Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenSchepping - Bloedklonter

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Schepping - Bloedklonter
    Geplaatst op: 04 januari 2004 om 22:24

Salaam Alaikum,

Ik heb gelezen en presentaties bekeken.
En het enige wat ik nog te zeggen heb is........ ALLAH AKBAR.

Ik kan iedereen de presentatie op
http://www.evolutiondeceit.com/ aanraden. (onderaan bij het pijltje klikken)

bedankt voor de kennis en de moeite.Ik ben nu wel moe geworden
en ga zo maar's slapen.

oooo00000( wat een dag)

wa salaam,

polymorph

 

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2004 om 19:36
In eerste instantie geplaatst door salahdin

Ik kan u geruststellen dat het bewezen is dat de evolutietheorie een grote leugen is.



't Lijkt mij dat dit iets te kort door de bocht is. Bedoelt u wetenschappelijke bewijzen dan geef ik daar net zo veel voor als voor de bewijzen van Richard Dawkins of Daniel Dennett. Is het u van God gegeven dan noem ik het geen bewijs maar een openbaring.

Het topic ging echter over het scheppen uit geronnen bloed. Weet echt niemand wat hier van de diepere betekenis is?
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2004 om 20:28

Assalaam alaykoum wa Rahmatullah wa Barajatuuh, zusters en broeders,

Laat ik voorop stellen, dat de vele vragen van zusters en broeders kunnen leiden tot fietnah en tot afvalligheid van het geloof. Ik vraag me af, waarom de mens op elke vraag een antwoord wil en dat anderen daar gelijk op in springen. Vrag-antwoord, vraag-antwoord, zien jullie dan niet in, dat ALLE kennis bij Allah swt is en hoewel wij trachten om dingen te bgrijpen, kunnen we dat niet. Vanwege het feit dat Allah swt Alwetende is.

Men praat nu over 'kleine' zaken, terwijl men de Tawheed vergeet, ouders niet gehoorzaamt etc. Men moet kijken naar de basis van de Islam en van daaruit zul je veel dingen begrijpen. Zodra je da basispunten kent en begrijpt, dan zul je veel meer begrijpen.

Sommige zaken hoeven we niet te begrijpen, we moeten het gewoon aannemen. Dat is nou geloof, het geloof in Allah swt, ook al zou de hele wereld beweren dat Allah swt niet bestaat, jouw geloof in Allah swt is zo standvastig, dat ze je nooit omver zullen lopen.

Jullie zuster

 

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2004 om 20:44

Salamoen Aleykum

Zuster Imaan ik steun je hier volledig bij. Volg de quran en de sunnah en everything is gonna be just fine!

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2004 om 20:46

Salamoen ALeykum

Ik ben vergeten te zeggen dat het natuurlijk Allah(s.b.w) is die beslist maar volg gewoon die twee en dwaal niet verder.

Allah(s.b.w) vergeef mij voor mijn fout.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2004 om 21:42
Ik stel 'm nog ��n keer.
In eerste instantie geplaatst door Saviourmachine


Het topic ging echter over het scheppen uit geronnen bloed. Weet echt niemand wat hier van de diepere betekenis is?


Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 15:06

salaam'aleikum

gaat niet over Adam(as) maar over alle embryo's in de baarmoeder

gedurende de eerste (ik denk) 3 weken is dat een bloedklomp

(bloed circuleert niet= gelijk aan geronnen bloed)

Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2004 om 20:01
Sorry, sorry,  ik had verder terug moeten lezen.

Dus Adam is gewoon uit aarde geboetseerd?
Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2004 om 21:15

salaam'aleikum

uit klei om precies te zijn

Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 23:03
Nog even over 't 'misbruik' van dit topic voor anti-evolutionistische gedachten. Een interessante reeks artikelen is te vinden op http://www.talkorigins.org/origins/faqs-creationists.htm l. Net zoals gelovigen zouden niet-gelovigen wel eens eerlijk de waarheid boven tafel proberen te krijgen. Wij weten dat we uiteindelijk bij de Waarheid Zelf uit zullen komen, maar we kunnen ze helpen in hun zoektocht. Bovenstaande site ontkracht vele claims die door creationisten worden gedaan en vind ik een must voor een ieder die argumenten voor of tegen aandraagt.


Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 23:23

Dit haal ik op 't moment van http://www.religioustolerance.org/evolutio.htm. Een prettige site, die niet echt bevooroordeeld is, zo lijkt 't op 't eerste gezicht (behalve de banners).

Consider two methods of estimating the age of some fossils which gave the same approximate result:

  1. Scientists note that the world's rotational speed is gradually slowing down, because of frictional losses produced by the oceans' tides. Clocks are set ahead by one "leap second" -- usually at the end of some years -- in order to compensate for the slowing of the earth. Some fossils of rugose corals have been found which show both daily and yearly growth patterns. They indicate that when the coral was alive, there were about 400 days in the year; i.e. each day was about 22 hours long. Scientists assume that the rate of slowing of the earth's rotation is more or less constant; there really is no obvious way in which the deceleration rate can change. They can estimate that about 350 to 400 million years ago, the day would have been only about 22 hours long.  Thus, the corals are approximately of that age.
  2. These same corals were embedded in rock that was measured by radioisotope methods to be 370 million years old. This technique assumes that the rate of radioactive decay has been more or less constant during the past. Again, the corals were estimated to be 350 to 400 million years of age.
Deze (over de koraalriffen) wil ik inderdaad wel eens een keer weten, ik heb nog nooit een antwoord van creationisten gehoord, dat me voldoening gaf.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 23:30
In eerste instantie geplaatst door harith2

salaam'aleikum

gaat niet over Adam(as) maar over alle embryo's in de baarmoeder

gedurende de eerste (ik denk) 3 weken is dat een bloedklomp

(bloed circuleert niet= gelijk aan geronnen bloed)

 

Geronnen bloed bestaat uit samengeklonterde rode bloedcellen (zonder celkern), bloedplaatjes (zonder celkern), bloedeiwitten die enkel afgebroken kunnen worden door ze in hun specifieke aminozuren te knippen en enkele witte bloedcellen (het enige aanwezige DNA dus).  Inderdaad zal niet-circulerend bloed dadelijk klonteren, maar je kan het daarna moeilijk levensvatbaar noemen.  Bovendien is het zo dat zo snel als de embryo bloed aanmaakt dat onmiddelijk gaat circuleren, omdat het anders dadelijk zou ronnen en niet meer nuttig zou zijn...

De eerste 2 1/2 week is er trouwens nog geen bloed in de embryo, dan heb je alleen nog maar de 3 lagen kiemcellen en vanaf week 2 krijg je pas ontwikkeling van organen (bloed kan je best als een vloeibaar orgaan zien).

Dus zo'n zin als 'de mens is geschapen uit een bloedklonter' vind ik nogal vaag en heel erg vatbaar voor interpretatie, maar ja, een interpretatie is iets persoonlijks...

Greetz Kim

PS: bron: Human embryology, 2nd edition, William J Larsen, Churchill Livingstone 1997

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 12:45

A Selam oe Ale'ykoem,

"De openbaring van Het Boek waaraan geen twijfel is, afkomstig van de Heer van de Werelden.." (32:2) "Dat wil zeggen: de Kenner van alle dingen, zichtbaar en onzichtbaar, de Verhevene, de Barmhartige, Die alle dingen goed heeft geschapen. Hij begon de schepping van de mens met klei en maakte zijn nakomelingen uit vocht dat geminacht wordt. Toen vormde Hij hem en blies iets van Zijn geest in hem. En Hij maakte voor u gehoor en gezichtsvermogen en [gevoeliege] harten; hoe weinig dankbaar u bent (32:6-9).

De Islam leert dat de mens door Allah (swt) is geschapen als bezielde materie; in de beeldspraak van de Qora'an, uit gevormde klei waarin Allah (swt) iets van Zijn geest blies. Dat wil zeggen dat de mens, hoewel gebonden is aan de materie, in wezen van goddelijke oorsprong is. Geleerden en dichters van de Islam baseren op deze verzen hun leer van de driedelige structuur van de menselijke geest:

Ers is sprake van een zelfzuchtige ego (nafs), een symbolische hart dat voelt en intuitieve kennis bezit (qalb) en de zuivere en onvernietigbare geest (roeh). Het is dankzij de Goddelijke adem, die onmeetbare Geest, dat de mens een speciale positie in de schepping inneemt.

"Zijn Wij het niet Die u hebben geschapen uit een nietig vocht dat Wij plaatsen in een veilige plek voor een vastgestelde periode?" (77:20-22).

Een complete embryologie zou kunnen worden herleid uit de vele verzen die de ontwikkeling beschrijven als "bloedklonter" naar volgroeid kind. Echter, de essentiele boodschap achter dergelijke verwijzingen is eerder een morele en spirituele dan een biologische of medische.

Wa Ale'ykoem a Selaam.

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 13:10
Echter, de essentiele boodschap achter dergelijke verwijzingen is eerder een morele en spirituele dan een biologische of medische.

Mee eens, dat bedoelde ik ook met mijn laatste zin.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.