Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Mission impossible?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Mission impossible?
    Geplaatst op: 14 maart 2007 om 22:23

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2007 om 02:15

Al-Jazeera:Taliban is sterker dan NATO

Al-Jazeera: "Taliban is sterker dan de NATO". Deze video bevat geen gewelddadige beelden. Klik op de link om de video te bekijken: www.liveleak.com/view?i=fa3_1173105514

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2007 om 02:41

Salaam Alaikum jiyuu,

Zo zien we maar weer dat propoganda van het westen tegenwoordig onderuit wordt geschoffeld door Al-Jazeerah. Dat is opzichzelf wel een goede zaak, hoor en wederhoor. Toch vindt ik dit nieuwsitem neigend naar een romantisch beeld van de realiteit. De Taliban voert een Guerrilla-strijd uit in de woestijn en in lokale dorpen, veelal bij uitgestrekte gebieden alwaar de Taliban niet veel 'kwaad' kan uitrichten. In de 'ontwikkelde stedelijke' gebieden zijn zij allang verdreven. Je kunt met de Guerrilla tactieken het heel lang uithouden, toch moeten we het niet romantiseren. Als de Taliban werkelijk zo sterk zouden zijn, dan had man al veel vaker grote slagen geleverd, dat is echter niet de praktijk. De voorspelde grote offensiefen van de Taliban zijn tot nu toe enkel uitgesproken, niet uitgevoerd. Ik bagataliseer het niet, met Guerrilla kun je het heel lang volhouden, soms zelfs een conflict winnen. dat ging in Vietnam ook op, waar de VS met de staart tusen de benen vertrok. Afghanistan laat echter een ander beeld zien, dat heeft ook veel meer te maken met het het feit dat het eenvoudiger is om de Taliban op afstand te houden. Aan het beheersen van grote delen woestijn en kleine dorpen heb je niets, en zodra men besluit richting de stad te trekken, worden ze vanuit de lucht met de grond gelijk gemaakt.  

Ik wil ook een andere vraag stellen. Is men met Karzai en dus met een liberalere Islamitische stroming in Afghanistan nu werkelijk zo slecht af? Laten we eerlijk zijn, voor vrouwen was het Taliban-bewind gewoonweg verschrikkelijk? Het was toch zeker niet allemaal propoganda wat Afghaanse vluchtelingen vertelden over het Taliban-regime? Ik weet hoezeer jij de basis van de Taliban waardeert, een aantal beginselen waardeer ik ook, maar vele ook niet. Ik ben van huis uit pro-vrouwenrechten, dat krijg je als je zonder vader wordt opgevoed en de vrouwelijke kanten van het leven meer kan inzien.

Druk elkaar op het hart om vrouwen goed te behandelen

De Profeet (v.z.m.h.) heeft gezegd: �Druk elkaar op het hart om vrouwen goed te behandelen' (Moesliem)
 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2007 om 05:39
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.