Islaam.nl Forum
Onstaan van Allah |
Post Reply | Pagina <123> |
Schrijver | ||||||||
postpentacost
Senior Member Lid geworden: 24 februari 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2164 |
Plaatsingsopties
Quote Reageer
Onderwerp: Onstaan van Allah Geplaatst op: 09 juni 2007 om 17:46 |
|||||||
Over die kruistochten heb ik nog wel iets, maar ik wil niet afdwalen.
Prima als je Constantijn met Mohammed vergelijkt; dat ligt wel ongeveer in dezelfde orde. Daarom ben ik ook geen fan van die keizer. Maar het gaat om de grondleggers van het Christelijk en Islamitisch geloof, dus over Jezus en Mohammed. Het valt toch niet te ontkennen dat Mohammed een stuk geweldadiger in zijn uitspraken was dan Jezus. En dat de koran ook een stuk agressiever uitspraken heeft dan het evangelie. Dat de Christenen er vaak een zootje van gemaakt hebben is een ander verhaal. Maar als ze het evangelie strikt zouden volgen dan zouden ze de meest vreedzame mensen op aarde zijn. Maar als moslims de koran strikt volgen dan mogen zijn tav "ongelovigen" liegen en bedriegen en ze onrechtvaardig behandelen ten gunste van een "broeder". En ze moeten degenen die Mohammed niet als profeet serieus nemen bestrijden en afmaken. Daar zit m dus de point. |
||||||||
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
|
||||||||
aswan
Groupie Lid geworden: 15 december 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 164 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 09 juni 2007 om 18:31 | |||||||
Hou dan gewoon je mond. Hetgeen jij over de Islam de melden hebt is niets minder dan verwerpelijk, en je preekt je satanisme met de overtuiging dat moslims die verknipte gedachtegang van jou ooit als waarheid zullen nemen. Het enige wat jij doet is jezelf voor schut zette met die geraaskakel van je. Jij en je maatjes kunnen niets anders dan onbeschaamd jammeren over wat nu weer beledigend is, je kunt er niet mee om gaan dat ik je niet ongestoord je onzin laat spuien.
Weer zo'n sterk staaltje onzin, scherm bevuiling is wat het werkelijk is. Bewijs mij maar met feiten uit de Qur'an en Hadeeth dat moslim geen vrijheid van keuze hebben. Dat kun je nooit, maar ik weet dat een persoon met de achterlijke gedachtegang van jou niveau dit toch zal proberen. Laat me je alvast uit te droom helpen, een moslim kiest er voor om de waarheid te volgen net zoals jij er voor kiest om in de stenen tijdperk te blijven hangen met de onlogische overtuiging dat iemand voor jou zonde is gestorven, en dit afschuiven van verantwoordelijkheid is terug te zien in vrijwel alles wat je zegt. Acties hebben consequencies en m.b.t tot het wel of niet volgen de Islam heb je altijd een keuze, je moet niet gaan jammeren als de consequencies je niet aan staan. Maar ja daar hebben de christenen in ieder geval een oplossing voor gevonden, lekker de boel afschuiven en net doen alsof je neus bloed.
Zegt degene die dagelijks een kruistocht tegen de Islam voert met leuzen zoals "als je aan jezus komt dan kom ik aan de Islam/Muhammed/ jullie profeet". Hoe je het ook keert of draait, ik heb je al talloze malen ontmaskerd. Wat mensen zoals jij niet kunnen hebben is dat wij ons niet zonder gevecht over geven aan onderdrukking, verkrachting en moord. Maar dat is zeker niet ons probleem.
Jij dus, want je bid niet tot Allah (SWT) maar je verheft ��n van zijn profeten tot een goddelijke status en dat is afgoderij, een zonde die niet vergeven wordt. Diegenen die de wet van Allah (SWT) verwerpen zijn met de duivel, zo ook jij. |
||||||||
DruideHerne
Senior Member Lid geworden: 24 juni 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 834 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 09 juni 2007 om 19:48 | |||||||
ja Pentacost dat is wat ik bedoelde. in dit verschilt Mohamed enorm met bv Jezus , boedah of confucius. Wat de rechtvaardige oorlogen van Mohamed tegen Medina betreft., mag bv niet vergeten worden dat de groeperingen die uiteindelijk door Mohamed werden uigeschakeld, (vermoord) die groepen waren die Mohamed oorspronkelijk asiel hadden gegeven. Dat maakt het eigenlijk dubbel bitter. Natuurlijk is het zo dat volgelingen van alle religies zich schuldig gemaakt hebben aan bloedvergieten. Maar dat is niet echt hetzelfde als waneer een stichter hier mee begint en er toe oproept. De vraag dringt zich op wat de islam betekent zou hebben zonder de veroveringen die de eerste moslims gedaan hebben. En natuurlijk wat betekent dit voor de toekomst want het is duidelijk dat in dit opzicht alle macht voor de Moslims is verloren gegaan.
|
||||||||
DruideHerne
Senior Member Lid geworden: 24 juni 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 834 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 09 juni 2007 om 20:16 | |||||||
|
||||||||
aswan
Groupie Lid geworden: 15 december 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 164 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 09 juni 2007 om 22:53 | |||||||
Lekker inhoudelijk ben je zelf weer maar niet heus.
Ondertussen geen enkele bewijs van jou nog van postpentacost, omdat jullie all��n maar blaffen en daadkracht steekt er niet achter die woorden. Je mening doet er echt niet toe. Ik weet trouwens dat je denkt dat jou woord geen bewijsvoering behoeft, dit blijkt wel door de basisloze onzin die je uitkraamt maar je hebt daar in zoverre gelijk in dat ik om die leugens van jou te herkennen inderdaad geen bewijs nodig heb want dat het niets meer dan leugens zijn is zo helder als water. Geschiedeniskundige feiten, wellicht uit dat sprookjes wereld van je want dat is de enige plek waar je leugens voor waarheid kunnen doorgaan. Er is geen ��n bewijsbaar feit die jullie beweringen ondersteund, en dan toch proberen om serieus genomen te worden wat een lachebek.
Volgens mij heb jij moeiten met begrijpelijk lezen, geloof je niet in Allah (SWT) en erken je niet al Zijn profeten inclusief de laatste profeet Muhammed (SAW) dan ben je met satan dan ben je zijn handlanger. Dat jij daar niet in gelooft is des te meer bewijs van dit feit.
Slavernij is des duivels, en uit welk boek heb je dat?
Moorden is pas des duivels als je onschuldige mensen vermoord. Maar het is goed om te weten dat wanneer jou naasten vermoord woorden waar jij bij staat dat jij ze dan niet zult vermoorden om zo je geliefden te wreken maar netjes gaat zitten wachten tot de politie arriveert. Zo normloos als jij zal ik In Sha' Allah nooit worden.
De profeet (SAW) heeft nooit wat gestolen, als je vijanden dood en gevangen zijn dan heb je recht op de spullen die je kunt gebruiken immers hebben je vijanden je leven in gevaar gebracht en hebben zij je willen doden. Nu dat zij dood zijn hebben ze aan die spullen niets, en als ze gevangen zijn dan mogen ze blij zijn dat ze leven. All��n iemand zo verdwaald als jij kan hier nog het woord stelen aan verbinden.
Wat ik begrijp is dat jij me ooit gedreigd hebt te laten merken wat een echte dru�de is, en dat het mij wel zou spijten. Die opmerking is zeker een voorbeeld van hoe het wel moet. Nu heb ik in al die tijd niets gemerkt, maar ik weet zelf ook het ��n en ander over dru�des, namelijk hoe zwak ze zijn. Niets kan je helpen Herne, als je een beetje nadenkt dan weet je waar ik het over heb. Misschien begin jij het nu een beetje te begrijpen |
||||||||
alzukar
Gebruikers Profiel
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Bezoek de website van deze gebruiker
Toevoegen aan adresboek
Senior Member Lid geworden: 07 november 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2589 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 10 juni 2007 om 04:24 | |||||||
Hier scoor je voor mij een groot punt, Medoune. En ook waar je zou zeggen dat een reactie daarop, vroeg of laat, niet kon uitblijven. Maar zowel wat Constantijn als wat die wijze van reactie betreft zijn we dan wel erg ver afgedwaald van Jezus' Boodschap zoals ik die gisteren nog heel mooi verwoord hoorde bij het afscheid van een overleden familielid: "Leeft met elkaar in de Liefde zoals ik (Jezus) u deze voorhield. Wanneer als gij deze Liefde voor elkaar niet meer betracht, deze niet meer onder u is, zal ik (Jezus) daarmee ook �cht gestorven zijn". |
||||||||
postpentacost
Senior Member Lid geworden: 24 februari 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2164 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 10 juni 2007 om 07:27 | |||||||
aswan, man, je speelt gewoon een potje blufpoker. Maar een grote bek en beledigende taal zijn geen argumenten. Nogmaals, niet een sprookjesboek, maar de door mij geplakte teksten uit de koran, de biografie en de ahadith tonen duidelijk aan dat de Islam vanuit haar beginselen in principe een geweldadige religie is. Als jij zegt dat die teksten leugens of sprookjes zijn, dan zeg je daarmee dat de koran, de biografie en de ahadith leugens en sprookjes zijn. Verder weet jij er niets van of ik Jezus wel of niet aanbid. Maar als je het aanbidden van Jezus duivelsaanbidding noemt, dan zeg je daarmee dat Jezus de duivel is en dat is voor een Moslim een heel foute opvatting. aswan kom nou eens gewoon met argumenten om aan te tonen dat de islam en de profeet wel degelijk voor vrede met alle mensen staat; ongeacht tot welk geloof ze behoren. Maar ik denk dat het eenvoudiger is om toe te geven dat de Islam dominantie nastreeft; desnoods met grof geweld. In je posts heb je dat immers al overduidelijk aangetoond... |
||||||||
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
|
||||||||
aswan
Groupie Lid geworden: 15 december 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 164 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 10 juni 2007 om 08:42 | |||||||
Je blijft maar door zaniken over dat beledigen dat is de enige kaart die je durft te spelen, en zelfs deze is ongefundeerd en kleinzielig. Waar zijn je zogenaamde bewijzen man je kraamt enkel en all��n onzin uit. Je bent een fundi christen die de vinger wijst, ben je nu echt zo van je klapstoel gedonderd?
Je hebt niets anders aangetoond behalve hoe belachelijk je redenatie is, en hoe je graag je leugens wilt verspreiden. Je goedkope tactieken zijn transparant, je houd all��n jezelf voor je gek. Ga nu eerst maar eens leren wat er precies in de bijbel staat, want dat gaat je al slecht af laat staan je onzin over de Islam.
Volgens mij kan ieder weldenkend mens er over eens zijn dat ik jou keihard een leugenaar noem, ik weet niet hoe duidelijker ik dat nog kan zeggen.
Gelijk een mooi voorbeeld van die verknipte gedachtegang van je, eerst je christelijke onzin visie erop los laten en dan zeggen dat het voor een moslim een foute opvatting is. Laat ook weer mooi zien dat begrijpend lezen nog steeds een uitdaging is voor je, want als je dat een beetje had gekund dan had je gelezen dat ik heb gezegd dat diegene die een ander aanbid dan Allah (SWT) met satan is. Als jij Isa (vzmh) aanbid doe je aan afgoderij, en afgoderij is de religie van de duivel. Dus realiseer je goed wie je werkelijk aanbid.
Als je wat minder zou knippen en plakken uit anti islam sites etc. en wat beter je best zou doen om satan niet te dienen dan had je met gemak kunnen vinden dat de Qur'an zegt de kuffar niet te bevechten wanneer deze zelf haar aanvallen staakt. Voor de rest laat dit zien hoe barmhartig Allah (SWT) is dat Hij de mensen die Hem en Zijn (SWT) macht niet erkennen en Zijn (SWT) wet niet volgen toch nog van Zijn (SWT) barmhartigheid genieten. Maar wat jij gewoon niet geregistreerd krijgt is dat de kuffar zelf de toorn van Allah (SWT) op zich afroepen door moslims te onderdrukken, verkrachten en vermoorden. Mensen die dit doen, en de mensen die dit toejuichen en (financieel) steunen, daar ben jij nu een spreekbuis voor.
Een kafir als jij hoeft echt niet met fluwelen handschoenen aangepakt te worden, je bent een leugenaar maar gezien je geloofsovertuiging die je claimt is dat zo vreemd nog niet. Jij moet eens minder jammeren, je herkauwt steeds dezelfde onzin en wanneer je leugens ontmaskerd worden begin je te jammeren en ga je door met het vertellen van andere leugens. Maar ik begrijp wel dat je niet anders kunt, intellectueel ligt daar namelijk je grens. Logica, objectiviteit en de waarheid zijn zaken die aan jou zijn verspild. Maar er zijn gelukkig genoeg andere mensen die wel op zoek zijn naar de waarheid, en voor die mensen en voor mijn eigen genot zal ik jou ware aard altijd benadrukken zoals ik dat altijd al heb gedaan.
|
||||||||
moslimboy212
Senior Member Lid geworden: 23 maart 2005 Locatie: Belgie Online status: Offline Berichten: 736 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 10 juni 2007 om 10:09 | |||||||
n zijn afscheidsrede zei Profeet Mohamed:
De Koran stelt:
Dergelijke verzen bestaan uit twee gedeelten:
|
||||||||
laa ilaha illalah
|
||||||||
moslimboy212
Senior Member Lid geworden: 23 maart 2005 Locatie: Belgie Online status: Offline Berichten: 736 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 10 juni 2007 om 10:12 | |||||||
2.3. Koranische oorlogsethiek en krijgswet2.3.1 InleidendNiettegenstaande de pacifistische reactie beloond wordt, hecht de Koran ook ontzettend veel belang aan rechtvaardigheid en aan het beschermen van de rechtvaardige, tolerante maatschappij. Om die maatschappij te beschermen, is in sommige zeer nauwkeurig bepaalde omstandigheden - en alleen dan - toegestaan dat men naar de wapens grijpt. Ook daar is niets uitzonderlijk aan: ook het christendom kent het principe van een 'just war', en ook seculiere landen als Belgi� staan in welbepaalde omstandigheden oorlog toe of nemen er aan deel via logistieke, financi�le, morele of militaire ondersteuning. 2.3.2. Wie beslists over oorlog en vrede?Uiteraard kunnen individuele muslims of groepen of organisaties extremisten, net als in seculiere landen, niet over oorlog en vrede beslissen. In principe is het zo dat een beslissing om een oorlog te verklaren, alleen kan genomen worden door de leider (i.c. kalief) van een eengemaakte ummah (wereldwijde gemeenschap van alle muslims) die vandaag de dag niet eens bestaat. In afwezigheid daarvan, zou een oorlog in principe kunnen verklaard worden bij consensus van representatieve en legitieme leiders die de steun van de grote meerderheid van de ummah genieten, mensen dus die wettelijk als leiders erkend zijn en op een brede basis kunnen rekenen. 2.3.3. Houding tegenover geweld en terrorismeHet bovenstaande neemt niet weg dat er - net als in seculiere landen (denk maar bij ons aan de CCC) - soms groepen zijn die geheel onrechtmatig naar de wapens grijpen. Dit kan dan ook als niets anders dan een crimineel feit (i.c. terrorisme) beschouwd worden. Wanneer in Noord-Ierland katholieken naar de wapens grepen, besloot niemand daaruit dat het christendom terrorisme toelaat of propageert of dat alle christenen terroristen zijn. Maar er zijn wel christenen die terroristische daden plegen. Net zoals de islam terrorisme verbiedt maar er wel muslims zijn die terroristische daden plegen. Terrorisme is niet uniek voor de islam. Integendeel zelfs, volgens een door Professor Robert Pape uitgevoerde studie, werd het merendeel van de terroristische zelfmoordaanslagen tussen 1980 en 2001 gepleegd door Tamil Tijgers - een marxistisch ge�nspireerde seculiere groep die vooral onder hindoes recruteert. Zij zijn ook de bedenkers van de zelfmoordvest. Van de aanslagen die in die periode door muslims gepleegd werden, werd een derde gepleegd door seculiere groepen, niet door religieuze groepen. Zelfmoordterrorisme is niet geloofsgebonden. Volgens Professor Pape heeft het alles te maken met de aspiraties van een groep die zich verzet tegen een buitenlandse aanwezigheid op grondgebied waar de groep zelf recht meent op te hebben. Wanneer die buitenlandse aanwezigheid een andere religie heeft, is de kans groter dat groepen die zich daar tegen verzetten, de religieuze kaart trekken om leden te ronselen. [10,11] Ze doen dat op hun eigen vertekende manier, want de koranische leer is zeer duidelijk: terrorisme is een misdaad die krachtig veroordeeld wordt. [12] Dit wordt overigens ook keer op keer herhaald door tal van geleerden. [13] De tragische vergissing bestaat hierin dat de Westerse publieke opinie de criminelen gelijkgesteld heeft aan de meerderheid van de bevolking (alsof de wereld uit de daden van de CCC zou afgeleid hebben dat alle Belgen terroristen zijn). Tragisch, omdat dit precies is wat de terroristen willen. Zij willen een wig drijven tussen het Westen en de Muslimwereld. Zij willen ook dat hun kijk op de zaken erkend wordt als enige juiste - wat door de muslimwereld ondubbelzinnig verworpen wordt. Ook andere vormen van geweld dan terrorisme worden keer op keer weer door muslims en muslimleiders ondubbelzinnig en scherp afgekeurd en verworpen. Een voorbeeld waren de talloze verklaringen waarin muslimleiders het geweld naar aanleiding van de cartoonprotesten veroordeelden. [14] 2.3.4. Alleen defensieve oorlog toegestaanVrede is de gewenste toestand, en geweld wordt afgekeurd. Maar zoals gezegd zijn er een paar zeer specifieke situaties waarin een oorlog toch gewettigd kan zijn. Een oorlog wordt in de regel alleen toegestaan om de vrede, en dus om de rechtvaardige, tolerante gemeenschap van de middenweg (zoals de islam de eigen gemeenschap typeert), te beschermen. [15] Dit wil zeggen dat de islam geen offensieve oorlog toestaat. Enkel wanneer muslims aangevallen of onderdrukt worden, en wanneer alle andere mogelijkheden om de aanval af te slaan zoals het opstarten van vredesonderhandelingen op niets uitdraaien, mag men zich gewapenderwijze verzetten - en dan nog gelden zeer strikte regels. Geweld is steeds de allerlaatste optie. Volgend vers legt uit wanneer fysische strijd toegestaan is:
Dit vers geeft aan wanneer gewapend verzet mogelijk is:
Gewapende strijd moet daarenboven altijd getemperd worden door het nastreven van vergevingsgezindheid, rechtvaardigheid en zo meer. Dit wordt duidelijk uit een tweede vers dat toelating geeft tot gewapend verzet maar er al onmiddellijk bij zegt dat men niet over de schreef mag gaan:
Diezelfde toon vind men terug in een vers dat zegt dat men mild moet zijn ten aanzien van de vijand, want op een dag kan hij je vriend worden:
Dit komt ook tot uiting in de hadith:
Het voeren van een oorlog is daarenboven onderworpen aan een hele reeks strikte voorschriften die gebaseerd zijn op de Koran en de Sunnah van Mohamed, alsook op de regels die de eerste Kalief, Abu Bakr, oplegde aan een leger dat hij naar het slagveld stuurde. Abu Bakr legde zijn metgezellen de volgende 10 regels van oorlogsvoering op (Al-Muwatta, Volume 21, Hadith 10) :
Uit andere hadith blijkt dat Abu Bakr ook stelde dat priesters en kloosterlingen met rust gelaten moesten worden, en dat men hun gebedshuizen niet mocht vernielen. Ook burgerconstructies moeten gespaard blijven. Abu Bakr zei ook dat men zelfs de melk van de dieren niet mocht gebruiken tenzij men de toestemming had van de eigenaars van de dieren. Islam kent zoals reeds aangestipt een zeer uitgebreid stelsel van dierenrechten. Tijdens de oorlog mogen dieren niet gedood worden, tenzij voor voedsel, omdat een oorlog een zaak tussen mensen is en dieren daar niet het slachtoffer mogen van zijn. Sommige muslims wijzen erop dat als er sprake zou kunnen zijn van een 'heilige oorlog', dit enkel is in de zin van een oorlog waarin muslims gebonden zijn aan zulke 'heilige' door de Koran en de Sunnah ingestelde hoogstaande principes. Het is echter helemaal geen heilige oorlog in de zin waarin dit in het Westen begrepen wordt, met name een oorlog om anderen met geweld te bekeren tot het eigen geloof. Zoals reeds in ander Koran Notities gemotiveerd werd, wordt dit soort 'heilige oorlog' door de islam verboden en is het muslims volstrekt verboden er aan deel te nemen. [16]. De Koran garandeert immers godsdienstvrijheid en verbiedt uitdrukkelijk het gebruik van dwang in de godsdienst. Van zodra de tegenpartij in een strijd vrede zoekt, moet men daarin meegaan:
Ook wat er moet gebeuren in geval van een overwinning, wordt door de Koran gereguleerd. De eerder aangehaalde regels van godsdienstvrijheid dienen gerespecteerd te worden en er moet rechtvaardig gehandeld worden zodat een vrije, rechtvaardige samenleving ingesteld wordt waarin mensen vrij zijn zich al dan niet bij de Islam aan te sluiten:
De Islamitische gemeenschap wordt naar voor geschoven
als een modelgemeenschap, een rechtvaardige gemeenschap
die extremen schuwt, een gemeenschap van de middenweg. Een
oorlog is enkel toegestaan om deze rechtvaardige
maatschappij te verdedigen en beschermen. |
||||||||
laa ilaha illalah
|
||||||||
moslimboy212
Senior Member Lid geworden: 23 maart 2005 Locatie: Belgie Online status: Offline Berichten: 736 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 10 juni 2007 om 10:14 | |||||||
Nu kunnen we de verzen onder de loep nemen die door islamofoben en 'islam bashers' op tafel geworpen worden als vermeend bewijs van het gewelddadig karakter van de Koran en van de islam. Ter inleiding echter een paar opmerkingen inzake interpretatie van verzen:
Voor meer informatie verwijs ik naar "Hoe de Koran interpreteren" [17] Koran 2:216 : � Aan jullie is voorgeschreven te strijden, hoezeer het jullie ook tegenstaat. Maar misschien staat jullie iets tegen dat toch goed voor jullie is en misschien hebben jullie iets lief dat toch slecht is voor jullie. God weet en jullie weten niet. � Zoals hierboven bij de interpretatieregels uiteengezet werd, moet elk vers geplaatst worden in het globale kader dat door de Koran geschetst wordt - en daaruit blijkt dat vrede de voorkeurstoestand is. Pas onder zeer beperkte en duidelijk omschreven omstandigheden kan gewapende strijd toegestaan zijn, en dit pas na uitputting van alle andere middelen. Een oorlog kan ook nooit door een individu of groep afgekondigd worden maar is pas wettig als de beslissing door de bevoegde organen genomen werd. Burgers moeten te allen tijde gespaard worden. De inhoud van dit vers bevestigt dit algemeen kader. Oorlog wordt hier immers niet opgehemeld als een goed, integendeel, oorlog voeren wordt hier omschreven als iets waar men tegen opziet. In sommige omstandigheden, die eerder besproken werden (zoals het zich verdedigen bij een aanval op de rechtvaardige, gematigde samenleving en het strijden tegen oppressie) kan een gewapende strijd gewettigd zijn. De Koran zegt hier dat niemand graag oorlog voert, dat oorlog een kwalijke zaak is, maar dat men soms niet anders kan omdat het algemeen belang primeert zodat voor het bewaren en beschermen van de rechtvaardige samenleving, oorlog voeren een noodzakelijk kwaad kan zijn. Dat is wat hier bedoeld wordt door te zeggen dat iets dat men niet graag heeft, toch goed kan zijn. Koran 2:190 �En bestrijdt op Gods weg hen die jullie bestrijden, maar overtreedt de grenzen niet, God bemint de overtreders [van de grenzen] niet. � Dit vers roept niet op tot vechten, maar beperkt integendeel de strijd tot situaties waarin men aangevallen wordt ("bestrijdt hen die jullie bestrijden"). Het vers verleent muslims dus hooguit de toelating zich te verdedigen in een wettige oorlog. Binnen die omstandigheden van gewettigd verweer, legt dit vers onmiddellijk beperkingen op want instrueert het dat ook wanneer men zich verzet tegen een aanval, men de grenzen niet mag overschrijden. Het is niet omdat een agressor alle normen laat varen, dat men dat zelf ook mag doen. Ook het grootste onrecht rechtvaardigt niet dat men zelf in immoreel gedrag vervalt. De toestemming tot strijden wanneer men aangevallen wordt, wordt door nog meer beperkingen omschreven en vernauwd, zoals blijkt uit de context van vers 190:
Er valt al meteen op hoeveel voorwaarden in deze passage ingebouwd worden. Deze verzen zullen in het vervolg van de tekst verder verduidelijkt worden. Koran 2:191 - �Doodt hen waar jullie hen aantreffen� Bekijken we eerst even het volledige vers:
Dit het vers wordt onmiddellijk gevolgd door:
Het vers wordt onmiddellijk voorafgegaan door het gebod tot matiging in het hierboven behandeld vers 2:190. Het vers kadert duidelijk binnen een oorlogssituatie, en heeft niets te maken met de manier waarop muslims in het gewone burgerleven met niet-muslims moeten omgaan. Het vers verduidelijkt enkel de principes van de krijgswet en oorlogsethiek en met name de manier waarop muslim strijdkrachten in een aan de gang zijnde oorlog moeten omgaan met de strijdkrachten van de vijand. Het vers stelt dat dat men diegene mag verdrijven die jou eerst uitgedreven hebben. Daarmee beperkt dit vers de legitimiteit van gewapend verzet alweer tot een situatie van zelfverdediging. Het gaat hier evenmin om 'de' ongelovigen, maar enkel om diegenen die een aanval ingezet hebben op de muslimgemeenschap (waarvan nota bene naast muslims ook mensen van andere godsdiensten en ongelovigen deel kunnen van uitmaken wiens godsdienstvrijheid en veiligheid door muslims gewaarborgd wordt - daarover straks meer). We bekijken nog eens de volledige passage:
Noteer hoeveel keer hier voorbehoud gemaakt wordt en hoeveel voorwaarden (zolang zij niet, als zij, tot wanneer, alz zij, enz.) er ingebouwd worden waarmee de toestemming tot strijden eng omcirkeld wordt en beperkt wordt tot zeer specifieke situaties. Uit dit kader blijken volgende punten:
Deze passage kan dus niet beschouwd worden als een opdracht om alle ongelovigen die men tegenkomt te vermoorden. Het vers betekent integendeel dat men alleen een aanval op de rechtvaardige, tolerante samenleving mag afslaan. Het vers dient juist ter bescherming van de rechten (waaronder godsdienstvrijheid) van de mensen in een muslimsamenleving, en dient dus ook ter bescherming van de rechten van niet-muslim minderheden in zo een samenleving. Immers:
Noteer ook dat hier geen voorbehoud gemaakt wordt over wie de agressor of aanvallende macht is. Muslims krijgen (mits een hele reeks beperkende voorwaarden) het recht zich tegen een aanval op de rechtvaardige, tolerante samenleving te verzetten, ongeacht of die aanval door muslims of niet-muslims ingezet wordt. Wanneer het muslims zijn die een aanval lanceren, zijn het de muslims die zich daartegen verzetten die voor de rechtvaardige zaak, voor de zaak van God, strijden. De aanvallende muslims overtreden hun geloofsregels en vervallen op dat moment in ongeloof.
Dit vers sluit aan bij de inhoud van hetgeen hierboven besproken werd. Er staat hier dat God alles hoort, alles weet. Dit wil zeggen dat wanneer men strijd op het pad van God (en strijden op het pad van God betekent strijden ter verdediging tegen een aanval, en dus ter bescherming van de eigen rechtvaardige, gematigde, tolerante samenleving), dat men ook dan geen vrijgeleide krijgt van God en dat men zich ook dan binnen het toelaatbare moet begeven, dus geen (oorlogs-) misdaden mag begaan want God hoort alles en ziet alles, ook wanneer men wettige een oorlog voert.
Deze verzen werden uitvoerig besproken in eerdere Koran Notities [18,19]. De ge�nteresseerde lezer kan daar een meer gedetailleerde bespreking van de verzen raadplegen. Het volstaat hier de aandacht te vestigen dat deze verzen verduidelijken hoe lang muslims in een aan de gang zijnde oorlog mogen strijden. Het feit dat de oorlog al aan de gang is, betekent dat hij reeds aan een paar voorwaarden voldoet (zoals dat het muslims niet toegestaan is een aanval te lanceren maar dat ze zich enkel mogen verweren tegen een aanval en verdrukking mogen bestrijden). Dit vers bespreekt hoe lang ze moeten doorgaan met strijden. Moeten ze strijden tot iedereen zich tot de islam bekeerd heeft? Het moet gezegd dat deze verzen op het eerste gezicht in die richting wijzen, en dat er ongetwijfeld ook wel extreme groepen muslims (en islamofoben) zijn die de verzen uit hun context lichten en ze zo interpreteren. Kan zo'n interpretatie echter correct zijn? Om het antwoord daarop te weten, moeten we het vers relateren aan de rest van de koranische boodschap. En daarin wordt met name godsdienstvrijheid centraal gesteld. Dat sluit een interpretatie in de zin van strijden tot iedereen zich bekeerd heeft tot de islam uit. Maar wat is dan wel de correcte interpretatie? Er moet aan herinnerd worden dat muslims een godsdienstoorlog, een aanval op hun godsdienst, mogen afslaan. Het vers "en strijd tot godsdienst alleen God toebehoort" betekent dat muslims in zulke omstandigheden de opdracht krijgen te strijden tot wanneer hun godsdienstvrijheid gegarandeerd wordt. Stel dat de tegenpartij zou voorstellen een einde te maken aan de oorlog door een verdrag waarin de muslims verplicht zouden worden een aantal rites van het polythe�sme in stand te houden. Dit vers sluit een dergelijke vredesovereenkomst uit. Er moet gestreden worden tot de godsdienstvrijheid gegarandeerd is en dus ook de eigen islam beleving veilig gesteld is en de (eigen) godsdienst God en alleen God toebehoort. Een aantal islamitische bronnen verduidelijken dit:
Deze interpretatie wordt ook ondersteund vanuit het
perspectief van de koranische psycholologie. De mens wordt
volgens de Koran geheel zonder zonden geboren (de Koran
kent geen erfzonde). De gelukzalige blik van een kind zou
nog de sporen in zich dragen van het paradijselijk
verblijf, waarin de ziel voor ze in het lichaam
neerdaalde, aan God een gelofte heeft afgelegd en God als
haar Heer erkend heeft. Gedurende het leven wordt men met
goed en kwaad geconfronteerd. Telkens men het kwade volgt,
dekt men de oorspronkelijke toestand van puurheid wat
verder toe. De Koran nu, schrijft mensen toe hun harten te
zuiveren. Het is een levenslange opdracht om aan de eigen
persoonlijkheid te schaven in de richting van
verdraagzaamheid, geduld, barmhartigheid, vreedzaamheid,
enz. Naarmate men daarin slaagt verhoogt men de kans om na
de dood in het Paradijs te komen. Het vers: "en strijd
tot er geen fitnah meer is", houdt ook hiermee
verband. Volgens de islam heeft men een lager zelf waarin
een satan de mens aanspoort tot het kwade, en een hoger
zelf waarin een Engel uitnodigt tot het goede. "En
strijd tot er geen fitnah meer is" betekent dat men
een strijd tegen het lagere zelf moet voeren en wel
zodanig tot de eigen satan zich overgeeft aan God en er in
het gehele zelf geen spoor van het kwade meer is, met
andere woorden, tot er in het zelf alleen nog plaats is
voor overgave aan God. [20] Het volledige vers stelt:
Dit vers handelt over de slag om Badr waarin de muslims
in de minderheid zijn. God stuurt engelen uit om aan de
zijde van de muslims te strijden. Het gedeelte "Houwt dan
in op de nekken en houwt hen op al hun vingers" is een
opdracht aan de engelen, het is geen opdracht die aan de
muslims gegeven wordt. Het is ook God die zegt: "Ik zal de
harten schrik aanjagen". Hij zal er met andere woorden
voor zorgen dat de vijand, niettegenstaande hij een
numerieke overmacht heeft, schrik krijgt voor de kleine
aantallen muslimstrijders. Voor informatie over de hele
context rond de slag om Badr, verwijs ik naar eerdere
Koran Notities [21] Dit vers schrijft muslims voor hoe ze een op handen zijnde oorlog alsnog kunnen proberen afslaan door de tegenstander te imponeren. Het is, wat men in moderne oorlogsvoering het uitpakken met een 'deterrent' of een 'afschrikkingsmiddel' zou noemen. Onze eigen West-Europese politiek maakt van precies dezelfde techniek gebruik: uitbouwen van een arsenaal, niet met de bedoeling aan te vallen maar met de bedoeling een mogelijke vijand af te schrikken. Het gaat hier dus om een regel die de vrede probeert te bewaren en oorlog probeert te voorkomen.
Noteer eerst en vooral dat hier niet staat dat muslims de niet-muslims moeten bestrijden. Wat hier met elkaar gecontrasteerd wordt is voor de zaak van God of voor de zaak van de duivel te strijden. Wat de zaak van God inhoudt wordt uiteengezet in het vers dat er onmiddellijk aan voorafgaat:
Strijden voor de zaak van God, betekent dus - alweer - de rechtvaardige samenleving beschermen, strijden tegen verdrukking en onrecht. Het tegendeel daarvan, is strijden voor tirannie, hebzucht, hoogmoed, repressie, macht, apartheid, enz. De Taghoet slaat op alles en iedereen dat in de weg staat van het zuivere geloof in de Ene God. Dat hoeft helemaal geen beeld of persoon te zijn, ook hoogmoed (zichzelf boven God stellen), racisme (zichzelf meer achten dan een ander terwijl volgens God alle mensen gelijk zijn), repressie (wat door God verboden is) enz. staan het zuivere geloof in de Ene God in de weg. Ze worden daarom geassocieerd met de zaak van satan. De Koran zegt hierover: vreest niet want de zaak van satan is maar zwak. De zaak van God, de strijd voor rechtvaardigheid, voor bescherming van de zwakken en onderdrukten, tegen onrecht, tegen racisme, dat is de goede zaak, dat is de sterke zaak. Diegenen die aan de kant van de tirannie en repressie staan, die staan maar zwak, zegt dit vers, rechtschapenheid is een veel sterkere zaak. Het is immers de zaak van God. Vers 4:76 stelt de zaak van de gelovigen - dwz diegenen die voor de zaak van rechtschapenheid staan - tegenover de zaak van satan - dwz diegenen die voor tirannie en repressie staan - zonder daarbij namen van godsdiensten te noemen. Zoals hoger reeds besproken, erkent de islam dat er bij muslims gelovigen zijn maar ook mensen die in ongeloof vervallen, terwijl de Koran uitdrukkelijk vermeldt dat er ook andere wegen naar God mogelijk zijn, en dat er ook bij joden en christenen gelovigen - maar ook ongelovigen - zijn. Het oordeel over geloof en ongeloof komt alleen God toe. En het is niet de naam van het geloof dat men aanhangt op grond waarvan God over geloof en ongeloof zal oordelen, maar we de godvrucht en de goede daden. Naar analogie daarvan is het niet de naam van het geloof dat bepaalt of men aan de kant van God of aan de kant van satan staat, het is de godvrucht en de manier waarop men zich gedraagt. Vervalt men, vanuit om het even welk geloof in God, in racisme, hoogmoed, oppressie enz., dan staat men aan de kant van satan. Ijvert men, vanuit om het even welk geloof in God, voor de rechten van de onderdrukten, voor gelijkheid van de mensen, voor de armen, enz. dan staat men aan de kant van de rechtvaardige zaak en dus aan de kant van God. Dit is een belangrijk koranisch inzicht, waardoor er geen "wij tegen zij" kan zijn op grond van kenmerken zoals huidskleur, geloof, nationaliteit, afkomst, vermogen, of wat dan ook - het is altijd de rechtvaardige kant tegen het onrecht, over alle grenzen van ras, geloof, nationaliteit, afkomst, vermogen enz. heen. Koran 9:5 � Als de heilige maanden zijn verstreken, doodt dan de veelgodendienaars waar jullie hen vinden, grijpt hen en belegert hen en wacht hen op in elke mogelijke hinderlaag....� Het volledige vers luidt:
Het vers handelt over een oorlogssituatie waarin "heilige maanden" in acht genomen worden, dit wil zeggen, een oorlogssituatie waarin een periode van staakt-het-vuren van kracht is. Dit vers verleent muslims dus geen toestemming om een oorlog te starten of een aanval te lanceren, maar handelt over een oorlog die al aan de gang is. Dit betekent dat deze oorlog al voldoet aan de door andere verzen opgelegde voorwaarden (geen offensief toegestaan, maar enkel verweer tegen aanval en oppressie enz.). Muslims krijgen hier de opdracht zich aan een overeengekomen staakt-het-vuren te houden. Na deze periode mogen ze, bij ontstentenis van vredesverdrag, verder strijden. Opnieuw legt de context van het vers beperkingen op:
De context verduidelijkt dat alleen mag gestreden worden tegen diegenen met wie geen vredesovereenkomst kon bereikt worden gedurende het staakt-het-vuren. Wie correct handelt, moet ook correct behandeld worden. Bovendien moeten muslims ook na het hervatten van de vijandigheden, asiel verlenen aan al diegenen die daarom vragen (strijders of burgers). Muslims krijgen de opdracht aan deze persoon het woord van God kenbaar te maken, maar hij of zij heeft geen enkele verplichting zich tot de islam te bekeren. Ook als hij zich niet bekeert, moeten muslims de persoon in veiligheid brengen. De passage vermeldt verder dat er niet mag gestreden worden tegen diegenen die berouw tonen, de salaat verrichten en de zakaat geven. Het is misschien voor sommigen verleidelijk dit versdeel te interpreteren als een opdracht om te strijden tot iedereen zich bekeerd heeft tot de islam. Dit is echter in tegenspraak met het eerder besproken koranisch kader over oorlogsethiek. Het druist bovendien in tegen het centrale koranische beginsel van godsdienstvrijheid. En het is in tegenspraak met eerder besproken verzen die omschrijven dat men slechts mag strijden tot wanneer er godsdienstvrijheid heerst. In dezelfde omringende verzen staat trouwens dat diegenen met wie men een vredesverdrag heeft ook niet bestreden mogen worden - ook als dat polythe�sten zijn. Dat sluit zelfs zonder dat men het brede koranische kader in overweging neemt, al binnen deze passage zelf uit dat men het vers zou interpreteren als een opdracht op te strijden tot iedereen zich tot de islam bekent. Een dergelijke interpretatie kan dus niet correct zijn. Wat in dit versdeel wel tot uitdrukking gebracht wordt is het principe dat wanneer een vijandig soldaat zich bekeert tot de islam, men hem niet langer als vijand mag beschouwen. Koran 9:12 �En als zij hun eden breken nadat jullie met hen een verbond gesloten hebben en jullie godsdienst belasteren, bestrijdt dan de leiders van het ongeloof. Voor hen bestaan er geen eden. Misschien zullen zij ophouden.�" Dit vers spreekt na al het bovenstaande hopelijk al voldoende voor zichzelf: het is opnieuw geen vers dat aanzet tot geweld maar dat geweld juist beperkt tot defensieve situaties. Het onmiddellijk hier op volgende vers verduidelijkt:
Deze verzen handelen dus weer over het krijgsrecht en stellen dat wanneer een vijandige groep een vredesakkoord verbreekt en de muslims aanvalt ("terwijl zij eerst tegen jullie begonnen") muslims zich (als alle andere mogelijkheden zoals onderhandelingen gefaald hebben) mogen of zelfs moeten verzetten als het voortbestaan van de gemeenschap op het spel staat. De vraag wordt gesteld: waarom zouden jullie je niet verzetten tegen een aanval of tegen oppressie? Omdat je een oppermachtige vijand vreest? De Koran zegt hier: je kan maar beter God vrezen in plaats van de vijand, en je kan dus maar beter de kant van de rechtvaardigheid kiezen. Koran 9:29 �Strijdt tegen hen die niet in God geloven en niet in de laatste dag en die niet verbieden wat God en Zijn gezant verboden hebbenen en die niet de godsdienst van de waarheid aanvaarden uit het midden van hen aan wie het boek gegeven is totdat zij naar vermogen onderdanig de schatting betalen."� Dit vers sluit aan bij de situatie die in de zopas behandelde verzen 9:5 en 9:12 geschetst werd. Het gaat om wat muslims te doen staat wanneer de vijand een akkoord verbreekt en de muslimgemeenschap aanvalt. De Koran stelt hier dat gewapend verweer mogelijk is - echter, alweer onmiddellijk een beperking want men mag niet strijden tot wanneer elke tegenstander uitgeroeid is (ook als de vijand zoiets wel van plan zou geweest zijn) , maar wel tot de tegenstander bereid is een taks te betalen. Vanwaar die taks? Wel, muslims zelf zijn gehouden de zakaat te betalen. De zakaat is echter een islamitisch religieuze aangelegenheid, zodat - gezien de godsdienstvrijheid - niet-muslims ervan vrijgesteld zijn. Niet-muslims moeten uiteraard wel mee betalen voor een aantal openbare diensten waarvan zij genieten, zoals onderhoud van het muslimleger dat ook hen beschermt in geval van een aanval. Want ja, muslims zijn verplicht alle inwoners van hun samenleving, muslim en niet-muslim, te beschermen en te verdedigen tegen een aanval. Zij mogen deze mensen ook niet uitleveren aan de vijand.
De Koran draagt muslims hier ook op erover te waken dat deze takst billijk ingesteld wordt en de draagkracht van de mensen niet te boven gaat. Muslims moeten de zakaat betalen, niet-muslims moeten deze taks betalen. Koran 4:89 - �... Als zij zich afkeren, grijpt hen dan en doodt hen waar jullie hen vinden...�" Bekijken we eerst de hele passage v.4:88-91 waaruit deze woorden geciteerd worden:
Ook dit vers kan niet ge�nterpreteerd worden als toestemming om zomaar eender wie te doden. Wel integendeel. Alweer wordt de toelating tot verzet tegen een aanval onmiddellijk door een indrukwekkende reeks voorwaarden en bepalingen ingeperkt. De passage zegt: Dus, als zij zich van u op een afstand houden en u niet bestrijden en u vrede aanbieden - heeft God u niet toegestaan iets tegen hen te ondernemen". Dus als de tegenpartij vrede wil, moet men daar in meegaan. Het is pas als de agressoren "zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden", dat muslims hier toestemming krijgen om zich te verdedigen tegen een agressor. Als dit soort verzen niet zou bestaan, zouden muslimstrijdkrachten zich in oorlogstijd door iedereen moeten laten afslachten zonder enig weerwerk te mogen bieden. <!-- 47:4 ------------------------------------------------------------ ------------------- --> Koran 47:4 - �En wanneer jullie hen die ongelovig zijn [in de strijd] ontmoeten, slaat hen dan dood, maar wanneer jullie dan de overhand over hen verkregen hebben boeit hen dan stevig vast, hetzij om hen later als gunst vrij te laten, hetzij om hen lost te kopen, wanneer de lasten van de oorlog zijn afgelegd. ...�." Ook dit vers handelt niet over burgerrecht, maar over oorlogsethiek en krijgsrecht. Het vers verduidelijkt meer bepaald wat er in een aan de gang zijnde defensieve oorlog moet gebeuren met een soldaat van de vijand. Het algemeen principe is dat het leven altijd heilig en onschendbaar is, behalve in bij wet voorziene omstandigheden (net zoals in Belgi� dus). Dit vers maakt een uitzondering voor soldaten in een oorlogssituatie, op het slagveld. In een dergelijke situatie kan het doden van de vijand in het heetst van de strijd toegestaan zijn als men om logistieke en militaire redenen niet in staat is gevangenen te nemen. Echter, van zodra de militaire en logistieke mogelijkheden het toestaan, schrijft de Koran voor de vijand krijgsgevangen te nemen om hem later 1) weer vrij te laten (dat is de eerste en meest geprefereerde optie), of 2) hen uit te wisselen, zoals blijkt uit het vervolg van hetzelfde vers: Uit eerder besproken verzen bleek bovendien dat men zo snel mogelijk tot de vrede moet proberen terugkeren, en dat men maar mag strijden tot wanneer er een situatie van godsdienstvrijheid heerst. |
||||||||
laa ilaha illalah
|
||||||||
alzukar
Gebruikers Profiel
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Bezoek de website van deze gebruiker
Toevoegen aan adresboek
Senior Member Lid geworden: 07 november 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2589 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 10 juni 2007 om 15:05 | |||||||
"Er zal met de Genade van Allah inderdaad een generatie opstaan die de dood als schild rond onze Ummah met haar eigen bloed en zielen zal optrekken. Het is slechts een kwestie van tijd voordat de ridders van Allah het Haagse Binnenhof naar binnen marcheren en in het middenplein de vlag van de Thaweed zullen ophijsen. Ze zullen (insha'Allah) het parlement omdopen tot Sharia rechtbank en de voorzittershamer zal het Islamitische vonnis bekrachtigen, haar gong zal de Islamitische wet, net als de rimpels van een vallende druppel in een meer, over de rest van nederland verspreiden. Uit het torentje van Kok zal (insh'Allah) La ilaha illa Allah klinken en deze woorden zullen door de wind worden gedragen en zich mengen met andere woorden van lofprijzing, die van alle richtingen en windstreken samenkomen. deze lofprijzingen zullen vervolgens onze Meester op Zijn Troon bereiken en de Islamitische Ummah zal zich als ��n lichaam neerwerpen voor de Heer der werelden".
Door: Mohammed Bouyeri, islamist, gevaarlijk idioot en moordenaar van Theo van Gogh (april 2004). Thans goed opgeborgen in de bak, met dank daarvoor ook namens het gros der Moslims hier in Nederland. |
||||||||
Khabir
Gebruikers Profiel
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Bezoek de website van deze gebruiker
Toevoegen aan adresboek
Groupie Lid geworden: 19 maart 2006 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 447 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 10 juni 2007 om 17:31 | |||||||
Uit het torentje van Kok zal (insh'Allah) La ilaha illa Allah klinken en deze woorden zullen door de wind worden gedragen en zich mengen met andere woorden van lofprijzing, die van alle richtingen en windstreken samenkomen. deze lofprijzingen zullen vervolgens onze Meester op Zijn Troon bereiken en de Islamitische Ummah zal zich als ��n lichaam neerwerpen voor de Heer der werelden". dit zou inderdaad een genade van Allah zijn jegens de Nederlandse bevolking, want Allah(swt) verandert niet van werkwijze, de gene die niet in de laatse boodchap en waarschuwing geloven moeten niet verwachten, dat ze een andere lot zullen ondergaan dan de voorgaande volkeren die niet in de boodschap van hun profeet geloofden. deze verden allen vernietigd met zijn bevel. Koran: Nisa:76 Zij die geloven strijden voor de zaak van Allah maar de ongelovigen strijden voor de zaak van de boze Strijdt daarom tegen de vrienden van Satan voorzeker Satan's plan is zwak Ps. t.a.v de AIVD IK steun het geweld tegen de ongelovigen(die niet in de heilige koran geloven) niet, ik laat het over aan de schepper en heb alle ver touwen in zijn rechtvaardige oordeel |
||||||||
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
|
||||||||
postpentacost
Senior Member Lid geworden: 24 februari 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2164 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 10 juni 2007 om 18:29 | |||||||
Zo zo , Khabir, en hoe vond die vernietiging dan wel plaats? Door de hand van je broeders? Volgens jouw redenering moeten de Christenen dan wel de zegen van GOD hebben. want ze zijn juist door de eeuwen heen gespaard |
||||||||
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
|
||||||||
aswan
Groupie Lid geworden: 15 december 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 164 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 11 juni 2007 om 00:45 | |||||||
Christenen zijn al die tijd verdoemd en dat noemt deze kafir gespaard! Brandstof voor de hel is wat ze zijn. Mensen zoals jij postpentacost lachen en dansen om hun eigen ondergang, daarom lach ik jullie uit.
|
||||||||
alzukar
Gebruikers Profiel
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Bezoek de website van deze gebruiker
Toevoegen aan adresboek
Senior Member Lid geworden: 07 november 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2589 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 11 juni 2007 om 04:47 | |||||||
Moge die "genade van Allah" mij bespaard blijven na nog maar net te zijn bekomen van de "genade van God" met zijn ongenadige aanhangers van een slechtheid die zij zelf niet begrijpen.
|
||||||||
DruideHerne
Senior Member Lid geworden: 24 juni 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 834 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 11 juni 2007 om 10:47 | |||||||
Aswan het is jammer dat je je zelfs niet verwittigd wat als feiten aangemerkt kunnen worden. Dat is jammer want een weinig feiten ennis zou je kunnen bevrijden van eenserie waan denkbeelden. Feit een. Het is niet zo dat Jeshua ben Joshua, die Messiah genoemd werd zijn leerstellingen onbeheerd naliet na zijn dood. In dit opzicht was zijn izicht wel wat wijzer dan bv Mohamed. Jeshua heeft er zorg voor gedragen dat er geen misverstanden konden ontstaan over wat Hij leerde. Dit deed hij doortwalf mensen persoonlijkop te leiden, waaronder enkele broers vam Hem. Deze personen werden Apostelen genoemd . Deze mensen hadden het juiste inzicht hoe men de leerstellingen en bedoelingenvan Jeshua moet bezien. Je ziet dan ook dat toen Paulus later claimde door Jeshua tezijn benaderd om ook een apostel te zijn da hj zich eerst moest verantwoorden bij de anderen. Zij alleen konden bepalen of er waarheid school in Paulus beweringen. Jouw bewering dat deze eersteChristenen brandstof zijnvoor de hel is dus hetzelfde dan wanneer je zegt dat jeshua brandstof is voor de hel. Want dit zijn de mensen die persoonlijk door Jeshua zijn uitgekozen en opgeleid om zijn boodschap voort te dragen. Ter onderstreping dat deze personen werkelijk uit zijn naam spraken werden deze mensen voorzien van dezelfde macht die Jeshua had. inclusief het genezen van mensen en het opwekken uit de dood.En tevens de gave van profetie. Een overlevering die niet strookt met de leringen die die Apostelen beoogden kan dus nooit in overeenstemming zjn met de leer van Jeshua. Luister nu wat een van die Apostelen gezegd heeft. Hij zei ;'' Wanneer iemand hetzij uitzichzelf, hetzij met behulp van een Engel een leer brengt die strijdig is met het Woord dat we verkondigd hebben hij zal vervloekt zijn." Wel nu wat leert ons dit? Minstens twee dingen absoluut. als eerste moet het duidelijk zijn dat het niet zo simpel is om te clamen dat men spreekt uit dezefde bron als Jeshua en zijn apstelen. Immers om hun waarheids gehalte te kunnen ondersteunen hadden ze een Goddelijke macht verkregen die ze konden toepassen. Zo was enkele het woord van petrus genoeg om een persoon erplekke doormaden te laten verteren terwijl die persoon nog op zijn voeten stond. En ja diverse mensen werden door hen uit de dood opgewekt.De persoon die zegt dat niet Jeshua en zijn aostelen uit God spraken maar hij wel moet hierminimaal hetzelfde tegenover kunen zetten. ten Tweede je kan niet een profeet omarmen en tegelijker tijd zijn woorden verwerpen.
ten eerste |
||||||||
3abd Arra7maan
Senior Member Lid geworden: 16 maart 2004 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 1017 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 11 juni 2007 om 12:00 | |||||||
Salaam aleikoum Allah heeft christenen gezegend door Islam en Moslims, maar christenen hebben altijd een hele andere kijk gehad. |
||||||||
15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is." |
||||||||
Khabir
Gebruikers Profiel
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Bezoek de website van deze gebruiker
Toevoegen aan adresboek
Groupie Lid geworden: 19 maart 2006 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 447 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 12 juni 2007 om 06:27 | |||||||
Bismillahi alrahman alraheem koran vers 2: 211. Vraag de kinderen Isra�ls, hoeveel duidelijke tekenen Wij hun hebben gegeven. Maar hij die de gunst van Allah verandert, nadat zij tot hem is gekomen, (wete) dat Allah streng is in het straffen. sadaghalaaholaliolatheem, beste Druine en pospentacost.. begrijp me niet verkeerd, ik ben geen vijand van de mens, maar van satan. ik gun iedereen wat ik mezelf gun, ik constateer een grote dwaling in jullie opvatting. en uit liefde voor mijn medemens probeer ik met een zachtere toon dan broeder aswan, jullie naar waarheid te leiden. wetend dat uiterraad alleen Allah(swt) jullie harten kan verzachten voor zijn woord. dus eigenlijk heb ik medenleide met jullie. jullie houden julliezelf alleen voor de gek. het gaat er ook niet om wie gelijk heeft met deze discussies. Allah(swt) leid wie hij wilt op de rechte pad. wat ik jullie kan adviseren is: "vraag je schepper om leiding op het rechte pad en niet het pad van de dwalenden en kwaaddoeners", want jou schepper verhoort je gebet. door iedere keer de zegel der profeten te bledigen en de laatste waarschuwing van je schepper in twijfel te brengen doe je allen je eigen ziel kwaad. de dag des oordeels komt zeer plotseling, en dan is het echt te laat voor jullie(degene die aan de koran twijfelen) ik heb god gevraad om iets te zien en hij heeft me dat laten zien. moge Allah(swt) ons beschermen op de dag dat de hel zichtbaar gemaakt wordt voor de ongelovigen, waarlijk Allah(swt) is geduldig(99e naam) zie 99e aya van soera Khaf. succes . koran vers3: 119. Ziet, u heeft hen lief, maar zij hebben u niet lief. En u gelooft in het gehele Boek; wanneer zij u ontmoeten zeggen zij: "Wij geloven." maar wanneer zij alleen zijn, bijten zij op hun vingertoppen van razernij over u. Zeg: "Sterft in uw razernij." Waarlijk, Allah weet goed wat in de harter is. koran vers 4: 107. Pleit niet voor degenen, die hun ziel onrecht aandoen. Voorzeker, Allah heeft degene, die volkomen oneerlijk en een groot zondaar is, niet lief. (moge Allah mij vergeven) koran vers5: 12. Waarlijk Allah sloot een verbond met de kinderen Isra�ls en Wij verwekten twaalf leiders uit hun midden. En Allah zei: "Voorzeker, Ik ben met u. Indien u het gebed houdt en de Zakaat betaalt en in Mijn boodschappers gelooft en hen bijstaat en aan Allah's (dienst) een goede lening verstrekt, zal Ik uw zonden van u verwijderen en u in tuinen toelaten, waar doorheen rivieren stromen. Maar wie onder u daarna dit verwerpt, is inderdaad van het rechte pad afgedwaald." moge Allah(swt) mij kastijden in dit leven voor als ik iets doe wat hem niet behaagt. assalaam. |
||||||||
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
|
||||||||
postpentacost
Senior Member Lid geworden: 24 februari 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2164 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 12 juni 2007 om 17:21 | |||||||
aswan, nogmaals, je posts zijn het levende bewijs dat de Islam een geweldadige religie is en om jouw posts te vatten hoef je geen meester in begrijpend lezen te zijn. Een garnaal kan doorzien dat haat je hart verteert en dat is de plaats van de hel die jij zo graag etaleert. Waar het hart vol van is, daar stroomt de mond (je tekst) van over.... Ergens wens ik moslims toe dat ik een beetje ongelijk heb met mijn stelling en dat jij niet echt representratief bent voor Islam, maar slechts een boosaardige ziel, die Islam gebruikt om legaal zijn grofheid en haatgevoelens de vrije loop te kunnen laten. En je maakt zo listig gebruik van de door de profeet gelanceerde regel dat je nooit tegenover "ongelovigen" je broeders ongelijk mag geven. Zo kunnen jij en je geestverwanten ongestoord doorgaan met hun haatzaaierij en de naieve gelovigen opstoken voor de wereldwijde jihad tegen die duivelse kafur. Dus ga vrolijk door met je tirades; ze zijn uitstekende reclame... voor de dwazen |
||||||||
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
|
||||||||
postpentacost
Senior Member Lid geworden: 24 februari 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2164 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 12 juni 2007 om 19:22 | |||||||
Beste Khabir, alle waardering voor je oprechte intentie mij van mijn "dwaling" naar de "waarheid" te willen leiden. Maar met alle respect; ik meen juist dat ik de Waarheid ken (zoals Jezus van zichzelf zegt: ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven) en dat ik juist vanwege de zegeningen die ik op die Weg heb leren kennen, degenen die geheel of ten dele dwalen (zoals de Moslims), van die Weg naar het Leven op de hoogte wil stellen. Neem van mij aan dat ik jaren gezocht heb binnen diverse religies, ook de Islam en dat mijn veelvuldig gebed was en is dat God mij op het rechte pad leidt en ik ervaar dat Hij dat, ondanks mijn vele tekortkomingen, ook doet. Zo ben ik uiteindelijk bij Jezus de Verlosser uitgekomen en er is bijna geen groter schat denkbaar dan het inzicht in de ware betekenis van zijn offer. En laten we eerlijk zijn, alles wat jij gelooft, Khabir, is gebaseerd op de openbaringen en instructies van 1 persoon, die uit het niets is opgekomen en zichzelf tot de zegel van de profeten gebombardeerd heeft. Van welke profeten? Juist!; van de profeten uit de joodse traditie; het volk dat er door God toe bestemd was de Thora, de profeten en de Messias Jezus voort te brengen. De Thora en al die profeten waren voorboden van de Messias, die in die zin de vervulling en de zegel van de profeten was. Het is dus al heel aanmatigend dat Mohammed zich die titel toe eigende en in feite een belediging ten aanzien van Jezus Messias. Dus als het gaat om beledigen... Als je je nu eens in de positie van de mensen van het Boek in die tijd verplaatst, dan kan je je toch voorstellen dat het niet zo verwonderlijk is, dat ze Mohammed en zijn leer niet thuis konden brengen en als profeet niet serieus namen? Iemand die zijn eigen religie serieus neemt die doet dat toch niet zomaar? Daar komt nog bij, dat, zoals Dru�de aangaf, Jezus zowel als zijn door Hem geautoriseerde apostelen hun door God gegeven missie bevestigden door grote wonderen en tekenen, tot aan het opwekken van doden toe. En dat gebeurt nog steed! En het is Paulus, 1 van die geautoriseerde apsotelen, die de van God gegeven uitspraak doet: Galaten 1 1 Paulus, een apostel, niet vanwege mensen, noch door een mens, maar door Jezus Christus, en God, de Vader, die Hem opgewekt heeft uit de doden, 2 en al de broeders, die bij mij zijn, aan de gemeenten van Galati�: 3 genade zij u en vrede van God, onze Vader, en van de Here Jezus Christus, 4 die Zichzelf gegeven heeft voor onze zonden, om ons te trekken uit de tegenwoordige boze wereld, naar de wil van onze God en Vader, 5 aan wie de heerlijkheid zij in alle eeuwigheid! Amen. 6 Het verbaast mij, dat gij u zo schielijk van degene, die u door de genade van Christus geroepen heeft, laat afbrengen tot een ander evangelie, 7 en dat is geen evangelie. Er zijn echter sommigen, die u in verwarring brengen en het evangelie van Christus willen verdraaien. 8 Maar ook al zouden wij, of een engel uit de hemel, een evangelie verkondigen, afwijkend van hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt! 9 Gelijk wij vroeger reeds gezegd hebben, zeg ik thans nog eens: indien iemand u een evangelie predikt, afwijkend van hetgeen gij ontvangen hebt, die zij vervloekt! Deze stelling is neergeschreven, ruim zeshonderd jaar voor de komst van een man die claimt dat hij via een engel een ander evangelie doorkrijgt dan hetgeen we van Jezus zelf en zijn apostelen kennen... Jezus zegt zelf over degenen die met grote pretenties na Hem komen: Mattheus 24: 11 Er zullen talrijke valse profeten komen die velen zullen misleiden. 12 En doordat de wetteloosheid toeneemt, zal bij velen de liefde bekoelen. 13 Maar wie standhoudt tot het einde, zal worden gered. 14 Pas als het goede nieuws over het koninkrijk in de hele wereld wordt verkondigd als getuigenis voor alle volken, zal het einde komen. Zeg nou zelf, het zou toch al te dwaas zijn om het evangelie zoals we dat van Jezus Messias en zijn apostelen kennen aan de kant doen en inruilen voor een reeks, weliswaar krachtige en verontrustende "openbaringen", die bijna niets meer van het ware evangelie overlaten? Denk je eens in! Maar Jezus is er ook duidelijk over dat het er niet zozeer om gaat de ware religie te zoeken door het opstellen en beoefenen van een absoluut perfecte leer en dito rituelen. Daarnaar te fanatiek streven leidt slechts tot oordelen, fijnslijperij en scheuringen, zoals we die bij Islam en Christendom veel tegenkomen. GOD maakt via de oude profeten en vooral via Jezus duidelijk dat ware religie bestaat uit het omzien naar de arme mensen in hun lijden. Jezus zegt: Alles wat je de minsten onder de mensen aandoet heb je mij aangedaan... Er zijn veel mensen, die wij vanuit onze religieuze opvatting "goddelozen" zouden noemen, maar die van harte veel meer die ware religie van de naastenliefde (naaste=iedereen, ongeacht geloof of afkomst) betrachten, dan wij, die zo graag zuiver in onze geloofsleer willen staan. Daarom geloof ik niet dat Moslims, omdat ze een verkeerde leer volgen, verloren zullen gaan. maar dat Jezus ook hen op de grote dag zal toetsen met de vraag: heb je de hongerigen gevoed, de naakten gekleed, de gevangenen bezocht ? De Moslim of Hindoe of Christen of agnost, die deze vraag bevestigend zal kunnen beantwoorden wacht een ruime toegang tot het paradijs. Degene die ten aanzien van de minsten onder de mensen in gebreke bleef, zal geoordeeld worden... Tenslotte; in al je mildheid verwijt je me toch duidelijk dat ik je profeet zou beledigen. En ik weet dat in jullie kringen op "belediging" van de profeet al zo'n beetje de doodstraf staat.. Maar is het citeren van minder fraaie passages uit de geautoriseerde biografie van Mohammed en hem niet serieus nemen als profeet een belediging? Dan is het toch duidelijk dat iedereen die Mohammed als profeet afwijst, of zelfs maar kritisch bekijkt, rijp is om tzt afgeslacht te worden? Is de Islam dan een geweldadige religie of niet? Ik weet dat kritiek op Koran en profeet heel gevoelig ligt bij jullie. Maar het is zeker niet mijn intentie te beledigen. niet-Moslims geloven nu eenmaal niet dat Mohammed een profeet van GOD is en zeker niet de "zegel". En als voor jullie belediging al is; het ontkennen van iemands status, dan moet je nog maar eens goed nagaan of het ontkennen van Jezus als Verzoenoffer van God een belediging is of niet. Ik geloof in de almachtige GOD, schepper van hemel en aarde, de GOD van Abraham, Ismael, Isaac en Jacob en de Vader van Jezus Christus en van al degenen die de Verlossing door het bloed van Jezus aanvaarden. En moge deze GOD mij vannacht nog uit het leven wegrukken als ik bezig geweest ben te misleiden en de waarheid te verdraaien... Vrede! |
||||||||
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
|
||||||||
moslimboy212
Senior Member Lid geworden: 23 maart 2005 Locatie: Belgie Online status: Offline Berichten: 736 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 13 juni 2007 om 00:44 | |||||||
heb jij wel mijn vorige posts ggelezen ? de tegenargumenten op jouw visie ? het is niet nodig om ze te negeren....lees en het zal duidelijk zijn |
||||||||
laa ilaha illalah
|
||||||||
aswan
Groupie Lid geworden: 15 december 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 164 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 13 juni 2007 om 03:02 | |||||||
Reageer nou maar eerst op de post die ik hier voor maakte naar jou want daar hoor ik je niet over. En echt iedere moslim hier op dit forum weet waarom. Omdat zelfs die leugens van je niet meer kloppen in je hoofd, zo ondersteboven ben je van de waarheid die ik je zeg. Die haatzaaierij komt van mensen zoals jou, die denken de moslims te komen vertellen hoe ze hun religie moeten beleiden, en wat nu wel en niet kan. Het kan ons niets schelen wat jij daar over te melden hebt, je gelooft in iets waar je zelf nog kop of staart van weet te vinden en dat komt mij vertellen over de Islam. Ga eerst alle satanische beschilderingen uit de kerken halen, voordat je hier je leugens komt verspreiden. Je weet wel Jezus afgebeeld met geslachtsdeel, piramide met het alziendoog van Horus. En talloze meer. Jullie schamen je daar niet eens voor. Vind je het gek dat de kerken leeg lopen en de jongeren zich volzuipen. Met zo'n sadistische, en normloze religie kan ik me best voorstellen dat je de weg kwijt raakt.
En het vergenoegt me dat je nu wederom bewijst hoe Islam en de moslims een doorn in je oog zijn, want dat nu diegenen van wie jij verwacht dat ze voor die leugens van je vallen inzien wat voor satanisch persoon jij bent is een nederlaag voor je. Daarom trek je er nu je muil voor open, want het is weer een smet op al die onzin die je uitkraamt. Ik zal echt geen poging laten liggen om te laten zien hoe slecht en genieperig jij bent, en dat je een duidelijke agenda hebt die nooit zal werken. Het was slagroom op de taart toen je uiteindelijk je ware aard liet zien door de profeet (SAW) aan te vallen. En voor die actie, en alle andere bid dagelijks voor jou ondergang en ook voor die van jou gelijkgezinden. Ik weet dat je bewust bent van de waarheid van de Islam. Des te meer is het een teken van hoe verdoemd je werkelijk bent dat je de waarheid niet accepteerd.
|
||||||||
Khabir
Gebruikers Profiel
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Bezoek de website van deze gebruiker
Toevoegen aan adresboek
Groupie Lid geworden: 19 maart 2006 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 447 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 13 juni 2007 om 04:09 | |||||||
nee door natuur rampen en onderlinge strijd om wereldse macht. |
||||||||
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
|
||||||||
Khabir
Gebruikers Profiel
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Bezoek de website van deze gebruiker
Toevoegen aan adresboek
Groupie Lid geworden: 19 maart 2006 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 447 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 13 juni 2007 om 04:39 | |||||||
al je tegenargumenten zijn al gegeven door broeder moslimboy212, maar blijkbaar lees je alleen wat je leuk vindt, en wat instemt met jou gedachtegoed. Allah(swt) heeft ons verteld hoe we met mensen als jij ommoeten gaan, en ik kan het niet beter verwoorden dan hoe het in de wonderbaarlijke koran rijmend als gedicht verwoord is zodat een kind van 7 het uit het hoofd kan leren. Heilige Koran(vertaling) hoofstuk 2 Al-baqarah : 135. En zij zeggen: "Weest Joden of Christenen, dan zult u worden geleid". Zeg (hun): "Nee, maar (volg) de godsdienst van Abraham, de oprechte: hij behoorde niet tot de afgodendienaren". 150. Vanwaar u ook komt, wend uw aangezicht naar de Heilige Moskee; waar u ook bent, wendt uw aangezicht daarheen, opdat de mensen, met uitzondering van de onrechtvaardigen geen bezwaar tegen u mogen aanvoeren - vreest hen dus niet, maar vreest Mij - en opdat Ik Mijn gunst aan u moge voltooien en opdat u juist geleid moogt worden. moge allah mij vergeven, waarlijk is allah(swt) mees Barmhartige en genadevole.
|
||||||||
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
|
||||||||
postpentacost
Senior Member Lid geworden: 24 februari 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2164 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 13 juni 2007 om 16:42 | |||||||
Beste Khabir, vrede aan jou en allen die je dierbaar zijn. Je zegt hier dus in feite dat natuurrampen en geteisterd worden door oorlogsgeweld gerichten van Allah zijn... hoe moet ik het dan verstaan dat juist Moslimlanden ernsitg geteisterd worden door catastrofale natuurrampen en oorlogsgeweld; vaak door hun eigen geledingen ontstoken of ge�scaleerd? Verder over je laatste posting, je reageert niet echt op de bijbelteksten en uitspraken van Jezus die ik citeerde. Ik denk dat je er net zo weinig mee hebt als ik met de koranteksten die jij plaatste. over het algemeen mooie taal en mooie woorden. Vaak ook heel herkenbaar; alsof ze zo uit de bijbel gecopieerd zijn. Maar het blijft toch materiaal van 1 enkele feilbare, af en toe zelfs geweldadige man uit het niets, die een heel boek gedicteerd heeft en daarin de inhoud van het Evangelie ontkent. Vind je het erg als ik toch meer vertrouwen stel in hetgeen overgeleverd is door vele profeten, die allemaal dezelfde waarheid vermelden; de Torah en het Evangelie? Lees eens wat de laatste van deze profeten, Johannes de Doper (Djadja?) , zegt over Jezus, van wie hij de aankondiger was: Matthe�s 3: 1 In die tijd trad Johannes de Doper op in de woestijn van Judea. Hij verkondigde: 2 �Kom tot inkeer, want het koninkrijk van de hemel is nabij!� 3 Dit was de man over wie de profeet Jesaja sprak toen hij zei: �Luid klinkt een stem in de woestijn: �Maak de weg van de Heer gereed, maak recht zijn paden.�� 4 Johannes droeg een ruwe mantel van kameelhaar met een leren gordel; hij voedde zich met sprinkhanen en wilde honing. 5 Uit Jeruzalem, uit heel Judea en uit de omgeving van de Jordaan stroomden de mensen toe, 6 en ze lieten zich door hem dopen in de rivier de Jordaan, terwijl ze hun zonden beleden. 7 Toen hij zag dat veel Farizee�n en Sadducee�n (religieuze elite) op zijn doop afkwamen, zei hij tegen hen: �Addergebroed, wie heeft jullie wijsgemaakt dat je veilig bent voor het komende oordeel? 8 Breng liever vruchten voort die een nieuw leven waardig zijn, 9 en denk niet dat je bij jezelf kunt zeggen: Wij hebben Abraham als vader. Want ik zeg jullie: God kan uit deze stenen kinderen van Abraham verwekken! 10 De bijl ligt al aan de wortel van de boom: iedere boom die geen goede vrucht draagt, wordt omgehakt en in het vuur geworpen. 11 Ik doop jullie met water ten teken van jullie nieuwe leven, maar na mij komt iemand die meer vermag dan ik; ik ben zelfs niet goed genoeg om zijn sandalen voor hem te dragen. Hij zal jullie dopen met de heilige Geest en met vuur; 12 hij houdt de wan in zijn hand, hij zal zijn dorsvloer reinigen en zijn graan in de schuur bijeenbrengen, maar het kaf zal hij verbranden in onblusbaar vuur.� 13 Toen kwam Jezus vanuit Galilea naar de Jordaan om door Johannes gedoopt te worden. 14 Maar Johannes probeerde hem tegen te houden met de woorden: �Ik zou door u gedoopt moeten worden, en dan komt u naar mij?� 15 Jezus antwoordde: �Laat het nu maar gebeuren, want het is goed dat we op deze manier Gods gerechtigheid vervullen.� Toen stemde Johannes ermee in. 16 Zodra Jezus gedoopt was en uit het water omhoogkwam, opende de hemel zich voor hem en zag hij hoe de Geest van God als een duif op hem neerdaalde. 17 En uit de hemel klonk een stem: �Dit is mijn geliefde Zoon, in hem vind ik vreugde.� Duidelijk toch? 1 van je vele teksten spreekt mij wel aan: 148. Iedereen heeft een richting, waarheen hij zich wendt, wedijvert daarom met elkander in goede werken. Waar u ook bent, Allah zal u allen tezamen brengen. Voorzeker, Allah heeft macht over alle dingen. Dat sluit erg aan bij de woorden van Jezus die ik eerder citeerde en bij de bovenstaande woorden van Johannes de Doper. Religieuze status zal ons niet redden; integendeel. Maar wat we de minste onder de mensen aangedaan hebben dat hebben we Jezus aangedaan. Ik kan jou niet duidelijk maken hoe het echt zit met Jezus. Je kunt het alleen maar inzien als God het je openbaart en gelukkig heeft Hij dat al bij vele Moslims gedaan. Daarom kan ik je ook helemaal niet kwalijk nemen dat je Jezus beledigt door zijn werkelijke missie te ontkennen. Je kunt niet anders vanwege hetgeen jou geleerd is en ik veronderstel dat je een toegewijd dienaar van allah bent. Vredegroet! |
||||||||
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
|
||||||||
postpentacost
Senior Member Lid geworden: 24 februari 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2164 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 13 juni 2007 om 17:14 | |||||||
Tjonge aswan, je draaft toch wel heel erg door! Zelfbeheersing is vast niet je sterkste kant. Jij hebt helemaal geen drank nodig; je gaat er zo al helemaal doorheen. Jij denkt namens de andere Moslims op dit forum te spreken, maar dat lijkt me toch een illusie. Ik zei dat je een reclame bent voor de dwazen. Degenen die hun verstand en gevoel nog bij elkaar hebben bewijs je een hele slechte dienst met je giflozingen. Verder meen ik je duidelijk op je vorige post geantwoord te hebben; je moet het er maar mee doen. In onze kerk komen overigens helemaal geen schilderingen en beelden voor. Dat geldt trouwens voor de kerken van meer dan een miljard christenen. En onze kerk loopt ook niet leeg, maar eerder vol met heel enthousiaste jongeren. Ik vertel jou overigens helemaal niet hoe jij je godsdienst moet belijden. Ik ken je niet en dat is iets om dankbaar voor te wezen; je gaat je gang maar. En het moet jou toch een kwalijk genoegen doen weer eens iemand van belediging van je profeet te kunnen betichten. Mooie aanleiding om een vette rel te ontketenen en kafurs te molesteren, toch? Probeer nog even terug te halen wat ik van de profeet gezegd heb. Mijn post was dat ik hem niet als profeet serieus neem en dat koran, hadith en biografie aantonen dat de Islam en zijn profeet onterecht geweld goedkeuren. Hoezo belediging? Stel dat jij bij mij komt en beweert dat je de belangrijkste profeet van de allerhoogste bent en ik geloof dat niet; beledig ik je dan? Ik zou je zeggen dat je eerst maar eens moet bewijzen dat je een profeet van de allerhoogste bent. O ja Mohammed wist velen te overtuigen met het zwaard. Maar geweld is geen bewijs, juist een schrijnend gebrek aan bewijs... Welnu aswan, tenzij dat je je toon verandert is dit mijn laatste post aan jouw adres, want ik wil mezelf niet verder verlagen tot jouw communicatieniveau. |
||||||||
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
|
||||||||
postpentacost
Senior Member Lid geworden: 24 februari 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2164 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 13 juni 2007 om 18:17 | |||||||
moslimboy 212,
ik heb de door jou geplakte tekst gelezen en het valt me op dat de uitlegger een vreedzaam mens is. Maar hij geeft ook aan dat er Moslims zijn die de genoemde teksten anders uitleggen en als een vrijbrief zien om af te slachten. Blijft toch nog de vraag of die teksten echt zo vreedzaam bedoeld zijn. Want als ik dan naar de hadith en de biografie kijk, dan zien we toch dat er gemoord werd zonder dat er sprake was van bedreiging. Mijn stelling dat er elementen in de kern van de Islam zitten die geweld voor het geloof rechtvaardigt betekent geen oordeel, maar is gewoon een constatering. De Islam is in dat opzicht gelijk aan de oud testamenstische overlevering, waar het vanzelfsprekend is dat je je vijand haat en oog om oog en tand om tand vergeldt. De leer en het voorbeeld van Jezus Messias laat echter een andere weg zien; je vijanden liefhebben en de andere wang toekeren als je geslagen wordt. Het feit dat het christelijk establishment zich daar niet aan gehouden heeft is een beschamend gegeven en de hoofdoorzaak van het feit dat nog niet de hele wereld christen is. Moslims kunnen het niet nalaten om duizend(!) jaar na dato de Christenen nog steeds de kruistochten te verwijten. Volgens de door jou aangehaalde "krijgswetten" waren de kruistochten in beginsel echter legitiem. De meest heilige plaats van de christen was aangevallen en voor pelgrims onbereikbaar gemaakt. Stel je eens voor dat de Amerikanen Mekka zouden bezetten en de toegang tot het heiligdom zou afgrendelen. Dan zijn pas echt de rapen gaar... Maar jan en alleman tot en met het ergste geteisem ging op pad naar Jeruzalem en trok een breed spoor van vernieling en brandschatting en moordorgie�n. Oorlog maakt mensen gek. Er is geen nobele oorlog... Daarom, hoewel volgens een krijgswet terecht, betreur ik dat het ooi tot kruistochten gekomen is. Jezus geeft aan als hij op het punt staat tot de marteldood veroordeeld te worden, dat zijn koninkrijk niet van deze wereld is en dat hij ook niet met de middelen van de wereld strijd wil voeren. Het ging mij er in mijn post om aan te tonen dat er toch grote verschillen zijn in de Islam en het Christelijk geloof, mbt het legitimeren van geweld. Een verschil tussen het evangelie, waar alleen over geestelijke strijd gesproken wordt (innerlijke Jihad) en de koran (met krijgswetten en gerichten over weerspannigen) en ook grote verschillen tussen Jezus en mohammed, blijkens de biografie�n. Er is overigens een uitspraak in je materiaal, die me wel aansprak: Vers 4:76 stelt de zaak van de gelovigen - dwz diegenen die voor de zaak van rechtschapenheid staan - tegenover de zaak van satan - dwz diegenen die voor tirannie en repressie staan - zonder daarbij namen van godsdiensten te noemen. Zoals hoger reeds besproken, erkent de islam dat er bij muslims gelovigen zijn maar ook mensen die in ongeloof vervallen, terwijl de Koran uitdrukkelijk vermeldt dat er ook andere wegen naar God mogelijk zijn, en dat er ook bij joden en christenen gelovigen - maar ook ongelovigen - zijn. Het oordeel over geloof en ongeloof komt alleen God toe. En het is niet de naam van het geloof dat men aanhangt op grond waarvan God over geloof en ongeloof zal oordelen, maar we de godvrucht en de goede daden. Naar analogie daarvan is het niet de naam van het geloof dat bepaalt of men aan de kant van God of aan de kant van satan staat, het is de godvrucht en de manier waarop men zich gedraagt. Vervalt men, vanuit om het even welk geloof in God, in racisme, hoogmoed, oppressie enz., dan staat men aan de kant van satan. Ijvert men, vanuit om het even welk geloof in God, voor de rechten van de onderdrukten, voor gelijkheid van de mensen, voor de armen, enz. dan staat men aan de kant van de rechtvaardige zaak en dus aan de kant van God. Dit is een belangrijk koranisch inzicht, waardoor er geen "wij tegen zij" kan zijn op grond van kenmerken zoals huidskleur, geloof, nationaliteit, afkomst, vermogen, of wat dan ook - het is altijd de rechtvaardige kant tegen het onrecht, over alle grenzen van ras, geloof, nationaliteit, afkomst, vermogen enz. heen. Maar ik vrees dat de meerderheid van de Moslims het niet met deze uitlegging eens is. Vrede! |
||||||||
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
|
||||||||
moslimboy212
Senior Member Lid geworden: 23 maart 2005 Locatie: Belgie Online status: Offline Berichten: 736 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 14 juni 2007 om 10:06 | |||||||
maar het probleem is dat men het van de verkeerde kant bekijkt. als ik je zou zeggen dat ik een man heb neergestoken, dan zou je toch zeggen dat dat gruwelijk is,
maar als ik erbij zeg dat hij heeft ingebroken in mijn huis, mij en mijn familie probeerde te doden waarop ik uit zelfverdediging hem neerstak, dan klinkt dat toch normaal, of niet ? het "geweld" dat in de koran wordt aangehaald gaat over defensief geweld, wat de rechten zijn van degene die worden aangevallen, sla alleen terug uit zelfverdediging. ik zie daar helemaal niets verkeerds aan, en als dat de reden is waarom je islam gewelddadig vindt, tjah dan mag je van mij gerust verder dromen.... |
||||||||
laa ilaha illalah
|
||||||||
postpentacost
Senior Member Lid geworden: 24 februari 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2164 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 14 juni 2007 om 12:16 | |||||||
het ligt toch iets anders. Uit sommige koranteksten in combinatie met de
weergegeven ahadith van Bukhari en de weergegeven gedeelten uit de biografie van Mohammed (lees ze nog maar eens goed) krijg ik toch heel sterk de indruk dat de islam in beginsel en zoals Mohammed het zo nu en dan praktiseerde wel degelijk een geweldadige religie is. Vrede! |
||||||||
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
|
||||||||
Post Reply | Pagina <123> |
Spring naar forum | Forum rechten Je kunt geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je kunt geen antwoorden plaatsen Je kunt geen berichten verwijderen Je kunt geen berichten bewerken Je kunt geen enquêtes creëren Je kunt geen stemmen in enquêtes |
Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.