Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

westerse moslima!

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: westerse moslima!
    Geplaatst op: 23 december 2006 om 14:06

Selam,

Ik geef toe dat ik makkelijker aan werk enz kan komen, aangezien ik veel minder aan mijn uiterlijk hoef te veranderen (behalve in de toekomst inshallah een baard).

Ik vind echter dat de omgeving mannen ook heel zwaar be�nvloedt. Ik moet soms mijn ogen dicht doen of gek naar de vloer staren om dingen(naaktheid) te vermijden. In principe mogen vrouwen dit ook niet zien, maar mannen voelen zich denk ik hierbij veel onprettiger dan vrouwen. Zeker als je op je werk of op school hiermee te maken gaat krijgen.

Ik zeg hierbij wel dat als ik mocht kiezen, ik de moeilijkheid voor de mannen zou kiezen. Vrouwen hebben het op een manier toch veel moeilijker, ook al heb je een sterke imaan, je kunt toch beperkt worden in de mate waarin je je geloof mag prakticeren. Bij mannen is dat in veel mindere mate, meestal is een sterke imaan al genoeg om je geloof volledig te prakticeren. Dus zuster, ik heb in ieder geval veel respect voor jullie.

hmm...Ik kan het ook niet echt goed verwoorden.

Wassalaam

Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2006 om 13:51

Aleikoum assalaam wa rahmatullah,

Dit is iets wat je wel vaak hoort, dat het voor een vrouw moeilijker is om praktiserend moslim te zijn in het Westen dan voor een man...

Persoonlijk denk ik, dat het alleen aan het oppervlak ligt...

De geestelijke ontwikkeling is voor iedereen, man of vrouw, ontzettend moeilijk..

K weet niet zo goed hoe k het moet verwoorden..

 

Wa Allahu A3lem

Wa salaam aleikoum wa rahmatullah,

 

Amatoe_Allah

Terug naar boven
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2006 om 13:21

assalamoe allaikoem,

Broeders en zusters...ik had laatst een discussie met een broeder over de hoofddoek! Hij vertelde mij dat het lastiger is voor een vrouw om moslim te zijn in deze westerse wereld dan voor een man! Wat denken jullie hierover?

Assalamoe alaikoem wa rahmatoellah,

Rahima

A stranger just might be a friend you'll never meet
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.