Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Must See!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Must See!
    Geplaatst op: 23 februari 2007 om 01:41
Islamic Videos die je moet hebben gezien:

Films:

The Message - http://video.google.com/videoplay?docid=7731589074216496671& amp; amp;hl=en

 

Niet-moslims:

Who wrote the bible? - http://video.google.com/videoplay?docid=-2668617451097322309

 

Documentaires:

Het probleem met atheisme - http://video.google.com/videoplay?docid=895149919647460806&a mp;a mp;hl=en-CA

De Islamitische geschiedenis van Spanje - http://video.google.com/videoplay?docid=4948121296578586703& amp;hl=undefined

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2007 om 03:04
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Islamic Videos die je moet hebben gezien:

Films:

The Message - http://video.google.com/videoplay?docid=7731589074216496671& amp; amp; amp;hl=en

Niet-moslims:

Who wrote the bible? - http://video.google.com/videoplay?docid=-2668617451097322309

Documentaires:

Het probleem met atheisme - http://video.google.com/videoplay?docid=895149919647460806&a mp;a mp;a mp;hl=en-CA


Asalaam Alaikum,

Ik heb de laatste (het probleem van atheisme) bekeken en ik was aangenaam verrast hoe sterk de documentaire was. Zeer goed!

Ik kijk de andere zodra ik terug ben uit het buitenland.

Chokran jiyuu.

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2007 om 04:33

Amuseer je op je trip !!

(ik krijg die dingen blijkbaar niet open op mijn pctje. Ga ze op andere plaats proberen te bekijken)

groetjes,

stampertje

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2007 om 05:17
Is er ook een video "Voorbij Religie en Athe�sme"?
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2007 om 06:51
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Islamic Videos die je moet hebben gezien:

Films:

The Message - http://video.google.com/videoplay?docid=7731589074216496671& amp; amp; amp; amp;hl=en

Niet-moslims:

Who wrote the bible? - http://video.google.com/videoplay?docid=-2668617451097322309

Documentaires:

Het probleem met atheisme - http://video.google.com/videoplay?docid=895149919647460806&a mp;a mp;a mp;a mp;hl=en-CA


Asalaam Alaikum,

Ik heb de laatste (het probleem van atheisme) bekeken en ik was aangenaam verrast hoe sterk de documentaire was. Zeer goed!

Ik kijk de andere zodra ik terug ben uit het buitenland.

Chokran jiyuu.



Wa alaikum salaam,

 

Ben jij ook al op reis? Straks loopt Nederland nog leeg als het zo doorgaat. Ik kom pas terug als ik zeker weet wie de nieuwe ministers worden.




www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2007 om 08:07

Amuseer je op je trip !!

(ik krijg die dingen blijkbaar niet open op mijn pctje. Ga ze op andere plaats proberen te bekijken)

groetjes,

stampertje


Je kan Mozilla internet browser downloaden en daarmee kan je gelijk alle videos op youtube en google zien. Die browser is beter dan de internet browser zelf, want het blokt ook gelijk alle reclames enz.

Hier is waar je het gratis kan downloaden:
www.firefox2.com

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2007 om 08:10

Asalaam Alaikum jiyuu,

Ik ga incha Allah morgen voor twee naar Egypte (niet op reis , wel op vakantie). 

Ik las dat jij op reis was is Tokyo. Bevalt het daar?

Wa Salaam Alaikum.  

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2007 om 08:14

Ik kom morgen voor ��n dagje naar jullie (al� naar Nederland dan) telt dat ook mee?

Terug naar boven
Juan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 144
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2007 om 08:18
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Het probleem met atheisme - http://video.google.com/videoplay?docid=895149919647460806&a mp;a mp;hl=en-CA




Nu maak je me wel benieuwd. Vanavond eens kijken dan.
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2007 om 08:21
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

Ik kom morgen voor ��n dagje naar jullie (al� naar Nederland dan) telt dat ook mee?

Jij bent altijd welkom Stampertje, dat weet je toch!

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2007 om 08:22
Diertjes kijken in Artis.
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2007 om 09:14

In eerste instantie geplaatst door Stampertje

Diertjes kijken in Artis.

Hartstikke leuk, vooral het aquaruium is de moeite waard (vind ik).

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2007 om 10:05

Niet-moslims:

Who wrote the bible? - http://video.google.com/videoplay?docid=-2668617451097322309

Wederom een goede documentaire, de conclusie is duidelijk.

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2007 om 10:30
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Islamic Videos die je moet hebben gezien:

F


Niet-moslims:

Who wrote the bible? - http://video.google.com/videoplay?docid=-2668617451097322309

 



deze doc wordt niet gehinderd door enige kennis van zaken. islampopulisme. Ipv. dat moslims zich nu eens afvragen of de koran wel zo betrouwbaar is als ze denken. Gelukkig staan er steeds meer korankritische moslims op, die ook weten van de falsificaties in de Koran.
שמע ישראל יהוה אלהינו יהוה אחד
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2007 om 12:37
In eerste instantie geplaatst door Thorax

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Islamic Videos die je moet hebben gezien:

F


Niet-moslims:

Who wrote the bible? - http://video.google.com/videoplay?docid=-2668617451097322309



deze doc wordt niet gehinderd door enige kennis van zaken. islampopulisme. Ipv. dat moslims zich nu eens afvragen of de koran wel zo betrouwbaar is als ze denken. Gelukkig staan er steeds meer korankritische moslims op, die ook weten van de falsificaties in de Koran.

Beste Thorax,

Als je het filmpje werkelijk gezien hebt, zou je dit niet kunnen stellen. Er is juist helemaal geen sprake van Islampopulisme. Verre van dat. Ik vind het juist een hele objectieve uitleg en het heeft niets van doen om de Christenen aan te vallen.

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2007 om 22:58

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Asalaam Alaikum jiyuu,

Ik ga incha Allah morgen voor twee naar Egypte (niet op reis , wel op vakantie). 

Ik las dat jij op reis was is Tokyo. Bevalt het daar?

Wa Salaam Alaikum.

 

 

Wa alaikum salaam

 

Egypte heh. Het zal intussen al weer lekker warm daar zijn geworden. Doe maar de groeten aan mijn Egyptische vrienden.

 

Ik zit nog even in Japan.  Het is hier nog winter maar het is voor het eerst dat ik meemaak dat het toch nog warm (18 graden) is gebleven. Maar zodra het toch nog koud wordt, ben ik ook weg van hier. Verder is Japan een mooi land, vind ik. Alles is goed georganiseerd en de mensen zetten hun hart en leven in het werk wat ze doen. In de winkelbuurten en vooral in de ambassadewijk waar de moskee staat, zie je nu veel japanse moslimas met sluier lopen. Dat geeft ook wel een goed gevoel. Want die super korte rokjes van al die schooluniformen zijn mij een beetje te bloot en ik kan daar nog steeds niet aan wennen. Verder is het allemaal dik in orde hier.

In de eerste post heb ik nog meer goede videos toegevoegd.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2007 om 01:00

Salaam Alaikum,

Dat land heeft mij ook altijd al geintrigeerd. Incha Allah mag ik daar ook ooit eens naartoe. Ik zal iedere Egyptenaar die ik tegenkom de groeten van je doen, uiteindelijk zijn broeders allemaal vrienden vanelkaar.

 

In ieder geval nog een prettig verblijf en een goede reis. Na de vakantie kijk ik naar je toevoegingen Incha Allah.

Wa Salaam Alaikum

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2007 om 13:15

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2007 om 04:28
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

http://www.youtube.com/watch?v=UJhPaSXVrKI

 



As-salamu �alaykum warahmatullah broeder,

 

Je hebt zo gelijk met die video. Je hebt een nieuwe schoen nodig voordat je de oude weggooit. Mijn eigen bekering is een voorbeeld daarvan. Met de bijbel bepaalde ik mijn leven voordat ik bekeerde tot de Islam. Ik las dagelijks uit de bijbel en vond er mijn antwoorden door mijn eigen interpretatie aan de bijbelverzen te geven voor mijn alledaagse problemen. Ik had een goed gevoel bij de bijbel en voelde me er veilig bij. Terugkijkend nu ik de Quran heb, is de bijbel een afgesloten en gepasseerd hoofdstuk. Ik heb totaal geen spijt dat ik de bijbel verscheurde toen ik de Quran ervoor in de plaats ruilde.

 

Ik was op dat moment superblij voor Jezus (Isa bin Maryam alaihi salaam), ik hield van hem. Ik was blij te weten dat GOD Zijn dienaren nooit in de steek kon laten. Ik was blij dat Jezus van het kruis werd gered door GOD. Want dat is de boodschap in de Quran. Ik hou nu nog meer van Jezus dan dat ik ooit van hem heb gehouden in mijn tijd als christen. Maar dat ene moment was ik ook verschrikkelijk boos voor al die jaren van bedrog door de kerk en de geestelijken.

 

Jou vid en die van Ahmed Deedat sluiten aan bij dit onderwerp.

 

Ahmed Deedat, Quran or Bible which is god's words 6 of 9 � (bekijk ook 7,8 en 9) www.youtube.com/watch?v=N8nGg03WiQM

 

Als je op zoek bent naar de waarheid dien je inderdaad je verstand boven je gevoel te zetten. Een goed gevoel bij een boek betekent nog lang niet dat het boek de waarheid bevat, want bij het lezen van een Suske en Wiske kan iemand ook een goed gevoel krijgen. Ik heb die dag als een baby zitten huilen, zo blij dat ik was voor het goede nieuws en tegelijk ook zo verdrietig voor al de mensen die nog steeds in de leugens geloven.


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2007 om 08:50
In eerste instantie geplaatst door jiyuu



<p class="Msonormal"><span style="font-size: 10pt; font-family: Georgia;"> Maar dat ene moment was ik ook verschrikkelijk boos
voor al die jaren van bedrog door de kerk en de geestelijken.<o:p></o:p></span>





Jezus'eigen woorden, te lezen in de Evangelie�n (Marcus, Lucas), zijn voor een eenvoudig verstaander te begrijpen, behoeven geen nadere toelichting, en zijn, vanuit het hart begrepen, voldoende om eigenstandig zonder kerk of geestelijken mee verder te kunnen. Ik vrees dat jij iets anders zoekt dat volkomen haaks staat op Jezus' Woord.
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2007 om 16:41
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Je kan Mozilla internet browser downloaden en daarmee kan je gelijk alle videos op youtube en google zien. Die browser is beter dan de internet browser zelf, want het blokt ook gelijk alle reclames enz.


Hier is waar je het gratis kan downloaden:
www.firefox2.com



Je bedoelt de volgende link, insha-Allah:

-> "www.mozilla.com"

Assalaam-aleykum akhie,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
oegt_qadr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 60
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_qadr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2007 om 03:18

Assalamoe Alaikoem wa RahmatoeAllah wa Barakatoeh,

@ ABTT: Aghy, ben jij dezelfde ABTT als die van ontdekislam?
Insha Allah khayr, ik vroeg het me even af.

Assalamoe Alaikoem wa RahmatoeAllah wa Barakatoeh

Je kuisheid is je voorbeeld, je reinheid is je schoonheid en je godsdienst heeft je gekleed met waardigheid.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2007 om 18:14
Dat videotje over de bijbel; die man maakte er een heel werk van. Jammer
dat het nogal speculatief en suggestief is. En hij wil helemaal niet weten
hoe het echt zit; hij meent het al te weten...
Zo wordt maar zo gesteld dat de gevonden zg. tekst van Maria Magdalena
een copie is van een orgineel uit de 2e eeuw. Daar is nergens bewijs van,
dus maar goed dat die tekst niet in de bijbel zit. Ook de stellingen dat de
evangelie�n geen ooggetuigenbeschrijvingen zijn, zijn flinterdun.
Zo ook de speculaties betreffende het OT.
Het is nu eenmaal zo dat iedere ambitieuze theoloog iets nieuws en
opzienbarends wil ontdekken. Daar valt nog roem mee te behalen...

Maar hoe dan ook; de antwoorden van de bokser, de bisschop en de
predikant zijn helder. De bijbel is door God geinspireerd en een weg tot
behoud voor een ieder die gelooft. Daar zijn miljoenen kraqchtige
getuigenissen van. een bijdehante, maar redelijk misleide wijsneus kan
daar niets aan veranderen.

Maar...aangezien Moslims grote waarde hechten aan letterlijkheden,
zouden ze deze man eens moeten vragen de Koran eens langs de zelfde
meetlat te leggen. ben benieuwd wat er dan nog van overblijft.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2007 om 14:03

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Dat videotje over de bijbel; die man maakte er een heel werk van. Jammer
dat het nogal speculatief en suggestief is. En hij wil helemaal niet weten
hoe het echt zit; hij meent het al te weten...
Zo wordt maar zo gesteld dat de gevonden zg. tekst van Maria Magdalena
een copie is van een orgineel uit de 2e eeuw. Daar is nergens bewijs van,
dus maar goed dat die tekst niet in de bijbel zit. Ook de stellingen dat de
evangelie�n geen ooggetuigenbeschrijvingen zijn, zijn flinterdun.
Zo ook de speculaties betreffende het OT.
Het is nu eenmaal zo dat iedere ambitieuze theoloog iets nieuws en
opzienbarends wil ontdekken. Daar valt nog roem mee te behalen...

Maar hoe dan ook; de antwoorden van de bokser, de bisschop en de
predikant zijn helder. De bijbel is door God geinspireerd en een weg tot
behoud voor een ieder die gelooft. Daar zijn miljoenen kraqchtige
getuigenissen van. een bijdehante, maar redelijk misleide wijsneus kan
daar niets aan veranderen.

Maar...aangezien Moslims grote waarde hechten aan letterlijkheden,
zouden ze deze man eens moeten vragen de Koran eens langs de zelfde
meetlat te leggen. ben benieuwd wat er dan nog van overblijft.

Ik wil er al een tijd op reageren maar dat komt nog...

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.