Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

mooie foto.

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: mooie foto.
    Geplaatst op: 08 maart 2007 om 01:24

Assalaam Aleikom,

 

De dag dat mijn man mij iets gaat verbieden of gebieden en anders dreigt te scheiden is de dag dat zijn vuilniszakken met kleren op de stoep zullen worden gedumpt.

Een vrouw moet zelf haar keuzes kunnen maken.

De man die de rol als beschermer heeft moet zijn grenzen niet gaan verleggen naar vlakken die dwang uitoefenen.

 

Uit ervaring weet ik dat dit een grote angst is van islamitische vrouwen in het MO. De scheiding en de constant op de loer liggende scheidingsdreigingen.

Deze angst heb ik niet omdat ik voldoende �back up� door mijn westerse afkomst en door voldoende kennis van mijn rechten in deze.

Plichten heb ik ook.

 

@ Jiyuu: Wij verschillen zeer sterk in het strict intrepreteren van de Koran en de Ahadith.

Ik geloof ook niet dat je minder moslim bent als je geen baard, niqaab draagt en zo nog veel meer relevante en niet relevante zaken. Maar goed, je hebt zelf al eerder dit bevestigt. El hamdu allah.

 

Salaam Nefertiti

 

P.S: Say 'No' to Forced Divorce - 'Yes' to Reforms

Online Petition to King Abdullah bin Abdul Aziz

http://www.petitiononline.com/no24orce/petition.html

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2007 om 13:25

Een kleine vraag?

waarom wordt de discussie voor de bedekking van de vrouw telkens zo zwaar aangemeten en wordt de discussie over de plichten van een man telkens opnieuw gebatteliseerd?

Mijn stelling is dat geen enkele man die zich niet volledig houdt aan de kledingsvoorschriften van de islam en die niet een vrije baard laat staan verdient om naar de hel te gaan wanneer hij een vrouw iets wil voorschrijven.misschien wordt het tijd dat in Nederland voor moslims de Shariah wordt ingevoerd :-)

Wat is trouwens de straf voor een moslim man zonder baard en weide \kleding?

 

 

 

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2007 om 15:15

Ik kan van dezelfde mufasireen citaten geven waaruit duidelijk blijkt dat ze de Niqab juist WEL in het algemeen als een verplichting zagen of in bepaalde andere gevallen het HARAAM vonden om gezicht en handen bloot te laten, zoals Imam Abu Haneefa die meer dan 1,5 miljoen aHadith uit het hoofd kende(zie zijn levensbeschrijving). De passages die je gaf zijn soms uit hun verband gerukt, het is jammer omdat het hele verhaal zo naar ieders mening ge�nterpreteerd kan worden. Tabari beschrijft bijvoorbeeld ook in een van zijn boeken hoe een vrouw zich moet bedekken met alleen het oog open om de weg te zien.

Shaykh Albani zei dat velen overleveringen over die mensen zwak zijn. Wij willen bewijs dat op papier staat en dat door hunzelf is geschreven. En ja, er zijn geleerden die hun meningen veranderen. Soms was een van hun van mening dat gezicht geen awrah is, en later veranderde hij van mening en de andere dacht eerst dat het gezicht awrah is, en later veranderde hij van mening. Net zoals Shaykh Ibn Uthaymeen die zijn mening over foto�s nemen veranderde.

Dus ja, het is mogelijk dat twee uitspraken van dezelfde geleerden zichzelf tegenspreken. Dat kan komen door de zwakheid van die overleveringen of doordat hun mening veranderde. En zelfs dit toont aan dat dit een kwestie van Ijtihaad is. Als het fard was, dan zou er nooit zo�n meningsverschil kunnen ontstaan.

Aisha, (moge Allah tevreden over haar zijn), zei: Asma, de dochter van Abu Bakr, kwam naar de boodschapper van Allah, en ze had dunne kleren aan. De boodschapper van Allah draaide zich van haar om en zei: O Asma, wanneer een vrouw de leeftijd bereikt waarin ze menstrueeert, dan is het niet passend voor haar om delen van haar lichaam te laten zien behalve dit en dat en hij wees naar zijn (eigen) gezicht en handen. (Abu Dawud, Boek 32, Hadith 4092).

Sommigen zeggen dat dit Hadith zwak is maar het is een SAHIH Hadith volgens Albani. En het wordt versterkt door een andere SAHIH hadith uit Ibn Majah.

 

Shaykh Abdul Aziz Ibn Baz zei: Onder de hemel (op aarde) heb ik in onze tijd geen enkele geleerde gezien die meer over Hadith�s afweet dan de grote geleerde, Mohammad Nasirudien Al Albani.

 

Deze Hadith is ook betrouwbaar verklaard door Al Bayhaqi en Ad Dahabi. Dit Hadith is wat wij zeggen en zoals je zag zeiden Tabari en Qurtubi dat de meerderheid van de geleerden in hun tijd van mening dat het gezicht niet bedekt hoeft te worden.

Dat verschil in Fardh of Wajib, verplicht of iets minder verplicht, heeft denk ik te maken met geleerden die niet de volledige waarheid durven te zeggen, omdat ze bang zijn de paar honderd miljoen vrouwen (die het gezicht wel bloot laten) tot zondaar te maken. Want dat is het gevolg als je iets dat een Fard verplichting is, niet nakomt. Iemand die een Fard verplichting niet nakomt, plaatst zich buiten de Oemmah. En dat is nu het hele dilemma van de geleerden. Dus dan maar zeggen dat iets niet Fard is, om zo deze vrouwen gerust te stellen en niet buiten de Oemmah stoten. Wel, ik persoonlijk betwijfel of dit uiteindelijk wel een goede tactiek is. Want indirect val je juist de niqabis aan die juist nu het goede voorbeeld laten zien.

Gerespecteerde broeder, je zegt dat geleerden niet durven te zeggen dat niqaab verplicht is uit angst dat ze de meerderheid van de moslim vrouwen als zondaar zouden plaatsen. Wat zeg je dan over Ibn Baz, Ibn Uthaymeen, Munajid, Fawzan, Ibn Jibreen en de anderen? Waarom durven zij het wel te zeggen en anderen niet?

En je zegt dat wie zich niet aan iets Fardh�s houdt, uit de religie van Islam valt. Dus al die honderden miljoenen zusters over de hele wereld zijn uit de religie gevallen? Want niqaab is verplicht toch, volgens jou? En spoorde Shaykh Albani mensen aan om uit de kudde van Islam te vallen toen hij zei dat het niet verplicht is? En wat te zeggen van Imam Shafi, Tabari, Ibn Qudamah, Al Qurtubi en de anderen die met hun eigen monden zeiden dat het niet verplicht is?


Daarom ben ik het eens met de geleerden die zeggen dat het mustahab (sterk aangeraden) is.

Imam Al Haskafi zei: De awrah van een vrouw is haar hele lichaam, volgens de meest correcte standpunt, behalve haar gezicht en haar handen�. (Rad Al Mohtaar 1/405).

 

Imam Al Marghinani zei: �Het is niet toegestaan voor een man om naar het lichaam van een niet mahram vrouw te kijken, behalve haar gezicht en haar handen, want Allah, de meest Hoge zegt, "En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve hetgeen ervan zichtbaar moet zijn�. (Qur�an 24:31). Sayiduna Ali en Ibn Abbas hebben dit (uitzondering) als het gezicht en de handen uitgelegd�. (Al Hiaya 4/458).

Imam Al Toemortashi zei: De awrah van een vrouw is haar hele lichaam, behalve haar gezicht, handen en voeten. (Tanwir Al Absaar).

 

Ibn Abidin heeft gezegd dat een vrouw haar gezicht moet bedekken uit angst voor verleiding en niet omdat het awrah is, zie Rad Al Mohtaar 1/406. Shaykh Nasirudien Al Albani legde duidelijk uit dat er genoeg geleerden waren die het gezicht niet als Awrah zagen.

Ik wil toch even ingaan op een vraag die je stelde over de rechtszaal waar de vrouw haar gezicht moet kunnen ontbloten. En het gezicht dus geen awrah kan zijn. Dezelfde imam Qurtubi rahimahullah wiens (naar mijn mening, iets uit het verband gerukte) woorden jij ook aanhaalde, zei hierover: "Gezicht, lichaam en stem van alle vrouwen zijn awrah, zoals eerder aangegeven. Het is niet toelaatbaar om die delen te ontbloten behalve in dringende gevallen, zoals het geven van bewijsmateriaal" (al Jamia li ahkamul Quran)

Ik weet niet of Al Qurtubi dit heeft gezegd omdat ik die boek niet hebt en niet kan nachecken, maar ik ben het niet eens met Al Qurtubi hier. Ik ben niet eens een druppeltje in een oceaan vergeleken met Qurtubi, maar omdat dit een kwestie van Ijtihaad is en omdat andere geleerden die veel groter zijn dan hem (en hijzelf zover ik heb gelezen) iets anders zeggen, ben ik het niet met hem eens. Als je zegt dat iets awrah is, dan mag het nooit gezien worden. Awrah is zoals het geslachtsdeel. En als je zegt dat gezicht awrah is, dan waarom mogen twee zusters elkaars gezichten (awrah) zien?

 

Dus ik zeg, er is geen bewijs uit de Qur�an en de Sunnah dat het dragen van een niqab verplicht is. Als die er wel was, dan zou niemand verschillen. Ik zat naar Shaykh Ahmad Jibril te luisteren over zijn lezing over Omar ibn Abdul Aziz en daarin vertelt hij,

 

�Een vrouw kwam lopend uit Irak naar Omar ibn Abdul Aziz toe. Ze zocht Omar en vroeg aan de mensen: 'Waar is het paleis van Omar ibn Abdul Aziz?' Ze wezen naar een huisje gemaakt van riet en zand. Ze klopte op de deur en ze werd binnen gelaten. De vrouw van Omar ibn Abdul Aziz ging met haar zitten en vertelde die vrouw dat zij de vrouw van Omar ibn Abdul Aziz is. Toen kwam er een man binnen met water en zand in zijn hand en hij ging de gaten die door regen waren gemaakt in zijn huis vullen. Huizen van zand zijn niet zoals huizen van cement, er komen gaten in als het regent. Dus die vrouw zei tegen de vrouw van Omar ibn Abdul Aziz: 'Heb je dan geen schaamte? Je slaaf komt binnen en je bedekt je haren niet?' Die man kwam naar ze toe en vroeg, 'Is alles goed met jullie?' Zijn vrouw zei tegen Omar: 'Onze gast heeft honger' Omar ging toen fruit halen voor haar. Toen Omar weg was zei fatimah tegen die vrouw: 'De reden waarom ik mijn haren niet bedekte was, omdat hij mijn man is'. Die vrouw werd geshock, want zij dacht dat Omar op een grote troon in grote paleizen woonde met duizenden bewakers om hem heen�.

 

Zelfs dit verhaal toont aan dat het hoofd bedekt moet worden en niet het gezicht. Er zijn zo veel verhalen en de meeste geleerden die ik heb gevraagd, zeggen dat het niet hoeft. Daarom zal ik me daaraan vasthouden Insha�Allah. Ik hoop niet dat ik je gekwetst heb broeder, volg wat je wilt, maar dit is slechts mijn mening.

 

Nogal een tegenstrijdig verhaal; zonder niqaab is goed, maar je zou van je vrouw scheiden als ze geen niqaab zou dragen

Ik ben van mening dat niqaab in deze tijd in de hoogste graden van mustahab (sterk aangeraden) is en bijna (wajib) verplicht is. Dit is onze tijd. Daarom hadden Taliban gezicht bedekking ook verplicht en Omar ibn Khattab had het verplicht in sommige tijden.

 

Niqaab is iets goeds, het is sterk aangeraden en bijna verplicht volgens Islam. Ik zeg niet dat het verplicht is, maar ik zou niet trouwen met een vrouw die haar gezicht niet bedekte voor vreemden. Ik ga toch in Afghanistan trouwen Insha�Allah en daar dragen toch negen op de tien vrouwen niqaab, Alhamdolillaah. Schaamte is een tak van het geloof in Islam. Degene die geen schaamte voelt is lager dan een dier.

Imran ibn Hosain heeft overgeleverd dat de Profeet zei: Schaamte brengt alleen maar goedgeid met zich mee. (Sahih Muslim, Deel 1, Boek 1, Hadith 59).

 

Er is overgeleverd door Abu Hurairah, (moge Allah tevreden over hem zijn), dat de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), zei: "Geloof heeft meer dan zeventig takken en bescheidenheid is een tak van het Geloof". (Sahih Muslim, Deel 1, Boek 1, Hadith 55 & Sahih Bukhari, Deel 1, Boek 2, Hadith 8).

Aisha bint Abu Bakr, (moge Allah tevreden over haar zijn) zei: Ik zag nooit de prive delen van de boodschapper van Allah (uit schaamte). (Sunan Ibn Majah, Hadith 662).

Abdullah ibn Omar heeft overgeleverd dat de Profeet langs een man liep die zijn broeders aan het waarschuwen was tegen schaamte. De man zei: "Je bent veels te verlegen, ik ben bang dat het je in problemen zal brengen in je leven!" De Profeet zei daarop: "Laat hem, want schaamte is een onderdeel van het geloof". (Sahih Bukhari, Deel 8, Boek 73, Hadith 139).

 

@bFp: Je praat over alAlbaani (ra7imahu'Allah) en de laatste 100 jaar? Welke laatste honderd jaar dan? De laatste 100 jaar van Milaadiya? Dit klopt niet meer of anders heb je het verkeerd uitgelegd, want de laatste 100 jaar van Hijriyyah zijn nog niet voorbij aangezien ze beiden (b Baz en alAlbaani ;ra7imahumu'Allah) gestorven zijn in 1420 H.

Abu Hurairah heeft overgeleverd dat de Profeet zei: Allaah zal voor deze natie aan het eind van elke honderd jaar iemand laten opstaan die Zijn religie zal vernieuwen (naar hoe het eerst was, nadat mensen bida�s inbrachten). (Abu Dawud, Boek 37, Hadith 4278).

 

Of het precies volgens de Islamitishe kalender gaat ofniet, weet ik niet, maar na elke honderd jaar komt er wele en Mojadid volgens deze overlevering. Wat ik wel weet is dat Ibn Baz de Shaykh Albani een Mojadid noemde, omdat hij zoveel duizenden Hadith�s als Sahif en Zaif verklaarde. En we weten nooit zeker wie de Mojadid is, want in Pakistan noemen ze iemand anders Mojadid dan in Arabie. Mischien krijgt elke land zijn eigen Mojadid ofzo, Allahu Aalim. Daar weet ik niks van, maar mensen zoals de vier Imam�s en Ibn Taymyah, Abdul Wahab, Ibn Hajar, Ibn Hazm en anderen werden Mojadidien genoemd.

 

De dag dat mijn man mij iets gaat verbieden of gebieden en anders dreigt te scheiden is de dag dat zijn vuilniszakken met kleren op de stoep zullen worden gedumpt. Een vrouw moet zelf haar keuzes kunnen maken. De man die de rol als beschermer heeft moet zijn grenzen niet gaan verleggen naar vlakken die dwang uitoefenen.

Een man mag zijn vrouw dwingen om het goede te doen.

Wat is trouwens de straf voor een moslim man zonder baard en weide\kleding?

Abdullah ibn Omar heeft overgeleverd dat de Profeet zei: Doe het tegenovergestelde van de vuuraanbidders. Laat je baard groeien en knip je snor kort. (Sahih Bukhari, Deel 7, Boek 72, Hadith 780).

Zie ook,

Sahih Bukhari, Deel 7, Boek 72, Hadith 781
Sahih Muslim, Boek 2, Hadith 498
Sahih Muslim, Boek 2, Hadith 499
Sahih Muslim, Boek 2, Hadith 500

Sahih Muslim, Boek 2, Hadith 501

Sahih Muslim, Boek 2, Hadith 502

 

Dus het laten van de baard is WAJIB en het scheren van de baard is ZEKER Haram in Islam, want een bevel van de profeet moet uitgevoerd worden. Degene die het doet is een zondaar en Omar ibn Khattab accepteerde de getuigenis van een man zonder baard niet. De Tabien gingen niet achter iemand bidden die geen baard had. Imam Malik was van mening dat iemand die zijn snor hellemaal afscheert gestraft moet worden. Wat te zeggen van de baard dan?

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2007 om 15:52
Quote:
De dag dat mijn man mij iets gaat verbieden of gebieden en anders dreigt te scheiden is de dag dat zijn vuilniszakken met kleren op de stoep zullen worden gedumpt. Een vrouw moet zelf haar keuzes kunnen maken. De man die de rol als beschermer heeft moet zijn grenzen niet gaan verleggen naar vlakken die dwang uitoefenen.

Een man mag zijn vrouw dwingen om het goede te doen.

schreef Battle for Peace.

 

Mijn man niet..er is geen dwang. Hij mag alles zeggen en alles vragen maar dwingen nooit.

 

Salaam


 

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2007 om 16:31

Moslim mannen zeg nu eens in alle eerlijkheid waarom jullie de Islam niet serieus nemen wanneer het om voorschriften gaat die mannen betreffen en enkel haast hysterisch worden wanneer het om voorschriften gaat die vrouwen betreffen.

begrijpen jullie nu werklijk niet hoe belachelijk jullie je eigen godsdienst maken.

 

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2007 om 16:36

Een man mag zijn vrouw dwingen om het goede te doen.

schreef Battle for Peace.

 

Mijn man niet..er is geen dwang. Hij mag alles zeggen en alles vragen maar dwingen nooit.

 

Salaam


ok wat jij wilt... 

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2007 om 16:43
Moslim mannen zeg nu eens in alle eerlijkheid waarom jullie de Islam niet serieus nemen wanneer het om voorschriften gaat die mannen betreffen en enkel haast hysterisch worden wanneer het om voorschriften gaat die vrouwen betreffen.

Dat doen wij niet. De bevelen van de Qur�an en de Sunnah moeten gevolgd worden of het over vrouwen gaat of mannen,

Allah zegt,

En wat de boodschapper jullie geeft, neem het aan en wat Hij jullie verbiedt, houd je daar verre van. En vreest God, zeker, God is streng in het straffen. (Qur�an 59:7).

Ibn Kathir zei: Dat betekent, Doe wat de Boodschapper jullie beveelt en onthoudt jullie van wat hij jullie verbiedt. Waarlijk, hij beveelt alleen goedheid en hij verbiedt het kwade�. (Tafsir Ibn Kathir).

Abu Hurairah heeft overgeleverd dat de Profeet, (vrede zij met hem), zei: Alle volgelingen van mij zullen het Paradijs intreden behalve degenen die weigeren. Ze vroegen: O Boodschapper van Allah! Wie weigert? De Profeet zei: Degene die mij gehoorzaamt zal het Paradijs intreden en degene die mij niet gehoorzaamt is degene die weigert. (Sahih Bukhari, Deel 9, Boek 92, Hadith 384).

Imam Malik zei: De Sunnah is zoals de ark van Noah, (vrede zij met hem). Wie aanboord gaat is gered en wie weigert zal verdrinken.

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2007 om 17:16

In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Moslim mannen zeg nu eens in alle eerlijkheid waarom jullie de Islam niet serieus nemen wanneer het om voorschriften gaat die mannen betreffen en enkel haast hysterisch worden wanneer het om voorschriften gaat die vrouwen betreffen.

Dat doen wij niet. De bevelen van de Qur�an en de Sunnah moeten gevolgd worden of het over vrouwen gaat of mannen,

Allah zegt,

En wat de boodschapper jullie geeft, neem het aan en wat Hij jullie verbiedt, houd je daar verre van. En vreest God, zeker, God is streng in het straffen. (Qur�an 59:7).

Ibn Kathir zei: Dat betekent, Doe wat de Boodschapper jullie beveelt en onthoudt jullie van wat hij jullie verbiedt. Waarlijk, hij beveelt alleen goedheid en hij verbiedt het kwade�. (Tafsir Ibn Kathir).

Abu Hurairah heeft overgeleverd dat de Profeet, (vrede zij met hem), zei: Alle volgelingen van mij zullen het Paradijs intreden behalve degenen die weigeren. Ze vroegen: O Boodschapper van Allah! Wie weigert? De Profeet zei: Degene die mij gehoorzaamt zal het Paradijs intreden en degene die mij niet gehoorzaamt is degene die weigert. (Sahih Bukhari, Deel 9, Boek 92, Hadith 384).

Imam Malik zei: De Sunnah is zoals de ark van Noah, (vrede zij met hem). Wie aanboord gaat is gered en wie weigert zal verdrinken.

Oh ja Battle of peace]datis wat de Islam zegt. je hebt mijn respect hiervoor omdat je dit aanhaalt.

Maar je weet net zo goed als ik  dat dit niet gebruikelijk is bij de mensen die zich moslim noemen.

Wat ik krom vind in de hele benadering is de geweldige nadruk die gelegd wordt op de voorshrifeten van vrouwen en de bijzondere verzwijging van de voorschriften voor man.

heb jij al bv eens een demonstratie meegemaakt voor het dragen van een baard of voor het dragen van wijde kleding  die in ieder geval niet boven de enkel mag zijn.

heb je al eens mee gemaakt dat men protesteerde dat een moslim man een jeans draagt terwijl dit voor hem zeker de Hel betekent.

waar zijn de vermaningen voor moslim mannen die naar een discotheek willen.

laat staan naar de hoeren.

Is dat dan wat Mohamed jullie geleerd heeft.

Vertel me eens wanneer jullie zelf Mohamedniet en in geen enkel opzicht serieus nemen waarom verwachten jullie dit dan van kafirs.

 

 

 

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2007 om 17:46

Oh ja Battle of peace]datis wat de Islam zegt. je hebt mijn respect hiervoor omdat je dit aanhaalt.

Maar je weet net zo goed als ik  dat dit niet gebruikelijk is bij de mensen die zich moslim noemen.

Wat ik krom vind in de hele benadering is de geweldige nadruk die gelegd wordt op de voorshrifeten van vrouwen en de bijzondere verzwijging van de voorschriften voor man.

heb jij al bv eens een demonstratie meegemaakt voor het dragen van een baard of voor het dragen van wijde kleding  die in ieder geval niet boven de enkel mag zijn.

heb je al eens mee gemaakt dat men protesteerde dat een moslim man een jeans draagt terwijl dit voor hem zeker de Hel betekent.

waar zijn de vermaningen voor moslim mannen die naar een discotheek willen.

laat staan naar de hoeren.

Is dat dan wat Mohamed jullie geleerd heeft.

Vertel me eens wanneer jullie zelf Mohamedniet en in geen enkel opzicht serieus nemen waarom verwachten jullie dit dan van kafirs.


Je hebt gelijk en het is waar wat je zegt. Ik zie soms zusters met niqaab lopen, hand in hand met een broeder die niet eens een baard heeft. Ik zeg dan altijd tegen mijn broertje, Snap jij het? en geloof me, hij weet ook niet waarom.

Net zoals een vrouw hoofddoek moet dragen, zo moet ook de man zijn baard laten staan, zijn broek boven de enkels houden, zijn ogen neerslaan als hij vrouwen ziet, geen strakke kleren dragen, niet naar discotheken gaan, niet roken en drinken etc. Dit zijn basis regels van Islam en elke moslim man moet zich hieraan houden. Wij zullen daar verantwoordelijk voor worden gehouden.

Allah zegt,

Koran 99:7.
Wie ter grootte van een atoom goed deed, zal dit (op de Dag des Oordeels) aanschouwen.
8. En wie ter grootte van een atoom kwaad deed, zal ook dat aanschouwen.


Maar wij moeten een auto niet testen door naar de chaufeur te kijken. Als je een dwaas de nieuwste auto laat rijden en hij botst het, dan is de auto niet slecht maar de chaufeur. Zo is ook Islam niet verantwoordelijk voor wat elke Ahmed en Mohammed doet.

De mannen die zich niet aan die regels houden, zullen door Allah worden ondervraagd over dat. Als er een Islamitishe Staat was, dan zouden zij gedwongen worden om zich aan de verplichtingen van de Shariah te houden (behalve als je ongelovig bent dan ).

 

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2007 om 18:07

battle of peace je hebt mijn volste respect.

Niet dat het wat uitmaakt maar je begrijpt waarschijnlijk wel wat ik bedoel.

Allah moge met je zijn en je dagen volmaken.

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2007 om 18:34
Battle of peace je hebt mijn volste respect. Niet dat het wat uitmaakt maar je begrijpt waarschijnlijk wel wat ik bedoel. Allah moge met je zijn en je dagen volmaken.

Amien en moge Allah jou leiden en jou hart vullen met het Licht van Islaam. Amien.
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2007 om 22:34
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Moslim mannen zeg nu eens in alle eerlijkheid waarom jullie de Islam niet serieus nemen wanneer het om voorschriften gaat die mannen betreffen en enkel haast hysterisch worden wanneer het om voorschriften gaat die vrouwen betreffen.

begrijpen jullie nu werklijk niet hoe belachelijk jullie je eigen godsdienst maken.

 



Sorry, veralgemening Druideherne :)

Maar akhie bFp heeft het kort uitgelegd. De reden waarom er (vaak) over de hidjaab van de vrouw wordt 'gediscussi�erd' als je het zo mag noemen (maar de bewijzen zijn er altijd), dat is omdat de Westerse Wereld zich bemoeit met de hidjaab van de vrouw, en niet met de hidjaab van de man.

Daarom is er nog altijd iemand die sterk staan in de geloofsregels om deze te benadrukken (zoals in authentieke a7adith te lezen staat), en aub versta me niet verkeerd met regels. Maar ik wou het kort opschrijven.


Assalaam,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2007 om 23:06

Assalamu alaykum warahmatullah wabarakatoh mijn broeders en zusters,

 

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Iemand die een Fard verplichting niet nakomt, plaatst zich buiten de Oemmah. 

In eerste instantie geplaatst door ABTT

Kun je dat � duidelijker omschrijven?

 

ABTT

 

Ik had het anders en uitgebreider kunnen omschrijven, maar dat zou weer een bladzijde schrijfwerk kosten, sorry.

Je bent natuurlijk ook op de hoogte dat er bepaalde zaken zijn die iemands geloof ongeldig kunnen maken. Dingen zoals: het afkeuren en belasteren van de Boodschap van Allah en het als onprettig ervaren of onvrede hebben met het strikte volgen van Zijn Boodschap. (lees laatste gedeelte van Quranvers 4:65)

 

In sommige gevallen ben je �slechts� een zondaar. In andere gevallen wordt je een echte ongelovige.

En ook al is de zonde in het begin nog zo klein, het kan uiteindelijk eindigen in een groot ongeloof waarmee je jezelf buiten de Oemmah plaatst.

 

Bijvoorbeeld zaken als Salaat en Saum zijn Fardh verplichtingen voor moslims. Als je stopt met bidden en vasten omdat je denkt dat het niet meer uitmaakt. Ben je nog moslim?  En als het blijkt dat het niet alleen aanbevelenswaardig is, maar ook echt Fardh (verplicht) is om gezicht en handen te bedekken zoals geleerden bevestigen (zeker in niet-moslim gemeenschappen waar de moslims in de minderheid zijn), dan is het niet-bedekken een overtreding van Quran en Soennah. De waardigheid en kuisheid van onze vrouwen worden beschadigd door het ontsluieren wat ook weer de deur open zet tot grotere zonden in onze gemeenschappen. Kijk maar naar de televisie waar vrouwen als pleziertjes dienen en moslimas tegenwoordig meedoen met lottoprogramma�s, soapseries etc.

 

Dat laatste wat ik nu onderstreepte (bij Quran 4:65) is belangrijk. En daar begon deze hele discussie om: Mensen hadden commentaar op mijn niqabi zusters die het gezicht en handen bedekken uit eerbied voor de Deen. Zij doen dit uit vrije wil en er is geen enkele man die hen ertoe dwingt. Het zijn eerder de mensen die er moeite mee hebben, die zich achter de oren moeten krabben. 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2007 om 23:14

Nefertiti,

 

As-salamu alaikum,

 

Wat je man je ook zegt, ik weet zeker dat hij dat doet of zegt om jou te beschermen.

 

Er is geen dwang in Islam, maar er is dwang onder moslims.

Er is geen onderdrukking in Islam, maar er is onderdrukking onder moslims.

Er is geen discriminatie in Islam, maar er is discriminatie onder moslims.

Er is geen criminaliteit in Islam, maar er is criminaliteit onder moslims.

 

Haal de twee (Islam en moslims) niet door elkaar. We zijn individuen die allemaal een eigen karakter hebben. Je bent slim genoeg om dat onderscheid ook in te zien, InshaAllah.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2007 om 00:30

Batle_For_peace

 

As-salamau alaikum warahmatullah

 

Ik zie zoveel namen van geleerde mensen voorbij gaan. Gek genoeg lees ik van hen andere fatawa dan jij. Maar goed, we zijn niet hier om zoveel mogelijk mensen aan onze kant te krijgen. Jij volgt sheikh Albani in deze, ik niet. Ik zal geen fatawa en meningen van geleerden gaan kopi�ren, dat zal de boel onoverzichtelijk maken.

 

Er zijn Sahabah en Tabi�een die wel degelijk zeggen dat de gezichtsbedekking een verplichting is.

 

Profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) maakte duah voor Ibn Abbas (radiallaho anho): �O Allaah, geef hem een diep inzicht in de godsdienst van Islaam en instrueer hem in de betekenis en interpretatie van dingen.�

 

 Ibn Jarir (rahimahullah) haalt de woorden aan van Ibn Abbas (radiallaho anho) in een authentieke hadith: �De moslimvrouwen werd bevolen om hun hoofd en gezichten met buitenkledingstukken behalve ��n oog te bedekken.� (Tafseer Surah Ahzaab vers 33)

 

Er zijn nog veel meer Sahabah en Tabi�een die dit zeggen. En het zijn niet de minste die zeiden dat alle vrouwen het gezicht moesten bedekken.

 

 

Deze discussie begon over zusters die hun leven aan Allah hebben verkocht en zich totaal niet druk maken om de meningen van jan en alleman, en zelfs door moslims worden bespot en voor extremist worden uitgemaakt.

Het ging erom dat het fout was om deze vrome vrouwen te bespotten met iets waar ze beter in zijn dan ons, nl. hun leven en huid te verkopen voor de zaak van de Islam. Zelfs hun teennagel verkochten zij aan Allah. In plaats van altijd maar in de verdediging te gaan, vond ik het dit keer tijd om regelrecht de aanval op te zoeken voor mijn zusters. Want wie zegt eigenlijk dat ie beter is dan deze niqabi zusters, moet het maar bewijzen. Maar ik vind de bewijzen nog zeer zwak tot nu toe.

 

Er zijn geleerden die elkaar volop tegenspreken. Maar dat verwart mij totaal niet, want ik begrijp hoe dat komt. Lees bijvoorbeeld "Raf'-ul-Malaam 'an-il-A'immat-il-A'laam" van Sheikh ul-Islam Ibn Taymiyya. Hierin legt hij uit hoe het komt dat zelfs de 4 imams soms verschilden van mening over bepaalde zaken die toch duidelijk zijn uitgelegd aan de moslims.

In deze hele discussie is het niet mijn persoonlijke uitleg of visie op gezichtsbedekking die ertoe doet. Ik volg slechts de Soennah van de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) en uitleg van Sahabah en geleerden. Quran zegt ons loyaal te zijn aan Allah, Zijn Boodschappers en de gelovigen. En Allah geeft de vergelijking van sterren aan de hemel. Onze geleerden zijn de sterren aan de hemel die ons pad verlichten in tijden van duisternis op aarde. En zij zijn het die bepaalde dingen weer laten opbloeien wanneer die dingen uit de Soennah worden vergeten. Het kan soms zijn dat sommige visies van geleerden ingaan tegen de Soennah van RasoolAllah (sallalaho alaihi wasallam). Dit soort tegenstrijdigheden kan vaak makkelijk verkaard worden. En Allah zal de geleerden sowieso belonen voor hun inspanningen, goed of fout.

 

Een van mijn eigen leraren/sheikhs vindt dat gezicht en handen van de moslima bloot mag blijven. Ik volg hem niet in deze mening, maar toch is hij mijn leraar in andere zaken waar hij wel verstand van heeft. Hij wil niet miljoenen vrouwen eensklaps tot zondaar maken, zegt hij. Dat is de enige reden dat hij niet zegt dat de niqab een verplichting is. Hij zegt er overigens wel bij dat het beter is voor de vrouw om gezicht en handen te bedekken.

 

 

Er zijn zo veel verhalen en de meeste geleerden die ik heb gevraagd, zeggen dat het niet hoeft. Daarom zal ik me daaraan vasthouden Insha�Allah. Ik hoop niet dat ik je gekwetst heb broeder, volg wat je wilt, maar dit is slechts mijn mening.

 

Shaytan en z�n vrienden zijn mijn enige vijanden en niet jij of mijn andere broeders en zusters. Laat dat duidelijk zijn.

We zijn moslims en geen democraten, dus volg ik niet wat de meerderheid wil, want dan zouden er nu veel meer Adolf-jes, Wilders-tjes, Verdonk-jes, Mussolini-tjes en Bush-jes rondlopen. Bang voor honderd miljoen mensen, ben ik niet. Ik kies liever voor de veilige uitleg van de vrouwen en metgezellen van de Profeet (sallalaho alaihi wasallam).

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2007 om 09:07
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Nefertiti,

 

As-salamu alaikum,

 

Wat je man je ook zegt, ik weet zeker dat hij dat doet of zegt om jou te beschermen.

 

Er is geen dwang in Islam, maar er is dwang onder moslims.

Er is geen onderdrukking in Islam, maar er is onderdrukking onder moslims.

Er is geen discriminatie in Islam, maar er is discriminatie onder moslims.

Er is geen criminaliteit in Islam, maar er is criminaliteit onder moslims.

 

Haal de twee (Islam en moslims) niet door elkaar. We zijn individuen die allemaal een eigen karakter hebben. Je bent slim genoeg om dat onderscheid ook in te zien, InshaAllah.

In sha Allah, Jiyuu, goed gezegt, het onderscheid zie ik wel maar het allemaal begrijpen...?

Salaam Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2007 om 13:53

Batle_For_peace

 

As-salamau alaikum warahmatullah

 

Ik zie zoveel namen van geleerde mensen voorbij gaan. Gek genoeg lees ik van hen andere fatawa dan jij. Maar goed, we zijn niet hier om zoveel mogelijk mensen aan onze kant te krijgen. Jij volgt sheikh Albani in deze, ik niet. Ik zal geen fatawa en meningen van geleerden gaan kopi�ren, dat zal de boel onoverzichtelijk maken.

 

Er zijn Sahabah en Tabi�een die wel degelijk zeggen dat de gezichtsbedekking een verplichting is.

 

Profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) maakte duah voor Ibn Abbas (radiallaho anho): �O Allaah, geef hem een diep inzicht in de godsdienst van Islaam en instrueer hem in de betekenis en interpretatie van dingen.�

 

 Ibn Jarir (rahimahullah) haalt de woorden aan van Ibn Abbas (radiallaho anho) in een authentieke hadith: �De moslimvrouwen werd bevolen om hun hoofd en gezichten met buitenkledingstukken behalve ��n oog te bedekken.� (Tafseer Surah Ahzaab vers 33)

 

Er zijn nog veel meer Sahabah en Tabi�een die dit zeggen. En het zijn niet de minste die zeiden dat alle vrouwen het gezicht moesten bedekken.

 

Deze discussie begon over zusters die hun leven aan Allah hebben verkocht en zich totaal niet druk maken om de meningen van jan en alleman, en zelfs door moslims worden bespot en voor extremist worden uitgemaakt.

Het ging erom dat het fout was om deze vrome vrouwen te bespotten met iets waar ze beter in zijn dan ons, nl. hun leven en huid te verkopen voor de zaak van de Islam. Zelfs hun teennagel verkochten zij aan Allah. In plaats van altijd maar in de verdediging te gaan, vond ik het dit keer tijd om regelrecht de aanval op te zoeken voor mijn zusters. Want wie zegt eigenlijk dat ie beter is dan deze niqabi zusters, moet het maar bewijzen. Maar ik vind de bewijzen nog zeer zwak tot nu toe.

 

Er zijn geleerden die elkaar volop tegenspreken. Maar dat verwart mij totaal niet, want ik begrijp hoe dat komt. Lees bijvoorbeeld "Raf'-ul-Malaam 'an-il-A'immat-il-A'laam" van Sheikh ul-Islam Ibn Taymiyya. Hierin legt hij uit hoe het komt dat zelfs de 4 imams soms verschilden van mening over bepaalde zaken die toch duidelijk zijn uitgelegd aan de moslims.

 

In deze hele discussie is het niet mijn persoonlijke uitleg of visie op gezichtsbedekking die ertoe doet. Ik volg slechts de Soennah van de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) en uitleg van Sahabah en geleerden. Quran zegt ons loyaal te zijn aan Allah, Zijn Boodschappers en de gelovigen. En Allah geeft de vergelijking van sterren aan de hemel. Onze geleerden zijn de sterren aan de hemel die ons pad verlichten in tijden van duisternis op aarde. En zij zijn het die bepaalde dingen weer laten opbloeien wanneer die dingen uit de Soennah worden vergeten. Het kan soms zijn dat sommige visies van geleerden ingaan tegen de Soennah van RasoolAllah (sallalaho alaihi wasallam). Dit soort tegenstrijdigheden kan vaak makkelijk verkaard worden. En Allah zal de geleerden sowieso belonen voor hun inspanningen, goed of fout.

 

Een van mijn eigen leraren/sheikhs vindt dat gezicht en handen van de moslima bloot mag blijven. Ik volg hem niet in deze mening, maar toch is hij mijn leraar in andere zaken waar hij wel verstand van heeft. Hij wil niet miljoenen vrouwen eensklaps tot zondaar maken, zegt hij. Dat is de enige reden dat hij niet zegt dat de niqab een verplichting is. Hij zegt er overigens wel bij dat het beter is voor de vrouw om gezicht en handen te bedekken.

Walaikom Salaam Warahmatullah broeder,

Zelfs onder de Sahaba en de Tabien waren er die het gezicht niet als awrah zagen. Er is een meningsverschil onder de geleerden hierover en volg jij welke groep jij het sterkste vindt en ik volg de groep die ik de sterkste vindt. Vrede ?

En het grappen maken of het verbieden van de niqaab is kufr in het hoogste graad. We moeten juist zusters aansporen om een niqaab te dragen, GROTE gerespecteerde geleerden hebben gezegd dat het niqaab verplicht is en degenen die zeggen dat het niet verplicht is zeggen dat het sterk aangeraden is! De vrouwen van de Ansar en de Mohajirien bedekten hun gezichten als er vreemden langsliepen. Hoe kan iemand dan opstaan en grappen maken over niqaab of het niqaab verbieden?! Wat is dat voor Islam? Wat zijn dat voor manieren?

 

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2007 om 14:11
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Assalamu alaykum warahmatullah wabarakatoh mijn broeders en zusters,

 

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Iemand die een Fard verplichting niet nakomt, plaatst zich buiten de Oemmah. 

In eerste instantie geplaatst door ABTT

Kun je dat � duidelijker omschrijven?

 

ABTT

 

Ik had het anders en uitgebreider kunnen omschrijven, maar dat zou weer een bladzijde schrijfwerk kosten, sorry.

Je bent natuurlijk ook op de hoogte dat er bepaalde zaken zijn die iemands geloof ongeldig kunnen maken. Dingen zoals: het afkeuren en belasteren van de Boodschap van Allah en het als onprettig ervaren of onvrede hebben met het strikte volgen van Zijn Boodschap. (lees laatste gedeelte van Quranvers 4:65)

 

In sommige gevallen ben je �slechts� een zondaar. In andere gevallen wordt je een echte ongelovige.

En ook al is de zonde in het begin nog zo klein, het kan uiteindelijk eindigen in een groot ongeloof waarmee je jezelf buiten de Oemmah plaatst.

 

Bijvoorbeeld zaken als Salaat en Saum zijn Fardh verplichtingen voor moslims. Als je stopt met bidden en vasten omdat je denkt dat het niet meer uitmaakt. Ben je nog moslim?  En als het blijkt dat het niet alleen aanbevelenswaardig is, maar ook echt Fardh (verplicht) is om gezicht en handen te bedekken zoals geleerden bevestigen (zeker in niet-moslim gemeenschappen waar de moslims in de minderheid zijn), dan is het niet-bedekken een overtreding van Quran en Soennah. De waardigheid en kuisheid van onze vrouwen worden beschadigd door het ontsluieren wat ook weer de deur open zet tot grotere zonden in onze gemeenschappen. Kijk maar naar de televisie waar vrouwen als pleziertjes dienen en moslimas tegenwoordig meedoen met lottoprogramma�s, soapseries etc.

 

Dat laatste wat ik nu onderstreepte (bij Quran 4:65) is belangrijk. En daar begon deze hele discussie om: Mensen hadden commentaar op mijn niqabi zusters die het gezicht en handen bedekken uit eerbied voor de Deen. Zij doen dit uit vrije wil en er is geen enkele man die hen ertoe dwingt. Het zijn eerder de mensen die er moeite mee hebben, die zich achter de oren moeten krabben. 



Djazaka'Allah voor de verzen. Nu begrijp ik de redenering. Ook van dat het geloof op ��n lijn moet zijn met onze Boodschapper (salla'Allahu aleyhi wa sallem) en zeker als je de niqaab als verplichting bekijkt vanuit de visie van bvb Ibn cAbbaaz (radiya'Allahu canh) en anderen.


Assalaam-aleykum,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2007 om 00:17

Alhamdolillah!

 

We zijn alle broeders en zusters van elkaar, laat dat de hele wereld duidelijk zijn. Ik zat een keer in een Turkse moskee waar Marokkanen geld inzamelden voor hun moskee. Een andere keer waren het Pakistanen die geld inzamelden voor een moskee in Amsterdam. En de week ervoor was er geld nodig voor een moskee in weer een andere stad. De a�imma van al die moskee�n riepen de moslims op om geld te schenken voor elkaars moskee�n omdat we allemaal broeders zijn van elkaar. Ondanks de verschillen in huidskleur, verschil in madhaahib, verschil in mening etc.

Deze verschillen moeten we voor ons laten werken en niet tegen ons. We hebben als moslims al genoeg te lijden onder de vele meningsverschillen.

 

Na de Eenheid van Allah (Tawheed) leggen Quran en Soennah altijd nadruk op de eenheid van de Moslimoemmah om broederschap en vrede te behouden. Als we dat hoger doel nog kunnen inzien, komt het allemaal heel snel nog goed.

 

[En gehoorzaamt God en Zijn boodschapper en redetwist niet met elkander, anders zul je laf worden en uw kracht zal vergaan.] (interpretatie Quran 8:46)

 

Voorbeelden van waarschuwingen zat in Quran van volgelingen van eerdere profeten. De christenen en joden in vroegere pre�slamitische tijden. Wij moeten niet datzelfde pad bewandelen en lessen trekken uit wat hen is overkomen.

Het gaat allemaal erom hoe we de kennis gebruiken die we bezitten.

 

[En degenen, aan wie het Boek was gegeven, verschilden eerst onderling uit afgunst, nadat kennis tot hen was gekomen.] (interpretatie Quran 3:19)

 

Verschillen in mening kunnen bijdragen aan ontwikkeling en vooruitgang. Dat zagen we eerder gebeuren onder de Sahabah en in de tijden van het grote Moslimrijk met Baghdad en het Islamitisch Spaanse Cordoba als centra.

 

De eerste moslims hadden ook meningsverschillen. Er is vastgelegd dat er bijvoorbeeld tussen Umar en Ibn Mas�ood (radiallaho anhuma) wel 100 punten van verschil in mening over fiqhzaken waren. (Ibn al-Qayyim) Soms over de houding in Salaat, erfrecht, huwelijk etc. 

 

[En schuwt openlijke, alsmede geheime zonden.] (interpretatie Quran 6:120)

 

Maar in hun hart vormden zij ondanks hun verschillen toch steeds meer een eenheid en wensten ze elkaar altijd het beste en toonden Umar en Ibn Mas'ood meer liefde en respect naar elkaar toe.

 

Hierin zit ook de les voor ons allemaal hoe we moeten omgaan met de verschillen. Onze Oemmah lijdt al genoeg in deze tijd. Het is tijd geworden meer naar Quran en Soennah te kijken en er naar te handelen. Allah zal onze generatie dan bijstaan na eeuwen van moeilijkheden. Insha�Allah.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2007 om 04:44
In eerste instantie geplaatst door Jiyuu


Voorbeelden van waarschuwingen zat in Quran van volgelingen van
eerdere profeten. De christenen en joden in vroegere pre�slamitische
tijden. Wij moeten niet datzelfde pad bewandelen en lessen trekken uit
wat hen is overkomen.
Het gaat allemaal erom hoe we de kennis gebruiken die we bezitten.

[En degenen, aan wie het Boek was gegeven, verschilden eerst onderling
uit afgunst, nadat kennis tot hen was gekomen.] (interpretatie Quran 3:
19)

Verschillen in mening kunnen bijdragen aan ontwikkeling en vooruitgang.
Dat zagen we eerder gebeuren onder de Sahabah en in de tijden van het
grote Moslimrijk met Baghdad en het Islamitisch Spaanse Cordoba als
centra.

De eerste moslims hadden ook meningsverschillen. Er is vastgelegd dat er
bijvoorbeeld tussen Umar en Ibn Mas�ood (radiallaho anhuma) wel 100
punten van verschil in mening over fiqhzaken waren. (Ibn al-Qayyim)
Soms over de houding in Salaat, erfrecht, huwelijk etc.

[En schuwt openlijke, alsmede geheime zonden.] (interpretatie Quran 6:
120)

Maar in hun hart vormden zij ondanks hun verschillen toch steeds meer
een eenheid en wensten ze elkaar altijd het beste en toonden Umar en Ibn
Mas'ood meer liefde en respect naar elkaar toe.


Als het zo is dat God zich afgekeerd zou hebben van joden en Christenen
vanwege hun verschillen, dan zal dat zeker ook met de Islam zo zijn.
Vandaag de dag zijn de onderlinge conflicten binnen de Islam veel meer
uitgesproken en bloediger dan bij Christenen en Joden. De eenheid onder
de serieus gelovige Joden is groot. Ondanks verschillen in opvatting over
de leer en de gebruiken vormen zij een sterke band die de sloophamer
van de geschiedenis glansrijk doorstond.

In het verleden zijn onder de Christenen zeer bloedige conflicten geweest
maar in deze tijd zien we dat Christenen steeds meer naar elkaar
toegroeien. De muren tussen de verschillende kerken zijn aan het
afbrokkelen. De serieus gelovende Christenen van welke stroming dan
ook weten zich verbonden in dat ene geloof in het verzoenend offer van
Jezus Messias. Er mogen tegenwoordig ook verschillen in opvatting zijn.
Men respecteert elkaar desondanks en ervaart al die nuanceringen als een
veelkleurig tapijt onder "de voeten" van de Allerhoogste.

Zelfs het noord-Ierse conflict dat altijd opgehangen is aan een
geloofsverschil is in feite een conflict tussen bevoorrechtten en
achtergestelden. en ook daar wordt grote vooruitgang geboekt.

Nee, de Ummah van de Islam lijkt mij tegenwoordig meer een utopie dan
die van Christenen en Joden.
Dus als je stelt dat God zich afgekeerd heeft van Joden en Christenen
vanwege hun verdeeldheid, dan ziet het er ook voor de Moslims zeer
slecht uit.
Ik weet dat God zich helemaal niet van Joden en Christenen afgekeerd
heeft en dat Hij ook de Moslims lief heeft.
God heeft immers alle mensen lief en het is niet Zijn wil dat er iemand
verloren gaat. Hetgeen niet een garantie is dat iedereen behouden is....
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2007 om 10:09
De muren tussen de verschillende kerken zijn aan het
afbrokkelen.


Inderdaad, ze brokken af door de leegte.


Assalaam,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2007 om 11:38
Je schijnt op de hoogte te zijn? ik zou je willen uitnodigen met mij een
kerk te bezoeken en eens waar te nemen hoe leeg die is.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2007 om 12:40
Overigens: het is ook nooit met een kerk begonnen....
Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2007 om 15:02
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Alhamdolillah!

We zijn alle broeders en zusters van elkaar, laat dat de hele wereld duidelijk zijn. Ik zat een keer in een Turkse moskee waar Marokkanen geld inzamelden voor hun moskee. Een andere keer waren het Pakistanen die geld inzamelden voor een moskee in Amsterdam. En de week ervoor was er geld nodig voor een moskee in weer een andere stad. De a�imma van al die moskee�n riepen de moslims op om geld te schenken voor elkaars moskee�n omdat we allemaal broeders zijn van elkaar. Ondanks de verschillen in huidskleur, verschil in madhaahib, verschil in mening etc.

Deze verschillen moeten we voor ons laten werken en niet tegen ons. We hebben als moslims al genoeg te lijden onder de vele meningsverschillen.

Na de Eenheid van Allah (Tawheed) leggen Quran en Soennah altijd nadruk op de eenheid van de Moslimoemmah om broederschap en vrede te behouden. Als we dat hoger doel nog kunnen inzien, komt het allemaal heel snel nog goed.

[En gehoorzaamt God en Zijn boodschapper en redetwist niet met elkander, anders zul je laf worden en uw kracht zal vergaan.] (interpretatie Quran 8:46)

Voorbeelden van waarschuwingen zat in Quran van volgelingen van eerdere profeten. De christenen en joden in vroegere pre�slamitische tijden. Wij moeten niet datzelfde pad bewandelen en lessen trekken uit wat hen is overkomen.

Het gaat allemaal erom hoe we de kennis gebruiken die we bezitten.

[En degenen, aan wie het Boek was gegeven, verschilden eerst onderling uit afgunst, nadat kennis tot hen was gekomen.] (interpretatie Quran 3:19)

Verschillen in mening kunnen bijdragen aan ontwikkeling en vooruitgang. Dat zagen we eerder gebeuren onder de Sahabah en in de tijden van het grote Moslimrijk met Baghdad en het Islamitisch Spaanse Cordoba als centra.

De eerste moslims hadden ook meningsverschillen. Er is vastgelegd dat er bijvoorbeeld tussen Umar en Ibn Mas�ood (radiallaho anhuma) wel 100 punten van verschil in mening over fiqhzaken waren. (Ibn al-Qayyim) Soms over de houding in Salaat, erfrecht, huwelijk etc. 

[En schuwt openlijke, alsmede geheime zonden.] (interpretatie Quran 6:120)

 

Maar in hun hart vormden zij ondanks hun verschillen toch steeds meer een eenheid en wensten ze elkaar altijd het beste en toonden Umar en Ibn Mas'ood meer liefde en respect naar elkaar toe.

Hierin zit ook de les voor ons allemaal hoe we moeten omgaan met de verschillen. Onze Oemmah lijdt al genoeg in deze tijd. Het is tijd geworden meer naar Quran en Soennah te kijken en er naar te handelen. Allah zal onze generatie dan bijstaan na eeuwen van moeilijkheden. Insha�Allah.

Alhamdullilah, goed gezegd!

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2007 om 19:10
Haha, de kerken in mijn buurt en waar ik ga zijn hopeloos leeg. Er is geen ��nheid meer, behalve door geld. De klokken hoor je om het uur slaan, en deze waarschijnlijk door duiven die daar rondvliegen. Er zijn zelfs een heleboel Christenen die de wonderlijke geboorte van Jezus (vrede zij met hem) niet meer aanvaardden in tegenstelling tot moslims. Christenen groeten zelfs niet zoals Jezus (aSjalomo aleykom), in tegenstelling tot moslims, etc... etc...

Het enige wanneer een kerk gevuld raakt is als ik het nog kan geloven is wanneer er een doping gebeurd en bij het huwen (en in de Westerse Wereld is dat zeer weinig, huwelijken worden uitgesteld en men heeft liever vrije relaties en kindjes worden ook uitgesteld: vergrijzing). Alhoewel een scheiding eigenlijk niet geaccepteerd wordt in het Christendom en gewoon het gemeentehuis wordt gebruikt (lees: misbruikt). Zelfs de koning van Engeland wou de Paus niet gehoorzamen (om afstand te nemen van een mogelijke scheiding) en werd alsmede ook verstoten.

De kerk heeft haar macht misbruikt en dit komt haar duur te staan jegens haar volgelingen. En met de kerk bedoel ik onder meer het gehoorzamen van de Paus. Je kent wel, die Paus die in het fort van het Vaticaan leeft? Lekker in warme kamers en in dure kleding en 7alaal en 7araam verklaart om het zo in Zwart-Afrika moeilijker te maken dan het al is en dit alles volgens zijn eigen begeertes. En vooral mede dankzij de titel als zijnde de opvolger van Jezus (vrede zij met hem), die wij kennen als een liefdevolle mens die mededogen had met de armen en tussen hen ging leven en predikte zonder het hen moeilijk te maken, maar integendeel makkelijk, en hen bevrijdde en niet opsloot en hen hielp en niet onderdrukte. En hen steunde en niet besteelde ongeacht de huidskleur of geloof van zijn Isra�lische gemeenschap.

Maar jah, als jij beweert dat de 1.2 miljard katholieken nog levendig zijn in hun geloof, mij niet gelaten. Geloof wat je wilt geloven bij de ouderen, de pasgehuwden en de jeugd. De praktijk ziet er anders uit. Het is misschien pijnlijk om te horen, maar ok�, laten we het noemen: "mijn visie" om zo maar niet te algemen. Zo zijn we beiden tevreden. Mijn visie en jouw visie.

En trouwens, niet dat ik er iets tegen heb mochten jullie praktiseren. Het zou trouwens veel meer vloeiender gaan in deze wereld als wij sunni-moslims 1.4 miljard, de katholieken 1.2 miljard, de shica-moslims 0.2 miljard en overige groeperingen praktiseerden en dialoog voerden in plaats van het geloof opzij te zetten en aan het wereldse te denken.

Bush onder meer, de fanatieke Christen, die zou nooit de toestemming krijgen van Jezus (vrede zij met hem) om zomaar landen binnen te vallen, en als ik het mag noemen 'kruistochten', want wees eerlijk: 'hij heeft het zelf zo genoemd', ik verzin dit niet.

Maar jah, net zoals ik zeker ben dat jullie hem veroordelen dat hij in naam van kruistochten strijd, zijn wij (moslims) er ook tegen dat er bepaalde mensen in naam van Djihaad strijden en verkeerde niet-toegestande zaken uitvoeren en terroriseren. Alleen is het grote verschil dat het alsof lijkt dat de Bush-politiek toch wel geaccepteerd wordt in deze (gehele) wereld. Je hoort dat iedereen ertegen is, maar de praktijk ziet er anders uit. Meneer gaat rustig zijn gang en doet alsof er niets aan de hand is.


Assalaam,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2007 om 11:59
In eerste instantie geplaatst door ABTT


Haha, de kerken in mijn buurt en waar ik ga zijn hopeloos leeg. Er is geen
��nheid meer, behalve door geld. De klokken hoor je om het uur slaan,
en deze waarschijnlijk door duiven die daar rondvliegen. Er zijn zelfs een
heleboel Christenen die de wonderlijke geboorte van Jezus (vrede zij met
hem) niet meer aanvaardden in tegenstelling tot moslims. Christenen
groeten zelfs niet zoals Jezus (aSjalomo aleykom), in tegenstelling tot
moslims, etc... etc...


ABTT,
Je weet net zo goed als ik dat iedere geloofsgemeenschap actieven en
passieven kent. Hoeveel van die paar miljard Moslims doen vijf keer per
dag hun gebeden en de andere 4 verplichtingen die bij jullie geloof
horen?
Verder ben ik niet katholiek en heb ik niets met het instituut Paus,
alhoewel er zeker hele goede en vrome Pauzen geweest zijn. De
plaatsvervanger van Jezus Messias op aarde is idd niet de Paus, maar de
Heilige Geest:
Joh. 14: 15 Als je mij liefhebt, houd je dan aan mijn
geboden. 16 Dan zal ik de Vader vragen jullie een andere pleitbezorger te
geven, die altijd bij je zal zijn: 17 de Geest van de waarheid. De wereld
kan hem niet ontvangen, want ze ziet hem niet en kent hem niet. Jullie
kennen hem wel, want hij woont in jullie en zal in jullie blijven.
en
Joh.16: 6 Jullie zijn verdrietig, omdat ik jullie dat gezegd heb. 7 Werkelijk,
het is goed voor jullie dat ik ga, want als ik niet ga zal de pleitbezorger
niet bij jullie komen, maar als ik weg ben, zal ik hem jullie zenden. 8
Wanneer hij komt zal hij de wereld duidelijk maken wat zonde,
gerechtigheid en oordeel is: 9 zonde � dat ze niet in mij geloven, 10
gerechtigheid � dat ik naar de Vader ga en jullie me niet meer zien, 11
oordeel � dat de heerser over deze wereld is veroordeeld.


En heus waar, hier wordt niet Mohammed mee bedoeld. De heilige Geest
kwam op de gelovigen 10 dagen na de hemelvaart van jezus.

Je hebt gelijk dat de traditionele kerken behoorlijk leeggelopen en
vergrijsd zijn. Het is zelfs nog erger; veel predikanten geloven zelf niet
meer in hetgeen ze prediken en idd veel Christenen hebben in het rijke
Westen meer de wereld lief dan God. Ook voor de Moslims is in het
Westen de verleiding groter dan elders.
Maar daar staat tegenover dat in Azie, Afrika en Lat. Amerika de
christelijke geloofsgemeenschap zeer snel groeit. en dat komt doordat
het onvervalste en onafgezwakte evangelie weer gepredikt wordt. en het
evangelie is van alle tijden en goed te volgen door moderne mensen.
Jezus heeft een vergelijking van nieuwe wijn in oude wijnzakken.
Wijnzakken waren van leer en werden stug en nieuwe wijn is bruisend en
daardoor scheuren de oude wijnzakken.
Het geestelijke dat van God komt is steeds nieuwe wijn. Pas je die in in
oude structuren en instituties, dan gaat het niet goed. de oude instituties
kunnen in feite de frisheid van het geestelijke niet verdragen... Het
evangelie is altijd nieuwe wijn. Logisch dus als de oude instituties het niet
kunnen bevatteen en zo lopen oude kerken leeg. Prima zou ik zeggen.
Maar zelfs in het Westen is een kentering waarneembaar. De kerk die ik
jou zou laten zien is er 1 van de vele in nederland die steeds een grotere
ruimte nodig heeft en de belangstelling voor het geloof van onze
voorvaderen neemt sterk toe. Dat is niet in de laatste plaats te danken
aan de comotie rond de Islam. Maar die geloofsgroepen komen niet bij
elkaar in kerken maar in aula's van scholen of grote conferentiecentra of
zelfs in parkeergarages...
Je ziet het ook aan de regering. 6 jaar terug was er nog een nagenoeg
atheistisch kabinet. Nu zijn de serieuze christenen in de meerderheid. De
rol van de CU is daarin veelzeggend.
Ik ben dus uitgesproken optimistisch vwb de toekomst van de christelijke
gemeenschap. Wle deel ik met jou de zorg over de verloedering van de
samenleving en de vraag is of daar nog wel iets tegen te doen is...

Maar goed; dialoog zeg je. daar ben ik een groot voorstander van. Maar
hoe stel je je dat voor?

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2007 om 12:01
In eerste instantie geplaatst door alzukar

Overigens: het is ook nooit met een kerk begonnen....


met een bovenzaaltje toch?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2007 om 13:36
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Overigens: het is ook nooit met een kerk begonnen....


met een bovenzaaltje toch?


Een boven-kamer
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2007 om 10:32
Dat was een hele hap, beste PostPentacost.

Mijn bedoeling is/was niet om te discussi�ren. Alhoewel ik heel wat punten bediscussi�erbaar vindt. Als je hierover wilt ingaan, zou ik zeggen: 'Gebruik de Zoek-knop'. Wat betreft jouw tekst algemeen (dat het er dus positief uitziet). Dat is jouw visie, die van de Paus is overigens helemaal anders (dat het er inderdaad slecht aan toe gaat bij de 1.2 miljard katholieken. En met slecht bedoel ik dat deze mensen (1.2 miljard) gewoon het woord Christen dragen en fanatiek tekeer gaan als de Paus in de buurt van het reukorgaan komt. Als hij (de paus) weer weg is gaan ze allemaal hun eigen zaakje runnen. Alleen wanneer de Paus er is en alleen op Kerstmis en Pasen gaan we een dag of twee 'geloven' (als ik het zo mag noemen)? Dat bedoelde ik met 'het uitsterven'. En natuurlijk zijn er passieven en actieven, fanatieken en moderate, etc... etc...

1 keer in de week naar de Kerk (als het er nog van komt), effe zingen en de andere zes dagen het woordje 'Christen' dragen. Terwijl als ik mij niet vergis juist op zondag God rust ging zoeken en de andere zes dagen bezig was, niet? Althans zo heb ik het vernomen,...


Assalaam,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2007 om 11:02

In eerste instantie geplaatst door ABTT

Dat was een hele hap, beste PostPentacost.

Mijn bedoeling is/was niet om te discussi�ren. Alhoewel ik heel wat punten bediscussi�erbaar vindt. Als je hierover wilt ingaan, zou ik zeggen: 'Gebruik de Zoek-knop'. Wat betreft jouw tekst algemeen (dat het er dus positief uitziet). Dat is jouw visie, die van de Paus is overigens helemaal anders (dat het er inderdaad slecht aan toe gaat bij de 1.2 miljard katholieken. En met slecht bedoel ik dat deze mensen (1.2 miljard) gewoon het woord Christen dragen en fanatiek tekeer gaan als de Paus in de buurt van het reukorgaan komt. Als hij (de paus) weer weg is gaan ze allemaal hun eigen zaakje runnen. Alleen wanneer de Paus er is en alleen op Kerstmis en Pasen gaan we een dag of twee 'geloven' (als ik het zo mag noemen)? Dat bedoelde ik met 'het uitsterven'. En natuurlijk zijn er passieven en actieven, fanatieken en moderate, etc... etc...

1 keer in de week naar de Kerk (als het er nog van komt), effe zingen en de andere zes dagen het woordje 'Christen' dragen. Terwijl als ik mij niet vergis juist op zondag God rust ging zoeken en de andere zes dagen bezig was, niet? Althans zo heb ik het vernomen,...


Assalaam,

Salaam Alaikum,

Ik zie hetzelfde gedrag helaas ook bij Moslims. Mooi weer spelen in de moskee (alleen op vrijdag), op het forum of bij vrienden en/of kennissen. Maar ondertussen wel de bloemetje`s buitenzetten en alles doen wat God verboden heeft.

Sommige Christenen deugen netzo weinig als sommige Moslims, het omgekeerde is ook van toepassing. Laten we wel eerlijk tegen elkaar blijven.

Salaam 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.156 seconden.