem aldaar tot een brandoffer op een berg, dien Ik u zeggen zal.�                                                                                                                                          (Genesis 22: 1-2)

Het is echter zonneklaar dat de naam Isma�l in deze tekst is vervangen door de naam Izaak. Want in diezelfde bijbel staat aangegeven dat Isma�l 14 jaar lang het enige kind was van Abraham, pas daarna is Izaak ter wereld gekomen. In Genesis 16:16 staat namelijk: �Abram was zes en tachtig jaar oud toen Hagar hem Ismael baarde.� En in Genesis 21 : 5 wordt ons het volgende bekend gemaakt: Abraham was honderd jaar oud toen hem zijn zoon Izaak geboren werd.�

Dus de titel van eerstgeborene en enige zoon komt Isma�l toe en niet Izaak, en het feit dat zijn moeder een slavin was, verandert volgens de Bijbel niets aan deze situatie. �Wanneer iemand twee vrouwen heeft, de ene geliefd en de andere niet geliefd, en zij baren hem zonen, zowel de geliefde als de niet geliefde, en de eerstgeboren zoon is van de niet geliefde,
dan is het hem niet geoorloofd, wanneer hij zijn bezittingen aan zijn zonen toewijst, den zoon der geliefde vrouw het deel des eerstgeborenen te geven, met voorbijgang van den zoon der niet geliefde, die de eerstgeborene is; maar den eerstgeborene, den zoon der niet geliefde vrouw, moet hij erkennen, door hem van alwat hem toebehoort een dubbel deel te geven; want hij is de eersteling zijner sterkte, hem komt het recht der eerstgeboorte toe.�                                                              
(Deuteronomium 21 : 15-17)

Ook vinden wij in Jesaja 42: 1-4 de volgende tekst die geen ruimte voor twijfel laat over het profeetschap van Mohammed: "Ziedaar mijn dienaar, dien ik steun, mijn uitverkorene, in wien ik welgevallen heb! Ik heb mijn geest op hem gelegd; hij zal den nati�n het recht afkondigen. Hij schreeuwt noch verheft zijn stem, hij doet zich op straat niet horen; het geknakte riet breekt hij niet, de kwijnende pit dooft hij niet uit; naar waarheid kondigt hij het recht af. Hij zal niet kwijnen of geknakt worden, totdat hij op aarde het recht vaststelt en verre streken naar zijn wet uitzien."

In eerste instantie wordt hier gesproken over een profeet waarnaar verwezen wordt met de termen "mijn dienaar" en "uitverkoren", daarna wordt er gezegd dat zijn boodschap zich in diens tijd zal uitstrekken over de verschillende naties. En het is algemeen bekend dat cIesa er niet eens in is geslaagd is om zijn wetten af te kondigen aan zijn volk, laat staan aan andere naties. Ook wordt hier gesproken van een wet die deze profeet eigen is, en wij weten dat cIesa in zijn boodschap steeds terug verwees naar de wetten van Moesa. Zo zegt hij in ��n van zijn laatste adviezen richting zijn volgelingen: "Op den stoel van Mozes zitten de schriftgeleerden en Farizee�n. Doet daarom nauwgezet alwat zij u zeggen; maar doet niet naar hun werken; want zij zeggen het wel maar doen het niet."                                             &am p;nb sp;     (Matthe�s 23: 1-3)

Ook valt ons op dat deze profeet niet zal kwijnen, noch overwonnen zal worden en dat hij het leven niet zal verlaten alvorens hij de boodschap heeft voltooid. En dit kan absoluut niet van toepassing zijn op cIesa wiens verkondiging van korte duur was en volgens de Christenen zelfs opgepakt is en door zijn vijanden aan het kruis is geslagen.

Als wij deze tekst van Jesaja verder lezen, komen wij een andere opmerkelijke vinding tegen, namelijk het volgende: "Zingt tot eer van den Heer een nieuw lied, een loflied op hem van het einde der aarde; buldere de zee en haar volheid, de kustlanden en hun bewoners! Dat de woestijn met haar steden zich verblijde, de dorpen waarin Kedar woont! Dat de rotsbewoners jubelen, galmen van den top der bergen!"                                                   &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;                                          (Jesaja 42 : 10-11)

En de voorgenoemde Kedar is de kleinzoon van Isma�l, zoals vermeld staat in Genesis 25: 13: "Dit zijn de namen van Ismaels zonen, hun namen naar hun afstamming. Ismaels eerstgeborene was Nebajoth, dan Kedar Adbeel, Mibsam, Misma, Duma, Massa, Hadad, Tema, Itur, Nafis en Kedma.Dat zijn de zonen van Ismael, en dat hun namen in hun dorpen en kampen, twaalf vorsten hunner stammen."

Maar het beste moet nog komen. Want deze tekst van Jesaja geeft duidelijk aan dat de vijanden van deze profeet stenenaanbidders waren, terwijl het volk van cIesa een joodse achtergrond had en dus mensen waren die in de eenheid van god geloofden. Er staat namelijk het volgende: �Dan zal ik blinden leiden op een weg dien zij niet kennen, hen doen treden op hun onbekende paden; de duisternis zal ik voor hen uit in licht verkeren, het hobbelige in een vlakte. Als ik deze dingen zal gedaan hebben en niet halverwege gelaten, dan deinzen achteruit en schamen zich diep wie op beelden vertrouwen en tot gietwerk zeggen: Gij zijt onze goden! Gij, doven, hoort, en gij, blinden, ziet scherp toe!�                            (Jesaja 42 : 16-18)

Ook merken wij op dat het hier om een krijgsman gaat, en wij weten allemaal dat cIesa geen krijgsman was, terwijl Mohammed daarentegen de nodige veldslagen op zijn naam heeft staan. �Laten zij den Heer ere geven, zijn lof in verre streken verkondigen!
De Heer zal uittrekken als een held, als een krijgsman van strijdlust blaken, den oorlogskreet aanheffen, ja uitschreeuwen, op zijn vijanden losstormen.�                                                                  
(Jesaja 42 : 12-13
)

Tevens komen wij in de evangelie van Johannes de volgende woorden van cIesa tegen: �Ik heb u nog veel te zeggen, doch gij kunt het nu niet dragen; maar wanneer deze, de Geest der waarheid, komen zal, zal hij u in alle waarheid leiden; want hij zal van zichzelven niet spreken, maar hetgeen hij horen zal, dat zal hij spreken, en wat toekomende is, dat zal hij u verkondigen.�                                      (Johannes 16: 12-13)

Als wij deze tekst onder de loep nemen, dan zien wij dat de leerlingen van cIesa niet bij machte waren om de boodschap in zijn totaliteit te bevatten en vervolgens aan anderen over te dragen. Want cIesa zegt tegen hen: �Ik heb u nog veel te zeggen, doch gij kunt het nu niet dragen.�  Ook blijkt uit andere teksten dat zij nog niet klaar waren voor het dragen van deze grote verantwoordelijkheid, want zo zegt cIesa tegen hen in Johannes 16: 32: Zie, de ure komt en is gekomen dat gij verstrooid wordt, ieder naar zijn huis, en mij alleen laat. Maar ik ben niet alleen; want de Vader is bij mij.

Vervolgens verwijst cIesa naar de Profeet die na hem zal komen met de woorden  �De Geest der waarheid� en ��n van zijn belangrijke kenmerken is dat �hij zal van zichzelven niet spreken, maar hetgeen hij horen zal, dat zal hij spreken.� En dit zijn precies de woorden die terug te vinden zijn in de koran en die kenmerkend zijn voor Mohammed:

En hij spreekt niet uit eigen begeerte. Het is slechts de Openbaring die aan hem wordt geopenbaard.�                                                                                                                  (An-Nadjm: 3-4)

Ook is Mohammed met zaken van het ongeziene gekomen die vaak tot in de kleinste details worden beschreven en die door de meeste mensen in de tijd van cIesa niet begrepen zouden worden en dus ook niet te dragen waren zoals cIesa tegen zijn leerlingen zegt. Zaken zoals de eigenschappen van Allah, de beschrijving van de engelen, het paradijs, de hel, de tekenen van het Uur enz.

Daarnaast zegt cIesa in Johannes 15: 26: Maar wanneer de Trooster komen zal, dien ik u zenden zal van den Vader, de Geest der waarheid, die van den Vader uitgaat, die zal van mij getuigen;

In de originele Griekse tekst staat i.p.v. Trooster letterlijk het woord �Parakleet�. Dit woord heeft een waaier van betekenissen waaronder ook �de geprezene�, wat de letterlijke vertaling is van het woord �Mohammed�. De christenen menen daarentegen dat dit woord het volgende betekent: 'degene die erbij geroepen wordt', hetgeen ook de betekenis van het latijnse woord 'advocatus' is. En volgens hun kunnen wij het weergeven door: verdediger, pleitbezorger, raadsman, trooster, voorspraak of advocaat. En toch zijn al deze voorgenoemd namen alleen van toepassing op de profeet Mohammed (vrede zij met hem), want zoals in de verschillende overleveringen vermeld staat zal hij als enige profeet in staat zijn om voorspraak voor de mensen op de dag des Oordeels te verrichten. Ook heeft hij de functie van een raadsman vervult door de mensen naar de waarheid te leiden en zal hij als verdediger en pleitbezorger optreden voor de moslims op de Dag des Oordeels.

Daarentegen beweren de Christenen dat het woord �Parakleet� op de heilige geest slaat, maar cIesa spreekt van iemand die voor hem zal getuigen, en die de mensen alles zal leren, en hen zal doen denken aan alles wat cIesa heeft gezegd.[1] En deze eigenschappen kunnen niet van toepassing zijn op een abstracte, ongrijpbare entiteit als de heilige geest, maar op iets dat concreet en fysiek aanwezig dient te zijn.

Verder staat in de Bijbel: Want zo heeft de Heer tot mij gezegd: Ga, zet een wachter uit die meedele, wat hij ziet. Ziet hij ruiters, twee aan twee te paard, op ezels en op kamelen, dan luistere hij scherp; zo scherp hij kan. Daar riep hij: Op 's Heeren wachttoren sta ik altijddoor overdag, op mijn post houd ik alle nachten stand. En zie, daar kwamen ruiters, twee aan twee te paard. Toen hief hij aan en zeide: Gevallen is Babel, gevallen! en al haar godenbeelden zijn tegen den grond verbrijzeld. O mijn vertreden en gedorst volk, wat ik van den Heer der heirscharen, Israels god, heb gehoord, dat heb ik u medegedeeld.�  (Jesaja 21 : 6-10)

En het enige leger dat voor de val van Babel (oftewel babylon) heeft gezorgd en die naast paarden en ezels ook kamelen bereed, is het islamitische leger. En dit gebeurde ten tijde van de Khalief cOmar ibnoe al-Khataab die tevens een einde heeft gemaakt aan de godenbeelden van Babel en deze tegen de grond heeft verbrijzeld.  En daarom als wij kijken naar de geschiedenis, dan zien wij dat in 1595 v.Chr een einde is gekomen aan de eerste dynastie van Babylon: Hettitische legers onder koning Mursilis I namen Babylon in en verwoestten de stad. In de negende eeuw v.Chr. kwam een einde aan de periode van zwakte en verval, en groeide het rijk opnieuw uit tot een wereldmacht. En in de regeerperiode van Nebukadnezar (606 v.Chr) bereikte Babylon een ongekende bloei. Daarna zouden de Perzen, de Parthen en hun Sassanidische opvolgers de ontwikkeling daarginds gaan bepalen. En in al deze tijd waren stenenbeelden een onderdeel van lokale tradities, Parthische idee�n, en invloeden uit de Grieks-Romeinse wereld, zoals tot uitdrukking wordt gebracht in het beeldhouwwerk van Palmyra, de stad van de koning Zenobia, gelegen in een oase in de Syrische woestijn. Een beslissende omwenteling tenslotte, vond plaats met het oprukken van de moslims in de zevende eeuw. In luttele jaren werd Babylon aan de Islam onderworpen. 

Ook valt ons op dat de Bijbel, die te kennen geeft dat Isma�l zich vestigde in de woestijn Paran, ons tevens meedeelt dat de goddelijke openbaring in lichtglans vanuit het gebergte van Paran zal verschijnen. Zo staat er vermeld in Deuteronomium 33: 1-2: �En dit is de zegen waarmede de godsman Mozes voor zijn dood de Israelieten heeft gezegend. Hij zeide: De Heer is van den Sinai gekomen en voor hen opgegaan van den Seir; hij is in lichtglans verschenen van het gebergte Paran en gekomen van Meriba bij Kades, een brandend vuur aan zijn rechterhand.

Sinai is de berg waar Moesa zijn openbaring heeft gekregen, Seir ligt naast Jeruzalem waar Jezus natuurlijk werd geboren en Paran is een berg die naast Mekka is gelegen, en iedereen weet natuurlijk dat Mekka de plaats is waar Mohammed (vrede zij met hem) zijn openbaring heeft ontvangen. Ook valt ons op dat deze drie boodschappen in de volgorde zijn genoemd waarin zij elkaar opvolgen. Als eerste is de thora geopenbaard, daarna de bijbel en daarna de Koran.

Als je goed oplet, zegt de bijbel dat de Heer in lichtglans zal verschijnen van het gebergte Paran En met de komst van Mohammed is het licht van Allah dan ook als een stralende zon over de wereld gaan schijnen. En daarom zegt Allah over de profeet Mohammed het volgende:

�O, profeet. Wij hebben u als getuige, drager van blijde tijdingen en waarschuwer gezonden.  En als een roeper tot Allah met Zijn Toestemming, en als een stralende zon.�   
                                                                                                                                      
(Al-Anbiyaa� : 45-46)

Ook wordt Mekkah door verschillende profeten bejubeld in de bijbel. In sommige teksten wordt het zelfs bij naam genoemd. In de Nederlandse versie van de bijbel heb ik dit niet kunnen achterhalen, maar gelukkig hebben wij ook een Engelse versie van de bijbel waar de originele tekst godzijdank bewaard is gebleven. Er staat namelijk: Blessed [are] they that dwell in thy house: they will be still praising thee. Selah. Blessed [is] the man whose strength [is] in thee; in whose heart [are] the ways [of them]. [Who] passing through the valley of Baca make it a well; the rain also filleth the pools.�                    
                                                                                 
(Psalmen 84 : 4-6, de Engelse Authorised Version 

En Baca is een andere benaming voor Mekkah, Allah, de Verhevene, zegt dan ook in de Koran:

�Voorzeker, het eerste huis dat voor de mensen is geplaatst, is dat te Bekka (Mekka) vol van zegeningen en als richtsnoer voor alle werelden.�                                                   (Aali cImraan: 96)

Ook zien wij in de bijbel dat de Heer tegen Moesa (vrede zij met hem) zegt: Ik zal hun een profeet, gelijk gij zijt, verwekken uit hunne broeders, en Ik zal mijne woorden in zijnen mond geven, die zal tot hen spreken al wat Ik hem gebieden zal. En wie naar mijne woorden niet horen zal, die hij in mijnen naam zal spreken, van dien zal Ik het eisen.�     (Deuteronomium 18: 18-19)

Als God het had gewild dat deze profeet uit het huis van Isra�l zal voortkomen, dan zou Hij eerder het volgende hebben gezegd: Ik zal hun een profeet, gelijk gij zijt, verwekken uit hunne midden. Daarnaast wordt de term 'broeder' in de bijbel gebruikt om te verwijzen naar iemands neef. Zo zegt bijvoorbeeld Moesa vrede zij met hem tegen de Isra�lieten: "en geef aan het volk dezen last: Gij gaat het grondgebied uwer broeders, Ezau's zonen, die op den Seir wonen, doortrekken: zij zullen voor u bevreesd zijn; neemt u dan zeer in acht."  En Ezau's zonen zijn in werkelijkheid de neven van de kinderen van het huis van Isra�l.�                                                                                                                            (Deuteronomium 2:4)

Ook is aan te merken dat deze verwachte profeet gelijk is aan Moesa, en dit kan alleen van toepassing zijn op de profeet Mohammed, want de overeenkomsten tussen Moesa en Mohammed zijn groot, groter dan de overeenkomsten tussen Moesa en cIesa. Want zowel Moesa als Mohammed zijn met een nieuwe wetgeving gekomen, terwijl cIesa stellig te kennen geeft dat hij niet gekomen is om de wet van Moesa te be�indigen, hij zei namelijk: �Gij moet niet menen, dat ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden: ik ben niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen.�                            (Matthe�s 5: 17)

Ook ontkennen de Christenen ten zeerste dat Moesa gelijk zal zijn aan cIesa, dit omdat Moesa volgens hen slechts een dienaar van Allah is, terwijl cIesa als de zoon van god word beschouwd.    Voeg daaraan toe dat de bijbel te kennen geeft dat na Moesa (vrede zij met hem+ nooit meer een profeet in Isra�l opgestaan is gelijk aan hem. Er staat namelijk de volgende tekst: En er stond naderhand geen profeet in Isra�l op gelijk Mozes, dien de Heer gekend had van aangezicht tot aangezicht.�                                                                                                                                                               (Deuteronomium 34:10)

Ook wordt er gezegd over deze verwachte profeet dat hij mondeling de woorden van God aan de mensen zal verkondigen. En Ik zal mijne woorden in zijnen mond geven, die zal tot hen spreken al wat Ik hem gebieden zal.� En dit verwijst opnieuw naar het vers dat vermeld staat in soerat An-Nadjm: En hij spreekt niet uit eigen begeerte. Het is slechts de Openbaring die aan hem wordt geopenbaard.�          &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;                                                           (An-Nadjm: 3-4)

Tevens vinden wij in Habakuk 3: 3-5 : Een gebed van den profeet Habakuk. Een lierzang. Heer, ik heb van u gehoord, ik ben bevreesd geworden; Heer, doe ons uw werk in den loop der jaren kond; in den loop der jaren zult gij het bekendmaken, in de gramschap zult gij der erbarming gedenken. God komt van Teman, de Heilige van den berg Paran; zijn majesteit bedekt den hemel, en zijn lof vervult de aarde. Zijn glans is als het licht, aan zijn zijde heeft hij stralen; een omhulsel zijner kracht heeft hij aangelegd. Voor hem uit gaat de pest, de koortsgloed drukt zijn schreden.

Opnieuw verwijst deze tekst naar het plaatsje Paran als zijnde een plaats waar de Heer geprezen zal worden. En de enige tijd waarop dit heeft plaatsgevonden is de tijd van Mohammed en zijn volgelingen die de hemel en de aarde overstelpten met lofuitingen en Adhaan (oproep tot het gebed). Daarnaast is in deze tekst ook het plaatsje Teman genoemd die evenals Paran in Saudi-Arabie is gelegen.

Ook is het volgende terug te vinden in de bijbel: �Dit is de last aangaande Arabi�: Gij zult in het woud van Arabi� wonen, gij, reisgezelschappen der Dedanieten.
Brengt den dorstige water tegemoet; gij, die woont in het land van Tema, biedt den vluchtende brood aan; want zij vluchten voor het zwaard, ja voor het blote zwaard, voor den gespannen boog, voor den groten strijd. Want aldus spreekt de Heer tot mij: Nog binnen een jaar, gelijk de jaren eens dagloners zijn, zal al de heerlijkheid van Kedar tenietgaan; en de overgebleven boogschutters, de helden te Kedar, zullen weinig in getal zijn; want de Heer, de God van Isra�l, heeft het gesproken.�
                                                                                                                      (Jesaja 21 : 12-16)

In deze tekst worden de mensen van Arabi� opgedragen om de dorstige en hongerige immigranten te ontvangen die op de vlucht zijn geslagen voor het zwaard in Mekkah. Ibnoe al-Qayyim voegt daaraan toe dat deze tekst ons ook bericht over het slagveld dat ��n jaar na het vertrek van de profeet uit Mekkah heeft plaatsgevonden. En waarbij de ongelovigen verpletterd werden onder de overmacht van de moslims. Ondanks het kleine aantal moslims toentertijd.

In Jeremia 1: 5 staat de volgende profetie: �Ik kende u, eer Ik u in den moederschoot vormde, en zonderde u af, eer gij geboren werdt, en Ik stelde u tot een profeet onder de volken.�

De enige profeet die naar alle volkeren werd gezonden is Mohammed, terwijl alle voorgaande profeten zich toespitsten op hun eigen mensen. Zo zegt bijvoorbeeld cIesa tegen zijn leerlingen: �Gaat niet op den weg der heidenen, en trekt niet in de steden der Samaritanen;
maar gaat in de eerste plaats tot de verloren schapen van het huis Isra�ls.�
                  (Matthe�s 10: 5-6)

Terwijl Mohammed daarentegen het volgende predikt:

Zeg: �O mensen, ik ben u allen tot een boodschapper van Allah.�                             (Al-Acraaf: 158)

In de bijbel vonden wij zelfs een tekst waarin cIesa vrede zij met hem te kennen geeft dat de koningschap en profeetschap, die voorheen eigendom zijn geweest van de Isra�lieten, hen ontnomen zullen worden en vervolgens aan een andere natie zouden worden geschonken. Hij zegt namelijk: Hebt gij nooit in de Schriften gelezen: De steen dien de bouwlieden hebben verworpen, die is hoeksteen geworden; vanwege den Heer is dit geschied, en het is een wonder in ons oog? Daarom zeg ik u: Het Koninkrijk Gods zal u ontnomen worden en gegeven aan een volk dat de vruchten er van opbrengt.�                                                                                                                                         (Matthe�s 21: 42-43)

Ook verzamelde Jakob zijn kinderen om hen in te lichten over de komst van een profeet die de reden zal zijn waarom de scepter van Juda zal worden ontnomen. In Genesis 49: 1-10: Jakob ontbood zijn zonen en zeide: Verzamelt u; opdat ik u mededele wat u later zal overkomen. Komt samen en hoort, zonen van Jakob, luistert naar Isra�l, uw vader!... De schepter zal van Juda niet wijken, noch de heerschersstaf van tussen zijn voeten; totdat ��n komt wien stammen gehoorzamen.� 

Al deze voorgenoemde teksten en anderen zijn aanleiding geweest voor een groot aantal Christenen en Joden om Mohammed in hun harten te sluiten. Ook heeft Mohammed brieven gestuurd naar verschillende wereldleiders waarin hij deze uitnodigde naar de Islam, waarna sommige van hen op deze uitnodiging zijn ingegaan zoals An-Nadjaashi, de Christelijke koning van Abessinie.

En wanneer men met een objectieve, onpersoonlijke blik kijkt naar het leven van Mohammed, kan hij niet anders dan toegeven dat deze man een profeet is. En daarom richtte Ibnoe Qayyim een keer het woord tot een opperrabbijn en zei tegen hem: �Door Mohammed te verloochenen, hebben jullie in werkelijkheid grievend gesproken over Allah.� Toen vroeg de opperrabbijn: �Hoezo?� Ibnoe Qayyim antwoordde: �Als jullie zouden beweren dat Mohammed een tirannieke heerser was die de mensen met het zwaard regeerde en geen boodschapper zal zijn, en dit terwijl hij drie�ntwintig jaar openlijk heeft verkondigd een boodschapper naar de werelden te zijn, vele malen heeft gezegd dat Allah hem zaken heeft verboden en geboden en stellig te kennen gaf de openbaring te hebben ontvangen. En zichzelf het recht gaf om de wetten van de voorgaande profeten te be�indigen, nieuwe wetgeving in te voeren en de volgelingen van de voorgaande profeten naar de Islam uit te nodigen. Dan is slechts ��n van de volgende twee opties mogelijk, of Allah, de Verhevene, heeft dit allemaal geweten of hij wist er niets van, en deze laatste optie is uitgesloten. Want Allah is de Alwetende. Zouden jullie echter zeggen dat dit allemaal willens en wetens door Allah is gebeurd, dan is mijn volgende vraag: �is Allah dan niet bij machte om dit onrecht dat Mohammed anderen heeft berokkend te stoppen?� Niet alleen dat! De geschiedenis leert ons ook dat Allah Mohammed in zijn strijd heeft gesteund en hem heeft doen overwinnen. Ook werden zijn smeekgebeden ter plekke verhoord, werd hij aangesterkt met verschillende wonderen en reikte zijn naam tot aan de hemel. Toen de opperrabbijn dit hoorde, zei hij: �Het schikt Allah zeker niet om een leugenaar zoveel eer te doen toekomen! Mohammed is geheid een eerlijke profeet.� Toen zei Ibnoe Qayyim tegen hem: �En waarom omarm je zijn geloof niet?� Hij antwoordde: �Mohammed is slechts een profeet voor de Arabieren.�

Het feit dat de boodschap van Mohammed door zoveel mensen in de harten is gesloten is voldoende bewijs voor de echtheid van zijn boodschap. Het is immers de bijbel die ons het volgende leert: Maar de profeet, die hoogmoediglijk zal handelen, sprekende een woord in Mijn Naam, hetwelk Ik hem niet geboden heb te spreken, of die spreken zal in den naam van andere goden, dezelve profeet zal sterven.�                                                                                                                                  (Deuteronomium 18: 20)

En voor dit geval zeg ik u: Houdt uw handen af van deze mensen en laat hen begaan. Want is dit plan en dit werk van menselijke oorsprong, dan zal het verbroken worden; is het daarentegen uit God, dan kunt gij hun werk niet teniet doen. Gij mocht eens met God in strijd komen.�                       (Handelingen 5 : 38-39)

En wij hebben kunnen zien hoe het werk van Mohammed stand heeft gehouden en niet teniet is gegaan. Hoe de Boodschap van de Islam dagelijks nieuwe aanhangers krijgt.

En vrede en zegeningen zij met de profeet Mohammed.

a salaam oe 3alaikom
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2006 om 06:22

Beste Dawood102,
ik zou graag op je postings reageren mits:
1. je toon wat minder vijandig is.
2. je niet zulke giga lappen tekst copieert.

Ik houd het maar even bij je eerste bijbeltekst. als je die andere nog wilt
opvoeren dan zie ik dat wel...

Hierop zeide Jezus tot hen: Hebt gij nooit in de Schriften gelezen: De
steen die de bouwlieden hebben verworpen, die is hoeksteen geworden;
vanwege den Heer is dit geschied, en het is een wonder in ons oog?
Daarom zeg ik u: Het Koninkrijk Gods zal u ontnomen worden en
gegeven aan een volk dat de vruchten er van opbrengt. En wie op dezen
steen valt zal verpletterd worden, en op wien hij valt, dien zal hij
vermorzelen.�      
                                                                                                                           
(Matthe�s 21: 42-44)

Met "deze steen", de "hoeksteen" wordt gewoon Jezus bedoeld. De
bouwlieden zijn de priesters en geleerden van de Joodse religie (zie vers
45). Het volk dat de vruchten opbrengt is niet zozeer 1 volk, maar volk uit
alle volkeren, namelijk allen die de vruchten van Gods Koninkrijk
opbrengen.
Die vruchten, de ware "godsvrucht" is de naasteliefde; de liefde tot alle
mensen; vriend of vijand. Dit is de kern van het evangelie van Jezus.

Vooruit, nog 1 tekst:
Genesis 17: 15-21:
�Voorts sprak God tot Abraham: Sarai, uw vrouw, moet gij
niet Sarai, maar Sara noemen; Ik zal haar zegenen en geef u ook bij haar
een zoon; ja, haar zegenen zal ik, zodat zij tot nati�n wordt: koningen
van volkeren zullen uit haar voortkomen. Toen viel Abraham op zijn
aangezicht en lachte, terwijl hij bij zichzelven zeide: Zal een
honderdjarige een zoon krijgen, en Sara, een negentigjarige, een kind ter
wereld brengen? En Abraham zeide tot God:
Och, mocht Ismael leven
voor uw aangezicht! Maar God sprak: Neen, neen. Uw vrouw Sara zal u
een zoon baren, dien gij Izaak zult heten; met hem zal ik mijn verbond
bevestigen tot een eeuwig verbond voor zijn kroost
. Ook wat Ismael
aangaat heb ik u verhoord; zie, ik zal hem zegenen, hem vruchtbaar
maken en zeer, zeer vermenigvuldigen: twaalf vorsten zal hij verwekken,
en ik zal hem tot een groot volk maken. Maar mijn verbond zal ik
bevestigen met Izaak, dien Sara u op dezen tijd in het volgend jaar baren
zal.�


Het is goed dat je deze kardinale tekst aanvoert. Hierin heb je gelijk dat
Het nageslacht van Isma�l door God ook gezegend en talrijk gemaakt
wordt. Maar er staat overduidelijk dat God met (het nageslacht van) Isaak
een eeuwig (=m altijd durend) verbond zal sluiten. De inhoud van dat
verbond wordt op tal van bijbelplaatsen duidelijk gemaakt. Samenvattend
betreft het vooral het voortbrengen van Gods Woord. Dat gebeurde door
de Schrift/de Tenach, door vele profeten die door de hele geschiedenis
van het Joodse volk heen Gods Woorden doorgaven. En door als volk in
hun nageslacht de Messias Isa voort te brengen; het vlees geworden
Woord van God.

Dat Isma�l die functie zou hebben zie ik nergens in de Bijbel en ook de
geschiedenis laat zien dat Isma�l nooit profeten van enige betekenis
voort bracht. Immers; tot de komst van Mohammed was het volk
bedreven in het aanbidden van vele afgoden, terwijl een kern van het
joodse volk door al die millennia heen trouw gebleven is aan het verbond
met de Enige God.

Ik sluit niet uit dat Isma�l juist in deze laatste dagen een bijzonder rol zal
spelen, maar of dat een heldenrol zal zijn.....

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.156 seconden.